mrBEAN Napisano 4 Września 2020 Udostępnij Napisano 4 Września 2020 2 minuty temu, Maciej__ napisał: Najlepiej to sobie glowy nie zawracac takimi duperelami bo to dosc akademicka dyskusja Najlepiej to mieć silnik, który ma w dOOpie czy jest 100 obrotów czy 10000 na minutę 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wladmar Napisano 4 Września 2020 Udostępnij Napisano 4 Września 2020 3 minuty temu, mrBEAN napisał: Najlepiej to mieć silnik, który ma w dOOpie czy jest 100 obrotów czy 10000 na minutę I jednocześnie nie przegrzewa się na autostradzie, jak Tesla Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mrBEAN Napisano 4 Września 2020 Udostępnij Napisano 4 Września 2020 (edytowane) 21 minut temu, wladmar napisał: I jednocześnie nie przegrzewa się na autostradzie, jak Tesla TM3 na autostradzie się nie przegrzewa. Reszta miewała problemy ale to oczywiście przy jeździe 200+ itp. Edytowane 4 Września 2020 przez mrBEAN Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
patgaw Napisano 5 Września 2020 Udostępnij Napisano 5 Września 2020 (edytowane) Dnia 3.09.2020 o 20:35, muchenz napisał: Cóż, jeździ się tam gdzie wydaje się, że silnik lepiej pracuje. Stąd właśnie regułą było, że 8V osiągały większe przebiegi niż 16V (o tych samych dołach) - wolniej tłoki i cylindry łapały owalizację, wolniej się pierścienie kończyły, bo szestaski na niższych obrotach się 'męczyły', bo dla 16V te obroty, które dla 8V były ok, to były już za niskie i niby szkodliwe itd. Dupohamownia ci prawdy nie powie czy dane obroty są szkodliwe raczej jakieś badania ew. praktyka. Z czego to wynika ze 16v wola wieksze obroty? Mam vaga 1.4 16v i ponizej 2k rpm staram sie nie schodzic. Edytowane 5 Września 2020 przez patgaw Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maciej__ Napisano 5 Września 2020 Udostępnij Napisano 5 Września 2020 33 minuty temu, patgaw napisał: Z czego to wynika ze 16v wola wieksze obroty? Z przebiegu krzywej mocy i momentu w takich silnikach... Max moc i moment jest przy wyzszych obrotach niz w starszych jednostkach 8v. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
r1sender Napisano 6 Września 2020 Udostępnij Napisano 6 Września 2020 Dnia 3.09.2020 o 20:35, muchenz napisał: Cóż, jeździ się tam gdzie wydaje się, że silnik lepiej pracuje. Stąd właśnie regułą było, że 8V osiągały większe przebiegi niż 16V (o tych samych dołach) - wolniej tłoki i cylindry łapały owalizację, wolniej się pierścienie kończyły, bo szestaski na niższych obrotach się 'męczyły', bo dla 16V te obroty, które dla 8V były ok, to były już za niskie i niby szkodliwe itd. Dupohamownia ci prawdy nie powie czy dane obroty są szkodliwe raczej jakieś badania ew. praktyka. polemizowałbym z tą teorią trwałości zaleznej od dostęności momentu w ośmio i szesnasto zaworowych silnikach . Zapomniałeś o jednym - siłach działających na układ korbowo tłokowy. Zrób sobie proste doświadczenie. Tę samą ilość stopni z wielkimi zakupami pokonaj najpierw stawiając krok co stopień, a potem co kilka. Porównaj w której sytuacji mniej odczuły to Twoje mięśnie i stawy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fred77 Napisano 6 Września 2020 Udostępnij Napisano 6 Września 2020 Dnia 26.08.2020 o 21:58, Tilok napisał: Takie głupie pytanie na wieczór: lepiej dla silnika to wolniejsza jazda z niższymi obrotami czy szybsza z wyższymi? Powiedzmy, że mamy trasę 500 km. Co lepsze dla motoru: ok. 3,5 godziny jazdy z prędkością 160 km/h i 3500 obr/min czy 5 godzin jazdy 100 km/h i 2000 obr/min? Pomijamy czy to DK, S, A. Chodzi tylko o obroty, prędkość i czas Charakterystyka silnika i przełożenia są tak dobrane żeby każdy nawet największy lebiega motoryzacyjny sobie z tym poradził i nie zajechał silnika. Także wystarczy jeździć normalnie i nic się nie stanie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mike_wwl Napisano 8 Września 2020 Udostępnij Napisano 8 Września 2020 Dnia 5.09.2020 o 09:05, patgaw napisał: Z czego to wynika ze 16v wola wieksze obroty? Różne opory przepływu podczas napełniania cylindrów. W bardzo bardzo dużym uproszczeniu jeden duży zawór ma mniejsze opory przy małym przepływie niż dwa zawory, ale przy dużym przepływie te proporcje się odwracają. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.