Skocz do zawartości

VW ID3


HelixSv

Rekomendowane odpowiedzi

Dziś siedziałem w id3. Chciałem dostać na test do jutra, ale nie udało się, a na pół godziny, to mi się nie chciało. W każdym razie, podobała mi się przestrzeń, jest dużo miejsca na tylnej kanapie, podłokietniki też są ok. Wirtualne przyciski na kierownicy to raczej porażka, ale pewnie można się przyzwyczaić...

Plastiki. Dużo już o tym napisano i powiedziano, przeważnie negatywnie, więc spodziewałem się jakości jak w Tico, jest trochę lepiej. Najważniejsze, żeby nic nie trzeszczało.

... ale wybierak D-N-R ("dźwignia zmiany biegow") ulokowany przy wskaźnikach jest fatalny. Jakość plastiku i wrażenia dotykowe, na równi z zabawkami z jajek-niespodzianka i jeszcze to coś miało dość nieprzyjemną ostrą krawędź. W porównaniu z tym wybierak w BMW i3 jest mega-solidny.

Czekam na id4. Sprzedawca powiedział mi, że 99% zmieści się limicie ceny pozwalający na wzięcie tego auta w leasingu firmowym. Oby tylko jakość była lepsza.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zastanawia mnie po co na siłę producenci cisną w stronę tych wirtualnych przycisków i durnych dotykowych "suwaków" zamiast normalnych pokręteł. 

Już inni to przerabiali i w każdym przypadku ludzie na to narzekali, podobnie jak dziennikarze testujący. Ale VAG musiał oczywiście też sprawdzić i powielić błędy, zarówno w nowych golfach/leonach jak i w id3. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 minutes ago, iwik said:

Zastanawia mnie po co na siłę producenci cisną w stronę tych wirtualnych przycisków i durnych dotykowych "suwaków" zamiast normalnych pokręteł. 

Już inni to przerabiali i w każdym przypadku ludzie na to narzekali, podobnie jak dziennikarze testujący. Ale VAG musiał oczywiście też sprawdzić i powielić błędy, zarówno w nowych golfach/leonach jak i w id3. 

 

Pewnie oszczędzają na tym ze 4 euro.

Kierownica z tymi "przyciskami" to pomyłka jeszcze gorsza niż ustawienie wszystkiego na ekranie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 godzin temu, iwik napisał:

Zastanawia mnie po co na siłę producenci cisną w stronę tych wirtualnych przycisków i durnych dotykowych "suwaków" zamiast normalnych pokręteł. 

Już inni to przerabiali i w każdym przypadku ludzie na to narzekali, podobnie jak dziennikarze testujący. Ale VAG musiał oczywiście też sprawdzić i powielić błędy, zarówno w nowych golfach/leonach jak i w id3. 

Oszczędność, wygląd, trend.

 

Ja nie mam nic do nich jak są dobrze zrobione.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 hour ago, mrBEAN said:

Pierwsze wrażenia od Bjorna są.

Wychodzi, że w trasie wóz jest dzielny, ładowanie ok, bez niespodzianek.

Zużycia rozsądne, choć przy wyższych prędkościach już trochę odstaje od Ioniqa, ale jest rozsądnie.

 

Ja odniosłem wrażenie, że był prawie zachwycony.

Id3 jest oszczędne i szybko-ładujące.

 

Dziś przejechałem się ze 20 minut.

Było ok, ale udało mi się zdefiniować jakość plastików deski rozdzielczej, bo ostatnio widziałem coś podobnego ma uberze w Gdyni. To jest po prostu Dacia.

Wygląda jakby VW wydał wszystko na baterię i marzę.  I zostało tylko 3 euro na wnętrze.  ;]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, Cezh napisał:

Było ok, ale udało mi się zdefiniować jakość plastików deski rozdzielczej, bo ostatnio widziałem coś podobnego ma uberze w Gdyni. To jest po prostu Dacia.

Wygląda jakby VW wydał wszystko na baterię i marzę.  I zostało tylko 3 euro na wnętrze.  ;]

Czyli jednak potwierdza się.

Ja widziałem swego czasu testówkę na Ionity, i po otworzeniu drzwi rzuciły się w oczy porysowane plastiki :bzik:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

On 9/18/2020 at 10:00 PM, iwik said:

Zastanawia mnie po co na siłę producenci cisną w stronę tych wirtualnych przycisków i durnych dotykowych "suwaków" zamiast normalnych pokręteł. 

