Skocz do zawartości

Dacia Logan + Sandero 2021


mPh

Rekomendowane odpowiedzi

2 godziny temu, Camel napisał:

tylko jak dalej się człowiek wczyta to pytanie o Leasing, najem długoterminowy lub kredyt bo wszystko w koszta idzie i generalnie tak auto jest za darmo. Dlatego co tu wybrać hmmm 🧖‍♂️ Audi Q7, a może XC90

Bentayge lub Cullinan. Trzymaj poziom. 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
W dniu 8.09.2020 o 14:28, Wasylek napisał:

Nic z tego- wersja Logan MCV jest do odstrzału, nie zaplanowano nowej wersji kombi- tylko Logan sedan. Wkrótce się wyjaśni czy obecna wersja MCV będzie jeszcze jakiś czas w produkcji czy wypada z oferty.

 

A może jednak pójdą po rozum do głowy ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minut temu, Majkiel napisał:

 

A może jednak pójdą po rozum do głowy ?

Noooo jak dla mnie OK.

Ja jestem taki debil, że wole tanie nowe niż w tej cenie używane 20 letnie audi i BMW.

Chodź nie powiem, że dla fanaberii jako 3 auto do zabawy miałem e36 🤣

Ale do codziennej, ciągłej jazdy wole nowe w miarę bezawaryjne toczydło 🧐

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

jak wygląda serwis ?

Co ile tysięcy km, czy jest wymagana regulacja luzu zaworów (i co ile), co ile wymiana oleju w skrzyni biegów, jaki olej, czy jest pasek czy łańcuch rozrządu i co ile wymiana, świece itp ?
jakie koszty przeglądu ?
Czy jest gdzieś może dostępny do ściągnięcia skan książki serwisowej ?
Z doświadczenia wiem że w salonie nie chcą książki dać do ręki aż do momentu wręczenia kluczyków żeby klienta nie wystraszyć :)

No i najważniejsze - czy samemu można wymienić żarówkę, czy też trzeba z tym jechać do serwisu
bo wymiana żarówki wymaga demontażu połowy auta 😄

Edytowane przez kordirko
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

20 godzin temu, kordirko napisał:

jak wygląda serwis ?

Co ile tysięcy km, czy jest wymagana regulacja luzu zaworów (i co ile), co ile wymiana oleju w skrzyni biegów, jaki olej, czy jest pasek czy łańcuch rozrządu i co ile wymiana, świece itp ?
jakie koszty przeglądu ?
Czy jest gdzieś może dostępny do ściągnięcia skan książki serwisowej ?
Z doświadczenia wiem że w salonie nie chcą książki dać do ręki aż do momentu wręczenia kluczyków żeby klienta nie wystraszyć :)

No i najważniejsze - czy samemu można wymienić żarówkę, czy też trzeba z tym jechać do serwisu
bo wymiana żarówki wymaga demontażu połowy auta 😄

jaki silnik ? masz na myśli ?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 7.03.2021 o 22:16, kordirko napisał:

jak wygląda serwis ?

Co ile tysięcy km, czy jest wymagana regulacja luzu zaworów (i co ile), co ile wymiana oleju w skrzyni biegów, jaki olej, czy jest pasek czy łańcuch rozrządu i co ile wymiana, świece itp ?
jakie koszty przeglądu ?
Czy jest gdzieś może dostępny do ściągnięcia skan książki serwisowej ?
Z doświadczenia wiem że w salonie nie chcą książki dać do ręki aż do momentu wręczenia kluczyków żeby klienta nie wystraszyć :)

No i najważniejsze - czy samemu można wymienić żarówkę, czy też trzeba z tym jechać do serwisu
bo wymiana żarówki wymaga demontażu połowy auta 😄

Bo w Dacii książka, to kilka kartek jest...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 20.01.2021 o 09:07, Maciej__ napisał:

Wg mnie nie ma, bo wnetrze Suzuki wyglada jak z poprzedniej epoki, do tego plastiki sa naprawde slabej jakosci.

