Skocz do zawartości

UTRATA GWARANCJI KIA


Kafarnaum

Rekomendowane odpowiedzi

Szanowni Koledzy i Koleżanki !
Chciałem poprosić o radę w sprawie kolegi.  Kolega posiada Optimę z silnikiem benzynowym i skrzynią DCT. Auto w leasingu. Właściciel firma leasingowa - on leasingobiorca
Kia poinformowała go o utracie gwarancji ze względu na spóźniony pierwszy przegląd gwarancyjny.  

Rzecz ma się tak:

1) przebieg 13 000 km - był w serwisie w KIA w sprawie naprawy elementu poszycia - serwis nie informował go, że zbliża mi się serwis na 15 000
2) przebieg 20 000 km - był w serwisie, który miał być na 15 000 km - został poinformowany o anulowaniu gwarancji
3) skontaktował się z Właścicielem (firma leasingowa), która poinformowała go, że ma nic nie robić, bo nie włączyła się kontrolka informująca o serwisie, a on nie jest mechanikiem
4) przebieg 28 000 km - serwis na 30 000 zrealizowany bez problemu, wbity do książki przeglądów
5) przebieg 43 700 km - serwis na 45 000 zrealizowany bez problemu, wbity do książki przeglądów
6) przebieg 55 700 km - serwis na 60 000 zrealizowany bez problemu, wbity do książki przeglądów; zgłoszone wadliwe działanie sprzęgła i skrzyni DCT, serwis informuje o utracie gwarancji

 

Firma leasingowa przyjęła taką (błędną chyba) taktykę z brakiem interwencji w KIA po pierwszym przeglądzie.

Pytanie:

Czy widza Państwo możliwość odnowienia gwarancji, ewentualnie jak, gdzie, co i do kogo pisać? 
Bardzo dziękuję za wskazówki!  

Edytowane przez Kafarnaum
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 minut temu, Kafarnaum napisał:

Szanowni Koledzy i Koleżanki !
Chciałem poprosić o radę w sprawie kolegi.  Kolega posiada Optimę z silnikiem benzynowym i skrzynią DCT. Auto w leasingu. Właściciel firma leasingowa - on leasingobiorca
Kia poinformowała go o utracie gwarancji ze względu na spóźniony pierwszy przegląd gwarancyjny.  

Rzecz ma się tak:

1) przebieg 13 000 km - był w serwisie w KIA w sprawie naprawy elementu poszycia - serwis nie informował go, że zbliża mi się serwis na 15 000
2) przebieg 20 000 km - był w serwisie, który miał być na 15 000 km - został poinformowany o anulowaniu gwarancji
3) skontaktował się z Właścicielem (firma leasingowa), która poinformowała go, że ma nic nie robić, bo nie włączyła się kontrolka informująca o serwisie, a on nie jest mechanikiem
4) przebieg 28 000 km - serwis na 30 000 zrealizowany bez problemu, wbity do książki przeglądów
5) przebieg 43 700 km - serwis na 45 000 zrealizowany bez problemu, wbity do książki przeglądów
6) przebieg 55 700 km - serwis na 60 000 zrealizowany bez problemu, wbity do książki przeglądów; zgłoszone wadliwe działanie sprzęgła i skrzyni DCT, serwis informuje o utracie gwarancji

 

Firma leasingowa przyjęła taką (błędną chyba) taktykę z brakiem interwencji w KIA po pierwszym przeglądzie.

Pytanie:

Czy widza Państwo możliwość odnowienia gwarancji, ewentualnie jak, gdzie, co i do kogo pisać? 
Bardzo dziękuję za wskazówki!  

@prawoimotoryzacja zdecydowanie :) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 minut temu, Kafarnaum napisał:

Szanowni Koledzy i Koleżanki !
Chciałem poprosić o radę w sprawie kolegi.  Kolega posiada Optimę z silnikiem benzynowym i skrzynią DCT. Auto w leasingu. Właściciel firma leasingowa - on leasingobiorca
Kia poinformowała go o utracie gwarancji ze względu na spóźniony pierwszy przegląd gwarancyjny.  

