Skocz do zawartości

Cupra formentor


jaceq

Rekomendowane odpowiedzi

No wlasnie, widzialem na stronie cupra nowy model "Formentor" wyglada bardzo fajnie... ktos wie o nim co wiecej?

Jakiej wilkosci to jest? jest tego jakis odpowiednik w innych markach VAG?

Cena u mnie na stornie to 50k chf (przy czym Cupra Ateca to 44 - 50 k chf)

 

image.png.b89c1cfef2d2aed0ce55d58861113bc7.png

 

 

image.png.70711b3ec662158219fbf016cdafae57.png

 

 

image.png.c2f697537ba352b8de9b4fafc1215feb.png

 

https://www.cupraofficial.pl/samochody/cupra/formentor/opis.html

Edytowane przez jaceq
  • Lubię to 1
  • Kocham 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 minut temu, zinger napisał:

Ztcw to nie bedzie mialo odpowiednika w VAG aczkolwiek zaraz przyleci Kaczy i Ci powie, ze to Tiguan itp tylko inaczej opakowany. 

 

Wielkosc nieduzego Suva, 10cm dluzszy od mojej Ateci.

Taki ehybrid by mi bardzo pasowal.

 

Ale Ateca to Tiguan, nie?

Wiec jak dluzszy to moze plyta Tiguan Allspace? Wyglada w sumie ciekawie, ciekawe ile miejsca w srodku bedzie.

 

W ogole na stronie CH jest napisane ze bedzie dostepny juz od Pazdziernika i mozna sie na jazde juz umowic :)

 

Edyta: znalalzem liste cenowa: (w CHF po niemiecku) https://imagepool.spruenglidruck.ch/pageflip/seat_pl/d/d_pl_cupra_formentor/cars-models-pricelist-KM7-NA-NA-NA.html

Edytowane przez jaceq
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

36 minut temu, jaceq napisał:

Ale Ateca to Tiguan, nie?

Tak choc Tiguan jest tez prawie 10cm dluzszy, czyli wymiary jak ta Cupra.

Jesli chodzi o miejsce w srodku to w Atece jest pod tym wzgledem bardzo przyzwoicie, wiec tam tez powinno byc ok. Ja mam 184, za mna jezdzi syn 194 i nie ma problemu z miejscem na nogi czy glowe.

Nie wiem na jakiej plycie bedzie ten, ale wyglad ma kozacki i dosyc oryginalny jak na obecne czasy

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chodzi o wymiary to 10 cm dłuższy od nowego Leona hatchback i parę cm dłuższy od Ateci. Wysokością 10cm niższy od Ateci i 5 cm wyższy od Leona . To taki hatchback udający crossover - koncepcyjnie i wymiarowo coś jak Mercedes GLA czy BMW X2. Nazywają to niektórzy SUV coupe - ładny samochód, ale w sumie nie wiadomo do czego ;) 

Wprost odpowiednika gabarytowego w gamie innych marek VWAG, póki co nie ma (Tiguan Allspace/Tarraco/Kodiaq wyższe i dłuższe, Tiguan wyższy, Ateca/Karoq wyższe i krótsze, T-roc krótszy).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Manx napisał:

Jeśli chodzi o wymiary to 10 cm dłuższy od nowego Leona hatchback i parę cm dłuższy od Ateci. Wysokością 10cm niższy od Ateci i 5 cm wyższy od Leona . To taki hatchback udający crossover - koncepcyjnie i wymiarowo coś jak Mercedes GLA czy BMW X2. Nazywają to niektórzy SUV coupe - ładny samochód, ale w sumie nie wiadomo do czego ;) 

Wprost odpowiednika gabarytowego w gamie innych marek VWAG, póki co nie ma (Tiguan Allspace/Tarraco/Kodiaq wyższe i dłuższe, Tiguan wyższy, Ateca/Karoq wyższe i krótsze, T-roc krótszy).

Wys nie sprawdzalem, sadzilem ze porownywalne z moim. Ale jesli nizszy to nawet lepiej bo sie powinien lepiej prowadzic, a nadal siedzisz wyzej niz w osobowce. Mi sie podoba, tylko pewnie cena wyjsciowa w ok 200 bedzie...

