Skocz do zawartości

Klopoty z ukladem chlodzenia 1.2 TSI


wlad

Rekomendowane odpowiedzi

Hej.

 

Mamy taki problem z ukladem chlodniczym .

Moze od poczatku-zaraz po kupnie yetiego zauwazylem ze silnik (1.2TSI) wolno sie nagrzewa.Objawy byly ewidentne wiec poprosilem znajomego mechanika aby mi wymienil ten element. Jest to zespol 2 termostatow ..Kolega wymienil termostat i zadowolony jadac do pracy doszedlem do wniosku ze …jest jak bylo poprzednio.Koles nie dyskutowal ,zareklamowal towar i po otrzymaniu nastepnego zamontowal  go.Jednak teraz przed zamontowaniem posprawdzal   termostat  i orzekl ze jest dobry.Na drugi dzien historia sie powtorzyla-auto nadal wolno sie nagrzewalo.Teraz jednak gosciu wykluczyl thermostat I zasugerowal wymiane czujnika temperatury[VCDS wskazywal blad czujnika temperatury].Po wymianie czujnika nic niestety sie nie zmienilo-a mechanik umywa rece twierdzac ze ten silnik przy niskich obrotach moze sie nie dogrzewac.:pukpuk:

Nie wiem co zrobic-z jednej strony nie chce zmieniac mechaniora[mieszka 2 kroki ode mnie,jest bardzo uczynny] no ale z drugiej  pare groszy wlozylem w to i irytuje mnie ze nadal nie dziala.

Ktos moze orientuje sie co jeszcze ewentualnie moze byc przyczyna takiego zachowania sie ukladu chlodzenia?

A wyglada to tak-silnik rozgrzewa sie wolno.Po 5km   silnik osiaga ok.70 stopni ale aby osiagnac temperature 87 stopni [to temp.otwarcia termostatu]potrzebuje okolo 15km jazdy przy temperaturze zewnetrznej okolo 20 stopni.Po osiagnieciu okolo 45 stopni[na postoju] gorna rura prowadzaca do chlodnicy jest letnia ,zas sama chlodnica i dolna rura zimne.W trasie temperatura oscyluje w okolicach 87 stopni  jednak[i to w/g mnie wskazuje nadal na termostat] po dluzszym hamowaniu silnikiem potrafi spasc ponizej 80 stopni.Nie wiem jak przekonac kolezke aby jednak jeszcze raz sprawdzil termostat.Czytalem takze ze w pompie wody jest przeslona ktora powoduje ze maly obieg szybciej sie nagrzewa.Moze  to jest przyczyna slabego nagrzewania? Z drugiej strony czemu wychladza sie podczas hamowania? Oczywiscie zadnych bledow VCDS nie wykrywa.

Mial moze ktos podobne cyrki? Mechanik to typowy angol wiec nie moge uzywac slow na k i ch bo moze nie zrozumiec istoty problemu ;]

Edytowane przez wlad
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, wlad napisał:

Hej.

 

Mamy taki problem z ukladem chlodniczym .

Moze od poczatku-zaraz po kupnie yetiego zauwazylem ze silnik (1.2TSI) wolno sie nagrzewa.Objawy byly ewidentne wiec poprosilem znajomego mechanika aby mi wymienil ten element. Jest to zespol 2 termostatow ..Kolega wymienil termostat i zadowolony jadac do pracy doszedlem do wniosku ze …jest jak bylo poprzednio.Koles nie dyskutowal ,zareklamowal towar i po otrzymaniu nastepnego zamontowal  go.Jednak teraz przed zamontowaniem posprawdzal   termostat  i orzekl ze jest dobry.Na drugi dzien historia sie powtorzyla-auto nadal wolno sie nagrzewalo.Teraz jednak gosciu wykluczyl thermostat I zasugerowal wymiane czujnika temperatury[VCDS wskazywal blad czujnika temperatury].Po wymianie czujnika nic niestety sie nie zmienilo-a mechanik umywa rece twierdzac ze ten silnik przy niskich obrotach moze sie nie dogrzewac.:pukpuk:

Nie wiem co zrobic-z jednej strony nie chce zmieniac mechaniora[mieszka 2 kroki ode mnie,jest bardzo uczynny] no ale z drugiej  pare groszy wlozylem w to i irytuje mnie ze nadal nie dziala.

