Jump to content

Nierówno pracuje po mocnym nagrzaniu


_sky_
 Share

Recommended Posts

Hejka!

 

Jeep Grand Cherokee ZJ 4.0. 
Po kilku km jazdy i mocniejszym nagrzaniu się, zaczyna nierówno pracować na LPG, na benie jest OK.
Ma ktoś pomysł od czego zacząć szukanie, co się odwaliło? Dopiero co zrobiłem pod 500 km i było cacy.

Filtry wymienione miesiąc temu, czujnik ciśnienia też. Instalka Stag, wtryski nie wiem.
Świece i przewody mogą tak odpierniczać? Nie jest to moja pierwsza fura z LPG, ale pierwszy raz widzę takie objawy.

Link to comment
Share on other sites

9 godzin temu, steyr napisał:

Mało szczegółów podałeś, nierówno pracuje na wolnych obrotach czy w całym zakresie obrotów jak i również pod obciażeniem?


Na wolnych nierowno, przy przyspieszaniu jakby jeden gar miał problemy. Jak się ustabilizuje V powiedzmy na 80 kmph, to jest jakby lepiej, ale czuć że coś nie halo.

Może być, że któryś wtrysk pierdolca dostaje po większym nagrzaniu?

Link to comment
Share on other sites

Godzinę temu, rbgarb1 napisał:

Może byc wtrysk. Podpiąć kompa i wyłączać wytryski po kolei.Jeżeli wtryskiwacz to znajdziesz który .:ok:


Coś więcej? Jak wtrysk i tak gównianie pracuje, to co da jego odłączenie? Pytam się z pozycji totalnego lajkonika :ok:
Chodzi mi głównie o to, czy zacząć od wymiany świec i przewodów WN, czy od razu do gazownika jechać.

Nie bardzo chcę bezsensownie wydawać kasę, a nie mam jak samemu podpiąć kompa ;) 
 

Link to comment
Share on other sites

6 minut temu, _sky_ napisał:


Coś więcej? Jak wtrysk i tak gównianie pracuje, to co da jego odłączenie? Pytam się z pozycji totalnego lajkonika :ok:
Chodzi mi głównie o to, czy zacząć od wymiany świec i przewodów WN, czy od razu do gazownika jechać.

Nie bardzo chcę bezsensownie wydawać kasę, a nie mam jak samemu podpiąć kompa ;) 
 

 

Odłączasz kolejno wtryskiwacze lpg i na dany cylinder zasilany jest Pb, dobra metoda diagnostyczna w celu wychwycenia który wtryskiwacz lpg kuleje.

Link to comment
Share on other sites

Ten który wyłączysz w programie , przejdzie na zasilanie benzynowe,wtedy zobaczysz czy silnik wyrówna pracę.nie wiem czy masz 6 czy 8 cylindrów, ale koszt świec i przewodów WN raczej będzie wyższy niż diagnostyka u gaziarza ;] Może być kilka innych przyczyn np. wiązka, sterownik .Od czegoś trzeba zacząć.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

5 minut temu, steyr napisał:

 

Odłączasz kolejno wtryskiwacze lpg i na dany cylinder zasilany jest Pb, dobra metoda diagnostyczna w celu wychwycenia który wtryskiwacz lpg kuleje.


Oooo... Ciekawe :ok:
Komp od LPG nie blokuje wtedy podawania beny? 
Jak to działa?
Tak z czystej ciekawości.

Dobra, @rbgarb1 już wyjaśnił 

Edited by _sky_
Link to comment
Share on other sites

Dnia 8.08.2020 o 23:59, _sky_ napisał:

Świece i przewody mogą tak odpierniczać? Nie jest to moja pierwsza fura z LPG, ale pierwszy raz widzę takie objawy.

u mnie dwa razy miałem takie objawy, zawsze to była wina układu zapłonowego, raz padała cewka raz to była wadliwa świeca

Brak opisu.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

24 minuty temu, SorenLorenson napisał:

u mnie dwa razy miałem takie objawy, zawsze to była wina układu zapłonowego, raz padała cewka raz to była wadliwa świeca


W sumie świece mają już trochę przejechane. Wymienić nie zaszkodzi i tak.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

6 godzin temu, SorenLorenson napisał:

tylko sprawdź dokładnie nowe świece i ustaw przerwę, bo u mnie nowa, fordowska świeca była po prostu krzywa

 

Spadła komuś pewnie. NGK i Bosch przy irydach mają tulejki z tektury które są nakładane na gwint od strony elektrody przy pakowaniu.

Link to comment
Share on other sites

5 minut temu, steyr napisał:

 

Spadła komuś pewnie. NGK i Bosch przy irydach mają tulejki z tektury które są nakładane na gwint od strony elektrody przy pakowaniu.

tu żadnych osłon nie było, ale wydaje mi się mało prawdopodobne, żeby elektroda wraz z izolatorem aż tak się przesunęły  - świeca jest sztywna i nie dało się jej wyprostować. Myślę, że to był jakiś grubszy błąd w produkcji. Po nagrzaniu silnika zaczynały wypadać zapłony, na zimno pracował poprawnie. 

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.