Edytowane przez zinger
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 godzin temu, mPh napisał:

może zmienili politykę i najpierw będą wychodziły Cupry a potem Seaty? 

Raczej nie spodziewałbym się tego, bo Leon IV najpierw pojawił się jako Seat, a jako Cupra został pokazany poźniej i wjedzie też do salonów dużo poźniej. El-born (elektryczny kompakt) najpierw ma być Seatem, potem Cuprą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
46 minut temu, Woockush napisał:

Do Stelvio temu "Formentoru" brakuje po 20cm z każdej strony - nie ta klasa.

aaaa, to się nie ogarnąłem, jakoś myślałem, że to podobnych rozmariów. Tak czy siak fajne auto :ok: 

 

Chociaż teraz jeżdżę zastępczym Leonem i muszę przyznać, że jestem rozczarowany.Wiele lat temu jeździłem Seatami i miałem wrażenie, że to fajne auto. Teraz to tak naprawdę Skoda, nudne jak flaki z olejem.

 

Jedyny plus to spalanie - naprawdę jestem pozytywnie zaskoczony :ok: 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 12.09.2020 o 09:09, bergerac napisał:

Chociaż teraz jeżdżę zastępczym Leonem i muszę przyznać, że jestem rozczarowany.Wiele lat temu jeździłem Seatami i miałem wrażenie, że to fajne auto. Teraz to tak naprawdę Skoda, nudne jak flaki z olejem.

Obecne SEATy zaczynają się od wersji FR - poniżej faktycznie to jest smutno i oszczędnie. Podejrzewam że ten zastępczy, którego masz to jakaś werja style albo coś.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, Manx napisał:

Obecne SEATy zaczynają się od wersji FR - poniżej faktycznie to jest smutno i oszczędnie. Podejrzewam że ten zastępczy, którego masz to jakaś werja style albo coś.

nawet nie wiem, ale bardzo słabe auto. Czułem się jak w trochę większej Fabii.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, bergerac napisał:

powiem Ci, że byłem dość negatywnie zaskoczony. Nie jestem fanem stylu VAG, ale aż takiej lipy się też nie spodziewałem.

VAG jest dosyc konsereatywny, wiec jak jestes fanem wnetrz typu pug, to w vagu moze Ci byc smutno.

Druga kwestia to faktycznie mogles jakims stylem jezdzic, w fr albo excellence jest duzo przyjemniej, imho. Kiedys wsiadlem sobie do Arony w bida wersji i to byl faktycznie koszmar.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

46 minut temu, zinger napisał:

VAG jest dosyc konsereatywny, wiec jak jestes fanem wnetrz typu pug, to w vagu moze Ci byc smutno.

Druga kwestia to faktycznie mogles jakims stylem jezdzic, w fr albo excellence jest duzo przyjemniej, imho. Kiedys wsiadlem sobie do Arony w bida wersji i to byl faktycznie koszmar.

Dzisiaj się przesiadłem do Astry z tego samego roku i mimo, że też nic specjalnego to jakoś jednak przyjemniej. IMO Vag kompletnie nie wykorzystuje potencjału Seata i zrobił z tego równie nudne auto jak kura. Nie rozumiem dlaczego, pewnie boją się, że będzie VW podgryzać.

 

Ciekawy jest koncept Cupra, to kupuję :ok: 

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, bergerac napisał:

nawet nie wiem, ale bardzo słabe auto. Czułem się jak w trochę większej Fabii.

Miałem 2 Leony tej generacji.

Fra i Cupre. Wnętrze jest prostackie, to fakt. Za to auto się dobrze prowadziło. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 minut temu, bnow napisał:

Za to auto się dobrze prowadziło. 

tu akurat szału nie było (pewnie kwestia wersji), ale bardzo dobrze praciowała skrzynia biegów, a dodatkowo silnik jak pisałem, był ekonomiczny. Natomiast hałas we wnętrzu przy prędkości autostradowej jest nieakceptowalny (co akurat pomagało w niskim spalaniu, bo wolniej jechałem ;])

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To był rocznika 2018, to nie wiem, bo grupą VAG interesuje się tylko tyle ile muszę.
Leon od kilku lat jest do przełknięcia estetycznie tylko w najbogatszych wnętrzach, inne to totalne kible. Co ciekawe nie ma takiego odczucia w Octavii i Golfie, żeby wersje bazowe były tak toporne jak w Leonie.

