Skocz do zawartości

UTRATA GWARANCJI KIA


Kafarnaum

Rekomendowane odpowiedzi

14 minut temu, Maciej__ napisał:

 

Jesli to jest leasing operacyjny, a prawie na pewno jest to ich interesuje jedynie, zeby placil raty...

Rownie dobrze mozesz wcale przegladow nie robic, bo i tak na koniec wykupujesz auto na wlasnosc.

 

Biorą pod uwagę ile aut mamy w leasingu jako leasing to nie masz szans żeby brać na klatę temat pilnowania serwisów przez użytkowników. Zwłaszcza, że jest tak jak piszesz, auta są wykupowane na własność. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, sherif napisał:

a dla 2.0i co 30kkm lub co 2 lata i jak się tu nie pogubić :):bzik:

Trzeba pilnować zapisów w książce. Mnie przy wydaniu wpisali kiedy pierwszy przegląd. Ale już licznika przeglądów nie ustawili ;]

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To że serwis nie dopatrzył i nie był na tyle uprzejmy, żeby przypomnieć użytkownikowi o nadchodzącym przeglądzie, w żaden sposób nie  czyni serwisu odpowiedzialnym za to. Przykro mi, ale to wina użytkownika i KIA miała prawo anulować gwarancję (de facto to oni jej udzielają i mają prawo określić reguły na jakich działa i warunki jakie należy spełniać by ją przedłużali). Jakby użytkowni i ASO miło porozmawiali zaraz po tym przeoczeniu, to może udałoby się KIA ugłaskać, ale pewno rozpętała się wojna, więc każdy okopał się po swojej stronie.

 

Importerzy są bezwzględni i chętnie znajdą powód do anulowania gwarancji. Nie wiem tylko jaki ASO mają w tym interes - nie ma gwarancji, to ludzie przestaną przyjeżdżać do nich :hmm:. Może dostają premię za ujawnienie takiej sytuacji?

Kolega miał w swojej małej firmie dwa takie przypadki - raz pracownik wziął samochód na urlop i przypadkiem przejechał przegląd o ponad 2 000 km. Skoda skasowała gwarancję za brak przeglądu na czas. Drugi raz, też w Skodzie, w samochodzie z interwałem stałym 15 000km (ASO wklepuje w komputerze, że za 15 000 km przegląd i ok na 1500-2000 km wcześniej auto zaczyna przypominać o przeglądzie) był jakiś błąd i auto zamiast po 15 000 km auto zaczęło się dopominać przeglądu po 30 000 km (czyli tak jakby samo przestawiło się w longlife). ASO skasowało gwarancję - miał wszędzie powpisywane, że następny przegąd przy przebiegu +15 000km, a on przyjechał przy +30 000 km. To wyglądało na błąd serwisanta w ASO, ale serwis był nieugięty.

  • Lubię to 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, volf6 napisał:

Ile Twoim zdaniem wyniosła strata i jaka rekompensata byłaby właściwa?

 

Ja czytam co niektórych to chyba lepiej kupić starego grata już bez gwarancji:hehe:

Mysle ze leasingodawca z tym calym sztabem prawnikow odpowiednio to skalkuluje i udokumentuje....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To że serwis nie dopatrzył i nie był na tyle uprzejmy, żeby przypomnieć użytkownikowi o nadchodzącym przeglądzie, w żaden sposób nie  czyni serwisu odpowiedzialnym za to. Przykro mi, ale to wina użytkownika i KIA miała prawo anulować gwarancję (de facto to oni jej udzielają i mają prawo określić reguły na jakich działa i warunki jakie należy spełniać by ją przedłużali). Jakby użytkowni i ASO miło porozmawiali zaraz po tym przeoczeniu, to może udałoby się KIA ugłaskać, ale pewno rozpętała się wojna, więc każdy okopał się po swojej stronie.
 
Importerzy są bezwzględni i chętnie znajdą powód do anulowania gwarancji. Nie wiem tylko jaki ASO mają w tym interes - nie ma gwarancji, to ludzie przestaną przyjeżdżać do nich :hmm:. Może dostają premię za ujawnienie takiej sytuacji?
Kolega miał w swojej małej firmie dwa takie przypadki - raz pracownik wziął samochód na urlop i przypadkiem przejechał przegląd o ponad 2 000 km. Skoda skasowała gwarancję za brak przeglądu na czas. Drugi raz, też w Skodzie, w samochodzie z interwałem stałym 15 000km (ASO wklepuje w komputerze, że za 15 000 km przegląd i ok na 1500-2000 km wcześniej auto zaczyna przypominać o przeglądzie) był jakiś błąd i auto zamiast po 15 000 km auto zaczęło się dopominać przeglądu po 30 000 km (czyli tak jakby samo przestawiło się w longlife). ASO skasowało gwarancję - miał wszędzie powpisywane, że następny przegąd przy przebiegu +15 000km, a on przyjechał przy +30 000 km. To wyglądało na błąd serwisanta w ASO, ale serwis był nieugięty.
Inspekcję (serwis) w większości aut można samemu skasować więc trudno wymagać, żeby świecenie bądź nie tej kontrolki było podstawą do zachowania bądź anulowania gwarancji. U mnie inspekcja jest ustawiona na 15 kkm, w książce to samo, a serwis co 20 kkm.

Wysłane z mojego CLT-L29 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

40 minut temu, Manx napisał:

Importerzy są bezwzględni i chętnie znajdą powód do anulowania gwarancji. Nie wiem tylko jaki ASO mają w tym interes - nie ma gwarancji, to ludzie przestaną przyjeżdżać do nich :hmm:. Może dostają premię za ujawnienie takiej sytuacji?

