Skocz do zawartości

Nowosc! Suzuki Across... a moze nie nowosc? :)


jaceq

Rekomendowane odpowiedzi

Nie widzialem watku o tym wiec pisze... Dostalem ulotke z Suzuki a tam nowosc! Suzuki Across, fotki:

 

image.png.cbf947e36e82e569e6d40b49b03a243e.png

 

image.png.98dfd34af12ac798d7aa368024a8d7d1.png

 

image.png.53c083dd6577d44cc9654ac2ff47aa6e.png

 

 

Nie wiedzialem ze Suzuki przebrandowalo RAV4, co wiecej na pierwszy rzut oka (bez porownania opcji itp) wyglada drozej niz RAV4... ciekawe.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

22 minuty temu, jaceq napisał:

A i jest jeszcze przebrandowana Corolla -> tzn. Suzuki swace:

 

Z tego co widziałem na fotkach wnętrza to nawet nie próbowano cokolwiek zmieniać w stosunku do Toyoty za wyjątkiem znaczka. Jest dosłowne kopiuj wklej. Konkurencja chociaż coś tam zmienia, tutaj kompletnie nic. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak taki sam to o powodzeniu zadecyduje cena. Jak nie będzie adekwatnej różnicy to wszyscy pójdą do Toyoty.

Inna kwestia że może Suzuki nie liczy na dużą sprzedaż a zabieg ma obniżyć obniżyć średnią CO2 (dzięki 1.8 Hybrid).

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I tym sposobem Suzuki produkujace tylko male i bardzo oszczedne auta bedzie musialo sie zwinac z Europy.Zostana tylko duzo bardziej ekonomiczniejsze  i zostawiajace mniejszy slad weglowy marki typu Porsche i Jaguar.Jesli istnieje jakas obca cywilizacja to pewnie teraz smieje sie do rozpuku.

Edytowane przez wlad
  • Lubię to 7
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 minut temu, wlad napisał:

I tym sposobem Suzuki produkujace tylko male i bardzo oszczedne auta bedzie musialo sie zwinac z Europy.Zostana tylko duzo bardziej ekonomiczniejsze  i zostawiajace mniejszy slad weglowy marki typu Porsche i Jaguar.Jesli istnieje jakas obca cywilizacja to pewnie teraz smieje sie do rozpuku.

Bo jak to dawno temu powiedział Jerzy Urban - rząd się wyżywi. Te barany z KE mają czym jeździć. Po dupie dostanie zwykły człowiek. Zresztą jak zawsze.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

59 minut temu, jaceq napisał:

Nie widzialem watku o tym wiec pisze... Dostalem ulotke z Suzuki a tam nowosc! Suzuki Across, fotki:

Nie wiedzialem ze Suzuki przebrandowalo RAV4, co wiecej na pierwszy rzut oka (bez porownania opcji itp) wyglada drozej niz RAV4... ciekawe.

No właśnie Across ma być podobno produkowany tylko w bogatej wersji stąd też cena będzie wysoka. Dosyć dziwna ta współpraca suzuki z toyotą, jeśli będzie wyglądać tak jak teraz, to suzuki raczej szybko zwinie się z rynku :oslabiony:. W zasadzie te nowe modele to toyoty ze zmienionym znaczkiem i przy takiej polityce nie widzę szans na zdobycie klientów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeden z najgorszych przykładów inżynierii emblematowej - w ogóle się nie wysilili by coś zmienić względem oryginału.

Chodzą słuchy, że ceny nie będą mogły być niższe niż w Toyocie.... więc po co kupować coś co kosztuje tyle samo, będzie mieć gorszy serwis (ile jest w PL serwisów Toyoty, a ile Suzuki).