Ktos moze orientuje sie co jeszcze ewentualnie moze byc przyczyna takiego zachowania sie ukladu chlodzenia?

A wyglada to tak-silnik rozgrzewa sie wolno.Po 5km   silnik osiaga ok.70 stopni ale aby osiagnac temperature 87 stopni [to temp.otwarcia termostatu]potrzebuje okolo 15km jazdy przy temperaturze zewnetrznej okolo 20 stopni.Po osiagnieciu okolo 45 stopni[na postoju] gorna rura prowadzaca do chlodnicy jest letnia ,zas sama chlodnica i dolna rura zimne.W trasie temperatura oscyluje w okolicach 87 stopni  jednak[i to w/g mnie wskazuje nadal na termostat] po dluzszym hamowaniu silnikiem potrafi spasc ponizej 80 stopni.Nie wiem jak przekonac kolezke aby jednak jeszcze raz sprawdzil termostat.Czytalem takze ze w pompie wody jest przeslona ktora powoduje ze maly obieg szybciej sie nagrzewa.Moze  to jest przyczyna slabego nagrzewania? Z drugiej strony czemu wychladza sie podczas hamowania? Oczywiscie zadnych bledow VCDS nie wykrywa.

Mial moze ktos podobne cyrki? Mechanik to typowy angol wiec nie moge uzywac slow na k i ch bo moze nie zrozumiec istoty problemu ;]

Prawda jest, że się wolno nagrzewa.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, wlad napisał:

Hej.

 

Mamy taki problem z ukladem chlodniczym .

 

 

piszesz o temperaturze wody czy oleju? podajesz dokładne wartości czym je odczytujesz?
Miałem 1.2tsi w O2FL, i potwierdzam bardzo wolno się nagrzewał, ale ciężko mi coś powiedzieć, bo odczytywałem temp tylko na wskazówce a te podobno mają "sporą" tolerancję.
W cyferkach miałem tylko temperaturę oleju.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, wlad napisał:

Mial moze ktos podobne cyrki? Mechanik to typowy angol wiec nie moge uzywac slow na k i ch bo moze nie zrozumiec istoty problemu ;]

 

To żadne cyrki, 1.2tsi ma dość dieslowską sprawność. Jak mu nie dajesz w palnik to nagrzewa się latami.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

51 minut temu, TomekD000 napisał:

 

piszesz o temperaturze wody czy oleju? podajesz dokładne wartości czym je odczytujesz?
Miałem 1.2tsi w O2FL, i potwierdzam bardzo wolno się nagrzewał, ale ciężko mi coś powiedzieć, bo odczytywałem temp tylko na wskazówce a te podobno mają "sporą" tolerancję.
W cyferkach miałem tylko temperaturę oleju.

Temp. cieczy w/g Torque pro.

Po przekroczeniu 60 stopni wskazowka zaczyna sie podnosic ,przy 88 jest w pionie.

Edytowane przez wlad
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, wlad napisał:

Temp. cieczy w/g Torque pro.

Po przekroczeniu 60 stopni wskazowka zaczyna sie podnosic ,przy 88 jest w pionie.

 

wg mnie coś masz jednak nie tak, owszem 1.2tsi ea111 grzeje sie długo, zimą przy włączonym ogrzewaniu i delikatnej jeździe rzeczywiście może potrzebować 15km żeby złapać pion, ale nie przy 20st na zewnątrz.

  • Lubię to 1
  • zszokowany 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 minut temu, TomekD000 napisał:

wg mnie coś masz jednak nie tak, owszem 1.2tsi ea111 grzeje sie długo, zimą przy włączonym ogrzewaniu i delikatnej jeździe rzeczywiście może potrzebować 15km żeby złapać pion, ale nie przy 20st na zewnątrz.

 

To w największej części zależy od buta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, wlad napisał:

Hej.

Mamy taki problem z ukladem chlodniczym .

Mial moze ktos podobne cyrki? Mechanik to typowy angol wiec nie moge uzywac slow na k i ch bo moze nie zrozumiec istoty problemu ;]

A to ciekawe bo 1.0 tsi nagrzewa się błyskawicznie. Teraz to od razu po odpaleniu wskazówka idzie w górę. Wystarczy przejechać dosłownie 500m żeby była w pionie. 

