Jump to content

Autohold a skrzynia dwusprzęgłowa...


K3
 Share

Recommended Posts

Takie pytanie zainspirowane wątkiem @twinsena...

 

Jakie zachowanie jest zdrowsze dla DSG?

Autohold, czy noga na hamulcu?

 

Wiadomo, że w skrzyniach hydraulicznych pełzanie jest "naturalne", a w DSG to jazda na sprzęgle...

 

Zatrzymanie auta to odłączenie sprzęgła, pytanie czy jest inna charakterystyka pracy skrzyni przy włączonym/wyłączonym autohold. Szczególnie że pod górkę potrafi lekko przytrzymać auto w czasie ruszania...

Link to comment
Share on other sites

Ja mam i to i to, to drugie trzeba włączyć jak się chce, nie zostaje na stałe.

Hill hold działa od 3,5% nachylenia, wg instrukcji. Tak to nie działa ;] 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

23 minuty temu, Vadero napisał:

Autohold to właśnie trzymanie nogi na hamulcu, tyle że robi to za Ciebie auto. 

 

Tyle, że puszczając hamulec auto zaczyna jechać, a z autohold dopiero po naciśnięciu pedału gazu.

Mimo wszystko to będą ciut inne warunki dla skrzyni, chociażby pod względem czasów załączenia sprzęgieł...

 

I o to mi chodzi. Pytanie, czy będzie to istotna różnica...

Link to comment
Share on other sites

40 minut temu, 29 napisał:

Mozna przyjac w takim razie minimalnie wieksze zuzycie sprzegla i klockow/tarcz hamulcowych, ruszajac z autohold. 

U mnie klocki i tarcze zjada w oczach. Ale to nie tylko wina AT 

Także IMO zbyt małych hamulców do tej masy.

Link to comment
Share on other sites

3 godziny temu, K3 napisał:

Autohold, czy noga na hamulcu?

 

Wiadomo, że w skrzyniach hydraulicznych pełzanie jest "naturalne", a w DSG to jazda na sprzęgle...

 

Weź poprawkę na to, że w dwusprzęgłówkach to komputer decyduje kiedy skrzynia ma pełzać. Jak masz nogę na hamulcu albo aktywny autohold to skrzynia może być wyrzucona na N bez wiedzy kierowcy i bez problemu zdąży się zasprzęglić w momencie puszczania hamulców lub przy dodaniu gazu do wyłączenia autohold. Prawdopodobnie przy autohold, tak jak i hillhold zużycie tarcz może być minimalnie większe ale to kwestia synchronizacji ECU z komputerem skrzyni i pewnie większe zużycie zachodzi przy normalnym ruszaniu i pełzaniu. Nie mam u siebie (Mondeo z PS) Autohold ale z Hillhold ruszenie jest praktycznie bez żadnych przytrzymań, tak jakbym ruszał z płaskiego.

Link to comment
Share on other sites

3 godziny temu, rwIcIk napisał:

Hill hold i auto hold to inne mechanizmy.

Ja nie mam auto hold, bo mam zwykły ręczny. Mam tylko hill hold. 

Czy stoję z wciśniętym pedałem, czy zaciągniętym ręcznym, nie czuję, by chciał pełzać.

Kompletne nieporozumienie mieć automat bez auto hold. Koreance jeszcze nie opanowali tej kosmicznej technologii? Lexus i Mazda juz ogarnia temat 

Link to comment
Share on other sites

2 minuty temu, prawoimotoryzacja napisał:

Kompletne nieporozumienie mieć automat bez auto hold. Koreance jeszcze nie opanowali tej kosmicznej technologii? Lexus i Mazda juz ogarnia temat 

 

Ogarniają. Zresztą VW też robił auta z normalnym ręcznym, automatem i @bez autohold wtedy...

