wlad Napisano 11 Sierpnia 2020 Udostępnij Napisano 11 Sierpnia 2020 (edytowane) Hej. Mamy taki problem z ukladem chlodniczym . Moze od poczatku-zaraz po kupnie yetiego zauwazylem ze silnik (1.2TSI) wolno sie nagrzewa.Objawy byly ewidentne wiec poprosilem znajomego mechanika aby mi wymienil ten element. Jest to zespol 2 termostatow ..Kolega wymienil termostat i zadowolony jadac do pracy doszedlem do wniosku ze …jest jak bylo poprzednio.Koles nie dyskutowal ,zareklamowal towar i po otrzymaniu nastepnego zamontowal go.Jednak teraz przed zamontowaniem posprawdzal termostat i orzekl ze jest dobry.Na drugi dzien historia sie powtorzyla-auto nadal wolno sie nagrzewalo.Teraz jednak gosciu wykluczyl thermostat I zasugerowal wymiane czujnika temperatury[VCDS wskazywal blad czujnika temperatury].Po wymianie czujnika nic niestety sie nie zmienilo-a mechanik umywa rece twierdzac ze ten silnik przy niskich obrotach moze sie nie dogrzewac. Nie wiem co zrobic-z jednej strony nie chce zmieniac mechaniora[mieszka 2 kroki ode mnie,jest bardzo uczynny] no ale z drugiej pare groszy wlozylem w to i irytuje mnie ze nadal nie dziala. Ktos moze orientuje sie co jeszcze ewentualnie moze byc przyczyna takiego zachowania sie ukladu chlodzenia? A wyglada to tak-silnik rozgrzewa sie wolno.Po 5km silnik osiaga ok.70 stopni ale aby osiagnac temperature 87 stopni [to temp.otwarcia termostatu]potrzebuje okolo 15km jazdy przy temperaturze zewnetrznej okolo 20 stopni.Po osiagnieciu okolo 45 stopni[na postoju] gorna rura prowadzaca do chlodnicy jest letnia ,zas sama chlodnica i dolna rura zimne.W trasie temperatura oscyluje w okolicach 87 stopni jednak[i to w/g mnie wskazuje nadal na termostat] po dluzszym hamowaniu silnikiem potrafi spasc ponizej 80 stopni.Nie wiem jak przekonac kolezke aby jednak jeszcze raz sprawdzil termostat.Czytalem takze ze w pompie wody jest przeslona ktora powoduje ze maly obieg szybciej sie nagrzewa.Moze to jest przyczyna slabego nagrzewania? Z drugiej strony czemu wychladza sie podczas hamowania? Oczywiscie zadnych bledow VCDS nie wykrywa. Mial moze ktos podobne cyrki? Mechanik to typowy angol wiec nie moge uzywac slow na k i ch bo moze nie zrozumiec istoty problemu Edytowane 11 Sierpnia 2020 przez wlad Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wujek Napisano 12 Sierpnia 2020 Udostępnij Napisano 12 Sierpnia 2020 Hyundai i20 potrafil stygnac w korku. Jest tu gdzies watek o zasyfionej nagrzewnicy w Golfie moze masz to samo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sdss Napisano 12 Sierpnia 2020 Udostępnij Napisano 12 Sierpnia 2020 7 godzin temu, wlad napisał: Hej. Mamy taki problem z ukladem chlodniczym . Moze od poczatku-zaraz po kupnie yetiego zauwazylem ze silnik (1.2TSI) wolno sie nagrzewa.Objawy byly ewidentne wiec poprosilem znajomego mechanika aby mi wymienil ten element. Jest to zespol 2 termostatow ..Kolega wymienil termostat i zadowolony jadac do pracy doszedlem do wniosku ze …jest jak bylo poprzednio.Koles nie dyskutowal ,zareklamowal towar i po otrzymaniu nastepnego zamontowal go.Jednak teraz przed zamontowaniem posprawdzal termostat i orzekl ze jest dobry.Na drugi dzien historia sie powtorzyla-auto nadal wolno sie nagrzewalo.Teraz jednak gosciu wykluczyl thermostat I zasugerowal wymiane czujnika temperatury[VCDS wskazywal blad czujnika temperatury].Po wymianie czujnika nic niestety sie nie zmienilo-a mechanik umywa rece twierdzac ze ten silnik przy niskich obrotach moze sie nie dogrzewac. Nie wiem co zrobic-z jednej strony nie chce