Skocz do zawartości

2021 Peugeot 406 Khazar


OZI

Rekomendowane odpowiedzi

16 godzin temu, ArekMiz napisał:

A w PL tego typu linie są zamknięte i dlatego jest płacz (to też odpowiedź na pytanie "tylko po co to wszystko") że każdy na wiosce ma blachosmroda (w domyśle paska w tedeiku od Turasa z Reichu) i nim zasmradza miasto, do którego codziennie dojeżdża.

Rolnik bez samochodu?

Jaja se jakieś robisz chyba, tak samo jak z tym, że prawdziwy rolnik codziennie dojeżdża do miasta.

Co innego jego dzieci do szkoły.

No chyba, że u Ciebie pojęcia rolnik na wsi oznacza miejskiego etatowca z ciągniczkiem do koszenia trawy co się wyniósł pod miasto do sypialni.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

46 minut temu, ZUBERTO napisał:

Padło już tu o nitce Śniadowo-Łomża zamkniętej dla ruchu pasażerskiego w 1993r.

Bajdurzą ludziom w głowach o jego przywróceniu, tylko nie wiem kto to zrobi i po co.

W Łomży kończą się tory, a plany przedłużenia na Ełk nigdy nie zostały zrealizowane i zakładam się, że nie będą.

@ArekMizkto tym będzie jeździł i gdzie pojęcia nie mam.

U mnie to już chyba nawet umowę podpisali na rewitalizację linii do Zegrza :ok:

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, ZUBERTO napisał:

 

@ArekMizkto tym będzie jeździł i gdzie pojęcia nie mam.

 

Tak jak pisałem w innych krajach ludzie jeżdżą, bo oferta (liczba pociągów i godziny kursów) są dobrze ułożone. U nas było tak, że kasowali kursy, ludzi coraz mniej jeździło, więc jeszcze bardziej obcinali kursy, zostawały 2 na dzień, to i kto miał tym jeździć. Więc kasowali w ogóle i linię zamykali. Jak jest dobra oferta, to ludzie jeżdżą.

 

Edit: Jak byłem w Strasburgu (na sesji ekspertów EDQM) to se pojechałem w 2 strony lokalnymi pociągami. Właśnie takimi lokalnymi liniami. Kursy co godzinę, pociąg spalinowy 3 wagonowy i było dużo ludzi. A linia prowadziła właśnie przez takie małe wioski i miasteczka...

Edytowane przez ArekMiz
  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, ArekMiz napisał:

U nas było tak, że kasowali kursy, ludzi coraz mniej jeździło, więc jeszcze bardziej obcinali kursy, zostawały 2 na dzień, to i kto miał tym jeździć.

A zamiast połączeń kolejowych jeździły stada busów, busików i innych firm przewozowych, które były bardziej elastyczne i działały nie zawsze zgodnie z obowiązującym planem. Poza tym obsługiwały tylko rentowne fragmenty linii a nie również te, które powinny być obsługiwane ze względu na utrzymanie infrastruktury lub ciągłości trasy i dostępu do publicznego transportu zbiorowego. Często właścicielami tych firm byli również dyrektorzy z PKP. :) Tak samo upadły PKS-y, za którymi tak tęskni obecna władza. Generalnie temat jest rozległy i wcale nie tak prosty jak się wydaje. :)

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

56 minut temu, Rudobrody napisał:

A zamiast połączeń kolejowych jeździły stada busów, busików i innych firm przewozowych, które były bardziej elastyczne i działały nie zawsze zgodnie z obowiązującym planem. Poza tym obsługiwały tylko rentowne fragmenty linii a nie również te, które powinny być obsługiwane ze względu na utrzymanie infrastruktury lub ciągłości trasy i dostępu do publicznego transportu zbiorowego. Często właścicielami tych firm byli również dyrektorzy z PKP. :) Tak samo upadły PKS-y, za którymi tak tęskni obecna władza. Generalnie temat jest rozległy i wcale nie tak prosty jak się wydaje. :)

 

Ładnych paręnaście lat temu toczyła się na ten temat dyskusja na pl.misc.kolej, gdzie jako główny piewca komunikacji busowej występował niejaki Aron z Parczewa. Wówczas to powstała  teoria pt. "Ukrainizacja polskiego transportu", gdzie busiarz to "troglodyta z ćmikiem w gębie, upychający ludzkie bydło do rozpadającej się Nyski, w której na pace chałupniczo dospawano siedzenia dla pasażerów". :) I tak, to prawda - powstałe na gruzach PKP spółeczeńki dokapitalizowywały się w różny sposób - ta od dworców kolejowych wydzierżawiała przeddworcowe place na pętle i przystanki busów...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, jaceq napisał:

Nikt nie patrzy w strone gazu bo ilosc uzytkownikow tego paliwa jest znikoma

A od kiedy UE się tym przejmuje? Jak jest ekologiczne i dostępne w starych samochodach to czemu nie zmusić jak to mają w zwyczaju z głupotami?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, AstraC napisał:

A od kiedy UE się tym przejmuje? Jak jest ekologiczne i dostępne w starych samochodach to czemu nie zmusić jak to mają w zwyczaju z głupotami?

 

Yy... sorry ale to totalna bzdura.

Przypominam ze UE daje normy emisji a nie paliwa... to producenci decyduja na jakie paliwo auta sprzedaja.

