Jaruga Napisano 12 Sierpnia 2020 Udostępnij Napisano 12 Sierpnia 2020 A więc mam od 2 lat opony całoroczne BF Goodrich i przejechane 30kkm. I zostało 5mm bieżnika a dodatkowo zaczęły piszczeć przy dynamicznym ruszaniu jak jest gorąco (w zeszłym roku tego nie było). No i zaczynam się zastanawiać czy przejadę na nich kolejne 10kkm... A u was jak z trwałością? Też max 40kkm/3 lata? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Camel Napisano 12 Sierpnia 2020 Udostępnij Napisano 12 Sierpnia 2020 27 minut temu, Jaruga napisał: A więc mam od 2 lat opony całoroczne BF Goodrich i przejechane 30kkm. I zostało 5mm bieżnika a dodatkowo zaczęły piszczeć przy dynamicznym ruszaniu jak jest gorąco (w zeszłym roku tego nie było). No i zaczynam się zastanawiać czy przejadę na nich kolejne 10kkm... A u was jak z trwałością? Też max 40kkm/3 lata? To normalny wynik raczej 40 000 na kpl. Ja przy dwóch kpl. średnio robiłem 80-100 000. Więc koszt wielosezonowych i tak na plus za brak wymian 2x w roku Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
technix Napisano 12 Sierpnia 2020 Udostępnij Napisano 12 Sierpnia 2020 (edytowane) Przód 30-35, tył 80kkm Jak zakładałem nowe w listopadzie, to w marcu przednie już na śmietnik szły, ale komfort bezcenny ( nie wymienianie w sezonie) Edytowane 12 Sierpnia 2020 przez technix 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jaruga Napisano 12 Sierpnia 2020 Autor Udostępnij Napisano 12 Sierpnia 2020 3 minuty temu, technix napisał: Przód 30-35, tył 80kkm Jak zakładałem nowe w listopadzie, to w marcu przednie już na śmietnik szły, ale komfort bezcenny ( nie wymienianie w sezonie) Ja zmieniam przód - tył przy każdej wymianie oleju więc mam zużyte idealnie równo. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
technix Napisano 12 Sierpnia 2020 Udostępnij Napisano 12 Sierpnia 2020 Jak tak robiłem kiedyś to 80kkm komplet wytrzymał 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Camel Napisano 12 Sierpnia 2020 Udostępnij Napisano 12 Sierpnia 2020 4 minuty temu, technix napisał: Przód 30-35, tył 80kkm Jak zakładałem nowe w listopadzie, to w marcu przednie już na śmietnik szły, ale komfort bezcenny ( nie wymienianie w sezonie) Ja przekladam wielosezonowe jak i sezonowe (przód / tył) co około 15/20 000 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Waldek40 Napisano 13 Sierpnia 2020 Udostępnij Napisano 13 Sierpnia 2020 7 godzin temu, technix napisał: Przód 30-35, tył 80kkm Jak zakładałem nowe w listopadzie, to w marcu przednie już na śmietnik szły, ale komfort bezcenny ( nie wymienianie w sezonie) czyli po 5 miesiącach szły już na śmietnik? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ZUBERTO Napisano 13 Sierpnia 2020 Udostępnij Napisano 13 Sierpnia 2020 8 godzin temu, technix napisał: Przód 30-35, tył 80kkm Jak zakładałem nowe w listopadzie, to w marcu przednie już na śmietnik szły, ale komfort bezcenny ( nie wymienianie w sezonie) Jak nie wymieniane skoro zakładane co 5 miesięcy? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wladmar Napisano 13 Sierpnia 2020 Udostępnij Napisano 13 Sierpnia 2020 Po 75 kkm i 3 latach Michelin Crossclimate zaczynają tracić przyczepność na mokrym, chociaż do znaczników zimowych jest jeszcze że 2 mm. Czas zmieniać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Waldek40 Napisano 13 Sierpnia 2020 Udostępnij Napisano 13 Sierpnia 2020 (edytowane) Godzinę temu, ZUBERTO napisał: Jak nie wymieniane skoro zakładane co 5 miesięcy? no właśnie mnie też to zdziwiło p.s. trzeba dodać że opony całoroczne są drogie, i nie wiem czy rekompensuje cena zakupu takich opon a wymiana u wulkanizatora 2 razy w roku Edytowane 13 Sierpnia 2020 przez Waldek40 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jaruga Napisano 13 Sierpnia 2020 Autor Udostępnij Napisano 13 Sierpnia 2020 Godzinę temu, wladmar napisał: Po 75 kkm i 3 latach Michelin Crossclimate zaczynają tracić przyczepność na mokrym, chociaż do znaczników zimowych jest jeszcze że 2 mm. Czas zmieniać. Sporo jeździsz... Używasz auta do celów służbowych? Bo 25k na rok prywatnym autem to w naszym kraju dość dużo... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jaruga Napisano 13 Sierpnia 2020 Autor Udostępnij Napisano 13 Sierpnia 2020 Godzinę temu, Waldek40 napisał: no właśnie mnie też to zdziwiło p.s. trzeba dodać że opony całoroczne są drogie, i nie wiem czy rekompensuje cena zakupu takich opon a wymiana u wulkanizatora 2 razy w roku Zakładając czas życia 3 lata to na przekładkach oszczędzasz 6 stów. W popularnych rozmiarach opon taka kwota pozwala kupić bez problemu porządne wielosezonówki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MarcG Napisano 13 Sierpnia 2020 Udostępnij Napisano 13 Sierpnia 2020 3 minuty temu, Jaruga napisał: Zakładając czas życia 3 lata to na przekładkach oszczędzasz 6 stów. W popularnych rozmiarach opon taka kwota pozwala kupić bez problemu porządne wielosezonówki. No ze 2x trzeba by tył z przodem zamienić. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Polarny Napisano 13 Sierpnia 2020 Udostępnij Napisano 13 Sierpnia 2020 12 godzin temu, Camel napisał: Więc koszt wielosezonowych i tak na plus za brak wymian 2x w roku A zamiana przód/tył? Wyważanie co jakiś czas? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maciej__ Napisano 13 Sierpnia 2020 Udostępnij Napisano 13 Sierpnia 2020 3 minuty temu, Polarny napisał: A zamiana przód/tył? Wyważanie co jakiś czas? Jak nie bija to po co wywazac? Przod-tyl mozna sobie zamienic samemu o ile ktos tylko udzwignie kolo. 5 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jaruga Napisano 13 Sierpnia 2020 Autor Udostępnij Napisano 13 Sierpnia 2020 53 minuty temu, Polarny napisał: A zamiana przód/tył? Zapłaciłem 20PLN w warsztacie gdzie robiłem dodatkową wymianę oleju. Można sobie to też zrobić samemu jak już Maciej napisał wyżej. A wyważa się przy zakładaniu i wtedy jak jest jakiś problem typu wibracje. Przyznam że nawet przez 30kkm do głowy mi nie przyszło i zastanawiam się teraz czy się nie wybrać na wyważanie bo wypadało by w sumie chociaż raz to zrobić Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sherif Napisano 13 Sierpnia 2020 Udostępnij Napisano 13 Sierpnia 2020 15 godzin temu, Jaruga napisał: A więc mam od 2 lat opony całoroczne BF Goodrich i przejechane 30kkm. I zostało 5mm bieżnika a dodatkowo zaczęły piszczeć przy dynamicznym ruszaniu jak jest gorąco (w zeszłym roku tego nie było). No i zaczynam się zastanawiać czy przejadę na nich kolejne 10kkm... A u was jak z trwałością? Też max 40kkm/3 lata? U żony w aucie założyłem Goodyear Vector 4s. Przejechały główne po mieście ok 40kkm w 6lat i mają się dobrze. Nie są popękane i mają min 5mm bieżnika. Piszczeć zawsze piszczały przy dynamicznym ruszaniu jak jest ciepło. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dus3 Napisano 13 Sierpnia 2020 Udostępnij Napisano 13 Sierpnia 2020 Aż sprawdziłem swoje Michelin cross climate. Przód 4mm, tył 5mm, przejechane 55kkm, od 2016. Opony nigdy nie przekładane przód/tył. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dus3 Napisano 13 Sierpnia 2020 Udostępnij Napisano 13 Sierpnia 2020 Za to nokiany wheaterproof z 2015 roku po przejechaniu 35kkm nadają się do kubla. Bieżnik jest, ale boki pękają. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ZUBERTO Napisano 13 Sierpnia 2020 Udostępnij Napisano 13 Sierpnia 2020 (edytowane) 3 godziny temu, Jaruga napisał: Zakładając czas życia 3 lata to na przekładkach oszczędzasz 6 stów. W popularnych rozmiarach opon taka kwota pozwala kupić bez problemu porządne wielosezonówki. Tylko po co płacić za droższe na wyjściu wielosezonowe zamiast zimowych skoro zajeżdza się je od listopada do marca? Edytowane 13 Sierpnia 2020 przez ZUBERTO 3 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pietro_M Napisano 13 Sierpnia 2020 Udostępnij Napisano 13 Sierpnia 2020 3 godziny temu, Jaruga napisał: Sporo jeździsz... Używasz auta do celów służbowych? Bo 25k na rok prywatnym autem to w naszym kraju dość dużo... Mam 50km do pracy, rocznie wychodzi ok. 30k - czy to dużo? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jaruga Napisano 13 Sierpnia 2020 Autor Udostępnij Napisano 13 Sierpnia 2020 15 minut temu, ZUBERTO napisał: Tylko po co płacić za droższe na wyjściu wielosezonowe zamiast zimowych skoro zajeżdza się je od listopada do marca? Zimowe tak samo się zajadą jak ktoś zrobi w tym czasie 80kkm. Rozważania w tym wątku dotyczą cywilnego użytkownika robiącego 15kkm rocznie a nie firmowego dostawczaka który nie stygnie. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jaruga Napisano 13 Sierpnia 2020 Autor Udostępnij Napisano 13 Sierpnia 2020 3 minuty temu, Pietro_M napisał: Mam 50km do pracy, rocznie wychodzi ok. 30k - czy to dużo? Dla mnie tak 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gregoryj Napisano 13 Sierpnia 2020 Udostępnij Napisano 13 Sierpnia 2020 23 minuty temu, ZUBERTO napisał: Tylko po co płacić za droższe na wyjściu wielosezonowe zamiast zimowych skoro zajeżdza się je od listopada do marca? ale droższe sa o ile? bo ja jak kiedyś sprawdzałem to jedynie letnie sa tansze. Zimowe czy wielosezon, dobrej marki, w miare popularnym rozmiarze i powiedzmy premium, niezbyt roznia się cena. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ZUBERTO Napisano 13 Sierpnia 2020 Udostępnij Napisano 13 Sierpnia 2020 10 minut temu, Jaruga napisał: Zimowe tak samo się zajadą jak ktoś zrobi w tym czasie 80kkm. Rozważania w tym wątku dotyczą cywilnego użytkownika robiącego 15kkm rocznie a nie firmowego dostawczaka który nie stygnie. Ją kontynuuję temat podjęty przez @Waldek40, któremu odpowiedziałeś. Dziwię się czemu @technix kupuje wielosezonowe żeby je w 1 zimę zajechać. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ZUBERTO Napisano 13 Sierpnia 2020 Udostępnij Napisano 13 Sierpnia 2020 5 minut temu, gregoryj napisał: ale droższe sa o ile? bo ja jak kiedyś sprawdzałem to jedynie letnie sa tansze. Zimowe czy wielosezon, dobrej marki, w miare popularnym rozmiarze i powiedzmy premium, niezbyt roznia się cena. To już pewnie zależy jakie. Jak patrzyłem do siebie 17" to wydawało mi się, że sporo droższe. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Polarny Napisano 13 Sierpnia 2020 Udostępnij Napisano 13 Sierpnia 2020 2 godziny temu, Maciej__ napisał: Jak nie bija to po co wywazac? Może dlatego, że jednak bije, tylko jeszcze tego nie czujesz. A zawieszenie po dupie dostaje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maciej__ Napisano 13 Sierpnia 2020 Udostępnij Napisano 13 Sierpnia 2020 3 minuty temu, Polarny napisał: Może dlatego, że jednak bije, tylko jeszcze tego nie czujesz. A zawieszenie po dupie dostaje. Sam to wymysliles? 