Skocz do zawartości

moduł komfortu-podmiana


wilu

Rekomendowane odpowiedzi

Skoda. Padło podgrzewanie fotela Serwis na szybko stwierdził podmieniając (nie wim czy nowkę czy wyjęli na chwilę z innego auta) że to sterownik BCM. Cena oczywiście zaporowa. Podali mi kod/symbol produktu. Kupiłem dokładnie taki z rozbiórki i pojechałem do ASO wgrać. No i polegli. Fotel grzeje, ale ogólnie kontrolki choinka i komunikat "ochrona komponentu" no i nie są w stanie tego obejść ( a może są, ale nie chcą się wychylać ponad ograniczenie jeśli takowe istnieją).

 

Nie umieją czy może VW na serwisowych programach blokuje możliwość przywrócenia do życia części "niewidomego" pochodzenia (takiej która już kiedyś była przypisana do innego auta?

 

Nie wywalajcie tego na grupe VW bo tam nikt nie zaglada ;] a ja muszę zdecydować czy część zwrócić czy szukać jakiegoś Henia co ogarnia takie rzeczy w szopie

Edytowane przez wilu
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skoda. Padło podgrzewanie fotela Serwis na szybko stwierdził podmieniając (nie wim czy nowkę czy wyjęli na chwilę z innego auta) że to sterownik BCM. Cena oczywiście zaporowa. Podali mi kod/symbol produktu. Kupiłem dokładnie taki z rozbiórki i pojechałem do ASO wgrać. No i polegli. Fotel grzeje, ale ogólnie kontrolki choinka i komunikat "ochrona komponentu" no i nie są w stanie tego obejść ( a może są, ale nie chcą się wychylać ponad ograniczenie jeśli takowe istnieją).
 
Nie umieją czy może VW na serwisowych programach blokuje możliwość przywrócenia do życia części "niewidomego" pochodzenia (takiej która już kiedyś była przypisana do innego auta?
 
Nie wywalajcie tego na grupe VW bo tam nikt nie zaglada ;] a ja muszę zdecydować czy część zwrócić czy szukać jakiegoś Henia co ogarnia takie rzeczy w szopie
Nie wiem jaka Skoda ale np na forum Octavia.team są tacy magicy co nie takie rzeczy ogarniają...
Może trzeba w takim kierunku uderzyć

Wysłane z mojego Redmi 4X przy użyciu Tapatalka

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, DZIDA napisał:

Nie wiem jaka Skoda ale np na forum Octavia.team są tacy magicy co nie takie rzeczy ogarniają...
Może trzeba w takim kierunku uderzyć

Wysłane z mojego Redmi 4X przy użyciu Tapatalka
 

 

Rapid. Moduł popularny w wielu modelach grupy VW

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

30 minut temu, wilu napisał:
 
Rapid. Moduł popularny w wielu modelach grupy VW

Poszukaj usera rrobert na octavia.team
Jak on nie ogarnie kodowania to żadne ASO nie ogarnie.
Gość robi cuda wianki...

 

EDIT: https://retrofitcar.pl/


Wysłane z mojego Redmi 4X przy użyciu Tapatalka
 

Edytowane przez DZIDA
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minut temu, Maciej__ napisał:

 

A tego nie trzeba jakos dobierac po konkretnym numerze?

 

 

po konkretnym choć też są zamienniki (pewnie z możliwością innych funkcji) Taki kupiłem ale teraz trzeba go zakodować. Przypuszczam że pewnie musi pokryć się numerem vin czy czymś co jest zapisane w sterowniku głównym a jeśli był przypisany do innego to d00pa. Pamięć pewnie trzeba skasować a ASO nie potrafi bądź nie może

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, czajnik23 napisał:

 

No troche tego jest tylko koszty, koszty. Zacznę kombinować bez gwarancji, że to będzie skuteczne to dojdę z kosztami do ceny nowego.

