Skocz do zawartości

Dokker 1.3 tce


Danielpoz.

Rekomendowane odpowiedzi

Ten sam co w Renault, konstrukcja wspólna z Daimler, Dacia nie ma własnych silników. Moc jest modyfikowana oprogramowaniem- domyślnie zawsze niższa w Daciach niż w Renault. W zależności od oprogramowania 100-150KM w Daciach i 115-160KM w Renault.

Edytowane przez Wasylek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeździłem Megane 4 z tym silnikiem (1.33 102KM). Odpycha się zaskakująco dobrze, a przy tym bardzo mało spala. Jak na razie nie słychać nic o jakichś wadach konstrukcyjnych. Silnik ten jest montowany w Renault, Mercedesach, Daciach i Nissanach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, ztj napisał:

Jeździłem Megane 4 z tym silnikiem (1.33 102KM). Odpycha się zaskakująco dobrze, a przy tym bardzo mało spala. Jak na razie nie słychać nic o jakichś wadach konstrukcyjnych. Silnik ten jest montowany w Renault, Mercedesach, Daciach i Nissanach.

Ile spalał?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, Danielpoz. napisał:

Chodzi mi o sam silnik 1.3tce 100kM. Czy to jakaś mina? czy, może silnik jak każdy w dzisiejszych czasach? Pytam tylko o silnik bo reszta jest oczywista przy tanim  i prostym dostawczaku👍

ja mam 130KM i w dokkerze jest super. nie ma dziur, ciągnie bez problemu. spalanie w trasie 7-8 w zależności od nogi. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ile spalał?
Mam 1.33 tce 140KM w M4 Grandtour. Na trasie z WRO do Grazu w Austrii jadąc w limicie prędkości spalanie wyszło z dystrybutora 5.8l. Auto załadowane pod sufit, w 3 osoby i na kołach 225/40R18.

Wysłane z mojego ELE-L29 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Phil_ips napisał:

Mam 1.33 tce 140KM w M4 Grandtour. Na trasie z WRO do Grazu w Austrii jadąc w limicie prędkości spalanie wyszło z dystrybutora 5.8l. Auto załadowane pod sufit, w 3 osoby i na kołach 225/40R18.

Wysłane z mojego ELE-L29 przy użyciu Tapatalka
 

ale to troche inaczej niż w dokkerze, ktory ma kształt kiosku :) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam Dustera z tym silnikiem 130KM. Silnik cichy i bardzo dynamiczny, ładnie ciągnie od dołu nie brakuje mu mocy przy wyprzedzaniu na trasie i w ruchu miejskim. W tym sezonie wakacyjnym spalanie z dystrybutora 130-140km/h ok 8l. Krajówki 90-100km/h z paroma wyprzedzeniami na odcinku ok 500km z dystrybutora 6,6l. 

 

Na tą chwilę w autach z tymi silnikami występuje problem z tzw. rzężeniem. Na niskich obrotach i przy prędkościach do 70km/h słychać dzwonienie gruchot jakby dzwoniły gdzieś luźne podkładki. U mnie niestety też ten problem wystepuje. ASO twierdzi że TTTM i tak musi być bo jest to cecha a nie wada auta. Można sporo poczytać o tym na forum megane i scenica. Chodzą legendy że niektórym udało się zlikwidować usterkę na gwarancji ale są to nieliczne osoby. Z tego co ludzie wypisują na forach to winne są spinki i jakiś wąż hydrauliczny przy sprzegle który wpada w rezonans, u niektórych pomogła wymiana wysprzęglika. 

 

Teraz szykuje się pierwszy przegląd gwarancyjny i mam zamiar obdzwonic okoliczne serwisy autoryzowane gdzie ktoś się tym zainteresuje. 

Edytowane przez Lukass186
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 18.08.2020 o 09:52, Phil_ips napisał:

I tak i nie emoji3.png M4 SCx = 0.7, Dokker 0.965. Do tego dochodzi różnica w szerokości opon.

