Skocz do zawartości

Nierówno pracuje po mocnym nagrzaniu


_sky_

Rekomendowane odpowiedzi

Hejka!

 

Jeep Grand Cherokee ZJ 4.0. 
Po kilku km jazdy i mocniejszym nagrzaniu się, zaczyna nierówno pracować na LPG, na benie jest OK.
Ma ktoś pomysł od czego zacząć szukanie, co się odwaliło? Dopiero co zrobiłem pod 500 km i było cacy.

Filtry wymienione miesiąc temu, czujnik ciśnienia też. Instalka Stag, wtryski nie wiem.
Świece i przewody mogą tak odpierniczać? Nie jest to moja pierwsza fura z LPG, ale pierwszy raz widzę takie objawy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, steyr napisał:

Mało szczegółów podałeś, nierówno pracuje na wolnych obrotach czy w całym zakresie obrotów jak i również pod obciażeniem?


Na wolnych nierowno, przy przyspieszaniu jakby jeden gar miał problemy. Jak się ustabilizuje V powiedzmy na 80 kmph, to jest jakby lepiej, ale czuć że coś nie halo.

Może być, że któryś wtrysk pierdolca dostaje po większym nagrzaniu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, rbgarb1 napisał:

Może byc wtrysk. Podpiąć kompa i wyłączać wytryski po kolei.Jeżeli wtryskiwacz to znajdziesz który .:ok:


Coś więcej? Jak wtrysk i tak gównianie pracuje, to co da jego odłączenie? Pytam się z pozycji totalnego lajkonika :ok:
Chodzi mi głównie o to, czy zacząć od wymiany świec i przewodów WN, czy od razu do gazownika jechać.

Nie bardzo chcę bezsensownie wydawać kasę, a nie mam jak samemu podpiąć kompa ;) 
 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 minut temu, _sky_ napisał:


Coś więcej? Jak wtrysk i tak gównianie pracuje, to co da jego odłączenie? Pytam się z pozycji totalnego lajkonika :ok:
Chodzi mi głównie o to, czy zacząć od wymiany świec i przewodów WN, czy od razu do gazownika jechać.

Nie bardzo chcę bezsensownie wydawać kasę, a nie mam jak samemu podpiąć kompa ;) 
 

 

Odłączasz kolejno wtryskiwacze lpg i na dany cylinder zasilany jest Pb, dobra metoda diagnostyczna w celu wychwycenia który wtryskiwacz lpg kuleje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ten który wyłączysz w programie , przejdzie na zasilanie benzynowe,wtedy zobaczysz czy silnik wyrówna pracę.nie wiem czy masz 6 czy 8 cylindrów, ale koszt świec i przewodów WN raczej będzie wyższy niż diagnostyka u gaziarza ;] Może być kilka innych przyczyn np. wiązka, sterownik .Od czegoś trzeba zacząć.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minut temu, steyr napisał:

 

Odłączasz kolejno wtryskiwacze lpg i na dany cylinder zasilany jest Pb, dobra metoda diagnostyczna w celu wychwycenia który wtryskiwacz lpg kuleje.


Oooo... Ciekawe :ok:
Komp od LPG nie blokuje wtedy podawania beny? 
Jak to działa?
Tak z czystej ciekawości.

Dobra, @rbgarb1 już wyjaśnił 

Edytowane przez _sky_
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 8.08.2020 o 23:59, _sky_ napisał:

Świece i przewody mogą tak odpierniczać? Nie jest to moja pierwsza fura z LPG, ale pierwszy raz widzę takie objawy.

u mnie dwa razy miałem takie objawy, zawsze to była wina układu zapłonowego, raz padała cewka raz to była wadliwa świeca

Brak opisu.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

24 minuty temu, SorenLorenson napisał:

u mnie dwa razy miałem takie objawy, zawsze to była wina układu zapłonowego, raz padała cewka raz to była wadliwa świeca


W sumie świece mają już trochę przejechane. Wymienić nie zaszkodzi i tak.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, SorenLorenson napisał:

tylko sprawdź dokładnie nowe świece i ustaw przerwę, bo u mnie nowa, fordowska świeca była po prostu krzywa

 

Spadła komuś pewnie. NGK i Bosch przy irydach mają tulejki z tektury które są nakładane na gwint od strony elektrody przy pakowaniu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minut temu, steyr napisał:

 

Spadła komuś pewnie. NGK i Bosch przy irydach mają tulejki z tektury które są nakładane na gwint od strony elektrody przy pakowaniu.

tu żadnych osłon nie było, ale wydaje mi się mało prawdopodobne, żeby elektroda wraz z izolatorem aż tak się przesunęły  - świeca jest sztywna i nie dało się jej wyprostować. Myślę, że to był jakiś grubszy błąd w produkcji. Po nagrzaniu silnika zaczynały wypadać zapłony, na zimno pracował poprawnie. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.