Już inni to przerabiali i w każdym przypadku ludzie na to narzekali, podobnie jak dziennikarze testujący. Ale VAG musiał oczywiście też sprawdzić i powielić błędy, zarówno w nowych golfach/leonach jak i w id3. 

 Koszty - przycisk jest droższy w produkcji. Tak samo jest z Virtual Cockpit. Dziś jeszcze nam mówią, że to nowoczesność i za to się dopłaca (np. kupując wyższą wersjęm, model nowszej generacji), zaraz stanie się to standardem. Producenci będą się cieszyć, że zaoszczędzili na produkcji, a nabywcy też się będą cieszyć ze zmiany, bo mają nowocześniej ;) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 minutes ago, format said:

O, Zachar się pojawił.

 

 

Podobno trochę stronniczy materiał,  np nie opukał drzwi i deski, a przeważnie to robi...

Może nie chciał sobie poranić ręki... 😉

Muszę obejrzeć...

Edytowane przez Cezh
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Cezh napisał:

Muszę obejrzeć...

 

Ja już skończyłem. I powiem tak, jak rabatowanie będzie odpowiednie (bo ~190kPLN za wersję family to ja nie dam), to jest to następca mojej Astry ;]

Nawet krótkozasięgowa wersja wydaje się być okej żeby polecieć nią do Chorwacji z rodziną. 100kW ładowania to jakieś 40 minut stania przy słupku w trasie, dłuższe stopy robimy dzisiaj podróżując z dziećmi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 hours ago, format said:

 

Ja już skończyłem. I powiem tak, jak rabatowanie będzie odpowiednie (bo ~190kPLN za wersję family to ja nie dam), to jest to następca mojej Astry ;]

Nawet krótkozasięgowa wersja wydaje się być okej żeby polecieć nią do Chorwacji z rodziną. 100kW ładowania to jakieś 40 minut stania przy słupku w trasie, dłuższe stopy robimy dzisiaj podróżując z dziećmi.

 

Id3 ma trzy duże zalety: przestrzeń w środku, zasięg i szybkość ładowania.

Jak ktoś jest w stanie znieść spore wady: tandetę w środku, mały bagażnik i brak możliwości zamontowania haka,

to jest to całkiem ok samochód.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

22 minuty temu, Cezh napisał:

Jak ktoś jest w stanie znieść spore wady: tandetę w środku, mały bagażnik i brak możliwości zamontowania haka

 

Z tego wszystkiego dla mnie jedynym problemem jest brak możliwości zamontowania haka, ale to problem wszystkich elektryków, zresztą, z ciężką przyczepą zasięg takiego ID3 na autostradzie pewno by spadł poniżej 100km ;] 

385 litrów bagażnika to raczej standard w hatchbackach segmentu C (nie patrząc na Octę)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

35 minut temu, format napisał:

W cenie mojej Astry to kupiłem w zeszłym tygodniu Citigo-e emoji57.png

Domyślam się. 

Dopóki nie spina się to finansowo, ja nie mam zamiaru szarpać się na kompakty dwukrotnie droższe od spalinowych odpowiedników i w cenie astry pewnie kupilbym... astrę 😄

 

A co do id3 to auto fajne pod względem wykorzystania przestrzeni. Mnie się takie samochody podobają, widzę pewne podobieństwo do Sportsvana w ogólnym przepisie na samochód. Ale te systemy pokładowe widzę działają jak wczesna beta no i nie da się ich obronić twierdząc, że "tylko czasem ten przycisk trzeba drugi raz kliknąć" 😄

Beta, to beta 😜

Trzeba poczekać na lifting i poprawki. 

 

Edytowane przez iwik
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

37 minutes ago, format said:

 

Z tego wszystkiego dla mnie jedynym problemem jest brak możliwości zamontowania haka, ale to problem wszystkich elektryków, zresztą, z ciężką przyczepą zasięg takiego ID3 na autostradzie pewno by spadł poniżej 100km ;] 

385 litrów bagażnika to raczej standard w hatchbackach segmentu C (nie patrząc na Octę)

 

Ja dość często przewożę jakieś meble przyczepą więc hak się przydaje.

