luccass Napisano 17 Sierpnia 2020 Udostępnij Napisano 17 Sierpnia 2020 7 godzin temu, Marcin79 napisał: Nie , tylko ja mam suva Nie wiem czy to kwestia samochodu - sama platforma jest dość 'miękka', ale na kuli haka osadzona jest na sztywno. CHyba, że to wibracje z zawieszenia samochodu tak się przenoszą. Ja mam kombi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marcin79 Napisano 17 Sierpnia 2020 Udostępnij Napisano 17 Sierpnia 2020 23 minuty temu, luccass napisał: Nie wiem czy to kwestia samochodu - sama platforma jest dość 'miękka', ale na kuli haka osadzona jest na sztywno. CHyba, że to wibracje z zawieszenia samochodu tak się przenoszą. Ja mam kombi. No to tak samo rowery ida w cieniu aerodynamicznym. Rowery buja jak sie jedzie po dziurach ale to norma .... przy prędkości autostradach zero jakiś ruchów Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gregoryj Napisano 17 Sierpnia 2020 Udostępnij Napisano 17 Sierpnia 2020 Dnia 16.08.2020 o 07:22, ppmarian napisał: To jest dobre jak chce sie szybko latać autostradą. Na koło można dokupić uchwyt i stoi koło tylnego. Wysłane z tel. a jak o dach rypniesz tym widelcem. Jak masz kolo to nic nie grozi 23 godziny temu, lucash napisał: Przesiadając się z turbo wolnossak będzie zawsze odstawał Odstawal od czego? od Passata w Tedeiku. Wolnossak Mazdy ma tez inne zalety w stosunku do jakiegokolwiek turboklekota 22 godziny temu, ppmarian napisał: Przerobilem wszystkie popularne sposoby przewozu rowerów Pod względem sztywności/neutralności na prowadzenie auta bagażnik dachowy mocowany za widelec jest nr1 Nr2 to platforma Nr3 to dachowy tradycyjny mocowanie za ramę A w srodku dużego VANa woziles ? To jest maksymalna sztywność i brak dodatkowego halasu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ppmarian Napisano 17 Sierpnia 2020 Udostępnij Napisano 17 Sierpnia 2020 A w srodku dużego VANa woziles ? To jest maksymalna sztywność i brak dodatkowego halasu.Oczywiście że w środku też wozilem w fordzie grad connect. Genialnego auto do przewoz rowerów. Wysłane z tel. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lucash Napisano 17 Sierpnia 2020 Udostępnij Napisano 17 Sierpnia 2020 Godzinę temu, gregoryj napisał: Odstawal od czego? od Passata w Tedeiku. Wolnossak Mazdy ma tez inne zalety w stosunku do jakiegokolwiek turboklekota Nie jezdziłem nigdy Passkiem w TDi. Poprostu silnik wolnossący wolniej się zbiera i trzeba być świadomym takiej przesiadki z jakiegokolwiek turbo na wolnossący silnik. Z reguły jak zmieniasz samochód to nie na wolniejszy a przynajmniej na zbliżony osiągami. Ja testowałem wersję z AT i tam nie jest tak łatwo przeciągać na wyższych obrotach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maciej__ Napisano 17 Sierpnia 2020 Autor Udostępnij Napisano 17 Sierpnia 2020 Godzinę temu, gregoryj napisał: Odstawal od czego? od Passata w Tedeiku. Wolnossak Mazdy ma tez inne zalety w stosunku do jakiegokolwiek turboklekota Z ciekawosci, jakie to sa zalety wzgledem turbobenzyny, bo o dieslach nikt tutaj nie dyskutuje? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marcindzieg Napisano 17 Sierpnia 2020 Udostępnij Napisano 17 Sierpnia 2020 Godzinę temu, Maciej__ napisał: Z ciekawosci, jakie to sa zalety wzgledem turbobenzyny, bo o dieslach nikt tutaj nie dyskutuje? Pewnie założysz tanio gaz. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marcindzieg Napisano 17 Sierpnia 2020 Udostępnij Napisano 17 Sierpnia 2020 Godzinę temu, lucash napisał: Poprostu silnik wolnossący wolniej się zbiera i trzeba być świadomym takiej przesiadki z jakiegokolwiek turbo na wolnossący silnik. Nie zbiera się wolniej tylko inaczej. 