 

Nie, jeżeli auto jest sprawne i użytkownik zaniedbał, to można coś zdziałać, generalnie patrzą na to przychylnie. Zdarzało się zrobić przegląd po 2-3 kkm po terminie i nie ma problemu. Ale tutaj jest poważna i kosztowna awaria i użytkownik nagle sobie przypomniał o gwarancji, to coś zupełnie innego. 

  • Lubię to 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

45 minut temu, rwIcIk napisał:

Trzeba pilnować zapisów w książce. Mnie przy wydaniu wpisali kiedy pierwszy przegląd. Ale już licznika przeglądów nie ustawili ;]

 

Właśnie nie zawsze. Dla ojca wpisywali co rok, a potem się okazało, że można robić co dwa :bzik:. Dodatkowo nie powiedzieli tego przez tel podczas umawiania, tylko na miejscu, jak ojciec musiał przyjechać 70km, że w sumie nie potrzebnie przyjechał.

  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, rwIcIk napisał:

Dojeżdżają i więcej ale sprzęgła szybko się kończą. Jazda po mieście. Funkcja pełzania. W moim zmienili na gwarancji po 45 kkm, no jedno już było zużyte w połowie. Jeżdżę głównie w mieście. Teraz założyli jakieś twardsze.

Czyli nie dojeżdżają. Właśnie o to mi chodzi. Wymiana sprzęgieł to naprawa. Części klientów się uda na gwarancji, ale nie każdemu. Hydrokinetyki nawet dzisiaj są trwalsze. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 godzin temu, Kafarnaum napisał:

Szanowni Koledzy i Koleżanki !
Chciałem poprosić o radę w sprawie kolegi.  Kolega posiada Optimę z silnikiem benzynowym i skrzynią DCT. Auto w leasingu. Właściciel firma leasingowa - on leasingobiorca
Kia poinformowała go o utracie gwarancji ze względu na spóźniony pierwszy przegląd gwarancyjny.  

Rzecz ma się tak:

1) przebieg 13 000 km - był w serwisie w KIA w sprawie naprawy elementu poszycia - serwis nie informował go, że zbliża mi się serwis na 15 000
2) przebieg 20 000 km - był w serwisie, który miał być na 15 000 km - został poinformowany o anulowaniu gwarancji
3) skontaktował się z Właścicielem (firma leasingowa), która poinformowała go, że ma nic nie robić, bo nie włączyła się kontrolka informująca o serwisie, a on nie jest mechanikiem
4) przebieg 28 000 km - serwis na 30 000 zrealizowany bez problemu, wbity do książki przeglądów
5) przebieg 43 700 km - serwis na 45 000 zrealizowany bez problemu, wbity do książki przeglądów
6) przebieg 55 700 km - serwis na 60 000 zrealizowany bez problemu, wbity do książki przeglądów; zgłoszone wadliwe działanie sprzęgła i skrzyni DCT, serwis informuje o utracie gwarancji

 

Firma leasingowa przyjęła taką (błędną chyba) taktykę z brakiem interwencji w KIA po pierwszym przeglądzie.

Pytanie:

Czy widza Państwo możliwość odnowienia gwarancji, ewentualnie jak, gdzie, co i do kogo pisać? 
Bardzo dziękuję za wskazówki!  

Jeżeli miałbym poddawać jakiś TROP, nie wnikając z braku czasu w inne odpowiedzi w wątku, to poddaję.

 

Zapewne umowy leasingowa jest tak skontruowana, że to na leasingobiorcy będzie ciążył obowiązek dokonywania przeglądów okresowych pod rygorem m.in. "utraty gwarancji" i konieczności ponoszenia z tego tytułu kosztów ewentualnych napraw, jak też konieczności ponoszenia kosztów bez utraty tej gwarancji. To trzeba, po prostu, przeanalizować i to nie tylkopod kątem umowy, ale też zasad ogólnych udzielania przez leasingodawcę świadczenia.

 

Praca mrówcza, ale bez tego to: NAWET LEPIEJ O NIC NIE PYTAĆ I W KIA I LEASINGODAWCY. 

MILCZEĆ, do czasu wyrobienia własnego stanowiska.

 

Jak wnoszę, w sprawie uchybiono terminowi przeglądu przy 15.000 km przebiegu, jakkolwiek przy przebiegu 13.000 km w autoryzowanym serwisie i zgodnie z umową leasingową dokonywano naprawy samochodu. Przy przeglądzie przy 20.000 km KIApoinformowała o "anulowaniu gwarancji" (do sprawdzenia forma i skutecznośc tak określonej czynnosci). Firma leasingowa "nie widziała problemu" (ale była informawana i do sprawdzenia, co powinna w takim przypadku jużw tamtym czasie zrobić). Przy 30.000 i 40.000 km serwis zrobiony (zapewne, zgodnie z umową i pozostaje kwestia jak to się ma do skuteczności wcześniejszego "anulowania gwarancji"). Przy 60.000 km zgłoszenie awarii i niejako PONOWNE poinformowanie o "utracie gwarancji".

 

"Odnowienie gwarancji" - o to lepiej nie pytać, iść w kierunku "gwarancja nigdy nie wygasła".

WSZYSTKO należy czynić w oparciu o tekst umowy i zasad ogólnych usługi.

WSZYSTKO przy konsulatacji z prawnikiem, bo koszty naprawy zapewne będą słone.

Niestety, wątpię, czy ktoś będzie skłonny przyjąć rozwiązanie "część kosztów pokryje ASO", jak już, to będzie to symboliczna czesc tych kosztó, jakiś rabat, etc.