zmieniac mechaniora[mieszka 2 kroki ode mnie,jest bardzo uczynny] no ale z drugiej pare groszy wlozylem w to i irytuje mnie ze nadal nie dziala. Ktos moze orientuje sie co jeszcze ewentualnie moze byc przyczyna takiego zachowania sie ukladu chlodzenia? A wyglada to tak-silnik rozgrzewa sie wolno.Po 5km silnik osiaga ok.70 stopni ale aby osiagnac temperature 87 stopni [to temp.otwarcia termostatu]potrzebuje okolo 15km jazdy przy temperaturze zewnetrznej okolo 20 stopni.Po osiagnieciu okolo 45 stopni[na postoju] gorna rura prowadzaca do chlodnicy jest letnia ,zas sama chlodnica i dolna rura zimne.W trasie temperatura oscyluje w okolicach 87 stopni jednak[i to w/g mnie wskazuje nadal na termostat] po dluzszym hamowaniu silnikiem potrafi spasc ponizej 80 stopni.Nie wiem jak przekonac kolezke aby jednak jeszcze raz sprawdzil termostat.Czytalem takze ze w pompie wody jest przeslona ktora powoduje ze maly obieg szybciej sie nagrzewa.Moze to jest przyczyna slabego nagrzewania? Z drugiej strony czemu wychladza sie podczas hamowania? Oczywiscie zadnych bledow VCDS nie wykrywa. Mial moze ktos podobne cyrki? Mechanik to typowy angol wiec nie moge uzywac slow na k i ch bo moze nie zrozumiec istoty problemu Prawda jest, że się wolno nagrzewa. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gilbert3 Napisano 12 Sierpnia 2020 Udostępnij Napisano 12 Sierpnia 2020 Złapać ręką rurki w różnej fazie nagrzania i będzie czuć czy to termostat puszcza Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
volf6 Napisano 12 Sierpnia 2020 Udostępnij Napisano 12 Sierpnia 2020 51 minut temu, sdss napisał: Prawda jest, że się wolno nagrzewa. 15 km to osiągnięcia optymalnej temperatury to chyba za dużo (przy zewnętrznej +20°C) Najlepiej byłoby porównać z innym egzemplarzem takiego auta. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
czachabrava Napisano 12 Sierpnia 2020 Udostępnij Napisano 12 Sierpnia 2020 4 minuty temu, volf6 napisał: 15 km to osiągnięcia optymalnej temperatury to chyba za dużo (przy zewnętrznej +20°C) Najlepiej byłoby porównać z innym egzemplarzem takiego auta. Pewnie ze dużo, u mnie w EA211 przy 20*C to po 5km wskazówka od temp stoi w pionie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
TomekD000 Napisano 12 Sierpnia 2020 Udostępnij Napisano 12 Sierpnia 2020 7 minut temu, czachabrava napisał: Pewnie ze dużo, u mnie w EA211 przy 20*C to po 5km wskazówka od temp stoi w pionie. W Yeti jest EA111, a ten sie zdecydowanie wolniej nagrzewa od EA211,miałęm jeden i drugi. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
TomekD000 Napisano 12 Sierpnia 2020 Udostępnij Napisano 12 Sierpnia 2020 8 godzin temu, wlad napisał: Hej. Mamy taki problem z ukladem chlodniczym . piszesz o temperaturze wody czy oleju? podajesz dokładne wartości czym je odczytujesz? Miałem 1.2tsi w O2FL, i potwierdzam bardzo wolno się nagrzewał, ale ciężko mi coś powiedzieć, bo odczytywałem temp tylko na wskazówce a te podobno mają "sporą" tolerancję. W cyferkach miałem tylko temperaturę oleju. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