Pomijam juz fakt ze nie widzialem badan ktore mowily by ze spalanie LPG w silniku jest bardziej ekologiczne od benzyny...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

24 minuty temu, jaceq napisał:

Pomijam juz fakt ze nie widzialem badan ktore mowily by ze spalanie LPG w silniku jest bardziej ekologiczne od benzyny...

 

W starych silnikach, jeszcze w czasach gaznikow pewnie tak bylo...

Pomijam juz fakt, ze pewnie wiekszosc instalek LPG nie trzyma zadnych parametrow.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 minut temu, Maciej__ napisał:

 

W starych silnikach, jeszcze w czasach gaznikow pewnie tak bylo...

Pomijam juz fakt, ze pewnie wiekszosc instalek LPG nie trzyma zadnych parametrow.

Już sam fakt że w starych instalkach samochody paliły co najmniej 20% więcej więc i emisja wyższa. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, jaceq napisał:

 

Yy... sorry ale to totalna bzdura.

Przypominam ze UE daje normy emisji a nie paliwa... to producenci decyduja na jakie paliwo auta sprzedaja.

Pomijam juz fakt ze nie widzialem badan ktore mowily by ze spalanie LPG w silniku jest bardziej ekologiczne od benzyny...

Gdzies czytalem ze jedna z przyczyn zastosowania LPG w wozkach widlowych pracujacych wewnatrz pomieszczen jest wlasnie nizsza emisja.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, wlad napisał:

Gdzies czytalem ze jedna z przyczyn zastosowania LPG w wozkach widlowych pracujacych wewnatrz pomieszczen jest wlasnie nizsza emisja.

No moze tak - nie kwestionuje. Zastanawiam sie czy sa konkretne badania na ten temat, patrzylem na szybko w guglu i widzialem tylko opinie dziennikarskie na ten temat.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, jaceq napisał:

No moze tak - nie kwestionuje. Zastanawiam sie czy sa konkretne badania na ten temat, patrzylem na szybko w guglu i widzialem tylko opinie dziennikarskie na ten temat.

Jako ciekawostke podam ze u mnie w firmie ze wzgledu na spodziewane utrudnienia w jezdzie po Londynie w najblizszych latach -  nowa flota dostawczakow bedzie juz miala nie diesla pod maska  a instalacje metanu.

Edytowane przez wlad
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

48 minut temu, wlad napisał:

Jako ciekawostke podam ze u mnie w firmie ze wzgledu na spodziewane utrudnienia w jezdzie po Londynie w najblizszych latach -  nowa flota dostawczakow bedzie juz miala nie diesla pod maska  a instalacje metanu.

 

Brzmi niezle, w teorii metan jest lepszy chocby dlatego ze mozna go produkowac ze smieci i naturalnie wystepuje w 'gotowej do uzycia' formie w przeciwienstwie do LPG

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 24.08.2020 o 11:22, OZI napisał:

Khodro Industrial Group klepal 405 do 2020 w Iran.

 

Po ostatnim liftingu ktory zewnetrznie wyglada jak ten Khazar nazywalo sie Peugeot Pars

 

I jako ciekawostka, w Iranie nadal jest produkowana Kia Pride. Jako Kia Pride ale takze jako Saipa w wersjach nadwoziowych, o ktorym sie nie snilo Fordowi w 87, kiedy to auto powstalo jako Festiva. 

A jednym z cech przyciagajacych klientow jest spelnienie norm Euro3. Dosc czesty motyw na billboardach i reklamach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 24.08.2020 o 16:42, ghost2255 napisał:

 

Za ciebie zdecydowała UE i jej normy, według których wypadają z produkcji takie auta jak CITIGO czy C1, bo są NIEEKOLOGICZNE. Tak, małe, małopalące autko miejskie jest nieekologiczne. Bo wydala za dużo złych spalin. A żebyśmy mieli czym oddychać, to można sobie kupić np. Mustanga 5.0, bo on spełnia normy. Spalając ponad dwa razy więcej paliwa i przewożąc również 2+2 osoby. Taka logika.

to wybierz sie do Teheranu, gdzie jezdza auta technologicznie z koncowki lat 80tych. W duzej ilosci. Do tego dodaj duze ilosci dwusuwowych jednosladow i smog jest taki, ze dusi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Więc jeszcze raz. Spalanie zależy od ilości węgla w cząsteczce (stosunku węgla do wodoru). Węgiel spala się do CO2 (teoretycznie, gdy jest właściwa ilość tlenu, bo może powstawać też CO i C - sadza) a wodór do H2O. :)

 

CH4 + 2 O2 -> CO2 + 2 H2O (1 cz. CO2 na 2 cz. wody)

 

C2H6 + 3,5 O2 -> 2 CO2 + 3 H2O (1 cz. CO2 na 1,5 cz. wody)

 

C3H8 + 5 O2 -> 3 CO2 + 4 H2O (1 cz. CO2 na 1,333 cz. wody)

 

C4H10 + 6,5 O2 -> 4 CO2 + 5 H2O (1 cz. CO2 na 1,25 cz. wody)

 

itd.

 

Im cięższy węglowodór, tym więcej tlenu potrzeba i tym więcej CO2 powstaje w stosunku do wody (pary wodnej).

 

Do tego dochodzi fakt, że im więcej węgli w cząsteczce tym struktura może być bardziej skomplikowana - oprócz łańcuchów prostych mogą być rozgałęzione. A rozgałęzione spalają się gorzej (trudny dostęp do poszczególnych atomów), choć liczbę oktanową mają wyższą (czyli się zgadza, bo wyższa liczba oktanowa = spokojniejsze spalanie, bezstukowe).

