Skocz do zawartości

Więc jak to jest z tymi akumulatorami?


format

Rekomendowane odpowiedzi

Bateria 300 kg 8]

No i ważne chłodzenie - wolniejsze ładowanie, słabsze przyspieszanie to niżesz temp. i dłuższa żywotność akumulatorów.

Ciekawe, czy to wydumki, czy tak, jak i w spalinowych - trwałość zależy do egzemplarza, producenta itp. a mniej od sposobu użytkowania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, rwIcIk napisał:

Bateria 300 kg 8]

No i ważne chłodzenie - wolniejsze ładowanie, słabsze przyspieszanie to niżesz temp. i dłuższa żywotność akumulatorów.

Ciekawe, czy to wydumki, czy tak, jak i w spalinowych - trwałość zależy do egzemplarza, producenta itp. a mniej od sposobu użytkowania.

Na trwałość największy wpływ ma czas i wysoka temperatura, oraz zakres % użytkowania. Następnie przebieg. 
Czyli idealnie jest powiedzmy użytkować w przedziale 30-70% naładowania, i nie katować auta. 
Nie zostawiać auta na bardzo długo w pełni naładowanego jak i rozładowanego. I oczywiście aktywnie chłodzony i podgrzewany pakiet. 

W praktyce jednak, mówimy tu o tym, czy pakiet wytrzyma w rozsądnej sprawności 20 czy 30 lat. 
 

Aktualnie jest wyścig na sprawność i wytrzymałość jak w motoryzacji w latach 80/90. Za jakiś czas będzie celowe postarzanie produktu, bo będą za dobre ;) 

 

Tesla ogólnie miesza, bo na dniach chcą zaprezentować pakiet baterii o żywotności minimum 1 mln mil. 
 

Ale w świadomości przeciętnego Kowalskiego bateria w EV to jak paluszek AA w latarce ;) 

 

 

Edytowane przez mrBEAN
  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, mrBEAN napisał:

Tesla ogólnie miesza, bo na dniach chcą zaprezentować pakiet baterii o żywotności minimum 1 mln mil. 

Wolałbym, żeby popracowali nad baterią, która przy tej samej pojemności będzie miała 3x mniejszą masę i cenę. 

  • Lubię to 1
  • Skonfundowany 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobra, obejrzałem.

Dodam jeszcze, że wspomniany na końcu „battery drain” jest zależny od konkretnego modelu auta, i rozwiązań w nim zastosowanych. 

 

Przykładowo Tesla nieużywana dość szybko się rozładowuje, a Golf i Ioniq w ogóle. 
 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, iwik napisał:

Wolałbym, żeby popracowali nad baterią, która przy tej samej pojemności będzie miała 3x mniejszą masę i cenę. 

To jest tak oczywiste, że nawet o tym nie wspominałem. 
Postęp w tej materii jest, choć powolny.

Powolny jest między innymi z tego powodu, by zarobić na wszystkim po kolei ;) 

 

Skokowy postęp będzie przy zmianie technologii, aktualnie testowany jest stały elektrolit i baterie siarkowe. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

......w świadomości przeciętnego Kowalskiego bateria w EV to jak paluszek AA w latarce  

 

Kowalski nie posiada świadomości

 

Bo jakby zobaczył obciążenie środowiska przy produkcji i szczątkowy recykling to by na kolanach chodził wokół śmierdzącego Passata

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

35 minut temu, chris_66 napisał:

Kowalski nie posiada świadomości emoji30.png

 

Bo jakby zobaczył obciążenie środowiska przy produkcji i szczątkowy recykling to by na kolanach chodził wokół śmierdzącego Passata emoji106.pngemoji1787.pngemoji1787.pngemoji1787.png

 

 

 

Na ten moment recykling nie jest potrzebny masowo, bo bateria robią za magazyny energii.

Tak czy inaczej już są firmy, które odzyskują ponad 80%, a mówi się już o 90%. Także faktycznie dramat 😄

Jak będzie potrzeba, to będą odzyskiwać 99%, bo to nie są tanie rzeczy. Tak jak aktualnie katalizatory.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 hour ago, chris_66 said:

Kowalski nie posiada świadomości emoji30.png

 

Bo jakby zobaczył obciążenie środowiska przy produkcji i szczątkowy recykling to by na kolanach chodził wokół śmierdzącego Passata emoji106.pngemoji1787.pngemoji1787.pngemoji1787.png

 

 

 

 

To pokaż ten szczątkowy recycling.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 godzin temu, rwIcIk napisał:

Bateria 300 kg 8]

No i ważne chłodzenie - wolniejsze ładowanie, słabsze przyspieszanie to niżesz temp. i dłuższa żywotność akumulatorów.

Ciekawe, czy to wydumki, czy tak, jak i w spalinowych - trwałość zależy do egzemplarza, producenta itp. a mniej od sposobu użytkowania.

Ostatnio gość w sklepie z aku mnie przekonywał, że im cięższy aku tym lepszy, więc może coś w tym jest :).

Poza tym, porównując do aut spalinowych zobacz ile rzeczy odpada typu bak, przewody, ciężkie bloki, głowice, itd. Co też istotne o ile auto było projektowane jako EV to baterie mają nisko, więc środek ciężkości jest niżej.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, mrBEAN napisał:

Aktualnie jest wyścig na sprawność i wytrzymałość jak w motoryzacji w latach 80/90. Za jakiś czas będzie celowe postarzanie produktu, bo będą za dobre ;) 

 

albo niczym w świecie ugryzionych jabłek załatwią to aktualizacją softu i bateria zacznie tracić (przewidywalnie) swoją pojemność.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 17.09.2020 o 23:18, sherif napisał:

 Co też istotne o ile auto było projektowane jako EV to baterie mają nisko, więc środek ciężkości jest niżej.

 

Nie zawsze wyłącznie te projektowane, przejedź się kiedyś spalinowym upem/citigo i porównaj prowadzenie ze swoim. Zdziwisz się.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.