Skocz do zawartości

Cupra formentor


jaceq

Rekomendowane odpowiedzi

13 godzin temu, wujek napisał:

Nowosc i pewnie gdzies maja na to ludzie doplaty. Fromentor dla mnie za drogi ale Leon kombi 4x4 juz jest rozsadny cenowo. Ja jeszcze na zywo poza salonem Formentora nie widzialem.

 

Ja widzialem raz. Taki troche ni pies ni wydra. Cos pomiedzy SUVem a podniesionym kombi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

19 minutes ago, torelek said:

 

Te tarcze hamulcowe to wielkie jak w Polonezie Caro :hehe: Ja bym założył jednak mniejsze felgi, to by się te tarcze tak w oczy nie rzucały.

Zawsze można zrobić SWAP hamulców na większe np. z Porsche ;) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

17 hours ago, krawiec said:

Ciekawe kiedy bedzie cena Leona combi 4x4.

 

Krawiec

Już jest. Na stronie oficjalnej nie ma cennika ani konfiguratora jeszcze, ale śmignęło mi przed oczami któregoś dnia, że cena ma się zaczynać od 176 000 zł (czyli 10k więcej niż poprzednik).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość krawiec
4 minuty temu, Manx napisał:

Już jest. Na stronie oficjalnej nie ma cennika ani konfiguratora jeszcze, ale śmignęło mi przed oczami któregoś dnia, że cena ma się zaczynać od 176 000 zł (czyli 10k więcej niż poprzednik).

W sumie bez sensu... Superb 280KM kosztuje podobnie...a jest sporo większy.

 

Krawiec

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

18 godzin temu, johny napisał:

Duże koło i zawias niżej robi robotę 😎

6F760ABB-3471-444A-9A85-F3E8316E910D.jpeg

FB91DD80-3457-44D5-8E0D-E74B11F7D712.jpeg

039C29A1-CB79-453D-88DC-D2BDBF0F2DD9.jpeg

 

 

 

Uporządkujmy fakty:

 

1. Ludzie lubią siedzieć wyżej, ludzie lubią prześwit pozwalający wjeżdżać na krawężniki, ludzie lubią opony, którym niestraszne dziury w drogach.

2. Producenci idą za tym co lubią ludzie i oferują im Leona z podniesionym zawieszeniem i grubszymi oponami, żeby mieli to co lubią. Oczywiście liczą za to dodatkową kasę.

3. Ludzie kupują tego podniesionego Leona (płacąc więcej) żeby następnie go obniżyć i wsadzić opony jak naleśniki.

 

W ten oto sposób po dopłacie do Leona żeby siedział wyżej można za kolejną dopłatą zrobić z niego z powrotem Leona.

 

To ma sens.

:bzik:

 

 

 

 

  • Haha 9
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, krawiec napisał:

W sumie bez sensu... Superb 280KM kosztuje podobnie...a jest sporo większy.

 

Krawiec

Trochę inne auto na co mi Škoda i na co taka wielka. Leon bedzie lepiej wyposazony no i charakter samochodu inny. 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, Manx napisał:

Zależy kto czego szuka.

Suberb za tą kasę będzie kombi z 4x4?

Jak ja doposazysz to będzie ponad 200k w tej chwili sprzedaja slabasza Octavię w tej cenie albo i drożej. Mnie tylko nie pasuje że szpery mechanicznej nie bedzie w kombi 4x4. No i to sterowanie :facepalm: może po liftingu poprawia. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 hours ago, wujek said:

Jak ja doposazysz to będzie ponad 200k w tej chwili sprzedaja slabasza Octavię w tej cenie albo i drożej. Mnie tylko nie pasuje że szpery mechanicznej nie bedzie w kombi 4x4. No i to sterowanie :facepalm: może po liftingu poprawia. 

Wiadomo - cena od ;) Zanim kupiłem Cuprę, też myślałem nad Superbem Combi Sportine, ale jednak bardziej mnie cieszyło auto bardziej zwinne niż bardziej pojemne.Cuprę też jak doposażysz to wyjdzie ponad 200.

