Skocz do zawartości

Vpower Racing 100


johny

Rekomendowane odpowiedzi

może przy okazji ktoś mi wyjaśni co daje wyższa liczba oktanowa paliwa (przy założeniu że wartość energetyczna sie nie zmienia) ?

 

bo wydaje mi się, że pozwala przyspieszyć zapłon, ale co to daje przy bezpośrednim wtrysku, mieszankach uwarstwionych, silnikach pracujących w obiegu attkinsona/budacka ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przedewszystkim daje większe bezpieczeństwo, że nie wysadzisz silnika. Wyższa liczba oktanowa oznacza że paliwo ma mniejszą tendencję do samozapłonu, spalania stukowego, ale nie tylko.

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

19 hours ago, chojnik said:

Przedewszystkim daje większe bezpieczeństwo, że nie wysadzisz silnika. Wyższa liczba oktanowa oznacza że paliwo ma mniejszą tendencję do samozapłonu, spalania stukowego, ale nie tylko.

Dokładnie tak - a w zwykłej codziennej jeździe jedyna różnica, to równiejsza, cichsza praca silnika.

 

Sprzedając samochody zawsze lałem Vpowera, to na nim ładniej pracowały :hehe: (nie to że coś im dolegało - chodziło o efekt wow u kupującego)

  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, Manx napisał:

Dokładnie tak - a w zwykłej codziennej jeździe jedyna różnica, to równiejsza, cichsza praca silnika.

 

Sprzedając samochody zawsze lałem Vpowera, to na nim ładniej pracowały :hehe: (nie to że coś im dolegało - chodziło o efekt wow u kupującego)

 

ja mam właśnie takie wrażenie jak zaleję Racing 100 do Astry. Że ładniej pracuje i minimalnie mniej pali. Różnicy w osiągach nie zauważyłem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

19 minut temu, maro_t napisał:

 

raczej moja dupohamownia nie byłaby w stanie wyłapać różnicy między 200KM a 210KM na przykład ;)

 

Nie chodzi tylko o max cyferki ale o przebieg mocy, momentu, reakcje na dodanie gazu. 

 

Jak masz silnik wystrojony na 100 oktanów a wlejesz 95 to przy maksymalnym obciążeniu następuje spalanie sutkowe i komp odcina paliwo auto zaczyna przerywać. 

 

Silnik na niższej ilości oktanów ma większą moc ale spalanie takiego paliwa jest mniej przewidywalne i strojenie wyższych parametrów zwyczajnie niebezpieczne.

 

Wydumki stroi się na etanol E85.

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, chojny napisał:


Bo silnik musi być jeszcze odpowiednio wystrojony pod dane paliwo. ;) 

 

Czasami komp potrafi sam przyspieszyć zapłon do wartości dla paliwa 98 lub 100...

Może nie wykorzysta tego paliwa w pełni, co nie znaczy że nic nie daje.

Zawsze można sobie popatrzeć na kąt wyprzedzenia zapłonu na jednym i drugim paliwie za pomocą OBD...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, chojny napisał:

Bo silnik musi być jeszcze odpowiednio wystrojony pod dane paliwo. ;)

 

Akurat Astra 1.6 jest wystrojona na 98, na 95 cofa się zapłon :skromny:

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

21 godzin temu, Manx napisał:

Dokładnie tak - a w zwykłej codziennej jeździe jedyna różnica, to równiejsza, cichsza praca silnika.

 

Sprzedając samochody zawsze lałem Vpowera, to na nim ładniej pracowały :hehe: (nie to że coś im dolegało - chodziło o efekt wow u kupującego)

Pisałem o tym już kiedyś - 3-cyl 1.0 tsi - na benzynie 95 w pewnym zakresie obrotów wpada mi w rezonans kamerka przyklejona do szyby, a na 98 nie ma tego efektu 😄 Wielokrotnie sprawdzałem to zjawisko ;). Na 98 jedzie też nieco ciszej i dupohamownia twierdzi że 95 ma lepszy dół, a na 98 z kolei chętniej wkręca sie na wyższe obroty. Ale to akurat jest odczucie i nie potrafię tego udowodnić. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

47 minutes ago, K3 said:

 

Czasami komp potrafi sam przyspieszyć zapłon do wartości dla paliwa 98 lub 100...

