format Napisano 17 Września 2020 Udostępnij Napisano 17 Września 2020 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rwIcIk Napisano 17 Września 2020 Udostępnij Napisano 17 Września 2020 Bateria 300 kg No i ważne chłodzenie - wolniejsze ładowanie, słabsze przyspieszanie to niżesz temp. i dłuższa żywotność akumulatorów. Ciekawe, czy to wydumki, czy tak, jak i w spalinowych - trwałość zależy do egzemplarza, producenta itp. a mniej od sposobu użytkowania. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mrBEAN Napisano 17 Września 2020 Udostępnij Napisano 17 Września 2020 (edytowane) 9 godzin temu, rwIcIk napisał: Bateria 300 kg No i ważne chłodzenie - wolniejsze ładowanie, słabsze przyspieszanie to niżesz temp. i dłuższa żywotność akumulatorów. Ciekawe, czy to wydumki, czy tak, jak i w spalinowych - trwałość zależy do egzemplarza, producenta itp. a mniej od sposobu użytkowania. Na trwałość największy wpływ ma czas i wysoka temperatura, oraz zakres % użytkowania. Następnie przebieg. Czyli idealnie jest powiedzmy użytkować w przedziale 30-70% naładowania, i nie katować auta. Nie zostawiać auta na bardzo długo w pełni naładowanego jak i rozładowanego. I oczywiście aktywnie chłodzony i podgrzewany pakiet. W praktyce jednak, mówimy tu o tym, czy pakiet wytrzyma w rozsądnej sprawności 20 czy 30 lat. Aktualnie jest wyścig na sprawność i wytrzymałość jak w motoryzacji w latach 80/90. Za jakiś czas będzie celowe postarzanie produktu, bo będą za dobre Tesla ogólnie miesza, bo na dniach chcą zaprezentować pakiet baterii o żywotności minimum 1 mln mil. Ale w świadomości przeciętnego Kowalskiego bateria w EV to jak paluszek AA w latarce Edytowane 17 Września 2020 przez mrBEAN 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
iwik Napisano 17 Września 2020 Udostępnij Napisano 17 Września 2020 1 godzinę temu, mrBEAN napisał: Tesla ogólnie miesza, bo na dniach chcą zaprezentować pakiet baterii o żywotności minimum 1 mln mil. Wolałbym, żeby popracowali nad baterią, która przy tej samej pojemności będzie miała 3x mniejszą masę i cenę. 1 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mrBEAN Napisano 17 Września 2020 Udostępnij Napisano 17 Września 2020 Dobra, obejrzałem. Dodam jeszcze, że wspomniany na końcu „battery drain” jest zależny od konkretnego modelu auta, i rozwiązań w nim zastosowanych. Przykładowo Tesla nieużywana dość szybko się rozładowuje, a Golf i Ioniq w ogóle. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mrBEAN Napisano 17 Września 2020 Udostępnij Napisano 17 Września 2020 3 minuty temu, iwik napisał: Wolałbym, żeby popracowali nad baterią, która przy tej samej pojemności będzie miała 3x mniejszą masę i cenę. To jest tak oczywiste, że nawet o tym nie wspominałem. Postęp w tej materii jest, choć powolny. Powolny jest między innymi z tego powodu, by zarobić na wszystkim po kolei Skokowy postęp będzie przy zmianie technologii, aktualnie testowany jest stały elektrolit i baterie siarkowe. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
chris_66 Napisano 17 Września 2020 Udostępnij Napisano 17 Września 2020 ......w świadomości przeciętnego Kowalskiego bateria w EV to jak paluszek AA w latarce Kowalski nie posiada świadomości Bo jakby zobaczył obciążenie środowiska przy produkcji i szczątkowy recykling to by na kolanach chodził wokół śmierdzącego Passata Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
iwik Napisano 17 Września 2020 Udostępnij Napisano 17 Września 2020 28 minut temu, chris_66 napisał: Bo jakby zobaczył obciążenie środowiska przy produkcji i szczątkowy recykling to by na kolanach chodził wokół śmierdzącego Passata 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
chris_66 Napisano 17 Września 2020 Udostępnij Napisano 17 Września 2020 Tak to mniej więcej wygląda Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mrBEAN Napisano 17 Września 2020 Udostępnij Napisano 17 Września 2020 35 minut temu, chris_66 napisał: Kowalski nie posiada świadomości Bo jakby zobaczył obciążenie środowiska przy produkcji i szczątkowy recykling to by na kolanach chodził wokół śmierdzącego Passata Na ten moment recykling nie jest potrzebny masowo, bo bateria robią za magazyny energii. Tak czy inaczej już są firmy, które odzyskują ponad 80%, a mówi się już o 90%. Także faktycznie dramat Jak będzie potrzeba, to będą odzyskiwać 99%, bo to nie są tanie rzeczy. Tak jak aktualnie katalizatory. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mrBEAN Napisano 17 Września 2020 Udostępnij Napisano 17 Września 2020 6 minut temu, chris_66 napisał: Tak to mniej więcej wygląda Bzduuura Laptopy, smartfony i inne elektro śmieci to większy problem, bo rozdrobniony. Tu jakoś narzekań nie widać 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
HelixSv Napisano 17 Września 2020 Udostępnij Napisano 17 Września 2020 58 minutes ago, mrBEAN said: Bzduuura Laptopy, smartfony i inne elektro śmieci to większy problem, bo rozdrobniony. Tu jakoś narzekań nie widać Bo ludzi na te laptopy i smartfony stać. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
HelixSv Napisano 17 Września 2020 Udostępnij Napisano 17 Września 2020 1 hour ago, chris_66 said: Kowalski nie posiada świadomości Bo jakby zobaczył obciążenie środowiska przy produkcji i szczątkowy recykling to by na kolanach chodził wokół śmierdzącego Passata To pokaż ten szczątkowy recycling. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sherif Napisano 17 Września 2020 Udostępnij Napisano 17 Września 2020 13 godzin temu, rwIcIk napisał: Bateria 300 kg No i ważne chłodzenie - wolniejsze ładowanie, słabsze przyspieszanie to niżesz temp. i dłuższa żywotność akumulatorów. Ciekawe, czy to wydumki, czy tak, jak i w spalinowych - trwałość zależy do egzemplarza, producenta itp. a mniej od sposobu użytkowania. Ostatnio gość w sklepie z aku mnie przekonywał, że im cięższy aku tym lepszy, więc może coś w tym jest . Poza tym, porównując do aut spalinowych zobacz ile rzeczy odpada typu bak, przewody, ciężkie bloki, głowice, itd. Co też istotne o ile auto było projektowane jako EV to baterie mają nisko, więc środek ciężkości jest niżej. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sherif Napisano 17 Września 2020 Udostępnij Napisano 17 Września 2020 4 godziny temu, mrBEAN napisał: Aktualnie jest wyścig na sprawność i wytrzymałość jak w motoryzacji w latach 80/90. Za jakiś czas będzie celowe postarzanie produktu, bo będą za dobre albo niczym w świecie ugryzionych jabłek załatwią to aktualizacją softu i bateria zacznie tracić (przewidywalnie) swoją pojemność. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
format Napisano 19 Września 2020 Autor Udostępnij Napisano 19 Września 2020 W dniu 17.09.2020 o 23:18, sherif napisał: Co też istotne o ile auto było projektowane jako EV to baterie mają nisko, więc środek ciężkości jest niżej. Nie zawsze wyłącznie te projektowane, przejedź się kiedyś spalinowym upem/citigo i porównaj prowadzenie ze swoim. Zdziwisz się. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.