Skocz do zawartości

Manometr do kół-jaki kupić?


analyzer64

Rekomendowane odpowiedzi

Już trzema różnymi sprawdzałem i każdy pokazuje co innego, nabiłem w końcu potwietrze na BP jakimś kompresorem, w którym elektronicznie ustala się ile ma nabić, ale dalej ciężko stwierdzić ile jest. Odchyłka między poszczególnymi manometrami wynosi nawet 0,4bar.

 

Na razie na oku mam elektronicznego Schradera i KFM Wika MSB-13, ewentualnie kupić glicerynowy 0-10bar ale do tego potrzebowałbym końcówkę dobrać, już nie chodzi o różnicę w cenie, bo to się kupuje raz na parę lat, a chciałbym coś dobrego po prostu.

Edytowane przez analyzer64
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

34 minuty temu, ZUBERTO napisał:

Od zawsze polecano tutaj tego:

http://kufieta.pl/oferta-2/cisnieniomierz-do-samochodow-osobowych/

 

Mam od wielu lat 2 i oba pokazują to samo.

Tylko dla Ciebie to pewnie za proste i tanie rozwiązanie?

 

Oooo coś takiego mam :ok:

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, rwIcIk napisał:

Oooo coś takiego mam :ok:

Bo to jest klasyk, sprzedawany w niezmienionej formie od ponad 25 lat. Bardzo dobrze skalibrowany fabrycznie, powtarzalny i trzyma parametr w czasie. Mam taki drugi w życiu i nie ma się do czego przyczepić- polecam, bo mam możliwość sprawdzenia ciśnieniem wzorcowym.

Poza tym- każdy, jaki by nie był i tak będzie lepszy od wszelkich zadajników z odczytem elektronicznym (np. na stacjach Orlen jest dramat), bo przynajmniej daje możliwość wyrównania ciśnienia we wszystkich kołach.

Edytowane przez Wasylek
  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, ZUBERTO napisał:

Od zawsze polecano tutaj tego:

http://kufieta.pl/oferta-2/cisnieniomierz-do-samochodow-osobowych/

 

Mam od wielu lat 2 i oba pokazują to samo.

Tylko dla Ciebie to pewnie za proste i tanie rozwiązanie?

 

 

Właśnie Kufietę przeglądałem i pewnie to kupię, bo tu kilka osób polecało :ok: 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, angrius napisał:

A co za problem sprawdzac na stacji? W razie czego od razu Ci dobije

 

Właśnie widzisz, sprawdzałem i dobijałem (koła przez 1km nie rozgrzały się). Przyjechałem na miejsce, auto stało dobę, sprawdziłem jednym manometrem - było 0,2 mniej na każdym kole, wziąłem drugi - taki od kompresora - pokazał mi 0,4 mniej, następny - ten wątpliwy był już całkowicie, bo zniszczony trochę - to samo.

 

 

Kupiłem tę Kufietę od @ZUBERTO :ok: 

Edytowane przez analyzer64
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, ZUBERTO napisał:

Od zawsze polecano tutaj tego:

http://kufieta.pl/oferta-2/cisnieniomierz-do-samochodow-osobowych/

 

Mam od wielu lat 2 i oba pokazują to samo.

Tylko dla Ciebie to pewnie za proste i tanie rozwiązanie?

 

 

Również od nastu lat taki posiadam. Najlepszy!

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, analyzer64 napisał:

Właśnie widzisz, sprawdzałem i dobijałem (koła przez 1km nie rozgrzały się). Przyjechałem na miejsce, auto stało dobę, sprawdziłem jednym manometrem - było 0,2 mniej na każdym kole...

To i tak bardzo dobrze, że na każdym. Po dobiciu jednakowym ciśnieniem na automacie (sprawdzam na moich 3 okolicznych "Orlenach") na każdym kole mam co innego a różnice dochodzą do 0,2.

Zawsze ustawiam więc więcej i potem odpuszczam do ciśnienia właściwego z użyciem swojego manometru.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, volf6 napisał:

To nie formuła 1, różnice 0,2 bara to tyle co nic:)

Ja czuję różnicę w komforcie ;]

Jeśli min. Ma być 2.4 a nabijesz to na ciepłym. To na zimnym będzie 2.2. a to za mało. Potrafi opony źle ścinać. A i spalanie wyższe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, rwIcIk napisał:

Ja czuję różnicę w komforcie ;]

Jeśli min. Ma być 2.4 a nabijesz to na ciepłym. To na zimnym będzie 2.2. a to za mało. Potrafi opony źle ścinać. A i spalanie wyższe.

To jeszcze powinno się pompować zgodnie z obciążeniem i np 2 bary na tył jeśli jeździ się solo a 2,3 z kompletem pasażerów ale chyba nikt się w to nie bawi...

