Jump to content

Układ ogrzewania po polski czyli rzeźba


Recommended Posts

Jako że w Golfie po raz kolejny jest problem z ogrzewaniem, to wpadłem na świetny pomysł. ;] 

Uwaga, wrażliwi na rzeźbę proszę o opuszczenie tego tematu. ;] 

Gdyby tak na przewód który wchodzi do nagrzewnicy na próbę założyć odstojnik paliwa jak poniżej?

Mam takie coś w ciężarowych, to jest filtr z cienką siatką i zbiera większe zanieczyszczenia - zdecydowanie zbierze to co wypływa z nagrzewnicy po wypłukaniu.

Przynajmniej na początek, tak żeby zobaczyć czy ten syf jest cały czas w nagrzewnicy, czy może cały czas gdzieś krąży w układzie a po "wejściu" do nagrzewnicy nie chce dalej wypłynąć.

Układ płukany kilka razy, i pomaga na krótki okres. Na forach są przypadki że ktoś wymienia nagrzewnicę i po krótkim czasie (!!!!!!!!) robi się to samo - w związku z tym taka rzeźba ;] wydaje się na początek sensowna.

Musiałbym zamówić oryginalny przewód który leci od silnika do ściany grodziowej, i dopiero jeden ciąć. :] 

 

Jeśli ma ktoś jakieś mądrzejsze rady to słucham. Podkreślam, płukanie działa na chwilę, a wymiana nagrzewnicy nie da gwarancji że problem ustanie.

 

odstojnik-paliwa-ursus-4512-silnik-4-cyl

Link to post
Share on other sites

Dobra ale skąd ten syf w układzie i to w ilości nieskończonej?8]

Coś tam sie rozpuszcza czy płyn z czymś reaguje:hmm:

Ten odstojnik/separator to moze i nie głupi pomysł ale ja bym zastosował jednak jakiś duży filtr. np z opryskiwacza polowego, na pewno mniejsze opory będą i pewniejsza filtracja https://agroplast.pl/pl/p/Filtr-ssawny-uniwersalny/180?gclid=Cj0KCQjw-uH6BRDQARIsAI3I-UdBRURmAxWu4BOzP0AfHqEA80BxyXkMlDyxAbJzTaBud18MyGUU-7caAiGTEALw_wcB

Tylko nie wiem jak z wymiarami...

  • Like 3
Link to post
Share on other sites
8 minut temu, volf6 napisał:

Dobra ale skąd ten syf w układzie i to w ilości nieskończonej?8]

Coś tam sie rozpuszcza czy płyn z czymś reaguje:hmm:

Ten odstojnik/separator to moze i nie głupi pomysł ale ja bym zastosował jednak jakiś duży filtr. np z opryskiwacza polowego, na pewno mniejsze opory będą i pewniejsza filtracja https://agroplast.pl/pl/p/Filtr-ssawny-uniwersalny/180?gclid=Cj0KCQjw-uH6BRDQARIsAI3I-UdBRURmAxWu4BOzP0AfHqEA80BxyXkMlDyxAbJzTaBud18MyGUU-7caAiGTEALw_wcB

Tylko nie wiem jak z wymiarami...

 

W układzie chłodzenia jest takie dziadostwo jak poniżej. U mnie tego woreczka nie ma, ale to co wypływa z nagrzewnicy przypomina właśnie silikon. Podejrzewam że woreczek jakimś tajemniczym :phi: sposobem się rozerwał lub rozpuścił. Sporo osób ma z tym problem. Twój pomysł też jest dobry. :oki: 

Przy zastosowaniu czegoś takiego wystarczy dolewka płynu i gotowe. Nie mam zamiaru co kilka dni zalewać go nowym płynem bo przecież wyjdzie drożej niż olej do astry @Hysek. :phi: 

 

ZWjmzY5.jpg

 

  • Haha 1
  • shocked 4
Link to post
Share on other sites
3 minuty temu, swienty napisał:

 

W układzie chłodzenia jest takie dziadostwo jak poniżej. U mnie tego woreczka nie ma, ale to co wypływa z nagrzewnicy przypomina właśnie silikon. Podejrzewam że woreczek jakimś tajemniczym :phi: sposobem się rozerwał lub rozpuścił. Sporo osób ma z tym problem. Twój pomysł też jest dobry. :oki: 

Przy zastosowaniu czegoś takiego wystarczy dolewka płynu i gotowe. Nie mam zamiaru co kilka dni zalewać go nowym płynem bo przecież wyjdzie drożej niż olej do astry @Hysek. :phi: 

 

ZWjmzY5.jpg

 

 

Ale to fabryka wpakowała ten worek do układu??