Wysłane z mojego SM-A405FN przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

25 minut temu, bergerac napisał:

tu akurat szału nie było (pewnie kwestia wersji), ale bardzo dobrze praciowała skrzynia biegów, a dodatkowo silnik jak pisałem, był ekonomiczny. Natomiast hałas we wnętrzu przy prędkości autostradowej jest nieakceptowalny (co akurat pomagało w niskim spalaniu, bo wolniej jechałem ;])

I co to znaczy mało pali ?

 


 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

37 minut temu, luccass napisał:

Balkan nieźle nowego Seata zjechał za ergonomię, a właściwie jej brak. Ciekawe...

 


tapatalked
 

 

Brak gałek i fizycznych przycisków, moja teściowa również zjechała ergonomię smartfonów jak to obsługiwać bez klawiszy ? Jak wybrać numer ? Trzeba patrzeć na ekran 🤪😂🤪😂😂

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, luccass napisał:

Balkan nieźle nowego Seata zjechał za ergonomię, a właściwie jej brak. Ciekawe...

 


tapatalked
 

 

Pan chyba się nie do końca zapoznał z nowym Leonem :) Do tej pory ekran działał na tej samej zadzie. Obecny 5f prowadzi się dużo inaczej niż MK 4.  "Auto miał na kilka godzin", także to wszystko wyjaśnia, a najgorsze, że jest opiniotwórczy przy tym...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, bergerac napisał:

Dzisiaj się przesiadłem do Astry z tego samego roku i mimo, że też nic specjalnego to jakoś jednak przyjemniej. IMO Vag kompletnie nie wykorzystuje potencjału Seata i zrobił z tego równie nudne auto jak kura. Nie rozumiem dlaczego, pewnie boją się, że będzie VW podgryzać.

 

Ciekawy jest koncept Cupra, to kupuję :ok: 

 

Ma być tak, ze tanie wnętrza, ale technologia ta sama co w reszcie grupy - więc np możesz mieć za 60kpln z wyprzedaży Leona w cenie Yarisa. 

Z kolei idea cuory jest taka że owszem plastiki słabe ale dostajesz Audi S3 100kpln taniej. 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, prawoimotoryzacja napisał:

Pan chyba się nie do końca zapoznał z nowym Leonem :) Do tej pory ekran działał na tej samej zadzie. Obecny 5f prowadzi się dużo inaczej niż MK 4.  "Auto miał na kilka godzin", także to wszystko wyjaśnia, a najgorsze, że jest opiniotwórczy przy tym...

 

Tak samo jak ty ma prawo wyrazić swoje zdanie. Czasami kilka godzin wystarczy, żeby wyciągnąć wnioski z tego jak użytkuje się auto. W zasadzie ergonomię użytkowania wyczuwasz zaraz po wejściu, wiesz, że będzie można intuicyjnie ogarnąć auto lub nie. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, spad napisał:

 

Tak samo jak ty ma prawo wyrazić swoje zdanie. Czasami kilka godzin wystarczy, żeby wyciągnąć wnioski z tego jak użytkuje się auto. W zasadzie ergonomię użytkowania wyczuwasz zaraz po wejściu, wiesz, że będzie można intuicyjnie ogarnąć auto lub nie. 

 

To tez wynika z przywyczajen. Jak ktos jezdzi VAGinami to wsiadajac do czegokolwiek z tego koncernu nie bedzie mial uwag do ergonomii.