 

Na tych zdjęciach co wstawiłeś, widać, że Suzuki jest droższym autem ;)

We wnętrzu Dacii widać że zastosowano uproszczenia maskujące niedróbki procesu technologicznego.

Zwróć uwagę na rozwiązanie klamki wewnętrznej i tego panelu do sterowania szybami.

Dookoła klamki i panelu sa wulgarne maskownice.

W Suzuki przy klamce nie ma żadnej maskownicy, proces technologiczny był droższy i dokładniejszy.

Przy panelu w Suzuki jest tylko delikatna.

 

Takie detale zdradzają oszczędzanie i to oszczędzanie które jest widoczne.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 minut temu, kravitz napisał:

 

Na tych zdjęciach co wstawiłeś, widać, że Suzuki jest droższym autem ;)

We wnętrzu Dacii widać że zastosowano uproszczenia maskujące niedróbki procesu technologicznego.

Zwróć uwagę na rozwiązanie klamki wewnętrznej i tego panelu do sterowania szybami.

Dookoła klamki i panelu sa wulgarne maskownice.

W Suzuki przy klamce nie ma żadnej maskownicy, proces technologiczny był droższy i dokładniejszy.

Przy panelu w Suzuki jest tylko delikatna.

 

Takie detale zdradzają oszczędzanie i to oszczędzanie które jest widoczne.

to jest pikuś, bardziej rażą nie osłonięte nawet gołym plastikiem nadkola, albo klapa bagażnika minimalnie wykończona plastikiem, ale ogladając ostatnio wystawiony film z toyoty to nie jest źle ;) a przynajmniej w miarę tanio

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 
W Dacii również druga od dołu wersja wyposażenia też nie ma klimy w standardzie. Paradoksalnie chętnych na tą podstawową bieda-wersję wcale nie brakowało. Taki klient, szukający najtańszego nowego samochodu, nie dopłacał absolutnie za nic. Jak jeszcze dostał w gratisie bezpłatny EasyService na 4 lata, to był w siódmym niebie.
Najtańsze Sandero z klima wyjdzie 47600 (golas, korbką, bez radia, biały, najmniejszy silnik itp ale z klimą)
Za 55 będzie już całkiem przyzwoicie wyposażone jezdzidło....

Wysłane z mojego M2003J15SC przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, DZIDA napisał:

Najtańsze Sandero z klima wyjdzie 47600 (golas, korbką, bez radia, biały, najmniejszy silnik itp ale z klimą)
Za 55 będzie już całkiem przyzwoicie wyposażone jezdzidło....

Wysłane z mojego M2003J15SC przy użyciu Tapatalka
 

 

Wczoraj z ciekawości na otomoto oglądałem ogłoszenia nowego Sandero. W zasadzie oferty zaczynają się od 50 kPLN, jedna jest w cenie o której piszesz. Za 55 kPLN wolałbym spojrzeć w kierunku C3 i Swifta, obydwa mimo wszystko lepiej wyglądają. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 minutes ago, spad said:

 

Wczoraj z ciekawości na otomoto oglądałem ogłoszenia nowego Sandero. W zasadzie oferty zaczynają się od 50 kPLN, jedna jest w cenie o której piszesz. Za 55 kPLN wolałbym spojrzeć w kierunku C3 i Swifta, obydwa mimo wszystko lepiej wyglądają. 

 

W takim zestawieniu argument za Sandero to silnik turbo :ok:

Jesli to auto ma jezdzic w trasy, to jednak spora zaleta. 

