Skocz do zawartości

Pytania o zakup skody octavia 2,0 TDI 2017


janusz

Rekomendowane odpowiedzi

Witam koledzy, na wstępie proszę moderatorów o nie przenoszenie tematu na kącik skody do jutra ponieważ temat jest dość pilny, a na ww. kąciku jest mały ruch. 

Kolega chce kupić skodę octavie kombi 2,0 TDI (150 KM) rok 2016 (modelowy 2017). Auto ma manualną skrzynię biegów i przebieg 150 kkm, nie jest to żadna okazja, ani perełka z Niemiec. Nie mam rozeznania w autach z grupy VAG, ale kolega poprosił mnie o pomoc w oględzinach więc chciałbym się czegoś dowiedzieć. Chciałbym się dowiedzieć o słabych (newralgicznych) punktach tego modelu, takich jak np. silicat w układzie chłodzenia w vw w wątku obok (czy skoda z tym silnikiem w tym roczniku też powinna go mieć?). Interesują mnie też koszty eksploatacji (nie zakładając usterek) tego auta do przebiegu powiedzmy 250-300 kkm. Czy w zakresie takiego przebiegu należy się spodziewać jakichś dodatkowych (nietypowych) kosztów jak np. wymiana (regeneracja dpf, wtrysków, chłodnicy itp.) Generalnie chodzi mi o podpowiedzi czy to auto ma jakieś typowe usterki, które warto sprawdzić przed zakupem, a na które można nie zwrócić uwagi nie znając tego modelu. Dziękuję za podpowiedzi i proszę wypowiadać się w temacie. Nie interesują mnie opinie, że lepiej zamiast skody vw, citroen czy co innego. Narazie jest ten model brany pod uwagę i widzę, że kolega jest dość mocno na niego nastawiony (napalony), a ja chcę mu ewentualnie pokazać wady i tyle. A i jeszcze poproszę o opinie na temat samego silnika 2.0 TDI w tym roczniku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ktora to octavia OIII czy OIIIFl rozpoznasz to po swiatlach z przodu

Nikt nie ma żadnego doświadczenia z takim samochodem? A może ktoś napisze coś o tym silniku (2,0 TDI 150 KM, rok 2016), bać się go, może lepiej brać 1,6?

 

Wysłane z mojego CLT-L29 przy użyciu Tapatalka

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, janusz napisał:

Nikt nie ma żadnego doświadczenia z takim samochodem? A może ktoś napisze coś o tym silniku (2,0 TDI 150 KM, rok 2016), bać się go, może lepiej brać 1,6?

 

A czemu sie tak upiera przy dieslu? IMHO lepiej poszukac 1.4TSI 150KM.

Ten 2.0 TDI w tych rocznikach tez chyba polecany jest ogolnie, ale to tyle co wyczytalem na AK bo nie mialem zadnego do czynienia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

A czemu sie tak upiera przy dieslu? IMHO lepiej poszukac 1.4TSI 150KM.

Ten 2.0 TDI w tych rocznikach tez chyba polecany jest ogolnie, ale to tyle co wyczytalem na AK bo nie mialem zadnego do czynienia.

No się uparł, że przy jeździe autostradowej benzyna za dużo spali. Proponowałem mu, żeby popatrzył na golfa 1,4 TSI 125 KM z połową przebiegu skody. Mówię mu, że za 2 lata ma ponad 200 kkm i mocna utrata wartości, ale nie o tym jest temat.

W podobnych pieniądzach proponowałem mu astrę 2019 rok z przebiegiem ok. 40 kkm.

 

Wysłane z mojego CLT-L29 przy użyciu Tapatalka

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nikt nie ma żadnego doświadczenia z takim samochodem? A może ktoś napisze coś o tym silniku (2,0 TDI 150 KM, rok 2016), bać się go, może lepiej brać 1,6?  
Wysłane z mojego CLT-L29 przy użyciu Tapatalka
 
 
 
Silnik bez zarzutu, imho dużo lepszy niż 1.6, ale tak jak kolega Maciej polecam 1.4 TSI 140/150 KM w budzie Octavia/Leon/Golf. Przy 140 licznikowych na tempomacie benzyna nie przekracza 7l, ten diesel 6 wciągnie więc różnica litra.

Wysłane z mojego MI 9 przy użyciu Tapatalka

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Silnik bez zarzutu, imho dużo lepszy niż 1.6, ale tak jak kolega Maciej polecam 1.4 TSI 140/150 KM w budzie Octavia/Leon/Golf. Przy 140 licznikowych na tempomacie benzyna nie przekracza 7l, ten diesel 6 wciągnie więc różnica litra.