Ja jestem "wychowany" na japonsczyznie, wiec dla mnie testem na ergonomie jest auto z wypozyczalni i pierwsze macanie co gdzie ustawić, włączyć itp. I po 2-3 dniach juz jest jakies przyzwyczajenie ale to nawet do braku ergonomii sie mozna przyzwyczaic

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, bergerac napisał:


aaf3eb6f9c0c19ef98adb2045d29b886.jpg



Sent from my iPhone using Tapatalk Pro

Choć jedna pozytywna rzecz 🤪, fajne od zawsze to są Cupry i FR. większy ekran multimediów , klima automatyczna , jakaś nitka w jaskrawym kolorze, fajniejsza tapicerka i silnik 🤪

 

TSI są dość oszczędne, konkurencja tez robi postępy , ale brak danych.

Ciekawe czy następne TSI 1.5 będą już 3c jak u konkurencji.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
On 8/30/2020 at 5:39 PM, bergerac said:

a to wygląda na całkiem odrębny projekt :ok: 

 

Tylko wygląda. To dla Leona jak XCeed dla Ceeda: odrobinę dłuższy tylny zwis pozwolił powiększyć bagażnik. Prześwit zwiększony zrobił z niego Crossovera.
Przetłoczenia na blachach poszycia bardziej agresywne i inaczej zrobiony przedni zderzak.
Ale wnętrze już praktycznie 1 do 1 przeniesione z Leona.

 

Ogólnie to oba auta mają ze sobą baaaardzo dużo wspólnego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 14.09.2020 o 21:06, bergerac napisał:

Dzisiaj się przesiadłem do Astry z tego samego roku i mimo, że też nic specjalnego to jakoś jednak przyjemniej. IMO Vag kompletnie nie wykorzystuje potencjału Seata i zrobił z tego równie nudne auto jak kura. Nie rozumiem dlaczego, pewnie boją się, że będzie VW podgryzać.

 

Ciekawy jest koncept Cupra, to kupuję :ok: 

 

głównie dlatego kupiłem Astrę a nie Leona 2 lata temu. Leon był droższy, chociaż jakoś bym to przełknął, ale w Astrze jest zdecydowanie przyjemniej i przytulniej, a dla mnie takie rzeczy mają spore znaczenie. Jednak w pierwszej kolejności czuję jak siedzę, czy mi wygodnie czy nie, czego dotykam, co widzę, a dopiero potem jak auto się prowadzi. Najnowszy Leon też jest taki mocno specyficzny w środku. Jeszcze nie wiem czy mi się podoba czy nie bo tylko chwilę siedziałem w nim w salonie.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

40 minut temu, wujek napisał:

Ten Formentator to jest większy od Ateki? Wydaje mi się, że jest podobny. Ładny skubsny, hamulce brembo, matowy lakier i biorę :jem:

Mw taki sam, kilka cm dluzszy i deko nizszy. Dla mnie w sam raz, czekam na hybryde.

Edytowane przez zinger
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

27 minut temu, wujek napisał:

Ciekawe jak to bedzie jechac jak sie aku skonczy.... zostanie 140KM z 1.4

Tak samo jak kazda hybryda, przeciez to nie traci nagle mocy, tylko juz na samym ev nie pojedziesz dluzej :)

A i o sama benzyne sie nie martwie, mam teraz ten 1.4 150km i b.dobrze sobie radzi, szczegolnie w codziennej jezdzie.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

23 godziny temu, zinger napisał:

Tak samo jak kazda hybryda, przeciez to nie traci nagle mocy, tylko juz na samym ev nie pojedziesz dluzej :)

A i o sama benzyne sie nie martwie, mam teraz ten 1.4 150km i b.dobrze sobie radzi, szczegolnie w codziennej jezdzie.

Będzie jechać tak samo, tylko spalanie skoczy w górę. 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, Vadero napisał:

Będzie jechać tak samo, tylko spalanie skoczy w górę. 

 

nie wiem jak to liczy VW, ale w BMW 2 Acvive Tourer PHEV ma silnik 1.5 136KM/220Nm ... i przyspieszenie 0-100 6,7sek 😄 liczone oczywiscie z elektrykiem.

