Skocz do zawartości

No i się stanęło


4thelement

Rekomendowane odpowiedzi

Tydzień temu żona ochrzciła Peugeota. 

Dostala strzal w lewe tylne koło, predkosci niewielkie. 

Blachą się nie przejmuję, znalazlem drzwi w idealnym stanie ale kolor na zdjęciach wyglądał delikatnie inaczej niz w rzeczywistości. 

Dzisiaj zabieram się za wymianę tylnej belki bo wymiana zwrotnicy czy inaczej zwał czopu piasty nie wniosła zbyt wiele do pochylenia koła. Nowa belka przygotowana juz czeka az wypije poranną kawę. 

Pytanie mam natomiast do ukladu hamulcowego, muszę go rozpiąć a co za tym idzie odpowietrzyć. Jeśli zacisne gumowe przewody przed belką tak żeby plyn nie zszedł jaką procedurę odpowietrzania powinienem wykonać? 

Lecieć całość zaczynając od pompy abs i po kolei kola od najblizszego pompie czy wystarczy jak zajmę sie tylną osią? 

IMG_20200915_061506.jpg

IMG_20200915_061515.jpg

IMG_20200915_061532.jpg

IMG_20200920_151224.jpg

IMG-20200921-WA0010.jpeg

Edytowane przez 4tyelement
  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

51 minut temu, gregoryj napisał:

zawsze podziwiam ludzi którzy stawiają auto na kobyłkach i wlaza pod niego szarpiac za zawieszenie czy nadwozie 😃

Juz nie przesadzaj 

4x kobylki i lewarek do 3.5t...

 

Nie takie rzeczy sie robiło 

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

31 minut temu, steyr napisał:

Po wymianie sprawdziłbym geometrię, czy jest wszystko w normie. I nie zdziwiłbym się jak niebawem łożysko koła LT się odezwie, bo z tego co widzę przezbrajałeś całą belkę w stare klamoty.

Tarcze które były na tyle mialy jakieś 3kkm, właśnie ze wzgledu na strzał w koło założone zostaly nowe tarcze z łożyskami. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Węży hamulcowych się nie zaciska, bo mogą się odkształcić.

Zdemontuj wszystko normalnie a pod korek płynu hamulcowego, jeśli ma zaworek daj jakąś folię i zakręć go, wyleci mniej płynu.

Po skończonej wymianie wszystkiego odpowietrz dokładnie cały układ, jeśli masz ESP - zaczynasz od najbliższego pompie koła, jeśli nie i nie wiesz co mówi serwisówka, zaczynasz od najdalszego koła.

Edytowane przez analyzer64
  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, prawoimotoryzacja napisał:

@4tyelement, że tak zapytam, dlaczego samemu grzebiesz przy aucie przy szkodzie z OC?

Żona jest sprawcą 😁 AC nie wykupione bo po co 🤭

 

Finalnie tak to wygląda 

Resztę ogarnie juz blacharz z lakiernikiem 

IMG_20200922_180516.jpg

IMG_20200922_180525.jpg

Edytowane przez 4tyelement
  • Lubię to 5
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 godzin temu, gregoryj napisał:

zawsze podziwiam ludzi którzy stawiają auto na kobyłkach i wlaza pod niego szarpiac za zawieszenie czy nadwozie 😃

A wiesz że ani razu nie szarpnąłem samochodem? Belke wystarczylo zdemontować i wrzucic drugą, bez szarpania etc... Wszystko wyszło z łatwością jak i wrocilo na swoje miejsce. 

 

Rozumiem że ty dysponujesz podnośnikiem kolumnowym w garażu i wymianę koła przeprowadzasz zgodnie ze swoimi poglądami 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, prawoimotoryzacja napisał:

Zaniżane X razy odszkodowanie...

Lubię grzebać przy samochodach i nie tylko... Takie moje hobby 

Kasa nie ma tutaj żadnego znaczenia bo zawsze jak była szkoda z winy innego użytkownika to szło na bezgotówkową naprawę - nie zależało mi na "nowym akumulatorze". 

 

 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

47 minut temu, 4tyelement napisał:

Lubię grzebać przy samochodach i nie tylko... Takie moje hobby 

Kasa nie ma tutaj żadnego znaczenia bo zawsze jak była szkoda z winy innego użytkownika to szło na bezgotówkową naprawę - nie zależało mi na "nowym akumulatorze". 

 

 

 

To podobnie jak ja, 2 kobyłki i skrzynie czy silnik wyciągnąć żaden problem. Chociaż do silnika to już żuraw dobra sprawa. Ot takie hobby, żyć z tego nie żyje.

  • Lubię to 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16 minut temu, pakuu1 napisał:

I w ten sposób zapowietrzy pompę ABS. Lepiej zacisnąć a potem wymienić płyn w całym układzie.

 

 

Wymieniałem wszystkie sztywne przewody w Astrze G, od tyłu po sam przód i układ się nie zapowietrzył.

 

Podobnie u brata w Astrze F. Też nie było problemu.

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 hours ago, 4tyelement said:

A wiesz że ani razu nie szarpnąłem samochodem? Belke wystarczylo zdemontować i wrzucic drugą, bez szarpania etc... Wszystko wyszło z łatwością jak i wrocilo na swoje miejsce. 