8s do setki do 8 sekund. Niezależnie czy to silnik wolnossący, turbo czy diesel. Po prostu są inne odczucia. I pewnie wolnossący więcej pali. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ztj Napisano 18 Sierpnia 2020 Udostępnij Napisano 18 Sierpnia 2020 9 godzin temu, marcindzieg napisał: Nie zbiera się wolniej tylko inaczej. 8s do setki do 8 sekund. Niezależnie czy to silnik wolnossący, turbo czy diesel. Po prostu są inne odczucia. I pewnie wolnossący więcej pali. Zbiera się zdecydowanie gorzej w przedziale obrotów, w którym silnik podczas codziennej jazdy znajduje się przez jakieś 95% czasu. 3 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gregoryj Napisano 18 Sierpnia 2020 Udostępnij Napisano 18 Sierpnia 2020 12 godzin temu, lucash napisał: Nie jezdziłem nigdy Passkiem w TDi. Poprostu silnik wolnossący wolniej się zbiera i trzeba być świadomym takiej przesiadki z jakiegokolwiek turbo na wolnossący silnik. Z reguły jak zmieniasz samochód to nie na wolniejszy a przynajmniej na zbliżony osiągami. Ja testowałem wersję z AT i tam nie jest tak łatwo przeciągać na wyższych obrotach. 59 minut temu, ztj napisał: Zbiera się zdecydowanie gorzej w przedziale obrotów, w którym silnik podczas codziennej jazdy znajduje się przez jakieś 95% czasu. Nie wolniej tylko jak już wcześniej napisano inaczej. Jak ktoś jeździ tak samo wolnossakiem jak turbo no to nie dziwie się takich opinii. Jak turbo jeździsz miedzy 1,5-2,5 tys obr to wolnossakiem musisz jechać 2-2,5-3,5 zakladajac ze maja podobna moc. Po prostu inaczej rozlozony moment obrotowy. Jeśli maja taka sama moc, to "szybkie" są tak samo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gregoryj Napisano 18 Sierpnia 2020 Udostępnij Napisano 18 Sierpnia 2020 12 godzin temu, Maciej__ napisał: Z ciekawosci, jakie to sa zalety wzgledem turbobenzyny, bo o dieslach nikt tutaj nie dyskutuje? 10 godzin temu, marcindzieg napisał: Pewnie założysz tanio gaz. Silnik bez turbo to prostsza konstrukcja. Gazu się nie oplaca. Wtrysk bezpośredni. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maciej__ Napisano 18 Sierpnia 2020 Autor Udostępnij Napisano 18 Sierpnia 2020 1 minutę temu, gregoryj napisał: Silnik bez turbo to prostsza konstrukcja. Szczerze mowiac to nie jestem wcale przekonany czy ten silnik Mazdy jest mniej skomplikowany niz moje 1.4T w Oplu... Wysoki stopien sprezania, wtrysk bezposredni, itp. 3 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bielaPL Napisano 18 Sierpnia 2020 Udostępnij Napisano 18 Sierpnia 2020 Nie wiem co wy macie do wolnossaków... bardzo fajne silniki tylko trzeba brać mocną wersję w danym modelu, miałem C2 z 1.6 120KM, Vitarę z 2.5 V6, Jeepa z 5.9 i cały czas dodatkowe drugie auto fiata bravo 1.4T i nigdy nie odczuwałem dyskomfortu wolnossaka. A żeby jechało to i w jednym i drugim trzeba przycisnąć pedał 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marcindzieg Napisano 18 Sierpnia 2020 Udostępnij Napisano 18 Sierpnia 2020 1 godzinę temu, ztj napisał: Zbiera się zdecydowanie gorzej w przedziale obrotów, w którym silnik podczas codziennej jazdy znajduje się przez jakieś 95% czasu. Po prostu się tym inaczej jeździ. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