Taka Tesla 3 może mieć hak z dużym uciągiem więc da się. 

Enyaq/id4 mają mieć duze bagażniki i normalne haki. Będę celował w jeden z nich.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

26 minut temu, Cezh napisał:

Taka Tesla 3 może mieć hak z dużym uciągiem więc da się. 

 

Konkretnie 910kg, nie ma przyczepy dla 2+2 która by miała takie DMC.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 18.09.2020 o 22:00, iwik napisał:

Zastanawia mnie po co na siłę producenci cisną w stronę tych wirtualnych przycisków i durnych dotykowych "suwaków" zamiast normalnych pokręteł. 

Już inni to przerabiali i w każdym przypadku ludzie na to narzekali, podobnie jak dziennikarze testujący. Ale VAG musiał oczywiście też sprawdzić i powielić błędy, zarówno w nowych golfach/leonach jak i w id3. 

Usiadlem w nowym leonie jak odbieralem swojego i to dziala po prostu tragicznie. No ale to sa pewnie duze oszczednosci. Zamiast pokretel jest tylko ekran.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach



 
Id3 ma chyba 90kg, Kona 300kg, więc 910kg to jest dużo ;]
 
Ja jeżdżę z takimi przyczepami:


Spoko, różni ludzie, różne wymagania. Ja ciągnę takie:
4481c614681b15824995cf4ba31cd8ab.jpg

tapatalked

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, Cezh napisał:

 

Podobno trochę stronniczy materiał,  np nie opukał drzwi i deski, a przeważnie to robi...

Może nie chciał sobie poranić ręki... 😉

Muszę obejrzeć...

To jest po prostu materiał promocyjny VW na zewnętrznym kanale o dużym zasięgu. Tak się to teraz robi.

Znając wcześniejsze produkcje Zachara, momentami ogląda się do z dodatkowym uśmiechem na twarzy 😉

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wczoraj miałem możliwość obejrzeć nowego ID3 - wersja ID.3 1st. Ogólnie - na żywo to fajne autko. Ani nie jest brzydkie, ani też designem nie zachwyci. Raczej kontrowersji budzić nie będzie - filozofia VW żeby nie budzić skrajnych emocji zaimplementowana w 100% ;) 

Jak na pierwszą serię modelu, to bardzo dobrze zmontowane wnętrze - nic nie trzeszczy, solidnie zmontowane. Materiały z których wykonano kokpit i boczki drzwi od góry do dołu są twarde- to samo co w Polo, T-cross, T-roc. Nie rozumiem tych oszczędności w aucie za tyle kasy. Dobrze że choć środkowa część za wyświetlaczem centralnym i wyświetlaczem przed kierowcą jest już matowa i miękka - jak w Golfie czy Passacie.

Miejsca w środku jest porównywalnie co w Golfie. Ponieważ nie ma w podłodze dźwigni zmiany biegów to w tunelu środkowym zrobili tam półkę na 2 smartfony i siatkę na butelki z napojami. Fotele są wygodne i jeśli traktować to jako auto miejskie, to powinny być OK. Nie są przesadnie mocno wyprofilowane i nie ma też regulacji podparcia lędźwiowego (8]). Jakby fotela  kierowcy nie ustawić, siedzi się wyżej niż w Golfie. Z tyłu też się siedzi wyżej i mając 1,90m wzrostu czułem na głowie bliskość podsufitki, a w Golfie tego nie ma.

Może za jakiś czas będzie możliwosć się przejechać - ciekaw jestem jak to jeździ w porównaniu z i3, którym już parę razy jeździłem. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 hours ago, Manx said:

 

....ciekaw jestem jak to jeździ w porównaniu z i3, którym już parę razy jeździłem. 

 

I3 jest bardziej zwinne,

ale, ze względu na mniejszy rozstaw osi, mniej komfortowe. 

I3 jest też chyba głośniejsze.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, Manx napisał:

i. Fotele są wygodne i jeśli traktować to jako auto miejskie, to powinny być OK. Nie są przesadnie mocno wyprofilowane i nie ma też regulacji podparcia lędźwiowego (8]).

Te fotele wyglądają fatalnie i niewygodnie ale może w praktyce będzie inaczej. 
 

