Skocz do zawartości

Dacia Logan + Sandero 2021


mPh

Rekomendowane odpowiedzi

17 minutes ago, wladmar said:

 

A niekoniecznie. Klienci Dacii (pomijam floty, mam na myśli prywatnych) to mocno konserwatywni ludzie i będą krzywo patrzeć na turbo, raczej wybiorą coś wolnossącego. 

 

To chyba na rower musza sie powoli przesiadac :hehe:

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

19 minut temu, wladmar napisał:

 

A niekoniecznie. Klienci Dacii (pomijam floty, mam na myśli prywatnych) to mocno konserwatywni ludzie i będą krzywo patrzeć na turbo, raczej wybiorą coś wolnossącego. 

W Dusterze im jakoś nie przeszkadza turbo (nie ma innego silnika do wyboru)

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, Maciej__ napisał:

 

Tak, bo klient na Dacie kupi elektryka za 2-3 razy tyle ;] :ok:

 

 

A cholera tych dziadków wie, dziwni są ;] Znam takiego, co szukał właśnie czegoś wolnossącego, no bo trwalsze (to najważniejsze), prostsze, a i moc mu niepotrzebna (przebiegi ok. 5 kkm rocznie). I w końcu kupił hybrydę plug-in (duuuużo drożej, niż założony początkowo budżet), której nie ładuje, ale jeździ i jest bardzo zadowolony :hehe:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Just now, wladmar said:

 

A cholera tych dziadków wie, dziwni są ;] Znam takiego, co szukał właśnie czegoś wolnossącego, no bo trwalsze (to najważniejsze), prostsze, a i moc mu niepotrzebna (przebiegi ok. 5 kkm rocznie). I w końcu kupił hybrydę plug-in (duuuużo drożej, niż założony początkowo budżet), której nie ładuje, ale jeździ i jest bardzo zadowolony :hehe:

 

Jak ma kase i sensowna emeryture, to w sumie na co ma wydawac? ;]

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, Maciej__ napisał:

 

Jak ma kase i sensowna emeryture, to w sumie na co ma wydawac? ;]

 

 

Ale niech kupuje co chce, mi chodzi o irracjonalne, mocno archaiczne podejście do motoryzacji. Turbo nie, bo nietrwałe (chociaż jakie to ma znaczenie przy takich przebiegach?), bo za duża moc, po co mi to (ktoś wymaga by jeździć z maksymalną mocą?), automat nie bo nietrwały i inne takie mity. Ale z tego co zauważyłem jakoś przekonują ich hybrydy, więc wydaje mi się, że łatwo przesiądą się na elektryki. Zwłaszcza że styl jazdy, przebiegi i często garaże w posiadaniu wręcz idealnie się do tego nadają. 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 minut temu, wladmar napisał:

 

Myślę, że prędzej tacy przesiądą się na elektryki, niż na turbo, dziwni ludzie, ale tacy są. 

Czy ja wiem? Z 0.9tce 90KM przesiadłem się na 2.0 n/a 150KM, a później na 3.3 V6 248KM. Teraz szukamy czegoś z V8 lub V6 lub R6, z turbo lub bez... Faktycznie, dziwne podejście ;] Ale na Dustera dalej spoglądam, jak tylko sprawę świateł mijania poprawią :piwko:

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 minut temu, Pipper napisał:

Czy ja wiem? Z 0.9tce 90KM przesiadłem się na 2.0 n/a 150KM, a później na 3.3 V6 248KM. Teraz szukamy czegoś z V8 lub V6 lub R6, z turbo lub bez... Faktycznie, dziwne podejście ;] Ale na Dustera dalej spoglądam, jak tylko sprawę świateł mijania poprawią :piwko:

 

Eee, chcesz powiedzieć, że 248 KM jeździ lepiej, niż 90 KM? Naprawdę? ;]

  • Lubię to 1
  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 minut temu, wladmar napisał:

 

A cholera tych dziadków wie, dziwni są ;] Znam takiego, co szukał właśnie czegoś wolnossącego, no bo trwalsze (to najważniejsze), prostsze, a i moc mu niepotrzebna (przebiegi ok. 5 kkm rocznie). I w końcu kupił hybrydę plug-in (duuuużo drożej, niż założony początkowo budżet), której nie ładuje, ale jeździ i jest bardzo zadowolony :hehe:

 

Pojawia się pytanie - czy ten pan wie, że ten samochód trzeba ładować, żeby korzystać z silnika elektrycznego. Całkiem serio piszę - w salonach (i nie tylko) potrafią starszym ludziom tak nagadać, że kupią g... w sreberku i będą chwalić, że to szwajcarska czekolada. Dla wyhaczenia prowizji można przecież starszą osobę naciągnąć na coś, czego nie potrzebuje, prawda?

