Skocz do zawartości

Karty SIM w samochodach


bergerac

Rekomendowane odpowiedzi

Coraz więcej nowych aut ma karty SIM, które pozwalają na korzystanie z internetu oraz z aplikacji samochodowych. Myślicie, że jest możliwość podmiany na własną kartę SIM, chociażby w celu zapewnienia dostępu do netu ?

 

Właściwie jestem przekonany, że znam odpowiedź, natomiast pytanie z czystej ciekawości. Może komuś się udało albo któraś marka aut to umożliwia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Coraz więcej nowych aut ma karty SIM, które pozwalają na korzystanie z internetu oraz z aplikacji samochodowych. Myślicie, że jest możliwość podmiany na własną kartę SIM, chociażby w celu zapewnienia dostępu do netu ?
 
Właściwie jestem przekonany, że znam odpowiedź, natomiast pytanie z czystej ciekawości. Może komuś się udało albo któraś marka aut to umożliwia.
U mnie był fabryczny SIM z limitem danych (głównie tematyka , zdalne opalanie itp) podzieliłem na NJU 30GB i ma normalnego neta.

Działa.

Wysłane z tel.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podejrzewam, że nie w każdej marce jest to taka prosta sprawa, bo karta może być też wlutowana, tak np. mam u siebie w module telematyki.

 

Ale jeszcze pewnie chwila i ktoś to rozpracuje, żeby zastosować podstawkę na zwykłą kartę SIM.

 

Tutaj Rosjanie już ogarnęli temat w starszym systemie Renault:

https://www.drive2.ru/l/542582051346318313/?fbclid=IwAR3gf_4rfL4fU9gkM8MWU7_7f9ohmRzxWHJGtBPUysuRqoCoiSIMC_9SR8U

 

 

 

 

Edytowane przez analyzer64
  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 hours ago, bergerac said:

Coraz więcej nowych aut ma karty SIM, które pozwalają na korzystanie z internetu oraz z aplikacji samochodowych. Myślicie, że jest możliwość podmiany na własną kartę SIM, chociażby w celu zapewnienia dostępu do netu ?

 

Właściwie jestem przekonany, że znam odpowiedź, natomiast pytanie z czystej ciekawości. Może komuś się udało albo któraś marka aut to umożliwia.

Sim to sim, pewnie da się wymienić. Pytanie czy auto ma router, czy jest tylko na potrzeby auta.

U mnie są dwie karty. Jedna fabryczna, do której użytkownik teoretycznie nie ma dostępu i służy do komunikacji auta z serwerem producenta. Druga na kartę użytkownika do routera wifi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, ppmarian napisał:

U mnie był fabryczny SIM z limitem danych (głównie tematyka , zdalne opalanie itp) podzieliłem na NJU 30GB i ma normalnego neta.

Działa.

Wysłane z tel.
 

w sensie wymieniłeś po prostu fabryczną kartę sim na inną i poszło ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, bergerac napisał:

Coraz więcej nowych aut ma karty SIM, które pozwalają na korzystanie z internetu oraz z aplikacji samochodowych. Myślicie, że jest możliwość podmiany na własną kartę SIM, chociażby w celu zapewnienia dostępu do netu ?

 

Właściwie jestem przekonany, że znam odpowiedź, natomiast pytanie z czystej ciekawości. Może komuś się udało albo któraś marka aut to umożliwia.

VAG ma esim, raczej bez szans na wymianę, jak ma reszta nie wiem, ale zapewne podobnie. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, bergerac napisał:

Coraz więcej nowych aut ma karty SIM, które pozwalają na korzystanie z internetu oraz z aplikacji samochodowych. Myślicie, że jest możliwość podmiany na własną kartę SIM, chociażby w celu zapewnienia dostępu do netu ?

 

Właściwie jestem przekonany, że znam odpowiedź, natomiast pytanie z czystej ciekawości. Może komuś się udało albo któraś marka aut to umożliwia.