Link to post
Share on other sites
6 minut temu, swienty napisał:

 

Tak, oczywiście :) Golf VII, mój to 2016r :) 

 

A gdzie konkretnie on się znajdował? Rozumiem, że się podarł i wszystko poszło po kanałach, łącznie z kanałami np. w głowicy? 

Edited by wladmar
Link to post
Share on other sites
4 minuty temu, Azbest napisał:

co ten tajemniczy worek robi?

 

Są różne opinie, przedłuża żywotność płynu chłodniczego lub też chroni układ przed korozją. :nie_wiem: 

 

3 minuty temu, wladmar napisał:

 

A gdzie konkretnie on się znajdował? Rozumiem, że się podarł i wszystko poszło po kanałach? 

 

W zbiorniczku. Mam auto od roku, woreczka nie ma w środku, ale po tym co wypływa z układu śmiem twierdzić że kiedyś pękł i wszystko poleciało do układu.

Link to post
Share on other sites
36 minut temu, swienty napisał:

 

Są różne opinie, przedłuża żywotność płynu chłodniczego lub też chroni układ przed korozją. :nie_wiem: 

 

 

to chyba najgłupsze rozwiązanie techniczne o jakim słyszałem  😆 ... aż się to prosi o awarię 

  • Like 1
Link to post
Share on other sites
1 minutę temu, Azbest napisał:

 

to chyba najgłupsze rozwiązanie techniczne o jakim słyszałem  😆 ... aż się to prosi o awarię 

 

I to akurat po gwarancji, łatwo wyliczyć ile wytrzyma worek :hehe: Ciekaw jestem, czy tylko VW to stosuje, czy nie tylko? Muszę obejrzeć zbiornik u siebie...

Edited by wladmar
  • Like 1
Link to post
Share on other sites
38 minut temu, swienty napisał:

Są różne opinie, przedłuża żywotność płynu chłodniczego lub też chroni układ przed korozją. :nie_wiem: 

ma pochłaniać wodę z układu, w VW teraz w ogóle się nie wymienia płynu chłodniczego

 

 

  • Sad 1
  • shocked 1
Link to post
Share on other sites
Teraz, Cinos napisał:

ma pochłaniać wodę z układu, w VW teraz w ogóle się nie wymienia płynu chłodniczego

 

 

 

No jak to nie wymienia się? Kolega @swienty właśnie wymienia i to kilka razy z rzędu. 

  • Like 1
  • Haha 5
Link to post
Share on other sites
54 minuty temu, swienty napisał:

 

W układzie chłodzenia jest takie dziadostwo jak poniżej. U mnie tego woreczka nie ma, ale to co wypływa z nagrzewnicy przypomina właśnie silikon. Podejrzewam że woreczek jakimś tajemniczym :phi: sposobem się rozerwał lub rozpuścił. Sporo osób ma z tym problem. Twój pomysł też jest dobry. :oki: 

Przy zastosowaniu czegoś takiego wystarczy dolewka płynu i gotowe. Nie mam zamiaru co kilka dni zalewać go nowym płynem bo przecież wyjdzie drożej niż olej do astry @Hysek. :phi: 

 

ZWjmzY5.jpg

 

A nie możesz układu przepłukać kilka razy zwykłą wodą ? Do mrozów jeszcze daleko, zdążysz zmienić na płyn.

Link to post
Share on other sites
1 minutę temu, MarcG napisał:

A nie możesz układu przepłukać kilka razy zwykłą wodą ? Do mrozów jeszcze daleko, zdążysz zmienić na płyn.

 

No lepiej jednak destylowaną, żeby kamień nie osadzał się w ciekawych miejscach. 

  • Like 1
Link to post
Share on other sites

idź na szrot kup nagrzewnice oddziel plastikowa górna czapę i zobacz jak jest zbudowana nagrzewnica,bo każdy myśli że to działa tak jak kaloryfer w domu

że jak podamy duże ciśnienie u góry to dołem wyleci cały syf,w nagrzewnicy jest trochę inaczej wlot jest na górze i wylot na górze a rurki są w kształcie litery U ,

przyjmijmy że całe te rurki są zabite na amen to płyn chłodniczy będzie nadal krążył ale tylko poprzez plastikową górna cześć nagrzewnicy ale rurki będą zimne,

wiem bo raz zleciłem wymianę nagrzewnicy a stara zabrałem testowałem czym to można przepchać ,ocet ,kwasek cytrynowy kret, soda kaustyczna nic nie dawało rady,

po rozmontowaniu nagrzewnicy zobaczyłem jak to jest zbudowane i ze jak jest mocno zabita to tylko wymiana pomoże

Link to post
Share on other sites
13 minut temu, MarcG napisał:

A nie możesz układu przepłukać kilka razy zwykłą wodą ? Do mrozów jeszcze daleko, zdążysz zmienić na płyn.

