Skocz do zawartości

Opony całoroczne - ile wam wytrzymują?


Jaruga

Rekomendowane odpowiedzi

A więc mam od 2 lat opony całoroczne BF Goodrich i przejechane 30kkm.

I zostało 5mm bieżnika a dodatkowo zaczęły piszczeć przy dynamicznym ruszaniu jak jest gorąco (w zeszłym roku tego nie było).

No i zaczynam się zastanawiać czy przejadę na nich kolejne 10kkm...

A u was jak z trwałością? Też max 40kkm/3 lata? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

27 minut temu, Jaruga napisał:

A więc mam od 2 lat opony całoroczne BF Goodrich i przejechane 30kkm.

I zostało 5mm bieżnika a dodatkowo zaczęły piszczeć przy dynamicznym ruszaniu jak jest gorąco (w zeszłym roku tego nie było).

No i zaczynam się zastanawiać czy przejadę na nich kolejne 10kkm...

A u was jak z trwałością? Też max 40kkm/3 lata? 

To normalny wynik raczej 40 000 na kpl. Ja przy dwóch kpl. średnio robiłem 80-100 000. Więc koszt wielosezonowych i tak na plus za brak wymian 2x w roku :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, technix napisał:

Przód 30-35, tył 80kkm

 

Jak zakładałem nowe w listopadzie, to w marcu przednie już na śmietnik szły, ale komfort bezcenny ( nie wymienianie w sezonie)

Ja zmieniam przód - tył przy każdej wymianie oleju więc mam zużyte idealnie równo. 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, technix napisał:

Przód 30-35, tył 80kkm

 

Jak zakładałem nowe w listopadzie, to w marcu przednie już na śmietnik szły, ale komfort bezcenny ( nie wymienianie w sezonie)

Ja przekladam wielosezonowe jak i  sezonowe (przód / tył) co około 15/20 000 ;)

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, technix napisał:

Przód 30-35, tył 80kkm

 

Jak zakładałem nowe w listopadzie, to w marcu przednie już na śmietnik szły, ale komfort bezcenny ( nie wymienianie w sezonie)

Jak nie wymieniane skoro zakładane co 5 miesięcy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, ZUBERTO napisał:

Jak nie wymieniane skoro zakładane co 5 miesięcy?

no właśnie mnie też to zdziwiło :bzik:

p.s.

trzeba dodać że opony całoroczne są drogie, i nie wiem czy rekompensuje cena zakupu takich opon a wymiana  u wulkanizatora 2 razy w roku

Edytowane przez Waldek40
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, wladmar napisał:

Po 75 kkm i 3 latach Michelin Crossclimate zaczynają tracić przyczepność na mokrym, chociaż do znaczników zimowych jest jeszcze że 2 mm. Czas zmieniać. 

Sporo jeździsz... Używasz auta do celów służbowych? Bo 25k na rok prywatnym autem to w naszym kraju dość dużo...

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Waldek40 napisał:

no właśnie mnie też to zdziwiło :bzik:

p.s.

trzeba dodać że opony całoroczne są drogie, i nie wiem czy rekompensuje cena zakupu takich opon a wymiana  u wulkanizatora 2 razy w roku

Zakładając czas życia 3 lata to na przekładkach oszczędzasz 6 stów.

W popularnych rozmiarach opon taka kwota pozwala kupić bez problemu porządne wielosezonówki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, Jaruga napisał:

Zakładając czas życia 3 lata to na przekładkach oszczędzasz 6 stów.

W popularnych rozmiarach opon taka kwota pozwala kupić bez problemu porządne wielosezonówki.

No ze 2x trzeba by tył z przodem zamienić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

53 minuty temu, Polarny napisał:

A zamiana przód/tył? 

 

Zapłaciłem 20PLN w warsztacie gdzie robiłem dodatkową wymianę oleju. Można sobie to też zrobić samemu jak już Maciej napisał wyżej. 