Wysłane z mojego ELE-L29 przy użyciu Tapatalka
 

Ostatnio zauważyłem jakiś wysyp firmowych Dokkerów z młodymi łepkami. Ostatnio mnie jeden przy 150kmph wyprzedzał, nawet nie wiedziałem, że tak te auto pojedzie :phi:. Obroty chyba miał bliskie max, bo hałas był niesamowity.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, sherif napisał:

Ostatnio zauważyłem jakiś wysyp firmowych Dokkerów z młodymi łepkami. Ostatnio mnie jeden przy 150kmph wyprzedzał, nawet nie wiedziałem, że tak te auto pojedzie :phi:. Obroty chyba miał bliskie max, bo hałas był niesamowity.

Vmax to prawie 190 więc miał zapas:) 

  • zszokowany 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące później...
2 godziny temu, Danielpoz. napisał:

Wracając do tematu to wczoraj odebrałem Dokkera. 

 

Zapaliła się kontrolka silnika a radio co jakiś czas domaga się kodu. 🤣

 

Ciekawie się zaczyna😲😆

Hehe może aku nie odkręcili . Mój Duster ma prawie 18mce i zero problemów - tylko oliwa ;)

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 17.11.2020 o 08:51, Danielpoz. napisał:

Wracając do tematu to wczoraj odebrałem Dokkera. 

 

Zapaliła się kontrolka silnika a radio co jakiś czas domaga się kodu. 🤣

 

Ciekawie się zaczyna😲😆

kontrolka silnika pali się jak masz złe ciśnienie w oponach. żona wróciła ostatnio na lawecie, a w serwisie dopompowali i tyle usterki. z radiem nie miałem żadnych przygód. LG działa jak szalone, nawet jakieś dobre głośniki włożyli. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wymienili jakieś dwa czujniki pod maską i z silnikiem jest ok. Do radia wystarczyło wpisać kod którego nie miałem. 

Cała sytuacja dość zabawna że przy zwykłym prymitywnym aucie są już problemy na starcie🤣 No to jest Dacia😂

 

500km samochód przejechał i niby wszystko działa😆

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

55 minut temu, Danielpoz. napisał:

Wymienili jakieś dwa czujniki pod maską i z silnikiem jest ok. Do radia wystarczyło wpisać kod którego nie miałem. 

Cała sytuacja dość zabawna że przy zwykłym prymitywnym aucie są już problemy na starcie🤣 No to jest Dacia😂

 

500km samochód przejechał i niby wszystko działa😆

 

Mój nowy clio był na lawecie jak miał może 300 km ;] Nie chciał odpalić, wywaliło jakieś błędy, okazało się że wystarczyło go zamknąć i otworzyć i restartował się immobilaizer ;l Także .... francuskie, rumuńskie, jedna grupa :phi:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 minut temu, komor napisał:

 

Mój nowy clio był na lawecie jak miał może 300 km ;] Nie chciał odpalić, wywaliło jakieś błędy, okazało się że wystarczyło go zamknąć i otworzyć i restartował się immobilaizer ;l Także .... francuskie, rumuńskie, jedna grupa :phi:

 

kolega jak kupił nowe Rio to od początku miał dziwne problemy. Albo się ustawienia auto klimy resetowały i przy kolejnym uruchomieniu było na max zimno, albo nawiewy nie startowały, albo się nie chciał otworzyć pilotem, albo zamknąć, albo uruchomić od razu, dopiero za drugą, trzecią próbą. Wszystko występowało raz na kilka dni, a poza tym ok. Przyczyną okazał się głupi bezpiecznik. W Kia (ciekawe jak gdzie indziej) jest coś takiego jak tryb transportowy realizowany jakimś bezpiecznikiem, który odłącza różne rzeczy na czas transportu żeby się aku nie rozładował, żeby samochód był po prostu "martwy". Jak go rozpakowują z lawety to najpierw wciskają bezpiecznik i dopiero jazda. Ktoś po prostu niedokładnie wcisnął i bezpiecznik czasem nie kontaktował. Przyczyna wszystkich problemów. A niesmak "wariowania" nowego auta pozostaje ;]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

40 minut temu, maro_t napisał:

W Kia (ciekawe jak gdzie indziej) jest coś takiego jak tryb transportowy realizowany jakimś bezpiecznikiem, który odłącza różne rzeczy na czas transportu żeby się aku nie rozładował, żeby samochód był po prostu "martwy".

Ogólnie chodzi o to że jak nie używasz auta to żeby się aku nie rozładowywał. Jest specjalnie zaznaczony i opisany w instrukcji.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.