stig Napisano 18 Sierpnia 2020 Udostępnij Napisano 18 Sierpnia 2020 11 godzin temu, marcindzieg napisał: Nie zbiera się wolniej tylko inaczej. 8s do setki do 8 sekund. Niezależnie czy to silnik wolnossący, turbo czy diesel. Po prostu są inne odczucia. I pewnie wolnossący więcej pali. To jest właśnie błąd. Przecież na codzień się tak nie jeździ. Nawet nie pamietam kiedy robiłem coś takiego. Liczą się te osiągi które dostępne są od razu bo przecież nie zawsze jest walka na sekundy. 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marcindzieg Napisano 18 Sierpnia 2020 Udostępnij Napisano 18 Sierpnia 2020 2 minuty temu, stig napisał: Przecież na codzień się tak nie jeździ Ale jak się nie jeździ? Bo nie bardzo rozumiem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bielaPL Napisano 18 Sierpnia 2020 Udostępnij Napisano 18 Sierpnia 2020 49 minut temu, stig napisał: To jest właśnie błąd. Przecież na codzień się tak nie jeździ. Nawet nie pamietam kiedy robiłem coś takiego. Liczą się te osiągi które dostępne są od razu bo przecież nie zawsze jest walka na sekundy. jeden pies, w wolnossaku zrzucasz niższy bieg i ogień, w turbo wciskasz pedał, czekasz i jest ogień 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
stig Napisano 18 Sierpnia 2020 Udostępnij Napisano 18 Sierpnia 2020 1 godzinę temu, marcindzieg napisał: Ale jak się nie jeździ? Bo nie bardzo rozumiem. 8s do setki ma się nijak w porównaniu do jazdy z rolki wolnossący vs turbo. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
stig Napisano 18 Sierpnia 2020 Udostępnij Napisano 18 Sierpnia 2020 57 minut temu, bielaPL napisał: jeden pies, w wolnossaku zrzucasz niższy bieg i ogień, w turbo wciskasz pedał, czekasz i jest ogień Chodzi mi jednak o to, żeby auto było zawsze gotowe do skoku. Tego nie osiągniesz bez redukcji w wolnossącym choć tak jak piszesz w niektórych turbo jest spory lag. Ps.wiem po co jest skrzynia biegów, ale dziękuje za wycie silnika innego niż V6 czy R5. 1 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maciej__ Napisano 18 Sierpnia 2020 Autor Udostępnij Napisano 18 Sierpnia 2020 Teraz, stig napisał: Chodzi mi jednak o to, żeby auto było zawsze gotowe do skoku. Tego nie osiągniesz bez redukcji w wolnossącym choć tak jak piszesz w niektórych turbo jest spory lag. Ps.wiem po co jest skrzynia biegów, ale dziękuje za wycie silnika innego niż V6 czy R5. Na szczescie mozesz posluchac kojacego klekotu diesla R4 Pany tu chodzi o zwykly dupowoz, a nie auto do wyscigow 0-100km/h 1 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marcindzieg Napisano 18 Sierpnia 2020 Udostępnij Napisano 18 Sierpnia 2020 2 minuty temu, stig napisał: 8s do setki ma się nijak w porównaniu do jazdy z rolki wolnossący vs turbo. Ale w czym? Mój przyspiesza sprawnie od 2500 obrotów. Przy 3000 jest bardzo dobrze. Więc normalnie się jeździ między 2000-3000. Więc poza większym spalaniem w czym problem? No chyba że testowałeś kupe w rodzaju 140 KM silnika z Kii Sportage II generacji. Wtedy się zgadza. Ale jak jest normalny silnik to się jeździ całkiem dobrze. W tej Maździe jest 180 KM z bezpośrednim wtryskiem i wysokim stopniu sprężania. Jak dla mnie powinno być bardzo dobrze. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rwIcIk Napisano 18 Sierpnia 2020 Udostępnij Napisano 18 Sierpnia 2020 Teraz, Maciej__ napisał: Na szczescie mozesz posluchac kojacego klekotu diesla R4 Pany tu chodzi o zwykly dupowoz, a nie auto do wyscigow 0-100km/h Który warczy, ale obroty się szybko kończą i nic z tego warczenia nie ma 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marcindzieg Napisano 18 Sierpnia 2020 Udostępnij Napisano 18 Sierpnia 2020 2 minuty temu, stig napisał: Chodzi mi jednak o to, żeby auto było zawsze gotowe do skoku. Ale w turbo też nie zawsze jest gotowy do skoku. A u mnie jak masz 2.5 - 3 tyś obrotów to przyspiesza bardzo sprawnie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marcindzieg Napisano 18 Sierpnia 2020 Udostępnij Napisano 18 Sierpnia 2020 1 minutę temu, Maciej__ napisał: Pany tu chodzi o zwykly dupowoz, a nie auto do wyscigow 0-100km/h No dokładnie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