Wysłane z mojego MI 9 przy użyciu Tapatalka

Zakładając przebieg do 250-300 kkm to TSI powinien być mniej problematyczny od TDI?

Wysłane z mojego CLT-L29 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, janusz napisał:

Zakładając przebieg do 250-300 kkm to TSI powinien być mniej problematyczny od TDI?

 

To raczej kwestia szczescia w przypadku jednostkowego egzemplarza...

Zwlaszcza, ze auto na starcie ma juz polowe tego przebiegu i nie masz pojecia jak bylo traktowane.

  • Lubię to 4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 
To raczej kwestia szczescia w przypadku jednostkowego egzemplarza...
Zwlaszcza, ze auto na starcie ma juz polowe tego przebiegu i nie masz pojecia jak bylo traktowane.
Wiem, ale chodziło mi bardziej o statystykę. Zakładam, że diesel raczej spokojnie dobija do 300 kkm, nie wiem jak TSI.

Wysłane z mojego CLT-L29 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem przygodę z o3 2,0tdi.

Potrzebowałem na szybko auta w 2019r.

Kupiłem w ramach Das welt auto poleasingowe 2,0tdi 150KM w sty 2019 u pobliskiego dealera skody.

Czarne kombi style 127kkm za 55kpln z dodatkowym kompletem opon zimowych nowych w cenie auta.

Użytkowałem do listopada 2019 i przebiegu 177kkm. 

Auto za poprzednika miało poza standardowymi przegladami wymiane lożysk kół przednich przy 30tys km i wymiane szyby przedniej.

Ja wymieniłem tarcze i klocki, padła mi też jedna świeca żarowa. Robiłem wszystko w ASO.

Sprzedałem auto po 9mcach i 50tys km za 45tys pln dealerowi skody. Odkurzył i wystawił za 50. Dalej nie wiem.

Auto bardzo uszczedne i odporne na zużycie wnętrza.  Jak ktoś nie ma tendencji do robienia chlewu w aucie to długo utrzyma ładny stan. 

Foto jak sprzedałem auto z przebiegiem 177tys km.

 

Tak mi podeszła ta octavia że wymieniłem na 2,0tsi l&k.

 

 

 

 

 

temp6.jpg

temp28.jpg

20191117_115342.jpg

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiem, ale chodziło mi bardziej o statystykę. Zakładam, że diesel raczej spokojnie dobija do 300 kkm, nie wiem jak TSI.

Wysłane z mojego CLT-L29 przy użyciu Tapatalka

Przy 160-200 kkm w TSI trzeba zrzucić kolektor ssący i wyczyścić kolektor i kanały w głowicy, na szczęście już są firmy, które to mają opanowane i nie kosztuje to majątku, szacuję, że ok. 500-1200 zł, zdarza się, że poci się pompa wody, oryginał 750-800 PLN + pasek oryginał 80 PLN, rozrząd co 240 kkm w TSI, ceny części rozrządu niskie, to pewnie identycznie jak w TDI cenowo. Do tej pory sporo tego jeździ od 2013 roku i żadne inne usterki "ten typ tak ma" nie wyszły, więc chyba jest dobrze z tymi silnikami. Odradzam wersję 122/125 KM, słabsze turbo, sprzęgło, brak jednego wariatora, ciut za słabe do tej budy, a po programie jeżdżą jak seryjne 140/150 więc imho nie warto, chyba, że jakaś super oferta od znajomego/z rodziny.

Wysłane z mojego MI 9 przy użyciu Tapatalka

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Użytkowałem taka Octavie rocznik 2016. Oddałem przy przebiegu prawie 200 tys. W tym okresie jedna usterka pompa wody przebieg około 120000 podobno bolączka tego silnika i temat znany w serwisie. Auto cały czas użytkowane w trasie. Do 90000 silnik brał olej potem było ok. 

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 godzin temu, janusz napisał:

Nikt nie ma żadnego doświadczenia z takim samochodem? A może ktoś napisze coś o tym silniku (2,0 TDI 150 KM, rok 2016), bać się go, może lepiej brać 1,6?

 

Wysłane z mojego CLT-L29 przy użyciu Tapatalka

 

 

 

 

Jeżdżę służbowo 2.0 TDI DSG...

Generalnie bez problemów, ostatni dociągnął do 396kkm...

 

Ale, jeśli to auto w DK, to brać benzynę...