Rzecz ma się tak:

1) przebieg 13 000 km - był w serwisie w KIA w sprawie naprawy elementu poszycia - serwis nie informował go, że zbliża mi się serwis na 15 000
2) przebieg 20 000 km - był w serwisie, który miał być na 15 000 km - został poinformowany o anulowaniu gwarancji
3) skontaktował się z Właścicielem (firma leasingowa), która poinformowała go, że ma nic nie robić, bo nie włączyła się kontrolka informująca o serwisie, a on nie jest mechanikiem
4) przebieg 28 000 km - serwis na 30 000 zrealizowany bez problemu, wbity do książki przeglądów
5) przebieg 43 700 km - serwis na 45 000 zrealizowany bez problemu, wbity do książki przeglądów
6) przebieg 55 700 km - serwis na 60 000 zrealizowany bez problemu, wbity do książki przeglądów; zgłoszone wadliwe działanie sprzęgła i skrzyni DCT, serwis informuje o utracie gwarancji

 

Firma leasingowa przyjęła taką (błędną chyba) taktykę z brakiem interwencji w KIA po pierwszym przeglądzie.

Pytanie:

Czy widza Państwo możliwość odnowienia gwarancji, ewentualnie jak, gdzie, co i do kogo pisać? 
Bardzo dziękuję za wskazówki!  

A to nie jest przypadkiem problem firmy leasingowej?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trzebq poczytać warunki gwarancji i kiedy użytkonik ma stawiać się na przegląd. Przecież to zawsze prosta sprawa była opisana w ks. gwarancyjnej.

Jeżeli ma się bezwarunkowo stawić po określonym czasie / przebiegu to producent ma rację. Aso nie jest od informowanie klienta o tym.

Nie wiem też czy Kia nie ma przypadkiem interwałow co 30kkm, bo jak tata pojechał na przegład po 15kkm to go pogonili.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, Maciej__ napisał:

 

Zalezy co jest w umowie leasingowej, ale na 99.9% przy klasycznym leasingu operacyjnym jest to po stronie uzytkownika.

Wydaje się tak być. Leasingobiorca ma utrzymywać auto w stanie przydatnym do użytku i dokonywać przeglądów. Problem wynikł ze zmiany operatora leasingu - obecny nie chce słyszeć o wzięciu na swoje barki rozmowy z KIA. Naprawa tej skrzyni może nie być tania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, sherif napisał:

Przy wynajmie jest, to ich auto i ich problem. Ja zwykle jedynie grzecznie informuje, że interwał się zbliża.

Przeglądy co 15.000, to jest leasing, nie umowa najmu. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

26 minut temu, Kafarnaum napisał:

serwis nie informował go, że zbliża mi się serwis na 15 000

 

Go mi szkoda ;]

 

Leasing jeśli operacyjny to nie ma nic do tego, jest tylko finansującym zakup.

Użytkownik warto jednak jakby był zainteresowany czym jeździ ;) 

 

Już chyba rozumiem, dla kogo są te umowy najmów długoterminowych :phi:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, Kafarnaum napisał:

Wydaje się tak być. Leasingobiorca ma utrzymywać auto w stanie przydatnym do użytku i dokonywać przeglądów. Problem wynikł ze zmiany operatora leasingu - obecny nie chce słyszeć o wzięciu na swoje barki rozmowy z KIA. Naprawa tej skrzyni może nie być tania.

 

Leasingodowace interesuje glownie to, zeby uzytkownik placil raty i tyle...

Obawiam sie, ze znajomy nie dopelnil warunkow gwarancji, wiec pozostaje liczyc juz tylko na dobra wole KIA i ewentualna partycypacje w koszcie naprawy.

Niech sie najlepiej skonsultuje z jakims prawnikiem :ok:

 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 minut temu, sherif napisał:

Trzebq poczytać warunki gwarancji i kiedy użytkonik ma stawiać się na przegląd. Przecież to zawsze prosta sprawa była opisana w ks. gwarancyjnej.

Jeżeli ma się bezwarunkowo stawić po określonym czasie / przebiegu to producent ma rację. Aso nie jest od informowanie klienta o tym.

Nie wiem też czy Kia nie ma przypadkiem interwałow co 30kkm, bo jak tata pojechał na przegład po 15kkm to go pogonili.

 

Moze byc 30kkm lub rok, w zaleznosci od tego co nastapi wczesniej.... W Oplu tak mam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, sherif napisał:

Przeglądy określa producent nie rodzaj leasingu. Przy leasingu operacyjnym to użytkownik powinien przestrzegać interwałów i warunków gw.

To przeglądy ustalone przez Gwaranta, czyli KIA. Leasingodawca nie udziela gwarancji na leasingowany sprzęt.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, Maciej__ napisał:

 

Ale czesto 30kkm jest laczone z przegladami co 2 lata, a Opel ma akurat co rok...

Wiec jak ktos nie doczyta to moza sie zdziwic.