Ogólnie widać, ze na tym ID3 chcieliby zarobić solidnie. 
Ceny niestety skalkulowane na rynki z konkretnymi dopłatami, a u nas jest zwyczajnie drogo, jeśli ma być dobrze wyposażone 😔

 

Będą musieli mocno rabatować w Polsce, jeśli ma być u nas jakiś ruch na tym modelu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, tom111 napisał:

 

Myślisz że zależy im na sprzedaży tego u nas? ;] 

I tak i nie. 
Albo inaczej. 
Niby nie, a jednak tak ;)

Jak chcą robić wow statystykami sprzedaży, a chcą. To jednak 37-milionowy kraj może trochę w tym pomóc, tym bardziej, że daleko wozić nie trzeba ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

40 minut temu, mrBEAN napisał:

To jednak 37-milionowy kraj może trochę w tym pomóc, tym bardziej, że daleko wozić nie trzeba

 

Najpierw musieliby mieć co wozić ;]

Swoich obywateli mają dwa razy więcej i jeszcze bardzo długo dla nich nie wystarczy ;]

Do PL trafią symboliczne ilości, a sprzedawać się będą nieliczne "testówki po dyrektorze salonu" ;]

Za kilka lat pojawią się używane z D i wtedy coś tam czasem będzie widać na ulicach, wśród milionów starych diesli z D ;]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

17 godzin temu, tom111 napisał:

 

Najpierw musieliby mieć co wozić ;]

Swoich obywateli mają dwa razy więcej i jeszcze bardzo długo dla nich nie wystarczy ;]

Do PL trafią symboliczne ilości, a sprzedawać się będą nieliczne "testówki po dyrektorze salonu" ;]

Za kilka lat pojawią się używane z D i wtedy coś tam czasem będzie widać na ulicach, wśród milionów starych diesli z D ;]

Prawda ;) 

To samo było z Ioniqami :) 

Teraz dopiero używki zaczną fo nas spływać z zachodu.

 

Kiedy ruszy pełną parą produkcja bateryjek? 🙂

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

On 9/22/2020 at 5:03 PM, mrBEAN said:

Ogólnie widać, ze na tym ID3 chcieliby zarobić solidnie. 

Tak - widać potężne oszczędności na materiałach. Plastiki + fotele przełożone chyba z Polo (może nie dosłownie są te sme, ale tak to wygląda na oko)

On 9/22/2020 at 5:03 PM, mrBEAN said:

Będą musieli mocno rabatować w Polsce, jeśli ma być u nas jakiś ruch na tym modelu.

Nie łudziłbym się, że im zależy  na tym - teraz największym zmartwieniem będzie dla nich nadążyć za popytem w krajach, gdzie ten samochód będzie się sprzedawał bez rabatowania. To że w PL nie będzie szło, obchodzi ich tyle co mnie zeszłoroczny śnieg- cash ma się zgadzać przede wszystkim. Np. w takiej Norwegii ID.3 zadebiutował i w pierwszym miesiącu jest na szczycie listy najlepiej sprzedających się aut na tamtejszym rynku i są po niego kolejki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Manx napisał:

Tak - widać potężne oszczędności na materiałach. Plastiki + fotele przełożone chyba z Polo (może nie dosłownie są te sme, ale tak to wygląda na oko)

Nie łudziłbym się, że im zależy  na tym - teraz największym zmartwieniem będzie dla nich nadążyć za popytem w krajach, gdzie ten samochód będzie się sprzedawał bez rabatowania. To że w PL nie będzie szło, obchodzi ich tyle co mnie zeszłoroczny śnieg- cash ma się zgadzać przede wszystkim. Np. w takiej Norwegii ID.3 zadebiutował i w pierwszym miesiącu jest na szczycie listy najlepiej sprzedających się aut na tamtejszym rynku i są po niego kolejki.

Dlatego niestety u nas standardowo otrzymamy używki jak skończą się leasingi u nich, i karencja dopłat 😁

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 23.09.2020 o 16:19, mrBEAN napisał:

Teraz dopiero używki zaczną fo nas spływać z zachodu.

 

Tam jest takie ssanie na EV, że sensowne używki będą tam zasilać rynek wtórny.

Mają tam miliony "nowych starzejących" się diesli i to one będą do nas spływać, klekot będzie wszechobecny ;]

 

W dniu 23.09.2020 o 16:19, mrBEAN napisał:

Kiedy ruszy pełną parą produkcja bateryjek?

