Skocz do zawartości

Prędkościomierz - regulacja.


fred77

Rekomendowane odpowiedzi

Czy da się w jakiś sposób wyregulować prędkościomierz tak żeby wskazywał faktyczną prędkość?

Denerwujące jest to, że wskazania licznika nie odpowiadają realnej prędkości pojazdu.

Może jest jakaś możliwość pozwalająca na ustawienie wskazań prędkościomierza zgodnie z faktyczną prędkością.

Da się czy po prostu jest to ustawione tak jak jest i nic się nie da z tym zrobić?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ty zawsze na przekór wszystkiemu co już zostało wymyślone.

 

W niektórych autach możesz przestawiać kompa w zależności jaki rozmiar opon masz założony.

Oczywiście jak klepniesz odpowiednie ustawienie do odpowiednich opon to licznik nadal będzie zawyżał, ale może da się takie ustawienie znaleźć gdzie zbliżysz się do tego co chcesz.

 

W terrano pewnie takie proste to nie będzie.

Edytowane przez ZUBERTO
  • Haha 8
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

17 minut temu, ZUBERTO napisał:

Ty zawsze na przekór wszystkiemu co już zostało wymyślone.

 

W niektórych autach możesz przestawiać kompa w zależności jaki rozmiar opon masz założony.

Oczywiście jak klepniesz odpowiednie ustawienie do odpowiednich opon to licznik nadal będzie zawyżał, ale może da się takie ustawienie znaleźć gdzie zbliżysz się do tego co chcesz.

 

W terrano pewnie takie proste to nie będzie.

 

W aucie które ma predkosciomierz na linke tak się da? ;]

 

55 minut temu, fred77 napisał:

Czy da się w jakiś sposób wyregulować prędkościomierz tak żeby wskazywał faktyczną prędkość?

Denerwujące jest to, że wskazania licznika nie odpowiadają realnej prędkości pojazdu.

Może jest jakaś możliwość pozwalająca na ustawienie wskazań prędkościomierza zgodnie z faktyczną prędkością.

Da się czy po prostu jest to ustawione tak jak jest i nic się nie da z tym zrobić?

 

 

Pewnie, zmieniłem opony na 5mm wyższe i na nówkach predkosciomierz wskazywal tyle ile jechałem. Jak opony się zuzyly troche bardziej ….. to …… znowu zawyżał

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy da się w jakiś sposób wyregulować prędkościomierz tak żeby wskazywał faktyczną prędkość?

Denerwujące jest to, że wskazania licznika nie odpowiadają realnej prędkości pojazdu.

Może jest jakaś możliwość pozwalająca na ustawienie wskazań prędkościomierza zgodnie z faktyczną prędkością.

Da się czy po prostu jest to ustawione tak jak jest i nic się nie da z tym zrobić?

 

Kupić licznik US

 

W każdym moim US prędkość GPS = wskazaniem predkosciomierza. Czy było to 50 czy 150 czy 200km/h

 

Wysłane z tel.

 

 

 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, fred77 napisał:

Czy da się w jakiś sposób wyregulować prędkościomierz tak żeby wskazywał faktyczną prędkość?

Denerwujące jest to, że wskazania licznika nie odpowiadają realnej prędkości pojazdu.

Może jest jakaś możliwość pozwalająca na ustawienie wskazań prędkościomierza zgodnie z faktyczną prędkością.

Da się czy po prostu jest to ustawione tak jak jest i nic się nie da z tym zrobić?

 

Kup uchwyt do telefonu i z gpsa pokaże w miarę dokładną prędkość. No chyba, że masz tel w wieku terrano to już się nie da ;]

A tak swoją drogą to po co Ci taka dokładny pomiar ? Będziesz kalibrował co miesiąc ze względu na zużycie opon ?

  • Lubię to 3
  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Średnio o 10 zaniża prędkościomierz... :)  Weryfikowane (używając apki czytającej dane z kompa auta, GPS, itd...) ostatnio w moim aucie przez 1000km w różnych warunkach prędkościowych ;) 

 

Wzrost prędkości o realne 10km/h spowoduje wyższe ciśnienie i jeszcze większą koncetrację u freda na drodze, co spowoduje zapełnienie karty nagraniami w jeszcze szybszym tempie ;)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, fred77 napisał:

Czy da się w jakiś sposób wyregulować prędkościomierz tak żeby wskazywał faktyczną prędkość?