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

3 minuty temu, prawoimotoryzacja napisał:

Kompletne nieporozumienie mieć automat bez auto hold. Koreance jeszcze nie opanowali tej kosmicznej technologii? Lexus i Mazda juz ogarnia temat 

Opanowali, ale jak kupujesz za gotówkę, to nie bierzesz full wypasu ;]

 

Link to comment
Share on other sites

Istotne jest, zeby miec cos takiego zawsze aktywne (obojetnie czy to sie nazywa hillholder czy autoholder), zeby moment obrotowy biegu jalowego, tzw. pelzanie, nie trzymal samochodu na wzniesieniu, bo to podobno nie sluzy sprzeglu, ani ciernemu ani hydraulicznemu.

  • Haha 1
Link to comment
Share on other sites

3 godziny temu, jarek_g60 napisał:

W bmw autohold trzyma hamulcem nożnym (hydraulicznym) mimo elektrycznego ręcznego, skrzynie wtedy nie generuje obciążenia dla silnika, przynajmniej mniej niż w Drive i hamulec nożny 

W vw przez 2 minuty trzyma pompa ABS, a później zaciąga ręczny elektryk żeby nie spalić silnika pompy. Natomiast zawsze przy ruszaniu jest minimalne szarpniecie,na tyle irytujące że prawie nie korzystam z autoholdu.

Wada autoholdu jest też to że jak masz autohold włączony i na światłach wysiadziesz wyjąć liścia z pod wycieraczki to on odrazu zaciąga ręczny i jak wsiadasz i chcesz ruszyć bo zielone to póki pasów nie zapniesz to nie odpuści.

Link to comment
Share on other sites

Godzinę temu, tower napisał:

W vw przez 2 minuty trzyma pompa ABS, a później zaciąga ręczny elektryk żeby nie spalić silnika pompy. Natomiast zawsze przy ruszaniu jest minimalne szarpniecie,na tyle irytujące że prawie nie korzystam z autoholdu.

Wada autoholdu jest też to że jak masz autohold włączony i na światłach wysiadziesz wyjąć liścia z pod wycieraczki to on odrazu zaciąga ręczny i jak wsiadasz i chcesz ruszyć bo zielone to póki pasów nie zapniesz to nie odpuści.

Mi nic nie szarpie, pasy zapinam,  więc to nie problem.

Link to comment
Share on other sites

7biegowy DSG DQ381 na mokrych sprzęgłach"odłącza pełzanie" po niecałej sekundzie od zatrzymania pojazdu i załączeniu się autohold, nie wiem jak w innych

 

w każdym razie w tym, noga na hamulcu nic nie zmienia

  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

10 hours ago, K3 said:

 

Tyle, że puszczając hamulec auto zaczyna jechać, a z autohold dopiero po naciśnięciu pedału gazu.

Mimo wszystko to będą ciut inne warunki dla skrzyni, chociażby pod względem czasów załączenia sprzęgieł...

 

Jakaś to różnica?! W jednym i drugim przypadku komputer decyduje kiedy sprzęgła załączyć i kiedy odpuścić ciśnienie w układzie hamulcowym. 

 

10 hours ago, K3 said:

I o to mi chodzi. Pytanie, czy będzie to istotna różnica...

 

Nie będzie żadnej.

Link to comment
Share on other sites

20 godzin temu, prawoimotoryzacja napisał:

Kompletne nieporozumienie mieć automat bez auto hold. Koreance jeszcze nie opanowali tej kosmicznej technologii? Lexus i Mazda juz ogarnia temat 

ja mam, nie ma tragedii, na pewno mniejsza niż używanie manuala ;] 

Link to comment
Share on other sites

22 godziny temu, rwIcIk napisał:

U mnie klocki i tarcze zjada w oczach. Ale to nie tylko wina AT 

Także IMO zbyt małych hamulców do tej masy.

 

Kup hybrydę, będzie mniej zużywała klocki i tarcze :P

 

U mnie masa 1620 + kierowca i za chwile pyknie 100000km, a tarcze i klocki od nowości i jeszcze troszkę posłużą... :)

 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

51 minut temu, sdss napisał:

Styl jazdy , opony , ESP ma co robić .

 

Mysle ze jednak hamulce  to sprawka glownie ASB.

Przy zwyklej jezdzie z punktu A do punktu B [a zakladam ze @rwIcIk wlasnie tak uzywa swego dupowozu] ESP umiera z nudow.