 

Z leasingiem trzeba bradzo uważać, wielu niestety nie zdaje sobie z tego sprawy. Te samochody mają zwykle barzo dużą wartość i co paradoksalnie gorsze, są nowe. Koszty zaniedbań są niestety zwykle bardzo wysokie. Jezeli ktoś bierze samochód w leasing, powinien sobie zrobić kajecik z wyszczególnieniem wszystkiego, co może, a czego nie może i z wyszczególnienim konkretnych czynności serwisowych oraz ich datą. Tam czasem np. zbyt późne zgłoszenie szkody może powodować pełną odpowiedzialność odszkodowawczą.

 

Nie róbcie scen z cyklu, "z kamerą w ASO", ani tym podobnych. To zapewne nic nie da. Szkoda czasu.

  • Lubię to 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, spad napisał:

 

Biorą pod uwagę ile aut mamy w leasingu jako leasing to nie masz szans żeby brać na klatę temat pilnowania serwisów przez użytkowników. Zwłaszcza, że jest tak jak piszesz, auta są wykupowane na własność. 

 

Nawet jeśli nie są ale wykup niewielki to też nie ma znaczenia. Niewielka kwota wykupu jest właśnie ograniczeniem ryzyka. Bo jeśli klient nie wykupi to masz auto za 1-10% wartości. Choćby było w najgorszym możliwym stanie to i tak na tym zarobisz.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 godzin temu, Kafarnaum napisał:

Szanowni Koledzy i Koleżanki !
Chciałem poprosić o radę w sprawie kolegi.  Kolega posiada Optimę z silnikiem benzynowym i skrzynią DCT. Auto w leasingu. Właściciel firma leasingowa - on leasingobiorca
Kia poinformowała go o utracie gwarancji ze względu na spóźniony pierwszy przegląd gwarancyjny.  

Rzecz ma się tak:

1) przebieg 13 000 km - był w serwisie w KIA w sprawie naprawy elementu poszycia - serwis nie informował go, że zbliża mi się serwis na 15 000
2) przebieg 20 000 km - był w serwisie, który miał być na 15 000 km - został poinformowany o anulowaniu gwarancji
3) skontaktował się z Właścicielem (firma leasingowa), która poinformowała go, że ma nic nie robić, bo nie włączyła się kontrolka informująca o serwisie, a on nie jest mechanikiem
4) przebieg 28 000 km - serwis na 30 000 zrealizowany bez problemu, wbity do książki przeglądów
5) przebieg 43 700 km - serwis na 45 000 zrealizowany bez problemu, wbity do książki przeglądów
6) przebieg 55 700 km - serwis na 60 000 zrealizowany bez problemu, wbity do książki przeglądów; zgłoszone wadliwe działanie sprzęgła i skrzyni DCT, serwis informuje o utracie gwarancji

 

Firma leasingowa przyjęła taką (błędną chyba) taktykę z brakiem interwencji w KIA po pierwszym przeglądzie.

Pytanie:

Czy widza Państwo możliwość odnowienia gwarancji, ewentualnie jak, gdzie, co i do kogo pisać? 
Bardzo dziękuję za wskazówki!  

 

Na moje oko sprawa nie do wygrania. Można ich prosić żeby w ramach dobrej woli choć trochę partycypowali w kosztach ale nic nie muszą.

Klient dał d... a oni to wykorzystali. Sposób w jaki go poinformowali nie ma znaczenia. Jeśli mu się sposób informowania nie podoba to najwyżej ugra tyle, że poinformują go jeszcze raz, tym razem na czerpanym papierze z kolorowym logo firmy na środku i odręcznym podpisem menadżera do spraw anulowania gwarancji. ;l

 

Niestety złamał warunki gwarancji, co może skutkować jej anulowaniem - pewnie w samych warunkach jest to napisane. Teraz pozostaje przyjąć tę drogą lekcję i następnym razem pilnować terminów.

 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 godzin temu, bergerac napisał:

i jak widzisz egzekwowanie naprawy z rękojmi w świetle faktów, które przedstawiłeś ?

 

TEORETYCZNIE można by próbować. Problem w tym, że użytkownik nie jest stroną - więc odpada.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 godzin temu, prawoimotoryzacja napisał:

 

Właśnie wróciłem z urlopu, także od jutra wracam do działania w pełni :)

 

Z góry przegrane sprawy są najlepsze - kasa ta sama, a nie ma stresu związanego z niepewnością efektów.

;l

  • Lubię to 1
  • Haha 7
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

44 minuty temu, Passio napisał:

Jeżeli miałbym poddawać jakiś TROP, nie wnikając z braku czasu w inne odpowiedzi w wątku, to poddaję.

 

Zapewne umowy leasingowa jest tak skontruowana, że to na leasingobiorcy będzie ciążył obowiązek dokonywania przeglądów okresowych pod rygorem m.in. "utraty gwarancji" i konieczności ponoszenia z tego tytułu kosztów ewentualnych napraw, jak też konieczności ponoszenia kosztów bez utraty tej gwarancji. To trzeba, po prostu, przeanalizować i to nie tylkopod kątem umowy, ale też zasad ogólnych udzielania przez leasingodawcę świadczenia.

 

Praca mrówcza, ale bez tego to: NAWET LEPIEJ O NIC NIE PYTAĆ I W KIA I LEASINGODAWCY. 

MILCZEĆ, do czasu wyrobienia własnego stanowiska.