Edytowane przez ArekMiz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 25.08.2020 o 14:02, Vadero napisał:

 

Dokładnie tak. Dołóżmy do tego - jakby po Europie jeździły te wspaniałe PUGi 405 po 15 faceliftingach zamiast obecnych aut, to ciekawe jak wyglądałbyby statystyki śmiertelności w wypadkach (przypominam - ilość aut na drogach w EU vs Azerbejdżan), albo stan powietrza w miastach. Po prostu jesteśmy innym światem.

Ostatecznie - kto ma śrubować ten postęp i dla kogo mają powstawać te nowe technologie? Dla Azerbejdżanu czy EU? Jesteśmy najbogatszymi ludźmi na świecie.

 

 

W Iranie sobie zartuja, ze Kia Pride zabila wiecej ludzi niz Hitler. 

I tak, auto, ktore debiutowalo w 87jest nadal produkowane :)

  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 godzin temu, Maciej__ napisał:

 

W starych silnikach, jeszcze w czasach gaznikow pewnie tak bylo...

Pomijam juz fakt, ze pewnie wiekszosc instalek LPG nie trzyma zadnych parametrow.

A co powiesz o dieslach? te trzymają parametry pewnie tylko na homologacji. potem troche zuzyja się wtryski, zatankuje się dobre polskie paliwo ….. i pewnie norm zadnych nie spelni po przejechaniu 50-100 tys km.

Benzyna czy to sama czy z LPG 4generacji ze sprawnym katalizatorem i nie zuzywajaca oleju raczej spelni normy, a na pewno nie smierdzi za nia jak za dieslem ….

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A co powiesz o dieslach? te trzymają parametry pewnie tylko na homologacji. potem troche zuzyja się wtryski, zatankuje się dobre polskie paliwo ….. i pewnie norm zadnych nie spelni po przejechaniu 50-100 tys km.
Benzyna czy to sama czy z LPG 4generacji ze sprawnym katalizatorem i nie zuzywajaca oleju raczej spelni normy, a na pewno nie smierdzi za nia jak za dieslem ….
What?!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 24.08.2020 o 13:25, marcindzieg napisał:

Jeździłem trochę po Francji i wcale nie widziałem takiego bizancjum jak się na AK opisuje. Większość to były małe i tanie auta. I to po południowej, bogatszej części.

 

A najlepsze jest to ile tam jeździ 205 i C15 ;]

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 27.08.2020 o 15:30, marcindzieg napisał:

 

Sorry ale od kiedy UE się przejmuje ekologią?  ;]

 

No jak to to wymienianie auta z częstotliwością 3 letnia nie jest ekologiczne? Telewizora też nie? A smartfona chociaż? ;]

  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 24.08.2020 o 14:28, marcindzieg napisał:

Nie było by ogromnej ilości jeżdżących TDi? Tak - one powstały przez normy emisji CO2.

A nie przez polityke fiskalna, czyli sztuczne utrzymywanie ceny ON ponizej ceny benzyny, kiedy ON jest de facto drozszym w wytworzeniu produktem? 

 

Dnia 24.08.2020 o 12:40, Maciej__ napisał:

W realiach EU takie auto to niestety przezytek i zwyczajnie nie byloby na to zbyt wielu chetnych...

Prosty, trwaly, wygodny i atrakcyjny cenowo samochod zawsze sie sprzeda. Zobacz, ile nowych Tipo 1.4 Fire (LPG) jezdzi... a Fusion 2.5 Duratec to jest w Polsce chyba najwiekszy hit importowy z USA.

A te 406 to ludzie do dzis z lezka w oku wspominaja - podobno dobry samochod to byl, wtedy sredniej klasy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 24.08.2020 o 16:08, jaceq napisał:

kupic 200konny R4 ktore pali 8l czy 200 konne V6 ktore pali 12

:hehe:

 

Dnia 24.08.2020 o 16:10, marcindzieg napisał:

Droższych. Tanie auta mocno podrożały. Co pośrednio spowoduje że ludzie dalej będą jeździli starociami. To jest pośredni efekt tej ich "ekologii".

To co? Dowali sie jeszcze podatkow, z tego zrobi wsparcie dla kupujacych hybrydy i EV - bilans CO2 nadal spada (na papierze) - i beda premie w Brukseli:phi:

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 25.08.2020 o 19:18, jaceq napisał:

Super, potwierdziles zatem moja teze -> wybor jest, chciales, kupiles, jestes zadowolony 😄

;l Twoja teza byla, ze klienci w EU maja wybor, a on chcac miec Edga z silnikiem benzynowym musial siegnac po wersje US, i wzial zaraz te nasluszniejsza - 3.5 V6;]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

24 minuty temu, 29 napisał:

;l Twoja teza byla, ze klienci w EU maja wybor, a on chcac miec Edga z silnikiem benzynowym musial siegnac po wersje US, i wzial zaraz te nasluszniejsza - 3.5 V6;]

 

Ale on chcial uzywke, a nie nowe auto...

Dealerzy takich nie oferuja, a widac chetnych jest na tyle malo, ze nie oplaca sie tego w ogole robic.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, 29 napisał:

A nie przez polityke fiskalna, czyli sztuczne utrzymywanie ceny ON ponizej ceny benzyny, kiedy ON jest de facto drozszym w wytworzeniu produktem? 

 

Prosty, trwaly, wygodny i atrakcyjny cenowo samochod zawsze sie sprzeda. Zobacz, ile nowych Tipo 1.4 Fire (LPG) jezdzi... a Fusion 2.5 Duratec to jest w Polsce chyba najwiekszy hit importowy z USA.

