Randar Napisano 16 Września 2020 Udostępnij Napisano 16 Września 2020 Jest jakiś problem z radiem w Fordzie KA mk2 z 2010 r. Nie jest to radio fabryczne tylko dokładane Sony CDX-G1000 lub G1001 jak na zdjęciu i teraz tak ... co jakiś czas zachowuj się jak by coś odcinało zasilanie. Wszystko gaśnie, ekran czarny i cisza. Za dosłownie moment - 1,2 czasem 5 sekund wstaje zasilanie i zaczyna grać. Dzieje się to kompletnie bez schematu. Czasem potrafi grać godzinę i jest OK, czasem w ciągu 5 minut zgaśnie 4 razy. Nie ma zależności od temperatury, wybojów na drodze czy innych czynników, kompletnie losowo to działa. I teraz pytanie, defekt radia czy instalacja zasilająca z samochodu może powodować takie psikusy? Generalnie jestem gotowy kupić nowe radio i zamontować ale żeby nie było skuchy, że to wina instalacji samochodu i zakup bez sensu. A może do kostki radia wpiąć na krótko żarówkę na drutach i z tym jeździć i patrzyć czy razem z radiem zgaśnie żarówka? Jakieś inne pomysły jak sprawdzić ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
HARDTECHNO Napisano 17 Września 2020 Udostępnij Napisano 17 Września 2020 Jeżeli radio nie fabryczne zacząłbym id sprawdzenia kostek z tyłu czy piny nie poluzowane. Plus może być po stacyjce lub stały. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
volf6 Napisano 17 Września 2020 Udostępnij Napisano 17 Września 2020 36 minut temu, HARDTECHNO napisał: Plus może być po stacyjce lub stały Raczej tak i tak, znaczy jeden stały a drugi po stacyjce Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marcindzieg Napisano 17 Września 2020 Udostępnij Napisano 17 Września 2020 12 godzin temu, Randar napisał: Jakieś inne pomysły jak sprawdzić ? Musisz sprawdzić czy gdzieś nie zgniły przewody i zwarcia nie robi. Często to jest np. przy głośnikach. Zacznij od miernika i wtyczki przy radiu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Randar Napisano 17 Września 2020 Autor Udostępnij Napisano 17 Września 2020 2 godziny temu, marcindzieg napisał: Musisz sprawdzić czy gdzieś nie zgniły przewody i zwarcia nie robi. Często to jest np. przy głośnikach. Zacznij od miernika i wtyczki przy radiu. A jak zwarcie to bezpiecznik by nie leciał? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mikomir Napisano 17 Września 2020 Udostępnij Napisano 17 Września 2020 15 godzin temu, Randar napisał: może do kostki radia wpiąć na krótko żarówkę na drutach i z tym jeździć i patrzyć czy razem z radiem zgaśnie żarówka? Dokładnie to jest pierwsza czynność jaką powinieneś zrobić. Żadne pomiary czy inne "manewry" na postoju nic nie dadzą, szkoda czasu i energii. Problem wystepuje tylko w czasie jazdy i do tego nieregularnie - to tylko żaróweczka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marcindzieg Napisano 17 Września 2020 Udostępnij Napisano 17 Września 2020 (edytowane) Godzinę temu, Randar napisał: A jak zwarcie to bezpiecznik by nie leciał? Jak jest na głośniku (nawet nie musi być zwarcie - wystarczy za niska impedancja, może być od wilgoci) to część radiów się po prostu wyłącza. Takie zabezpieczenie. Te lepsze coś pokażą na wyświetlaczu. Jak masz kostki iso to odłącz tę od głośników (zostaw drugą) i zobacz czy problem się powtarza. Edytowane 17 Września 2020 przez marcindzieg Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Randar Napisano 20 Września 2020 Autor Udostępnij Napisano 20 Września 2020 Potrzebna pomoc bo kabelkologii nie ogarniam. Wyciągnąłem radio i sprawa wygląda tak. Z instalacji samochodu wychodzą 3 kostki + antena. Kostka 1 - niepodłączona nigdzie bo jak przypuszczam to jest ta która powoduje, że na wyświetlaczu między zegarami wyświetla ją się informacje z radia