Skocz do zawartości

2021 Peugeot 406 Khazar


OZI

Rekomendowane odpowiedzi

Kiedy malutka czesc swiata zajmuje sie liczeniem ilosc pierdow w aucie, to ta biedniejsza i blizsza rzeczywistosci czesc swiata wlasnie pokazuje 2021 Pug 405.

 

Tak 405 a nie 406, ale to ciut skomplikowane...

 

A wiec jedziemy.

 

Wlasnie zakonczyla sie 26 letnie klepanie Pug 405 w Iran - to takie panstwewko na mapie, ktore ma duzo Covid i nie lubi USA.

 

O tu... z Bolanda zajmuje 2 dni zeby tam dojechac, ale nie EV zeby bylo jasne..

 

bae54ed547ecfa02865ad55a308cf829.jpg

 

Wiec mozna isc 34 dni - w imie nowej politycznie poprawnej ideologii..

 

 

 

Albo mozna kupic sobie Europejskie Auto roku 1988 ktore wlasnie zaprezentowano jako MY2021.

 

Klepanie 405 zakonczylo sie w F w 1997 roku.

 

Khodro Industrial Group klepal 405 do 2020 w Iran.

 

db64d6a82ef3ed15862e19078aac54f3.jpg

 

Ale jesli jest dobre, to po co psuc... wiec Khodro sprzedalo linie produkcujna, ta sama ktora kupilo kiedys w F do Azerbaijan , gdzie kupilo ja Azermash Khazar. Uff.

 

A wiec, zeby nie trzymac w napieciu - oto 2021 Pug 406 Khazar.

 

Tak, 406 a nie 5 bo postanowili odswiezyc model, czyli logiczne, ze nastepna cyfra '6' jest odswiezeniem '5'. Wiec jest 406 i tyle - nie mylic z tym klepanym w F 1994 do 2004.

 

32c56820f94dd9da23a6e6587351486e.jpg

 

e427a333b21b574c281ab31e48a2dd4c.jpg

 

3854d19a11c8e92e616dbcdba68a6d95.jpg

 

Do wykucia tylu zatrudniono najlepszych stylistuff.

 

 

e3e24e0fb5504d2a989e182e657c74ad.jpg

b675591fc04e1e3afa2783ae89dca847.jpg

 

a90baca91b77e54e7fdee98349b85049.jpg

 

7d9934f2e9ec472eb4a7e9ddba52de8e.jpg

 

A wnetrze przeszlo transformacje koloru - zeby sie nie nagrzewalo.

 

6e4bce16c5c6987501126b3aa85c1e57.jpg

 

3a3274e7818da8e297982d6b9cc2bafe.jpg

 

de1e1395204f42e1de69a1693bc88682.jpg

 

3e61c772896a85990a3f857439e40417.jpg

 

22d64c84a7e647019b8192c6e99b2602.jpg

 

Wybor silnikow jest. Sa dwa, 1.8l 74kW aka 100KM z 4 cylindry benzyna 91, lub Diesel 75kW , nazwijmy go 102KM.

 

Skrzynia jest jedna, tylko automatic, 2WD naped na przod.

 

Dodajemy 2x Airbag, centralny zamek, klimatyzacje, i elektryczne szyby w standardzie.

 

Za calosc wolamy 17k Manat czyli 40k PLN.

 

Docelowe klepanie 10,000 na rok.

 

No i Azerbaijan ma narodowe auto.

 

9608be2abc0cf48b498e74173b1fc458.jpg

 

Teraz, co ciekawe, export jest do krajow sasiednich min do.... Iranu.

 

To nie jedyne auto, ktore klepia w tej samej fabryce - drugi model to Khazar SD czyli licencja od znow Iran na IKCO Dena, ktory znow jest na tej samej platformie co ... Pug 405.

 

6b3318b16f80ea519dbc15cc91d7d80d.jpg

8ecfb87d5a3dec7b22c8183ba8af3d02.jpg

 

fa1de506cde8ae32764015743b1fad17.jpg

 

66e64f9c6e5f9e866c49f294f7fc4515.jpg

 

1208a19ea062f2e37932c3ae19aa5840.jpg

 

 

Wyklepano ponad 5 mil 405, i wydaje sie, ze tak szybko nie zginie, auto ktore klepano od Zimbabwe, po Egypt, PL, do Chile, Taiwan, Indonesia a teraz Azerbaijan....

 

 

 

Imvho to musi byc jedna z najlepiej zamortyzowantch, i dochodowych lini do klepania... 3 zycie

 

Viava la Pug 405 wiecznie zywy!