 

Jak wnoszę, w sprawie uchybiono terminowi przeglądu przy 15.000 km przebiegu, jakkolwiek przy przebiegu 13.000 km w autoryzowanym serwisie i zgodnie z umową leasingową dokonywano naprawy samochodu. Przy przeglądzie przy 20.000 km KIApoinformowała o "anulowaniu gwarancji" (do sprawdzenia forma i skutecznośc tak określonej czynnosci). Firma leasingowa "nie widziała problemu" (ale była informawana i do sprawdzenia, co powinna w takim przypadku jużw tamtym czasie zrobić). Przy 30.000 i 40.000 km serwis zrobiony (zapewne, zgodnie z umową i pozostaje kwestia jak to się ma do skuteczności wcześniejszego "anulowania gwarancji"). Przy 60.000 km zgłoszenie awarii i niejako PONOWNE poinformowanie o "utracie gwarancji".

 

"Odnowienie gwarancji" - o to lepiej nie pytać, iść w kierunku "gwarancja nigdy nie wygasła".

WSZYSTKO należy czynić w oparciu o tekst umowy i zasad ogólnych usługi.

WSZYSTKO przy konsulatacji z prawnikiem, bo koszty naprawy zapewne będą słone.

Niestety, wątpię, czy ktoś będzie skłonny przyjąć rozwiązanie "część kosztów pokryje ASO", jak już, to będzie to symboliczna czesc tych kosztó, jakiś rabat, etc.

 

Z leasingiem trzeba bradzo uważać, wielu niestety nie zdaje sobie z tego sprawy. Te samochody mają zwykle barzo dużą wartość i co paradoksalnie gorsze, są nowe. Koszty zaniedbań są niestety zwykle bardzo wysokie. Jezeli ktoś bierze samochód w leasing, powinien sobie zrobić kajecik z wyszczególnieniem wszystkiego, co może, a czego nie może i z wyszczególnienim konkretnych czynności serwisowych oraz ich datą. Tam czasem np. zbyt późne zgłoszenie szkody może powodować pełną odpowiedzialność odszkodowawczą.

 

Nie róbcie scen z cyklu, "z kamerą w ASO", ani tym podobnych. To zapewne nic nie da. Szkoda czasu.

 

To, że przy przeglądzie 20 kkm KIA powiedziała, że gwarancja przepadła to najważniejsze co się stało. Przepadła z winy użytkownika i nie ma tutaj co naciągać rzeczywistości. Użytkownik niech nie robi teraz z siebie ofiary, że przy 13 kkm był w serwisie i powinni mu wtedy przypomnieć. Z doświadczeń życiowych 2 kkm można zrobić w dwa dni, tydzień, miesiąc i pół roku. Jakby doradca serwisowy miałby każdemu przypominać co ma sam użytkownik wiedzieć, to równie dobrze powinien mu przypomnieć, że ma za mało paliwa w baku bo jak nie powie, auto stanie w trasie a kierowca nie patrzył na wskazówkę to wina serwisu. To, że przy 30 kkm i 40 kkm zrobiono serwis to nic nadzwyczajnego. Jak przyjadę do ASO nawet z 20-letnim autem, które serwisuje regularnie i mam miejsce książeczce to mi ten serwis wbiją, że się odbył. Czy to coś oznacza? Nic, jedynie jest adnotacją, że serwis został zrealizowany. I tu było podobnie, klient wiedział, że nie ma gwarancji, pojechał na kolejny serwis, wiec założyli, że po prostu przyjechał serwisować auto bo tak chce.

A leasingodawcy nie ma co w ogóle w to mieszać, nie jego brocha, to nie najem długoterminowy z usługą serwisową, gdzie byłby stroną. To zwykły leasing zamiast kredytu, gdzie wszystko jest po stronie klienta a leasingowi nic do tego. 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, Dark_Knight napisał:

 

Z góry przegrane sprawy są najlepsze - kasa ta sama, a nie ma stresu związanego z niepewnością efektów.

;l

Zamiast pisać infantylne wpisy warto czasem użyć mózgu, gdyż przydaje się on w życiu, właśnie po to, aby znaleźć rozwiązanie w "z góry przegranych sprawach".

 

Analizując jeden post autora, widzę już 2 rozwiązania.

 

Ps. Żebyś wiedział na przyszłość, bo zapewne Ci to nie wpadło do głowy, ale przy przegranych sprawach nie jest taka sama kasa co przy wygranych, gdyż przy wygranych zazwyczaj zastrzega się sukces 😁

 

Ps. 2. Kasa nie należy się na "efekt" a staranne działanie :)

 

Edytowane przez prawoimotoryzacja
  • Lubię to 1
  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16 godzin temu, Maciej__ napisał:

 

Ale czesto 30kkm jest laczone z przegladami co 2 lata, a Opel ma akurat co rok...

Wiec jak ktos nie doczyta to moza sie zdziwic.

 

Ja tak miałem, non stop duże przebiegi i nagle auto stało zbędne przez ponad rok, zdziwiłem się na przeglądzie ja mi Pani zaczęła marudzić że rok i miesiąc minął i może być utrata gwarancji.

Później Pani się zdziwiła jak wygrzebałem zapis o przedłużeniu wszystkich terminów o 3 miesiące z powodu COVID.

 

Tak więc @Kafarnaum sprawdziłbym na miejscu kolegi czy nie było to już w czasach COVID, bo wtedy chyba wszyscy producenci przesuwali termin.

 

A jak nie było, to prawnik i próba wpłynięcia na zmianę stanowiska Kia poprzez udowodnienie że przekroczenie przebiegu o 5 tyś nie miało wpływu na usterkę - choć sam słabo to widzę.

Próbowałbym się jeszcze bronić faktem że byłem na 13000 i byłem przekonany że zrobili przegląd. Ale tu już wchodzi moralność i etyka takiego postępowania.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszyscy zrzucacie winę na użytkownika i po części słusznie, ale czy KIA nie opanowała jeszcze komunikatów serwisowych w swoich samochodach? Czy taki się włączył,  informując o tym, że zblizsza się serwis? Jak byl ustalony (zakodowany) termin serwisu/przeglądu w samochodzie?