Sam mam porownanie na tej samej trasie gdzie w manualu praktycznie nie uzywam hamulcow[wykorzystujac silnik do tego] a w ASB  nonstop hamulec byl w uzyciu.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

39 minutes ago, wlad said:

Mysle ze jednak hamulce  to sprawka glownie ASB.

Przy zwyklej jezdzie z punktu A do punktu B [a zakladam ze @rwIcIk wlasnie tak uzywa swego dupowozu] ESP umiera z nudow.

Sam mam porownanie na tej samej trasie gdzie w manualu praktycznie nie uzywam hamulcow[wykorzystujac silnik do tego] a w ASB  nonstop hamulec byl w uzyciu.

 

To w XXI wieku dość dziwne. Autobus ma najwyraźniej bardziej wyszukany algorytm i ładnie hamuje silnikiem, przy zjazdach nawet sam redukuje, żeby efekt hamowania był większy.

 

21 hours ago, wujek said:

IMO to pompuje płyn i trzyma tyl nie zaciąga, ręcznego. 

 

Przy auto-holdzie pompa nie musi dodatkowo pompować. Ciśnienie w układzie jest, przecież pedał hamulca być właśnie wciśnięty, żeby auto się zatrzymało. Wystarczy, że ciśnienie będzie utrzymane przez odpowiednią konfigurację zaworów. 

Edited by grogi
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

5 minut temu, grogi napisał:

To w XXI wieku dość dziwne. Autobus ma najwyraźniej bardziej wyszukany algorytm i ładnie hamuje silnikiem, przy zjazdach nawet sam redukuje, żeby efekt hamowania był większy.

 

W osobówkach ASB są obecnie tak programowane żeby auto toczyło się jak najdalej... mam na myśli tryb żeglowania/coasting czy zwał jak zwał. W dsg w trybie eco każde zdjęcie nogi z gazu to wrzucenie na luz... nie ma mowy o hamowaniu silnikiem, ale na zjazdach faktycznie zredukuje jak widzi że kierownik hamuje.

Link to comment
Share on other sites

On 9/20/2020 at 8:31 AM, K3 said:

Jakie zachowanie jest zdrowsze dla DSG?

Autohold, czy noga na hamulcu?

dla DSG w sumie to bez różnicy. Stoisz czy na hamulcu, czy na auto holdzie, to sprzęgło jest rozłączone. Jeśli puszczasz hamulec i auto zaczyna pełzać to załącza sprzęgło, jeśli stoisz na auto holdzie i wciśniesz gaz to też załącza sprzęgło. Zawsze przy załączeniu sprzęgła jest minimalny uślizg.

Ja z auto holda korzystam rzadko, bo kiedy jadę spokojnie po mieście, wolę jak auto rusza bardziej miękko. Na auto holdzie żeby ruszyć trzeba wcisnąć gaz i chocby nie wiem jak delikatnie to robić, to czuć lekkie szarpnięcie. Kiedy stoję na hamulcu i puszczam hamulec, to auto najpierw samo drgnie z miejsca i dopiero potem wciskam gaz - jest bardziej płynnie.

Link to comment
Share on other sites

18 godzin temu, jqr napisał:

7biegowy DSG DQ381 na mokrych sprzęgłach"odłącza pełzanie" po niecałej sekundzie od zatrzymania pojazdu i załączeniu się autohold, nie wiem jak w innych

 

w każdym razie w tym, noga na hamulcu nic nie zmienia

jesteś pewien na 100%? widać to na spalaniu chwilowym?

Link to comment
Share on other sites

6 minut temu, Manx napisał:

Stoisz czy na hamulcu, czy na auto holdzie, to sprzęgło jest rozłączone.

jesteś pewien? to czemu ma chęć pełzania?

najlepiej zerknąć na spalanie chwilowe jak jest w pozycji N, a jak jest na D/S na hamulcu czy autohold

jest wyraźna różnica

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

15 minutes ago, TomekD000 said:

 

W osobówkach ASB są obecnie tak programowane żeby auto toczyło się jak najdalej... mam na myśli tryb żeglowania/coasting czy zwał jak zwał. W dsg w trybie eco każde zdjęcie nogi z gazu to wrzucenie na luz... nie ma mowy o hamowaniu silnikiem, ale na zjazdach faktycznie zredukuje jak widzi że kierownik hamuje.