A te 406 to ludzie do dzis z lezka w oku wspominaja - podobno dobry samochod to byl, wtedy sredniej klasy.

 

Inne kraje EU (i poza EU) jednak nie sa jak Polska, sama Polska bo w stosunku do calosci  EU maly rynek...

U mnie dla przykladu ON jest drozszy niz w NoPB95, Fiaty Tipo to wyjatek na ulicy a o LPG malo kto w ogole slyszal (w calym Zurichu jest chyba 1 czy 2 stacje LPG)

Wiesz, piszesz ze ludzie 406 z lezka w oku wspomimaja... Polonezy i duze Fiaty tez, a jednak Polneza ATU za duzo ludzi kupowac jednak nie chcialo i zabil go rynek a nie przepisy.

 

2 godziny temu, 29 napisał:

;l Twoja teza byla, ze klienci w EU maja wybor, a on chcac miec Edga z silnikiem benzynowym musial siegnac po wersje US, i wzial zaraz te nasluszniejsza - 3.5 V6;]

 

No ale chcial Edge, i ma Edge - ogarnal :) W czym wiec problem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

38 minut temu, jaceq napisał:

Inne kraje EU (i poza EU) jednak nie sa jak Polska, sama Polska bo w stosunku do calosci  EU maly rynek...

U mnie dla przykladu ON jest drozszy niz w NoPB95, Fiaty Tipo to wyjatek na ulicy a o LPG malo kto w ogole slyszal (w calym Zurichu jest chyba 1 czy 2 stacje LPG)

Wiesz, piszesz ze ludzie 406 z lezka w oku wspomimaja... Polonezy i duze Fiaty tez, a jednak Polneza ATU za duzo ludzi kupowac jednak nie chcialo i zabil go rynek a nie przepisy.

Szwajcaria jest wlasnie krajem, gdzie ceny paliw odzwierciedlaja w pewnym stopniu koszty ich wytworzenia, dlatego tez zbyt duzo TDIkow tam pewnie nie widzisz. Zupelnie jak w Stanach;] Jakos firmy transportowe, budownictwo i rolnictwo tam dzialaja, mimo braku mniejszych obciazen ON podatkami. 

 

"LPG" jest w Polsce niejako wynikiem zamoznosci spoleczenstwa i chorych cen benzyny, "TDI" wielu lat sztucznie niskiej ceny ON.

 

Rozmawiamy przede wszystkim o polskim rynku, ale w Europie sprzedaje sie nadal stosunkowo duzo prostych i tanich samochodow. Popyt jest.

 

Polonezy jakie byly, kazdy wie. Przyklad slaby. Dacia i Fiat sa wspolczesnymi Polonezami.

 

 

 

38 minut temu, jaceq napisał:

No ale chcial Edge, i ma Edge - ogarnal :) W czym wiec problem?

W tym, ze jest popyt na proste konstrukcje, normalne silniki, ktorych w EU juz prawie nie ma?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

37 minut temu, 29 napisał:

Szwajcaria jest wlasnie krajem, gdzie ceny paliw odzwierciedlaja w pewnym stopniu koszty ich wytworzenia, dlatego tez zbyt duzo TDIkow tam pewnie nie widzisz. Zupelnie jak w Stanach;] Jakos firmy transportowe, budownictwo i rolnictwo tam dzialaja, mimo braku mniejszych obciazen ON podatkami. 

 

"LPG" jest w Polsce niejako wynikiem zamoznosci spoleczenstwa i chorych cen benzyny, "TDI" wielu lat sztucznie niskiej ceny ON.

 

Rozmawiamy przede wszystkim o polskim rynku, ale w Europie sprzedaje sie nadal stosunkowo duzo prostych i tanich samochodow. Popyt jest.

 

Polonezy jakie byly, kazdy wie. Przyklad slaby. Dacia i Fiat sa wspolczesnymi Polonezami.

 

 

 

W tym, ze jest popyt na proste konstrukcje, normalne silniki, ktorych w EU juz prawie nie ma?

Cena LPG tez wynika z mniejszych obciazen fiskalnych a nie ceny jego wytworzenia (jest to produkt rafinacji ropy, tak samo jak benzyna czy ON)

U nas jest mniej diesli - to fakt - ale i tak jest ich calkiem sporo (duzo, duzo wiecej niz w US) i wynika to z tego ze dla ludzi w CH koszty paliwa nie sa az tak istotne gdyz jest ono po pierwsze relatywnie tanie, po drugie ludzie uzywaja samochodow mniej niz np. w PL bo duza czesc korzysta z komunikacji publicznej, do tego pojawianie sie samochodem w pracy nie przynosi zadnego prestizu.

 

Jakie to sa te proste samochody sprzedawane w EU? Tanie to tak - zgodze sie, ale nie proste.

 

Dacia i Fiat nie sa tym o czym mowilismy -> czyli P405, ponad 30 letniej konstrukcji po paru odnowieniach... tym byl wlasnie konkretnie polonez. Mozesz powiedziec (i miec racje) ze 405 za czasow nowosci byl lepszy niz polonez - jasne, byl, ale kazdy samochod sie starzeje i po czasie jest poprostu starociem ktorego malo kto chce.

 

Jakich to normalnych silnikow w EU nie ma? na benzyne? na rope? czy masz na mysli bez turbo? Jesli bez turbo to troche jeszcze jest ale... slabo sie to sprzedaje.