Denerwujące jest to, że wskazania licznika nie odpowiadają realnej prędkości pojazdu.

Może jest jakaś możliwość pozwalająca na ustawienie wskazań prędkościomierza zgodnie z faktyczną prędkością.

Da się czy po prostu jest to ustawione tak jak jest i nic się nie da z tym zrobić?

 

Ja załatwiłem temat zakładając większą średnicę kół... Teraz różnica to 2 procent, a nie 11 jak wcześniej...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, fred77 napisał:

Czy da się w jakiś sposób wyregulować prędkościomierz tak żeby wskazywał faktyczną prędkość?

Denerwujące jest to, że wskazania licznika nie odpowiadają realnej prędkości pojazdu.

Może jest jakaś możliwość pozwalająca na ustawienie wskazań prędkościomierza zgodnie z faktyczną prędkością.

Da się czy po prostu jest to ustawione tak jak jest i nic się nie da z tym zrobić?

 

 

Fred, obróć tarczę prędkościomierza. :ok: 

  • Lubię to 2
  • Haha 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, MarcG napisał:

Ale przekłamanie to pewnie funkcja ax więc przesunięcie nic nie zmieni ;] Będzie działało tylko dla jednej prędkości ;]

 

Fred powinien zrobić wykres kalibracji prędkościomierza podobny do wykresu kompensacji busoli w lotnictwie i przykleić go gdzieś w polu widzenia kierowcy. W sumie mogłaby być prosta tabelka z dwiema kolumnami: prędkość wskazywana - prędkość rzeczywista. ;] 

  • Lubię to 1
  • Dzięki 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

30 minut temu, dranio napisał:

 

Fred powinien zrobić wykres kalibracji prędkościomierza podobny do wykresu kompensacji busoli w lotnictwie i przykleić go gdzieś w polu widzenia kierowcy. W sumie mogłaby być prosta tabelka z dwiema kolumnami: prędkość wskazywana - prędkość rzeczywista. ;] 

 

O nie! Jeszcze współczynnik przeliczeniowy, zależny od stopnia zużycia opon i kierunku poruszania się (czy zgodnym z ruchem Ziemi czy przeciwnym). Ten pierwszy można by uzależnić od przebiegu. Czyli Fred podczas jazdy zerkałby na drogomierz, podstawiał szybko odpowiednią cyfrę na dwunastym miejscu po przecinku i już miał aktualną prędkość.

:ok:

  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 minut temu, Dark_Knight napisał:

 

O nie! Jeszcze współczynnik przeliczeniowy, zależny od stopnia zużycia opon i kierunku poruszania się (czy zgodnym z ruchem Ziemi czy przeciwnym). Ten pierwszy można by uzależnić od przebiegu. Czyli Fred podczas jazdy zerkałby na drogomierz, podstawiał szybko odpowiednią cyfrę na dwunastym miejscu po przecinku i już miał aktualną prędkość.

:ok:

Bez suwaka logarytmicznego nie da się tego ogarnąć. ;]

A tak swoją drogą co za bzdura dyskusja o kalibracji prędkościomierza w 20-letnim samochodzie :hehe:

  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, fred77 napisał:

Czy da się w jakiś sposób wyregulować prędkościomierz tak żeby wskazywał faktyczną prędkość?

Denerwujące jest to, że wskazania licznika nie odpowiadają realnej prędkości pojazdu.

Może jest jakaś możliwość pozwalająca na ustawienie wskazań prędkościomierza zgodnie z faktyczną prędkością.

Da się czy po prostu jest to ustawione tak jak jest i nic się nie da z tym zrobić?

 

U mnie w Fordzie dostępne są różne zębatki, które napędzają linkę V ale nie wiem czy masz aż tak stary samochód.

W większości aut liczniki deko zawyżają.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

53 minuty temu, MarcG napisał:

Bez suwaka logarytmicznego nie da się tego ogarnąć. ;]

 

Przecież może suwak też na szybę, obok kamerki przylepić. :idea:

 

53 minuty temu, MarcG napisał:

A tak swoją drogą co za bzdura dyskusja o kalibracji prędkościomierza w 20-letnim samochodzie :hehe:

 

No i po co? Fred myśli że go wszyscy wyprzedzają bo jedzie 48km/h zamiast 50? I że jak pojedzie 50 to problem zniknie?