 

 

Sent from my SM-N975F using Tapatalk

 

 

  • Lubię to 6
  • Haha 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

19 minut temu, OZI napisał:

Imvho to musi byc jedna z najlepiej zamortyzowantch, i dochodowych lini do klepania... 3 zycie

 

Można się śmiać ale patrząc rozsądnie to na pewno mniej śmierdzi od tych wszystkich TDKów po niemcu. Czy innych wypierdzianych perełek.

  • Lubię to 5
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 
Można się śmiać ale patrząc rozsądnie to na pewno mniej śmierdzi od tych wszystkich TDKów po niemcu. Czy innych wypierdzianych perełek.
Ja sie nie smieje, ja wrecz szczerze podziwiam.

Mamy niezawodny de facto produkt, jesli nie niezawodny to prosty w obsludze.

W ciagu tych 26 lat pelno bylo usprawnien, w wiekszosci malych ale jednak.

Tak nie ma tysiaca pierdolow jak martwe pole, czy radar w cruise ale ma klimatyzacje ktora mrozi jaja. I tak sie zastanawiam, czy naprawde nam to wszystko potrzebne?

Jestesmy niewolnikami marketingu ... a tu to.ma szanse dobic do 6 mil produkcji, bo ja jestem niemal pewien, ze to bedzie jeszcze klepanie min 15 lat....

Sent from my SM-N975F using Tapatalk

  • Lubię to 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 minut temu, OZI napisał:

I tak sie zastanawiam, czy naprawde nam to wszystko potrzebne?

 

Potrzebne czy nie to powinien być wybór. Czego w EU za bardzo nie ma. Paradoksalnie przez nowe normy najbardziej oberwały samochody małe i tanie. Właśnie takie jak w temacie. Które z powodzeniem mogły by zastąpić ten złom co jeździ i śmierdzi. Odnoszę wrażenie że urzędnicy unijni myślą że poza Brukselą świat nie istnieje. Żyją sobie w tej swojej zamkniętej bańce i wymyślają coraz bardziej absurdalne przepisy.

  • Lubię to 7
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

19 minut temu, marcindzieg napisał:

 

Potrzebne czy nie to powinien być wybór. Czego w EU za bardzo nie ma. Paradoksalnie przez nowe normy najbardziej oberwały samochody małe i tanie. Właśnie takie jak w temacie. Które z powodzeniem mogły by zastąpić ten złom co jeździ i śmierdzi. Odnoszę wrażenie że urzędnicy unijni myślą że poza Brukselą świat nie istnieje. Żyją sobie w tej swojej zamkniętej bańce i wymyślają coraz bardziej absurdalne przepisy.

 

W realiach EU takie auto to niestety przezytek i zwyczajnie nie byloby na to zbyt wielu chetnych... Dacia cos tam sprzedaje  ale kolejki pod salonami sie raczej nie ustawiaja.

Rownie dobrze moglbys tesknic za analogowa fotografia, telefonia stacjonarnac czy wieloma innymi rzeczami, ktore odeszly do lamusa.

Czasem uda sie wskrzesic jakas mode, jak np na winyle ale uzytecznosc tego jest mocno watpliwa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, mPh napisał:

@Maciej__ Dacia też jest ofiarą norm emisji spalin, w chwili obecnej typowy nabywca Dacii, czyt. ja, woli kupić 3 letniego kompakta z wolnossącym silnikiem i gazem niż Dacie z trzycylindrowym silnikiem ;) ceny Dacii też poszły w górę w tym roku 

 

Tylko, zebys Ty mogl kupic 3 letniego kompakta to najpierw ktos musi go kupic jako nowego..

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, Maciej__ napisał:

W realiach EU takie auto to niestety przezytek i zwyczajnie nie byloby na to zbyt wielu chetnych...

Tipo się akurat bardzo dobrze sprzedawał. Podobnie Dacia. Więc chyba nie do końca tak jest...

Popatrz na Subaru. Wiesz jakie jest, jakie ma wnętrze, silniki. Mimo to sprzedaje się świetnie. Inny klient. Oczekujący czegoś zupełnie innego.

Weźmy coś z innej beczki. Jak Apple miało wprowadzić iPhone SE2 to było kupę śmiechu hejterów. Że malutkie i nikt tego nie kupi. A jednak sprzedaje się jak świeże bułeczki stanowiąc 30 % całej sprzedaży koncernu. Także wiesz - moda modą a życie życiem. Porównywanie do analogowej fotografii jest trochę nietrafione bo tu akurat zwycięża wygoda. Podobnie jak cd - mp3. Natomiast w przypadku aut nie ma takiego skoku jakościowego. Patrząc na dziadków to większość tych bajerów jest im absolutnie zbędna. Ba - nawet ich nie umieją użyć.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, marcindzieg napisał:

Tipo się akurat bardzo dobrze sprzedawał. Podobnie Dacia. Więc chyba nie do końca tak jest...