 

Robiliśmy tak, i nie pomogło na długo. 

 

14 minut temu, Waldek40 napisał:

przyjmijmy że całe te rurki są zabite na amen to płyn chłodniczy będzie nadal krążył ale tylko poprzez plastikową górna cześć nagrzewnicy ale rurki będą zimne

 

Powrót z nagrzewnicy jest zimny, płyn nie krąży. Po przepłukaniu widać że ten silikon wypływa z nagrzewnicy. W takim przypadku najlepiej zacząć od najłatwiejszej rzeczy a nie odwrotnie. Wystarczy że wszystko zbiera się w chłodnicy wody i powolutku przelatuje do nagrzewnicy, wtedy sama wymiana na nową nie pomoże. Na początek spróbuję z odstojnikiem, szczególnie że nakład kosztów i pracy jest minimalny.

  • Like 1
Link to post
Share on other sites
1 godzinę temu, Cinos napisał:

ma pochłaniać wodę z układu, w VW teraz w ogóle się nie wymienia płynu chłodniczego

To co to płyn stosują-przecież większość płynów to mieszanina glikoli właśnie z wodą:hmm:

Sam/czysty glikol za bardzo na chłodziwo się nie nadaje...

  • Like 2
  • Haha 1
Link to post
Share on other sites

Bardzo dobry pomysł. Miałbym tylko lekkie obawy o wytrzymałość "klosza" na wysoką temperaturę i jednoczesne ciśnienie. Jeśli to poliwęglan, to powinien dać radę.

Rozważ filtr do centralnego ogrzewania - jest mosiężny. Będzie miał większą przepustowość, ale mniejszą pojemność na brudy.

VAG stosuje płyn z krzemianami (G12++ i G13). Te torebki nie są do pochłaniania wody. Jest w nich żel krzemionkowy, z którego wytrącają się do płynu krzemiany. Wg VAGa, dzięki temu, płyn ma wystarczyć na całe życie silnika.

Edited by Orochimaru
  • Like 4
Link to post
Share on other sites

@cumel niech Ci wyspawa z alu coś takiego jak oil catch tank, ale bez rewizyjnej rurki, dać zaworki na wlocie i wylocie i spustowy na dole.

 

Widzę, że do wymiany nagrzewnicy chyba nie trzeba deski rwać ;]

Jakby ten odstojnik nie dał rady, to bym wymienił nagrzewnicę i chłodnicę. A resztę wypłukał przed montażem :hmm:

 

Dziwna sprawa ogólnie, pierwszy raz widzę takie rzeczy w układzie chłodzenia ;]

Edited by analyzer64
  • Like 1
Link to post
Share on other sites
5 godzin temu, swienty napisał:

 

Robiliśmy tak, i nie pomogło na długo. 

 

 

Powrót z nagrzewnicy jest zimny, płyn nie krąży. Po przepłukaniu widać że ten silikon wypływa z nagrzewnicy. W takim przypadku najlepiej zacząć od najłatwiejszej rzeczy a nie odwrotnie. Wystarczy że wszystko zbiera się w chłodnicy wody i powolutku przelatuje do nagrzewnicy, wtedy sama wymiana na nową nie pomoże. Na początek spróbuję z odstojnikiem, szczególnie że nakład kosztów i pracy jest minimalny.

A tak się zapytam, próbowałeś dzwonić do ASO ? Co oni na to.

Link to post
Share on other sites
23 minuty temu, analyzer64 napisał:

Widzę, że do wymiany nagrzewnicy chyba nie trzeba deski rwać ;]

 

 

Jak to? ;] 

49 minut temu, Danielpoz. napisał:

No jest tu spora szansa że silnik szybciej wyzionie ducha niż sam płyn🤣

 

To raczej nie mój problem,w przyszłym roku planuję się z nim rozstać. Poza tym 1.6 tdi ma dobre opinie.

 

Teraz, MarcG napisał:

A tak się zapytam, próbowałeś dzwonić do ASO ? Co oni na to.