A wyważa się przy zakładaniu i wtedy jak jest jakiś problem typu wibracje. Przyznam że nawet przez 30kkm do głowy mi nie przyszło i zastanawiam się teraz czy się nie wybrać na wyważanie bo wypadało by w sumie chociaż raz to zrobić ;) 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 godzin temu, Jaruga napisał:

A więc mam od 2 lat opony całoroczne BF Goodrich i przejechane 30kkm.

I zostało 5mm bieżnika a dodatkowo zaczęły piszczeć przy dynamicznym ruszaniu jak jest gorąco (w zeszłym roku tego nie było).

No i zaczynam się zastanawiać czy przejadę na nich kolejne 10kkm...

A u was jak z trwałością? Też max 40kkm/3 lata? 

U żony w aucie założyłem Goodyear Vector 4s. Przejechały główne po mieście ok 40kkm w 6lat i mają się dobrze. Nie są popękane i mają min 5mm bieżnika.

Piszczeć zawsze piszczały przy dynamicznym ruszaniu jak jest ciepło.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, Jaruga napisał:

Zakładając czas życia 3 lata to na przekładkach oszczędzasz 6 stów.

W popularnych rozmiarach opon taka kwota pozwala kupić bez problemu porządne wielosezonówki.

Tylko po co płacić za droższe na wyjściu wielosezonowe zamiast zimowych skoro zajeżdza się je od listopada do marca?

Edytowane przez ZUBERTO
  • Lubię to 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 minut temu, ZUBERTO napisał:

Tylko po co płacić za droższe na wyjściu wielosezonowe zamiast zimowych skoro zajeżdza się je od listopada do marca?

Zimowe tak samo się zajadą jak ktoś zrobi w tym czasie 80kkm. Rozważania w tym wątku dotyczą cywilnego użytkownika robiącego 15kkm rocznie a nie firmowego dostawczaka który nie stygnie. 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

23 minuty temu, ZUBERTO napisał:

Tylko po co płacić za droższe na wyjściu wielosezonowe zamiast zimowych skoro zajeżdza się je od listopada do marca?

ale droższe sa o ile? bo ja jak kiedyś sprawdzałem to jedynie letnie sa tansze. Zimowe czy wielosezon, dobrej marki, w miare popularnym rozmiarze i powiedzmy premium, niezbyt roznia się cena.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 minut temu, Jaruga napisał:

Zimowe tak samo się zajadą jak ktoś zrobi w tym czasie 80kkm. Rozważania w tym wątku dotyczą cywilnego użytkownika robiącego 15kkm rocznie a nie firmowego dostawczaka który nie stygnie. 

Ją kontynuuję temat podjęty przez @Waldek40, któremu odpowiedziałeś.

Dziwię się czemu @technix kupuje wielosezonowe żeby je  w 1 zimę zajechać.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minut temu, gregoryj napisał:

ale droższe sa o ile? bo ja jak kiedyś sprawdzałem to jedynie letnie sa tansze. Zimowe czy wielosezon, dobrej marki, w miare popularnym rozmiarze i powiedzmy premium, niezbyt roznia się cena.

To już pewnie zależy jakie.

Jak patrzyłem do siebie 17" to wydawało mi się, że sporo droższe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Jaruga napisał:

Przyznam że nawet przez 30kkm do głowy mi nie przyszło i zastanawiam się teraz czy się nie wybrać na wyważanie bo wypadało by w sumie chociaż raz to zrobić 

Spróbuj - może wyjdzie 0 albo jakieś 10, które można w zasadzie zignorować.

 

Teraz, Maciej__ napisał:
4 minuty temu, Polarny napisał:

Może dlatego, że jednak bije, tylko jeszcze tego nie czujesz. A zawieszenie po dupie dostaje.

 

Sam to wymysliles?