Popatrz na Subaru. Wiesz jakie jest, jakie ma wnętrze, silniki. Mimo to sprzedaje się świetnie. Inny klient. Oczekujący czegoś zupełnie innego.

Weźmy coś z innej beczki. Jak Apple miało wprowadzić iPhone SE2 to było kupę śmiechu hejterów. Że malutkie i nikt tego nie kupi. A jednak sprzedaje się jak świeże bułeczki stanowiąc 30 % całej sprzedaży koncernu. Także wiesz - moda modą a życie życiem. Porównywanie do analogowej fotografii jest trochę nietrafione bo tu akurat zwycięża wygoda. Podobnie jak cd - mp3. Natomiast w przypadku aut nie ma takiego skoku jakościowego. Patrząc na dziadków to większość tych bajerów jest im absolutnie zbędna. Ba - nawet ich nie umieją użyć.

 

IP SE 2 kosztuje tyle co dobrej klasy telefon na Androidzie, wiec co to za porowananie? ;] Z reszta sam rozwazam, zeby go kupic jak nastepce IP7..

Tipo czy Dacia ma oczywiscie swoich klientow, ale w skali Europy to jest naprawde niewielki udzial...

Nie ma co sie czarowac, wiekszosc ludzi kupujacych nowe auta jednak oczekuje cos wiecej niz bylo oferowane 20-30 lat.

Na dziadkach sie jakiegos wielkiego biznesu nie zrobi ;)

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 minut temu, mPh napisał:

@Maciej__ dobrze ale Dacia jako produkt marketingowy jest autem konkurującym z założenia z używanymi kompaktami :) nabywca chętny na to auto porównuje je z takimi pojazdami a nie z nowymi bo te są 1,5x droższe i właśnie na etapie dostępnych silników robi się nieprzyjemnie

 

Ale co konkretnie jest nie tak z tymi silnikami? To ma byc tanie proste auto, ktore zawiezie bezawaryjnie z punktu A do B i tyle.

Wg mnie to jest dorabianie ideologii do tego, zeby przypadkiem nie jezdzic Dacia, bo sie zle kojarzy.

Paradoksalnie taka Dacie predzej kupi ktos zamozniejszy na 2-3 auto do domu, bo w dupie ma co ludzie o nim pomysla ;] 

  • Lubię to 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minut temu, Maciej__ napisał:

Nie ma co sie czarowac, wiekszosc ludzi kupujacych nowe auta jednak oczekuje cos wiecej niz bylo oferowane 20-30 lat.

Na dziadkach sie jakiegos wielkiego biznesu nie zrobi ;)

 

Odwrotnie. Kupujący auta prywatnie w Europie są grubo powyżej 50 r.ż. Biznes się robi właśnie na dziadkach i oni chcą mieć nowoczesne i wygodne auta, nie Dacię. 

 

https://www.datacar.com/what-is-the-profile-of-the-2015-european-driver/

Edytowane przez wladmar
  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 minut temu, Maciej__ napisał:

Nie ma co sie czarowac, wiekszosc ludzi kupujacych nowe auta jednak oczekuje cos wiecej niz bylo oferowane 20-30 lat.

Jeśli ma za nie zapłacić połowę więcej? Nie sądzę. Dopóki cena była podobna to wiadomo że każdy chciał więcej.

A SE i Subaru są przykładami że ludzie niekoniecznie idą za modą.

Edytowane przez marcindzieg
  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

25 minut temu, mPh napisał:

@Maciej__ Dacia też jest ofiarą norm emisji spalin, w chwili obecnej typowy nabywca Dacii, czyt. ja, woli kupić 3 letniego kompakta z wolnossącym silnikiem i gazem niż Dacie z trzycylindrowym silnikiem ;) ceny Dacii też poszły w górę w tym roku 

silnik 1.3 ma 4 cylindry. nie siej popeliny. auta z tym silnikiem całkiem dobrze się odpychają. 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16 minut temu, wladmar napisał:

 

Odwrotnie. Kupujący auta prywatnie w Europie są grubo powyżej 50 r.ż. Biznes się robi właśnie na dziadkach i oni chcą mieć nowoczesne i wygodne auta, nie Dacię. 

 

https://www.datacar.com/what-is-the-profile-of-the-2015-european-driver/

 

Ale zdecydowana wiekszosc aut kupuja firmy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, OZI napisał:

 

Kiedy malutka czesc swiata zajmuje sie liczeniem ilosc pierdow w aucie, to ta biedniejsza i blizsza rzeczywistosci czesc swiata wlasnie pokazuje 2021 Pug 405.

 

Tak 405 a nie 406, ale to ciut skomplikowane...

 

A wiec jedziemy.

 

Wlasnie zakonczyla sie 26 letnie klepanie Pug 405 w Iran - to takie panstwewko na mapie, ktore ma duzo Covid i nie lubi USA.