 

Mam znajomego w ASO. W instrukcji mają podane żeby płukać układ. Jeśli nie pomoże to nie mają nic robić tylko zgłosić problem do centrali i oni wyślą instrukcje do dalej.

Link to post
Share on other sites
2 minuty temu, swienty napisał:

Jak to? ;] 

 

No w większości aut to trzeba demontować deskę do wymiany nagrzewnicy, a tu natknąłem się na takie zdjęcie:

Heater-Matrix-1.jpg

 

Link to post
Share on other sites
4 minuty temu, analyzer64 napisał:

 

Co oni na to...pewnie wymiana woreczka ;]

 

 

Oczywiście już nie wspomnę że wyszło to po 3 latach... Taki przypadek oczywiście ;] 

Link to post
Share on other sites
Teraz, analyzer64 napisał:

 

No w większości aut to trzeba demontować deskę do wymiany nagrzewnicy, a tu natknąłem się na takie zdjęcie:

Heater-Matrix-1.jpg

 

 

Muszę zweryfikować, jeśli to prawda to rozbiorę ;] 

Link to post
Share on other sites
3 minuty temu, swienty napisał:

 

Muszę zweryfikować, jeśli to prawda to rozbiorę ;] 

 

Lepiej sprawdzić, bo jak tak to ułatwia sprawę:ok:

 

a od ściany grodziowej nie próbowałeś jej płukać poza resztą układu? większym ciśnieniem można by płukać wtedy.

Edited by analyzer64
Link to post
Share on other sites
10 minut temu, swienty napisał:

 

Oczywiście już nie wspomnę że wyszło to po 3 latach... Taki przypadek oczywiście ;] 

 

Więc żywotność woreczka obliczyli na 36 miesięcy, a potem auto zaczyna toczyć nowotwór.

 

 

Link to post
Share on other sites
16 minut temu, analyzer64 napisał:

a od ściany grodziowej nie próbowałeś jej płukać poza resztą układu? większym ciśnieniem można by płukać wtedy.

 

Próbowałem, wąż ogrodowy do środka i powoli od małego ciśnienia przepychało. Niestety na dłużej to nie pomaga.

  • Like 1
Link to post
Share on other sites

To cały układ jest tym syfem zalepiony. Zawsze najwięcej tego tkwi w chłodnicy i nagrzewnicy właśnie.

Pomysł z odstojnikiem dobry na początek. 

Tu tylko wymiana nagrzewnicy i chłodnicy pomoże, ale też ten syf może tkwić w bloku, na wirniku pompy i to może jeszcze wyłazić dłuższy czas.

 

Płukałeś tylko wodą czy czymś bardziej agresywnym?

Z takich mocniejszych masz BG540 albo środek od Forte Treatment.

Link to post
Share on other sites

 

10 godzin temu, analyzer64 napisał:

To cały układ jest tym syfem zalepiony. Zawsze najwięcej tego tkwi w chłodnicy i nagrzewnicy właśnie.

 

 

Taka ciekawostka z innego forum ;] 

 

Cytuj

Po miesiącu jest ten sam stan co przed wymianą, więc mogę założyć, że w tym momencie nagrzewnica wygląda tak samo jak ta stara.

 

67f665a84233c2ecgen.jpg

 

https://vw-clubpolska.pl/index.php?topic=2949.0

 

Czyli jedyna rada to rzeźba :phi: i jeśli samo płukanie nie pomoże to wymiana nagrzewnicy + montaż odstojnika na zasilaniu nagrzewnicy. Brzmi śmiesznie, szczególnie w 4-letnim aucie. ;l 

Edited by swienty
  • shocked 2
Link to post
Share on other sites
14 minut temu, swienty napisał:

Czyli jedyna rada to rzeźba :phi: i jeśli samo płukanie nie pomoże to wymiana nagrzewnicy + montaż odstojnika na zasilaniu nagrzewnicy. Brzmi śmiesznie, szczególnie w 4-letnim aucie.

 

Ciekawe, jak wygląda chłodnica :hmm:

Link to post
Share on other sites
3 minuty temu, swienty napisał:

 

Możliwe że podobnie :nie_wiem: natomiast przy butowaniu w upał nie ma problemu z temperaturą.

 

Ten silnik byl powszechnie stosowany w wielu modelach od Skody po Seata... Problem jest tylko w Golfie VII?

Przy takiej skali to powinno byc o tym glosno w necie nie tylko w PL...