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 minut temu, franki napisał:

Ja po przygodach z rożnymi wskazaniami ciśnieniomierzy zakupiłem ciśnieniomierz z wakuometrem

I w czym lepszy jest taki z wakuometrem od takiego bez (przy założeniu tej samej klasy/marki/typu urządzeń) przy sprawdzaniu ciśnienia w kołach?

Moim zdaniem taka kufieta za kilkanaście zeta jest wystarczająco dokładna a jak nie będzie się nią rzucać to lata posłuży.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

27 minut temu, volf6 napisał:

To jeszcze powinno się pompować zgodnie z obciążeniem i np 2 bary na tył jeśli jeździ się solo a 2,3 z kompletem pasażerów ale chyba nikt się w to nie bawi...

Ja przed dłuższa trasa dopompowywałen tył, jeśli jechał komplet.

W obecnym każą równo 2.4 przód i tył bez względu na obciążenie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16 godzin temu, analyzer64 napisał:

Już trzema różnymi sprawdzałem i każdy pokazuje co innego, nabiłem w końcu potwietrze na BP jakimś kompresorem, w którym elektronicznie ustala się ile ma nabić, ale dalej ciężko stwierdzić ile jest. Odchyłka między poszczególnymi manometrami wynosi nawet 0,4bar.

 

Na razie na oku mam elektronicznego Schradera i KFM Wika MSB-13, ewentualnie kupić glicerynowy 0-10bar ale do tego potrzebowałbym końcówkę dobrać, już nie chodzi o różnicę w cenie, bo to się kupuje raz na parę lat, a chciałbym coś dobrego po prostu.

 

Używam takiego i jak dotąd mnie nie zawiódł a ciśnienia mierzę czasem po kilka razy dziennie. 

 

https://autoracing.pl/p/71543/77910/manometr-cyfrowy-schrader-rrs-inne-akcesoria-akcesoria-felgi-akcesoria-koce.html

 

Porównywałem  z miernikami kolegów z padocka i nie odstaje od nich pomiarami. 

Edytowane przez chojny
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, Pipper napisał:

Napędy w 4x4 stałym mają inne zadanie na ten temat... :hush:

Każde 4x4 nie lubi różnic. Takie dołączane dłużej pojedzie do awarii. @OZI relacjonował, jak jedna inna opona załatwiła mechanizm.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, rwIcIk napisał:

Każde 4x4 nie lubi różnic. Takie dołączane dłużej pojedzie do awarii. @OZI relacjonował, jak jedna inna opona załatwiła mechanizm.

Dokładnie post Oziego miałem na myśli. :oki:

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Każde 4x4 nie lubi różnic. Takie dołączane dłużej pojedzie do awarii. [mention=129025]OZI[/mention] relacjonował, jak jedna inna opona załatwiła mechanizm.
Niestety inzynieria & fizyka.

W zasadzie, wyjaśnienie jest proste.

Transfer case.

Mamy dwie rurki napędowe (???) na przód & tyl.

Jak skręcamy, np to predkosc zewnetrznych kol jest inna niż tych wewnetrznych, a więc szybkosc rotacji trybików jest inna.

Dochodzą osie przód tyl z kręconymi koleczkami (spider & side gears)

O proszę, żeby nie kaleczyć PL terminów technicznych.



9863f0315378392bf4062d14e313a607.jpg

Czyli Po prostu jeden z tych trybików zaczyna się kręcić szybciej, przez roznice prędkości rotacji koła. I boom - rozwala się...


Swoja droga to fi00towa inzynieria, bo widać, że tolerancja jest minimalna..


Swoja droga to $$$ rzadzi, bo problem znany juz od 3 generacji a ksiegowi rządzą i maja w p00pci.

Swoja droga, to dalej nie wiem od czego to zależy, ze Hyundai wymienia niektóre, a niektóre musimy wyskoczyć $5k ...za wymianę opon. Drogie to....

A potem stoja na złomie w dobrym towarzystwie....

3c2336a8f30127b7694723162e0e151d.jpg

Sent from my SM-N986B using Tapatalk
LGBT Club (Liberty/Guns/Beer/Trump)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, OZI napisał:


Czyli Po prostu jeden z tych trybików zaczyna się kręcić szybciej, przez roznice prędkości rotacji koła. I boom - rozwala się...
 

Gdyby to był taki prosty mechanizm różnicowy, to pewnie by dłużej wytrzymał.

Ale współcześnie tam chyba więcej się dzieje - szczególnie przy rozkładzie napędu przód-tył.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gdyby to był taki prosty mechanizm różnicowy, to pewnie by dłużej wytrzymał.
Ale współcześnie tam chyba więcej się dzieje - szczególnie przy rozkładzie napędu przód-tył.
 
Oczywiście, sa jeszcze mniejsze kola/kółka (???), ale chciałem w skrócie opisać dlaczego tak się dzieje.

W innych Markach jest większa tolerancja, afaik uszczelki, olej etc.

Ale znów z tego co wyszukałem jak się moja rozleciała to Hyundai nie klepie tego diff - zrobiony do spec Hultaja przez BorgWarner - jeśli się nie mylę.