 

O tu... z Bolanda zajmuje 2 dni zeby tam dojechac, ale nie EV zeby bylo jasne..

 

bae54ed547ecfa02865ad55a308cf829.jpg

 

Wiec mozna isc 34 dni - w imie nowej politycznie poprawnej ideologii..

 

 

 

Albo mozna kupic sobie Europejskie Auto roku 1988 ktore wlasnie zaprezentowano jako MY2021.

 

Klepanie 405 zakonczylo sie w F emoji632.png w 1997 roku.

 

Khodro Industrial Group klepal 405 do 2020 w Iran. emoji1130.png

 

db64d6a82ef3ed15862e19078aac54f3.jpg

 

Ale jesli jest dobre, to po co psuc... wiec Khodro sprzedalo linie produkcujna, ta sama ktora kupilo kiedys w F emoji632.png do Azerbaijan emoji1039.png, gdzie kupilo ja Azermash Khazar. Uff.

 

A wiec, zeby nie trzymac w napieciu - oto 2021 Pug 406 Khazar.

 

Tak, 406 a nie 5 bo postanowili odswiezyc model, czyli logiczne, ze nastepna cyfra '6' jest odswiezeniem '5'. Wiec jest 406 i tyle - nie mylic z tym klepanym w F 1994 do 2004.

 

32c56820f94dd9da23a6e6587351486e.jpg

 

e427a333b21b574c281ab31e48a2dd4c.jpg

 

3854d19a11c8e92e616dbcdba68a6d95.jpg

 

Do wykucia tylu zatrudniono najlepszych stylistuff.emoji851.png

 

 

e3e24e0fb5504d2a989e182e657c74ad.jpg

b675591fc04e1e3afa2783ae89dca847.jpg

 

a90baca91b77e54e7fdee98349b85049.jpg

 

7d9934f2e9ec472eb4a7e9ddba52de8e.jpg

 

A wnetrze przeszlo transformacje koloru - zeby sie nie nagrzewalo.

 

6e4bce16c5c6987501126b3aa85c1e57.jpg

 

3a3274e7818da8e297982d6b9cc2bafe.jpg

 

de1e1395204f42e1de69a1693bc88682.jpg

 

3e61c772896a85990a3f857439e40417.jpg

 

22d64c84a7e647019b8192c6e99b2602.jpg

 

Wybor silnikow jest. Sa dwa, 1.8l 74kW aka 100KM z 4 cylindry benzyna 91, lub Diesel 75kW , nazwijmy go 102KM.

 

Skrzynia jest jedna, tylko automatic, 2WD naped na przod.

 

Dodajemy 2x Airbag, centralny zamek, klimatyzacje, i elektryczne szyby w standardzie.

 

Za calosc wolamy 17k Manat czyli 40k PLN.

 

Docelowe klepanie 10,000 na rok.

 

No i Azerbaijan ma narodowe auto.

 

9608be2abc0cf48b498e74173b1fc458.jpg

 

Teraz, co ciekawe, export jest do krajow sasiednich min do.... Iranu.

 

To nie jedyne auto, ktore klepia w tej samej fabryce - drugi model to Khazar SD czyli licencja od znow Iran na IKCO Dena, ktory znow jest na tej samej platformie co ... Pug 405.

 

6b3318b16f80ea519dbc15cc91d7d80d.jpg

8ecfb87d5a3dec7b22c8183ba8af3d02.jpg

 

fa1de506cde8ae32764015743b1fad17.jpg

 

66e64f9c6e5f9e866c49f294f7fc4515.jpg

 

1208a19ea062f2e37932c3ae19aa5840.jpg

 

 

Wyklepano ponad 5 mil 405, i wydaje sie, ze tak szybko nie zginie, auto ktore klepano od Zimbabwe, po Egypt, PL, do Chile, Taiwan, Indonesia a teraz Azerbaijan....

 

 

 

Imvho to musi byc jedna z najlepiej zamortyzowantch, i dochodowych lini do klepania... 3 zycie

 

Viava la Pug 405 wiecznie zywy!

 

 

Sent from my SM-N975F using Tapatalk

 

 

 

 

Czekaj czekaj, czy to jest salon z nowymi autami?

 

Czy ja tam dobrze widzę W124? Nowe? :O

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, wladmar napisał:

Wcale nie taka zdecydowana. 56% kupują firmy.

Jeździłem trochę po Francji i wcale nie widziałem takiego bizancjum jak się na AK opisuje. Większość to były małe i tanie auta. I to po południowej, bogatszej części.

  • Lubię to 5
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 minut temu, marcindzieg napisał:

Jeździłem trochę po Francji i wcale nie widziałem takiego bizancjum jak się na AK opisuje. Większość to były małe i tanie auta. I to po południowej, bogatszej części.

