Skocz do zawartości

Czułość samochodu na pochylenia poprzeczne jezdni


Lukass186

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć, 

Duster 2 z przebiegiem 11kkm. Zauważyłem że bardzo często aby utrzymać kierunek jazdy na wprost muszę mieć delikatnie skręconą kierownicę w lewo lub w prawo, najczęściej lewo. 
Np. droga na wprost, nachylenie w kierunku pobocza i aby utrzymać kierunek do jazdy prosto kierownica musi być nieco skręcona w lewo. 
Aso poprawiało zbieżność na gwarancji, byłem też w niezależnym dobrym warsztacie i po ostatnich 2000km w trasie zauważyłem że to chyba wysokość i podatność zawieszenia na wychyły ma taki wpływ.
Wszystkie moje poprzednie samochody tak nie reagowały, dopiero przy wjechaniu w koleiny albo przy sporym pochyleniu drogi występowały takie rzeczy ale to nie były samochody typu SUV.

Parę osób z forum dustera potwierdza takie zachowanie w swoich samochodach. 

Szukać przyczyny czy nie martwić się na zapas? 

 

Edytowane przez Lukass186
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Duster moze tak miec. Stosunkowo wysoko polozony srodek ciezkosci i stosunkowo miekkie zawieszenie (na bezdroza zreszta bajka:ok:). Tym samochodem nie pokonasz zakretu tak szybko jak innymi SUVami, wiec chyba tttm... 

Taki sam efekt wystepuje w dostawczakach czy w ciezarowkach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, Lukass186 napisał:

Zauważyłem że bardzo często aby utrzymać kierunek jazdy na wprost muszę mieć delikatnie skręconą kierownicę w lewo lub w prawo, najczęściej lewo. 

Ale ta korekta lewo/prawo jest ściśle powiązana ze stroną nachylenia jezdni czy różnie? Przy większych nachyleniach wysokie i wąskie auto z prostym zawieszeniem może się tak zachowywać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

52 minuty temu, amazaque napisał:

Ale ta korekta lewo/prawo jest ściśle powiązana ze stroną nachylenia jezdni czy różnie? Przy większych nachyleniach wysokie i wąskie auto z prostym zawieszeniem może się tak zachowywać.

Tak. Ale do tego stopnia ze nigdy bym nie zauważył że jezdnia jest pochylona w lewo lub prawo. Najpierw patrze na kierownicę a potem przypatruje się jezdni. 

  • Lubię to 1
  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

45 minut temu, Lukass186 napisał:

Tak. Ale do tego stopnia ze nigdy bym nie zauważył że jezdnia jest pochylona w lewo lub prawo.

Ja też w zasadzie nigdy nie zwracałem na to uwagi, ale odkąd jeżdżę Clio jestem w stanie określić "promień opadania krzywizny jezdni na podstawie siły potrzebnej do jej skorygowania w celu jazdy prosto" ;]

  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Lukass186 napisał:

Tak. Ale do tego stopnia ze nigdy bym nie zauważył że jezdnia jest pochylona w lewo lub prawo. Najpierw patrze na kierownicę a potem przypatruje się jezdni. 

 

Ja w swoim wynalazku (nie ma nic wspólnego z dostawczakiem czy ciężarówką) walczyłem z tym długo, póki nie zauważyłem, że jadąc po lewej stronie drogi ściąga mnie w lewo ;]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 godzin temu, Lukass186 napisał:

Cześć, 

Duster 2 z przebiegiem 11kkm. Zauważyłem że bardzo często aby utrzymać kierunek jazdy na wprost muszę mieć delikatnie skręconą kierownicę w lewo lub w prawo, najczęściej lewo. 
Np. droga na wprost, nachylenie w kierunku pobocza i aby utrzymać kierunek do jazdy prosto kierownica musi być nieco skręcona w lewo. 
Aso poprawiało zbieżność na gwarancji, byłem też w niezależnym dobrym warsztacie i po ostatnich 2000km w trasie zauważyłem że to chyba wysokość i podatność zawieszenia na wychyły ma taki wpływ.
Wszystkie moje poprzednie samochody tak nie reagowały, dopiero przy wjechaniu w koleiny albo przy sporym pochyleniu drogi występowały takie rzeczy ale to nie były samochody typu SUV.

Parę osób z forum dustera potwierdza takie zachowanie w swoich samochodach. 

Szukać przyczyny czy nie martwić się na zapas? 

 

Pojęcie klucz - wyprzedzenie sworznia zwrotnicy oraz długości odcinka wyprzedzenia sworznia zwrotnicy.

https://pl.wikipedia.org/wiki/Wyprzedzenie_sworznia_zwrotnicy

 

Edytowane przez maras77
  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

18 godzin temu, futrzak napisał:

W jednym ze swoich też tak mam, ale zawieszenie/koła nie są oryginalne więc trzeba się było przyzwyczaić. 

W Terrano mam tak, że jak przyspieszam to lekko mi zaczyna uciekać w prawo. Gdy poczytałem to okazuje się, że po prostu tak jest, a przyczyną tego jest budowa tylnego zawieszenia.

 

Co do uciekania pojazdu podczas zwykłej jazdy to czasami pomaga zamiana przednich kół z lewego na prawe ale tylko wtedy gdy nie ma się opon kierunkowych.

 

Edytowane przez fred77
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.