 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, prawoimotoryzacja napisał:

Wszyscy zrzucacie winę na użytkownika i po części słusznie, ale czy KIA nie opanowała jeszcze komunikatów serwisowych w swoich samochodach? Czy taki się włączył,  informując o tym, że zblizsza się serwis? Jak byl ustalony (zakodowany) termin serwisu/przeglądu w samochodzie?

 

 

Nie wiem jak w KIA, ale w Oplu i Fiacie moge to sobie kasowac nawet codziennie, wiec wg mnie to zaden argument ;]

 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, prawoimotoryzacja napisał:

No ale Ci wywala info o konieczności serwisu wraz z podaniem przebiegu/dni, czy nie?

 

W Oplu odlicza chyba % ile zostalo do zmiany oleju a w Fiacie kilometry...

Ale tak jak mowie, moge to sobie wyzerowac w dowolnej chwili, wiec co by to mialo znaczyc?

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 minut temu, prawoimotoryzacja napisał:

Wszyscy zrzucacie winę na użytkownika i po części słusznie, ale czy KIA nie opanowała jeszcze komunikatów serwisowych w swoich samochodach? Czy taki się włączył,  informując o tym, że zblizsza się serwis? Jak byl ustalony (zakodowany) termin serwisu/przeglądu w samochodzie?

 

 

Pozostaje pytanie co jest dokumentem nadrzędnym, warunki gwarancji opisane na papierze wraz z książeczka serwisową (jeżeli jest), czy komunikat na zegarach? To drugi jest raczej przypominajką, niczym więcej.

  • Lubię to 4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

17 minut temu, prawoimotoryzacja napisał:

Zamiast pisać infantylne wpisy warto czasem użyć mózgu, gdyż przydaje się on w życiu, właśnie po to, aby znaleźć rozwiązanie w "z góry przegranych sprawach".

 

No to szukaj...

;l

 

17 minut temu, prawoimotoryzacja napisał:

Analizując jeden post autora, widzę już 2 rozwiązania.

 

A ja widzę nawet 4. Wszystkie tak samo nic niewarte.

:ok:

 

17 minut temu, prawoimotoryzacja napisał:

Zapytaj się kolegi@lucash, o ile będzie Ci chciał odp, jak to jest z tymi z góry przegranymi sprawami.

 

Ps. Żebyś wiedział na przyszłość, bo zapewne Ci to nie wpadło do głowy, ale przy przegranych sprawach nie jest taka sama kasa co przy wygranych, gdyż przy wygranych zazwyczaj zastrzega się sukces 😁

 

No, po prostu nie będzie premii za sukces i kosztów. Spoko, jeśli się na nie nigdy nie liczyło.

 

17 minut temu, prawoimotoryzacja napisał:

Ps. 2. Kasa nie należy się na "efekt" a staranne działanie :)

 

Ja nie mam żadnych wątpliwości, że cała bezsensowna korespondencja z firmą Kia będzie napisana niezwykle starannie.

:ok:

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minut temu, Dark_Knight napisał:

A ja widzę nawet 4. Wszystkie tak samo nic niewarte.

:ok:

 

 

Widzisz i na tym właśnie polega ta zasadnicza różnica, że Ty znajdujesz tylko i wyłącznie rozwiązania "wszystkie tak samo nic niewarte" a inni szukają rozwiązań dzięki którym możliwe będzie się ruszenie tej sprawy w pozytywnym kierunku. Właśnie dlatego warto z takimi sprawami iść do prawnika :)

Edytowane przez prawoimotoryzacja
  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

19 minut temu, prawoimotoryzacja napisał:

Wszyscy zrzucacie winę na użytkownika i po części słusznie, ale czy KIA nie opanowała jeszcze komunikatów serwisowych w swoich samochodach? Czy taki się włączył,  informując o tym, że zblizsza się serwis? Jak byl ustalony (zakodowany) termin serwisu/przeglądu w samochodzie?

 

U mnie nie ustawili tego przy odbiorze.

Wpisali tylko w książce.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, prawoimotoryzacja napisał:

 

Widzisz i na tym właśnie polega ta zasadnicza różnica, że Ty znajdujesz tylko i wyłącznie rozwiązania "wszystkie tak samo nic niewarte" a inni szukają rozwiązań dzięki którym możliwe będzie się ruszenie tej sprawy w pozytywnym kierunku. Właśnie dlatego warto z takimi sprawami iść do prawnika :)

 

Sam uważam, że warto chodzić do prawnika. Co nie przeszkadza mi zauważyć, że ta sprawa jest beznadziejna i pójście do prawnika będzie tylko wyrzuceniem pieniędzy. Ale jestem przekonany, że Ty masz w tej sytuacji inne zdanie.

 

Będę zatem z wypiekami śledził temat i czekał na wielką wygraną nad importerem Kia oraz przywrócenie gwarancji na rzeczony samochód.

:ok:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 minut temu, Maciej__ napisał:

 

W Oplu odlicza chyba % ile zostalo do zmiany oleju a w Fiacie kilometry...

Ale tak jak mowie, moge to sobie wyzerowac w dowolnej chwili, wiec co by to mialo znaczyc?

 

Oczywiście wszystko można. Można również przerobić sobie kartę gwarancji :)

 

7 minut temu, spad napisał:

 

Pozostaje pytanie co jest dokumentem nadrzędnym, warunki gwarancji opisane na papierze wraz z książeczka serwisową (jeżeli jest), czy komunikat na zegarach? To drugi jest raczej przypominajką, niczym więcej.