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 
Większe obciążenie opłatami dla diesla, a mają chyba jeszcze podkręcić...
Sprawdź sobie ile jest opłaty rocznej za diesla i odpowiednio za benzynę...
Wyjdzie ok. 1500 więcej, ale diesel tańszy i mniej pali więc się niweluje.

Wysłane z mojego CLT-L29 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, janusz napisał:

Wyjdzie ok. 1500 więcej, ale diesel tańszy i mniej pali więc się niweluje.

Wysłane z mojego CLT-L29 przy użyciu Tapatalka
 

 

Teraz. Mają zwiększać. Diesel raczej dostanie bardziej po tyłku...

Licząc spalanie wyższe o 2 l/100km i droższe o 2DKK/litr daje nam 4DKK więcej na każde 100km. Czyli 375x100km i koszty paliwa się zrównają...

A benzynę kupi raczej z mniejszym przebiegiem...

Do tego mniejsze dystanse w DK, wiec diesel będzie niedogrzany...

Ile razy z roku zamierza jeździć do PL?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy to to ogłoszenie? [mention=132918]janusz[/mention]
 
https://www.bilbasen.dk/brugt/bil/skoda/octavia/20-tdi-150-style-combi-5d/4837574
Tak, szykują mu się dojazdy do pracy autostradą ponad 40 km w jedną stronę.

Wysłane z mojego CLT-L29 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 minut temu, janusz napisał:

Tak, szykują mu się dojazdy do pracy autostradą ponad 40 km w jedną stronę.

Wysłane z mojego CLT-L29 przy użyciu Tapatalka
 

 

Jak nie będzie robił 40kkm rocznie, to IMHO nie ma sensu. A i wtedy trzeba pamiętać, że po roku już ma auto z 200kkm na blacie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach



Miałem przygodę z o3 2,0tdi.
Potrzebowałem na szybko auta w 2019r.
Kupiłem w ramach Das welt auto poleasingowe 2,0tdi 150KM w sty 2019 u pobliskiego dealera skody.
Czarne kombi style 127kkm za 55kpln z dodatkowym kompletem opon zimowych nowych w cenie auta.
Użytkowałem do listopada 2019 i przebiegu 177kkm. 
Auto za poprzednika miało poza standardowymi przegladami wymiane lożysk kół przednich przy 30tys km i wymiane szyby przedniej.
Ja wymieniłem tarcze i klocki, padła mi też jedna świeca żarowa. Robiłem wszystko w ASO.
Sprzedałem auto po 9mcach i 50tys km za 45tys pln dealerowi skody. Odkurzył i wystawił za 50. Dalej nie wiem.
Auto bardzo uszczedne i odporne na zużycie wnętrza.  Jak ktoś nie ma tendencji do robienia chlewu w aucie to długo utrzyma ładny stan. 
Foto jak sprzedałem auto z przebiegiem 177tys km.
 
Tak mi podeszła ta octavia że wymieniłem na 2,0tsi l&k.
 
 
 
 
 
temp6.jpg.589a844cf08fb3469a10350163532f3f.jpg
temp28.jpg.ea5a232afd4d3c49ef80ea136f87f4b4.jpg
20191117_115342.jpg.45e9782047652c13856a80aeefafa145.jpg


Impreza... Na ile KM zrobiona?

Wysłane z mojego CPH2021 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 
Jak nie będzie robił 40kkm rocznie, to IMHO nie ma sensu. A i wtedy trzeba pamiętać, że po roku już ma auto z 200kkm na blacie...
Narazie udało mi się wybić mu to auto z głowy, ale dalej myśli o dieslu, bo mu jakiś mechanik odradzał TSI. Co ciekawe zielony na to auto niecałe 2200 na rok.

Wysłane z mojego CLT-L29 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 minut temu, janusz napisał:

Narazie udało mi się wybić mu to auto z głowy, ale dalej myśli o dieslu, bo mu jakiś mechanik odradzał TSI. Co ciekawe zielony na to auto niecałe 2200 na rok.

Wysłane z mojego CLT-L29 przy użyciu Tapatalka
 

 

Ja bym poszedł w jego przypadku w tym kierunku...

https://www.bilbasen.dk/brugt/bil/honda/civic/16-i-dtec-sport-tourer-5d/4823564

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 
Ja bym poszedł w jego przypadku w tym kierunku...
https://www.bilbasen.dk/brugt/bil/honda/civic/16-i-dtec-sport-tourer-5d/4823564
Szwagier ma takie auto (też diesla), fajny i ekonomiczny samochód. Bardzo przyjemnie mi się nim jeździło.