stig Napisano 18 Sierpnia 2020 Udostępnij Napisano 18 Sierpnia 2020 (edytowane) 2 minuty temu, Maciej__ napisał: Na szczescie mozesz posluchac kojacego klekotu diesla R4 Pany tu chodzi o zwykly dupowoz, a nie auto do wyscigow 0-100km/h Słucham też na szczęście całkiem przyzwoitego dźwięku z 1.4T Wspomniałem tez że do setki wynik tak dużo w realu nie znaczy. Edytowane 18 Sierpnia 2020 przez stig Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marcindzieg Napisano 18 Sierpnia 2020 Udostępnij Napisano 18 Sierpnia 2020 2 minuty temu, rwIcIk napisał: Który warczy, ale obroty się szybko kończą i nic z tego warczenia nie ma No właśnie kupiłem diesla ze względu na to że podobno jest zawsze gotów. Podobno Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rwIcIk Napisano 18 Sierpnia 2020 Udostępnij Napisano 18 Sierpnia 2020 1 minutę temu, marcindzieg napisał: No właśnie kupiłem diesla ze względu na to że podobno jest zawsze gotów. Podobno Jest, ale szybko się kończy i znów trza bieg zmieniać 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
stig Napisano 18 Sierpnia 2020 Udostępnij Napisano 18 Sierpnia 2020 (edytowane) 9 minut temu, marcindzieg napisał: No właśnie kupiłem diesla ze względu na to że podobno jest zawsze gotów. Podobno Moja turbobenzyna jest. Drugie auto z Dieslem nie jest Edytowane 18 Sierpnia 2020 przez stig Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marcindzieg Napisano 18 Sierpnia 2020 Udostępnij Napisano 18 Sierpnia 2020 5 minut temu, stig napisał: Moja turbobenzyna jest. Drugie auto z Dieslem nie jest Siostrzeniec ma MiTo jeśli o nią Ci chodzi. Taką 155 KM. Fajnie jeździ ale nie przesadzał bym z tą zawsze gotowością Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
stig Napisano 18 Sierpnia 2020 Udostępnij Napisano 18 Sierpnia 2020 1 minutę temu, marcindzieg napisał: Siostrzeniec ma MiTo jeśli o nią Ci chodzi. Taką 155 KM. Fajnie jeździ ale nie przesadzał bym z tą zawsze gotowością W trybie D nie stwierdziłem - może ma coś popsute. W końcu Alfa Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marcindzieg Napisano 18 Sierpnia 2020 Udostępnij Napisano 18 Sierpnia 2020 12 minut temu, stig napisał: W trybie D nie stwierdziłem - może ma coś popsute. W końcu Alfa Nie ma bo to maniak. Naprawia od razu każdą pierdołę. Natomiast pewnie chodzi o subiektywne odczucia. I tyle. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wlad Napisano 18 Sierpnia 2020 Udostępnij Napisano 18 Sierpnia 2020 39 minut temu, marcindzieg napisał: Siostrzeniec ma MiTo jeśli o nią Ci chodzi. Taką 155 KM. Fajnie jeździ ale nie przesadzał bym z tą zawsze gotowością Ja mialem wersje 170KM tego silnika w Giuliettcie i potwierdzam-to zawsze bylo gotowe do skoku.Oczywiscie w trybie manualnym-bo w automacie juz mialo laga. W zadnym poprzednim ani obecnym dupowozie nie mialem takiego poczucia sztywnego sprzezenia pedalu gazu z osiagami auta-ale bylo to paradoksalnie jednym z powodow sprzedania Alfy. Po prostu pokazala mi ze motoryzacyjnie jestem mentalnym gowniarzem mimo 5 dych na karku 1 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gregoryj Napisano 18 Sierpnia 2020 Udostępnij Napisano 18 Sierpnia 2020 1 godzinę temu, stig napisał: Słucham też na szczęście całkiem przyzwoitego dźwięku z 1.4T a ten turbo jak dojdzie do 5 tysi obrotow to nie wyje? Bo ten silnik wydaje się być jakims cudem jak i caly samochod. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