Jeśli dotkniesz pedał hamulca na zjeździe, to automat zawsze będzie hamował silnikiem, niezależnie od tego w jakim trybie jesteś - gdzieniegdzie nazywają to kontrolą zjazdu.

Tryb ECO to zło, bo auto staje się mułowate, jedzie na zbyt niskich obrotach (typu 60 km/h i zapina 7 bieg i turla się przy 1200 RPM) przez co dostaje po karku m.in koło dwumasowe. To tryb nie dla użytkowników, tylko dla komisarzy unijnych, tak samo jak start-stop.

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Just now, Cinos said:

jesteś pewien? to czemu ma chęć pełzania?

najlepiej zerknąć na spalanie chwilowe jak jest w pozycji N, a jak jest na D/S na hamulcu czy autohold

jest wyraźna różnica

 

Nie ma różnicy w spalaniu chwilowym - Tiguan 2 2.0TDI DSG.

Link to comment
Share on other sites

3 minuty temu, Manx napisał:

Jeśli dotkniesz pedał hamulca na zjeździe, to automat zawsze będzie hamował silnikiem, niezależnie od tego w jakim trybie jesteś - gdzieniegdzie nazywają to kontrolą zjazdu.

 

tak, tylko że po tym dotknięciu załącza wysoki bieg który z hamowaniem silnika ma mało wspólnego...

 

3 minuty temu, Manx napisał:

Tryb ECO to zło, bo auto staje się mułowate, jedzie na zbyt niskich obrotach (typu 60 km/h i zapina 7 bieg i turla się przy 1200 RPM) przez co dostaje po karku m.in koło dwumasowe. To tryb nie dla użytkowników, tylko dla komisarzy unijnych, tak samo jak start-stop.


Zgadam się, nie używam go w ogóle. ale na D też żegluje tylko rzadziej , wolne od tego wynalazku mam tylko S

Link to comment
Share on other sites

11 minutes ago, Cinos said:

jesteś pewien? to czemu ma chęć pełzania?

najlepiej zerknąć na spalanie chwilowe jak jest w pozycji N, a jak jest na D/S na hamulcu czy autohold

jest wyraźna różnica

Jestem pewien. W konwencjonalnych automatach hydrokinetycznych, napęd masz zawsze załączony i pełza jeśli nie będziesz go trzymał, a w DSG i innych dwusprzęgłowych jeśli masz wciśnięty hamulec, to komputer rozłącza sprzęgło i silnik de facto pracuje na luzie tj. nie pełza. Jeśli odpuszczasz hamulec, to komputer znów załącza sprzęgło i auto zaczyna pełzać. Oczywiście widać to po spalaniu. Kiedy stoję i mam wciśnęty hamulec, to pokazuje 0.8l/h, tak samo jest na auto-hold. Na N nie sprawdzałem, bo to nie ma sensu machać wajchą w korku - nie po to kupuje się automat.  Kiedy stoi na P, kiedy otwieram bramę w domu, to też pokazuje mi 0.8 l/h.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

5 minutes ago, TomekD000 said:

 

kodiaq i tiguan z 2019r 1.5tsi z dsg dq381 jest różnica, na postoju na N lub P 0,5L na D 0,7L

W 1.5 TSI masz ACT i możliwe, że jak przerzucisz na N, to Ci odłącza 2 cylindry, bo na tym raczej nie będziesz ruszał i moc niepotrzebna, a kiedy stoisz na D, to jest zwarty i gotowy na to że będziesz ruszał i będzie potrzeba mocy, wobec czego pracuje na 4 cylindrach. Takie jest moje przypuszczenie, skąd ta różnica :hmm:

Link to comment
Share on other sites

Teraz, Manx napisał:

W 1.5 TSI masz ACT i możliwe, że jak przerzucisz na N, to Ci odłącza 2 cylindry, bo na tym raczej nie będziesz ruszał i moc niepotrzebna, a kiedy stoisz na D, to jest zwarty i gotowy na to że będziesz ruszał i będzie potrzeba mocy, wobec czego pracuje na 4 cylindrach. Takie jest moje przypuszczenie, skąd ta różnica :hmm:

 

Być może, ale ewidentnie jest różnica w chwilowym spalaniu, więc coś tam się dzieje. Na zimny silniku w zimie szczególnie czuć jak skrzynia stawia opór dla silnika bo przełączeniu z P na D.