 

Fabryka LG Chem Wrocław ciągle się rozwija. Teraz już płynie ładny strumyk baterii, ale nawet jak to będzie już rzeka to i tak będzie płynąć na zachód :bananpapa:,

a w drugą stronę ocean nowiuśkich wyeksploatowanych TDI  ;]

  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, tom111 napisał:

 

Tam jest takie ssanie na EV, że sensowne używki będą tam zasilać rynek wtórny.

Mają tam miliony "nowych starzejących" się diesli i to one będą do nas spływać, klekot będzie wszechobecny ;]

 

 

Fabryka LG Chem Wrocław ciągle się rozwija. Teraz już płynie ładny strumyk baterii, ale nawet jak to będzie już rzeka to i tak będzie płynąć na zachód :bananpapa:,

a w drugą stronę ocean nowiuśkich wyeksploatowanych TDI  ;]

Nie przypominaj mi o tych dieslach, bo już mnie na wymioty bierze 🤢

 

Zaraz wskoczą u nas takie dopłaty do EV, że my będziemy im używki podstawiać do brzegu Odry 😜

  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

51 minut temu, mrBEAN napisał:

Nie przypominaj mi o tych dieslach, bo już mnie na wymioty bierze 🤢

No były nowe, małe, tanie samochody, będące alternatywą do miasta dla wyeksploatowanych diesli, to komuś to przeszkadzało i teraz są tylko małe i drogie samochody, które nie są żadną alternatywą dla dużych, starych, i używanych diesli. 

Elektryki w warunkach Europy środkowej i w obecnych cenach, nie są żadną realną alternatywą dla żadnego z powyższych w skali masowej. Dodatkowo dopłaty w bagatej EU nie premiują zakupu małych i tanich elektryków do miasta, więc producenci będą klepać duże i drogie e-SUVy, bo mogą jednostkowo na nich lepiej zarobić. 

Edytowane przez iwik
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 minut temu, iwik napisał:

No były nowe, małe, tanie samochody, będące alternatywą do miasta dla wyeksploatowanych diesli, to komuś to przeszkadzało i teraz są tylko małe i drogie samochody, które nie są żadną alternatywą dla dużych, starych, i używanych diesli. 

 

Polacy są zadowoleni ze zmian, bo kiedyś ich nie było stać na TDI, a teraz to taniocha w cenie złomu, więc jest co postawić na chodniku, bo przecież chodniki już nie są potrzebne, wszyscy się już zmotoryzowali ;]

 

17 minut temu, iwik napisał:

nie są żadną realną alternatywą dla żadnego z powyższych w skali masowe

 

Skali masowej to jeszcze długo nie osiągną i to nawet w bogatej EU i cena nie jest główną przeszkodą ;]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

21 minut temu, iwik napisał:

No były nowe, małe, tanie samochody, będące alternatywą do miasta dla wyeksploatowanych diesli, to komuś to przeszkadzało i teraz są tylko małe i drogie samochody, które nie są żadną alternatywą dla dużych, starych, i używanych diesli. 

Elektryki w warunkach Europy środkowej i w obecnych cenach, nie są żadną realną alternatywą dla żadnego z powyższych w skali masowej. Dodatkowo dopłaty w bagatej EU nie premiują zakupu małych i tanich elektryków do miasta, więc producenci będą klepać duże i drogie e-SUVy, bo mogą jednostkowo na nich lepiej zarobić. 

Bo widzisz Pan co do zasady samochodów ma być mniej ogólnie, a z drugiej strony to tak duży biznes, że ten złom gdzieś trzeba utylizować. I my jesteśmy takim fajnym dużym wysypiskiem tych śmieci z zachodu.

Wprowadzili by u nas konkretny podatek od posiadanego wozu, i zaraz by porządek się zrobił. 
I wtedy jakby miało być jedno auto to raczej SUV niż Citigo.

 

Zresztą to wszystko akademickie dyskusje.

Ja tylko czekam na rygorystyczne i realną nieuchronność kary, za auta niespełniające swoich norm składu spalin. Bo już mnie te capiące szrotodiesle wykańczają psychicznie.

Niestety się nie zapowiada, bo elektorat głównie tym jeździ.
 

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

48 minut temu, mrBEAN napisał:

Bo już mnie te capiące szrotodiesle wykańczają psychicznie.