Wysłane z mojego CLT-L29 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

20 godzin temu, janusz napisał:

Nikt nie ma żadnego doświadczenia z takim samochodem? A może ktoś napisze coś o tym silniku (2,0 TDI 150 KM, rok 2016), bać się go, może lepiej brać 1,6?

 

Wysłane z mojego CLT-L29 przy użyciu Tapatalka

 

 

 

W OIII przed liftem źle grało audio nie pamiętam które, dalej problem z rnatami drzwi od dołu na szczescie poprawili klapy bagaznika w kombi (nie ma rudej przy lampkach) co do silnika 2.0 TDI to tu nie ma sie do czego doczepić, tak samom jak 1,4 tsi oraz 1,5 tsi jak dbasz to 200-300tkm spokojnie przejedzie, co do wczesniej wspomnianych pomp to jest to znikomy odsetek nie ma se co glowy zawracac.

Ja bym sie doczepił do jakosci wygłuszenia bo jest słabiej niż np w golfie czy leonie .

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

23 godziny temu, janusz napisał:

A i jeszcze poproszę o opinie na temat samego silnika 2.0 TDI w tym roczniku.

Mamy w flocie 1.6 115 i 2.0 150 tdi. Tyle, że z końca 2018. Nic się z tymi silnikami nie dzieje, a mają już ponad 100 kkm. W poprzednich Focusach działo się już wiele przy tym przebiegu. 

Co do konkretnego egzemplarza, to ważne jak był uzytkowany (trasa,miasto). 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 12.09.2020 o 22:16, Spajdi napisał:

Silnik bez zarzutu, imho dużo lepszy niż 1.6, ale tak jak kolega Maciej polecam 1.4 TSI 140/150 KM w budzie Octavia/Leon/Golf. Przy 140 licznikowych na tempomacie benzyna nie przekracza 7l, ten diesel 6 wciągnie więc różnica litra.

Wysłane z mojego MI 9 przy użyciu Tapatalka
 

7l przy 140?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16 godzin temu, kaczorek79 napisał:

Nawet mniej.

Potwierdzam ma Ok 3 z 1.4 150ps moje doświadczenia z zużyciem Bp. Nigdy jeszcze mi 7 nie wypiła ostatnia trasa ponad 1700km przez całe Niemcy to 5,6l tankowane do pierwszego odbicia komp pokazał 5,9l prędkości różne średnie 120km/h.

Jestem z tego autka bardzo zadowolony.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 godzin temu, Spajdi napisał:

Dokładnie maksimum 7, ale to przy licznikowych 140 czyli realnie ok. 136 km/h. 2.0 TSI 190 KM w OIII FL kombi z DSG nie przekracza 7,5 w takich warunkach.

Jak kiedyś pisałem o doświadczeniach spalania z O3 wtedy jeszcze 1.4 tsi 140 KM, to ogół uznał to za kłamstwo, bo ideologia (benzyna nie może tak mało palić) nie pasowała do rzeczywistości.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 godzin temu, Spajdi napisał:

Dokładnie maksimum 7, ale to przy licznikowych 140 czyli realnie ok. 136 km/h. 2.0 TSI 190 KM w OIII FL kombi z DSG nie przekracza 7,5 w takich warunkach.

Wysłane z mojego MI 9 przy użyciu Tapatalka
 

Ja powyżej 120 mam ponad 10l w 2.0 290. Średnia z 5 tys to 10.5

 

35 minut temu, gregoryj napisał:

Ciekawe tylko czy nie powtorza afery spalinowej znanej z TDI. to musi palic tak uboga mieszanke, ze …… nie wiem jakim cudem spelnia normy. A jeśli spelnia to jak długo wszelakie filtry zyja, szczególnie jeśli chodzi o tlenki azotu

Jezdze teraz Skala dizel po Sardynii spala ponizej 5l w gorzystym terenie. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, wujek napisał:

Ja powyżej 120 mam ponad 10l w 2.0 290. Średnia z 5 tys to 10.5

 

 

Dlatego dziwiłem się w Twoim innym wątku, że wyszło niemało. U mnie w 1.4 tsi jak kasował się komputer po 100 godz. pracy i około 5 kkm, to średnie było 6,2/100, a jeżdżone głównie po Trójmieście i obwodnicy. Ja rozumiem, że mocy masz więcej, ale żebym miał spalić średnio 10/100, to musiałbym jeździć jak oszołom przez te 100 godz. nie używając skrzyni powyżej 3 biegu.