Jak to drugie auto w domu, glownie do miasta, to lepiej wziac cos co wyglada :)

Edytowane przez Maciej__
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Maciej__ napisał:

lepiej wziac cos co wyglada :)

Ja tam bym wolał to, które lepiej jeździ, ale pewnie dlatego, że jestem stary i mam w d... jakie będą komentarze pod zdjęciem mojej fury na insta 😆

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 hour ago, iwik said:

Ja tam bym wolał to, które lepiej jeździ, ale pewnie dlatego, że jestem stary i mam w d... jakie będą komentarze pod zdjęciem mojej fury na insta 😆

 

Przede wszystkim to nie jestes kobieta ;]

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, Maciej__ napisał:

 

W takim zestawieniu argument za Sandero to silnik turbo :ok:

Jesli to auto ma jezdzic w trasy, to jednak spora zaleta. 

Jak to drugie auto w domu, glownie do miasta, to lepiej wziac cos co wyglada :)

sandero ma kilka plusów o których zapominacie

-design nowego modelu jest naprawdę fajny

-za 54 klocki masz wersje comfort z TCE 100KM z LPG - tania jazda, mocny silnik

-wielkość, z tyłu całkiem sporo miejsca dla 180cm, bagażnik też B+

-za 57 masz stepwaya i fajny prześwit

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, Maciej__ napisał:

W takim zestawieniu argument za Sandero to silnik turbo :ok:

Jesli to auto ma jezdzic w trasy, to jednak spora zaleta. 

Jak to drugie auto w domu, glownie do miasta, to lepiej wziac cos co wyglada :)

 

Tylko w Dacii z kolei w trasie będzie dość głośno. Aczkolwiek, przy tej cenie to usprawiedliwione ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja tam bym wolał to, które lepiej jeździ, ale pewnie dlatego, że jestem stary i mam w d... jakie będą komentarze pod zdjęciem mojej fury na insta 
A ja mimo wszystko lubię podchodzić i prowadzić auto, które mi się podoba. Tutaj C3 wygrywa z Sandero.

Wysłane z mojego SM-A405FN przy użyciu Tapatalka

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 16.01.2021 o 07:39, Maciej__ napisał:

 

Tylko moze wez na jazdy probne rodzinke ;)

Bo 14 to bedzie pewnie na pusto, wiec przy komplecie moze jednak byc sporo gorzej.

 

Przypominaja mi sie czasy pierwszego pojazdu o calkiem sensownej jak na miejskiego malucha mocy 55KM. Ze mna na pokladzie jeszcze jakos sobie to radzilo w miescie 😄 ale jak podwozilem kumpli z uczelni na dworzec to mialem wrazenie, ze ciagne kotwice za sobą 😄 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minut temu, Filipfm napisał:

 

Przypominaja mi sie czasy pierwszego pojazdu o calkiem sensownej jak na miejskiego malucha mocy 55KM. Ze mna na pokladzie jeszcze jakos sobie to radzilo w miescie 😄 ale jak podwozilem kumpli z uczelni na dworzec to mialem wrazenie, ze ciagne kotwice za sobą 😄 

 

co ty wiesz o kotwicy, maluch i 5 osób na pokładzie... to była kotwica ;] 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 minut temu, bielaPL napisał:

 

co ty wiesz o kotwicy, maluch i 5 osób na pokładzie... to była kotwica ;] 

 

Rozmawiamy jednak o autach. Maluch to inna kategoria 😄 

Mialem nieprzyjemnosc jechania w 4 chłopa 180cm+ w maluchu. Na hopie po szkodach gorniczych pod Bytomiem walnelismy glowami w dach z taka sila, ze zastanawialismy sie, czy nie zostana po tym wybrzuszenia w dachu 😄 

 

 

Edytowane przez Filipfm
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, bielaPL napisał:

co ty wiesz o kotwicy, maluch i 5 osób na pokładzie... to była kotwica ;] 

 

Mój Maluch z czterema osobami zamknął licznik :jem: No ale on był czerwony, więc najszybszy :drive:

 

A propos Dacii, praktyczny nawiew dla pasażerów tylnej kanapy:

obraz.png.38489809233b4af0ce12b94404295d05.png

 

obraz.png.311aeacf5cacdf8a437a6e3536ebd38c.png

 

Elementy fabrycznie pokryte rdzą ;)

obraz.png.587fbf5e774102b7130252844f050b71.png

 

obraz.png.43a76111980c276fe8726876f474adea.png

  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 godzin temu, Majkiel napisał:

 

Tylko w Dacii z kolei w trasie będzie dość głośno. Aczkolwiek, przy tej cenie to usprawiedliwione ;)

Głośno w porownaniu z czym? 