Bo zrobic 6,7 do paczki 136konnym silnikiem autkiem ważacym ponad 1700kg to przeczy prawom fizyki 😄

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

37 minut temu, Filipfm napisał:

 

nie wiem jak to liczy VW, ale w BMW 2 Acvive Tourer PHEV ma silnik 1.5 136KM/220Nm ... i przyspieszenie 0-100 6,7sek 😄 liczone oczywiscie z elektrykiem.

Bo zrobic 6,7 do paczki 136konnym silnikiem autkiem ważacym ponad 1700kg to przeczy prawom fizyki 😄

 

Panowie, Wy tak na serio, ze jak plug-in sie "wyczerpie" to nagle ubywa mu te 100KM? :hehe:

Ani koni nie ubywa, ani spalanie drastycznie nie rosnie (zakladajac, ze auto jest normalnie eksploatowane).

 

Tu macie jakis przykladowy opis https://antyweb.pl/hybryda-plug-in-spalanie-po-wyczerpaniu-baterii-test-w-miescie-i-w-trasie-na-autostradzie/

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

31 minut temu, zinger napisał:

Panowie, Wy tak na serio, ze jak plug-in sie "wyczerpie" to nagle ubywa mu te 100KM? :hehe:

Ani koni nie ubywa, ani spalanie drastycznie nie rosnie (zakladajac, ze auto jest normalnie eksploatowane).

 

Tu macie jakis przykladowy opis https://antyweb.pl/hybryda-plug-in-spalanie-po-wyczerpaniu-baterii-test-w-miescie-i-w-trasie-na-autostradzie/

 

Serio. Jezdzilem tym BMW przez tydzien. Jak jest pusta bateria to osiągi tego auta drastycznie spadają :) podałem Ci dane silnika spalinowego i deklarowane osiągi :) jezeli znajdziesz auto, ktore majac ponad 1700 wagi i spalinowe 136KM pod maską zrobi 6,7 do paczki to wygrałeś 😄 

Nie znalazlem mocy systemowej (albo przeoczyłem), ale jezeli bateria jest 0, to silnik elektryczny nie wspomaga benzynowca i efekt jest taki, ze masz do dyspozycji strasznego muła.

 

edit. znalazlem  "combined total of 221bhp" to jak to jest z tymi silnikami? 😄 ubywa czy nie?  :hmm:

 

Spalanie to inna para kaloszy. Nie sprawdzalem bo bylo w milach na galon :pukpuk: i nie chcialo mi sie tego przeliczac 

Edytowane przez Filipfm
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, zinger napisał:

Panowie, Wy tak na serio, ze jak plug-in sie "wyczerpie" to nagle ubywa mu te 100KM? :hehe:

Ani koni nie ubywa, ani spalanie drastycznie nie rosnie (zakladajac, ze auto jest normalnie eksploatowane).

 

Tu macie jakis przykladowy opis https://antyweb.pl/hybryda-plug-in-spalanie-po-wyczerpaniu-baterii-test-w-miescie-i-w-trasie-na-autostradzie/

IMO to nie jest Corolla hybrid gdzie nie da sie do konca rozladowac... Tutaj podaja osiagi auta z naladowana bateria czyli wciskasz gaz i elektryk daje dodatkowego kopa benzynie. Jak sie prad skonczy to beda osiagi 1.4 TSI. Trzeba czekac na testy zeby to potwierdzic. 

 

Dajmy na to jezdzisz ostro wykorzystujesz przyspieszenie prad sie konczy i co? Ciekaw jestem co sie stanie :phi: IMO kastracja osiagow.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, wujek napisał:

Dajmy na to jezdzisz ostro wykorzystujesz przyspieszenie prad sie konczy i co? Ciekaw jestem co sie stanie :phi: IMO kastracja osiagow.

Pewnie tak, tyle że PHEVa to się raczej kupuje aby toczyć się po mieście tanio na prądzie. W trasę i tak będą te auta jeździć w trybie hybrydy wiec pewnie bateria się nie rozładuje.

 

Jedyny ból jaki widzę to że te autka nie mają silnika elektrycznego przy tylnej osi no i mają kastrowany bagażnik..

 

Inna sprawa że ta sama wersja bez hybrydy będzie palić w trasie pewnie mniej z racji mniejszej masy.

 

Krawiec

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.