 

W jednym z opisów allegro jest

 

Cytat

Wykonujemy te same procedury co każdy autoryzowany serwis ASO

 

no tylko moje ASO nie dało rady. Nie podejrzewam ich o złą wole. Grzanie fotela padło tuż po gwarancji a trochę aut u nich kupiliśmy  i serwisujemy. Sami podali mi typ modułu i zadeklarowali, że jak przywiozę to zamontują. No i nie dali rady. Chłopaki się starali. Po wszystkim gadałem z szefem serwisu, ale ten to już nieco inaczej rozmawiał. Gadka typu

 

"a bo wie pan części ze szrotu to różnie jest, bo zabezpieczenia przed nielegalnym pochodzeniem, a jak pan zamówi nowe to zostanie przypisane do konkretnego numeru VIN, no może pan znajdzie kogoś kto jakimś nieoficjalnym programem to obejdzie, ..."

  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, DZIDA napisał:

Poszukaj usera rrobert na octavia.team
Jak on nie ogarnie kodowania to żadne ASO nie ogarnie.
Gość robi cuda wianki...

 

EDIT: https://retrofitcar.pl/


Wysłane z mojego Redmi 4X przy użyciu Tapatalka
 

 

spróbuje zadzwonić, może zdalnie podpowie czy i jaki ASO robi błąd, czy może faktycznie oryginalny program VAG nie pozwala na użycie tego typu części z odzysku

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 minut temu, wilu napisał:

czy może faktycznie oryginalny program VAG nie pozwala na użycie tego typu części z odzysku

Raczej tak właśnie jest. Wbrew pozorom ASO to nie max możliwości.

Poszukaj jakiegoś chiptunera w okolicy i zasięgnij języka, kto to zrobi. Hasło "ochrona komponentu" powie mu wszystko. Na pewno albo sam się podejmie albo wskaże kogoś.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minut temu, ghost2255 napisał:

Raczej tak właśnie jest. Wbrew pozorom ASO to nie max możliwości.

Poszukaj jakiegoś chiptunera w okolicy i zasięgnij języka, kto to zrobi. Hasło "ochrona komponentu" powie mu wszystko. Na pewno albo sam się podejmie albo wskaże kogoś.

 

no i tym sposobem dochodze do wniosku, że może oddać kupioną (mogę zwrócić) część i szukać kogoś kto zajrzy do modułu i może naprawi to grzanie :hmm:

Chciałem uniknąć takich kombinacji bo brak czasu. Auto jeździ od pon do pt. Myślłem że wpadne do ASO myk myk i gotowe a tu d00pa :sciana:

Edytowane przez wilu
  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, wilu napisał:

 

no i tym sposobem dochodze do wniosku, że może oddać kupioną (mogę zwrócić) część i szukać kogoś kto zajrzy do modułu i może naprawi to grzanie :hmm:

Chciałem uniknąć takich kombinacji bo brak czasu. Auto jeździ od pon do pt. Myślłem że wpadne do ASO myk myk i gotowe a tu d00pa :sciana:

 

Ochronę komponentu masz, bo jest konflikt vinów, trzeba zdjąć tę blokadę i tyle. 

Poszukaj na olx, bo zdejmują te blokady normalnie.

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, wilu napisał:

 

tego się domyśliłem tylko zdziw mnie bierze, że aso tego nie zrobi

 

W ASO kiedyś byłem mamy samochodem, żeby aktywować domykanie szyb z pilota. Jeszcze się musiałem umawiać na dzień kiedy elektryk będzie, przyjechałem i mówię co chcę i żeby sprawdził czy można to aktywować w ogóle. Nawet nie podpiął interfejsu i powiedział, że się nie da. 

Wróciłem do domu, zamówiłem interfejs z Chin i po 2 tygodniach aktywowałem te domykanie w ciągu kilku minut.

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, analyzer64 napisał:

 

W ASO kiedyś byłem mamy samochodem, żeby aktywować domykanie szyb z pilota. Jeszcze się musiałem umawiać na dzień kiedy elektryk będzie, przyjechałem i mówię co chcę i żeby sprawdził czy można to aktywować w ogóle. Nawet nie podpiął interfejsu i powiedział, że się nie da. 

