Skocz do zawartości

Przyczepa kempingowa vs dowod pojazdu auta - DMC


PawelWaw

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć

 

1. Przy tych przyczepach sa jakies kruczki czy to co jest nizej w O1 czyli 1600 kg to maksymalna wartosc DMC przyczepy kempingowej ktora moge ciagnac na B ?

2. Czy C4GP (w 4 osoby) da rade komfortowo jechac z taka przyczepa na haku (jak nizej) ?

3. Ile moze wzrosnac spalanie z taka przyczepa ? Normalnie na trasie przy wiekszych predkosciach (max 160) spala srednio 6 litrow ON ?

4. Jaka predkosc ustawiona na tempomacie bedzie komfortowa do jazdy z taka przyczepa ?

 

@Zuraw @K3 

 

 

rKg0SthmRhOHudzctPRYLQ.png

 

 

Ce7cNGeRS2igfkTQSzkTCw.png

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, PawelWaw napisał:

Przy tych przyczepach sa jakies kruczki czy to co jest nizej w O1 czyli 1600 kg to maksymalna wartosc DMC przyczepy kempingowej ktora moge ciagnac na B ?

Poszukaj mojego wątku, niedawno była dyskusja na podobny temat.

 

Co do kat B to możesz ciągnąć max do 3500kg DMC auto+przyczepa, czyli w tym przypadku zostanie Ci 1220kg na DMC przyczepy.

 

Albo robisz tzw kod 96 do kat B albo pełne B+E, różnica jest taka że na kod nie musisz mieć kursu i idziesz odrazu na egzamin.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 minut temu, Piotrus napisał:

Poszukaj mojego wątku, niedawno była dyskusja na podobny temat.

 

Co do kat B to możesz ciągnąć max do 3500kg DMC auto+przyczepa, czyli w tym przypadku zostanie Ci 1220kg na DMC przyczepy.

 

Albo robisz tzw kod 96 do kat B albo pełne B+E, różnica jest taka że na kod nie musisz mieć kursu i idziesz odrazu na egzamin.

 

ok czyli 1220 kg zeby nie placic ok 20 gr za kazdy kilometr i nie wyrabiac B96.

musze poszukac czy z takim DMC sa jakies fajne przyczepy na 2+2 (fajnie pietrowe lozko)

 

BTW. poczytam o egzaminie na B96, warto chyba sobie zrobic. ciekawe czy trudny :)

 

edit: chyba nie bedzie latwo bez treningu. po luku do tylu z przyczepa...

https://www.word.waw.pl/images/Plac_manewrowy/Zadania_BE.pdf

 

 

Edytowane przez PawelWaw
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

28 minut temu, Piotrus napisał:

Poszukaj mojego wątku, niedawno była dyskusja na podobny temat.

 

Co do kat B to możesz ciągnąć max do 3500kg DMC auto+przyczepa, czyli w tym przypadku zostanie Ci 1220kg na DMC przyczepy.

 

Albo robisz tzw kod 96 do kat B albo pełne B+E, różnica jest taka że na kod nie musisz mieć kursu i idziesz odrazu na egzamin.

 

jeszcze mam pytanie.

na B96 gdzie jest stosunek DMC pojazdu do przyczepy = 1,33 wychodzi z tego ze max przyczepa to DMC 1714 kg.

ale jak juz dodamy 2280  + 1714 = 3994 kg a w polu F3 dowodu mam 3580.

czy dobrze rozumiem ze i tak w tym wypadku na B96 max DMC przyczepy to 1300 kg (3580 - 2280) ?

 

czyli jakbym zrobil przy tym aucie B96 to zamiast max przyczepy na B czyli 1220 kg (3500 - 2280) moglbym tylko ciagnac na B96 1300 kg ? Jedynie 80kg wiecej a dochodzi od razu viatoll ok 20 gr za km.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

ok czyli 1220 kg zeby nie placic ok 20 gr za kazdy kilometr i nie wyrabiac B96.

 

 

Nie przesadzaj z opłatami. Rocznie to w sumie grosze.