oryginalnego. Kostka 2 - podłączona przez przejściówkę do radia Sony = głośniki Kostka 3 - podłączona przez przejściówkę do radia Sony - zasilanie Ta kostka z zasilaniem to dla mnie czarna magia :(, jest do niej podłączone jeszcze jakieś ustroistwo (to owinięte gąbką) i kompletnie nie wiem do czego to jest. Jakiś konektor czerwony nie jest spięty, chyba od innego wariantu podpięcia zasilania. Teraz to w ogóle jest tak, że radio da się włączyć i gra tylko przy pracującym silniku. W żadnej innej pozycji kluczyka w stacyjce nie gra. A chciał bym, że by grało po włączeniu klucza do stacyjki i przekręcenia w pierwszą pozycję. Wyłączenie działa tak, że po wyłączeniu silnika i wyciągnięciu kluczka gaśnie wyłącza się po kilku sekundach grania. Bardzo mnie dziwi ta dziwna kostka ISO do radia. Google pokazuje zwykłe proste przejściówki bez tego dziwnego czegoś. Czy ktoś wie co to jest i do czego i czy musi być ? Jestem w stanie zaryzykować zakup kostki iso za 18 pln z tej przykładowej aukcji bo może to dziwne coś powoduje że radio przestaje chwilowo działać ? Ktoś coś ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rwIcIk Napisano 20 Września 2020 Udostępnij Napisano 20 Września 2020 Może to jakiś filtr p.zakłóceniowy? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Randar Napisano 20 Września 2020 Autor Udostępnij Napisano 20 Września 2020 2 minuty temu, rwIcIk napisał: Może to jakiś filtr p.zakłóceniowy? to ja się pytam :), w życiu miałem epizod z kilkoma niefabrycznymi radioodbiornikami i żaden nie miał takiego czegoś. Zawsze prosta przejściówka z instalacji samochodu na radio. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Randar Napisano 22 Września 2020 Autor Udostępnij Napisano 22 Września 2020 Zainteresowanie ogromne :), ale napiszę. Kupiłem kostkę ISO i radio martwe w 99%. Ten 1% dlatego, że po podmianie kostki i włączeniu zasilania usłyszałem pracujący napę CD ale radio nie uruchomiło się. Generalnie poddaje się i chyba podjadę do speców od car-audio na konsultacje bo mnie to przerosło 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
HARDTECHNO Napisano 22 Września 2020 Udostępnij Napisano 22 Września 2020 Możliwe że będzie to filtr przeciwzakłóceniowy do radia FM . Oryginalna wiązka.bedzie.miala kostkę na głośniki.i kostkę z zasilaniem. Ty musisz mieć stałe zasilanie do radia i tzw wzbudzenie radia czyli + po stacyjce. Nie rozumie dlaczego nie moZezz dość do zasilania z miernikiem w ręku? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Randar Napisano 22 Września 2020 Autor Udostępnij Napisano 22 Września 2020 (edytowane) 42 minuty temu, HARDTECHNO napisał: Możliwe że będzie to filtr przeciwzakłóceniowy do radia FM . Oryginalna wiązka.bedzie.miala kostkę na głośniki.i kostkę z zasilaniem. Ty musisz mieć stałe zasilanie do radia i tzw wzbudzenie radia czyli + po stacyjce. Nie rozumie dlaczego nie moZezz dość do zasilania z miernikiem w ręku? Nie wiem co to jest ale jest zasilane. Znalazłem w kostce + stały i + po zapłonie. Kupiłem normalną kostkę ISO do radia Sony i po zamianie z tej co jest w samochodzie radio nie działa. Ta co jest teraz mówiąc po krótce puszcza prąd przez to coś i wraca do radia. Dlaczego na zwykłej radio nie działa ? Nie mam pojęcia., pierwszy raz na oczy widzę takie coś. To jest wiązka kabli mająca dokładnie takie same złącza jak kostka ISO - z jednej strony wpięta do radia a z drugiej do instalacji samochodu. ten odcinek na dole to własnie kostki ISO i do radia. Ten dziwoląg na drucie ma 3 przewody - żółty, czerwony i czarny. dokładnie te same co wychodzą z kostki zasilającej z samochodu. Edytowane 22 Września 2020 przez Randar Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.