stig Napisano 18 Sierpnia 2020 Udostępnij Napisano 18 Sierpnia 2020 2 godziny temu, gregoryj napisał: a ten turbo jak dojdzie do 5 tysi obrotow to nie wyje? Bo ten silnik wydaje się być jakims cudem jak i caly samochod. Do dynamicznej codziennej jazdy wcale nie trzeba tak wysoko kręcić. Właśnie o to chodzi... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
format Napisano 18 Sierpnia 2020 Udostępnij Napisano 18 Sierpnia 2020 5 godzin temu, bielaPL napisał: jeden pies, w wolnossaku zrzucasz niższy bieg i ogień, w turbo wciskasz pedał, czekasz i jest ogień To ja może coś od siebie dodam, moja Astra z turbo, idzie od 1500rpm do 6000. Moja Mazda bez turbo idzie od 3700rpm do 7000rpm, przy czym przy 4000 robi się w aucie już mega głośno. 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rwIcIk Napisano 18 Sierpnia 2020 Udostępnij Napisano 18 Sierpnia 2020 3 godziny temu, format napisał: To ja może coś od siebie dodam, moja Astra z turbo, idzie od 1500rpm do 6000. Moja Mazda bez turbo idzie od 3700rpm do 7000rpm, przy czym przy 4000 robi się w aucie już mega głośno. Typowe dla wolnychssakow Podobnie miałem w Cruze. Do 3500 był zduszony przez kolektor i ustawienie faz rozrządu. Powyżej 3500 dostawał drugiego życia, na 3 biegu szedl jak dziki, ale hałas robił się. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maciej__ Napisano 18 Sierpnia 2020 Autor Udostępnij Napisano 18 Sierpnia 2020 6 minut temu, rwIcIk napisał: Typowe dla wolnychssakow Typowe dla wolnossacych o malej pojemnosci i 4 zaworach na cylinder 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gregoryj Napisano 19 Sierpnia 2020 Udostępnij Napisano 19 Sierpnia 2020 16 godzin temu, stig napisał: Do dynamicznej codziennej jazdy wcale nie trzeba tak wysoko kręcić. Właśnie o to chodzi... ja tez do "dynamicznej" jazdy, w szczególności po miescie, nie potrzebuje wolnossaka (i to każdego, zarówno 70 jak i 130 konnego) krecic. 99% czasu jeździ miedzy 1,5 a 3,5 tys obrotow. max 1% to redukcja i ogien. Ale dla mnie to przyjemność jak idzie do 7 tysi bez zajakniecia. Halas poteguje pozytywne doznania, bo to i tak nad wyraz rzadko. 16 godzin temu, format napisał: To ja może coś od siebie dodam, moja Astra z turbo, idzie od 1500rpm do 6000. Moja Mazda bez turbo idzie od 3700rpm do 7000rpm, przy czym przy 4000 robi się w aucie już mega głośno. Ale w astrze powyżej 4 tysi nie jest glosno? Drugie, Mazda nie idzie w ogole poniżej 3700? Moje spostrzeżenie z wielu aut (glownie tych 20 letnich) to takie, ze każdy silnik powyżej 4 tys obrotow jest glosny. Diesel jest "najcichszy" ponieważ on nie chodzi prawie nigdy powyżej 4 tys obr. Taki typ i tak tez ma dobrane skrzynie. Inaczej tez jest w turbobenzynie czy w wolnossaku 16v. Te ostatnie bardziej jazgoczą powyżej 4 tysi obrotow, a turbo bardziej "buczą". Ale w obydwóch przypadkach hałas powyżej 4 tys obrotow jest duzy. Inne spostrzeżenie to takie ze osmiozaworowe silniki mniej halasuja od 16zaworowych, ale to nie zawsze i zależne tez częściowo od modelu auta. Tak naprawdę obrotow powyżej 4 tysi w tych wolnossakach to albo używam przy tzw sciganctwie (bardzo rzadko) albo do wyprzedzania na jednopasmowych krajowkach (i to nie zawsze)/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