Może to po prostu typowa charakterystyka EA111 który był zapewne w Yeti?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

43 minuty temu, Jaruga napisał:

A to ciekawe bo 1.0 tsi nagrzewa się błyskawicznie. Teraz to od razu po odpaleniu wskazówka idzie w górę. Wystarczy przejechać dosłownie 500m żeby była w pionie. 

Może to po prostu typowa charakterystyka EA111 który był zapewne w Yeti?

Zdania sa podzielone-jedni narzekaja a inni mowia ze szybko sie nagrzewa.

Dla mnie jest to bardziej sprawa psychologiczna.

Mam do pracy 3,5 km.Gdy wjezdzam na parking w Swifcie wskazowka jest juz na maxie,natomiast w  Yeti wskazowka nie zdazy drgnac...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 minut temu, wlad napisał:

Zdania sa podzielone-jedni narzekaja a inni mowia ze szybko sie nagrzewa.

Dla mnie jest to bardziej sprawa psychologiczna.

Mam do pracy 3,5 km.Gdy wjezdzam na parking w Swifcie wskazowka jest juz na maxie,natomiast w  Yeti wskazowka nie zdazy drgnac...

 

Ale pali jakos zauwazalnie za duzo czy sa jakies inne objawy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 minut temu, Maciej__ napisał:

 

Ale pali jakos zauwazalnie za duzo czy sa jakies inne objawy?

Nie ma zadnych objawow,pali akurat b.malo-ale w komentarzach w sieci ludzie tez pisza  ze akurat w tym silniku  spalanie w malym stopniu zalezy od jego nagrzania .Wiec tym nie ma sie co chyba sugerowac.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, wlad napisał:

Nie ma zadnych objawow,pali akurat b.malo-ale w komentarzach w sieci ludzie tez pisza  ze akurat w tym silniku  spalanie w malym stopniu zalezy od jego nagrzania .Wiec tym nie ma sie co chyba sugerowac.

 

No to moze byc, ze szukasz dzuiry w calym ;] :ok: Systemy chlodzenia we wspolczesnych autach sa dosc skompikowane a auta z wtryskiem bezposrednim maja wyzsza sprawnosc niz kiedys. Jak chcesz, zeby sie szybko nagrzewal to polecam 1.4T od Opla na posrednim wtrysku... 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Jaruga napisał:

A to ciekawe bo 1.0 tsi nagrzewa się błyskawicznie. Teraz to od razu po odpaleniu wskazówka idzie w górę. Wystarczy przejechać dosłownie 500m żeby była w pionie. 

Może to po prostu typowa charakterystyka EA111 który był zapewne w Yeti?

Mogę tylko potwierdzić, w moim 1.5 tsi po ok 500m, max 1km jest 90c...odpale auto, zostawie na chodzie na dosłownie chwile i cyk juz jest 60c

 

Edytowane przez Pado
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 11.08.2020 o 23:49, wlad napisał:

Hej.

 

Mamy taki problem z ukladem chlodniczym .

Moze od poczatku-zaraz po kupnie yetiego zauwazylem ze silnik (1.2TSI) wolno sie nagrzewa.Objawy byly ewidentne wiec poprosilem znajomego mechanika aby mi wymienil ten element. Jest to zespol 2 termostatow ..Kolega wymienil termostat i zadowolony jadac do pracy doszedlem do wniosku ze …jest jak bylo poprzednio.Koles nie dyskutowal ,zareklamowal towar i po otrzymaniu nastepnego zamontowal  go.Jednak teraz przed zamontowaniem posprawdzal   termostat  i orzekl ze jest dobry.Na drugi dzien historia sie powtorzyla-auto nadal wolno sie nagrzewalo.Teraz jednak gosciu wykluczyl thermostat I zasugerowal wymiane czujnika temperatury[VCDS wskazywal blad czujnika temperatury].Po wymianie czujnika nic niestety sie nie zmienilo-a mechanik umywa rece twierdzac ze ten silnik przy niskich obrotach moze sie nie dogrzewac.:pukpuk:

Nie wiem co zrobic-z jednej strony nie chce zmieniac mechaniora[mieszka 2 kroki ode mnie,jest bardzo uczynny] no ale z drugiej  pare groszy wlozylem w to i irytuje mnie ze nadal nie dziala.