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 minut temu, volcan napisał:

 

Pojawia się pytanie - czy ten pan wie, że ten samochód trzeba ładować, żeby korzystać z silnika elektrycznego. Całkiem serio piszę - w salonach (i nie tylko) potrafią starszym ludziom tak nagadać, że kupią g... w sreberku i będą chwalić, że to szwajcarska czekolada. Dla wyhaczenia prowizji można przecież starszą osobę naciągnąć na coś, czego nie potrzebuje, prawda?

 

Wie, ale nie widzi sensu, bo "ja przecież tylko niedaleko jeżdżę, a prąd to drogi, licznik w garazu mam". Nie wytłumaczysz ;] 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Pipper napisał:

Ale na Dustera dalej spoglądam, jak tylko sprawę świateł mijania poprawią :piwko:

 

a co z nimi ?

IMO całkiem przyzwoicie świeciły, większe zastrzeżenia miałem do drogowych i p.mgłowych :hmm:

właśnie muszę zrobić podsumowanie +/- po pół roku z dusterem, bo takie mieszane uczucia mam ws do tego auta

 

Edytowane przez Koonrad
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, Koonrad napisał:

 

a co z nimi ?

IMO całkiem przyzwoicie świeciły, większe zastrzeżenia miałem do drogowych i p.mgłowych :hmm:

Po 3 pojazdach z fabrycznymi ksenonami troszkę mi światła brakowało. Tylko tyle, może faktycznie, nie są złe, ale moje oko się przyzwyczaiło do czegoś innego :piwko:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, Pipper napisał:

Po 3 pojazdach z fabrycznymi ksenonami troszkę mi światła brakowało. Tylko tyle, może faktycznie, nie są złe, ale moje oko się przyzwyczaiło do czegoś innego :piwko:

to tak, teraz dostałem QQ z LED? i też lepiej świeci :)

ale np do QQ z H7 czy Baleno, to obecny duster ma naprawdę OK mijania, świecą szeroko, dobrze oświetlają drogę

X3 mam też z H7 i nie widzę różnicy do DD, nawet ze wskazaniem na daćke, z tym że 10lat różnicy w kloszu ;)

 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 hour ago, KYRTAP said:

Dacia Spring w podstawie ma kosztować u nas 65 tysięcy. Dzisiaj gdzieś czytałem.
 

 

Jak wejdzie oficjalnie to bedzie mozna dyskutowac o cenach ;]

Pierwszy Logan tez mial niby kosztowac 5k EUR ;)

Poza tym takiego elektryka to trzeba miec jeszcze gdzie ladowac...

 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minutes ago, pejus1982 said:

Uważam, że przewidywana cena 65kzl za elektryczną Dacię to taki chwyt marketingowy i bardziej realna cena to będą okolice 80kzł. 

 

Ta Dacie Spring to nawet ciezko traktowac jako pelnoprawne auto elektryczne do jazdy gdziekolwiek poza miastem.

Jakis indyjski wynalezek z dolozona bateria i Vmax na poziomie CC700 ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minut temu, pejus1982 napisał:

bardziej realna cena to będą okolice 80kzł.

To nie ma znaczenia, bo to auto nie jest warte nawet 65k zł. 

Za 70-80k lepiej kupić demowkę Citigo-e, przynajmniej ma silnik 80KM, który pozwala wyjechać na chwilę na ekspresówkę. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, iwik napisał:

Za 70-80k lepiej kupić demowkę Citigo-e, przynajmniej ma silnik 80KM, który pozwala wyjechać na chwilę na ekspresówkę. 


Orientujesz się może ile w Polsce jest dopłaty do zakupy elektryka i id jakiej kwoty to obowiązuje?

  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, pejus1982 napisał:


Orientujesz się może ile w Polsce jest dopłaty do zakupy elektryka i id jakiej kwoty to obowiązuje?

To łatwe pytanie. Równe ZERO złotych aktualnie. 

Dopłaty, o których pisano przez cały 2020 rok obowiązywały przez ok miesiąc, wykorzystano mały % dostepnej puli pieniędzy i temat został zamknięty. 