A kto placu za abonanament w takin simie wbudiwanym w auto?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

37 minut temu, PawelWaw napisał:

 

do konca gwarancji. po co im dluzej :)

a serio to pewnie koszt roczny z 50 zl dla nich wiec nie ma raczej problemu, doliczyli pewnie to do ceny auta

a klient becaluje z tysiaka rocznie. No, ale ok - jeszcze utrzymanie serwerów,itp.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, bergerac napisał:

Coraz więcej nowych aut ma karty SIM, które pozwalają na korzystanie z internetu oraz z aplikacji samochodowych. Myślicie, że jest możliwość podmiany na własną kartę SIM, chociażby w celu zapewnienia dostępu do netu ?

 

Właściwie jestem przekonany, że znam odpowiedź, natomiast pytanie z czystej ciekawości. Może komuś się udało albo któraś marka aut to umożliwia.

 

Są trzy możliwości...

1. Fizyczna karta SIM w podstawce. Możliwa wymiana, pod warunkiem że nikt nie wymyślił simlocka...

2. Wlutowana karta SIM. Wymiana nadal możliwa, ale patrz wyżej...

3. eSIM

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 godzin temu, bergerac napisał:

Coraz więcej nowych aut ma karty SIM, które pozwalają na korzystanie z internetu oraz z aplikacji samochodowych. Myślicie, że jest możliwość podmiany na własną kartę SIM, chociażby w celu zapewnienia dostępu do netu ?

 

Właściwie jestem przekonany, że znam odpowiedź, natomiast pytanie z czystej ciekawości. Może komuś się udało albo któraś marka aut to umożliwia.

 

U mnie są dwie. Jedna producenta - niewymienialna. Służy do usług typu SOS, concierge i zdalnego komunikowania się z autem. Druga - moja własna do hotspotu, Internetu, usług online itp.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, PawelWaw napisał:

 

do konca gwarancji. po co im dluzej :)

a serio to pewnie koszt roczny z 50 zl dla nich wiec nie ma raczej problemu, doliczyli pewnie to do ceny auta

 

W Renówce płacił klient ;] I to 250zł rocznie! za informację o cenach paliw, dostępie do e-mail, informacji o korkach + jakieś pierdoły typu pogoda, kalendarz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 minut temu, analyzer64 napisał:

 

W Renówce płacił klient ;] I to 250zł rocznie! za informację o cenach paliw, dostępie do e-mail, informacji o korkach + jakieś pierdoły typu pogoda, kalendarz.

 

U mnie "Remote services" są w cenie przez pierwsze 3 lata, potem jest jakiś abonament.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, Dark_Knight napisał:

 

U mnie "Remote services" są w cenie przez pierwsze 3 lata, potem jest jakiś abonament.

 

 

Dobrze, że chociaż przez 3 lata :ok: Inna sprawa, że np. TomTom w starszym systemie Renault, pewnie w innych markach z podobnym rozwiązaniem i na TomTomie, wyłączał karty sim permanentnie jeśli nie była aktywna przez 3 lata. Więc trafia się klient, który kupił sobie używane auto, spojrzał w dostępne funkcje, zapłacił te 250zł a usługa nie jest aktywna. Zwrotu kasy nie ma.

 

Dlatego ludzie kombinują z innymi kartami :ok: 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, sherif napisał:

50zł z roamingiem w Europie (nie tylko EU).. nie sądze.

No ale jakoś to finansowo ogarniają - nie sadze żeby było bardzo drogo - mam nawigacje Tomtoma  z  informacją o utrudnieniach i korkach (ważne dożywotnio) i zapłaciłem za nią kilkaset złotych - chyba wymiana danych tez jest na zasadzie karty SIM? - czy nie mam racji i działa zupełnie inaczej?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, analyzer64 napisał:

 

Dobrze, że chociaż przez 3 lata :ok: Inna sprawa, że np. TomTom w starszym systemie Renault, pewnie w innych markach z podobnym rozwiązaniem i na TomTomie, wyłączał karty sim permanentnie jeśli nie była aktywna przez 3 lata. Więc trafia się klient, który kupił sobie używane auto, spojrzał w dostępne funkcje, zapłacił te 250zł a usługa nie jest aktywna. Zwrotu kasy nie ma.