 

http://www.aut.fi/en/frontpage_vanha/statistics/international_statistics/average_age_of_passenger_cars_in_some_european_countries

 

Dla porównania Australia (średni  wiek pojazdów podobnie jak w Europie, ciut ponad 10 lat):

 

https://www.abs.gov.au/ausstats/[email protected]/Lookup/9309.0main+features131 Jan 2018

 

Opisywać mozna co się podoba, to jest mocno subiektywne, a statystyka pokazuje prawdziwy obraz. 

 

 

Edytowane przez wladmar
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, OZI napisał:

W ciagu tych 26 lat pelno bylo usprawnien, w wiekszosci malych ale jednak.

Tak nie ma tysiaca pierdolow jak martwe pole, czy radar w cruise ale ma klimatyzacje ktora mrozi jaja. I tak sie zastanawiam, czy naprawde nam to wszystko potrzebne?

Jestesmy niewolnikami marketingu ... a tu to.ma szanse dobic do 6 mil produkcji, bo ja jestem niemal pewien, ze to bedzie jeszcze klepanie min 15 lat....

 

PUG 405 to porządna maszyna. Jakby dalej auta z takim zabezpieczeniem antykorozyjnym robili …..

 

Ja to zawsze pisze ze auto to ma dowieźć z punktu A do punktu B. A ze teraz takie czasy ze ludzie za dużo maja kasy i wolnego czasu ……...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

UE nie daje wyboru. Takie auto nie może być u nas sprzedawane z powodu absurdalnych przepisów.

Przykład Dacii pokazuje, że taki produkt ma odbiorców, tylko nie ma dostawców. Jak w D były premie za złomowanie, to Logan/Sandero sprzedawało się świetnie, bo po uwzględnieniu dopłaty cena była śmieszna za nowe auto z gwarancją.

Tak więc, gdyby w EU był dostępny spory sedan z klimatyzacją, automatem i podstawową elektryką i wyglądający jak ten "nowy" 406, to myślę, że przy cenie poniżej nowej Pandy sprzedawałby się świetnie. 

Klient miałby wybór-nowocześniejsze, bogatsze, ale małe auto kontra większe, wygodniejsze, ale starsze technologicznie i uboższe w systemy wspomagające oraz z mniej wydajnym silnikiem.

 

Ale wyboru nie ma i zamiast Dustera 1.6 MPI mamy Dustera 1.0 turbo 3-cyl.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zabawne jest jak wszyscy pieja ze w ogole wyboru nie ma w EU, ze chore glupie przepisy... Ech...

 

Pora zrozumiec, wysrubowane normy emisji spalin w EU sa po to zebysmy sie nie potruli, bez nich bylo by znacznie gorzej. Porownywanie do AU / US nie ma zadnego sensu bo to zupelnie inna gestosc zaludnienia, co wiecej tam wiekszosc ludzi skupiona jest na wybrzezach a w EU w srodku ladu (nad woda sa silniejsze wiatry).

A co do braku wyboru... no ostatni jak patrzylem to wybor jest jednak spory, sa koncerny z EU: VAG, PSA+FCA (jak to sie tam nazywa), BMW, Mercedes, Renault  sa auta marek EU ktore naleza do koncenrow spoza: Volvo, JAguar, Land Rover itp.... sa w koncu auta marek / koncernow spoza EU: Toyota, Kia / Hyundai, Subaru itp itd.

W silnikach mozna tez wybierac, mozna kupic pierdziotka po 60 koni a mozna bez problemu 300koni (np. Cupra, Audi, BMW, Merc czy inna Kia Stinger) - jak i >400-500 eg. BMW M, Audi RS itp.

Gdzie jest zatem ten brak wyboru? Co konkretnie byscie chcieli miec w ofercie czego nie ma? Czy to tylko marudzenie dla marudzenia?

Edytowane przez jaceq
  • Lubię to 8
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 minut temu, jaceq napisał:

Pora zrozumiec, wysrubowane normy emisji spalin w EU sa po to zebysmy sie nie potruli, bez nich bylo by znacznie gorzej.

 

No i po to, by chronić tutejszych producentów, co się udaje. Europa głównie kupuje swoje wyroby, co przekłada się bardzo pozytywnie na gospodarkę. 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, wladmar napisał:

 

No i po to, by chronić tutejszych producentów, co się udaje. Europa głównie kupuje swoje wyroby, co przekłada się bardzo pozytywnie na gospodarkę. 

Masz na mysli auta produkowane w EU czy nalezace do koncernow EU?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16 minut temu, jaceq napisał:

Pora zrozumiec, wysrubowane normy emisji spalin w EU sa po to zebysmy sie nie potruli, bez nich bylo by znacznie gorzej.