Sprawdź dokładniej jak jest u Ciebie.

Link to comment
Share on other sites

1 minutę temu, TomekD000 napisał:

Na zimny silniku w zimie szczególnie czuć jak skrzynia stawia opór dla silnika bo przełączeniu z P na D.

u mnie z 2,4l/h potrafi spasc na 1,5-1,6 l/h przy przejsciu z D/S na N

a jak się rozgrzeje silnik z 1,4-1,5 na 0,9l/h

jak DSG i silnik jest rozgrzany to wtedy jest mała różnica z 0.9 na 0.7

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

1 minute ago, Cinos said:

u mnie z 2,4l/h potrafi spasc na 1,5-1,6 l/h przy przejsciu z D/S na N

a jak się rozgrzeje silnik z 1,4-1,5 na 0,9l/h

jak DSG i silnik jest rozgrzany to wtedy jest mała różnica z 0.9 na 0.7

Masz ACT ? :hmm:

Link to comment
Share on other sites

Just now, Cinos said:

nie, 2.0 TSI bez ACT

po prostu na N jest rozłączona skrzynia i nie stawia oporu dla silnika

8] Aż dziś w korku przerzucę z ciekawości na N. Kiedy stoję pod bramą i przerzucę na P, to pokazuje tyle samo co kiedy stoję w korku na D.

Link to comment
Share on other sites

56 minut temu, grogi napisał:

 

To w XXI wieku dość dziwne. Autobus ma najwyraźniej bardziej wyszukany algorytm i ładnie hamuje silnikiem, przy zjazdach nawet sam redukuje, żeby efekt hamowania był większy.

 

Widocznie TCT to zabytek bo u mnie owszem hamowal silnikiem ale duzo gorzej niz manual.I niestety redukowal tylko wtedy gdy obroty byly juz za niskie .Wiec przykladowo zjezdzajac ze sporego wzniesienioa na tempomacie zwykle nie dawal rady utrzymac predkosci.

Link to comment
Share on other sites

Teraz, Manx napisał:

8] Aż dziś w korku przerzucę z ciekawości na N. Kiedy stoję pod bramą i przerzucę na P, to pokazuje tyle samo co kiedy stoję w korku na D.

sprawdź najlepiej na zimnym silniku, 20-30s po odpaleniu, wtedy najwięcej widać, jak olej w DSG jest zimny

Link to comment
Share on other sites

10 minut temu, Cinos napisał:

u mnie z 2,4l/h potrafi spasc na 1,5-1,6 l/h przy przejsciu z D/S na N

a jak się rozgrzeje silnik z 1,4-1,5 na 0,9l/h

jak DSG i silnik jest rozgrzany to wtedy jest mała różnica z 0.9 na 0.7

Tylko Ty przyjales bledne zalozenie ze odlaczenie  sprzegiel musi rownac sie w zuzyciu paliwa trybowi N.

To tak jak w terenowce z 2 napedzanymi mostami-jesli przelaczysz naped na jedna os to i tak silnik bedzie wiecej spalal niz w przypadku gdy usuniesz wal napedowy z tej nienapedzanej osi.

Link to comment
Share on other sites

Godzinę temu, TomekD000 napisał:

 

W osobówkach ASB są obecnie tak programowane żeby auto toczyło się jak najdalej... mam na myśli tryb żeglowania/coasting czy zwał jak zwał. W dsg w trybie eco każde zdjęcie nogi z gazu to wrzucenie na luz... nie ma mowy o hamowaniu silnikiem, ale na zjazdach faktycznie zredukuje jak widzi że kierownik hamuje.

Wystarczy dotknąć hamulca i hamuje silnikiem.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.