Skocz do zawartości

Obroty silnika


Tilok

Rekomendowane odpowiedzi

21 minut temu, wladmar napisał:

 

I jednocześnie nie przegrzewa się na autostradzie, jak Tesla ;]

TM3 na autostradzie się nie przegrzewa. 
 

Reszta miewała problemy ale to oczywiście przy jeździe 200+ itp. 

Edytowane przez mrBEAN
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 3.09.2020 o 20:35, muchenz napisał:

 

Cóż, jeździ się tam gdzie wydaje się, że silnik lepiej pracuje. 

 

Stąd właśnie regułą było, że 8V osiągały większe przebiegi niż 16V (o tych samych dołach) - wolniej tłoki i cylindry łapały owalizację, wolniej się pierścienie kończyły, bo szestaski na niższych obrotach się 'męczyły', bo dla 16V te obroty, które dla 8V były ok, to były już za niskie i niby szkodliwe itd.  Dupohamownia ci prawdy nie powie czy dane obroty są szkodliwe raczej jakieś badania ew. praktyka.

 

 

 

Z czego to wynika ze 16v wola wieksze obroty?

Mam vaga 1.4 16v i ponizej 2k rpm staram sie nie schodzic.

Edytowane przez patgaw
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 3.09.2020 o 20:35, muchenz napisał:

 

Cóż, jeździ się tam gdzie wydaje się, że silnik lepiej pracuje. 

 

Stąd właśnie regułą było, że 8V osiągały większe przebiegi niż 16V (o tych samych dołach) - wolniej tłoki i cylindry łapały owalizację, wolniej się pierścienie kończyły, bo szestaski na niższych obrotach się 'męczyły', bo dla 16V te obroty, które dla 8V były ok, to były już za niskie i niby szkodliwe itd.  Dupohamownia ci prawdy nie powie czy dane obroty są szkodliwe raczej jakieś badania ew. praktyka.

 

 

polemizowałbym z tą teorią trwałości zaleznej od dostęności momentu w ośmio i szesnasto zaworowych silnikach . Zapomniałeś o jednym - siłach działających na układ korbowo tłokowy. Zrób sobie proste doświadczenie. Tę samą ilość stopni z wielkimi zakupami pokonaj najpierw stawiając krok co stopień, a potem co kilka. Porównaj w której sytuacji mniej odczuły to Twoje mięśnie i stawy. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 26.08.2020 o 21:58, Tilok napisał:

Takie głupie pytanie na wieczór: lepiej dla silnika to wolniejsza jazda z niższymi obrotami czy szybsza z wyższymi?

Powiedzmy, że mamy trasę 500 km. Co lepsze dla motoru: ok. 3,5 godziny jazdy z prędkością 160 km/h i 3500 obr/min czy 5 godzin jazdy 100 km/h i 2000 obr/min?

Pomijamy czy to DK, S, A. Chodzi tylko o obroty, prędkość i czas :skromny:

Charakterystyka silnika i przełożenia są tak dobrane żeby każdy nawet największy lebiega motoryzacyjny sobie z tym poradził i nie zajechał silnika. Także wystarczy jeździć normalnie i nic się nie stanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 5.09.2020 o 09:05, patgaw napisał:

Z czego to wynika ze 16v wola wieksze obroty?

Różne opory przepływu podczas napełniania cylindrów. W bardzo bardzo dużym uproszczeniu jeden duży zawór ma mniejsze opory przy małym przepływie niż dwa zawory,  ale przy dużym przepływie te proporcje się odwracają. 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.