 

Autor tematu szuka rozwiązania problemu, a więc rad jak "uciec" od zaistniałych negatywnych konsekwencji. Praktycznie wszystkie rady jakie uzyskuje to "Twoja wina i Twój problem", a więc 99% wpisów jest bez sensu, gdyż jego wina jest już znana. Należy szukać rozwiązań, dzięki którym uda się przywrócić gwarancję. Jeżeli nie została wyłączona rękojmia to naprawę skrzyni spokojnie uda mu się ogarnąć, lecz pytanie co dalej? Pytanie również, czy wykonanie przeglądu po terminie mogło spowodować negatywne konsekwencje dla skrzyni biegów? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 minut temu, rwIcIk napisał:

U mnie nie ustawili tego przy odbiorze.

Wpisali tylko w książce.

 

Jak w Koreańcach tak w ogóle wygląda menu komputera pokładowego w zakładce serwis? Nie ma tam żadnych danych?

 

2 minuty temu, janusz napisał:

Ja mam serwis co 20 kkm, a w książce serwisowej i interwał w komputerze ustwiony na 15 kkm.

Wysłane z mojego CLT-L29 przy użyciu Tapatalka
 

 

Również koreaniec? Dziwne praktyka. 

 

2 minuty temu, Dark_Knight napisał:

 

Sam uważam, że warto chodzić do prawnika. Co nie przeszkadza mi zauważyć, że ta sprawa jest beznadziejna i pójście do prawnika będzie tylko wyrzuceniem pieniędzy. Ale jestem przekonany, że Ty masz w tej sytuacji inne zdanie.

 

Będę zatem z wypiekami śledził temat i czekał na wielką wygraną nad importerem Kia oraz przywrócenie gwarancji na rzeczony samochód.

:ok:

 

Skąd możesz wiedzieć czy coś jest warte pieniędzy czy nie, skoro nie masz na ten temat zielonego pojęcia?? 

Wiesz ile już poważnych spraw prowadziłem przeciwko importerom? Przez poważne rozumiem takie, gdzie np. doszło do pożaru samochodu, w którym jechała matka z dzieckiem, a importer oczywiście nie chciał przyjąć odpowiedzialności. Sprawy zacierających się silników podczas jazdy, itd. Przez to często nie mam wstępów do parków prasowych. 

 

Najprościej zawsze jest drwić  z innych i pisać infantylne wpisy, zamiast zrobić burzę mózgów i szukać rozwiązań, również tych mniej oczywistych.

Edytowane przez prawoimotoryzacja
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, prawoimotoryzacja napisał:

Jak w Koreańcach tak w ogóle wygląda menu komputera pokładowego w zakładce serwis? Nie ma tam żadnych danych?

 

Jest w menu, ale u mnie nie ustawione i nie sygnalizuje zbliżających się przeglądów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 minut temu, prawoimotoryzacja napisał:

 

Oczywiście wszystko można. Można również przerobić sobie kartę gwarancji :)

 

 

Autor tematu szuka rozwiązania problemu, a więc rad jak "uciec" od zaistniałych negatywnych konsekwencji. Praktycznie wszystkie rady jakie uzyskuje to "Twoja wina i Twój problem", a więc 99% wpisów jest bez sensu, gdyż jego wina jest już znana. Należy szukać rozwiązań, dzięki którym uda się przywrócić gwarancję. Jeżeli nie została wyłączona rękojmia to naprawę skrzyni spokojnie uda mu się ogarnąć, lecz pytanie co dalej? Pytanie również, czy wykonanie przeglądu po terminie mogło spowodować negatywne konsekwencje dla skrzyni biegów? 

 

Zatem jedyne co pozostaje to szukać w książce serwisowej czy są jakieś zalecenia na przeglądach dotyczące skrzyni biegów, wymiana oleju, etc. Bo jeżeli producent założył, że skrzynia jest bezobsługowa lub wymiana oleju co 100 kkm to można byłoby się tego trzymać, że w zasadzie poprzednie przeglądy i tak nie dotyczyły skrzyni a jedynie silnika, oceny optycznej, etc. 

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 minut temu, prawoimotoryzacja napisał:

Skąd możesz wiedzieć czy coś jest warte pieniędzy czy nie, skoro nie masz na ten temat zielonego pojęcia?? 

 

Skąd możesz wiedzieć jakie mam pojęcie?  :hmm:

 

6 minut temu, prawoimotoryzacja napisał:

Wiesz ile już poważnych spraw prowadziłem przeciwko importerom? Przez poważne rozumiem takie, gdzie np. doszło do pożaru samochodu, w którym jechała matka z dzieckiem, a importer oczywiście nie chciał przyjąć odpowiedzialności. Sprawy zacierających się silników podczas jazdy, itd. Przez to często nie mam wstępów do parków prasowych. 

 

Bardzo ładnie, tylko że tu nie doszło do zatarcia silnika ani pożaru. Tutaj użytkownik spieprzył na własne życzenie, anulowali mu gwarancję, nic z tym nie zrobił przez kolejne 40kkm a teraz jak się zepsuło to myśli, że uda się coś ugrać. Może liczyć na dobrą wolę serwisu i tyle, ale ja prosić o dobrą wolę raczej nie przychodziłbym z prawnikiem.

 

6 minut temu, prawoimotoryzacja napisał:

Najprościej zawsze jest drwić  z innych i pisać infantylne wpisy, zamiast zrobić burzę mózgów i szukać rozwiązań, również tych mniej oczywistych.