Limit ceny auta to było 125k PLN brutto, łaskawie zwracano 15% z kwoty na fakturze zakupu (czyli nawet niecały VAT) po spełnieniu jakichś bzdurnych wymogów formalnych (naklejki na aucie, minimalny roczny przebieg, itp). Znaczy z tym "zwracano" to przesadzam, bo wnioski złożone w lipcu 2020 dopiero teraz łaskawie otrzymują zwroty. 

  • zszokowany 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ty widziałeś ceny Jarka po wrześniu 2020 - chyba ich piiiiiip 
Sąsiad chciał kupić, czas oczekiwania trzy miesiące. Na placu nic od ręki. Więc jak widać klienta to nie odstrasza. Ostatecznie kupił od ręki C3.

Wysłane z mojego SM-A405FN przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, pejus1982 napisał:

Uważam, że przewidywana cena 65kzl za elektryczną Dacię to taki chwyt marketingowy i bardziej realna cena to będą okolice 80kzł. 

 

Może i będzie za 65, ale w wersji total golas nawet bez kołpaków ;) Nie żebym miał coś do kołpaków :P

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nieoficjalne jeszcze, polskie ceny dla nowego Sandero:

-Sandero SCe65 (999cm/67KM) - od 40900;

-Sandero TCe90 (999cm/92KM Turbo)- od 49900;

-Sandero TCe100 LPG (999cm/101KM Turbo) - od 54400;

-Sandero TCe90 CVT (999cm/92KM Turbo automat) - od 58900.

Różnice cen nie biorą się oczywiście z samych silników- po prostu (tak jak i w dotychczasowym Sandero) pewne wersje silnikowe przypisane są do konkretnych wersji wyposażenia.

Edytowane przez Wasylek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

44 minutes ago, Wasylek said:

Nieoficjalne jeszcze, polskie ceny dla nowego Sandero:

-Sandero SCe65 - od 40900;

-Sandero TCe90 - od 49900;

-Sandero TCe100 LPG - od 54400;

-Sandero TCe90 CVT - od 58900.

Różnice cen nie biorą się oczywiście z samych silników- po prostu (tak jak i w dotychczasowym Sandero) pewne wersje silnikowe przypisane są do konkretnych wersji wyposażenia.

 

Ta wersja za 40k to bedzie tylko pozycja w cenniku bo chyba nawet nie ma klimy ;]

https://francuskie.pl/nowa-dacia-sandero-od-40-900-zl-nieoficjalny-cennik/?utm_source=ReviveOldPost&utm_medium=social&utm_campaign=ReviveOldPost

Realnie trzeba bedzie pewnie liczyc 50-55kPLN, a za wersje Stepway pewnie z 5kPLN wiecej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

23 minuty temu, cesarz napisał:

Jesli ta wersja CVT nie jest w jakiejs najwyższej wersji wyposażenia to troche drogawo 

No właśnie CVT tylko w najwyższej. Natomiast wszystkie wersje z turbo mają manuala 6-biegowego, czego dotąd w Sandero w ogóle nie było.

 

28 minut temu, Maciej__ napisał:

Ta wersja za 40k to bedzie tylko pozycja w cenniku bo chyba nawet nie ma klimy ;]

W Dacii również druga od dołu wersja wyposażenia też nie ma klimy w standardzie. Paradoksalnie chętnych na tą podstawową bieda-wersję wcale nie brakowało. Taki klient, szukający najtańszego nowego samochodu, nie dopłacał absolutnie za nic. Jak jeszcze dostał w gratisie bezpłatny EasyService na 4 lata, to był w siódmym niebie.

Edytowane przez Wasylek
  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

25 minut temu, Wasylek napisał:

 

No właśnie CVT tylko w najwyższej. Natomiast wszystkie wersje z turbo mają manuala 6-biegowego, czego dotąd w Sandero w ogóle nie było.

 

W Dacii również druga od dołu wersja wyposażenia też nie ma klimy w standardzie. Paradoksalnie chętnych na tą podstawową bieda-wersję wcale nie brakowało. Taki klient, szukający najtańszego nowego samochodu, nie dopłacał absolutnie za nic. Jak jeszcze dostał w gratisie bezpłatny EasyService na 4 lata, to był w siódmym niebie.