Bo jak porównujemy do Swifta to stawiam, że będzie ciszej. 

Jak C3 czy Clio to oczywiście, że głośniej (z silnikami turbo oczywiście, a nie z pierdziawkami co mają 4.5k obrotów przy 130km/h)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

28 minut temu, iwik napisał:

Głośno w porownaniu z czym? 

Bo jak porównujemy do Swifta to stawiam, że będzie ciszej. 

Jak C3 czy Clio to oczywiście, że głośniej (z silnikami turbo oczywiście, a nie z pierdziawkami co mają 4.5k obrotów przy 130km/h)

Z turbo na ostatnim biegu takie obroty są prawie nie osiągalne . Może poza Renault Captur które ma krótką skrzynie przy 0.9tce i tam by to jechało też trzeba mocno kręcić i przy wyższych prędkościach to bez problemu masz 4.5-5krpm ale tam jest tylko 5 biegów

Edytowane przez mmaciejosss
  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

57 minutes ago, iwik said:

Jak C3 czy Clio to oczywiście, że głośniej (z silnikami turbo oczywiście, a nie z pierdziawkami co mają 4.5k obrotów przy 130km/h)

 

Nie wiem jak w Clio, ale w C3 83KM to przy licznikowym 130km/h jest jeszcze bardzo znosnie :ok: Da sie bez problemu sluchac radia i rozmawiac.

W weekend z ciekawosci pojade nim zamiast Mazdy w trase 400 kilometrow i zobaczymy jak to sie spisuje.

Edytowane przez Maciej__
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, Majkiel napisał:

 

 

A propos Dacii, praktyczny nawiew dla pasażerów tylnej kanapy:

obraz.png.38489809233b4af0ce12b94404295d05.png

 

obraz.png.311aeacf5cacdf8a437a6e3536ebd38c.png

 

Elementy fabrycznie pokryte rdzą ;)

obraz.png.587fbf5e774102b7130252844f050b71.png

 

obraz.png.43a76111980c276fe8726876f474adea.png

Skąd te fotki? W moim dusterze II też tak zwrotnice wyglądały. Po półtorej roku nalotu rdzy nie ma. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc później...
2 hours ago, Majkiel said:

No i rozbili Daćkę.

 

Z tymi gwiazdkami to zaczyna sie robic troche komedia...

Tutaj masz niby tylko 2* ale tak naprawde ocena zanizona przez brak nowoczesnych aktywnych sytemow bezpieczenstwa.

https://francuskie.pl/nowa-dacia-sandero-po-testach-euro-ncap-jaki-wynik/

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, Maciej__ napisał:

 

Z tymi gwiazdkami to zaczyna sie robic troche komedia...

Tutaj masz niby tylko 2* ale tak naprawde ocena zanizona przez brak nowoczesnych aktywnych sytemow bezpieczenstwa.

https://francuskie.pl/nowa-dacia-sandero-po-testach-euro-ncap-jaki-wynik/

 

Te gwiazdki, to jedynie dają jakieś tam porównanie do innych aut testowanych w tym samym roku. Ot przykład Grande Punto, które w 2005 dostało 5*, a w 2017 ta sama konstrukcja otrzymała zero, null, choć auto gniotło się podobnie.
W czasach gdy auta są naszpikowane elektroniką, wiadomo, że tania Dacia wypadnie gorzej. Tipo testowali dwa razy - wersję standardową i "with safety pack"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minutes ago, mati_lecha said:

 

Tanio to juz bylo ;]

Ale z drugiej strony to jak sie popatrzy na wyposazenie/silnik to ogromny skok wzgledem pierwszych biedawersji Logana.