Nie było by ogromnej ilości jeżdżących TDi? Tak - one powstały przez normy emisji CO2.

Naprawdę nie zauważyłeś jak wiele silników wyleciało z oferty a pozostałe mocno podrożały? Mieszkasz w bogatej Szwajcarii - zejdź trochę na ziemie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, marcindzieg napisał:

Nie było by ogromnej ilości jeżdżących TDi? Tak - one powstały przez normy emisji CO2.

Naprawdę nie zauważyłeś jak wiele silników wyleciało z oferty a pozostałe mocno podrożały? Mieszkasz w bogatej Szwajcarii - zejdź trochę na ziemie.

 

Co ciekawe - Szwajcaria NIE JEST w Unii Europejskiej przecież ;]

  • Haha 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

28 minut temu, jaceq napisał:

Pora zrozumiec, wysrubowane normy emisji spalin w EU sa po to zebysmy sie nie potruli, bez nich bylo by znacznie gorzej.

Na razie wszelkie badania pokazują, że 80% zanieczyszczeń z motoryzacji to pyły i unos wtórny, czyli nic z wydechu.

 

30 minut temu, jaceq napisał:

W silnikach mozna tez wybierac, mozna kupic pierdziotka po 60 koni a mozna bez problemu 300koni (np. Cupra, Audi, BMW, Merc czy inna Kia Stinger) - jak i >400-500 eg. BMW M, Audi RS itp.

Gdzie jest zatem ten brak wyboru? Co konkretnie byscie chcieli miec w ofercie czego nie ma? Czy to tylko marudzenie dla marudzenia?

 

O ile jeszcze można znaleźć auto 60-70KM ze zwykłym MPi, to niestety tylko w małym, ciasnym aucie klasy A, może B.

Wśród kompaktów nie ma już silników 1.6-2.0 wolnossących bez DI, prostych  diesli TDI bez SCR i DPF.  Im wyższa klasa, tym większa komplikacja napędu.

Co do mocy-kiedyś można było kupić jakieś V6, V8 wolnossące i wielu ludzi lubiło takie napędy. Teraz zostały zastąpione przez 2-litrowe, uturbione silniki wyciągające 300KM. Nie zaprzeczam, że one mają dobre osiągi, ale po prostu nie każdy chce limuzynę z 4-cylindrową wiertarką pod maską. 

Ponadto w PL jest bardzo popularne LPG, a do tych silników po prostu technicznie trudno dopasować działającą instalację. 

 

Do tego dochodzą 9-cio, 10-biegowe automaty, dwusprzęgłowki i serwis auta 10-letniego może przewyższyć jego wartość. Wtedy albo będzie drutowane, albo pojedzie na złom. Żadna z opcji nie sprzyja ekologii. Nie jest też ani ekonomiczna, ani logiczna.

 

Zostaliśmy zakładnikami przepisów ekologicznych UE(często nielogicznych-małe auta typu VW up! są w odwrocie, bo są według Brukseli mniej ekologiczne od np. Panamery Hybrid) i marketingu.

 

 

  • Lubię to 4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 minut temu, ghost2255 napisał:

Co do mocy-kiedyś można było kupić jakieś V6, V8 wolnossące i wielu ludzi lubiło takie napędy.

 

W jakich to popularnych autach w Europie na przestrzeni ostatnich 50 lat można było kupić jakieś V6, V8? 

 

No i nadal masz R6 (turbo!) w BMW. Bardzo fajny silnik, polecam. 

Edytowane przez wladmar
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

38 minut temu, jaceq napisał:

Zabawne jest jak wszyscy pieja ze w ogole wyboru nie ma w EU, ze chore glupie przepisy... Ech...

 

Pora zrozumiec, wysrubowane normy emisji spalin w EU sa po to zebysmy sie nie potruli, bez nich bylo by znacznie gorzej. Porownywanie do AU / US nie ma zadnego sensu bo to zupelnie inna gestosc zaludnienia, co wiecej tam wiekszosc ludzi skupiona jest na wybrzezach a w EU w srodku ladu (nad woda sa silniejsze wiatry).

A co do braku wyboru... no ostatni jak patrzylem to wybor jest jednak spory, sa koncerny z EU: VAG, PSA+FCA (jak to sie tam nazywa), BMW, Mercedes, Renault  sa auta marek EU ktore naleza do koncenrow spoza: Volvo, JAguar, Land Rover itp.... sa w koncu auta marek / koncernow spoza EU: Toyota, Kia / Hyundai, Subaru itp itd.

W silnikach mozna tez wybierac, mozna kupic pierdziotka po 60 koni a mozna bez problemu 300koni (np. Cupra, Audi, BMW, Merc czy inna Kia Stinger) - jak i >400-500 eg. BMW M, Audi RS itp.