IMO będą tego jeździć po drogach w EU takie "tłumy", jak drzewiej bywało z Suzuki Kizashi... widział to ktoś więcej niż jeden egzemplarz, bo ja nie. W sumie nikt też nie będzie płakał nad tabelkami, z których będzie wynikało że sprzedaż nie idzie, bo to nie o poszerzanie gamy z myślą o klientach tu chodziło, tylko o obniżenie średniej emisji CO2 oferowanej gamy modelowej, a Suzuki ma z tym duży problem i poza dodaniem Toyot, muslieli też w tym roku kilka modeli odstrzelić z oferty w EU (Baleno, Celerio).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeden z najgorszych przykładów inżynierii emblematowej - w ogóle się nie wysilili by coś zmienić względem oryginału.
Chodzą słuchy, że ceny nie będą mogły być niższe niż w Toyocie.... więc po co kupować coś co kosztuje tyle samo, będzie mieć gorszy serwis (ile jest w PL serwisów Toyoty, a ile Suzuki).
IMO będą tego jeździć po drogach w EU takie "tłumy", jak drzewiej bywało z Suzuki Kizashi... widział to ktoś więcej niż jeden egzemplarz, bo ja nie. W sumie nikt też nie będzie płakał nad tabelkami, z których będzie wynikało że sprzedaż nie idzie, bo to nie o poszerzanie gamy z myślą o klientach tu chodziło, tylko o obniżenie średniej emisji CO2 oferowanej gamy modelowej, a Suzuki ma z tym duży problem i poza dodaniem Toyot, muslieli też w tym roku kilka modeli odstrzelić z oferty w EU (Baleno, Celerio).
Dokładnie-zabójcy planety. Przecież takie Baleno to nawet czasem i 5l/100km potrafiło spalić. Normalnie wir w baku. Nawet już w Top Gear udowodnili że przy 260km/h BMW M3 pali mniej od Baleno.

Wysłane z mojego Nokia 3.1 Plus przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, spad napisał:

 

Z tego co widziałem na fotkach wnętrza to nawet nie próbowano cokolwiek zmieniać w stosunku do Toyoty za wyjątkiem znaczka. Jest dosłowne kopiuj wklej. Konkurencja chociaż coś tam zmienia, tutaj kompletnie nic. 

 

Bo chodziło tylko o to, żeby mieć dwie hybrydy do spełnienia norm emisji. Nikogo nie interesuje czy ktoś to kupi, a nawet ma być drożej od Toyoty żeby nie robić konkurencji. Na papierze się zgadza i o to chodzi. Ciekawe czy w ogóle to trafi do salonów.

 

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

22 minuty temu, Dark_Knight napisał:

Bo chodziło tylko o to, żeby mieć dwie hybrydy do spełnienia norm emisji

Ale te średnie emisji wyliczają im chyba od sprzedanego wolumenu, a nie wirtualnych modeli w ofercie. 

Jeśli nie, to równie dobrze mogliby dodać do oferty 'naszą' izerę. 

Edytowane przez iwik
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, iwik napisał:

Ale te średnie emisji wyliczają im chyba od sprzedanego wolumenu, a nie wirtualnych modeli w ofercie. 

 

Właśnie nie jestem pewien. Przecież od dawna koncerny wprowadzały idiotyczne wersje pojazdów, nie licząc przecież że ktokolwiek to kupi (np. swego czasu Mondeo z silnikiem 1.0L). Więc raczej chodzi o ofertę a nie o faktyczną sprzedaż.

 

Godzinę temu, iwik napisał:

Jeśli nie, to równie dobrze mogliby dodać do oferty 'naszą' izerę. 

 

Mogliby, gdyby była japońska i gdyby umowa mogła przynieść korzyści obu stronom.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Maciej__ napisał:

 

To moze Toyota od nich odkupi jakas wieksza ilosc? ;]

Zmienia znaczki i dalej pusci do ludzi ;)

 

 

ZTCW po Indiach jeżdżą dla odmiany Suzuki ze znaczkiem Toyoty.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

17 hours ago, Manx said:

 

IMO będą tego jeździć po drogach w EU takie "tłumy", jak drzewiej bywało z Suzuki Kizashi... widział to ktoś więcej niż jeden egzemplarz, bo ja nie. 

Na tam widywałemcqlkiem sporo Kizashi w swoim czasie, bardzo mi się zawsze podobał. No ale to zależy od rynku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 godzin temu, Dark_Knight napisał:

 

ZTCW po Indiach jeżdżą dla odmiany Suzuki ze znaczkiem Toyoty.

 

Dokładnie, ale na pierwszy rzut oka wydaje mi się, że z tej współpracy korzysci bedą jednostronne- Toyka sprzeda w Indiach masę małych wozideł, ktore defacto są Suzuki z innym znaczkiem. A Suzuki w EU pewnie nie sprzeda zbyt wielu RAVek czy Corolli :hmm:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 hour ago, sowik85 said:

Dokładnie, ale na pierwszy rzut oka wydaje mi się, że z tej współpracy korzysci bedą jednostronne- Toyka sprzeda w Indiach masę małych wozideł, ktore defacto są Suzuki z innym znaczkiem. A Suzuki w EU pewnie nie sprzeda zbyt wielu RAVek czy Corolli :hmm:

 

Mysle ze korzysci beda jednak obustronne (bazujac je na wypowiedziach powyzej):

