Skocz do zawartości

Opel Astra G - problem z paleniem oleju.


Mopsica

Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie,
Mam taki problem z moją asterką - silnik 1.6, 8V, 2002 r. benzyna.
Mam ją od 4 lat, od początku był problem z braniem oleju, musiałam dolewać ok. 0,5l/1000 km, bardzo często obserwowałam na wnętrzu korka brązowo-kremową gęstą maż.
Wczoraj pojawił się problem z zalanymi świecami, autko w trakcie jazdy nie domogło i zapaliła się żółta kontrolka.

Jeżeli chodzi o płyn chłodniczy, to zdarza mi się czasami go dolewać.
Zastanawiam się co robić z tym autkiem, czy szukać przyczyny czy szukać innego samochodu.
Co radzicie zrobić?
Czy możecie polecić kogoś kto się na tym zna?
Jestem z Katowic.
Pozdrawiam .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 4.08.2020 o 18:14, Mopsica napisał:

Mam ją od 4 lat, od początku był problem z braniem oleju, musiałam dolewać ok. 0,5l/1000 km, bardzo często obserwowałam na wnętrzu korka brązowo-kremową gęstą maż.

 

Producent dopuszcza zużycie oleju do 0,7l/1000 km. Maź pod korkiem wlewu oleju jest wynikiem jazd na krótkich dystansach (silnik nie dogrzany, przegoń asterkę ok. 50 km i potem sprawdź co się dzieje pod korkiem wlewu oleju. Jak maź zniknie to j.w. ) lub uszkodzonej uszczelki pod głowicą. Pomiar zawartości spalin w płynie chłodzącym powinien wyjaśnić sprawę. 

Żółta kontrolka - poszukaj kogoś kto ma OP-COMA. Niech odczyta błędy.

Edytowane przez balus
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc później...

Te silniki raczej nie biorą oleju, to problem z silnikami 16V z tego okresu. Teraz w okresie letnim nie powinno być majonezu pod korkiem, wygląda jakby przedostawal sie plyn chlodniczy, czyli możliwe że uszczelka pod głowica do wymiany. Ale to trzeba najpierw zdiagnozować. Koszty częsci do tych silników nie są duże, gorzej z robocizną.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Te silniki raczej nie biorą oleju, to problem z silnikami 16V z tego okresu. Teraz w okresie letnim nie powinno być majonezu pod korkiem, wygląda jakby przedostawal sie plyn chlodniczy, czyli możliwe że uszczelka pod głowica do wymiany. Ale to trzeba najpierw zdiagnozować. Koszty częsci do tych silników nie są duże, gorzej z robocizną.
8V z tego okresu też brały olej i to nie mało. Była partia z16se robiona w Belgii która miała z tym problem.

Wysłane z mojego ELE-L29 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc później...
On 8/4/2020 at 6:14 PM, Mopsica said:

 

Zastanawiam się co robić z tym autkiem, czy szukać przyczyny czy szukać innego samochodu.
Co radzicie zrobić?
Czy możecie polecić kogoś kto się na tym zna?
Jestem z Katowic.
Pozdrawiam .

 

 

Naprawiać. Stara, bardzo prosta konstrukcja, a ceny części są na niskim poziomie. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
37 minut temu, Deodekabokat napisał:

motor jest zdrowy ttlko ma kiepe uszczelniacze i pierscienie.

Faktycznie zdrowy ;] 

Ciekawa definicja zdrowego motoru ;];];] 

Ale rozumiem, że jest piątek wieczór ;] 

  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gówno rozumiesz. Pojeździłbyś tym motorem rozebrał złożył to może byś zrozumiał, albo i nie.
W takim stanie ten motorek robi 600kkm bez jęknięcia. Kisiel sie zbiera przez termostat zamontowany w taki a nie inny sposób. Jak komuś olej przeszkadza to mozna wymienic pierscienie i zrobic glowicę. Olej 54pln za 5L oryginalny.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.