Wróciłem do domu, zamówiłem interfejs z Chin i po 2 tygodniach aktywowałem te domykanie w ciągu kilku minut.

 

to domykanie to też mieli sprawdzić czy da się aktywować. Rapid nie ma a fabie miały :sciana:.

Nie jesteśmy dla nich kimś obcym, więc raczej nie jest kwesta zaufania do pochodzenia części. Pytanie, nie mają technicznej możliwości, czy im centrala nie pozwala.

Przecież gdybym się szarpnął na 1,5 tysiaka to byłby nowy moduł który też trzeba aktywować. No ale może to pierwsza aktywacja więc nic w pamięci noie ma do skasowania

Edytowane przez wilu
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

33 minutes ago, wilu said:

 

No troche tego jest tylko koszty, koszty. Zacznę kombinować bez gwarancji, że to będzie skuteczne to dojdę z kosztami do ceny nowego.

 

W jednym z opisów allegro jest

 

 

no tylko moje ASO nie dało rady. Nie podejrzewam ich o złą wole. Grzanie fotela padło tuż po gwarancji a trochę aut u nich kupiliśmy  i serwisujemy. Sami podali mi typ modułu i zadeklarowali, że jak przywiozę to zamontują. No i nie dali rady. Chłopaki się starali. Po wszystkim gadałem z szefem serwisu, ale ten to już nieco inaczej rozmawiał. Gadka typu

 

"a bo wie pan części ze szrotu to różnie jest, bo zabezpieczenia przed nielegalnym pochodzeniem, a jak pan zamówi nowe to zostanie przypisane do konkretnego numeru VIN, no może pan znajdzie kogoś kto jakimś nieoficjalnym programem to obejdzie, ..."

 

Szczerze mowiac to ja bym olal to ogrzewanie i jezdzil bez ;]

 

 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, Maciej__ napisał:

 

Szczerze mowiac to ja bym olal to ogrzewanie i jezdzil bez ;]

 

 

 

no jest taka opcja, ale fajnie jest rano zagrzać dopke zanim ciepłe powietrze poleci. A może przeciągnąć kable spod fotela pasażera on działa OK do swojego ;]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 minut temu, wilu napisał:

 

no jest taka opcja, ale fajnie jest rano zagrzać dopke zanim ciepłe powietrze poleci. A może przeciągnąć kable spod fotela pasażera on działa OK do swojego ;]

 

Masz na olx kilka ogłoszeń zdjęcia tej blokady, zerknij czy z Twoich okolic jest taka firma i dogadaj się :ok:

 

tu masz z Nowego Sącza:

https://www.olx.pl/oferta/audi-vw-vag-kodowanie-online-ochrona-komponentu-spolszczenia-CID619-IDGu0n5.html

 

Edytowane przez analyzer64
  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 
tego się domyśliłem tylko zdziw mnie bierze, że aso tego nie zrobi
ASO może używać tylko oryginalnego sprzętu/softu - który na takie rzeczy nie pozwala, producentowi bardziej opłaca się sprzedawać nowe części niż przeprogramować używane. Dla ASO byłby to dodatkowy zarobek, bo część klientów szukając tańszej alternatywy naprawy, zrobi to "na mieście" a nie u nich, ale w razie przyłapania tracą autoryzację.
I tak, Heniek na mieście włączy domykanie szyb, światła dzienne, czy przekoduje używany moduł, a ASO nie.


pozdr.

Wysłane z mojego QUEST przy użyciu Tapatalka

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 
no i tym sposobem dochodze do wniosku, że może oddać kupioną (mogę zwrócić) część i szukać kogoś kto zajrzy do modułu i może naprawi to grzanie :hmm:
Chciałem uniknąć takich kombinacji bo brak czasu. Auto jeździ od pon do pt. Myślłem że wpadne do ASO myk myk i gotowe a tu d00pa :sciana:
Tak jak napisałem: rrobert. Zrobi to i może zrobić ci w aucie też inne rzeczy w zależności od wersji wyposażenia

Wysłane z mojego Redmi 4X przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

18 godzin temu, DZIDA napisał:

Tak jak napisałem: rrobert.

