Jump to content

Skrzynia co jest nie tak PILNE


Recommended Posts

Będąc w Krakowie rozsypała mi sie skrzynia w SC. Na szybko kupiłem na złomie jakąś z punto załorzyłem i udało mi sie wrócić do domu.

Niestety nie wiem co to za skrzynia ale jazda na niej to tragedia 4 i 5 bieg praktycznie zero mocy a spalanie ponad 7l/100

Dziś rozebrałem swoją i okazało sie ze pękło łożysko na wałku głównym oraz tryb od wstecznego praktrycznie jest bez zębów.

Miałem w domu starą w której kiedys rozsypał mi sie kosz satelitów a reszta OK wiec z dwóch złożyłem 1 sportingową ale chyba coś jest nie tak.

Kręcąc za 1 kielich obracają sie oba w te samą strone. Tak jak by były zespawane . Biegi wchodzą normalnie jak krece za kielich to wałek sprzęgłowy sie obraca z różnymi predkościami w zależności od biegu a na luzie stoi. 

Co moze byc nie tak w mechaniźmie róznicowym ? Mechanizm sam w sobie nie był rozbierany jedynie troche leżał w garażu ale przed poskładaniem satelity sie kręciły.

Nie chce zakładac skrzyni i ruszac na siłe zeby czegos nie rozwalić.

Sprawa troche pilna bo po 15 sierpnia znów musze jechac do Krakowa i nie chciałbym zeby znów cos padło w  szczerym polu

Każda pomoc i doświdczenia mile widziane 

 

 

Link to post
Share on other sites
  • 3 weeks later...

Temat mechanizmu sie rozwiązał poprostu sie zastał od leżenia ale juz jest rozruszany.

Żeby nie zakładać nowego tematu zapytam tu

Składam drugą skrzynie ale niestety wałek głowny jest nieciekawy dlatego mam zamiar wymienić dać wałek ze skrzyni od punto który ma 16  a nie 15 zębów jak w sportingu

Czy robił ktos taki myk

Czy ten wałek bedzie pasował do mechanizmu sportingowego czyli z 58 zębami. Teoretycznie pasuje bo przymierzałem tylko czy np podczas użytkowania nie bedą występować zbyt duże siły tarcia pomiędzy zębami wałka i koła zębatego?

Poza tym czy taki zabieg ma sens bo zmienią sie przełożenia głowne i będa pośrednie pomiędzy "S" a Sporting ( S 3,562{16/57} , sporting 3,867 {15/58}  "moja 3,625{16/58})

Wszelkie sugestie i doświadczenia w tym temacie mile widziane 

Link to post
Share on other sites
  • 1 month later...

Nie będzie. Inny moduł zęba, inna średnica koła zębatego. Wymianiać musisz parami - wałek plus talerz. Inaczej od razu rozjebiesz wszystko. Albo i więcej 🙂 

Link to post
Share on other sites

Dzięki za odpowiedz Bede pamiętał na przyszłość bo korciło mnie zeby pokombinowac tylko że zimno i w garażu nie chciało mi sie siedzieć

Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.