Lukass186 Napisano 23 Sierpnia 2020 Udostępnij Napisano 23 Sierpnia 2020 (edytowane) Cześć, Duster 2 z przebiegiem 11kkm. Zauważyłem że bardzo często aby utrzymać kierunek jazdy na wprost muszę mieć delikatnie skręconą kierownicę w lewo lub w prawo, najczęściej lewo. Np. droga na wprost, nachylenie w kierunku pobocza i aby utrzymać kierunek do jazdy prosto kierownica musi być nieco skręcona w lewo. Aso poprawiało zbieżność na gwarancji, byłem też w niezależnym dobrym warsztacie i po ostatnich 2000km w trasie zauważyłem że to chyba wysokość i podatność zawieszenia na wychyły ma taki wpływ. Wszystkie moje poprzednie samochody tak nie reagowały, dopiero przy wjechaniu w koleiny albo przy sporym pochyleniu drogi występowały takie rzeczy ale to nie były samochody typu SUV. Parę osób z forum dustera potwierdza takie zachowanie w swoich samochodach. Szukać przyczyny czy nie martwić się na zapas? Edytowane 23 Sierpnia 2020 przez Lukass186 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maras77 Napisano 23 Sierpnia 2020 Udostępnij Napisano 23 Sierpnia 2020 Niektóre samochody tak mają. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sdss Napisano 23 Sierpnia 2020 Udostępnij Napisano 23 Sierpnia 2020 Patrz Pasateri Twinsensa Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
futrzak Napisano 23 Sierpnia 2020 Udostępnij Napisano 23 Sierpnia 2020 W jednym ze swoich też tak mam, ale zawieszenie/koła nie są oryginalne więc trzeba się było przyzwyczaić. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
29 Napisano 23 Sierpnia 2020 Udostępnij Napisano 23 Sierpnia 2020 Duster moze tak miec. Stosunkowo wysoko polozony srodek ciezkosci i stosunkowo miekkie zawieszenie (na bezdroza zreszta bajka). Tym samochodem nie pokonasz zakretu tak szybko jak innymi SUVami, wiec chyba tttm... Taki sam efekt wystepuje w dostawczakach czy w ciezarowkach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
amazaque Napisano 23 Sierpnia 2020 Udostępnij Napisano 23 Sierpnia 2020 3 godziny temu, Lukass186 napisał: Zauważyłem że bardzo często aby utrzymać kierunek jazdy na wprost muszę mieć delikatnie skręconą kierownicę w lewo lub w prawo, najczęściej lewo. Ale ta korekta lewo/prawo jest ściśle powiązana ze stroną nachylenia jezdni czy różnie? Przy większych nachyleniach wysokie i wąskie auto z prostym zawieszeniem może się tak zachowywać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lukass186 Napisano 23 Sierpnia 2020 Autor Udostępnij Napisano 23 Sierpnia 2020 52 minuty temu, amazaque napisał: Ale ta korekta lewo/prawo jest ściśle powiązana ze stroną nachylenia jezdni czy różnie? Przy większych nachyleniach wysokie i wąskie auto z prostym zawieszeniem może się tak zachowywać. Tak. Ale do tego stopnia ze nigdy bym nie zauważył że jezdnia jest pochylona w lewo lub prawo. Najpierw patrze na kierownicę a potem przypatruje się jezdni. 1 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
amazaque Napisano 23 Sierpnia 2020 Udostępnij Napisano 23 Sierpnia 2020 45 minut temu, Lukass186 napisał: Tak. Ale do tego stopnia ze nigdy bym nie zauważył że jezdnia jest pochylona w lewo lub prawo. Ja też w zasadzie nigdy nie zwracałem na to uwagi, ale odkąd jeżdżę Clio jestem w stanie określić "promień opadania krzywizny jezdni na podstawie siły potrzebnej do jej skorygowania w celu jazdy prosto" . 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
futrzak Napisano 23 Sierpnia 2020 Udostępnij Napisano 23 Sierpnia 2020 1 godzinę temu, Lukass186 napisał: Tak. Ale do tego stopnia ze nigdy bym nie zauważył że jezdnia jest pochylona w lewo lub prawo. Najpierw patrze na kierownicę a potem przypatruje się jezdni. Ja w swoim wynalazku (nie ma nic wspólnego z dostawczakiem czy ciężarówką) walczyłem z tym długo, póki nie zauważyłem, że jadąc po lewej stronie drogi ściąga mnie w lewo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maras77 Napisano 23 Sierpnia 2020 Udostępnij Napisano 23 Sierpnia 2020 (edytowane) 13 godzin temu, Lukass186 napisał: Cześć, Duster 2 z przebiegiem 11kkm. Zauważyłem że bardzo często aby utrzymać kierunek jazdy na wprost muszę mieć delikatnie skręconą kierownicę w lewo lub w prawo, najczęściej lewo. Np. droga na wprost, nachylenie w kierunku pobocza i aby utrzymać kierunek do jazdy prosto kierownica musi być nieco skręcona w lewo. Aso poprawiało zbieżność na gwarancji, byłem też w niezależnym dobrym warsztacie i po ostatnich 2000km w trasie zauważyłem że to chyba wysokość i podatność zawieszenia na wychyły ma taki wpływ. Wszystkie moje poprzednie samochody tak nie reagowały, dopiero przy wjechaniu w koleiny albo przy sporym pochyleniu drogi występowały takie rzeczy ale to nie były samochody typu SUV. Parę osób z forum dustera potwierdza takie zachowanie w swoich samochodach. Szukać przyczyny czy nie martwić się na zapas? Pojęcie klucz - wyprzedzenie sworznia zwrotnicy oraz długości odcinka wyprzedzenia sworznia zwrotnicy. https://pl.wikipedia.org/wiki/Wyprzedzenie_sworznia_zwrotnicy Edytowane 23 Sierpnia 2020 przez maras77 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fred77 Napisano 24 Sierpnia 2020 Udostępnij Napisano 24 Sierpnia 2020 (edytowane) 18 godzin temu, futrzak napisał: W jednym ze swoich też tak mam, ale zawieszenie/koła nie są oryginalne więc trzeba się było przyzwyczaić. W Terrano mam tak, że jak przyspieszam to lekko mi zaczyna uciekać w prawo. Gdy poczytałem to okazuje się, że po prostu tak jest, a przyczyną tego jest budowa tylnego zawieszenia. Co do uciekania pojazdu podczas zwykłej jazdy to czasami pomaga zamiana przednich kół z lewego na prawe ale tylko wtedy gdy nie ma się opon kierunkowych. Edytowane 24 Sierpnia 2020 przez fred77 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.