 

No więc tak ;]. rrobert nie zrobi, ale po kolei.

Obdzwoiniłem co znalazłem w okolicy, każdy twierdzi; tak zrobię trzeba tylko zostawić auto (czyli jak oceniłem dłubie, ale nie do końca wie jak się za to zabrać jak rozgrzebie to się będzie martwił). Dzwoniłem do gościa z podanego linka w Sączu wprost informującego o usuwaniu takich zabezpieczen, nie odebrał, ale oddzwonił jak byłem już "mądrzejszy" ( o tym za chwilę)po ostatecznej rozmowie  z rrobert.

A no i dzwoniłem do gości lokalnie w Gorlicach.

-Tak oczywiści zrobie

- ale czy na pewno, wie pan aso poległo więc

-tak bo ja klonuje kopiuje z jednego do drugiego (nie wiem co on tam dokładnie gadał)

- no ok a ile

-a to zależy od modułu procesora od 500 zł

- :totalszok:a to ja dziękuje ;]

Pewnie i tak by g00wno zdziałał o czym teraz

 

Zadzwoniłem do retrofitcar. Precyzyjnie i w dodatku niezbyt fachowo nie powtórzę rozmowy, ale mniej więcej leciało to tak

 

Powiedziałem jaki problem a on na to "nie da się". W dłuższej sympatycznej rozmowie wyłuszczył, że jeszcze nie widział/nie zna sposobu aby dobrać się to BCM w autach na tej platformie co rapid. Robi auta od octawi w górę (superB kodiaki karoki i inne pochodne typy VW, ale typy citygo fabia rapid scala polo i pochodne z grupy nie do obejścia. Coś tam z czymś jest na tyle zintegrowane, że tylko czysty moduł do programowania wchodzi w grę. Można pewnie kombinować z podmianą elementów (pamięci?) między modułami ale zawsze jest ryzyko że coś się uwali albo i tak nie będzie działać, ostrzegł że jak coś się takiego stanie to potem nie przywrócę nawet oryginalnego modułu.

No i polecił sterownika poszukać tutaj (to nie reklama więc...)

Też kiedyś potrzebował czysty moduł i tak jak mi i jemu aso powiedziało 1400 a na stronie kupił za 500 ( jeszcze nie sprawdzałem czy tam są )

 

No i wracając do gościa z Sącza. Oddzwonił i jak mu powiedziałem, co chciałem i że jednak nieaktualne bo już wiem, że się nie da to powiedział "niemożliwe". Jeśli to zrobie na stole (pewnie miał na myśli klon sterownika) to musi działać. No ale przyjął co powiedziałem i obiecał sprawdzić i się odezwać. Więc czekam.

 

W przyszłym tygodniu oddam kupioną część i d00pa zimna ;]

 

a no i w nowych autach szyby z pilota się nie domykają i nie będą, UE zabroniła żeby głowy ktoś nie stracił

 

edit

no i znalazłem

https://www.cars-equipment.com/en/shop/bcm-ecu-radar-gateway-relay/oem-6c0937089e-bcm-controler-high-vw/#prettyPhoto

Edytowane przez wilu
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, wilu napisał:

W przyszłym tygodniu oddam kupioną część i d00pa zimna ;]

Kupujesz nowy moduł za te 120 e czy inaczej kombinujesz?

Ile ASO bierze za to ''przyuczenie''?:)

 

Ciekawe czy oprócz VAG jeszcze jakaś inna firma tak utrudnia życie klientom...

W sumie idealny model biznesowy, nawet ze swojego drugiego takiego samego auta nie podmienisz elementu do sprawdzenia. Awaria-tylko ASO i nowy moduł plus programowanie przez ich centralny serwer...

Gdzie ten wolny rynek?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

31 minut temu, volf6 napisał:

Kupujesz nowy moduł za te 120 e czy inaczej kombinujesz?

 

pewnie odpuszczę temat, auto w nieco ponad 3 lata ma ponad 180 tys.