Nie - to mechanicy takie dyrdymały wymyślają, jak im się nudzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 minut temu, Polarny napisał:

Nie - to mechanicy takie dyrdymały wymyślają, jak im się nudzi.

Też odnoszę takie wrażenie. Kiedyś gumiarz mi mówił, żeby sezon na sezon przeważać koła bo opona się przesuwa na obręczy od hamowania i od ruszania. Jakoś od 3 lat mam założone zimówki nowe na stalówkach i nic się nie dzieje więc ile w tym prawdy :nie_wiem:

PS. Czy wy w większości macie narzędzie do pomiaru grubości bieżnika, że takie precyzyjne dane podajecie ? Qrcze znacznik jest, a czy opona ma 3 czy 4 czy 5mm to jakie to ma znaczenie :hmm:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, Polarny napisał:

Spróbuj wyważyć, to się dowiesz. U mnie po pół roku bywało 25 g niedoważenia. Czasami jest 0.

25g to chyba już byłoby czuć w samochodzie przy jakiejś tam V. U mnie od 0 do 160km/h nic się nie dzieje więc może jakaś różnica typu 5g by wyszła ale to może przez zużycie samej gumy na kole.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 minut temu, Lukas napisał:

Też odnoszę takie wrażenie. Kiedyś gumiarz mi mówił, żeby sezon na sezon przeważać koła bo opona się przesuwa na obręczy od hamowania i od ruszania. Jakoś od 3 lat mam założone zimówki nowe na stalówkach i nic się nie dzieje więc ile w tym prawdy :nie_wiem:

PS. Czy wy w większości macie narzędzie do pomiaru grubości bieżnika, że takie precyzyjne dane podajecie ? Qrcze znacznik jest, a czy opona ma 3 czy 4 czy 5mm to jakie to ma znaczenie :hmm:

w sumie masz "tok myślenia" jak ci nagrani kierowcy co na lekko mokrej nawierzchni nie są w stanie utrzymać samochodu na jezdni. W sumie po ciul ci znacznik- po co bieznik- przecież bez różnicy co nie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, Dareek napisał:

w sumie masz "tok myślenia" jak ci nagrani kierowcy co na lekko mokrej nawierzchni nie są w stanie utrzymać samochodu na jezdni. W sumie po ciul ci znacznik- po co bieznik- przecież bez różnicy co nie?

Jeśli dla Ciebie 3 lub 4 mm jest wyznacznikiem na zmieniam/nie zmieniam opon to spoko. Chyba czujesz jak auto się prowadzi na suchym, mokrym, piasku ... i wiesz że jeśli jest początek uślizgów to się tym interesujesz. Jeśli natomiast jeżdżąc po w/w nawierzchniach auto prowadzi się normalnie to chyba nie ma sensu zawracać sobie gitary i rozprawiać wieczorem przy szklance czegoś mocniejszego pomiędzy 3 a 4 mm czy powinienem już zmienić opony czy poczekać aż czujnik pokaże 2mm.

Opona mająca 5mm i więcej może nadawać się na śmietnik więc reguły tu nie ma.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po 2 sezonach mam minimalne zużycie, ok 1 mm. Ale na lato zakładam fabryczne koła z letnimi Michałami, więc w upały nie ciuram całorocznych. Jakoś w maj-październik przekładam kółka. 

W drugim aucie jeszcze "cycki" widać, bo przez covida robię z domu a fura stoi 6 dni w tygodniu. 😄

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a zbieznosc tez sprawdzasz co 30 tys km?
Jak przy 160 kierownica nie drży to ile może być tego niedoważenia?
Niewyważone koła najczęściej czuć w okolicach +/- 100km/h przy 160 tym bardziej tego nie wyczujesz

pozdr.

Wysłane z mojego Archos 50 Saphir przy użyciu Tapatalka

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 minut temu, leszcz napisał:

Niewyważone koła najczęściej czuć w okolicach +/- 100km/h przy 160 tym bardziej tego nie wyczujesz emoji106.png

pozdr.