Pare dni temu tutaj tez byl watek w ktorym wszyscy mowli ze silniki bez turbo w Tipo sa syfne i nikt przy zdrowych zmyslach tego nie kupuje bo to nie jedzie i duzo pali (i maja racje)... dla mnie to brzmi jak rynek / gusta klientow jednak powoduja to ze producenci robia takie auta jakie robia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 godzin temu, jaceq napisał:

U mnie dla przykladu ON jest drozszy niz w NoPB95, Fiaty Tipo to wyjatek na ulicy a o LPG malo kto w ogole slyszal (w calym Zurichu jest chyba 1 czy 2 stacje LPG)

Wiesz, piszesz ze ludzie 406 z lezka w oku wspomimaja... Polonezy i duze Fiaty tez, a jednak Polneza ATU za duzo ludzi kupowac jednak nie chcialo i zabil go rynek a nie przepisy.

 

LPG jest tez dużo we Wloszech, oraz Holandii i Belgii,  ze względów ekologicznych, ale ekonomicznych tez.

 

12 godzin temu, jaceq napisał:

Dacia i Fiat nie sa tym o czym mowilismy -> czyli P405, ponad 30 letniej konstrukcji po paru odnowieniach... tym byl wlasnie konkretnie polonez. Mozesz powiedziec (i miec racje) ze 405 za czasow nowosci byl lepszy niz polonez - jasne, byl, ale kazdy samochod sie starzeje i po czasie jest poprostu starociem ktorego malo kto chce.

 

Slabo znasz historie motoryzacji. Polonez to konstrukcja odnawiana ale bazuje na latach 70tych, czyli dzisiaj 50-letnia. Wspominany Pug 405 czy np taka Astra F, to jednak konstrukcja 30 letnia i o lata swietlne jeśli chodzi o niezawodność i konstrukcje przed polonezem.

 

Głowny postep motoryzacyjny, i moim zdaniem, takie apogeum, odbywal się do lat 90, max 2000. Jeśli chodzi o niezawodność, konstrukcje zawieszen, hamulce i bezpieczeństwo aktywne to już wtedy było na dość dobrym poziomie. Pozniej to rozwinely się …… księgowe oszczednosci, bezpieczeństwo bierne, komfort (ale nie wszystkie modele)

 

12 godzin temu, jaceq napisał:

Pare dni temu tutaj tez byl watek w ktorym wszyscy mowli ze silniki bez turbo w Tipo sa syfne i nikt przy zdrowych zmyslach tego nie kupuje bo to nie jedzie i duzo pali (i maja racje)... dla mnie to brzmi jak rynek / gusta klientow jednak powoduja to ze producenci robia takie auta jakie robia.

Problem jest taki ze wolnossaka oferują tylko najtańszego i najsłabszego. Jakby do Tipo zaoferowali gazowalne MPI, 1,8 o mocy 120-130 koni, o prostej konstrukcji, dojezdzajace bez remontu do 500 tysi, to już zwolennikow turbopierdziawek byłoby dużo mniej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, gregoryj napisał:

 

LPG jest tez dużo we Wloszech, oraz Holandii i Belgii,  ze względów ekologicznych, ale ekonomicznych tez.

 

 

Slabo znasz historie motoryzacji. Polonez to konstrukcja odnawiana ale bazuje na latach 70tych, czyli dzisiaj 50-letnia. Wspominany Pug 405 czy np taka Astra F, to jednak konstrukcja 30 letnia i o lata swietlne jeśli chodzi o niezawodność i konstrukcje przed polonezem.

 

Głowny postep motoryzacyjny, i moim zdaniem, takie apogeum, odbywal się do lat 90, max 2000. Jeśli chodzi o niezawodność, konstrukcje zawieszen, hamulce i bezpieczeństwo aktywne to już wtedy było na dość dobrym poziomie. Pozniej to rozwinely się …… księgowe oszczednosci, bezpieczeństwo bierne, komfort (ale nie wszystkie modele)

 

Problem jest taki ze wolnossaka oferują tylko najtańszego i najsłabszego. Jakby do Tipo zaoferowali gazowalne MPI, 1,8 o mocy 120-130 koni, o prostej konstrukcji, dojezdzajace bez remontu do 500 tysi, to już zwolennikow turbopierdziawek byłoby dużo mniej.

 

LPG BYLO popularne w tych krajach, z tego co wiem w Belgii i Holandii jego popularnosc od dawna spadala (nie wiem jak we Wloszech).

Historie motoryzacji znam w miare ok, zle odczytales to co napisalem -> nie chodzilo mi (a wrecz napisalem ze 405 bylo lepsze) Polonez byl taki sam jak 405 tylko ze 'schemat' sytuacji (czyli leciwy konstrukcyjnie samochod, ktorym wszystkim sie opatrzyl, po kolejnym lifcie,) byl / jest taki sam.

 

Jakie to ksiegowe oszczednosci zaczely sie od 2000 roku pojawiac?

 

Co do 'jakby bylo 1.8 MPI ktore jedzie do 500tys'... uwazasz ze ktos kto kupuje nowy samochod przejmuje sie czy on przejedzie 250 czy 500 tys km? serio? To jest problem tych co kupuje je mocno lub bardzo mocno wypierdziane ale to Ci kupujacy nowe dyktuja co bedzie pozniej dostepne no i to co producenci produkuja.

