Jump to content

Vpower Racing 100


Recommended Posts

21 minut temu, chojny napisał:

Nie widzę różnicy, marchewy wali mi na 98 jak i na 100 racingu ;) 

U mnie nie ma bo GPF jest ale w fiescue strzelało na 98.

Link to post
Share on other sites

może przy okazji ktoś mi wyjaśni co daje wyższa liczba oktanowa paliwa (przy założeniu że wartość energetyczna sie nie zmienia) ?

 

bo wydaje mi się, że pozwala przyspieszyć zapłon, ale co to daje przy bezpośrednim wtrysku, mieszankach uwarstwionych, silnikach pracujących w obiegu attkinsona/budacka ?

Link to post
Share on other sites

Przedewszystkim daje większe bezpieczeństwo, że nie wysadzisz silnika. Wyższa liczba oktanowa oznacza że paliwo ma mniejszą tendencję do samozapłonu, spalania stukowego, ale nie tylko.

  • Like 2
Link to post
Share on other sites
19 hours ago, chojnik said:

Przedewszystkim daje większe bezpieczeństwo, że nie wysadzisz silnika. Wyższa liczba oktanowa oznacza że paliwo ma mniejszą tendencję do samozapłonu, spalania stukowego, ale nie tylko.

Dokładnie tak - a w zwykłej codziennej jeździe jedyna różnica, to równiejsza, cichsza praca silnika.

 

Sprzedając samochody zawsze lałem Vpowera, to na nim ładniej pracowały :hehe: (nie to że coś im dolegało - chodziło o efekt wow u kupującego)

  • Haha 1
Link to post
Share on other sites
4 godziny temu, Manx napisał:

Dokładnie tak - a w zwykłej codziennej jeździe jedyna różnica, to równiejsza, cichsza praca silnika.

 

Sprzedając samochody zawsze lałem Vpowera, to na nim ładniej pracowały :hehe: (nie to że coś im dolegało - chodziło o efekt wow u kupującego)

 

ja mam właśnie takie wrażenie jak zaleję Racing 100 do Astry. Że ładniej pracuje i minimalnie mniej pali. Różnicy w osiągach nie zauważyłem

Link to post
Share on other sites
9 godzin temu, maro_t napisał:

 

ja mam właśnie takie wrażenie jak zaleję Racing 100 do Astry. Że ładniej pracuje i minimalnie mniej pali. Różnicy w osiągach nie zauważyłem


Bo silnik musi być jeszcze odpowiednio wystrojony pod dane paliwo. ;) 

Link to post
Share on other sites
47 minut temu, chojny napisał:


Bo silnik musi być jeszcze odpowiednio wystrojony pod dane paliwo. ;) 

 

raczej moja dupohamownia nie byłaby w stanie wyłapać różnicy między 200KM a 210KM na przykład ;)

Link to post
Share on other sites
19 minut temu, maro_t napisał:

 

raczej moja dupohamownia nie byłaby w stanie wyłapać różnicy między 200KM a 210KM na przykład ;)

 

Nie chodzi tylko o max cyferki ale o przebieg mocy, momentu, reakcje na dodanie gazu. 

 

Jak masz silnik wystrojony na 100 oktanów a wlejesz 95 to przy maksymalnym obciążeniu następuje spalanie sutkowe i komp odcina paliwo auto zaczyna przerywać. 

 

Silnik na niższej ilości oktanów ma większą moc ale spalanie takiego paliwa jest mniej przewidywalne i strojenie wyższych parametrów zwyczajnie niebezpieczne.

 

Wydumki stroi się na etanol E85.

  • Like 2
Link to post
Share on other sites
5 godzin temu, chojny napisał:

Jak masz silnik wystrojony na 100 oktanów a wlejesz 95 to przy maksymalnym obciążeniu następuje spalanie sutkowe i komp odcina paliwo auto zaczyna przerywać. 

Predzej cofa zapłon - jaki sens ma odciecie paliwa? 

Link to post
Share on other sites
6 godzin temu, chojny napisał:


Bo silnik musi być jeszcze odpowiednio wystrojony pod dane paliwo. ;) 

 

Czasami komp potrafi sam przyspieszyć zapłon do wartości dla paliwa 98 lub 100...

Może nie wykorzysta tego paliwa w pełni, co nie znaczy że nic nie daje.

Zawsze można sobie popatrzeć na kąt wyprzedzenia zapłonu na jednym i drugim paliwie za pomocą OBD...

Link to post
Share on other sites
6 godzin temu, chojny napisał:

Bo silnik musi być jeszcze odpowiednio wystrojony pod dane paliwo. ;)

 

Akurat Astra 1.6 jest wystrojona na 98, na 95 cofa się zapłon :skromny:

 

Link to post
Share on other sites
5 godzin temu, chojny napisał:

Wydumki stroi się na etanol E85.

 

Albo po taniości na PB95 i dotryskuje metanol ;] 

Link to post
Share on other sites
30 minut temu, chojny napisał:

Cokolwiek, "odcina silnik", wrażenie takie samo. 

Chyba nie bardzo masz pojęcie o czym piszesz skoro piszesz, że cofanie zapłonu i odciecie paliwa dają takie samo wrażenie. 

  • Haha 1
Link to post
Share on other sites
21 godzin temu, Manx napisał:

Dokładnie tak - a w zwykłej codziennej jeździe jedyna różnica, to równiejsza, cichsza praca silnika.