-> W indiach Toyota sprzedaje kupe samochodow, ale Suzuki za uzyczenie znaczka itp napewno tez dostaja odpowiednia dzialke (a nie musi nic produkowac) - to troche jak licencja na uzywanie danej marki

-> w EU (jesli koledzy powyzej maja racje) jesli chodzi tylko o obnizenie sredniej CO2 to Suzuki z tych aut nie musi nic sprzedawac, bedzie chodzilo tylko o kontynuacje sprzedazy innych modeli tej marki.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, sowik85 napisał:

Dokładnie, ale na pierwszy rzut oka wydaje mi się, że z tej współpracy korzysci bedą jednostronne- Toyka sprzeda w Indiach masę małych wozideł, ktore defacto są Suzuki z innym znaczkiem. A Suzuki w EU pewnie nie sprzeda zbyt wielu RAVek czy Corolli :hmm:

 

Może odpowiednio to ustalili finansowo w umowach.

:ok:

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oczywiste jest, że za tę samą cenę co Toyota Suzuki się w EU nie sprzeda. 

Jeśli Toyota zastrzegła sobie te same lub podobne ceny katalogowe, to jeszcze pytanie jak bardzo ewentualna umowa ingeruje w politykę rabatową, bo przykład Opla pokazuje, że cennik swoje a cena dla klienta jest zupełnie inna 😆

Edytowane przez iwik
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

23 hours ago, deszczowyRoman said:

dzisiaj widziałem 2 egzemplarze

To miałeś jakiegoś farta, albo koło Ciebie był zlot posiadaczy modelu ;)

Ja ten, skądinąd bardzo ciekawy model, widziałem może 2 razy odkąd został zaprezentowany. McLarenów czy Lamborghini Aventadorów widziałem na drodze więcej niż Suzuki Kizashi :hehe:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Across będzie występował tylko w topowej i najmocniejszej wersji (ponad 300 KM). 260 000 zł, więc tu sprzedaży nie będzie. Prędzej Swace.

W Indiach Toyota od wielu miesięcy sprzedaje samochody Suzuki pod swoim szyldem, w Europie natomiast największą korzyść ze współpracy dla Suzuki będzie technologia hybrydowa Toyoty, która wchodzi do Vitary. Co ciekawe - silnik pozostaje Suzuki, skrzynia zautomatyzowana. 

  • Lubię to 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc później...

Zapowiadaja sie same hity. Z drogim Swiftem sama sprzedaza Vitary i Scrossa nie nadrobia. Mysle, ze mozna sie powoli zegnac z obecnoscia Suzuki w EU.

 

Ceny Across 261k :hehe: Swace 103 k :hehe:  :facepalm:

 

https://www.samar.pl/__/3/3.a/110152/Podwójna-premiera-w-Suzuki--Across-i-Swace-z-cenami-w-Polsce.html?locale=pl_PL 

zrodlo Samar

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 hours ago, wujek said:

Zapowiadaja sie same hity. Z drogim Swiftem sama sprzedaza Vitary i Scrossa nie nadrobia. Mysle, ze mozna sie powoli zegnac z obecnoscia Suzuki w EU.

 

Ceny Across 261k :hehe: Swace 103 k :hehe:  :facepalm:

 

https://www.samar.pl/__/3/3.a/110152/Podwójna-premiera-w-Suzuki--Across-i-Swace-z-cenami-w-Polsce.html?locale=pl_PL 

zrodlo Samar

 

 

Jak to sie ma do ceny w Toyota za porownywalne wyposaznie?

 

A tak w ogole, u mnie na rynku Suzukiu to rzadkosc, plakac nikt nie bedzie jak sie zwinie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 minutes ago, jaceq said:

Jak to sie ma do ceny w Toyota za porownywalne wyposaznie?

 

Takie porowanie jest troche bez sensu, bo Toyoty w takiej konfiguracji sprzeda sie pewnie jakis promil... 60kPLN za Rav4 to jest jakis kosmos ;] 

Od razu widac, ze to auto bedzie wprowadzone tylko po to, zeby bylo w cenniku i przypadkiiem nie afektowalo negatywnie  sprzedazy Toyoty

 

Edytowane przez Maciej__
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 minut temu, jaceq napisał:

 

Jak to sie ma do ceny w Toyota za porownywalne wyposaznie?

 

A tak w ogole, u mnie na rynku Suzukiu to rzadkosc, plakac nikt nie bedzie jak sie zwinie.