format Napisano 12 Sierpnia 2020 Udostępnij Napisano 12 Sierpnia 2020 8 godzin temu, wlad napisał: Mial moze ktos podobne cyrki? Mechanik to typowy angol wiec nie moge uzywac slow na k i ch bo moze nie zrozumiec istoty problemu To żadne cyrki, 1.2tsi ma dość dieslowską sprawność. Jak mu nie dajesz w palnik to nagrzewa się latami. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wlad Napisano 12 Sierpnia 2020 Autor Udostępnij Napisano 12 Sierpnia 2020 (edytowane) 51 minut temu, TomekD000 napisał: piszesz o temperaturze wody czy oleju? podajesz dokładne wartości czym je odczytujesz? Miałem 1.2tsi w O2FL, i potwierdzam bardzo wolno się nagrzewał, ale ciężko mi coś powiedzieć, bo odczytywałem temp tylko na wskazówce a te podobno mają "sporą" tolerancję. W cyferkach miałem tylko temperaturę oleju. Temp. cieczy w/g Torque pro. Po przekroczeniu 60 stopni wskazowka zaczyna sie podnosic ,przy 88 jest w pionie. Edytowane 12 Sierpnia 2020 przez wlad Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
TomekD000 Napisano 12 Sierpnia 2020 Udostępnij Napisano 12 Sierpnia 2020 3 minuty temu, wlad napisał: Temp. cieczy w/g Torque pro. Po przekroczeniu 60 stopni wskazowka zaczyna sie podnosic ,przy 88 jest w pionie. wg mnie coś masz jednak nie tak, owszem 1.2tsi ea111 grzeje sie długo, zimą przy włączonym ogrzewaniu i delikatnej jeździe rzeczywiście może potrzebować 15km żeby złapać pion, ale nie przy 20st na zewnątrz. 1 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
format Napisano 12 Sierpnia 2020 Udostępnij Napisano 12 Sierpnia 2020 13 minut temu, TomekD000 napisał: wg mnie coś masz jednak nie tak, owszem 1.2tsi ea111 grzeje sie długo, zimą przy włączonym ogrzewaniu i delikatnej jeździe rzeczywiście może potrzebować 15km żeby złapać pion, ale nie przy 20st na zewnątrz. To w największej części zależy od buta. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jaruga Napisano 12 Sierpnia 2020 Udostępnij Napisano 12 Sierpnia 2020 10 godzin temu, wlad napisał: Hej. Mamy taki problem z ukladem chlodniczym . Mial moze ktos podobne cyrki? Mechanik to typowy angol wiec nie moge uzywac slow na k i ch bo moze nie zrozumiec istoty problemu A to ciekawe bo 1.0 tsi nagrzewa się błyskawicznie. Teraz to od razu po odpaleniu wskazówka idzie w górę. Wystarczy przejechać dosłownie 500m żeby była w pionie. Może to po prostu typowa charakterystyka EA111 który był zapewne w Yeti? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wlad Napisano 12 Sierpnia 2020 Autor Udostępnij Napisano 12 Sierpnia 2020 43 minuty temu, Jaruga napisał: A to ciekawe bo 1.0 tsi nagrzewa się błyskawicznie. Teraz to od razu po odpaleniu wskazówka idzie w górę. Wystarczy przejechać dosłownie 500m żeby była w pionie. Może to po prostu typowa charakterystyka EA111 który był zapewne w Yeti? Zdania sa podzielone-jedni narzekaja a inni mowia ze szybko sie nagrzewa. Dla mnie jest to bardziej sprawa psychologiczna. Mam do pracy 3,5 km.Gdy wjezdzam na parking w Swifcie wskazowka jest juz na maxie,natomiast w Yeti wskazowka nie zdazy drgnac... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maciej__ Napisano 12 Sierpnia 2020 Udostępnij Napisano 12 Sierpnia 2020 10 minut temu, wlad napisał: Zdania sa podzielone-jedni narzekaja a inni mowia ze szybko sie nagrzewa. Dla mnie jest to bardziej sprawa psychologiczna. Mam do pracy 3,5 km.Gdy wjezdzam na parking w Swifcie wskazowka jest juz na maxie,natomiast w Yeti wskazowka nie zdazy drgnac... Ale pali jakos zauwazalnie za duzo czy sa jakies inne objawy? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wlad Napisano 12 Sierpnia 2020 Autor Udostępnij Napisano 12 Sierpnia 2020 14 minut temu, Maciej__ napisał: Ale pali jakos zauwazalnie za duzo czy sa jakies inne objawy? Nie ma zadnych objawow,pali akurat b.malo-ale w komentarzach w sieci ludzie tez pisza ze akurat w tym silniku spalanie w malym stopniu zalezy od jego nagrzania .Wiec tym nie ma sie co chyba sugerowac. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maciej__ Napisano 12 Sierpnia 2020 Udostępnij Napisano 12 Sierpnia 2020 1 minutę temu, wlad napisał: Nie ma zadnych objawow,pali akurat b.malo-ale w komentarzach w sieci ludzie tez pisza ze akurat w tym silniku spalanie w malym stopniu zalezy od jego nagrzania .Wiec tym nie ma sie co chyba sugerowac. No to moze byc, ze szukasz dzuiry w calym Systemy chlodzenia we wspolczesnych autach sa dosc skompikowane a auta z wtryskiem bezposrednim maja wyzsza sprawnosc niz kiedys. Jak chcesz, zeby sie szybko nagrzewal to polecam 1.4T od Opla na posrednim wtrysku... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pado Napisano 12 Sierpnia 2020 Udostępnij Napisano 12 Sierpnia 2020 (edytowane) 2 godziny temu, Jaruga napisał: A to ciekawe bo 1.0 tsi nagrzewa się błyskawicznie. Teraz to od razu po odpaleniu wskazówka idzie w górę. Wystarczy przejechać dosłownie 500m żeby była w pionie. Może to po prostu typowa charakterystyka EA111 który był zapewne w Yeti? Mogę tylko potwierdzić, w moim 1.5 tsi po ok 500m, max 1km jest 90c...odpale auto, zostawie na chodzie na dosłownie chwile i cyk juz jest 60c Edytowane 12 Sierpnia 2020 przez Pado Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dranio Napisano 12 Sierpnia 2020 Udostępnij Napisano 12 Sierpnia 2020 Teraz, Pado napisał: Mogę tylko potwierdzić, w moim 1.5 tsi po ok 500m, max 1km jest 90c... A czy nowe silniki nie mają grzałek? 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pado Napisano 12 Sierpnia 2020 Udostępnij Napisano 12 Sierpnia 2020 5 minut temu, dranio napisał: A czy nowe silniki nie mają grzałek? Tego nie wiem, jak jest w 1.5 tsi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
TomekD000 Napisano 12 Sierpnia 2020 Udostępnij Napisano 12 Sierpnia 2020 9 minut temu, Pado napisał: Mogę tylko potwierdzić, w moim 1.5 tsi po ok 500m, max 1km jest 90c...odpale auto, zostawie na chodzie na dosłownie chwile i cyk juz jest 60c u mnie tak samo ale zobacz na temperaturę oleju, ta już nie rośnie tak szybko Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mrBEAN Napisano 13 Sierpnia 2020 Udostępnij Napisano 13 Sierpnia 2020 Dnia 11.08.2020 o 23:49, wlad napisał: Hej. Mamy taki problem z ukladem chlodniczym . Moze od poczatku-zaraz po kupnie yetiego zauwazylem ze silnik (1.2TSI) wolno sie nagrzewa.Objawy byly ewidentne wiec poprosilem znajomego mechanika aby mi wymienil ten element. Jest to zespol 2 termostatow ..Kolega wymienil termostat i zadowolony jadac do pracy doszedlem do wniosku ze …jest jak bylo poprzednio.Koles nie dyskutowal ,zareklamowal towar i po otrzymaniu nastepnego zamontowal go.Jednak teraz przed zamontowaniem posprawdzal termostat i orzekl ze jest dobry.Na drugi dzien historia sie powtorzyla-auto nadal wolno sie nagrzewalo.Teraz jednak gosciu wykluczyl thermostat I zasugerowal wymiane czujnika temperatury[VCDS wskazywal blad czujnika temperatury].Po wymianie czujnika nic niestety sie nie zmienilo-a mechanik umywa rece twierdzac ze ten silnik przy niskich obrotach moze sie nie dogrzewac. Nie wiem co zrobic-z jednej strony nie chce zmieniac mechaniora[mieszka 2 kroki ode mnie,jest bardzo uczynny] no ale z drugiej pare groszy wlozylem w to i irytuje mnie ze nadal nie dziala. Ktos moze orientuje sie co jeszcze ewentualnie moze byc przyczyna takiego zachowania sie ukladu chlodzenia? A wyglada to tak-silnik rozgrzewa sie wolno.Po 5km silnik osiaga ok.70 stopni ale aby osiagnac temperature 87 stopni [to temp.otwarcia termostatu]potrzebuje okolo 15km jazdy przy temperaturze zewnetrznej