Skocz do zawartości

Gumy w sprężyny


Kysior

Rekomendowane odpowiedzi

3 godziny temu, iwik napisał:

Coś ty tam napakował w ten bagażnik? Słoiki i 50 kilo ziemniaków? :hehe:

Dwie walizki ciuchów, trochę butów, pompowany kajak, a reszta to alkohol 😜

 

A, do zdjęcia są jeszcze trzy osoby w środku. 

Edytowane przez Kysior
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, format napisał:

@Kysior ja bym zaczął od sprawdzenia czy ty czasem nie przekraczasz DMC

Nie ma obawy, ale ta Kia tak siada. Przedostatni Avensis pod podobnym obciążeniem aż tak nie opadał. Rowery na haku też swoje robią. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widocznie TTTM, do tego bagażnik z rowerami robi swoje względem odległości środka masy bagażnika od tylnej osi. W Tipo kombi jak wrzuciłem 200kg tynku w wiadrach było znośnie bez tragedii.Najlepiej jakbyś zamontował przy dłużej ilości czynnych zwoi odpowiednią ilość gum, np jeśli trzeba to z 2 na jedną sprężynę.

Edytowane przez steyr
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

23 minuty temu, volf6 napisał:

To się jeszcze ugina czy już siadło na amortyzatorach do końca?

Rowery daj na dach-to powinno poprawić balans:ok:

Nie, ugina się, nie przyciera.

 

Nie chcę na dach, tak to sobie wieczorem spinam, wjeżdżam do garażu na noc i rano wyjeżdżam. Do tego hak mam, bagażnik mam, a na dach muszę wszystko od nowa kupować 😄

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, Kysior napisał:

Zawsze byłem przeciwny, uważając gumy, które się w sprężyny wsadza celem usztywnienia zawieszenia, za zło.

 

Jakiś czas temu zmieniłem Citroena C5 na Kię Optimę. W cytrynce 4 osoby, pełny bagażnik i rowery na haku nie robiły wrażenia - hydro się wypoziomowało i luz. Kia bardzo mocno siedzi i zastanawiam się, czy na takie wyjazdy jednak nie założyć czegoś w sprężyny. Montaż nie jest skomplikowany, więc tylko na wyjazd (2-3 razy do roku), potem demontaż.

 

Macie jakieś doświadczenie w tego typu wynalazkach?

 

 

20200801_191932.jpg

Tak sobie zapewne założył konstruktor, pojazd jest do tego przystosowany, tak ma być i nie ma co co ulepszać Przecież to normalne, że obciążony samochód siada. A wszelkie własne innowacje mogą tylko pogorszyć zachowanie obciążonego pojazdu na drodze.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

50 minut temu, Kysior napisał:

Nie, ugina się, nie przyciera.

 

Nie chcę na dach, tak to sobie wieczorem spinam, wjeżdżam do garażu na noc i rano wyjeżdżam. Do tego hak mam, bagażnik mam, a na dach muszę wszystko od nowa kupować 😄

 

Ewentualnie poszukaj może występował ten model z CNG, pamiętam że w Punto 2 tak kombinowałem. Ale nie szło nigdzie kupić sprężyn z wersji z cng, więc zamontowałem sprężyny z Bravo pasowały bez większego problemu. A też woziłem nim na haku platforme rowerową z 2 rowerami, do tego butla lpg w bagażniku i siedział jak na sprężynach z Eibach-a.

Edytowane przez steyr
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, Kysior napisał:

Montaż nie jest skomplikowany, więc tylko na wyjazd (2-3 razy do roku), potem demontaż.

Jechałem kiedyś jako pasażer z tyłu w samochodzie, który miał gumy w sprężynach i nie siedział tak jak twój. Po podróży miałem wrażenie, że mam połamany kręgosłup :chory:. Tutaj będzie tylko gorzej.

Edytowane przez shapyr
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

17 minut temu, shapyr napisał:

Jechałem kiedyś jako pasażer z tyłu w samochodzie, który miał gumy w sprężynach i nie siedział tak jak twój. Po podróży miałem wrażenie, że mam połamany kręgosłup

 

Nikt, kogo wiozłem z tyłu nie miał zastrzeżeń do komfortu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 godzin temu, Kysior napisał:

Nie, ugina się, nie przyciera.

Ale co by miało przycierać, póki amortyzator cały to właśnie on jest (najczęściej) ogranicznikiem maksymalnego dobicia zawieszenia...

Takie rowery daleko za tylną osią to robią obciażenie jak 150kg w bagażniku.

Można by jeszcze porównać z innymi egzemplarzami optimy, moze w tej sprężyny już nieco siedzą-wtedy wymiana na nowe lub mocniejsze pomoże ale na pusto moze być nie tak komfortowo (przy tych mocniejszych):)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, volf6 napisał:

Ale co by miało przycierać, póki amortyzator cały to właśnie on jest (najczęściej) ogranicznikiem maksymalnego dobicia zawieszenia...

Takie rowery daleko za tylną osią to robią obciażenie jak 150kg w bagażniku.