Gdzie jest zatem ten brak wyboru? Co konkretnie byscie chcieli miec w ofercie czego nie ma? Czy to tylko marudzenie dla marudzenia?

 

Tak, chce żeby produkowali cos ala Astre F, albo tego Puga 405. Nawet nie potrzebuje automatu, Manual tylko. W benzynie z Instalka LPG w miejscu fabrycznego zbiornika paliwa (jakiś 5-10 litrowy zbiornik paliwa na dojechanie). Klima manual, elektryczne szyby, ABS, wspomaganie kiery, centralny, sterowanie z kierownicy radiem, skrzynia 6 biegow (z nadbiegiem) w jakiejś opcji tempomat, ESP i automat

I to wszystko w wersji bazowej za 30-35 tysi, z opcjami za 40-45 tysi. ;]

  • Lubię to 2
  • Kocham 1
  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, gregoryj napisał:

 

Tak, chce żeby produkowali cos ala Astre F, albo tego Puga 405. Nawet nie potrzebuje automatu, Manual tylko. W benzynie z Instalka LPG w miejscu fabrycznego zbiornika paliwa (jakiś 5-10 litrowy zbiornik paliwa na dojechanie). Klima manual, elektryczne szyby, ABS, wspomaganie kiery, centralny, sterowanie z kierownicy radiem, skrzynia 6 biegow (z nadbiegiem) w jakiejś opcji tempomat, ESP i automat

I to wszystko w wersji bazowej za 30-35 tysi, z opcjami za 40-45 tysi. ;]

 

No i masz Dacię Sandero, w czym problem? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 minut temu, wladmar napisał:

W jakich to popularnych autach w Europie na przestrzeni ostatnich 50 lat można było kupić jakieś V6, V8?

Tak na szybko alfabetycznie: 

Alfa Romeo 156, 159

Audi A6, A8

BMW 5 i 7

Citroen C5, XM, 

Ford Scorpio

Honda Legend

Jaguar

Lancia Kappa

Mercedes E, S

Nissan Maxima

Opel Omega, Senator

Peugeot 605, 607

Toyota Camry

  • Lubię to 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

45 minut temu, mPh napisał:

@Maciej__ ale nie ważne czy jest bezawaryjne czy nie, gro odbiorców odrzuca 3-cylindrowy silnik "o pojemności kosiarki" bo boi się ewentualnych napraw, takich ludzi jest ogrom a nowy Duster 1,3 to już półka cenowa chociażby Astry i jeśli nie potrzebuje ktoś suva czy crossovera ...

 

Ale robiles jakies badania na ten temay czy Ci sie tylko wydaje?

Mysle, ze spora grupa odbiorcow ma gdzies ile pod maska jest cylindrow (np moja zona, mama, tesciowa, siostra, itp) :ok:

Nie patrz przez pryzmat forum motoryzacyjnego.

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, ghost2255 napisał:

Tak na szybko alfabetycznie: 

Alfa Romeo 156, 159

Audi A6, A8

BMW 5 i 7

Citroen C5, XM, 

Ford Scorpio

Honda Legend

Jaguar

Lancia Kappa

Mercedes E, S

Nissan Maxima

Opel Omega, Senator

Peugeot 605, 607

Toyota Camry

 

To teraz znajdz jeszcze jakis % sprzedazy stanowily tam wersje V6 czy V8 ;]

Jak znam zycie to producent dokladal do kazdej sprzedanej sztuki....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, ghost2255 napisał:

Tak na szybko alfabetycznie: 

Alfa Romeo 156, 159

Audi A6, A8

BMW 5 i 7

Citroen C5, XM, 

Ford Scorpio

Honda Legend

Jaguar

Lancia Kappa

Mercedes E, S

Nissan Maxima

Opel Omega, Senator

Peugeot 605, 607

Toyota Camry

 

Żaden z tym samochodów nie podpada pod kategorię "popularny", a i wersje z V6/V8 były tam zdecydowaną mniejszością. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, Maciej__ napisał:

To teraz znajdz jeszcze jakis % sprzedazy stanowily tam wersje V6 czy V8

 

3 minuty temu, wladmar napisał:

Żaden z tym samochodów nie podpada pod kategorię "popularny", a i wersje z V6/V8 były tam zdecydowaną mniejszością. 

 

Pytanie brzmiało: 

21 minut temu, wladmar napisał:

W jakich to popularnych autach w Europie na przestrzeni ostatnich 50 lat można było kupić jakieś V6, V8? 

 

I na to pytanie odpowiedziałem. Dodatkowe kryteria wstawiacie jak odpowiedź nie pasuje?