 

Cytat

Ile ASO bierze za to ''przyuczenie''?:)

 

pojęcia nie mam, za nieudane próby wczoraj nic nie wzięli a nie mam pojęcia jak by podeszli to czystego modułu kupionego poza ich siecią

 

 

Cytat

 

Ciekawe czy oprócz VAG jeszcze jakaś inna firma tak utrudnia życie klientom...

W sumie idealny model biznesowy, nawet ze swojego drugiego takiego samego auta nie podmienisz elementu do sprawdzenia. Awaria-tylko ASO i nowy moduł plus programowanie przez ich centralny serwer...

 

No tak to wygląda.  Choć jak powiedział polecany tutaj człowiek w/g jego doświadczenia problem dotyczy tylko części modeli z grupy VW. Niby ogłoszeń "usuwanie ochrony" trochę jest, ale szkoda życia na obdzwanianie po kolei wszystkich aby dopytać czy ktoś miał rapida lub pochodne i sobie poradził.

 

Cytat

Gdzie ten wolny rynek?

 

Jest, nie chcesz w aso szukaj gdzieś indziej ;]

 

Pobieżnie popatrzyłem na jakieś forum rapida. Kilka postów o problemach w programowaniu czy podmianach modułu jest, Żaden jednak nie zakonczony informacją czy się udało czy nie

Edytowane przez wilu
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

50 minut temu, sherif napisał:

Od tego są czujniki przeciążeniowe. Podobnie z tylną klapą.

 

może i są w fabii miałem fabrycznie w rapidzie już nie. Gość z retrofit powiedział że już nie ma opcji

Edytowane przez wilu
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 17.09.2020 o 21:30, wilu napisał:

tego się domyśliłem tylko zdziw mnie bierze, że aso tego nie zrobi

Byłem u elektronika/magika razem z gościem, który przyprowadził auto na gwarancji.

Namiar dało mu ASO, bo samo nie potrafiło czegoś tam ogarnąć.

 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 17.09.2020 o 17:31, wilu napisał:

Skoda. Padło podgrzewanie fotela Serwis na szybko stwierdził podmieniając (nie wim czy nowkę czy wyjęli na chwilę z innego auta) że to sterownik BCM. Cena oczywiście zaporowa. Podali mi kod/symbol produktu. Kupiłem dokładnie taki z rozbiórki i pojechałem do ASO wgrać. No i polegli. Fotel grzeje, ale ogólnie kontrolki choinka i komunikat "ochrona komponentu" no i nie są w stanie tego obejść ( a może są, ale nie chcą się wychylać ponad ograniczenie jeśli takowe istnieją).

 

Nie umieją czy może VW na serwisowych programach blokuje możliwość przywrócenia do życia części "niewidomego" pochodzenia (takiej która już kiedyś była przypisana do innego auta?

 

Nie wywalajcie tego na grupe VW bo tam nikt nie zaglada ;] a ja muszę zdecydować czy część zwrócić czy szukać jakiegoś Henia co ogarnia takie rzeczy w szopie

 

Nie wierzę, że nie mają możliwości zdjęcia ochrony komponentu w serwisie, albo zakodowania.

 

W Łodzi jest koleś co ogarnia takie rzeczy, ale musiałbym kontakt od mechanika wziąć... ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 
Nie wierzę, że nie mają możliwości zdjęcia ochrony komponentu w serwisie, albo zakodowania.
 
W Łodzi jest koleś co ogarnia takie rzeczy, ale musiałbym kontakt od mechanika wziąć...
To nie jest kwestia wiary...



pozdr.

Wysłane z mojego QUEST przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 18.09.2020 o 18:34, wilu napisał:

Można pewnie kombinować z podmianą elementów (pamięci?) między modułami ale zawsze jest ryzyko że coś się uwali albo i tak nie będzie działać, ostrzegł że jak coś się takiego stanie to potem nie przywrócę nawet oryginalnego modułu.

VIN może być zapisany w kości, której nie da się powtórnie zapisać. Pozostaje wylutowanie i wlutowanie czystej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.