Frago Napisano 4 Sierpnia 2020 Udostępnij Napisano 4 Sierpnia 2020 (edytowane) Jako że grupa trochę trąci trupem to opiszę pierwsze parę tysięcy nowym (2012r 89000km przebiegu) Aveo T300 1.2 automat. Auto w założeniu kupione dla na dojazdy do pracy. Ale z czystym sumieniem muszę się przyznać że podkradam je i robię trochę kilometrów. Po kupnie wymieniłem filtr powietrza, oleju, kabinowy i świece oraz olej w silniku. (270zl) Zalałem olej wg specyfikacji GM. Przed wymiana świec lubił czasem szarpnąć podczas przyspieszania, liczyłem się z wymianą listwy ale to jednak były świece. Automat działał od początku sprawnie, chociaż miałem wrażenie że na zimnym silniku trochę za późno zmienia biegi. Dwa dni temu wymieniłem olej w skrzyni plus uszczelniacze półosi i wąż od chłodnicy oleju - niestety 1600 zł to kosztowało. Może to autosugestia ale biegi teraz wchodzą płynnie i praktycznie nie czuć momentu ich zmiany. Wymieniłem też końcówki stabilizatorów (170zl) bo jeden zaczął pukać po wyprawie w Beskidy - niestety to nie jest auto terenowe. Podsumowując nie spodziewałem się że to będzie takie wdzięczne i wygodne auto. Z rzeczy które denerwują to delikatnie skrzypi fotel kierowcy w zakrętach i listwa pod zderzakiem z przodu lubi chaczyć o progi zwalniające. Edytowane 4 Sierpnia 2020 przez Frago 4 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jaruga Napisano 4 Sierpnia 2020 Udostępnij Napisano 4 Sierpnia 2020 10 minut temu, Frago napisał: Jako że grupa trochę trąci trupem Podobnie jak większość kącików motoryzacyjnych... Chevrolety zaczynają znikać z ulic z racji wieku, a poza tym nie ma w nich żadnej wiedzy tajemnej Poza tym - powiedzmy sobie szczerze - forum jest medium dość archaicznym co powoduje starzenie się użykowników którzy mają w nosie samodzielne majsterkowanie i po prostu jadą do mechanika A wracając do aveo - to do tej pory nie mogę odżałować że GM wyniósł się z Polski żeby nie konkurować z Oplem którego następnie sprzedali Ta generacja (aveo T-300, cruze, malibu) to były już na prawdę fajne auta mogące konkurować z europejskimi potentatami. Myślę że będziesz zadowolony z aveo tak jak ja z lacetona którego mam już 10 lat i aktualnie katuje go baba i nie może zamęczyć Jeszcze za 2-3 lata pojeździ. 4 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ghost2255 Napisano 5 Sierpnia 2020 Udostępnij Napisano 5 Sierpnia 2020 Dnia 4.08.2020 o 15:15, Frago napisał: Automat działał od początku sprawnie, chociaż miałem wrażenie że na zimnym silniku trochę za późno zmienia biegi. Dwa dni temu wymieniłem olej w skrzyni plus uszczelniacze półosi i wąż od chłodnicy oleju - niestety 1600 zł to kosztowało. Może to autosugestia ale biegi teraz wchodzą płynnie i praktycznie nie czuć momentu ich zmiany. Z tą późniejszą zmianą to może być prawda i zamierzony efekt-ma się szybciej rozgrzać sonda i katalizator. Co do płynniejszej zmiany po wymianie ATF to możliwe, ale przy takim przebiegu mało prawdopodobne. Raczej autosugestia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gondoljerzy Napisano 12 Sierpnia 2020 Udostępnij Napisano 12 Sierpnia 2020 Dnia 4.08.2020 o 15:15, Frago napisał: ... Przed wymiana świec lubił czasem szarpnąć podczas przyspieszania, liczyłem się z wymianą listwy ale to jednak były świece. ... Podsumowując nie spodziewałem się że to będzie takie wdzięczne i wygodne auto. Z rzeczy które denerwują to delikatnie skrzypi fotel kierowcy w zakrętach i listwa pod zderzakiem z przodu lubi chaczyć o progi zwalniające. Obyś miał rację ze świecami. Swego czasu w T300 mojej żony mieliśmy ten sam problem. Wypadanie zapłonów na chwilę się uspokoiło po wymianie świec, ale szybko wróciło. Sprawdź w jakim stanie masz gumowe osłonki na końcówkach cewek i w jakim stanie są oporniki przeciwzakłóceniowe schowane w tych gumkach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Frago Napisano 12 Sierpnia 2020 Autor Udostępnij Napisano 12 Sierpnia 2020 1 godzinę temu, gondoljerzy napisał: Obyś miał rację ze świecami. Swego czasu w T300 mojej żony mieliśmy ten sam problem. Wypadanie zapłonów na chwilę się uspokoiło po wymianie świec, ale szybko wróciło. Sprawdź w jakim stanie masz gumowe osłonki na końcówkach cewek i w jakim stanie są oporniki przeciwzakłóceniowe schowane w tych gumkach. Właśnie wróciłem z 700 km przejażdżki i nic nie szarpało. Jak kiedyś będzie problem to wymiana listwy powinna go rozwiazac. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mr_Hyde Napisano 18 Sierpnia 2020 Udostępnij Napisano 18 Sierpnia 2020 A ja planuję jechać swoim Aveo na Hel. Do przejechania prawie 700km w jedną stronę. Audi strzela fochy, więc innego wyjścia nie ma 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Frago Napisano 4 Listopada 2022 Autor Udostępnij Napisano 4 Listopada 2022 (edytowane) Odkopuję wątek minęło 2 lata i kolejne 35 000 km z Aveo T300 Co się wysrało przez ten czas: 1. Łożysko przedniego wahacza skrzypiało - wymienione. 2. Skrzynia zaczęła łapać laga przy redukcji z 4 na 3 bieg. Prawdopodobnie jakiś czujnik w skrzyni. 3. Uszczelka pod pokrywą zaworów - pociło się więc profilaktycznie zrobione. 4. Dziwny dźwięk z silnika przy obrotach 2000-3500, jakby cykanie, ćwierkanie - okazało się ze jedna ze świec się "wykręciła/poluzowała". 5. Czasami zapala się kontrolka ESP - prawdopodobnie czujnik do sprawdzenia/wymiany. Edytowane 4 Listopada 2022 przez Frago 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PAWELwaw84 Napisano 12 Listopada 2022 Udostępnij Napisano 12 Listopada 2022 Pamietaj że te automaty są dość awaryjne i dobrze jest wymieniać w nich olej co 3 lata lub 60kkm, najlepiej dynamicznie. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.