Jump to content

Opel Astra G - problem z paleniem oleju.


Recommended Posts

Witajcie,
Mam taki problem z moją asterką - silnik 1.6, 8V, 2002 r. benzyna.
Mam ją od 4 lat, od początku był problem z braniem oleju, musiałam dolewać ok. 0,5l/1000 km, bardzo często obserwowałam na wnętrzu korka brązowo-kremową gęstą maż.
Wczoraj pojawił się problem z zalanymi świecami, autko w trakcie jazdy nie domogło i zapaliła się żółta kontrolka.

Jeżeli chodzi o płyn chłodniczy, to zdarza mi się czasami go dolewać.
Zastanawiam się co robić z tym autkiem, czy szukać przyczyny czy szukać innego samochodu.
Co radzicie zrobić?
Czy możecie polecić kogoś kto się na tym zna?
Jestem z Katowic.
Pozdrawiam .

Link to post
Share on other sites
Dnia 4.08.2020 o 18:14, Mopsica napisał:

Mam ją od 4 lat, od początku był problem z braniem oleju, musiałam dolewać ok. 0,5l/1000 km, bardzo często obserwowałam na wnętrzu korka brązowo-kremową gęstą maż.

 

Producent dopuszcza zużycie oleju do 0,7l/1000 km. Maź pod korkiem wlewu oleju jest wynikiem jazd na krótkich dystansach (silnik nie dogrzany, przegoń asterkę ok. 50 km i potem sprawdź co się dzieje pod korkiem wlewu oleju. Jak maź zniknie to j.w. ) lub uszkodzonej uszczelki pod głowicą. Pomiar zawartości spalin w płynie chłodzącym powinien wyjaśnić sprawę. 

Żółta kontrolka - poszukaj kogoś kto ma OP-COMA. Niech odczyta błędy.

Edited by balus
Link to post
Share on other sites
  • 1 month later...

Te silniki raczej nie biorą oleju, to problem z silnikami 16V z tego okresu. Teraz w okresie letnim nie powinno być majonezu pod korkiem, wygląda jakby przedostawal sie plyn chlodniczy, czyli możliwe że uszczelka pod głowica do wymiany. Ale to trzeba najpierw zdiagnozować. Koszty częsci do tych silników nie są duże, gorzej z robocizną.

Link to post
Share on other sites
  • 2 weeks later...
Te silniki raczej nie biorą oleju, to problem z silnikami 16V z tego okresu. Teraz w okresie letnim nie powinno być majonezu pod korkiem, wygląda jakby przedostawal sie plyn chlodniczy, czyli możliwe że uszczelka pod głowica do wymiany. Ale to trzeba najpierw zdiagnozować. Koszty częsci do tych silników nie są duże, gorzej z robocizną.
8V z tego okresu też brały olej i to nie mało. Była partia z16se robiona w Belgii która miała z tym problem.

Wysłane z mojego ELE-L29 przy użyciu Tapatalka

Link to post
Share on other sites
  • 1 month later...
On 8/4/2020 at 6:14 PM, Mopsica said:

 

Zastanawiam się co robić z tym autkiem, czy szukać przyczyny czy szukać innego samochodu.
Co radzicie zrobić?
Czy możecie polecić kogoś kto się na tym zna?
Jestem z Katowic.
Pozdrawiam .

 

 

Naprawiać. Stara, bardzo prosta konstrukcja, a ceny części są na niskim poziomie. 

Link to post
Share on other sites
  • 3 weeks later...
37 minut temu, Deodekabokat napisał:

motor jest zdrowy ttlko ma kiepe uszczelniacze i pierscienie.

Faktycznie zdrowy ;] 

Ciekawa definicja zdrowego motoru ;];];] 

Ale rozumiem, że jest piątek wieczór ;] 

  • Haha 1
Link to post
Share on other sites

Gówno rozumiesz. Pojeździłbyś tym motorem rozebrał złożył to może byś zrozumiał, albo i nie.
W takim stanie ten motorek robi 600kkm bez jęknięcia. Kisiel sie zbiera przez termostat zamontowany w taki a nie inny sposób. Jak komuś olej przeszkadza to mozna wymienic pierscienie i zrobic glowicę. Olej 54pln za 5L oryginalny.

  • Like 1
Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.