 

Sprzedając samochody zawsze lałem Vpowera, to na nim ładniej pracowały :hehe: (nie to że coś im dolegało - chodziło o efekt wow u kupującego)

Pisałem o tym już kiedyś - 3-cyl 1.0 tsi - na benzynie 95 w pewnym zakresie obrotów wpada mi w rezonans kamerka przyklejona do szyby, a na 98 nie ma tego efektu 😄 Wielokrotnie sprawdzałem to zjawisko ;). Na 98 jedzie też nieco ciszej i dupohamownia twierdzi że 95 ma lepszy dół, a na 98 z kolei chętniej wkręca sie na wyższe obroty. Ale to akurat jest odczucie i nie potrafię tego udowodnić. 

Link to post
Share on other sites
16 minut temu, Mike_wwl napisał:

Chyba nie bardzo masz pojęcie o czym piszesz skoro piszesz, że cofanie zapłonu i odciecie paliwa dają takie samo wrażenie. 

 

 

Pewnie tak. ;]

  • Haha 1
Link to post
Share on other sites
47 minutes ago, K3 said:

 

Czasami komp potrafi sam przyspieszyć zapłon do wartości dla paliwa 98 lub 100...

Niektóre samochody (zazwyczaj sportowe) mają napisane w instrukcji, że choć użycie paliwa 95 do nich jest dopuszczalne, to katalogowe osiągi będą miały tylko na paliwie 98.

Link to post
Share on other sites
46 minut temu, K3 napisał:

 

Czasami komp potrafi sam przyspieszyć zapłon do wartości dla paliwa 98 lub 100...

Może nie wykorzysta tego paliwa w pełni, co nie znaczy że nic nie daje.

Zawsze można sobie popatrzeć na kąt wyprzedzenia zapłonu na jednym i drugim paliwie za pomocą OBD...

 

W Astrze 1,6 musi być przeciąg po zalaniu 98 :) 

 

A poważnie to nie wiem, bo nigdy Astrą nie jeździłem. 

  • Haha 1
Link to post
Share on other sites
Teraz, Manx napisał:

Niektóre samochody (zazwyczaj sportowe) mają napisane w instrukcji, że choć użycie paliwa 95 do nich jest dopuszczalne, to katalogowe osiągi będą miały tylko na paliwie 98.

 

Miałem do czynienia z takimi, które seryjnie na mniej niż 100 oktanów nie pojadą. 

 

Od 15 lat leje tylko 98 lub Racinga do GTka i nigdy nie jeździłem na 95, w WRX RA JDM po zalaniu 98 auto odcinało przy wysokim obciążeniu i musieliśmy dolewać octan boostera. 

Link to post
Share on other sites
16 minutes ago, chojny said:

 

Miałem do czynienia z takimi, które seryjnie na mniej niż 100 oktanów nie pojadą. 

Seryjny prosto z fabryki, przeznaczony do jazdy po drogach publicznych? Cóż to było 8]? Ja jeszcze nie spotkałem - to że dobrze podłubane tak miewały to widziałem, ale serii nigdy. W seryjnych co najwyżej widziałem informację żeby lać min 98 (to chyba był jakiś japończyk), albo zalecenie że co najmniej 98 oktanów, bo na 95 będzie miał katalogowych osiągów (tak miewały niektóre hothatche).

Edited by Manx
Link to post
Share on other sites
1 minutę temu, Manx napisał:

Seryjny prosto z fabryki, przeznaczony do jazdy po drogach publicznych? Cóż to było 8]? Ja jeszcze nie spotkałem - to że dobrze podłubane tak miewały to widziałem, ale serii nigdy. W seryjnych co najwyżej widziałem zalecenie że co najmniej 98 oktanów, bo inaczej nie będzie miał katalogowych osiągów.

 

Tak, seryjny na rynek japoński, auto z krótkim VINem, WRX RA JDM po zalaniu 98 auto odcinało przy wysokim obciążeniu i musieliśmy dolewać octan boostera. 

Link to post
Share on other sites
1 minute ago, chojny said:

 

Tak, seryjny na rynek japoński, auto z krótkim VINem, WRX RA JDM po zalaniu 98 auto odcinało przy wysokim obciążeniu i musieliśmy dolewać octan boostera. 

🇯🇵 Japonia i wszystko jasne - tak właśnie podejrzewałem :ok:

Link to post
Share on other sites
1 minutę temu, Manx napisał:

🇯🇵 Japonia i wszystko jasne - tak właśnie podejrzewałem :ok:

 

Teraz pewnie kompy lepiej ogarniają zmianę paliwa ale w 93 roku jak ma być 100 oktanów to 100 oktanów. 

Link to post
Share on other sites
30 minut temu, Manx napisał:

Niektóre samochody (zazwyczaj sportowe) mają napisane w instrukcji, że choć użycie paliwa 95 do nich jest dopuszczalne, to katalogowe osiągi będą miały tylko na paliwie 98.

 

ostatnio ogladalem jakis filmik o roznicach w mocy TypeR w wersji europejskiej i USDM (320 vs 306) i było wyjasnione, ze Europa jest strojona pod 98 a w US jezdzi się na niższych oktanach stąd te roznice. 

Link to post
Share on other sites
54 minuty temu, Manx napisał:

Niektóre samochody (zazwyczaj sportowe) mają napisane w instrukcji, że choć użycie paliwa 95 do nich jest dopuszczalne, to katalogowe osiągi będą miały tylko na paliwie 98.

Moje stare Mito 1.4T tak ma 😁 

Link to post
Share on other sites
Godzinę temu, Manx napisał:

Niektóre samochody (zazwyczaj sportowe) mają napisane w instrukcji, że choć użycie paliwa 95 do nich jest dopuszczalne, to katalogowe osiągi będą miały tylko na paliwie 98.

 

W 1.0T Forda 140KM było na PB98, a jak ktoś jezdził na PB95, to miał 125KM... ;]

Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.