B96 to też chwila strachu. Praktycznie z marszu, sama jazda po placu i miasto

Ale lepiej E pełne zrobić

 

1200 kg to mało. 1300-1400 to realnie coś da się wybrać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, chris_66 napisał:

 


Nie przesadzaj z opłatami. Rocznie to w sumie grosze.
B96 to też chwila strachu. Praktycznie z marszu, sama jazda po placu i miasto
Ale lepiej E pełne zrobić emoji106.png

 

 

Ale warto dla 80kg robic b96 ? 

Chyba przy tym aucie niebardzo. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciągnąłem swoją 490KMF Picasso, krótkim 1.6 120km diesel. Nie było dramatu, ale trasa była dość krótka. 2.0 150km jazda będzie przyjemna. 

Moja doposażona w markize i klimę dachową 490tka, załadowana kuchnią i wszystkimi gadżetami waży realnie koło 1450kg, więc te 1550DMC będzie raczej niewykorzystywane, chyba że dołożysz np. rowery. 

Wg mnie Twoim GP będzie się bardzo fajnie ciągnęło taką przyczepę. Co do spalania to trzeba doliczyć jakieś 2 litry na każde 100km, przy jeździe do ok. 100km/h.  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

50 minut temu, Olas1 napisał:

Ciągnąłem swoją 490KMF Picasso, krótkim 1.6 120km diesel. Nie było dramatu, ale trasa była dość krótka. 2.0 150km jazda będzie przyjemna. 

Moja doposażona w markize i klimę dachową 490tka, załadowana kuchnią i wszystkimi gadżetami waży realnie koło 1450kg, więc te 1550DMC będzie raczej niewykorzystywane, chyba że dołożysz np. rowery. 

Wg mnie Twoim GP będzie się bardzo fajnie ciągnęło taką przyczepę. Co do spalania to trzeba doliczyć jakieś 2 litry na każde 100km, przy jeździe do ok. 100km/h.  

 

490KMF ma DMC 1400 kg.

Moj GP ma max 1300 kg. Nie wiedzialem ze inne modele C4GP maja wiecej

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

31 minut temu, PawelWaw napisał:

 

490KMF ma DMC 1400 kg.

Moj GP ma max 1300 kg. Nie wiedzialem ze inne modele C4GP maja wiecej

 

 

Kurcze faktycznie... i w tym 1.6 jest 1500DMC przyczepy, a z sumy DMC przyczepy i auta wynika, że tylko 1200DMC przyczepy... jakaś bzdura... w każdym innym samochodzie mam F2 + O1 = F3.

No to nieświadomy tego jechałe krótkim picasso 1.6 i było w miarę ok :)

Teraz ciągnę Alhambrą, więc nie ma tematu.   

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, Olas1 napisał:

 

Kurcze faktycznie... i w tym 1.6 jest 1500DMC przyczepy, a z sumy DMC przyczepy i auta wynika, że tylko 1200DMC przyczepy... jakaś bzdura... w każdym innym samochodzie mam F2 + O1 = F3.

No to nieświadomy tego jechałe krótkim picasso 1.6 i było w miarę ok :)

Teraz ciągnę Alhambrą, więc nie ma tematu.   

 

teraz pytanie jak czesto policja zatrzymuje samochod z przyczepa kempingowa i co za to grozi ;l

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

39 minut temu, PawelWaw napisał:

 

teraz pytanie jak czesto policja zatrzymuje samochod z przyczepa kempingowa i co za to grozi ;l

 

Bardziej nie MT bałbym się konsekwencji w przypadku wypadku i odmowy odszkodowania od TU. 

Z ciekawości bym spytał w wydziale komunikacji, czy się nie walnęli w dowodzie... przecież 1500+1500 to nie jest 2500 :) 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

19 minut temu, Olas1 napisał:

 

Bardziej nie MT bałbym się konsekwencji w przypadku wypadku i odmowy odszkodowania od TU. 