Albo producent/aso coś zmieni/ namiesza jak wspomnia  Kia. Ojciec jeździł co rok a w 7roku okazało się, że teraz co dwa lata :bzik:.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wyimek z karty gwarancyjnej KIA
[..]Utrata praw do świadczeń gwarancyjnych następuje w przypadku: a) nieprzestrzegania zaleceń Producenta i Gwaranta w zakresie eksploatacji, konserwacji i obsługi pojazdu zawartych w Instrukcji Obsługi Samochodu oraz w Książce Gwarancyjnej, a w tym między innymi niewykonania obowiązkowych obsług technicznych we wskazanym terminie i prawidłowego potwierdzenia ich wykonania [..]

Dopuszczalne odstępstwa terminowe od harmonogramu obsługi wynoszą odpowiednio: – dla okresowych przeglądów technicznych limit ±1000 kilometrów, limit czasu ±30 dni, – dla przeglądów nadwozia limit czasu ±30 dni.

Z informacji przeanalizowanych przeze mnie wynika że Kolega musi napisać do KIA Poland pismo z prośbą o odnowienie (przywrócenie gwarancji). 
Jeżeli to nie zadziała, pozostaje chyba tylko rękojmia...Co myślicie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

29 minut temu, mrBEAN napisał:

Już chyba rozumiem, dla kogo są te umowy najmów długoterminowych 

w takich umowach też trzeba pilnować przeglądów. Czasem jest jeszcze gorzej, bo jest naprawa, użytkownik myśli, że gwarancyjna, a później przychodzi obciążenie z firmy wynajmującej, z jakimś debilnym wyjaśnieniem.

  • Kocham 1
  • zszokowany 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 minut temu, Kafarnaum napisał:

Wyimek z karty gwarancyjnej KIA
[..]Utrata praw do świadczeń gwarancyjnych następuje w przypadku: a) nieprzestrzegania zaleceń Producenta i Gwaranta w zakresie eksploatacji, konserwacji i obsługi pojazdu zawartych w Instrukcji Obsługi Samochodu oraz w Książce Gwarancyjnej, a w tym między innymi niewykonania obowiązkowych obsług technicznych we wskazanym terminie i prawidłowego potwierdzenia ich wykonania [..]

Dopuszczalne odstępstwa terminowe od harmonogramu obsługi wynoszą odpowiednio: – dla okresowych przeglądów technicznych limit ±1000 kilometrów, limit czasu ±30 dni, – dla przeglądów nadwozia limit czasu ±30 dni.

Z informacji przeanalizowanych przeze mnie wynika że Kolega musi napisać do KIA Poland pismo z prośbą o odnowienie (przywrócenie gwarancji). 
Jeżeli to nie zadziała, pozostaje chyba tylko rękojmia...Co myślicie?

 

Ale na jakiej podstawie maja mu przywrocic gwarancje, skoro przekroczyl o 5000km?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minut temu, bergerac napisał:

i jak widzisz egzekwowanie naprawy z rękojmi w świetle faktów, które przedstawiłeś ?

Powyższe fakty (przekroczenie terminu przeglądu) dotyczy gwarancji, nie rękojmi. O ile nie została wyłączona, to obowiązuje, tak myślę.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 minut temu, Maciej__ napisał:

 

Ale na jakiej podstawie maja mu przywrocic gwarancje, skoro przekroczyl o 5000km?

 

Jak na razie to przychodzi mi do głowy jedna podstawa - gest handlowy. Z statystyki wynika, że jest 50% na 50% - jednym przywracają, innym nie.
Co do innych podstaw dlatego zapytałem na forum, może użytkownicy mają jakieś doświadczenie.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 minut temu, Kafarnaum napisał:

Powyższe fakty (przekroczenie terminu przeglądu) dotyczy gwarancji, nie rękojmi. O ile nie została wyłączona, to obowiązuje, tak myślę.

w mojej ocenie producent wywinie się z tego z dużą łatwością. Najbardziej bym liczył na normalną rozmowę i naprawę na zasadach dobrej woli (ew. partycypację w kosztach)

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, bergerac napisał:

w mojej ocenie producent wywinie się z tego z dużą łatwością. Najbardziej bym liczył na normalną rozmowę i naprawę na zasadach dobrej woli (ew. partycypację w kosztach)

Niestety jest to bardzo możliwe. Warunki gwarancji sformułowano wyraźnie. Dużo złego dała błędna informacja od firmy leasingowej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

27 minut temu, wujek napisał:

Przegląd spóźniony o 5kkm sorry nie ma gwarancji i tyle. Zresztą sprzegla pewnie by nie zrobili i tak. Można być ignorantem ale trzeba się troche orientować. 