Ktos moze orientuje sie co jeszcze ewentualnie moze byc przyczyna takiego zachowania sie ukladu chlodzenia?

A wyglada to tak-silnik rozgrzewa sie wolno.Po 5km   silnik osiaga ok.70 stopni ale aby osiagnac temperature 87 stopni [to temp.otwarcia termostatu]potrzebuje okolo 15km jazdy przy temperaturze zewnetrznej okolo 20 stopni.Po osiagnieciu okolo 45 stopni[na postoju] gorna rura prowadzaca do chlodnicy jest letnia ,zas sama chlodnica i dolna rura zimne.W trasie temperatura oscyluje w okolicach 87 stopni  jednak[i to w/g mnie wskazuje nadal na termostat] po dluzszym hamowaniu silnikiem potrafi spasc ponizej 80 stopni.Nie wiem jak przekonac kolezke aby jednak jeszcze raz sprawdzil termostat.Czytalem takze ze w pompie wody jest przeslona ktora powoduje ze maly obieg szybciej sie nagrzewa.Moze  to jest przyczyna slabego nagrzewania? Z drugiej strony czemu wychladza sie podczas hamowania? Oczywiscie zadnych bledow VCDS nie wykrywa.

Mial moze ktos podobne cyrki? Mechanik to typowy angol wiec nie moge uzywac slow na k i ch bo moze nie zrozumiec istoty problemu ;]

Czy przypadkiem nie jest tak, ze TTTM? 
1.2 TSI spala mikroskopijne ilości paliwa i przez to się nie grzeje. 
 

Zapytałeś choć w ASO jak powinno być, czy tak sobie wymieniacie części dla sportu?  😁

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

30 minut temu, mrBEAN napisał:

Czy przypadkiem nie jest tak, ze TTTM? 
1.2 TSI spala mikroskopijne ilości paliwa i przez to się nie grzeje. 
 

Zapytałeś choć w ASO jak powinno być, czy tak sobie wymieniacie części dla sportu?  😁

Pierwszy termostat byl zepsuty.

 

IMG_20200731_162106.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 godzin temu, wlad napisał:

Pierwszy termostat byl zepsuty.

 

IMG_20200731_162106.jpg

Co z tego rozumiesz? 😁

 

Objawy byly ewidentne wiec poprosilem znajomego mechanika aby mi wymienil ten element. Jest to zespol 2 termostatow ..Kolega wymienil termostat i zadowolony jadac do pracy doszedlem do wniosku ze …jest jak bylo poprzednio.Koles nie dyskutowal ,zareklamowal towar i po otrzymaniu nastepnego zamontowal  go.Jednak teraz przed zamontowaniem posprawdzal   termostat  i orzekl ze jest dobry.Na drugi dzien historia sie powtorzyla-auto nadal wolno sie nagrzewalo.Teraz jednak gosciu wykluczyl thermostat”

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, mrBEAN napisał:

Co z tego rozumiesz? 😁

 

Objawy byly ewidentne wiec poprosilem znajomego mechanika aby mi wymienil ten element. Jest to zespol 2 termostatow ..Kolega wymienil termostat i zadowolony jadac do pracy doszedlem do wniosku ze …jest jak bylo poprzednio.Koles nie dyskutowal ,zareklamowal towar i po otrzymaniu nastepnego zamontowal  go.Jednak teraz przed zamontowaniem posprawdzal   termostat  i orzekl ze jest dobry.Na drugi dzien historia sie powtorzyla-auto nadal wolno sie nagrzewalo.Teraz jednak gosciu wykluczyl thermostat”

Napisalem to troche nieskladnie-to fakt:ok:

Mysle ze sporo zamieszania narobilo zachowanie sie wskazowki od miernika temperatury.Bylem przyzwyczajony ze w VAGach [i ludzie to samo pisza na forach]  stoi ona w pionie w duzym zakresie temperatur.Z tego co przeczytalem to w zakresie 75-105 stopni jest w pionie.U mnie w pionie jest dopiero przy 88 stopniach a kazde zjechanie ponizej 80 powoduje pikowanie wskazowki w dol.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.