 

Tutaj na forum tez widac taki trend, ilez to bylo komentarzy / watkow nt. 'nie zakladaj gazu jak tak malo pali - nie warto' albo 'z gazem wiecznie problemy, drozsze przeglady a oszczednosci male', wiec i tutaj widac ogolny tred od bardzo dawna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 minut temu, jaceq napisał:

Historie motoryzacji znam w miare ok, zle odczytales to co napisalem -> nie chodzilo mi (a wrecz napisalem ze 405 bylo lepsze) Polonez byl taki sam jak 405 tylko ze 'schemat' sytuacji (czyli leciwy konstrukcyjnie samochod, ktorym wszystkim sie opatrzyl, po kolejnym lifcie,) byl / jest taki sam.

Ale Poloneza kupowano bardzo dlugi czas, glownie ze względu na to ze był tani. Pug 405 z Azerbejdzanu nie ma szans jak nie będzie dobrej ceny. I 5 tysi taniej niż Tipo nie wystarczy.

 

9 minut temu, jaceq napisał:

Jakie to ksiegowe oszczednosci zaczely sie od 2000 roku pojawiac?

Tak naprawdę zaczely się już pojawiać w latach 90tych, wnętrza ze słabszych materiałów, slabo zabezpieczone antykorozyjnie nadwozia, gdzies tam cieniutki lakier, który rysuje się od patrzenia. Silniki, rozrzady, skrzynie które padaly po 100 tys km ………….  a myślisz ze technologii nie ma żeby wyprodukować podzespoly o wytrzymalosci odpowiedniej? oj jest.

Patrzac z perspektywy ze kupuje nowe na 100 tys km a potem znowu kupuje nowe ….. to może i problemu nie ma. Ale takich w Polsce to nawet nie wiem czy jest 10% co ich stac. I gdzie wtedy ta ekologia? Normy spalin wyśrubowane do granic możliwości, ale za to wyrzucanie 1,5 tony plastiku i stali, co 3 lata to jest  bardzo EKO.

13 minut temu, jaceq napisał:

Co do 'jakby bylo 1.8 MPI ktore jedzie do 500tys'... uwazasz ze ktos kto kupuje nowy samochod przejmuje sie czy on przejedzie 250 czy 500 tys km? serio?

Nawet kupując nowe, wolalbym takie, bo te 200-250 tysi przejechalby bez zajakniecia i dodatkowych kosztów. A 250 tysi to kres zywotnosci TSI wg jego producenta, przy czym jeśli zrobione po gwarancji, to na pewno awarie jakies zaliczy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia ‎25‎.‎08‎.‎2020 o 14:05, Vadero napisał:

Ile miałeś tych V8 i ile tych wiertarek o małej pojemności i podobnej mocy? Ja akurat jestem posiadaczem wiertarki i... skoro mogę mieć coś co jedzie jak V8, a podczas spokojnej jazdy jedzie jak 1.6 100KM to bomba - biore wiertarkę.

Co do skrzyń biegów itp - jak wprowadzali ABS mówili to samo. Powstaną warsztaty i będą to ogarniać w normalnej kasie.

Konkretne V8 przy 160km/h pali 11-12. Ile pali TSI przy takiej predkosci?

 

Przeciez skrzynie ogarniają. DSG się naprawia kazde, tylko ile to kosztuje, 4-6 tysi minimum. Wiertarke, zraca olej, z turbina do regeneracji tez się da naprawić. Tylko znowu, jakie koszty i jakie efekty. A technologia wolnossaca w większości nie potrzebuje takich napraw

Dnia ‎25‎.‎08‎.‎2020 o 21:38, zejk napisał:

To, że urzędnicy ustalili normę to jedno, a to, że VW oszukiwał, to drugie. Byłbym daleki od łączenia tych dwóch faktów w ten sposób, bo wygląda to tak, jakby urzędnicy podżegali do przestępstwa.

 

Tak jak pisałem wyżej, możemy się spierać czy wizja niskiej emisji CO2 czyli oszczędnego silnika to dobry kierunek, czy realizować go szybko czy powoli czy za wszelką cenę. Odpowiedzi na te pytania leżą w przyszłości. Teraz mamy tylko twoje, moje i wielu innych oceny i przewidywania co do wyniku takich działań. To co napisałem wcześniej po prostu mi się spina w spójną wizję UE w przyszłości i świadomą politykę. W mojej opinii jest szansa, że to się całościowo powiedzie. Pewnie nie w 100% ale w dużej części.

Ja tez, jak @marcindzieg czuje ze z tymi normami CO2 to nas ktoś w ….ja robi. Przy czym  ten ktoś (czytaj UE) akceptuje auta które slabo wytrzymują 10 letni okres eksploatacji i 300 tys przejechane na blacie, mowiac .............  ze mogę kupic nowe.

Np wszystkie benzyny z bezposrendim wtryskiem to jakiś idiotyzm, To produkuje jeszcze więcej syfnych spalin, wymaga jeszcze lepszych katalizatorów i filtrow żeby spelnic takie normy jakie normalne MPI spelni z normalnym Katem Euro4 powiedzmy.

 

Dziwne, ze nie cisna w strone paliw bardziej ekologinczych typu LPG, CNG. Ograniczen mocy w silnikach, bo do predkosci, 130km/h dopuszczalnej w większości krajów nie potrzeba auta o mocy większej, wraz z ograniczeniem glosnosci w autach. Technologia jest, tylko kierunkują ja w CO2, zamiast w tansze i bardziej proekologiczne kierunki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia ‎25‎.‎08‎.‎2020 o 08:23, Maciej__ napisał:

Na swoim przykladzie to Astra F 1.4 60KM palila dokladnie tyle samo co J-ka 1.4T 140KM...