 

Psychicznie to luz, gorzej że fizycznie powodują wiele zgonów, ale tylko ten jadący z tyłu jest zagrożony ;]

 

51 minut temu, mrBEAN napisał:

Niestety się nie zapowiada, bo elektorat głównie tym jeździ.

 

Elektorat jeździł na LPG, a marzył o TDI. Mamy cud gospodarczy, elektorat  ma TDI i jest zadowolony ;]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

55 minut temu, mrBEAN napisał:

Zresztą to wszystko akademickie dyskusje.

Ja tylko czekam na rygorystyczne i realną nieuchronność kary, za auta niespełniające swoich norm składu spalin. Bo już mnie te capiące szrotodiesle wykańczają psychicznie.

Niestety się nie zapowiada, bo elektorat głównie tym jeździ.

Jakto tak? Karami w suwerena? 

Nie potrafią wyekzekwować prostych przepisów ruchu drogowego, a Ty byś chciał jakieś papierowe normy, które mało które auto spełniło jak opuszczało fabrykę 😄

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 hours ago, mrBEAN said:

Dlatego niestety u nas standardowo otrzymamy używki jak skończą się leasingi u nich, i karencja dopłat 😁

Nadal będą za drogie jeśli zaraz po leasingu by miały do nas trafiać. Do nas najpierw przyjadą porozbijane, a szerszym strumieniem za 6-8 lat, kiedy Niemcy uznają je za wyeksploatowane ;) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

27 minut temu, Manx napisał:

Nadal będą za drogie jeśli zaraz po leasingu by miały do nas trafiać. Do nas najpierw przyjadą porozbijane, a szerszym strumieniem za 6-8 lat, kiedy Niemcy uznają je za wyeksploatowane ;) 

Reasumując, od 2030 można się spodziewać popularyzacji EV w PL 😁

  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minutes ago, mrBEAN said:

Reasumując, od 2030 można się spodziewać popularyzacji EV w PL 😁

:hehe:No coś w ten deseń...

 

U nas jeszcze długo czynnikami hamujacymi będzie relacja ceny aut do zarobków, a po drugie problemy z ładowaniem.

Mój brat zgłosił się do swojej wspólnoty w sprawie montażu gniazda do ładowania samochodu w garażu podziemnym pod blokiem. Dostawca energii wycenił gniazdo i podicznik na 30 000 zł. Pertyn ostatnio opowiadał, że dostał ofertę na gniazdo i podlicznik 48 000 zł 

  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

21 godzin temu, Manx napisał:

:hehe:No coś w ten deseń...

 

U nas jeszcze długo czynnikami hamujacymi będzie relacja ceny aut do zarobków, a po drugie problemy z ładowaniem.

Mój brat zgłosił się do swojej wspólnoty w sprawie montażu gniazda do ładowania samochodu w garażu podziemnym pod blokiem. Dostawca energii wycenił gniazdo i podicznik na 30 000 zł. Pertyn ostatnio opowiadał, że dostał ofertę na gniazdo i podlicznik 48 000 zł 

Dlatego aktualnie już przepisy się zmieniły i mają uwzględniać w przyłączu stanowiska do ładowania. 
 

Ze wspólnotami jest dramat. 
Niedługo garaż/miejsce postojowe z własnym licznikiem będzie rare! 😅

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

On 9/25/2020 at 8:24 PM, mrBEAN said:

Dlatego aktualnie już przepisy się zmieniły i mają uwzględniać w przyłączu stanowiska do ładowania. 
 

Ze wspólnotami jest dramat. 
Niedługo garaż/miejsce postojowe z własnym licznikiem będzie rare! 😅

O to ciekawa zmiana. A kiedy te przepisy się zmieniły? Bo jeżeli jakoś ostatnio to będą dotyczyć dopiero wniosków o pozwolenie na budowę złożonych do urzędów po ich wejściu w życie... czyli tak ze 2-3 lata nim zmiana fizycznie zaistnieje w rzeczywistości.