Link to post
Share on other sites
11 minut temu, Maciej__ napisał:

 

Ten silnik byl powszechnie stosowany w wielu modelach od Skody po Seata... Problem jest tylko w Golfie VII?

Przy takiej skali to powinno byc o tym glosno w necie nie tylko w PL...

 

Z tego co wiem to na pewno Golf i Octavia, sporo ludzi ma z tym problem.

 

https://www.briskoda.net/forums/topic/468317-skoda-octavia-low-coolant-warning-and-large-repair-bill

 

Bez porządnego wypłukania układu i założenia jakiegoś filterka na zasilanie nagrzewnicy nie ma co zabierać się za jej wymianę. Babka z linka wyżej co wkleiłem wymieniła nagrzewnicę i po miesiącu to samo. ;l 

Edited by swienty
Link to post
Share on other sites
9 minut temu, Maciej__ napisał:

 

Ten silnik byl powszechnie stosowany w wielu modelach od Skody po Seata... Problem jest tylko w Golfie VII?

Przy takiej skali to powinno byc o tym glosno w necie nie tylko w PL...

 

Może nie u każdego ten woreczek pęka albo się rozpuszcza. Może tu powodem takiej sytuacji, był zalany płyn.

  • Like 1
Link to post
Share on other sites
3 minuty temu, swienty napisał:

 

Z tego co wiem to na pewno Golf i Octavia, sporo ludzi ma z tym problem.

 

https://www.briskoda.net/forums/topic/468317-skoda-octavia-low-coolant-warning-and-large-repair-bill/page/2/

 

Ciekaw czy to peka samo z siebie, czy moze ludzie tam gmeraja i probuja to wyciagnac ;]

Swoja droga, to wyjatkowo kretynskie rozwiazanie :facepalm:

Widze, ze sa nawet filmiki na YT jak to wydlubac ze zbiornika...

 

  • Like 1
Link to post
Share on other sites
1 minutę temu, Maciej__ napisał:

Swoja droga, to wyjatkowo kretynskie rozwiazanie :facepalm:

 

 

A może wcale nie, pytanie jaki % użytkowników naprawia to w serwisie za grube piniondze :] 

Link to post
Share on other sites
1 minutę temu, swienty napisał:

 

A może wcale nie, pytanie jaki % użytkowników naprawia to w serwisie za grube piniondze :] 

 

Gdyby skala byla naprawde duza, to mysle ze mogloby sie to skonczyc jakims pozwem zbiorowym...

Link to post
Share on other sites
1 minutę temu, Maciej__ napisał:

 

Gdyby skala byla naprawde duza, to mysle ze mogloby sie to skonczyc jakims pozwem zbiorowym...

 

W UE? Raczysz żartować... Skoro olali ludzi z aferą dieslową (montując jakieś rurki do kibla), to w tym przypadku w ogóle się nie przejmą. 

  • Like 4
Link to post
Share on other sites
1 minutę temu, Maciej__ napisał:

 

Gdyby skala byla naprawde duza, to mysle ze mogloby sie to skonczyc jakims pozwem zbiorowym...

 

Wystarczy że rozpuszcza się to po okresie gwarancji i dziękuje dobranoc. ;) 

Link to post
Share on other sites

Poleciałem sprawdzić w moim t rocu - nie widzę żadnego woreczka w środku (na tyle ile można prześwietlić zbiornik. Na zbiorniku nie pisze też "mit silikat", więc domniemuje, że musieli coś zmienić?

Link to post
Share on other sites
1 minutę temu, swienty napisał:

 

Na to wychodzi ;) 

 

Mój zbiornik wygląda jak ten

 

maxresdefault.jpg

No taki sam, ale nie ma napisu mit silikat.

Chyba, że dotyczy to diesli, ja mam benzyne, ale z drugiej strony co za różnica...

Link to post
Share on other sites
4 minuty temu, swienty napisał:

 

No to nie taki sam ;]  

No dobra, podobny

  • Haha 1
Link to post
Share on other sites
Dnia 10.09.2020 o 19:52, swienty napisał:

 

Na to wychodzi ;) 

 

Mój zbiornik wygląda jak ten

 

maxresdefault.jpg

A gdzie ten worek siedzi? Zanurzony w płynie jest?

Link to post
Share on other sites
Teraz, Lupus napisał:

A gdzie ten worek siedzi? Zanurzony w płynie jest?

 

W zbiorniczku wyrownawczym.

Sa na YT filmiki jak to wydlubac.

Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.