Można by jeszcze porównać z innymi egzemplarzami optimy, moze w tej sprężyny już nieco siedzą-wtedy wymiana na nowe lub mocniejsze pomoże ale na pusto moze być nie tak komfortowo (przy tych mocniejszych):)

Zapytałem na grupie Optimy na FB, chyba tak mają. To stosunkowo świeży samochód, niecałe 45kkm na liczniku, nie przeciążąny, więc sprężyny raczej nie powinny nosić śladów zużycia. 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Potwornie siedzi ten tył. Mam Mondeo - czyli zbliżone wielkością i wyjazd wakacyjny z załadowanym bagażnikiem ponad poziom szyb (aż półkę zostawiam w domu) + platforma z 2 rowerami + żona i dziecko z tyłu 

... tył nigdy tak źle nie wyglądał ... mało tego - on nawet niespecjalnie się obniżył. 

 

Może zamiast gum zobacz czy nie ma innej wersji sprężyn do jakiejś wersji np. VAN. 

Kiedyś były też zakłady które jakoś na gorąco utwardzały obecne sprężyny. 

... z drugiej strony takie modyfikacje twardości/charakterystyki sprężyn może zaburzyć działanie ESP .. nie wiem?

Edytowane przez Azbest
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie obraz sie ale ladny badziew z tej Kii. Ciekawe czy poziomowanie reflektorow ma az taki zakres regulacji żeby to skompensować.

 

Wsadzisz gumy to będzie twardo, czy się podniesie, pewnie niewiele. Szukaj od innego twardszego czy wyższego modelu, albo sprężyny można dorobić. Identyczne i dac deko grubszy drut. Ale do prawie nowego auta ….:nie_wiem:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 5.08.2020 o 12:31, Kysior napisał:

Zawsze byłem przeciwny, uważając gumy, które się w sprężyny wsadza celem usztywnienia zawieszenia, za zło.

 

IMO nie poprawiaj fabryki.

Jeśli nie przekroczyłeś dopuszczalnego obciążenia, widać tak może być.

W czym to przeszkadza?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, rwIcIk napisał:

IMO nie poprawiaj fabryki.

Jeśli nie przekroczyłeś dopuszczalnego obciążenia, widać tak może być.

W czym to przeszkadza?

 

Dmc nie przekracza, choć do maksymalnej się faktycznie mocno zbliżyłem. Po Waszych postach, jak sobie policzyłem i dołożyłem pełny jak, to jednak trochę wyszło :)

 

W sumie nie przeszkadza w niczym, poza moją psychą. Nawet nie dobija na nierównościach

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, gregoryj napisał:

Nie obraz sie ale ladny badziew z tej Kii. Ciekawe czy poziomowanie reflektorow ma az taki zakres regulacji żeby to skompensować.

 

Wsadzisz gumy to będzie twardo, czy się podniesie, pewnie niewiele. Szukaj od innego twardszego czy wyższego modelu, albo sprężyny można dorobić. Identyczne i dac deko grubszy drut. Ale do prawie nowego auta ….:nie_wiem:

Nie obrażam się. I tak lubię to auto. Mam do czynienia codziennie z Passatem podobnym rocznikowo i (IMO) bym się nie zamienił. Pomijam już wizualne kwestie, bo to kwestia dyskusyjna, ale jakość montażu na plus dla Kii. Chociaż koreańscy inżynierowie muszą nadrobić jeszcze trochę braków - brak na przykład tak oczywistych rzeczy, jak włączanie świateł mijania przy włączaniu wycieraczek przy obu urządzeniach ustawionych na auto na przykład :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, Kysior napisał:

Dmc nie przekracza, choć do maksymalnej się faktycznie mocno zbliżyłem. Po Waszych postach, jak sobie policzyłem i dołożyłem pełny jak, to jednak trochę wyszło :)

 

W sumie nie przeszkadza w niczym, poza moją psychą. Nawet nie dobija na nierównościach

Jeździć, obserwować, nie kombinować ;)

 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, Kysior napisał:

Nie obrażam się. I tak lubię to auto. Mam do czynienia codziennie z Passatem podobnym rocznikowo i (IMO) bym się nie zamienił. Pomijam już wizualne kwestie, bo to kwestia dyskusyjna, ale jakość montażu na plus dla Kii. Chociaż koreańscy inżynierowie muszą nadrobić jeszcze trochę braków - brak na przykład tak oczywistych rzeczy, jak włączanie świateł mijania przy włączaniu wycieraczek przy obu urządzeniach ustawionych na auto na przykład :)

 

Te sprężyny to tez maja do nadrobienia. ;] Ladnie przyoszczędzili. Albo wlozyli od sedana albo na materiale oszczedzaja.

 

To ze nie ociera i innych niepokojących oznak nie ma to nie znaczy ze tak ma być. To auto wygląda jakbys 500 kilo wlozyl na tyl. Zmniejszony zakres amortyzacji to troche wchodzi w sfere bezpieczeństwa. Jak wjedziesz w duza dziure przy większej predkosci, auto może tracic na stabilności. A ESP wszystkiego nie ogarnie.