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Polarny Napisano 13 Sierpnia 2020 Udostępnij Napisano 13 Sierpnia 2020 1 godzinę temu, Jaruga napisał: Przyznam że nawet przez 30kkm do głowy mi nie przyszło i zastanawiam się teraz czy się nie wybrać na wyważanie bo wypadało by w sumie chociaż raz to zrobić Spróbuj - może wyjdzie 0 albo jakieś 10, które można w zasadzie zignorować. Teraz, Maciej__ napisał: 4 minuty temu, Polarny napisał: Może dlatego, że jednak bije, tylko jeszcze tego nie czujesz. A zawieszenie po dupie dostaje. Sam to wymysliles? Nie - to mechanicy takie dyrdymały wymyślają, jak im się nudzi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lukas Napisano 13 Sierpnia 2020 Udostępnij Napisano 13 Sierpnia 2020 6 minut temu, Polarny napisał: Nie - to mechanicy takie dyrdymały wymyślają, jak im się nudzi. Też odnoszę takie wrażenie. Kiedyś gumiarz mi mówił, żeby sezon na sezon przeważać koła bo opona się przesuwa na obręczy od hamowania i od ruszania. Jakoś od 3 lat mam założone zimówki nowe na stalówkach i nic się nie dzieje więc ile w tym prawdy PS. Czy wy w większości macie narzędzie do pomiaru grubości bieżnika, że takie precyzyjne dane podajecie ? Qrcze znacznik jest, a czy opona ma 3 czy 4 czy 5mm to jakie to ma znaczenie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Polarny Napisano 13 Sierpnia 2020 Udostępnij Napisano 13 Sierpnia 2020 3 minuty temu, Lukas napisał: Jakoś od 3 lat mam założone zimówki nowe na stalówkach i nic się nie dzieje więc ile w tym prawdy Spróbuj wyważyć, to się dowiesz. U mnie po pół roku bywało 25 g niedoważenia. Czasami jest 0. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lukas Napisano 13 Sierpnia 2020 Udostępnij Napisano 13 Sierpnia 2020 4 minuty temu, Polarny napisał: Spróbuj wyważyć, to się dowiesz. U mnie po pół roku bywało 25 g niedoważenia. Czasami jest 0. 25g to chyba już byłoby czuć w samochodzie przy jakiejś tam V. U mnie od 0 do 160km/h nic się nie dzieje więc może jakaś różnica typu 5g by wyszła ale to może przez zużycie samej gumy na kole. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dareek Napisano 13 Sierpnia 2020 Udostępnij Napisano 13 Sierpnia 2020 10 minut temu, Lukas napisał: Też odnoszę takie wrażenie. Kiedyś gumiarz mi mówił, żeby sezon na sezon przeważać koła bo opona się przesuwa na obręczy od hamowania i od ruszania. Jakoś od 3 lat mam założone zimówki nowe na stalówkach i nic się nie dzieje więc ile w tym prawdy PS. Czy wy w większości macie narzędzie do pomiaru grubości bieżnika, że takie precyzyjne dane podajecie ? Qrcze znacznik jest, a czy opona ma 3 czy 4 czy 5mm to jakie to ma znaczenie w sumie masz "tok myślenia" jak ci nagrani kierowcy co na lekko mokrej nawierzchni nie są w stanie utrzymać samochodu na jezdni. W sumie po ciul ci znacznik- po co bieznik- przecież bez różnicy co nie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lukas Napisano 13 Sierpnia 2020 Udostępnij Napisano 13 Sierpnia 2020 1 minutę temu, Dareek napisał: w sumie masz "tok myślenia" jak ci nagrani kierowcy co na lekko mokrej nawierzchni nie są w stanie utrzymać samochodu na jezdni. W sumie po ciul ci znacznik- po co bieznik- przecież bez różnicy co nie? Jeśli dla Ciebie 3 lub 4 