 

Dlatego ludzie kombinują z innymi kartami :ok: 

 

Jak nie ma. Chargeback i kasa na karcie. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, PawelWaw napisał:

 

I jak dzialaly te info o cenach ? 

 

U mnie raz działają, raz nie działają. Częściej działają w krajach bardzo cywilizowanych, w Polsce raczej nie działają, a jak już to tylko przy autostradach. Generalnie nie korzystam.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

32 minuty temu, volf6 napisał:

Będą blokować auto jak klient raty zapomni zapłacić?;]

 

Nie śmiej się, takie czasy nadejdą. Zapłacisz abonament to odblokują Ci auto. Zwróć uwagę, że takie coś już funkcjonuje w przypadku oprogramowania typu MS Office, Adobe Photoshop/Lightroom. Mimo, że masz zainstalowane aplikacje na dysku to możesz je używać pod warunkiem wykupienia abonamentu miesięcznego/rocznego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 minut temu, PawelWaw napisał:

 

I jak dzialaly te info o cenach ? 

 

Mnie nie pytaj, ja tego nie kupiłem, bo jak dla mnie jest za drogo, poczekam aż pojawi się gotowe rozwiązanie to wtedy jakąś kartę tam wrzucę :ok: 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minut temu, Dark_Knight napisał:

 

U mnie raz działają, raz nie działają. Częściej działają w krajach bardzo cywilizowanych, w Polsce raczej nie działają, a jak już to tylko przy autostradach. Generalnie nie korzystam.

 

 

Szkoda to akurat fajna funkcjonalnosc. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, Dark_Knight napisał:

 

Ale ja wiem. Pytanie czy to "podglądają" czy traktują tak, jak moderatorzy AK nasze privy.

;]

chodzi o to, że w każdej chwili mogą zaingerować w komunikację pomiędzy użytkownikiem a samochodem. Już w mojej Insignii On-Star ma pełen dostęp do auta. Kiedyś wyświetliła mi się jakaś dziwna kontrolka i połączyłem się z OnStar, to zrobili zdalnie diagnostykę auta, wszystko wyjaśnili. Pełen przepływ danych. 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

43 minuty temu, Dark_Knight napisał:

 

Nie. To ja się zdalnie komunikuję z autem, nie oni. Chociaż, kto ich tam wie...

;]

Oni też :skromny:.

Do kolegi z BMW zadzwoniła babka z serwisu do auta aby natychmiast przerwał jazdę i zaparkował auto, bo brak Addblue spowoduje uszkodzenia silnika. Po czym sami sobie namierzyli auto, otworzyli i odpalili. Kolega liczyć, że to taki Assistance / consierge .. zdziwił się jak dostał fakturę za holowanie :phi:.

  • Haha 4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

23 minuty temu, delco napisał:

No ale jakoś to finansowo ogarniają - nie sadze żeby było bardzo drogo - mam nawigacje Tomtoma  z  informacją o utrudnieniach i korkach (ważne dożywotnio) i zapłaciłem za nią kilkaset złotych - chyba wymiana danych tez jest na zasadzie karty SIM? - czy nie mam racji i działa zupełnie inaczej?

No raczej nie dokładają. Tej transmisji nie ma dużo, auto wysyła dane serwisowe o swoim stanie (paliwo, temp, temp zewn, przebieg, płyny, itd) + pozycje. Jeżeli zakres byłby ograniczony do Unii to pewnie niewielka kwota, ale w wykazie krajów jest m.in Albania, Białoruś, Rosja, itd.