Brak szpery mechanicznej to faktycznie dziwne posunięcie - szkoda. Chyba ktoś  decydentów nie do końća rozumie co daje szpera, albo... po prostu nie chcieli by jeździł lepiej od Golfa R czy S3/RS3.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, Dark_Knight napisał:

 

 

 

Uporządkujmy fakty:

 

1. Ludzie lubią siedzieć wyżej, ludzie lubią prześwit pozwalający wjeżdżać na krawężniki, ludzie lubią opony, którym niestraszne dziury w drogach.

2. Producenci idą za tym co lubią ludzie i oferują im Leona z podniesionym zawieszeniem i grubszymi oponami, żeby mieli to co lubią. Oczywiście liczą za to dodatkową kasę.

3. Ludzie kupują tego podniesionego Leona (płacąc więcej) żeby następnie go obniżyć i wsadzić opony jak naleśniki.

 

W ten oto sposób po dopłacie do Leona żeby siedział wyżej można za kolejną dopłatą zrobić z niego z powrotem Leona.

 

To ma sens.

:bzik:

 

 

 

 

Na coś trzeba wydawać piniadze 😎

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

43 minuty temu, wujek napisał:

No ale przodem wyjeżdża w zakrętach? Bo Leon ładnie zacieśnia. 

Ciężkie to jest w cholerę ALE zmieniłem zawieszenie i inna liga jest teraz. Leon ma 4 cylindry i silnik przed przednią osią a nie za jak RS3... Masa robi swoje i tego nie oszukasz w 100% 

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, Manx napisał:

Do Cupry 5F ludzie, którzy śmigają częściej po torach, ładują heble z Porsche Macan ;)

 

Może i ładują. Ja sobie po prostu kpię, że do auta, które ma ambicje być sportowe, producent włożył jakieś protezy tarcz hamulcowych. Poważenie - ile one mają średnicy? Jeszcze z tymi wielkimi felgami to po prostu komicznie wygląda.

Tak wyglądają porządne hamulce (rozmiar jak fabryka dała: 370mm)

 

 

 

IMG_20190720_210626.jpg

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

20 minut temu, torelek napisał:

 

Może i ładują. Ja sobie po prostu kpię, że do auta, które ma ambicje być sportowe, producent włożył jakieś protezy tarcz hamulcowych. Poważenie - ile one mają średnicy? Jeszcze z tymi wielkimi felgami to po prostu komicznie wygląda.

Tak wyglądają porządne hamulce (rozmiar jak fabryka dała: 370mm)

 

 

 

IMG_20190720_210626.jpg

Seria to 340, za 10 można mieć Brembo 370 i więcej tłoczków.

 

To jest cros coś tam z mocnym silnikiem, a nie auto do upalania czy jazdy po torze.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 17.02.2021 o 23:14, torelek napisał:

 

Może i ładują. Ja sobie po prostu kpię, że do auta, które ma ambicje być sportowe, producent włożył jakieś protezy tarcz hamulcowych. Poważenie - ile one mają średnicy? Jeszcze z tymi wielkimi felgami to po prostu komicznie wygląda.

Tak wyglądają porządne hamulce (rozmiar jak fabryka dała: 370mm)

 

 

 

 

340mm w serii to protezy? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Duże koło i zawias niżej robi robotę
6F760ABB-3471-444A-9A85-F3E8316E910D.jpeg.5b9f8b9a3edfc7d68a1fd4f12237fc40.jpeg
FB91DD80-3457-44D5-8E0D-E74B11F7D712.jpeg.183e4e91e59d058af895c3351fa93a77.jpeg
039C29A1-CB79-453D-88DC-D2BDBF0F2DD9.jpeg.2535fa51aff4de3ddcef4e7889970a0b.jpeg
Wiem że o gustach się nie dyskutuje Ale dla mnie wygląda jak świnka w szpilkach.

Jak kupowałem auta to grzecznie poprosiłem żeby poszukali chętnego na moje koła 19 A w to miejsce dali 18. Na szczęście się udało zamienić.




Wysłane z tel.

  • Lubię to 7
  • Smutny 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 minut temu, Vadero napisał:

340mm w serii to protezy? 