Astra J jest bez S&S? I nie jeździsz nia tak jakbys uzywal 60 koni, przy czym F-ke dojezdzales ostrzej ….. żeby jechala ;]?

 

Poza tym ten sam silnik w Astrze  ale w wersji MPI miał już 82 konie. jezdzilo się już szybciej i przyjemniej. a spalanie podobne.

Dnia ‎25‎.‎08‎.‎2020 o 12:32, jaceq napisał:

No tak jak pisalem wyzej, nie jestesmy tutaj grupa reprezentatywna -> dla wiekszosc liczy CarPlay i kolor ponad silnik.

Ci ludzie nie wiedza, ze mogą mieć cos lepszego za te same pieniądze, albo taniej. Oni kupuja to co jest, i to co urzędnik UE zadecydowal, i to co producent wypromowal.

 

Dnia ‎25‎.‎08‎.‎2020 o 13:13, Maciej__ napisał:

Wg mnie Seat Exeo to bylo dokladnie cos takiego i skonczylo sie klapa...

Tez mnie ciekawila slaba sprzedać tego auta. Ale z drugiej strony ono chyba nie było tansze od nowych modeli.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 minut temu, stig napisał:

@gregoryj Co do CO2 to producenci praktykują „sojusze” czyli kupują pakiety z limitami i tak grupa FCA ma taki z Teslą 😁

Normy głośności to tez się to już dzieje a najbardziej odczują to właściciele nowych sportowych aut. 

Widzisz firmy kombinują sojuszami, żeby zadowolić urzędnika ….. to tchnie troche paranoja

 

O normach glosnosni to nie wiem. Wiem ze za opony się wzięli i maja te indeksy.  nie wiem czy same wydechy tu sprawę zalatwia. Bardziej chodzilo mi o wyciszenie wnętrze. O takie zwykle rzeczy, które moglyby się sprawdzić w starych autach. Skrzynie 6biegowe z nadbiegiem, Dieslowe wyciszenia (chociaż do tego się ta slepa uliczka TDI przydala ;]) montowane w autach benzynowych, które z jakiś powodow do starych wolnossakow nie montowali ale do Diesla tak.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

52 minuty temu, gregoryj napisał:

Nawet kupując nowe, wolalbym takie, bo te 200-250 tysi przejechalby bez zajakniecia i dodatkowych kosztów. A 250 tysi to kres zywotnosci TSI wg jego producenta, przy czym jeśli zrobione po gwarancji, to na pewno awarie jakies zaliczy

To producent chyba sporo sie pomylil-wystarczy spojrzec na jakis portal ogloszeniowy na zachodzie aby zobaczyc mnostwo TSI  z przebiegami grubo powyzej 250kk .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

37 minut temu, gregoryj napisał:

Konkretne V8 przy 160km/h pali 11-12. Ile pali TSI przy takiej predkosci?

 

Juz dawno Top Gear udowodnil ze BMW M3 pali mniej niz Prius:facepalm:

308 kombi 130KM pali przy 140 7,1 l/100km.Myslisz ze przy 160 przekroczy 12l?

No i wazne jaki procent czasu zwykly Kowalski spedza jadac 160km/h a jaki jadac 22km/h w korku.

Tam ten dziadowski TSI pali nadal te 8-9l .Ile pali V8 w tych warunkach?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 minut temu, wlad napisał:

To producent chyba sporo sie pomylil-wystarczy spojrzec na jakis portal ogloszeniowy na zachodzie aby zobaczyc mnostwo TSI  z przebiegami grubo powyzej 250kk .

i one jada do Polski, naprawiac się i remontować ;]

 

Tak może być więcej jak np jest to jazda autostradowa. Bardziej mowie o przeciętnym przebiegu, 50% miasto, 50% poza. Mamy tu kilku wielbicieli SUVow z dieslami ;], które do 200-300 tysi dojezdzaja bez szwanku. Tak, to glownie jazdy autostradowe, zrobione w 3-4 lata, na gwarancji …….. a prawda taka, ze 90% społeczeństwa jeździ autami używanymi, jak nie z Niemiec to po 2-3-5 wlascicielu z Polski, średnio 10-15 letnie

 

Wiesz wolnossaki to tez wytrzymywaly 700 tysi czy milion kilometrow bez remontu, ale to bardziej odosobnione przypadki, wynikające ze sposobu użytkowania. Zarówno wolnossak jak i TSI jezdzone tylko po miescie, wytrzymają dużo mniej. Przy czym ten drugi to nawet nie chce wiedzieć ile …..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, wlad napisał:

Tam ten dziadowski TSI pali nadal te 8-9l .Ile pali V8 w tych warunkach?

średnio 20-25 w jeździe miejskiej, ale nikt go nie dogoni ;]

 

3 minuty temu, wlad napisał:

308 kombi 130KM pali przy 140 7,1 l/100km.Myslisz ze przy 160 przekroczy 12l?

Tedeik palil w granicach 7,5-8 przy 160. Normalna benzyna wolnossak, pali 10-11. Duzy Van z turbobenzyna 2.0 pali 13-14 przy takiej predkosci. Dlatego ten V8, którym kiedyś jechałem wydal mi się nadzwyczaj oszczędny.;]

Ten Pug to benzyna czy diesel?