Nawet F20 z 1.6 T paliła mi podobnie do 1.4 tsi.

  • Lubię to 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 12.09.2020 o 18:02, janusz napisał:

Witam koledzy, na wstępie

Chciałbym podziękować wszystkim za odpowiedzi w temacie. Kolega dzisiaj dokonał wyboru, będzie "kura" ale 1,6 TDI (ok. 90 kkm nalotu). Niestety, albo "stety" kolega nie dał się namówić na wersję benzynową. Ja go nie namawiałem mocno, bo to jego decyzja (jakiś mechanik mu odradzał) i gdyby miał mieć jakieś problemy, to by było na mnie.

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 12.09.2020 o 22:16, Spajdi napisał:

Silnik bez zarzutu, imho dużo lepszy niż 1.6, ale tak jak kolega Maciej polecam 1.4 TSI 140/150 KM w budzie Octavia/Leon/Golf. Przy 140 licznikowych na tempomacie benzyna nie przekracza 7l, ten diesel 6 wciągnie więc różnica litra.

Wysłane z mojego MI 9 przy użyciu Tapatalka
 

 

W dniu 14.09.2020 o 17:46, kaczorek79 napisał:

Nawet mniej.

Niestety przekracza. Przy silnym wietrze na tym samym odcinku było już 7.7 Na autocentrum wyszło im 7.4

IMG_20190330_094952.jpg

Edytowane przez gzes
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, gzes napisał:

Ok, ale jaką miałeś średnią prędkość na tym odcinku?

CHGW :] 

nie sprawdzałem. zerknę na komputerze przy okazji (aczkolwiek to będzie odczyt z krótszego dystansu bo odłączałem aku i mi wyzerowało dane)

normalna eksploatacja: jakieś 40% miasto, 40% poza miastem, 20% ekspresówki (do autostrady mam daleko)

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok, ale jaką miałeś średnią prędkość na tym odcinku?
Średnia prędkość Ci niewiele powie bo jeżdżąc po autostradach i mieście można mieć taką samą średnią jak kręcąc się po krajówkach a spalanie będzie zupełnie inne. Ja np. aktualnie mam s crossa 1,4 I spalanie ok. 6 litrów przy średniej ponad 60 km/h. Ostatnio 5,7 I średnia 63 km/h. Ale jeżdżę raczej spokojnie bez korków i autostrad. W C4 średnia z iluś tysięcy była 4,4 l.

Wysłane z mojego CLT-L29 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 minut temu, janusz napisał:

Średnia prędkość Ci niewiele powie bo jeżdżąc po autostradach i mieście można mieć taką samą średnią jak kręcąc się po krajówkach a spalanie będzie zupełnie inne. Ja np. aktualnie mam s crossa 1,4 I spalanie ok. 6 litrów przy średniej ponad 60 km/h. Ostatnio 5,7 I średnia 63 km/h. Ale jeżdżę raczej spokojnie bez korków i autostrad. W C4 średnia z iluś tysięcy była 4,4 l.

Wysłane z mojego CLT-L29 przy użyciu Tapatalka
 

Rozumiem. Ja odpowiadałem konkretnie tym którzy twierdzą że przy stałej prędkości 140km/h można zejść poniżej 7l w 1.4/5 tsi 150km. Wg mnie jest to mało prawdopodobne. 

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, gzes napisał:

 

Niestety przekracza. Przy silnym wietrze na tym samym odcinku było już 7.7 Na autocentrum wyszło im 7.4

 

Opierasz się na jednym teście zrobionym na odcinku 20 km. Nie wiemy w jakim stanie był silnik, jakie warunki drogowe, jakie opony, jaki rodzaj nawierzchni, jaka topografia. Też mogę pokazać Ci zdjęcie z komputera pokładowego po dużo dłuższym odcinku wracając z rodziną z wakacji. Oprócz tego wiele razy obserwowałem spalanie w trasach i powyżej 7, to musi być już w okolicy 150 na tempomacie. Z 14 kkm mam średnią 6,3 z dystrybutora.

Tu na zdjęciu przejazd chorwacką autostradą z tempomatem na 140 i zwalniane tylko w tunelach w okolice 120, jazdy pod górę nie brakowało. Zwróć uwagę na przejechane km od tankowania i pozostały zasięg. Zbiornik paliwa ma 50 l.

20200817_125949.jpg.95d08fcb34095407545ca9058d6dfcb2.jpg

Edytowane przez kaczorek79
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.