 

Gdyby niektórzy prawnicy byli lekarzami to przyjęliby pacjenta bez nogi, a następnie na jego koszt robili burzę mózgów i wdrażali (niezwykle starannie) różne terapie, również te mniej oczywiste, żeby noga odrosła. Oczywiście ja, nie będąc ekspertem nie mogę w 100% wykluczyć, że noga nie odrośnie - tak jak tu nie mogę w 100% wykluczyć, że Kia przywróci gwarancję i jeszcze użytkownika przeprosi (notabene, byłby to niezły precedens, sam bym natychmiast serwisował 2x rzadziej, przecież to czysta oszczędność) ale swojej własnej kasy bym na to w żadnym z powyższych przypadków nie postawił.

:ok:

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 minut temu, spad napisał:

 

Zatem jedyne co pozostaje to szukać w książce serwisowej czy są jakieś zalecenia na przeglądach dotyczące skrzyni biegów, wymiana oleju, etc. Bo jeżeli producent założył, że skrzynia jest bezobsługowa lub wymiana oleju co 100 kkm to można byłoby się tego trzymać, że w zasadzie poprzednie przeglądy i tak nie dotyczyły skrzyni a jedynie silnika, oceny optycznej, etc. 

 

Ale importer anulował gwarancję z powodu niedotrzymania umowy a nie z powodu stanu pojazdu. I gdy to zrobił użytkownik nawet nie zareagował, nie próbował walczyć o przywrócenie gwarancji wtedy. Teraz próbuje, bo się zepsuło. Ale teraz to on ma auto już od dawna bez gwarancji.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, prawoimotoryzacja napisał:

@Dark_Knight Skąd mogę wiedzieć, że nie masz pojęcia? Po treści Twoich wpisów. Gdybyś był prawnikiem, to byś myślał po prawniczemu, a tym samym inaczej formułował tezy i założenia. Mam nadzieję, że jednak nie jesteś? ;)

 

Ale ja sobie potrafię wyobrazić prawniczy sposób myślenia. A nawet nie muszę, bo go tu widzę właśnie. I gdybym miał się zakładać, to bym obstawił, że jesteś adwokatem.

;]

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, Dark_Knight napisał:

 

Ale importer anulował gwarancję z powodu niedotrzymania umowy a nie z powodu stanu pojazdu. I gdy to zrobił użytkownik nawet nie zareagował, nie próbował walczyć o przywrócenie gwarancji wtedy. Teraz próbuje, bo się zepsuło. Ale teraz to on ma auto już od dawna bez gwarancji.

 

 

Ja tylko napisałem co można próbować a nie co się uda. Ale fakt, ja bym walczył o potwierdzenie gwarancji właśnie po pierwszym przeglądzie po utracie gwarancji a nie kilkadziesiąt tysięcy kilometrów później jak się popsuło. 

  • Lubię to 4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

19 godzin temu, Kafarnaum napisał:

Szanowni Koledzy i Koleżanki !
Chciałem poprosić o radę w sprawie kolegi.  Kolega posiada Optimę z silnikiem benzynowym i skrzynią DCT. Auto w leasingu. Właściciel firma leasingowa - on leasingobiorca
Kia poinformowała go o utracie gwarancji ze względu na spóźniony pierwszy przegląd gwarancyjny.  

Rzecz ma się tak:

1) przebieg 13 000 km - był w serwisie w KIA w sprawie naprawy elementu poszycia - serwis nie informował go, że zbliża mi się serwis na 15 000
2) przebieg 20 000 km - był w serwisie, który miał być na 15 000 km - został poinformowany o anulowaniu gwarancji
3) skontaktował się z Właścicielem (firma leasingowa), która poinformowała go, że ma nic nie robić, bo nie włączyła się kontrolka informująca o serwisie, a on nie jest mechanikiem
4) przebieg 28 000 km - serwis na 30 000 zrealizowany bez problemu, wbity do książki przeglądów
5) przebieg 43 700 km - serwis na 45 000 zrealizowany bez problemu, wbity do książki przeglądów
6) przebieg 55 700 km - serwis na 60 000 zrealizowany bez problemu, wbity do książki przeglądów; zgłoszone wadliwe działanie sprzęgła i skrzyni DCT, serwis informuje o utracie gwarancji

 

Firma leasingowa przyjęła taką (błędną chyba) taktykę z brakiem interwencji w KIA po pierwszym przeglądzie.

Pytanie:

Czy widza Państwo możliwość odnowienia gwarancji, ewentualnie jak, gdzie, co i do kogo pisać? 
Bardzo dziękuję za wskazówki!  

mam wrażenie że użytkownik auta chyba nie do końca jest jakiś rozgarnięty żeby nie powiedzieć iż jest id....ą - gdzie gościu był pomiędzy 20 a 60 tkm? podejrzewam że kiła się obraziła popsuła no i teraz nasz maruder sobie przypomniał że kiła nie ma gw i udaje ze to nie jego wina? a o tankowaniu tez mu serwis przypomina? lekarz tez podał instrukcję że wdech a potem wydech? naprawdę bądźmy poważni.

a na marginesie może cza zaczytać co w tej gwarancji Kia daje bo niejako po pierwszym przeglądzie w ciul wyłączeń jest.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, Dareek napisał:

mam wrażenie że użytkownik auta chyba nie do końca jest jakiś rozgarnięty żeby nie powiedzieć iż jest id....ą - gdzie gościu był pomiędzy 20 a 60 tkm? podejrzewam że kiła się obraziła popsuła no i teraz nasz maruder sobie przypomniał że kiła nie ma gw i udaje ze to nie jego wina? a o tankowaniu tez mu serwis przypomina? lekarz tez podał instrukcję że wdech a potem wydech? naprawdę bądźmy poważni.

a na marginesie może cza zaczytać co w tej gwarancji Kia daje bo niejako po pierwszym przeglądzie w ciul wyłączeń jest.