Wysłane z mojego Archos 50 Saphir przy użyciu Tapatalka
 

może być. ale w domysle przyspieszanie do jak i hamowanie z 160 zahacza tez o przedzial 80-120 gdzie czuc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Lukas napisał:

25g to chyba już byłoby czuć w samochodzie przy jakiejś tam V.

Kiedyś miałem 90g niedoważenia i było czuć dopiero ok. 100.

2 godziny temu, gregoryj napisał:

a zbieznosc tez sprawdzasz co 30 tys km?

A po takim dystansie zbieżność trzeba korygować?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z ciekawości pojechałem na wyważanie. co ciekawe największy odważnik miał 35g... 8]

I pojechałem  sprawdzić na autostradę. I jak nie trzęsło tak dalej nie trzęsie 😄  chociaż byłem świadkiem wymiany wszystkich odważników na inne zamocowane w nieco innych miejscach... :nie_wiem:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

32 minuty temu, Jaruga napisał:

Z ciekawości pojechałem na wyważanie. co ciekawe największy odważnik miał 35g... 8]

I pojechałem  sprawdzić na autostradę. I jak nie trzęsło tak dalej nie trzęsie 😄  chociaż byłem świadkiem wymiany wszystkich odważników na inne zamocowane w nieco innych miejscach... :nie_wiem:

Sprawdziłeś koła bez zdejmowania,starych odważników ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, Lukas napisał:

Też odnoszę takie wrażenie. Kiedyś gumiarz mi mówił, żeby sezon na sezon przeważać koła bo opona się przesuwa na obręczy od hamowania i od ruszania.

pierdoły pociskał... jakby tak było to do oderwania rantu opony od felgi nie potrzebowałby prasy hydraulicznej...

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

59 minut temu, MarcG napisał:

Sprawdziłeś koła bez zdejmowania,starych odważników ?

A widzisz. Nie wpadłem na to. Następnym razem sobie zażyczę. Teraz sobie przypominam że najpierw je wszystkie pompował do określonego ciśnienia, później zdejmował wszystkie odważniki, ważył na maszynie i zakładał nowe tam gdzie mu pokazywała... 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, Jaruga napisał:

A widzisz. Nie wpadłem na to. Następnym razem sobie zażyczę. Teraz sobie przypominam że najpierw je wszystkie pompował do określonego ciśnienia, później zdejmował wszystkie odważniki, ważył na maszynie i zakładał nowe tam gdzie mu pokazywała... 

No to nic nie sprawdziłeś, szkosa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

21 minut temu, gregoryj napisał:

a po jakim dystansie trzeba wyważać opony jeśli nie ma zewnętrznych objawow?

nie trzeba wcale jeśli nie ma odczuwalnych problemów, każda maszyna do wyważenia może mieć ustawioną inną tolerancje wyważania

Edytowane przez Waldek40
  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

31 minut temu, gregoryj napisał:

a po jakim dystansie trzeba wyważać opony jeśli nie ma zewnętrznych objawow?

Znalazłem informacje, że nawet co 5000, ale z doświadczenia wynika, że 10000 jest OK.

Teraz odpowiedz na pytanie, które zadałem wcześniej.

 

10 minut temu, Waldek40 napisał:

nie trzeba wcale jeśli nie ma odczuwalnych problemów, każda maszyna do wyważenia może mieć ustawioną inną tolerancje wyważania

to są pojedyncze gramy, a po 10 Mm możesz mieć ponad 20 g niedoważenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

31 minut temu, gregoryj napisał:

a po jakim dystansie trzeba wyważać opony jeśli nie ma zewnętrznych objawow?

Nigdy nie wyważałem bez potrzeby.

Raz wyważone sprawowały się długo.

Tylko po zmianie, naprawie wyważam.

 

 

  • Lubię to 7
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.