;l

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pal licho z prędkościami ale odchodząc trochę od watku w obcnej dobie elekroniki to np. nowa Toyota zaniża prędkoś o równe 7% nie wazne czy jade licznikowe 70 czy licznikowe 120 . kij ta prędkość ale za tym idzie przebieg po stówce mamy na blacie o 7 tys wiecej niż w rzczywistosci , moze się i czepiam ale za czasów mechanicznych liczników mówiło się o 3-4% niedokładności z racji mechaniki itp. a teraz to ciekawy jestem z czego to wynika.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 minut temu, eryko napisał:

Pal licho z prędkościami ale odchodząc trochę od watku w obcnej dobie elekroniki to np. nowa Toyota zaniża prędkoś o równe 7% nie wazne czy jade licznikowe 70 czy licznikowe 120 . kij ta prędkość ale za tym idzie przebieg po stówce mamy na blacie o 7 tys wiecej niż w rzczywistosci , moze się i czepiam ale za czasów mechanicznych liczników mówiło się o 3-4% niedokładności z racji mechaniki itp. a teraz to ciekawy jestem z czego to wynika.

 

 

Nie, nie mamy większego przebiegu. Już dawno regulacje europejskie wymagają, żeby prędkościomierz nie ZANIŻAŁ wskazań prędkości (nie może być sytuacji, gdy np. jedziemy 50 km/h, a prędkościomierz pokazuje 40 km/h; ale za to sytuacja gdy jedziemy 50 km/h, a prędkościomierz pokazuje 55 km/h jest jak najbardziej dopuszczalna). Drogomierz ma pokazywać rzeczywisty przebieg samochodu (z tolerancją wynikłą z metody pomiarowej).

  • Lubię to 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, dranio napisał:

 

Nie, nie mamy większego przebiegu. Już dawno regulacje europejskie wymagają, żeby prędkościomierz nie ZANIŻAŁ wskazań prędkości (nie może być sytuacji, gdy np. jedziemy 50 km/h, a prędkościomierz pokazuje 40 km/h; ale za to sytuacja gdy jedziemy 50 km/h, a prędkościomierz pokazuje 55 km/h jest jak najbardziej dopuszczalna). Drogomierz ma pokazywać rzeczywisty przebieg samochodu (z tolerancją wynikłą z metody pomiarowej).

 

myślisz ze prędkościomierz jest celowo oszukiwany a k=ilometry zlicza prawidłowo ?  obawiam się że producenci maja to w d.. dopiero jak wyjadze jakaś afera czyaj diselgeit to robi sie głosno w danym temacie moze przesadzam ale ci co kupuja nowe fury raczej jeda do ASO moze to nie wiele ale przez lekko wieksze przebiegi pare wizyt w skali globalen bedzie wiecej ;)

 

bo jak fura pójdze do Turka po 2-3 latach Aso już nie liczy na takigo klienta .

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, eryko napisał:

 

myślisz ze prędkościomierz jest celowo oszukiwany a k=ilometry zlicza prawidłowo ?  obawiam się że producenci maja to w d.. dopiero jak wyjadze jakaś afera czyaj diselgeit to robi sie głosno w danym temacie moze przesadzam ale ci co kupuja nowe fury raczej jeda do ASO moze to nie wiele ale przez lekko wieksze przebiegi pare wizyt w skali globalen bedzie wiecej ;)

 

bo jak fura pójdze do Turka po 2-3 latach Aso już nie liczy na takigo klienta .

 

 

Nie myślę tylko wiem. Radzę zapoznać się ze stanem faktycznym i nie snuć teorii spiskowych. Poza tym popraw pisownię, bo zrozumienie tego co napisałeś wymaga zdecydowanie zbyt dużego wysiłku.

  • Lubię to 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 minut temu, eryko napisał:

 

myślisz ze prędkościomierz jest celowo oszukiwany a k=ilometry zlicza prawidłowo ?  obawiam się że producenci maja to w d.. dopiero jak wyjadze jakaś afera czyaj diselgeit to robi sie głosno w danym temacie moze przesadzam ale ci co kupuja nowe fury raczej jeda do ASO moze to nie wiele ale przez lekko wieksze przebiegi pare wizyt w skali globalen bedzie wiecej ;)

 

bo jak fura pójdze do Turka po 2-3 latach Aso już nie liczy na takigo klienta .