 

Jeśli to są 340mm, to zdecydowanie nie, ale na zdjęciach wyżej wyglądają na znacznie mniejsze. Być może jakaś monstrualna felga tam jest, a nie fabryczna 19" i stąd to wrażenie. W szparę między tarczą a felgą można rękę wsadzić. Coś takiego mi się skojarzyło 😉

 

 

IMAG0199.jpg

  • zszokowany 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, ppmarian napisał:

Wiem że o gustach się nie dyskutuje Ale dla mnie wygląda jak świnka w szpilkach.

Jak kupowałem auta to grzecznie poprosiłem żeby poszukali chętnego na moje koła 19 A w to miejsce dali 18. Na szczęście się udało zamienić.




Wysłane z tel.
 

 

może jesteśmy za starzy na taki "tuning" ale dla mnie też wielkie felgi z naleśnikowymi oponami nigdy nie wyglądały atrakcyjnie, a często potrafią zrobić karykaturę z samochodu. Każde auto ma jakąś wielkość felgi optymalną jeśli chodzi o wygląd (tak samo prowadzenie, tutaj już udowodniono że zaleznie od modelu zwiększanie rozmiaru ponadto co zaprojektował producent nic nie daje, a czasami wręcz pogarsza osiągi), a na większych wygląda po prostu jak wóz drabiniasty.

  • Lubię to 4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 16.02.2021 o 17:55, johny napisał:

Duże koło i zawias niżej robi robotę 😎

 

 

 

Zawsze mnie fascynowało kupowanie podwyzszonych aut, zeby je potem obnizyc 😄 

 

Edit. widze, ze Ryb byl pierwszy 😄 

Edytowane przez Filipfm
  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, bielaPL napisał:

ja to czekam na powrót mody z 60 lat z balonami

image.png.55430180b3b069c77533ef4b3dd759b7.png

 

tylko te tarcze niech wywalą gdzieś indziej żeby mniejsza felga się mieściła

 

Co masz to Magnumów :cfaniak: ?

Za kilka dni takie będę zakładał :). Problem jedynie w tym, że obecnie jest coraz mniejszy wybór opon w małych rozmiarach. Jeden ze sprzedawców powiedział mi, że nie ma takich opon w rozmiarze 215/50R15 :)

Na takim połączeniu krawężniki i dziury nei straszne :skromny:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, maro_t napisał:

 

może jesteśmy za starzy na taki "tuning" ale dla mnie też wielkie felgi z naleśnikowymi oponami nigdy nie wyglądały atrakcyjnie, a często potrafią zrobić karykaturę z samochodu. Każde auto ma jakąś wielkość felgi optymalną jeśli chodzi o wygląd (tak samo prowadzenie, tutaj już udowodniono że zaleznie od modelu zwiększanie rozmiaru ponadto co zaprojektował producent nic nie daje, a czasami wręcz pogarsza osiągi), a na większych wygląda po prostu jak wóz drabiniasty.

Wiek juz nie ten :phi: Chociaz ja bym chetnie obnizonym Formentorem posmigal. Jestem zaskoczony ale Leon na 19kach lepiej lyka krawezniki niz Ceed na 16. Jednak dziury to inna bajka, latwo felge uszkodzic.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, sherif napisał:

Co masz to Magnumów :cfaniak: ?

Za kilka dni takie będę zakładał :). Problem jedynie w tym, że obecnie jest coraz mniejszy wybór opon w małych rozmiarach. Jeden ze sprzedawców powiedział mi, że nie ma takich opon w rozmiarze 215/50R15 :)

Na takim połączeniu krawężniki i dziury nei straszne :skromny:

właśnie nic nie mam, pisałem to w pozytywnym aspekcie, dla większości ludzi jeżdżących normalnie takie opony mają więcej zalet, ale teraz każde auto to musi się super drogi trzymać, robią testy łosia a nie zrobią testu jak przy 80km/h wpadasz w dziurę, co się dzieje z kołem gdzie jest mało gumy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

40 minut temu, bielaPL napisał:

właśnie nic nie mam, pisałem to w pozytywnym aspekcie, dla większości ludzi jeżdżących normalnie takie opony mają więcej zalet, ale teraz każde auto to musi się super drogi trzymać, robią testy łosia a nie zrobią testu jak przy 80km/h wpadasz w dziurę, co się dzieje z kołem gdzie jest mało gumy

No właśnie już kawałek czasu temu miałem 250KM Subaru na balonach 215/60 i trzymało się bajecznie drogi. Prowadzenie też bez zarzutu a dziury, krawężniki czy bryły lodu :phi: nie były problemem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, wujek napisał:

Wiek juz nie ten :phi: Chociaz ja bym chetnie obnizonym Formentorem posmigal. Jestem zaskoczony ale Leon na 19kach lepiej lyka krawezniki niz Ceed na 16. Jednak dziury to inna bajka, latwo felge uszkodzic.

