Skocz do zawartości

Metaliczne tarcie z tyle - koniec klockow?


Maciej__

Rekomendowane odpowiedzi

1 minute ago, marcindzieg said:

Najtańsze z Allegro to największy syf. Którego bym nawet do Malucha nie założył. Więc wiesz gdzie sobie takie porównania możesz włożyć. Jak weźmiesz sensowne części to już nie ma tak dużych różnic.

Pisalem, sensowne części z gornej polki aftermarket, tutaj polecane, ok 400 pln. przy czym mówimy o tarczy wentylowanej 280mm, a nie zwyklej litej tarczy na tyl.

Zwyczajnie takie z średnio-gornej polki biore, ale tym razem ……… postanowiłem przetestować najtansza opcje, tarcza za 50, klocki za 60 pln.  Za rok rozbiore i sciagne i dam znac jak się maja.

 

Miałeś jakies zle doświadczenia z takimi zestawami? Ja wiem ze ze wszystkim, może się cos stać, ale zobaczymy. 

Ja wiem ze tutaj preferuje się auta najnowsze, w leasingu za ponad 100 tysi i wszystko wymienia się na ASO markowe, bo tak jest najlepiej …… ale ja najlepiej nie musze mieć 😃

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, gregoryj napisał:

Miałeś jakies zle doświadczenia z takimi zestawami?

Sorry ale nie mam zwyczaju oszczędzać na rzeczach od których zależy moje życie  :)

I rozróżnij może preferowanie aut nowych od zwyczajnego dziadowania.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 godzin temu, Maciej__ napisał:

Gdybym ja był u siebie na miejscu to bym pewnie w ASO tego nie wymieniał...
Ale jestem na zadupiu niedaleko Żnina i niespecjalnie miałem chęć szukać lokalnego warsztatu, który to ogarnie i przy okazji nic nie popsuje.
Te kilka stów różnicy mnie nie zrujnują a nie chce spędzać urlopu na wycieczkach po mechanikach ;)

O masz a Żnin , Oćwieka i okolice mam znajomych by się coś zorganizowało ;)

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minutes ago, marcindzieg said:

Sorry ale nie mam zwyczaju oszczędzać na rzeczach od których zależy moje życie  :)

I rozróżnij może preferowanie aut nowych od zwyczajnego dziadowania.

Czemu od razu dziadowanie. Najlepiej kupic Porsche z ceramicznymi tarczami bo przecież sa najbezpieczniejsze.

A może ta tarcza i klocki okażą się tak dobre jak te za 200-300 pln? Jak to sprawdzisz? Mnostwo jest przypadkow ze ludzie kupuja TRW, Brembo, niby wielkie marki, a tarcze bija po zalozeniu. To wiesz jaki to może być szajs? Tylko opakowanie/naklejke ma dobra.

 

Te zalozylem, już kilkaset kilometrow maja, nic się nie dzieje. Hamulce skonfigurowane do auta o wadze 1600kg rozpędzającego się do 190km/h, mysle ze spokojnie dadza rade, gdzie rozpedzedzam się max do 110, a przeważnie jezdze 70-90. I generalnie jezdze spokojnie. Nawet jak będę musial wyhamować raz ze 140-160 to tez dadza rade.

Nie mowie, ze może:

- tarcza się zuzywac szybciej

- może kiedyś zacząć bic, szybciej niż ta drozsza

- może klocek się rozwarstwi, skruszy bo tani material

- jest wiele może ……….. ale może tez firma się wycofuje z danego asortymentu co wyprodukowali i sprzedają za 50% ceny żeby pozbyć się z hali magazynowej.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, gregoryj napisał:

Czemu od razu dziadowanie. Najlepiej kupic Porsche z ceramicznymi tarczami bo przecież sa najbezpieczniejsze.

Znaczy istnieje tylko ceramika, takie za 50 i nic pośrodku?

Zawsze jak przyoszczędziłem to dopłacałem do interesu. Zawsze - bez wyjątku. I wszystko co założyłem OEMowe wytrzymywało do sprzedaży auta. Ale może Ty jesteś w czepku urodzony i u Ciebie jest odwrotnie.

Jak kupowałem samochody serwisowane w ASO to się z nimi nigdy nic nie działo. Natomiast jak kupowałem od fana tanich części i napraw to było kupę rzeczy do ogarniania zanim według moich kryteriów samochód był zdatny do używania.

 

9 minut temu, gregoryj napisał:

- jest wiele może …

I możesz o tych może dowiedzieć się w szpitalu albo wcale.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

34 minutes ago, marcindzieg said:

I wszystko co założyłem OEMowe wytrzymywało do sprzedaży auta

a widzisz, a ja OEMowe to z tego co pamiętam to kiedyś filtr oleju i uszczelke pod dekiel do Hondy kupiłem. Tak to nigdy nic, tylko aftermarket który, do 20+ letnich aut, nawet z najdroższy z najwyższej polki jest co najwyżej sredni.

I wiesz, przyjmując ze grubo powyżej polowy aut w Polsce ma ponad 15 lat, to nikt nie jeździ na OEMowych częściach które się zuzywaja. I jezdza dalej ….

 

40 minutes ago, marcindzieg said:

I możesz o tych może dowiedzieć się w szpitalu albo wcale.

Ci w nowych furach tez czasem się dowiadują w szpitalu albo wcale, ze ………. fizyka to jednak ich obowiazuje

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, gregoryj napisał:

1500 za tyl to NIEZŁA cena 😃

 

Nie chce Was zalamywac, ale ja ostatnio w Vanie wymieniłem tarcze klocki przod wentylowane  280mm za ………….. 10% tej kwoty 😃  tak 150-160 złotych za material, zrobiłem sam w 1-2h z piwem w reku. Co prawda była to najtansza opcja z najtańszych, ale polecane tutaj zestawy kosztowalyby 400 pln + ……………  2 piwa za robote.

 

Wymieniasz tarcze i klocki za 2 piwa ? Podaj adres, kupię nawet 4 i chętnie podjadę jak będę potrzebował ;]

  • Lubię to 1
  • Haha 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

31 minut temu, gregoryj napisał:

Ci w nowych furach tez czasem się dowiadują w szpitalu albo wcale, ze ………. fizyka to jednak ich obowiazuje

Znaczy jakby jeździli w pełnoletnich autach robionych na najtańszych częściach to fizyka przestała by ich obowiązywać? Bo tak wynika z Twoich rozważań.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

20 minutes ago, MarcG said:

Wymieniasz tarcze i klocki za 2 piwa ? Podaj adres, kupię nawet 4 i chętnie podjadę jak będę potrzebował ;]

 

Gdzie napisałem ze wymieniam komus za 2 piwa? 😃 Nawet pseudomechanik z szarej strefy albo na KRUSie, wzialby z 60-80 pln.😷

 

Wymieniam za darmo, ale tylko sobie 😷 tzn. nie tak całkowicie za darmo bo potrzebuje 2 piwka na wymiane dwóch tarcz i klockow, i te piwka nie sa za darmo 😃

Innym na razie nie wymieniam ….. ale pomoc mogę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak w temacie klocków i części do starszych aut są przecież takie marki jak Galfer czy Ferrodo DS (wydajność lepsza niż OEM). Niektóre modele nadają się do użytkowania na codzień i nie muszą być dogrzewane, aby uzyskały skuteczność. Ba, nawet do cięższych aut są wskazane z racji znoszenia wysokich temperatur. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.