Najdrozsza na otomoto https://www.otomoto.pl/oferta/toyota-rav4-nowe-2-5-hybrid-executive-4x4-jbl-skyview-gwarancja-fv-23-ID6DiXBR.html#22123665fe

 

6 minut temu, Maciej__ napisał:

 

Takie porowanie jest troche bez sensu, bo Toyoty w takiej konfiguracji sprzeda sie pewnie jakis promil... 60kPLN za Rav4 to jest jakis kosmos ;] 

Od razu widac, ze to auto bedzie wprowadzone tylko po to, zeby bylo w cenniku i przypadkiiem nie afektowalo negatywnie  sprzedazy Toyoty

 

Niby tak i kazdy to wie ale... czy to nie jest tak, ze oni musza to sprzedac zeby im wartosci CO2 spadly?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Az z ciekawosci zerknalem na cennik Toyoty i w ogole nie widze takiej wersji RAVki. Patrze na rocznik 2020, MY2021. Najmocniejsza ma 222KM i kosztuje w top wersji startowo ~190, obecnie promo na ~170.  Wiec i mocowo i cenowo jest sporo, zeby dogonic Acrossa. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minute ago, Filipfm said:

Az z ciekawosci zerknalem na cennik Toyoty i w ogole nie widze takiej wersji RAVki. Patrze na rocznik 2020, MY2021. Najmocniejsza ma 222KM i kosztuje w top wersji startowo ~190, obecnie promo na ~170.  Wiec i mocowo i cenowo jest sporo, zeby dogonic Acrossa. 

 

No wlasnie tez mnie dziwi, ze Toyota w ogole nie ma Plug-ina w ofercie...

Z drugiej strony to Suzuki robi 0-100 w 6 sekund 8]

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minute ago, Maciej__ said:

 

No wlasnie tez mnie dziwi, ze Toyota w ogole nie ma Plug-ina w ofercie...

Z drugiej strony to Suzuki robi 0-100 w 6 sekund 8]

 

To moze sie dopiero pojawi w wersji Toyoty...

A jesli to serio plugin jest jest to musi miec sporo wieksza baterie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minut temu, Maciej__ napisał:

 

No wlasnie tez mnie dziwi, ze Toyota w ogole nie ma Plug-ina w ofercie...

Z drugiej strony to Suzuki robi 0-100 w 6 sekund 8]

 

 

A faktycznie, to jest PHEV. I nie ma go na razie w ofercie TPL. W Niemcowni jest w ofercie i po przeliczeniu po dzisiejszym kursie srednim daje 206kPLN, nie bawilem sie juz w weryfikacje wyposazenia. 

 

A swoja droga, po manewrze Niemcow z obniżką i tak niższego VAT a jeszcze niższy, tam są teraz tansze auta. Niestety przy sprowadzaniu nowego trzeba wszystkie daniny dla Vateusza zaniesc w zębach.

 

3 minuty temu, jaceq napisał:

To moze sie dopiero pojawi w wersji Toyoty...

A jesli to serio plugin jest jest to musi miec sporo wieksza baterie

 

Mozliwe, w Niemczech juz jest w ofercie

Edytowane przez Filipfm
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minutes ago, Filipfm said:

 

A faktycznie, to jest PHEV. I nie ma go na razie w ofercie TPL. W Niemcowni jest w ofercie i po przeliczeniu po dzisiejszym kursie srednim daje 206kPLN, nie bawilem sie juz w weryfikacje wyposazenia. 

 

A swoja droga, po manewrze Niemcow z obniżką i tak niższego VAT a jeszcze niższy, tam są teraz tansze auta. Niestety przy sprowadzaniu nowego trzeba wszystkie daniny dla Vateusza zaniesc w zębach.

 

 

Mozliwe, w Niemczech juz jest w ofercie

U mnie tez (teraz spojrzalem) ale roznica w cenie:

 

image.png.f29eb74b4fe7b79ec3606d836cdd1ea0.png

 

vs. non-plug-in

image.png.fe9fb9a821a4dcf81dd9a42117a89fd2.png

 

I Suzuki:

image.png.ad575d21b5331077477fb7b29c067f79.png

 

Wiec mamy Suzuki 57900, RAV4 plugin: od 55900 RAV4 hybrid (nie plugin) od 37700

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 19.09.2020 o 08:13, jaceq napisał:
W dniu 18.09.2020 o 14:56, Manx napisał:

IMO będą tego jeździć po drogach w EU takie "tłumy", jak drzewiej bywało z Suzuki Kizashi... widział to ktoś więcej niż jeden egzemplarz, bo ja nie. 

Na tam widywałemcqlkiem sporo Kizashi w swoim czasie, bardzo mi się zawsze podobał. No ale to zależy od rynku.

Wczoraj na tablicach WL z ramkami Schipol Airport.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.