Z ciekawości bym spytał w wydziale komunikacji, czy się nie walnęli w dowodzie... przecież 1500+1500 to nie jest 2500 :) 

 

spytam na kaciku citroena jak inni maja

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć
 
1. Przy tych przyczepach sa jakies kruczki czy to co jest nizej w O1 czyli 1600 kg to maksymalna wartosc DMC przyczepy kempingowej ktora moge ciagnac na B ?
2. Czy C4GP (w 4 osoby) da rade komfortowo jechac z taka przyczepa na haku (jak nizej) ?
3. Ile moze wzrosnac spalanie z taka przyczepa ? Normalnie na trasie przy wiekszych predkosciach (max 160) spala srednio 6 litrow ON ?
4. Jaka predkosc ustawiona na tempomacie bedzie komfortowa do jazdy z taka przyczepa ?
 
[mention=130203]Zuraw[/mention] [mention=172430]K3[/mention] 
 
 
rKg0SthmRhOHudzctPRYLQ.png&key=59507d6e17223efce72d6be2e5040e6c895c0027161bcdf984512711d139ef02
 
 
Ce7cNGeRS2igfkTQSzkTCw.png&key=77c7e06e641c251cb972ca23b972557b7d34fb92acd1dd0c91c6df9040031c04
 
Ciagalem ojca krótkim c4 2.0 dni 165KM 6AT kamping 1350kg. Szedł jak po sznurku. Spalanie 9-11 9 przy jedzie ok. 80km/h a 11 przy 100-110

Wysłane z tel.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 4.09.2020 o 09:39, PawelWaw napisał:

 

a nie ogranicza mnie F3 ?

dziwne to auto, w innych autach suma F2 + O1 = F3 a u mnie wieksza

 

 

rKg0SthmRhOHudzctPRYLQ.png&key=59507d6e1

Ale co w tym dziwnego?

maksymalnie załadowany samochód- 2280

maksymalnie załadowana przyczepa- 1600

maksymalnie załadowany zestaw- 3580

Możesz po prostu załadować przyczepę do jej maksymalnych 1600kg i wtedy musisz wziąć na pokład Citroena o 300kg mniej niż jego DMC.

Nie poruszam w tym momencie słynnego 1,33 bo to inna bajka.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 3.09.2020 o 21:03, PawelWaw napisał:

Cześć

 

1. Przy tych przyczepach sa jakies kruczki czy to co jest nizej w O1 czyli 1600 kg to maksymalna wartosc DMC przyczepy kempingowej ktora moge ciagnac na B ?

2. Czy C4GP (w 4 osoby) da rade komfortowo jechac z taka przyczepa na haku (jak nizej) ?

3. Ile moze wzrosnac spalanie z taka przyczepa ? Normalnie na trasie przy wiekszych predkosciach (max 160) spala srednio 6 litrow ON ?

4. Jaka predkosc ustawiona na tempomacie bedzie komfortowa do jazdy z taka przyczepa ?

Mam D4GP z pierwszej serii, 2.0HDI, 136KM, EGS. Mam też przyczepę 1389DMC ale realnie pewnie waży 1400-1500 jak ją ciągnę. Samochód solo mi realnie pali na trasie około 7l/100km przy czym 110km/h przekraczam bardzo rzadko ale średnia prędkość z kompa wychodzi około 100. Z przyczepą jeżdżę 80-90km/h i zejście poniżej 10 jest cudem, średnio wychodzi 10,5 i dochodzi do jedenastu. W obu przypadkach jazda rozważna, zwana eko-jazdą. Jakbym jechał samym samochodem tak powoli jak jeżdżę z przyczepą to różnica wyniosłaby około 4 litry. Także o tyle większego spalania możesz się spodziewać. A średnie spalanie 6/100 jak napisałeś to wybacz ale dla mnie jakieś nieporozumienie

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

49 minut temu, Igorek napisał:

Ale co w tym dziwnego?

maksymalnie załadowany samochód- 2280

maksymalnie załadowana przyczepa- 1600

maksymalnie załadowany zestaw- 3580

Możesz po prostu załadować przyczepę do jej maksymalnych 1600kg i wtedy musisz wziąć na pokład Citroena o 300kg mniej niż jego DMC.

Nie poruszam w tym momencie słynnego 1,33 bo to inna bajka.