Czyli mamy klepacza, który może zrobić lepsza, ale pewnie kosztuje więcej.... outsourcing

Sent from my SM-N986B using Tapatalk
LGBT Club (Liberty/Guns/Beer/Trump)

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

21 godzin temu, volf6 napisał:

To nie formuła 1, różnice 0,2 bara to tyle co nic:)

 

To jest AK ;] Tutaj sie sprawdza cisnienie przed kazda trasa i ustawia do 3 miejsca po przecinku :hehe:

U mnie jak sie kontrolka nie zapali to nie ruszam tego od wymiany do wymiany kol...

 

  • Haha 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

To jest AK default_zlosnik.gif Tutaj sie sprawdza cisnienie przed kazda trasa i ustawia do 3 miejsca po przecinku default_hehe.gif

U mnie jak sie kontrolka nie zapali to nie ruszam tego od wymiany do wymiany kol...

 

Wyskocz sobie kiedyś na tor na time attack i porównaj co jesteś w stanie osiągnąć na 1.8 bara zimnej opony, a co na 2.3 albo 2.8 default_hehe.gif

 

tapatalked

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, Maciej__ napisał:

 

To jest AK ;] Tutaj sie sprawdza cisnienie przed kazda trasa i ustawia do 3 miejsca po przecinku :hehe:

U mnie jak sie kontrolka nie zapali to nie ruszam tego od wymiany do wymiany kol...

 

Ja co jakiś sprawdzam na wyświetlaczu, szczególnie jak się zrobi chłodniej - trzeba dopompować.

Ostatnio przeczekałem i przetestowałem ASO - dopompowali na przeglądzie ;]

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, format napisał:

Wyskocz sobie kiedyś na tor na time attack i porównaj co jesteś w stanie osiągnąć na 1.8 bara zimnej opony, a co na 2.3 albo 2.8 default_hehe.gif

 

Właśnie to potwierdzasz - tutaj AK codziennie jeździ po torach szukając zgubionych dziesiątych sekund a nie jeździ cywilnie codziennie do roboty, odwozi dzieci do żłobków, przedszkoli, szkół, nie wyjeżdża do sklepu po chleb czy kiełbachę, nie mówiąc już o marketowym złocistym napoju ;].

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

23 minuty temu, Maciej__ napisał:

 

To jest AK ;] Tutaj sie sprawdza cisnienie przed kazda trasa i ustawia do 3 miejsca po przecinku :hehe:

U mnie jak sie kontrolka nie zapali to nie ruszam tego od wymiany do wymiany kol...

 

 

W pracy jak jeździłem Astrą J to tam ciągle świeciła się kontrolka, nie wiem czemu, ale wiem że i nawet czujniki TPMS wymieniali na inne nowe w ASO i to samo, albo ktoś nie był ogarnięty w ASO albo :nie_wiem:

 

U siebie nie mam TPMS, choć można to w dość prosty sposób dokładać, ale jednak ciśnieniomierz wyjdzie kilka razy taniej ;] 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 7.09.2020 o 20:46, OZI napisał:

W zasadzie, wyjaśnienie jest proste.

Czyli Po prostu jeden z tych trybików zaczyna się kręcić szybciej, przez roznice prędkości rotacji koła. I boom - rozwala się...
 

Między osiowe mechanizmy w SUV nie działają na zasadzie trybików (taki był torsen) a najczęściej na zasadzie różnych sprzęgieł wielopłytkowych. Jak napęd jest stały to te sprzęgła są spięte w pewnym stopniu. Jak mamy nierówne obwody kół to pojawiają się różnice w prędkości obrotowej osi i konieczność kompensowania ich na sprzęgle międzyosiowym czyli na płytkach. Długo to tak nie pojeździ bez awarii.

Otwarte dyfry na osi mają większą tolerancje na takie zaniedbania chyba, że trybiki wykalkulowane do minimum.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 lata później...

Za takie rozkładanie na atomy to ja wręcz kocham AK 😄

Jak za dawnych lat.

 

To ja kupię 5szt Kufiet około wakacji i sprawdzę tą powtarzalność produktu, bo gdzieś ktoś w opiniach napisał że miał różnicę 0.1bar.

Do tego +1 goodyear, bo pełno widzę opinii jaki to świetny ale bez w sumie konkretów.

 

Edytowane przez mahcin
  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 godzin temu, technix napisał(a):

Odrazu złotą łopatę dokup sobie 😁

Nie mogę nabyć takiego fanta ponieważ mam kogoś w domu uczulonego na złoto.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

23 godziny temu, mahcin napisał(a):

Za takie rozkładanie na atomy to ja wręcz kocham AK 😄

Jak za dawnych lat

 

Ja już nie mam tej kufiety, bo się popsuła. Plastik fantastik. Kupiłem w Lidlu jakiś elektroniczny i z niego korzystam. ;] 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.