Klima, tempomat, silnik turbo, LPG, ledy, alufelgi, 6xairbag, etc

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Maciej__ napisał:

 

Tanio to juz bylo ;]

Ale z drugiej strony to jak sie popatrzy na wyposazenie/silnik to ogromny skok wzgledem pierwszych biedawersji Logana.

Klima, tempomat, silnik turbo, LPG, ledy, alufelgi, 6xairbag, etc

Jeszcze rok temu takiego podstawowego Logana można było kupić za cirka 30 kpln, dzisiaj najtańszy kosztuje cirka 50 i klimy dalej nie ma w standardzie ;]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Maciej__ napisał:

 

Tanio to juz bylo ;]

Ale z drugiej strony to jak sie popatrzy na wyposazenie/silnik to ogromny skok wzgledem pierwszych biedawersji Logana.

Klima, tempomat, silnik turbo, LPG, ledy, alufelgi, 6xairbag, etc

 

Można auto ogołocić ze wszystkiego (klima, radio, elektryczne szyby i lusterka, tylna wycieraczka), wsadzić słabiutki silnik, który ledwo radzi sobie z pustym samochodem i wykończyć samochód czarnymi zderzakami i plastikowymi boczkami. Tylko kto dzisiaj taki samochód kupi? 20-25 lat temu, takie wynalazki jak nic nie mające Cinquecento Young czy inne golasy jeszcze miały wzięcie.

W sumie na tle wielu innych modeli, Dacie i tak są bardzo ubogo wyposażone w kategorii wszelkiej maści pomocników, asystentów, ostrzegaczy i dziś oszczędza się na tym, a nie na ledach czy kolorowych zderzakach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

58 minut temu, Majkiel napisał:

 

Można auto ogołocić ze wszystkiego (klima, radio, elektryczne szyby i lusterka, tylna wycieraczka), wsadzić słabiutki silnik, który ledwo radzi sobie z pustym samochodem i wykończyć samochód czarnymi zderzakami i plastikowymi boczkami. Tylko kto dzisiaj taki samochód kupi? 20-25 lat temu, takie wynalazki jak nic nie mające Cinquecento Young czy inne golasy jeszcze miały wzięcie.

W sumie na tle wielu innych modeli, Dacie i tak są bardzo ubogo wyposażone w kategorii wszelkiej maści pomocników, asystentów, ostrzegaczy i dziś oszczędza się na tym, a nie na ledach czy kolorowych zderzakach

Dacia ma byc bardziej premium. Renault wjedzie z Lada, ktora przejmie zadanie Daci.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

44 minuty temu, wujek napisał:

Dacia ma byc bardziej premium. Renault wjedzie z Lada, ktora przejmie zadanie Daci.

ma to sens, renault będzie prestiżem, dacia jak skoda, za to łada zastąpi dacie z początków produkcji

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 minut temu, marcindzieg napisał:

To w sumie dobre auta więc w czym problem?

 

Dobre czy niedobre nie wiem, ale nie widać tego dużo na ulicach. Astrę F chyba można częściej zobaczyć, a kolejnych generacji jeździ mnóstwo. Podobnie z Corsami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 minut temu, marcindzieg napisał:

To w sumie dobre auta więc w czym problem?

 

Widujesz to wogole na ulicy? Astre V tez zaorali silnikami ale to juz wina EU. To samo z Insignia wymierajacy segment jednak Passaty czy Superby jezdza Insignie moze ze 3 razy widzialem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

23 minuty temu, marcindzieg napisał:

To w sumie dobre auta więc w czym problem?

 

W tym, że ludzie nie chcą tego kupować. Opel był zawsze najtańszym niemieckim autem (któremu marketingowo sporo brakuje do VW, ale jednak nadal niemiecki), Astra była tańsza od Golfa (i gorsza, ale jednak solidna) i tak dalej. Potem poszli w jakimś dziwnym kierunku zarówno cenowo jak i targetowo no i się skończyli. 

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.