Pewnie nadrabia adaptacyjnym zawieszeniem. Te z VAG całkiem sensownie działa, chociaż osobiście i tak wolałbym zwykłe 17 czy 18 :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

44 minuty temu, sherif napisał:

Pewnie nadrabia adaptacyjnym zawieszeniem. Te z VAG całkiem sensownie działa, chociaż osobiście i tak wolałbym zwykłe 17 czy 18 :)

Tak pewnie ze stalym nastawem zawieszenia byloby nie do zniesienia. Na Cupra nawet na autostradzie trzesie :panic: 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 hours ago, sdss said:

I 10KM mniej niż RSQ3.

na papierze tak, na hamowni wyjdzie tyle samo ;) Precedens jest - tak było swego czasu z Leonami 280/290 i Golfem R- znam kilka przypadków, że na hamowni róznica się zacierała. 

Musieli tak napisać, bo nie mogą dopuścić do sytuacji, że nabywcy RS Q3, poczują się głupio, bo przepłacili o 50 k zł  za tą samą technikę ;)

IMO prawdopodobny scenariusz jest taki, że za jakiś czas (np. za rok) zrobią facelift RS Q3 i  wpiszą mu np. 420 KM, skończy się seria limitowana Formentora VZ5, wypuszczą nową VZ ileś tam i dadzą łaskawie 400 KM :phi:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
46 minut temu, prawoimotoryzacja napisał:

 

ale zbiera się całkiem ładnie.

 

Jestem po teście 1.5 TSI 150 z DSG. Jak na bazowy wariant super samochód w tej cenie!

 

Jak do kompaktu 1.5 jest ok , to jednak tu warto rozważyć 2.0.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minute ago, sdss said:

 

Jak do kompaktu 1.5 jest ok , to jednak tu warto rozważyć 2.0.

 

Zalezy kto czego potrzebuje, ja bym osobiscie nie doplacil.

Ten 1.5 spokojnie sobie daje rade z tym autem a wiekszosc moich przebiegow to albo miasto, albo autostrada/Ska z tempomatem na 140-150km/h.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, Maciej__ napisał:

 

Zalezy kto czego potrzebuje, ja bym osobiscie nie doplacil.

Ten 1.5 spokojnie sobie daje rade z tym autem a wiekszosc moich przebiegow to albo miasto, albo autostrada/Ska z tempomatem na 140-150km/h.

Pewnie, że tak. Trzeba pamiętać,że auto, 4 pasażerów to prawie 2tony.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Just now, prawoimotoryzacja said:

Tak, uważam, że przy tak małej różnicy w cenie warto dopłacić do 2.0 TSI, która jest świetną jednostką. Brakuje opcji 2.0 190 w ośce.

 

15kPLN to wcale nie tak malo i robi sie prawie 150klockow za Seata ;)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, prawoimotoryzacja napisał:

Tak, uważam, że przy tak małej różnicy w cenie warto dopłacić do 2.0 TSI, która jest świetną jednostką. Brakuje opcji 2.0 190 w ośce.

Yyy 2.0 190KM to FWD , 2.0 280KM to 4x4.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 minut temu, Maciej__ napisał:

 

15kPLN to wcale nie tak malo i robi sie prawie 150klockow za Seata ;)

 

 

Zobacz jak dobrze jest wyposażony Formentor w tej cenie. Masz 2.0 TSI, które świetnie jedzie, 4x4 i 5 lat gwarancji. Co lepszego możesz w tej cenie kupić?

 

9 minut temu, sdss napisał:

Yyy 2.0 190KM to FWD , 2.0 280KM to 4x4.

 

hmmm? Czy aby na pewno mowa o Formentorze? :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.