W przypadku skrzyni DCT gwarancja na sprzęgło to również 7 lat. Przynajmniej tak mnie zapewniono w mailu z KIA, którego na wszelki wypadek zachowałem :)

  • Lubię to 1
  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, s_krzychu napisał:

W przypadku skrzyni DCT gwarancja na sprzęgło to również 7 lat. Przynajmniej tak mnie zapewniono w mailu z KIA, którego na wszelki wypadek zachowałem :)

Oby :phi: Jak ja mialem kile to na wszystko bylo 5 lat na uklad napedowy 7. Teraz to juz jest mocno okrojone.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, Maciej__ napisał:

 

Moze byc 30kkm lub rok, w zaleznosci od tego co nastapi wczesniej.... W Oplu tak mam.

A u mnie w oplu już po 15 kkm marudzi żeby olej wymieniać...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, Maciej__ napisał:

 

Ale czesto 30kkm jest laczone z przegladami co 2 lata, a Opel ma akurat co rok...

Wiec jak ktos nie doczyta to moza sie zdziwic.

W Kia i Hyundai zależy od silnika.

1.6t ma chyba co 15 kkm.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A tak swoją drogą, to nieźle producenci wyszli na tej zmianie trendu z wkładania dwusprzęgłówek zamiast hydrokinetyków. Kiedyś automaty rzadko psuły się przed przebiegiem 200 000km. Dwusprzęgłówki rzadko dojeżdżają 100 000km. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 godzin temu, Kafarnaum napisał:

bo nie włączyła się kontrolka informująca o serwisie, a on nie jest mechanikiem

 

Powoli zbliżamy się do sytuacji jak w USA, gdzie baba się oparzyła gorącą kawą i wygrała sprawę z McDonalds, bo na kubku nie było ostrzeżenia, że kawa jest gorąca... A kiedyś się z tego śmialiśmy. :(

 

  • Lubię to 4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 minut temu, Kiwal napisał:

Bedac firma leasingowa wystapil bym jeszcze o rekompensate utraty wartosci swojego majatku w zwiazku z zaniedbaniem leasingobiorcy....

Ile Twoim zdaniem wyniosła strata i jaka rekompensata byłaby właściwa?

 

Ja czytam co niektórych to chyba lepiej kupić starego grata już bez gwarancji:hehe:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 minut temu, Kiwal napisał:

Bedac firma leasingowa wystapil bym jeszcze o rekompensate utraty wartosci swojego majatku w zwiazku z zaniedbaniem leasingobiorcy....

 

Jesli to jest leasing operacyjny, a prawie na pewno jest to ich interesuje jedynie, zeby placil raty...

Rownie dobrze mozesz wcale przegladow nie robic, bo i tak na koniec wykupujesz auto na wlasnosc.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

33 minuty temu, ghost2255 napisał:

A tak swoją drogą, to nieźle producenci wyszli na tej zmianie trendu z wkładania dwusprzęgłówek zamiast hydrokinetyków. Kiedyś automaty rzadko psuły się przed przebiegiem 200 000km. Dwusprzęgłówki rzadko dojeżdżają 100 000km. 

Dojeżdżają i więcej ale sprzęgła szybko się kończą. Jazda po mieście. Funkcja pełzania. W moim zmienili na gwarancji po 45 kkm, no jedno już było zużyte w połowie. Jeżdżę głównie w mieście. Teraz założyli jakieś twardsze.

  • Lubię to 1
  • zszokowany 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

46 minut temu, ghost2255 napisał:

A tak swoją drogą, to nieźle producenci wyszli na tej zmianie trendu z wkładania dwusprzęgłówek zamiast hydrokinetyków. Kiedyś automaty rzadko psuły się przed przebiegiem 200 000km. Dwusprzęgłówki rzadko dojeżdżają 100 000km. 

Ja bym tu nie tyle winił dwusprzęgłówki, co obecne czasy i planowane starzenie. Bo hidrokinetyki nadal są tak samo bezawaryjne?

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 minut temu, Maciej__ napisał:

 

Jesli to jest leasing operacyjny, a prawie na pewno jest to ich interesuje jedynie, zeby placil raty...

Rownie dobrze mozesz wcale przegladow nie robic, bo i tak na koniec wykupujesz auto na wlasnosc.

Od kiedy wykup na koniec umowy jest obowiązkowy? ;] 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.