format Napisano 19 Sierpnia 2020 Udostępnij Napisano 19 Sierpnia 2020 12 minut temu, gregoryj napisał: Ale w astrze powyżej 4 tysi nie jest glosno? Jest ciszej zdecydowanie, ale nie w tym rzecz. Nie wiem jak Ty, ale ja jednak większość czasu spędzam poniżej 2500rpm. 12 minut temu, gregoryj napisał: Drugie, Mazda nie idzie w ogole poniżej 3700? Moment obrotowy prawdę ci powie, przy 2500rpm mam w Miacie 100Nm, w Astrze 300Nm. Uogólniając, jak słyszę opowieści, że wolnossaki są tak samo spoko jak turbobenzyny, wystarczy przecież tylko zredukować, to ogarnia mnie śmiech. 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maciej__ Napisano 19 Sierpnia 2020 Autor Udostępnij Napisano 19 Sierpnia 2020 Dnia 15.08.2020 o 07:29, wujek napisał: Mysle, ze warte kolo 70k https://www.otomoto.pl/oferta/mazda-cx-5-2016-2107-polska-serwis-aso-gwarancja-do-2022-ID6DdQXA.html#df6575b813 Na otototo duzo ich nie ma. Wsiadac i jezdzic jakiejs duzej roznicy w dybamice vs Astra nie bedziesz mial bo jednak to trzeba cisnac zeby pojechala. Duzy minus, ze mieszkasz w Wawie niech tesc opusci ze 2k na jakies dobre zabezpieczenie przed kradzieza. Zeby podsumowac temat, to ugadalismy sie finalnie na 60kPLN Przy czym juz po mojej stronie bedzie przeglad i ubezpieczenie na kolejny rok bo za chwile bedzie do ogarniecia (pewnie z 5-6kPLN w sumie). Jak mi to auto nie podejdzie to raczej bez problemu sprzeda sie bez wiekszej straty za jakis czas. 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wujek Napisano 19 Sierpnia 2020 Udostępnij Napisano 19 Sierpnia 2020 8 minut temu, Maciej__ napisał: Zeby podsumowac temat, to ugadalismy sie finalnie na 60kPLN Przy czym juz po mojej stronie bedzie przeglad i ubezpieczenie na kolejny rok bo za chwile bedzie do ogarniecia (pewnie z 5-6kPLN w sumie). Jak mi to auto nie podejdzie to raczej bez problemu sprzeda sie bez wiekszej straty za jakis czas. To dobra cena pojezdzic ze dwa lata i sprzedac za tyle samo. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gregoryj Napisano 19 Sierpnia 2020 Udostępnij Napisano 19 Sierpnia 2020 4 minuty temu, format napisał: Jest ciszej zdecydowanie, ale nie w tym rzecz. Nie wiem jak Ty, ale ja jednak większość czasu spędzam poniżej 2500rpm. Moment obrotowy prawdę ci powie, przy 2500rpm mam w Miacie 100Nm, w Astrze 300Nm. Uogólniając, jak słyszę opowieści, że wolnossaki są tak samo spoko jak turbobenzyny, wystarczy przecież tylko zredukować, to ogarnia mnie śmiech. ja tez w turbobenzynie jezdze do 2500. a wolnossakach do 3 tysi. Może nie będą tak dynamiczne jak Twoja Astra, ale w 90% taka dynamika nie jest potrzebna. Może tez moje wolnossaki sa specyficzne. Stare lekkie auta - w nich wystarcza do normalnej jazdy 3500 tys obrotow. Cos chce dynamicznie, oczywiście musi być wyżej, ale ja nie jezdze caly czas dynamicznie, nie musze wszystkiego wyprzedzić, ani być pierwszy przed passatem TDI. Poza tym Twoja astra to inny przedzial mocowy w stosunku do Mazdy. Mazde porownywalbym z jakims 1,4 tsi anie 200 konnym turbo. Moment momentem. W TDI miałem 300 Nm przy 1900 obrotow. I co z tego? Jezdzilo się glownie do 2300 obrotow. Tak normalnie. (w wolnossaku podobna dynamikę mialbym uzywajac go do 3500 obrotow). A jak dynamicznie cos się chciało to i tak musialem go cisnąć do granic jego możliwości czyli 3500-4000 tys obrotow. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gregoryj Napisano 19 Sierpnia 2020 Udostępnij Napisano 19 Sierpnia 2020 10 minut temu, Maciej__ napisał: Zeby podsumowac temat, to ugadalismy sie finalnie na 60kPLN Przy czym juz po mojej stronie bedzie przeglad i ubezpieczenie na kolejny rok bo za chwile bedzie do ogarniecia (pewnie z 5-6kPLN w sumie). Jak mi to auto nie podejdzie to raczej bez problemu sprzeda sie bez wiekszej straty za jakis czas. Masz gotowke to bierz. Nic ine tracisz, sprzedasz za tyle samo czy za rok czy za dwa. Pewne auto z rodziny, jeszcze kilkuletnie to teraz skarb ….. i jeszcze w takiej cenie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
format Napisano 19 Sierpnia 2020 Udostępnij Napisano 19 Sierpnia 2020 5 minut temu, gregoryj napisał: Poza tym Twoja astra to inny przedzial mocowy w stosunku do Mazdy. Mazde porownywalbym z jakims 1,4 tsi anie 200 konnym turbo. A to dlaczego? Miata (1100kg) to 0.145HP na kilogram. Astra (1400kg) to 0.142HP na kilogram. Dlaczego miałbym ich nie porównywać? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gregoryj Napisano 19 Sierpnia 2020 Udostępnij Napisano 19 Sierpnia 2020 1 minutę temu, format napisał: A to dlaczego? Miata (1100kg) to 0.145HP na kilogram. Astra (1400kg) to 0.142HP na kilogram. Dlaczego miałbym ich nie porównywać? OK. tu masz racje. niech będzie. ale w niutkach podales nieprawde. nie wiem która masz Mx5 ale skyactiv-g 2.0 160 kuca ma przy 2,5 obrotow - 175 Nm, przy 2000 - ok 160 Nm. Przy 3,5 tys obrotow ok 190. Jeśli chodzi o moc to Astra w przedziale 1,5-2,5 tys obrotow ma 60-105 kuca, Madzia w przedziale 2,5-3,5 ma 60-95 kuca. Astra ma stale 300 niutkow, Madzia 175-190. Kwestia jazdy i utrzymywania wyższych o tysiąc obrotow. A uwzgledniajac wage, to mysle ze w Mazdzie możnaby nizsze obroty utrzymywać do podobnej dynamiki Jaka jest roznica jak jeździsz astra do 2,5 tys obrotow, a Madzia do 3-3,5 w dynamice? No i w halasie, ale to znowu 2 rozne typy aut z wyciszeniami nawet koncepcyjnie nie przystającymi do siebie? Pytam o odczucia, ale uwzgledniajace "turbokopa" ze względu na gwałtowny i duzy moment już przy 1,5 tys obrotow? I jeśli przez wiekszosc czasu jeździsz w niskich obrotach, to przegonienie wolnossaka pod 6 tys obrotow to jakiś problem (raz na jakiś czas)? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maciej__ Napisano 7 Marca 2021 Autor Udostępnij Napisano 7 Marca 2021 (edytowane) On 8/15/2020 at 7:16 AM, Maciej__ said: Tescowi konczy sie leasing i zaoferowal nam kupno swojej Mazdy CX5 z 2016. Przebieg to jakies 70kkm, wersja 165KM z wyposazenia chyba srodkowa, z xenonami, navi, etc Wczoraj stuknelo mi pol roku z Mazda i rowno 10kkm, wiec moge sie pokusic o jakies krotkie podsumowanie Ogolnie sama zamiane Astry na Mazde oceniam zdecydowanie pozywnie Plusy: Wyposazenie: swiatla Led, klima auto, ktora dziala bardzo dobrze, czujniki martwego pola, etc - must have w kolejnych autach, Skrzynia biegow - po Oplowskiej M32 to mistrzostwo swiata, az chce sie zmieniac biegi Spalanie - z 10kkm wyszko ok 8,5l/100 co przy tym gabarycie i sporym udziale przebiegu po autostradach jest wynikiem bardzo dobrym (+1l wzg Astry) Nadwozie SUV - po 6 miesiacach raczej juz do kompakta czy klasy D nie wroce, duzo wygodniej sie wsiada, lepsza widocznosc, etc. Prowadzenie - jak na SUVa to jezdzi sie tym naprawde fajnie, nie buja sie na zakretach. Utrata wartosci - 6-7 letnie auta wyceniane sa na ponad 50% ceny nowego, jak dobrze pojdzie to za 2-3 lata sprzedam z niewielka strata. Wyglad - mimo, ze auto pojawilo sie na rynku w 2012r to wyglada nadal calkiem swiezo. Minusy: Silnik - do jazdy po miescie