 

 

Serio ? 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odróżniacie MMC pojazdu (DR pojazdu) od MMC przyczepy dla danego pojazdu (rubryka O1 i O2; DR pojazdu) wynikające z homologacji ppojazdu od MMC przyczepy wynikające z homologacji przyczepy? DMC przyczepy ma się nijak do MMC z rubryki O1 i O2 DR pojazdu. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, Zuraw napisał:

Odróżniacie MMC pojazdu (DR pojazdu) od MMC przyczepy dla danego pojazdu (rubryka O1 i O2; DR pojazdu) wynikające z homologacji ppojazdu od MMC przyczepy wynikające z homologacji przyczepy? DMC przyczepy ma się nijak do MMC z rubryki O1 i O2 DR pojazdu. 

 

ja nie :)

to mozesz ma na podstawie zdjecia dowodu powiedziec do ilu kg moge ciagnac nim przyczepe na B96 (bo ja juz sie pogubilem) ?

 

rKg0SthmRhOHudzctPRYLQ.png&key=59507d6e1

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 7.09.2020 o 10:06, PawelWaw napisał:

 

ja nie :)

to mozesz ma na podstawie zdjecia dowodu powiedziec do ilu kg moge ciagnac nim przyczepe na B96 (bo ja juz sie pogubilem) ?

 

rKg0SthmRhOHudzctPRYLQ.png&key=59507d6e1

 

 

 

Na B96 mógłbyś pociągnąć przyczepę o DMC=2050kg (masa zestawu nie więkza niż 4250kg), ale ogranicza cię MMC przyczepy z rubryki O1. Zgodnie z nią możesz pociągnąć przyczepę o RMC nie większej niż 1600kg, bo tyle maksymalnie może pociągnąć twój samochód (opis tej rubryki to właśnie MMC wynikająca z homologacji pojazdu przez producenta, a nie jak chce policja DMC przyczepy). Do tego dochodzi jeszcze 

 

Art. 62. o ruchu drog.

Ciągnięcie przyczep

1.
Rzeczywista masa całkowita przyczepy ciągniętej przez:
1)
samochód osobowy, samochód ciężarowy o dopuszczalnej masie całkowitej nieprzekraczającej 3,5 t lub autobus - nie może przekraczać rzeczywistej masy całkowitej pojazdu ciągnącego;
 
czyli w przypadku twojego samochodu o MW=1476kg, przyczepa nie może być cięższa od samochodu, ale jeśli samochodem jedzie kilka osób, to przyjmuje się masę kierowcy 80kg i każdego pasażera 75kg. Dlatego w artykule mowa jest o masach rzeczywistych.
 
To tak w wielkim skrócie :phi:
  • zszokowany 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odnośnie B96

Dnia 3.09.2020 o 23:38, PawelWaw napisał:

BTW. poczytam o egzaminie na B96, warto chyba sobie zrobic. ciekawe czy trudny :)

 

edit: chyba nie bedzie latwo bez treningu. po luku do tylu z przyczepa...

https://www.word.waw.pl/images/Plac_manewrowy/Zadania_BE.pdf

 

Odebrałem tydzień temu PJ B+E. Co mogę Ci podpowiedzieć:

- jeździłem z przyczepami 17 lat temu, tego się nie zapomina, ale z marszu egzaminu bym nie zdał, dopiero po  2-3h na placu wszystko sobie przypomniałem i ogarniałem manewry. Do tego instruktor podpowie wszystkie kruczki na czym chcieli by Cię oblać, przejedzie się po okolicy egzaminacyjnej itd. Więc jak nie masz doświadczenia rób kurs i wal od razu B+E

ale

- jeśli masz hak, przyczepę, jakieś doświadczenie, a B96 robisz by zwiększyć DMC przyczepy, to spokojnie przygotujesz się sam na jakimś placyku do egzaminu,
przebieg egzaminu i sporo podpowiedzi znajdziesz na youtube, na stronie WORDu znajdziesz wszystkie zasady jak po kolei wygląda egzamin, który trudny nie jest, a sam egzaminujący raczej jak widzi, że ogarniasz jazdę autem to się nie czepia. To nie egzamin na B jak jesteś wystraszonym 18 letnim szczawiem ;)

 

Edytowane przez dan54
  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.