 

U mnie na osiedlu pytałem, to jasno powiedzieli, że nie można sobie zamówić montażu gniazda do ładowania i nie będzie można. Wprowadzili zakaz ładowania i nie można też akumulatora w spalinowym samochodzie ładować w garażu. To możliwe że przeze mnie, bo kiedyś ugadany z administratorem podłączyłem testowe i3 - komuś to się tak bardzo nie spodobało,  że teraz ludzie na osiedlu mają prę plugin-hybrid, ale ani nie mogą ładować ani nie będą mogli :swinka:

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

47 minut temu, Manx napisał:

O to ciekawa zmiana. A kiedy te przepisy się zmieniły? Bo jeżeli jakoś ostatnio to będą dotyczyć dopiero wniosków o pozwolenie na budowę złożonych do urzędów po ich wejściu w życie... czyli tak ze 2-3 lata nim zmiana fizycznie zaistnieje w rzeczywistości.

 

U mnie na osiedlu pytałem, to jasno powiedzieli, że nie można sobie zamówić montażu gniazda do ładowania i nie będzie można. Wprowadzili zakaz ładowania i nie można też akumulatora w spalinowym samochodzie ładować w garażu. To możliwe że przeze mnie, bo kiedyś ugadany z administratorem podłączyłem testowe i3 - komuś to się tak bardzo nie spodobało,  że teraz ludzie na osiedlu mają prę plugin-hybrid, ale ani nie mogą ładować ani nie będą mogli :swinka:

 

 

Tak jak kiedyś pisałem. EV przez ciemniaków traktowane jest Jsk zły smok i historii osiedlowych w nowych plombach już kilka ciekawych słyszałem. Finał zawsze ten sam, dla spokoju nie wolno i uj 😁


https://serwisy.gazetaprawna.pl/nieruchomosci/artykuly/1433047,ladowanie-e-samochodow-w-blokach-koszty.html

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, mrBEAN napisał:

Tak jak kiedyś pisałem. EV przez ciemniaków traktowane jest Jsk zły smok i historii osiedlowych w nowych plombach już kilka ciekawych słyszałem. Finał zawsze ten sam, dla spokoju nie wolno i uj

Nie. Tu chodzi o zwykłą zazdrość i aspołeczność rodaków. W imię zasady ja nie mam i nie używam to i on nie będzie używał. Jak mieszkałem w bloku to część miała ogródki na parterze i była wieczna walka o to tych co ich ... nie mają.

  • Smutny 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem właśnie przyjemność obcowania z id3. Ze 40 min jazdy i ze 30 min użerania się z systemem informacji i rozrywki.

 

Jeśli chodzi o jakość, to raczej już się przyzwyczaiłem (tandetny wybierak D/B-N-R drażni cały czas).

Co do wspomnianego systemu, to takiego niekonsekwetnego miszmaszu (znaczy gówna) nie widziałem.

Kto to tworzył? Na siłę wepchali dziesiątki funkcji i bajerów. Wygląda jakby w trakcie dodawania funkcji kilkakrotnie zmieniali koncept. Np. żeby zresetować zużycie prądu trzeba kliknąć w "vehicle" (ok, niech bedzie), potem "interior" (że co?), a potem w "cockpit" (no nie...), i jakie tam są funkcje w tym kokpicie? Tylko trzy: kasowanie zużycia od uruchomienia, od ładowania i jakieś jeszcze... chyba long-term.

Co to ma wspólnego z kokpitem?

 

Wkurzony jestem, bo mocno nastawiałem się na id4 i obawiam się, że system będzie taki sam.

 

Testowałem wiele aut, w żadnym nie miałem takich problemów.

  • Skonfundowany 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

32 minuty temu, Cezh napisał:

Kto to tworzył? Na siłę wepchali dziesiątki funkcji i bajerów. Wygląda jakby w trakcie dodawania funkcji kilkakrotnie zmieniali koncept. Np. żeby zresetować zużycie prądu trzeba kliknąć w "vehicle" (ok, niech bedzie), potem "interior" (że co?), a potem w "cockpit" (no nie...), i jakie tam są funkcje w tym kokpicie? Tylko trzy: kasowanie zużycia od uruchomienia, od ładowania i jakieś jeszcze... chyba long-term.

Co to ma wspólnego z kokpitem?

 

Bjórn w ostatnim teście już też spazmów dostawał w związku z tym 😄

Nieciekawie. 

 

Ja wiernie czekam i ciułam hajsy na Ioniq 5. 

Im dłużej Ioniqiem jeżdżę, tym więcej zalet dostrzegam względem VAG i innych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.