 

 

Policz sobie na slupkach albo z GPS i porownaj z licznikiem przebiegu, zajmie Ci to max 10 min a nie bedziesz wymyslal absurdalnych teorii ;]

 

  • Lubię to 1
  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, Maciej__ napisał:

 

Policz sobie na slupkach albo z GPS i porownaj z licznikiem przebiegu, zajmie Ci to max 10 min a nie bedziesz wymyslal absurdalnych teorii ;]

 

 

Przypomina mi to dyskusje na kąciku Astry 16-17 lat temu. Wtedy GPS-y były zdecydowanie rzadsze, więc liczono słupki. ;] 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

39 minut temu, eryko napisał:

Pal licho z prędkościami ale odchodząc trochę od watku w obcnej dobie elekroniki to np. nowa Toyota zaniża prędkoś o równe 7% nie wazne czy jade licznikowe 70 czy licznikowe 120 . kij ta prędkość ale za tym idzie przebieg po stówce mamy na blacie o 7 tys wiecej niż w rzczywistosci , moze się i czepiam ale za czasów mechanicznych liczników mówiło się o 3-4% niedokładności z racji mechaniki itp. a teraz to ciekawy jestem z czego to wynika.

 

 

Jeśli przez te 100kkm nie będziesz zmieniał pasów to zyskasz więcej niż te 7%.

:idea:;]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

53 minuty temu, eryko napisał:

 

myślisz ze prędkościomierz jest celowo oszukiwany a k=ilometry zlicza prawidłowo ?  obawiam się że producenci maja to w d.. dopiero jak wyjadze jakaś afera czyaj diselgeit to robi sie głosno w danym temacie moze przesadzam ale ci co kupuja nowe fury raczej jeda do ASO moze to nie wiele ale przez lekko wieksze przebiegi pare wizyt w skali globalen bedzie wiecej ;)

 

bo jak fura pójdze do Turka po 2-3 latach Aso już nie liczy na takigo klienta .

 

Tak właśnie jest. Co więcej jak ustawisz tempomat na 120km/h to po chwili zobaczysz średnią prędkość sporo niższą. Tak było w Punto, tak mam w Nissanie i innych autach. W serwisówce Fiata to nawet było napisane, że błąd to ileś% + ileś km/h ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, eryko napisał:

 

myślisz ze prędkościomierz jest celowo oszukiwany a k=ilometry zlicza prawidłowo ?  obawiam się że producenci maja to w d.. dopiero jak wyjadze jakaś afera czyaj diselgeit to robi sie głosno w danym temacie moze przesadzam ale ci co kupuja nowe fury raczej jeda do ASO moze to nie wiele ale przez lekko wieksze przebiegi pare wizyt w skali globalen bedzie wiecej ;)

 

bo jak fura pójdze do Turka po 2-3 latach Aso już nie liczy na takigo klienta .

 

Przy klasycznych (mechanicznych) zegarach i lince pewnie tak jest jak licznik zawyża, albo jest fabrycznie inaczej z góry kalibrowany drogomierz. Natomiast we współczesnych autach gdzie mieli to ECU,  body comp, itd nie ma problemu z zaprogramowaniem różnymi wskazaniami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, eryko napisał:

Pal licho z prędkościami ale odchodząc trochę od watku w obcnej dobie elekroniki to np. nowa Toyota zaniża prędkoś o równe 7% nie wazne czy jade licznikowe 70 czy licznikowe 120 . kij ta prędkość ale za tym idzie przebieg po stówce mamy na blacie o 7 tys wiecej niż w rzczywistosci , moze się i czepiam ale za czasów mechanicznych liczników mówiło się o 3-4% niedokładności z racji mechaniki itp. a teraz to ciekawy jestem z czego to wynika.

 

 

To ciekawe bo u mnie w Corolli nie zawyża - tzn. minimalnie, im wyższa prędkość tym więcej - przy 140km/h wg GPS jest bodajże 136km/h. Przy niższych prędkościach jest mniejsza różnica. Może trzeba w komputerze zmienić rozmiar kół?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, MarcG napisał:

Bez suwaka logarytmicznego nie da się tego ogarnąć. ;]

A tak swoją drogą co za bzdura dyskusja o kalibracji prędkościomierza w 20-letnim samochodzie :hehe:

Autor nie napisał w jakim.

Może w nowym nabytku chce to robić, a w temacie Mitasubishi mamy przecież speca.:oki:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, eryko napisał:

Pal licho z prędkościami ale odchodząc trochę od watku w obcnej dobie elekroniki to np. nowa Toyota zaniża prędkoś o równe 7% nie wazne czy jade licznikowe 70 czy licznikowe 120 . kij ta prędkość ale za tym idzie przebieg po stówce mamy na blacie o 7 tys wiecej niż w rzczywistosci , moze się i czepiam ale za czasów mechanicznych liczników mówiło się o 3-4% niedokładności z racji mechaniki itp. a teraz to ciekawy jestem z czego to wynika.