mm jest wyznacznikiem na zmieniam/nie zmieniam opon to spoko. Chyba czujesz jak auto się prowadzi na suchym, mokrym, piasku ... i wiesz że jeśli jest początek uślizgów to się tym interesujesz. Jeśli natomiast jeżdżąc po w/w nawierzchniach auto prowadzi się normalnie to chyba nie ma sensu zawracać sobie gitary i rozprawiać wieczorem przy szklance czegoś mocniejszego pomiędzy 3 a 4 mm czy powinienem już zmienić opony czy poczekać aż czujnik pokaże 2mm. Opona mająca 5mm i więcej może nadawać się na śmietnik więc reguły tu nie ma. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gregoryj Napisano 13 Sierpnia 2020 Udostępnij Napisano 13 Sierpnia 2020 12 minut temu, Polarny napisał: Spróbuj wyważyć, to się dowiesz. U mnie po pół roku bywało 25 g niedoważenia. Czasami jest 0. a zbieznosc tez sprawdzasz co 30 tys km? Jak przy 160 kierownica nie drży to ile może być tego niedoważenia? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
iwik Napisano 13 Sierpnia 2020 Udostępnij Napisano 13 Sierpnia 2020 Po 2 sezonach mam minimalne zużycie, ok 1 mm. Ale na lato zakładam fabryczne koła z letnimi Michałami, więc w upały nie ciuram całorocznych. Jakoś w maj-październik przekładam kółka. W drugim aucie jeszcze "cycki" widać, bo przez covida robię z domu a fura stoi 6 dni w tygodniu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
leszcz Napisano 13 Sierpnia 2020 Udostępnij Napisano 13 Sierpnia 2020 a zbieznosc tez sprawdzasz co 30 tys km? Jak przy 160 kierownica nie drży to ile może być tego niedoważenia?Niewyważone koła najczęściej czuć w okolicach +/- 100km/h przy 160 tym bardziej tego nie wyczujesz pozdr.Wysłane z mojego Archos 50 Saphir przy użyciu Tapatalka 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mrBEAN Napisano 13 Sierpnia 2020 Udostępnij Napisano 13 Sierpnia 2020 2 godziny temu, Lukas napisał: Qrcze znacznik jest, a czy opona ma 3 czy 4 czy 5mm to jakie to ma znaczenie Na aquaplanning choćby? 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gregoryj Napisano 13 Sierpnia 2020 Udostępnij Napisano 13 Sierpnia 2020 11 minut temu, leszcz napisał: Niewyważone koła najczęściej czuć w okolicach +/- 100km/h przy 160 tym bardziej tego nie wyczujesz pozdr. Wysłane z mojego Archos 50 Saphir przy użyciu Tapatalka może być. ale w domysle przyspieszanie do jak i hamowanie z 160 zahacza tez o przedzial 80-120 gdzie czuc Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
camel00 Napisano 13 Sierpnia 2020 Udostępnij Napisano 13 Sierpnia 2020 (edytowane) Nokiany - 60k km, ~4.5 roku. Wyglądały średnio ale zachowywały się jak trzeba. W tym wątku były zdjęcia. Edytowane 13 Sierpnia 2020 przez camel00 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Polarny Napisano 13 Sierpnia 2020 Udostępnij Napisano 13 Sierpnia 2020 2 godziny temu, Lukas napisał: 25g to chyba już byłoby czuć w samochodzie przy jakiejś tam V. Kiedyś miałem 90g niedoważenia i było czuć dopiero ok. 100. 2 godziny temu, gregoryj napisał: a zbieznosc tez sprawdzasz co 30 tys km? A po takim dystansie zbieżność trzeba korygować? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jaruga Napisano 13 Sierpnia 2020 Autor Udostępnij Napisano 13 Sierpnia 2020 Z ciekawości pojechałem na wyważanie. co ciekawe największy odważnik miał 35g... I pojechałem sprawdzić na autostradę. I jak nie trzęsło tak dalej nie trzęsie chociaż byłem świadkiem wymiany wszystkich odważników na inne zamocowane w nieco innych miejscach... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MarcG Napisano 13 Sierpnia 2020 Udostępnij Napisano 13 Sierpnia 2020 32 minuty temu, Jaruga napisał: Z ciekawości pojechałem na wyważanie. co ciekawe największy odważnik miał 35g... I pojechałem sprawdzić na autostradę. I jak nie trzęsło tak dalej nie trzęsie chociaż byłem świadkiem wymiany wszystkich odważników na inne zamocowane w nieco innych miejscach... Sprawdziłeś koła bez zdejmowania,starych odważników ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ozarek Napisano 13 Sierpnia 2020 Udostępnij Napisano 13 Sierpnia 2020 8 godzin temu, Lukas napisał: Też odnoszę takie wrażenie. Kiedyś gumiarz mi mówił, żeby sezon na sezon przeważać koła bo opona się przesuwa na obręczy od hamowania i od ruszania. pierdoły pociskał... jakby tak było to do oderwania rantu opony od felgi nie potrzebowałby prasy hydraulicznej... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jaruga Napisano 13 Sierpnia 2020 Autor Udostępnij Napisano 13 Sierpnia 2020 59 minut temu, MarcG napisał: Sprawdziłeś koła bez zdejmowania,starych odważników ? A widzisz. Nie wpadłem na to. Następnym razem sobie zażyczę. Teraz sobie przypominam że najpierw je wszystkie pompował do określonego ciśnienia, później zdejmował wszystkie odważniki, ważył na maszynie i zakładał nowe tam gdzie mu pokazywała... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MarcG Napisano 13 Sierpnia 2020 Udostępnij Napisano 13 Sierpnia 2020 4 minuty temu, Jaruga napisał: A widzisz. Nie wpadłem na to. Następnym razem sobie zażyczę. Teraz sobie przypominam że najpierw je wszystkie pompował do określonego ciśnienia, później zdejmował wszystkie odważniki, ważył na maszynie i zakładał nowe tam gdzie mu pokazywała... No to nic nie sprawdziłeś, szkosa. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gregoryj Napisano 14 Sierpnia 2020 Udostępnij Napisano 14 Sierpnia 2020 16 godzin temu, Polarny napisał: Kiedyś miałem 90g niedoważenia i było czuć dopiero ok. 100. A po takim dystansie zbieżność trzeba korygować? a po jakim dystansie trzeba wyważać opony jeśli nie ma zewnętrznych objawow? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Waldek40 Napisano 14 Sierpnia 2020 Udostępnij Napisano 14 Sierpnia 2020 (edytowane) 21 minut temu, gregoryj napisał: a po jakim dystansie trzeba wyważać opony jeśli nie ma zewnętrznych objawow? nie trzeba wcale jeśli nie ma odczuwalnych problemów, każda maszyna do wyważenia może mieć ustawioną inną tolerancje wyważania Edytowane 14 Sierpnia 2020 przez Waldek40 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Polarny Napisano 14 Sierpnia 2020 Udostępnij Napisano 14 Sierpnia 2020 31 minut temu, gregoryj napisał: a po jakim dystansie trzeba wyważać opony jeśli nie ma zewnętrznych objawow? Znalazłem informacje, że nawet co 5000, ale z doświadczenia wynika, że 10000 jest OK. Teraz odpowiedz na pytanie, które zadałem wcześniej. 10 minut temu, Waldek40 napisał: nie trzeba wcale jeśli nie ma odczuwalnych problemów, każda maszyna do wyważenia może mieć ustawioną inną tolerancje wyważania to są pojedyncze gramy, a po 10 Mm możesz mieć ponad 20 g niedoważenia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rwIcIk Napisano 14 Sierpnia 2020 Udostępnij Napisano 14 Sierpnia 2020 31 minut temu, gregoryj napisał: a po jakim dystansie trzeba wyważać opony jeśli nie ma zewnętrznych objawow? Nigdy nie wyważałem bez potrzeby. Raz wyważone sprawowały się długo. Tylko po zmianie, naprawie wyważam. 7 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.