 

Może dramatyzuje, sam pewnie tez bym się nie przejmowal i jechal, ale ……….. niesmak pozostaje. 21 wiek, prawie nowka, i taka wtopa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki wszystkim za odpowiedzi.

 

Samochód wykorzystuję na różne wyjazdy, zazwyczaj mam pełny bagażnik i trzy osoby, wtedy jest spoko. Problem jest przy 4 osobach i bagażniku rowerowym - a to w sumie zdarza się raz, może dwa do roku, więc wymiana sprężyn na twardsze nie ma sensu. Przyobserwuję jeszcze teraz - jadę w 3 osoby i bagażnik rowerowy, ale najprawdopodobniej odpuszczę sobie jakiekolwiek modyfikacje - tym bardziej, że nie obserwuję negatywnych skutków, a jedynie w mojej głowie siedzi, że samochód siedzi 😄

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Kysior napisał:

Dzięki wszystkim za odpowiedzi.

 

Samochód wykorzystuję na różne wyjazdy, zazwyczaj mam pełny bagażnik i trzy osoby, wtedy jest spoko. Problem jest przy 4 osobach i bagażniku rowerowym - a to w sumie zdarza się raz, może dwa do roku, więc wymiana sprężyn na twardsze nie ma sensu. Przyobserwuję jeszcze teraz - jadę w 3 osoby i bagażnik rowerowy, ale najprawdopodobniej odpuszczę sobie jakiekolwiek modyfikacje - tym bardziej, że nie obserwuję negatywnych skutków, a jedynie w mojej głowie siedzi, że samochód siedzi 😄

Wygodniej się siedzi, ale patrzy wyżej ;]

W 3 os. to bym się nie przejmował :ok:

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 
Te sprężyny to tez maja do nadrobienia. ;] Ladnie przyoszczędzili. Albo wlozyli od sedana albo na materiale oszczedzaja.
 
To ze nie ociera i innych niepokojących oznak nie ma to nie znaczy ze tak ma być. To auto wygląda jakbys 500 kilo wlozyl na tyl. Zmniejszony zakres amortyzacji to troche wchodzi w sfere bezpieczeństwa. Jak wjedziesz w duza dziure przy większej predkosci, auto może tracic na stabilności. A ESP wszystkiego nie ogarnie.
 
Może dramatyzuje, sam pewnie tez bym się nie przejmowal i jechal, ale ……….. niesmak pozostaje. 21 wiek, prawie nowka, i taka wtopa
To jest Kia. Producent ma do nadrobienia praktycznie wszystko

Wysłane z mojego SM-G960F przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 6.08.2020 o 21:51, Kysior napisał:

Dmc nie przekracza, choć do maksymalnej się faktycznie mocno zbliżyłem. Po Waszych postach, jak sobie policzyłem i dołożyłem pełny jak, to jednak trochę wyszło :)

 

W sumie nie przeszkadza w niczym, poza moją psychą. Nawet nie dobija na nierównościach

Aż dziwne, że nikt nie doradził zmierzyć nacisku na oś. Tutaj może być klucz do rozwiązania zagadki, czy producent zaoszczędził czy zawieszenie jest jednak przeciążone.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rowery na haku generują jednak spory moment siły, co przy załadowanym tyle i przeniesionym środku ciężkości może mieć ciekawe konsekwencje. Ja bym się bał tak jeździć, auto będzie bardzo podsterowne.

 

Rowery na dach, będzie dużo lepiej.

Edytowane przez grogi
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...
Dnia 10.08.2020 o 12:29, wald0 napisał:

Nie rozumiem czemu Citroen się wycofał z hydro

Ujeżdżam ostatniego a co potem?

Nawet przeboleję że Diesel

Czym oni chcą konkurować? "prestiżem"?

Mają taki atut w ręku ... debile

 

Takie same efekty uzyskasz ze zwykłym zawieszeniem aktywnym/adaptacyjnym, a koszty produkcji znacznie niższe.

Edytowane przez grogi
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 3.09.2020 o 21:41, 2Rotor napisał:

Ostatnio jechałem do Zakopanego swoją 301. 5 osób, duży box na dachu pełen i do tego pełen bagażnik i powiem szczerze że aż tak nie siedział a to w sumie małe i lekkie autko.

Wiesz, rowery na haku robią za niezłą dźwignię.

 

Ostatnio, jak jechałem w trzy osoby z rowerami, to już tak źle nie było. A na razie mi się nie kroją już wyjazdy w 4 osoby, więc temat odpuszczam.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 6.08.2020 o 18:19, rwIcIk napisał:

IMO nie poprawiaj fabryki.

Jeśli nie przekroczyłeś dopuszczalnego obciążenia, widać tak może być.

W czym to przeszkadza?

 

 

Prześwitu nie ma. Kiedyś na nierównej drodze lub w koleinach urwie tłumik.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.