W navi masz pewnie TMC albo przez zewn Internet. TMC jest bezpłatne w większości krajów, u nas jest jakaś jednorazowa licencja którą płacą producenci.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

18 minut temu, bergerac napisał:

chodzi o to, że w każdej chwili mogą zaingerować w komunikację pomiędzy użytkownikiem a samochodem. Już w mojej Insignii On-Star ma pełen dostęp do auta. Kiedyś wyświetliła mi się jakaś dziwna kontrolka i połączyłem się z OnStar, to zrobili zdalnie diagnostykę auta, wszystko wyjaśnili. Pełen przepływ danych. 

Juz 20 lat temu potrafili zdalnie odpalac bmw w Szklanej pulapce. A jak zrobili wlam do auta i poduche odpalilo, to tez call center zadzwonilo wybadac co sie dzieje. 

Uplynelo 20 lat i zaczyna byc to i u nas coraz popularniejsze :)

 

Edytowane przez zinger
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

56 minut temu, delco napisał:

No ale jakoś to finansowo ogarniają - nie sadze żeby było bardzo drogo - mam nawigacje Tomtoma  z  informacją o utrudnieniach i korkach (ważne dożywotnio) i zapłaciłem za nią kilkaset złotych - chyba wymiana danych tez jest na zasadzie karty SIM? - czy nie mam racji i działa zupełnie inaczej?

trochę mnie dziwi, że koncentrujecie się tylko na koszcie transmisji danych. Przecież trzeba też utrzymać całą infrastrukturę: serwery, łącza dostępowe, oprogramowanie, ludzi, licencje, itp.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

31 minut temu, bergerac napisał:

trochę mnie dziwi, że koncentrujecie się tylko na koszcie transmisji danych. Przecież trzeba też utrzymać całą infrastrukturę: serwery, łącza dostępowe, oprogramowanie, ludzi, licencje, itp.

 

Dla klienta końcowego i tak najważniejsza jest cena, myślisz że ktoś się skupia nad tym, co jest po drodze? Tak samo operator komórkowy ma do utrzymania milion rzeczy.

Nie jestem programistą, ale we współczesnym samochodzie raczej nie ma kosmicznej technologii w tym zakresie, odczyt parametrów zapewne odbywa się przez obd, które to parametry ciągnie sobie soft napisany przez producenta pojazdu, do tego podpięte są liczne funkcje, typu powiadomienie o awarii. O ile te systemy działały wewnatrz pojazdu i wiedział o tym tylko użytkownik, tak teraz system jest otwarty na przesył danych na zewnątrz, a kontrola nad pojazdem jest niejako efektem ubocznym otwarcia tego systemu, bo dało to takie możliwości.

 

 

Fakt, że to wszystko kosztuje i mnóstwo osób nad tym siedziało, ale technologia jest od lat stosowana w przypadku komputerów, teraz tylko zaimplementowano to w samochodzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 hours ago, delco said:

No ale jakoś to finansowo ogarniają - nie sadze żeby było bardzo drogo - mam nawigacje Tomtoma  z  informacją o utrudnieniach i korkach (ważne dożywotnio) i zapłaciłem za nią kilkaset złotych - chyba wymiana danych tez jest na zasadzie karty SIM? - czy nie mam racji i działa zupełnie inaczej?

Ja tez taka mam.

Jest karta SIM, dziala w siecie 2G na danych GPRS, to bardzo tanie jest bo i ilosc danych minimalna.

Gdzies w opisie sie dokopalem ze 'dozywotnio' znaczy do poki w danym kraju istnieje jeszcze siec 2G...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

17 minut temu, jaceq napisał:

Gdzies w opisie sie dokopalem ze 'dozywotnio' znaczy do poki w danym kraju istnieje jeszcze siec 2G...

No tak  w słowo "dożywotnio" pokładam ograniczona ufność odkąd kupiłem 15 lat temu nawigacje z dożywotnią aktualizacja map - firma przestała istnieć po 3 latach...