Ta klime za te 3 czy iles tysiecy mozna dorzucic to i tak ponizej 50k.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 godzin temu, KYRTAP napisał:

 

Ten silnik miał chyba wylecieć z cennika w tym roku:nie_wiem:

Jak wylecieć? Przecież dopiero w zeszłym roku wleciał... Oprócz SCe65 nie ma już innego silnika do Sandero. TCe100 to obecnie podstawowy, litrowy silnik z turbo, w wersji z LPG ma 100KM (oznaczenie TCe100) a bez LPG jest osłabiony do 90KM (i oznaczany jako TCe90). Natomiast rzeczywiście wyleciał starszy silnik TCe90 o pojemności 0,9l występujący od 2012 r. zarówno z LPG, jak i bez.

Edytowane przez Wasylek
  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak wylecieć? Przecież dopiero w zeszłym roku wleciał... Oprócz SCe65 nie ma już innego silnika do Sandero. TCe100 to obecnie podstawowy, litrowy silnik z turbo, w wersji z LPG ma 100KM (oznaczenie TCe100) a bez LPG jest osłabiony do 90KM (i oznaczany jako TCe90). Natomiast rzeczywiście wyleciał starszy silnik TCe90 o pojemności 0,9l występujący od 2012 r. zarówno z LPG, jak i bez.
Wiem że Tce 1.0 wleciał w ubiegłym roku ale ze względu na ekologię w tym roku miał być wycofany i zastąpiony przez Tce 0.9. Nie pamiętam gdzie to czytałem.

Wysłane z mojego ELE-L29 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minutes ago, KYRTAP said:

Wiem że Tce 1.0 wleciał w ubiegłym roku ale ze względu na ekologię w tym roku miał być wycofany i zastąpiony przez Tce 0.9. Nie pamiętam gdzie to czytałem.

Wysłane z mojego ELE-L29 przy użyciu Tapatalka
 

 

Przeciez 1.0Tce to nowy silnik, wiec raczej napisane bylo cos zupelnie przeciwnego ;]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

28 minut temu, KYRTAP napisał:

Wiem że Tce 1.0 wleciał w ubiegłym roku ale ze względu na ekologię w tym roku miał być wycofany i zastąpiony przez Tce 0.9. Nie pamiętam gdzie to czytałem.

Być może czytałeś nie o pojemności a o mocy- a tą właśnie z tego powodu zmniejszono i w wersji bez gazu z TCe100 zrobili TCe90. Oznaczenie jak w starym 0,9l, ale to nadal ten sam nowy, litrowy silnik.

Edytowane przez Wasylek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Być może czytałeś nie o pojemności a o mocy- a tą właśnie z tego powodu zmniejszono i w wersji bez gazu z TCe100 zrobili TCe90. Oznaczenie jak w starym 0,9l, ale to nadal ten sam nowy, litrowy silnik.
Może coś pokręciłem. Sprawdzę z wieczora ale dla przykładu Duster już nie jest oferowany z 1.0 Tce.

Wysłane z mojego ELE-L29 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minutes ago, KYRTAP said:

Może coś pokręciłem. Sprawdzę z wieczora ale dla przykładu Duster już nie jest oferowany z 1.0 Tce.
 

 

W konfiguratorze normalnie jest Tce 90, to jest silnik 1,0 o mocy 90KM.

https://www.dacia.pl/samochody/duster/silniki.html

 

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, Maciej__ napisał:

 

Przeciez 1.0Tce to nowy silnik, wiec raczej napisane bylo cos zupelnie przeciwnego ;]

 

Ciekawe jak to jedzie - właśnie sobie skonfigurowałem Dustera, o dziwo jest wersja z LPG i automatyczną skrzynią, po dobraniu wszystkiego co można wychodzi cena 72 kpln. Chyba podjadę do salonu to zobaczyć z bliska, bo wydaje się to tanim fajnym wozem.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minutes ago, bizz said:

 

Ciekawe jak to jedzie - właśnie sobie skonfigurowałem Dustera, o dziwo jest wersja z LPG i automatyczną skrzynią, po dobraniu wszystkiego co można wychodzi cena 72 kpln. Chyba podjadę do salonu to zobaczyć z bliska, bo wydaje się to tanim fajnym wozem.

 

Cena faktycznie mega jak za taki kawal auta:ok:

Rozgladam sie za nowym autem dla zony i tyle to obecnie potrafi kosztowac lepiej wyposazona klasa B ;]

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.