okolo 20 stopni.Po osiagnieciu okolo 45 stopni[na postoju] gorna rura prowadzaca do chlodnicy jest letnia ,zas sama chlodnica i dolna rura zimne.W trasie temperatura oscyluje w okolicach 87 stopni jednak[i to w/g mnie wskazuje nadal na termostat] po dluzszym hamowaniu silnikiem potrafi spasc ponizej 80 stopni.Nie wiem jak przekonac kolezke aby jednak jeszcze raz sprawdzil termostat.Czytalem takze ze w pompie wody jest przeslona ktora powoduje ze maly obieg szybciej sie nagrzewa.Moze to jest przyczyna slabego nagrzewania? Z drugiej strony czemu wychladza sie podczas hamowania? Oczywiscie zadnych bledow VCDS nie wykrywa. Mial moze ktos podobne cyrki? Mechanik to typowy angol wiec nie moge uzywac slow na k i ch bo moze nie zrozumiec istoty problemu Czy przypadkiem nie jest tak, ze TTTM? 1.2 TSI spala mikroskopijne ilości paliwa i przez to się nie grzeje. Zapytałeś choć w ASO jak powinno być, czy tak sobie wymieniacie części dla sportu? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wlad Napisano 13 Sierpnia 2020 Autor Udostępnij Napisano 13 Sierpnia 2020 30 minut temu, mrBEAN napisał: Czy przypadkiem nie jest tak, ze TTTM? 1.2 TSI spala mikroskopijne ilości paliwa i przez to się nie grzeje. Zapytałeś choć w ASO jak powinno być, czy tak sobie wymieniacie części dla sportu? Pierwszy termostat byl zepsuty. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mack1805 Napisano 13 Sierpnia 2020 Udostępnij Napisano 13 Sierpnia 2020 Ja z 1.2tsi miałem tylko problem z pompą wody. Oryginał wytrzymał 75tys.km, po czym wyła głośniej niż silnik. Kolejne dwie doltz wytrzymywały średnio po 20tys.km każda. Teraz znów oem vw założony zobaczymy ile wytrzyma... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mrBEAN Napisano 14 Sierpnia 2020 Udostępnij Napisano 14 Sierpnia 2020 13 godzin temu, wlad napisał: Pierwszy termostat byl zepsuty. Co z tego rozumiesz? ”Objawy byly ewidentne wiec poprosilem znajomego mechanika aby mi wymienil ten element. Jest to zespol 2 termostatow ..Kolega wymienil termostat i zadowolony jadac do pracy doszedlem do wniosku ze …jest jak bylo poprzednio.Koles nie dyskutowal ,zareklamowal towar i po otrzymaniu nastepnego zamontowal go.Jednak teraz przed zamontowaniem posprawdzal termostat i orzekl ze jest dobry.Na drugi dzien historia sie powtorzyla-auto nadal wolno sie nagrzewalo.Teraz jednak gosciu wykluczyl thermostat” Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wlad Napisano 14 Sierpnia 2020 Autor Udostępnij Napisano 14 Sierpnia 2020 1 godzinę temu, mrBEAN napisał: Co z tego rozumiesz? ”Objawy byly ewidentne wiec poprosilem znajomego mechanika aby mi wymienil ten element. Jest to zespol 2 termostatow ..Kolega wymienil termostat i zadowolony jadac do pracy doszedlem do wniosku ze …jest jak bylo poprzednio.Koles nie dyskutowal ,zareklamowal towar i po otrzymaniu nastepnego zamontowal go.Jednak teraz przed zamontowaniem posprawdzal termostat i orzekl ze jest dobry.Na drugi dzien historia sie powtorzyla-auto nadal wolno sie nagrzewalo.Teraz jednak gosciu wykluczyl thermostat” Napisalem to troche nieskladnie-to fakt Mysle ze sporo zamieszania narobilo zachowanie sie wskazowki od miernika temperatury.Bylem przyzwyczajony ze w VAGach [i ludzie to samo pisza na forach] stoi ona w pionie w duzym zakresie temperatur.Z tego co przeczytalem to w zakresie 75-105 stopni jest w pionie.U mnie w pionie jest dopiero przy 88 stopniach a kazde zjechanie ponizej 80 powoduje pikowanie wskazowki w dol. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.