i spokojnej trasie w 1-2 osoby wiecej niz wystarczajace. Zapakowane w 4 os na autostradzie dostaje zadyszki (powyzej 130-140km/h). Tutaj albo przydaloby sie 2.5 albo jakies turbo. Na plus to fajny dzwiek jak sie go kreci ponad 4-5k RPM. Wyciszenie - do OK 130km/h jest OK, pozniej robi sie glosno, szczegolnie jak wieje. Trzeszczace wnetrze - jak na 4,5 roku i 70kkm to wnetrze halasuje bardziej niz w Oplu, szczegolnie podlokietnik i konsola. Brak czujnika plynu do spryskiwaczy - absurd w aucie za 120kPLN. Zbiornik paliwa - od zapalenia rezerwy wchodzi ok 43l, realny zasieg na autostradzie to 450-500km. Przecietne hamulce w serii. Serwis w ASO - koszty x2 wzgledem Astry. To chyba tyle co mi na szybko przyszlo do glowy. Proby pozycjonowania marki jako premium to wg mnie spora przesada. Byc moze w nowszym modelu jest lepiej, ale tutaj materialy, wyciszenie, sa raczej przecietne. Mysle, ze pojezdze nim jeszcze jakies 2 lata, dobije do 100kkm i porozgladam sie za czyms innym Edytowane 7 Marca 2021 przez Maciej__ 6 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wujek Napisano 7 Marca 2021 Udostępnij Napisano 7 Marca 2021 Ja mam czujnik poziomu spryskiwaczy ale zapala sie praktycznie jak juz nie ma plynu Jak tam siedzi 2.0 to mozna mu wgrac 165KM bedzie lepiej ciagnal Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maciej__ Napisano 7 Marca 2021 Autor Udostępnij Napisano 7 Marca 2021 28 minutes ago, wujek said: Ja mam czujnik poziomu spryskiwaczy ale zapala sie praktycznie jak juz nie ma plynu Jak tam siedzi 2.0 to mozna mu wgrac 165KM bedzie lepiej ciagnal Ja juz mam 165KM, w CX5 nie bylo slabszych wersji. Taki urok wolnossakow, ze trzeba krecic, zeby to sie odpychalo Na szczescie przy 140km/h jest tylko 3000RPM. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maciej__ Napisano 11 Września 2021 Autor Udostępnij Napisano 11 Września 2021 Wlasnie minal rowno rok od kiedy jezdze CX5, wiec moge znowu cos skrobnac ku potomnym Przejechane przez ten czas 23kkm ze srednim spalaniem 7.7l/100km. W ostatnim czasie zuzycie spadlo bo jezdzimy nia glownie na weekendy i urlopy, a w tygodniu stoi w garazu. Jak jade wolniej z rowerami na haku to wychodzi ok 7, jak bez to nie przekracza 8l z calego zbiornika. Z wypadu do Slowenii wyszlo 6.8l z 3kkm. Szybsza jazda autostrada 140-150km/h to juz 9-10. Chwile mi zajelo, zeby sie po Astrze przestawic na silnik wolnossacy ale obecnie juz sie przyzwyczailem. Jak ktos nie jezdzi po gorzystym terenie z kompletem pasazerow to 2.0 spokojnie wystarcza. Koszty utrzymania wg mnie dosc rozsadne. Dzisiaj robilem przeglad w ASO po 5 roku (przebieg 80kkm) i z serwisem klimatyzacji i wymiana paskow osprzetu wyszlo 1580 PLN. Do tego czasu wymienione byly jedynie klocki przod przy 55kkm i tarcze + klocki tyl 60kkm oraz jeden zacisk z tylu na gwarancji. Mazda zaleca wymiane tych paskow co 5 lat, dziwne ale koszt niewielki bo jakies 300PLN na fakturze za 2 paski i robote. Mialem przez chwile ochote zmienic na cos nowego z automatem, ale przez obecna sytuacje na rynku aut chyba mi juz przeszlo Takze pewnie ze 2-3 lata sie poturlam, szczegolnie ze dolozylem hak i kupilem nowe opony wielosezonowe. 7 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ppmarian Napisano 11 Września 2021 Udostępnij Napisano 11 Września 2021 Kolejny głos- jak suv to tylko diesel. Przy tych predkosciach podobnych gabarytów ale blisko 100KM mocniejszego diesel i x2 więcej Nm oraz zx awd spala 2l mniej. Tapatalk Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.