 

Mi się wydaje, że jadąc ostatnio S-ką wskazanie prędkosciomierza wynosiło stale GPS +5km/h.

Jak nie zapomnę to jutro zweryfikuję.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widzę, że niektórzy nie dowierzają, albo mają jakieś swoje dziwne teorie:

 

https://eur-lex.europa.eu/legal-content/PL/TXT/PDF/?uri=CELEX:31975L0443&from=EN

 

DYREKTYWA RADY z dnia 26 czerwca 1975 r. w sprawie zbliżenia ustawodawstw Państw Członkowskich odnoszących się do biegu wstecznego i prędkościomierza pojazdów silnikowych

(75/443/EWG)

 

Punkt 4.4.

 

Wskazana prędkość nigdy nie może być niższa od prędkości rzeczywistej. Dla wartości próbnych określonych w sekcji 4.3.5 i dla wartości wskazanych pomiędzy nimi zachodzi następujący stosunek między prędkością V1 wskazaną na tarczy prędkościomierza i prędkością rzeczywistą (V2):  0 ≤ V1-V2 ≤ V2/10 + 4 km/godz.

Edytowane przez dranio
  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, eryko napisał:

 

myślisz ze prędkościomierz jest celowo oszukiwany a k=ilometry zlicza prawidłowo ?  obawiam się że producenci maja to w d.. dopiero jak wyjadze jakaś afera czyaj diselgeit to robi sie głosno w danym temacie moze przesadzam ale ci co kupuja nowe fury raczej jeda do ASO moze to nie wiele ale przez lekko wieksze przebiegi pare wizyt w skali globalen bedzie wiecej ;)

 

bo jak fura pójdze do Turka po 2-3 latach Aso już nie liczy na takigo klienta .

 

Zobacz sobie,  czy możesz,  włączyć tryb diagnostyczny - w Aurisie jedziesz wg. licznika ~ 100km/h, gps pokazuje 93-94 km/h,  a wg trybu diagnostycznego masz 94-95km/h - więc komputer dokładnie wie ile jedziesz. 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystko zależy od modelu auta i możliwości diagnostycznych dla zwykłego Kowalskiego. W BMW e46 licznik zawsze zawyżał 2-3 km/h niezależnie od prędkości. Kupiłem kabel za 120 zł i mogłem dowolnie zmieniać tą różnicę, wpisując inną ilość obrotu kół na 1 km. W Golfie 7 przekłamania są już znaczne, jak to w większości VAG i oszukuje procentowo, przy 100 zawyża o 5, przy 150 o 8 km/h. Co do kwestii opon, miałem w Golfie nówkę Hankooka na zapasie, dokupiłem identyczną nówkę i zmieniłem sobie dwie opony na osi. Zresetowałem kontrolę utraty ciśnienia i w drogę. Po chwili wyskoczył komunikat o braku ciśnienia w oponie. Po weryfikacji okazało się, że opona oponie nie równa, jeden Hankook miał 2 cm na obwodzie mniej i komputer wykrył zbyt dużą różnicę obrotu. Opony były identyczne co do wszystkich oznaczeń, produkowane w tej samej fabryce, różnica jedynie 1 roku w dacie produkcji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 godzin temu, ZUBERTO napisał:

Ty zawsze na przekór wszystkiemu co już zostało wymyślone.

 

W niektórych autach możesz przestawiać kompa w zależności jaki rozmiar opon masz założony.

Oczywiście jak klepniesz odpowiednie ustawienie do odpowiednich opon to licznik nadal będzie zawyżał, ale może da się takie ustawienie znaleźć gdzie zbliżysz się do tego co chcesz.

 

W terrano pewnie takie proste to nie będzie.

W niektórych terenówkach zmieniało się przełożenie napędu linki przy skrzyni biegów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zamontować na stałe Racelogica to i pomiary przyspieszenia będą :]

Poza tym nie wiem do czego to potrzebne, czy te 5km/h czy 7km/h to aż taka różnica?

 

Patrzyłem kiedyś na pomiary GPS to faktycznie różnica jest, niewielka ale jest, ale żeby mi to przeszkadzało :hmm:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.