Niektóre samochody (zazwyczaj sportowe) mają napisane w instrukcji, że choć użycie paliwa 95 do nich jest dopuszczalne, to katalogowe osiągi będą miały tylko na paliwie 98.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

46 minut temu, K3 napisał:

 

Czasami komp potrafi sam przyspieszyć zapłon do wartości dla paliwa 98 lub 100...

Może nie wykorzysta tego paliwa w pełni, co nie znaczy że nic nie daje.

Zawsze można sobie popatrzeć na kąt wyprzedzenia zapłonu na jednym i drugim paliwie za pomocą OBD...

 

W Astrze 1,6 musi być przeciąg po zalaniu 98 :) 

 

A poważnie to nie wiem, bo nigdy Astrą nie jeździłem. 

  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, Manx napisał:

Niektóre samochody (zazwyczaj sportowe) mają napisane w instrukcji, że choć użycie paliwa 95 do nich jest dopuszczalne, to katalogowe osiągi będą miały tylko na paliwie 98.

 

Miałem do czynienia z takimi, które seryjnie na mniej niż 100 oktanów nie pojadą. 

 

Od 15 lat leje tylko 98 lub Racinga do GTka i nigdy nie jeździłem na 95, w WRX RA JDM po zalaniu 98 auto odcinało przy wysokim obciążeniu i musieliśmy dolewać octan boostera. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16 minutes ago, chojny said:

 

Miałem do czynienia z takimi, które seryjnie na mniej niż 100 oktanów nie pojadą. 

Seryjny prosto z fabryki, przeznaczony do jazdy po drogach publicznych? Cóż to było 8]? Ja jeszcze nie spotkałem - to że dobrze podłubane tak miewały to widziałem, ale serii nigdy. W seryjnych co najwyżej widziałem informację żeby lać min 98 (to chyba był jakiś japończyk), albo zalecenie że co najmniej 98 oktanów, bo na 95 będzie miał katalogowych osiągów (tak miewały niektóre hothatche).

Edytowane przez Manx
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, Manx napisał:

Seryjny prosto z fabryki, przeznaczony do jazdy po drogach publicznych? Cóż to było 8]? Ja jeszcze nie spotkałem - to że dobrze podłubane tak miewały to widziałem, ale serii nigdy. W seryjnych co najwyżej widziałem zalecenie że co najmniej 98 oktanów, bo inaczej nie będzie miał katalogowych osiągów.

 

Tak, seryjny na rynek japoński, auto z krótkim VINem, WRX RA JDM po zalaniu 98 auto odcinało przy wysokim obciążeniu i musieliśmy dolewać octan boostera. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minute ago, chojny said:

 

Tak, seryjny na rynek japoński, auto z krótkim VINem, WRX RA JDM po zalaniu 98 auto odcinało przy wysokim obciążeniu i musieliśmy dolewać octan boostera. 

🇯🇵 Japonia i wszystko jasne - tak właśnie podejrzewałem :ok:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

30 minut temu, Manx napisał:

Niektóre samochody (zazwyczaj sportowe) mają napisane w instrukcji, że choć użycie paliwa 95 do nich jest dopuszczalne, to katalogowe osiągi będą miały tylko na paliwie 98.

 

ostatnio ogladalem jakis filmik o roznicach w mocy TypeR w wersji europejskiej i USDM (320 vs 306) i było wyjasnione, ze Europa jest strojona pod 98 a w US jezdzi się na niższych oktanach stąd te roznice. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

54 minuty temu, Manx napisał:

Niektóre samochody (zazwyczaj sportowe) mają napisane w instrukcji, że choć użycie paliwa 95 do nich jest dopuszczalne, to katalogowe osiągi będą miały tylko na paliwie 98.

Moje stare Mito 1.4T tak ma 😁 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Manx napisał:

Niektóre samochody (zazwyczaj sportowe) mają napisane w instrukcji, że choć użycie paliwa 95 do nich jest dopuszczalne, to katalogowe osiągi będą miały tylko na paliwie 98.

 

W 1.0T Forda 140KM było na PB98, a jak ktoś jezdził na PB95, to miał 125KM... ;]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.