 

I jakie marki są "popularne", jeśli Citroen, Ford czy Nissan się nie łapie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, ghost2255 napisał:

 

 

Pytanie brzmiało: 

I na to pytanie odpowiedziałem. Dodatkowe kryteria wstawiacie jak odpowiedź nie pasuje?

 

I jakie marki są "popularne", jeśli Citroen, Ford czy Nissan się nie łapie?

 

Marki wymyśliłeś sobie sam. Moje pytanie brzmiało "W jakich to popularnych autach w Europie na przestrzeni ostatnich 50 lat można było kupić jakieś V6, V8?". Popularnych aut na liście nie widzę, no może Citroen C5, ale pewnie odsetek silników V6/V8 był tam znikomy. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No dobrze, niech będzie.

Opel Omega był popularny z silnikiem V6 z marek tańszych. AUDI było bardzo popularne z silnikami V6 i V8.

Same silniki może nie były popularne, bo zawsze w Europie paliwo było droższe, niż np. w USA, ale były. A teraz zanikają. Dalej nie rozumiesz o co chodzi? O możliwość wyboru. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 minut temu, wladmar napisał:

 

Marki wymyśliłeś sobie sam. Moje pytanie brzmiało "W jakich to popularnych autach w Europie na przestrzeni ostatnich 50 lat można było kupić jakieś V6, V8?". Popularnych aut na liście nie widzę, no może Citroen C5, ale pewnie odsetek silników V6/V8 był tam znikomy. 

W Lagunie były. W C5, P406/407. W Passacie, nawet w Golfie czy w Clio.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, wladmar napisał:

 

Były, owszem. Ale sprzedaż tych wersji była znikoma. 

Całkiem sporo tego na rynku było (nie wiem czy jeszcze jest). Taką Lagunę V6 można było dużo łatwiej dostać od 2.0T. Więc chyba nie było takiej znikomej sprzedaży. Może w stosunku do całości ale to bardzo popularne auta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, marcindzieg napisał:

Całkiem sporo tego na rynku było (nie wiem czy jeszcze jest). Taką Lagunę V6 można było dużo łatwiej dostać od 2.0T. Więc chyba nie było takiej znikomej sprzedaży. Może w stosunku do całości ale to bardzo popularne auta.

 

Laguna V6 - owszem, tak, zgodzę się :ok: Ople jeszcze były jakieś - albo Omega, albo Vectra, nie pamiętam już, ale całkiem popularne były z V6.

Edytowane przez wladmar
  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

32 minuty temu, ghost2255 napisał:

No dobrze, niech będzie.

Opel Omega był popularny z silnikiem V6 z marek tańszych. AUDI było bardzo popularne z silnikami V6 i V8.

Same silniki może nie były popularne, bo zawsze w Europie paliwo było droższe, niż np. w USA, ale były. A teraz zanikają. Dalej nie rozumiesz o co chodzi? O możliwość wyboru. 

 

Tylko, ze taka mozliwosc wyboru sporo producenta kosztuje i niekoniecznie sie zwroci... Kto ma za to placic?

Ktos tu kiedys wrzucal, ale sprzedaz Astry 1.6T 200KM to bylo chyba pozniej 5% calej sprzedazy...

Gdyby dolozyc jeszcze zlopiace paliwo V6 to sprzedaz bylaby w promilach ;]

Nie ma rynku na takie silniki w EU, wiec nikt tego nie bedzie oferowal w popularnych modelach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, wladmar napisał:

 

Odwrotnie. Kupujący auta prywatnie w Europie są grubo powyżej 50 r.ż. Biznes się robi właśnie na dziadkach i oni chcą mieć nowoczesne i wygodne auta, nie Dacię. 

 

https://www.datacar.com/what-is-the-profile-of-the-2015-european-driver/

Raczej bzdura.Obserwujac ludzi po 50-tce w UK widze ze wiekszosc kupuje tanie Dacie,Ople i Fordy.Najczesciej sa to podstawowe wersje silnikowo-wyposazeniowe.

W Pl byc moze tak jest-spowodowane tym ze ludzie w czasach swojej mlodosci nie mogli sobie pozwolic na dobrej klasy auto wiec teraz odreagowuja to.W panstwach zachodu od wielu lat auto to takie drozsze buty.Zupelnie inaczej to widac z perspektywy forum samochodowego gdzie wszyscy maja jakis stosunek do aut.Ale nie da sie ukryc ze te pozostale 99,95% ludnosci ma w glebokim powazaniu jakies tam mity motoryzacyjne.Wazne aby jezdzilo i oplaty byly maksymalnie niskie.

I najwazniejsze-w PL nowe auta kupuja ludzie ktorym w jakims stopniu powiodlo sie w zyciu.Na zachodzie kupno nowego auta jest mozliwe dla wlasciwie calego spektrum spoleczenstwa.

  • Lubię to 5
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.