Kolega od razu przy pierwszy przeglądzie zawiadomił firmę leasingową by podjęła działania w centrali producenta. Udzielono mu informacji, aby się nie przejmował.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolega od razu przy pierwszy przeglądzie zawiadomił firmę leasingową by podjęła działania w centrali producenta. Udzielono mu informacji, aby się nie przejmował.
Zrozum, że w przypadku klasycznego leasingu firmie leasingowej nic do tego, serwis, gwarancja, etc. to problem użytkownika a nie leasingu. W przypadku najmu leasing szybciej dowali oplate za naprawę, która okazała się płatna z winy zaniedbania użytkownika niż będzie o coś wnioskowal u importera marki.
W jakiej formie ma potwierdzenie od firmy leasingowej zeby się nie przejmował? Papieru raczej na to nie ma, co najwyżej była jakaś rozmowa telefoniczna i pytanie jeszcze z kim, z handlowcem czy kims w centrali leasingu.

Wysłane z mojego SM-A405FN przy użyciu Tapatalka

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 minut temu, spad napisał:

Zrozum, że w przypadku klasycznego leasingu firmie leasingowej nic do tego, serwis, gwarancja, etc. to problem użytkownika a nie leasingu. W przypadku najmu leasing szybciej dowali oplate za naprawę, która okazała się płatna z winy zaniedbania użytkownika niż będzie o coś wnioskowal u importera marki.
W jakiej formie ma potwierdzenie od firmy leasingowej zeby się nie przejmował? Papieru raczej na to nie ma, co najwyżej była jakaś rozmowa telefoniczna i pytanie jeszcze z kim, z handlowcem czy kims w centrali leasingu.
 

 

Ja podejrzewam, że dokładnie to mogli powiedzieć tak: "Niech się pan nie przejmuje, nas gwarancja nie interesuje".

;l

  • Lubię to 1
  • Haha 4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, Dark_Knight napisał:

 

Sam uważam, że warto chodzić do prawnika. Co nie przeszkadza mi zauważyć, że ta sprawa jest beznadziejna i pójście do prawnika będzie tylko wyrzuceniem pieniędzy. Ale jestem przekonany, że Ty masz w tej sytuacji inne zdanie.

 

Będę zatem z wypiekami śledził temat i czekał na wielką wygraną nad importerem Kia oraz przywrócenie gwarancji na rzeczony samochód.

:ok:

A ja bym spróbował. Nikt nie mówi że leasingobiorca ma założyć sprawę. Wystarczy jak poda kilka faktów prawnikowi i sprawdzi czy można oficjalnym pismem spróbować powalczyć o cokolwiek. Czy ma coś do stracenia? Podejrzewam że prawnik nie zażąda za pismo równowartości naprawy. Ja też byłem na przegranej pozycji a jakoś druga strona o dziwo zmieniła front po otrzymaniu pisma od kancelarii. Próbować zawsze warto!

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 godzin temu, Manx napisał:

Kolega miał w swojej małej firmie dwa takie przypadki - raz pracownik wziął samochód na urlop i przypadkiem przejechał przegląd o ponad 2 000 km. 

 

Z drugiej strony słyszałem jak gość gadał z leasingiem, co nie chciał dac mu zgody na przegląd 2kkm przed terminem...

A gość planował 5kkm zrobić w wakacje...

Leasing chciał mu umawiać przegląd w Norwegii co do dnia podczas objazdu Skandynawii...

  • zszokowany 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, Dark_Knight napisał:

 

Na moje oko sprawa nie do wygrania. Można ich prosić żeby w ramach dobrej woli choć trochę partycypowali w kosztach ale nic nie muszą.

Klient dał d... a oni to wykorzystali. Sposób w jaki go poinformowali nie ma znaczenia. Jeśli mu się sposób informowania nie podoba to najwyżej ugra tyle, że poinformują go jeszcze raz, tym razem na czerpanym papierze z kolorowym logo firmy na środku i odręcznym podpisem menadżera do spraw anulowania gwarancji. ;l

 

Niestety złamał warunki gwarancji, co może skutkować jej anulowaniem - pewnie w samych warunkach jest to napisane. Teraz pozostaje przyjąć tę drogą lekcję i następnym razem pilnować terminów.

 

 

Szczególnie, że nie muszą informować w momencie zaniedbania. Wystarczy, że to zrobią podczas diagnozy usterki: "naprawa będzie płatna"...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Ja podejrzewam, że dokładnie to mogli powiedzieć tak: "Niech się pan nie przejmuje, nas gwarancja nie interesuje".

rotfl.gif' alt='default_zlosnik2.gif' alt='rotfl'>.gif'>

Faktycznie moglo tak być jak piszesz a klient zrozumiał po swojemu. default_smile.gif

 

Wysłane z mojego SM-A405FN przy użyciu Tapatalka

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, K3 napisał:

 

Z drugiej strony słyszałem jak gość gadał z leasingiem, co nie chciał dac mu zgody na przegląd 2kkm przed terminem...

A gość planował 5kkm zrobić w wakacje...

Leasing chciał mu umawiać przegląd w Norwegii co do dnia podczas objazdu Skandynawii...

ale to chyba w sytuacji gdzie użytkownik ma leasing z obsługą serwisową i to leasing płacił za ten serwis ? W klasycznym leasingu to użytkownika problem.

 

Z leasingiem jest pewien problem w kwestii definicji i nazewnictwa umowy. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

26 minut temu, bergerac napisał:

ale to chyba w sytuacji gdzie użytkownik ma leasing z obsługą serwisową i to leasing płacił za ten serwis ? W klasycznym leasingu to użytkownika problem.

 

Z leasingiem jest pewien problem w kwestii definicji i nazewnictwa umowy. 

 

Dokładnie to był najem długoterminowy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.