6 minut temu, wlad napisał:

No i wazne jaki procent czasu zwykly Kowalski spedza jadac 160km/h a jaki jadac 22km/h w korku.

Kowalski tak, ale autokacikowi bogacze, co robia 60-70-80 tysi km rocznie, glownie jezdza po autostradach ……..

Po miescie i w korkach nie jezdze, bo albo mam rower, albo komunikacje. A nawet jak przejadę raptem kilkadziesiąt km w miesiącu to czy spali 5 czy 10 czy nawet 20 litrow na setke …… to co mnie to obchodzi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 minut temu, gregoryj napisał:

średnio 20-25 w jeździe miejskiej, ale nikt go nie dogoni ;]

 

Tedeik palil w granicach 7,5-8 przy 160. Normalna benzyna wolnossak, pali 10-11. Duzy Van z turbobenzyna 2.0 pali 13-14 przy takiej predkosci. Dlatego ten V8, którym kiedyś jechałem wydal mi się nadzwyczaj oszczędny.;]

Ten Pug to benzyna czy diesel?

Kowalski tak, ale autokacikowi bogacze, co robia 60-70-80 tysi km rocznie, glownie jezdza po autostradach ……..

Po miescie i w korkach nie jezdze, bo albo mam rower, albo komunikacje. A nawet jak przejadę raptem kilkadziesiąt km w miesiącu to czy spali 5 czy 10 czy nawet 20 litrow na setke …… to co mnie to obchodzi

Ten 308 to benzyna 1,2[o bosze-przeciez to nie dotrwa do pierwszego przegladu].

A mi normalny wolnossak 1,8 palil w tych warunkach blizej jednak 14l.

Tyle samo zreszta po miescie jesli chcialem jakos dynamicznie sie poruszac.

A ci co jezdza 60-80 kkm rocznie to wybieraja diesle a nie V8 czy TSI.

Podobnie jak do ciezarowek nie daje sie benzynowych V8...

Edytowane przez wlad
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 minut temu, wlad napisał:

Ten 308 to benzyna 1,2[o bosze-przeciez to nie dotrwa do pierwszego przegladu].

to pochwal się ile pali przy 160, bo jednak te 20km/h przy takiej pojemności może robic roznice.

i jaki ma przebieg? od nowosci, czy perelka z niemiec? Do pierwszego dotrwa, do kolejnych po 200 tys km przebiegu …. to już nie wiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, gregoryj napisał:

to pochwal się ile pali przy 160, bo jednak te 20km/h przy takiej pojemności może robic roznice.

i jaki ma przebieg? od nowosci, czy perelka z niemiec? Do pierwszego dotrwa, do kolejnych po 200 tys km przebiegu …. to już nie wiem.

Ale to jest wynik z testu jakiegos portalu motoryzacyjnego-ja nie mam peugeota.
Konkretnie to

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

38 minut temu, wlad napisał:

Ale to jest wynik z testu jakiegos portalu motoryzacyjnego-ja nie mam peugeota.
Konkretnie to

 

W tym teście, Kia 1,4 wolnossak pali mniej - 6,5l przy 140km/h i halasuje tak jak Octavia Combi z TSI.

 

Tu na forum wyciągane sa auta, które niby pala 10-14. A TSI tylko 5-7. TSI jezdzone uzywajac polowy jego mocy może pali mało a jedzie dzięki turbo w miare. Ale pamiętam jak kumpel 20 lat temu jeździ chyba Vectra A 1,6 75 kuca i w trasie przy prędkościach ok 100 km/h palilo mu to 5-5,5 litra. Może auto nie miało klimy, ESP, i innych bajerow, ale to spalanie jest rzedu normalnego TSI w trasie. Jedyny plus TSI to ze ma nominalnie 2 razy więcej mocy i w razie potrzeby można przyspieszyc szybciej, ale spalanie tez rosnie x2-3

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W tym teście, Kia 1,4 wolnossak pali mniej - 6,5l przy 140km/h i halasuje tak jak Octavia Combi z TSI.
 
Tu na forum wyciągane sa auta, które niby pala 10-14. A TSI tylko 5-7. TSI jezdzone uzywajac polowy jego mocy może pali mało a jedzie dzięki turbo w miare. Ale pamiętam jak kumpel 20 lat temu jeździ chyba Vectra A 1,6 75 kuca i w trasie przy prędkościach ok 100 km/h palilo mu to 5-5,5 litra. Może auto nie miało klimy, ESP, i innych bajerow, ale to spalanie jest rzedu normalnego TSI w trasie. Jedyny plus TSI to ze ma nominalnie 2 razy więcej mocy i w razie potrzeby można przyspieszyc szybciej, ale spalanie tez rosnie x2-3
Nie wiem co chcesz powiedzieć. Czy ta Vectra przy 100km/h używała całej swej mocy? Już nie wspominam o swych wątpliwościach dotyczących owego spalania 5l przez Vectrę gdy mały Swift tyle pali przy takich prędkościach.

Wysłane z mojego Nokia 3.1 Plus przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minut temu, wlad napisał:

Nie wiem co chcesz powiedzieć. Czy ta Vectra przy 100km/h używała całej swej mocy? Już nie wspominam o swych wątpliwościach dotyczących owego spalania 5l przez Vectrę gdy mały Swift tyle pali przy takich prędkościach.

Wysłane z mojego Nokia 3.1 Plus przy użyciu Tapatalka
 

chce powiedzieć, ze wolnossak pali tyle samo co tzw TSI, przy dużo prostszej konstrukcji, trwalej i idiotoodpornej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.