  • Haha 5
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W BMW wygląda to jak na BMW przystało :facepalm:

Karta jest gdzieś zaszyta i nie podmienia się jej ponoć. Przesyła ona sobie dane z BMW, współdziała z nawigacją, odczytuje pogodę i inne takie pierdółki. By korzystać z Hot Spota (ponoć dosyć wolny) i w zasadzie nie wiem co więcej robi, czy muzykę można odtwarzać czy nie ale chyba nie bo wbudowanego Spotyfi nie ma jak do tej pory ani nic innego to trzeba związać się z Deutsche Telekom i płacić im minimum 30pln miesiąc za 1GB.

Te wbudowane przesyłanie danych to też są jakieś czasowe i opcyjne i z nowym autem chyba na 3 lata...

Więc jakoś to wszystko tyłka nie urywa.

 

U znajomych w rocznym Q5 ponoć dało podmienić się SIM na zwykłe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Coraz więcej nowych aut ma karty SIM, które pozwalają na korzystanie z internetu oraz z aplikacji samochodowych. Myślicie, że jest możliwość podmiany na własną kartę SIM, chociażby w celu zapewnienia dostępu do netu ?  

Właściwie jestem przekonany, że znam odpowiedź, natomiast pytanie z czystej ciekawości. Może komuś się udało albo któraś marka aut to umożliwia.

 

2 sim. Jedna mogę sobie włożyć jaka chce - tą od cen paliw, google earth, hotspota

 

 

 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, sherif napisał:

Oni też :skromny:.

Do kolegi z BMW zadzwoniła babka z serwisu do auta aby natychmiast przerwał jazdę i zaparkował auto, bo brak Addblue spowoduje uszkodzenia silnika. Po czym sami sobie namierzyli auto, otworzyli i odpalili. Kolega liczyć, że to taki Assistance / consierge .. zdziwił się jak dostał fakturę za holowanie :phi:.

 

Ładna bzdura.

 

AdBlue nie ma wpływu na silnik, jest podawane do układu wydechowego. Silnik bez AdBlue może pracować normalnie. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 minut temu, hefi napisał:
12 minut temu, chojny napisał:
 
Ładna bzdura.
 
AdBlue nie ma wpływu na silnik, jest podawane do układu wydechowego. Silnik bez AdBlue może pracować normalnie. 

Jak wyjedziesz do 0 to tylko laweta bo blokuje auto

 

Bzdura. 

 

Auto nie zostanie zablokowane, pojedzie tak długo aż go nie wyłączysz i wtedy już nie odpali a to na wyraźne życzenie kierującego ponieważ, informacje o kończącym się AdBlue są wyświetlane na tysiące kilometrów przed końcem płynu, więc wyjeżdżenie do końca to świadome ignorowanie kilkudziesięciu ostrzeżeń.  

 

Procedura ta nie ma nic wspólnego z bezpieczeństwem silnika, ponieważ tak jak pisałem, AdBlue jest podawane za silnikiem do układu wydechowego. 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 
Bzdura. 
 
Auto nie zostanie zablokowane, pojedzie tak długo aż go nie wyłączysz i wtedy już nie odpali a to na wyraźne życzenie kierującego ponieważ, informacje o kończącym się AdBlue są wyświetlane na tysiące kilometrów przed końcem płynu, więc wyjeżdżenie do końca to świadome ignorowanie kilkudziesięciu ostrzeżeń.  
 
Procedura ta nie ma nic wspólnego z bezpieczeństwem silnika, ponieważ tak jak pisałem, AdBlue jest podawane za silnikiem do układu wydechowego. 
 
Tak, na około 2500 km przed końcem zaczyna przypominać
Tak, nie ma nic wspólnego z bezpieczeństwem silnika a emisja. Nie spełniasz norm nie jedziesz.
Tak, totalna ignorancja
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.