 

Rozumiem że ty dysponujesz podnośnikiem kolumnowym w garażu i wymianę koła przeprowadzasz zgodnie ze swoimi poglądami 

 

11 hours ago, 4tyelement said:

Lubię grzebać przy samochodach i nie tylko... Takie moje hobby 

Kasa nie ma tutaj żadnego znaczenia bo zawsze jak była szkoda z winy innego użytkownika to szło na bezgotówkową naprawę - nie zależało mi na "nowym akumulatorze". 

 

 

trafiles jak kula w plot 😃 ja grzebie przy autach od ……….. lat. czasem dla kasy, w większości dla ….. przyjemności. I dotychczas wszystko pod blokiem na parkingu, wiec w gorszych warunkach niż własne podwórko. wyciagalem tez silniki itp.

a ze belka wyszla bez szarpania, no to super.

w zawiechach grzebałem kilka razy ale jak miałem garaz i kanal dostępny. zwyczajnie czuje psychiczny opór przed wejściem pod auto które jest oparte o podnośniki i kobylki. dla mnie musi być kanal.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 godzin temu, 4tyelement napisał:

Żona jest sprawcą 😁 AC nie wykupione bo po co 🤭

 

Finalnie tak to wygląda 

Resztę ogarnie juz blacharz z lakiernikiem 

 

 

Będziesz kontrolował geometrię? Jestem ciekaw czy cała belka (mocowania) nie zmieniła położenia po takim strzale. Blachy to wiadomo - kosmetyka. Felga nowa?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, Azbest napisał:

 

 

Będziesz kontrolował geometrię? Jestem ciekaw czy cała belka (mocowania) nie zmieniła położenia po takim strzale. Blachy to wiadomo - kosmetyka. Felga nowa?

Felga nowa 

Dzis po kontroli tzw karosarzu wszystko w porzadku

Osie równolegle 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Byłem się dziś umówić w warsztacie na dokończenie roboty blacharsko-lakierniczej. Nie ma tragedii. Błotnik będzie wyciągany, można by go było wycinać ale koszty będą kosmiczne a różnicy praktycznie żadnej. Blacha jest cienka i na miejscu już została w znacznym stopniu wypchana wskutek demonstracji techniki :) 

Koszt z cieniowaniem drzwi kierowcy to max 2200zł pod warunkiem że sam sobie porozbieram drzwi i zdemontuję tylni zderzak - i to mi pasuje bo zawsze coś urwą przy demontażu a tak zrobię sobie sam , wolniej ale dokładniej .

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 22.09.2020 o 07:56, gregoryj napisał:

zawsze podziwiam ludzi którzy stawiają auto na kobyłkach i wlaza pod niego szarpiac za zawieszenie czy nadwozie 😃

Zawsze tak robię, tylko samochodem szarpię zanim pod niego wejdę aby sprawdzić stabilność. Znasz jakiś lepszy sposób? Ja się już spotkałem z uszkodzonym podnośnikiem kolumnowym. Ja podziwiam ludzi, którzy włażą pod samochód jedynie na podnośniku i to najczęściej tym najpopularniejszym chińczyku bazarowo- biedronkowo- allegrowym.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 22.09.2020 o 10:58, Danielpoz. napisał:

Nie zaciskaj wężyków. Niech wszystko zleci i zalej nowym płynem. Koszt pewnie nie więcej niż 20 zł👍

Dość zła rada. Odpowietrzenie potem pompy ABS wymaga dość skomplikowanej procedury połączonej z wywołaniem programu odpowietrzana przez dedykowany interfejs.

 

Płyn się wymienia bez zapowietrzania układu.

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 23.09.2020 o 11:08, Danielpoz. napisał:

I co z tego? Zalewa nowy plyn i po klopocie. Testowane wiele razy👍

A testowałeś potem, czy ten ABS działa?

 

Bo u mnie przestał. Objawiało się to brakiem modulacji przy hamowaniu - koła się blokowały, jakby nie było ABSu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, maras77 napisał:

Dość zła rada. Odpowietrzenie potem pompy ABS wymaga dość skomplikowanej procedury połączonej z wywołaniem programu odpowietrzana przez dedykowany interfejs.

 

Płyn się wymienia bez zapowietrzania układu.

bo ta metoda to była dobra w czasach Fiata 125p ;) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

On ‎9‎/‎26‎/‎2020 at 12:37 PM, Igorek said:

Zawsze tak robię, tylko samochodem szarpię zanim pod niego wejdę aby sprawdzić stabilność. Znasz jakiś lepszy sposób? Ja się już spotkałem z uszkodzonym podnośnikiem kolumnowym. Ja podziwiam ludzi, którzy włażą pod samochód jedynie na podnośniku i to najczęściej tym najpopularniejszym chińczyku bazarowo- biedronkowo- allegrowym.

tylko garaz z kanalem. chociaż nie widziałem żeby na podnośniku warsztatowym kolumnowym komukolwiek i kiedykolwiek spadl samochod

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 27.09.2020 o 22:14, maras77 napisał:

A testowałeś potem, czy ten ABS działa?

 

Ja testowałem, jak pisałem, w Astrze F i G wymieniałem wszystkie sztywne przewody, płyn leciał, bo przy takiej operacji ciężko żeby nie leciał, chociaż ratowałem się też kondomami z folii, naciagałem to na przewód i zaizolowywałem. Przewody wymieniane stopniowo, koło po kole.

W eFce trzykrotnie układ był rozpinany, a to wymiana bębnów na tarcze, a to regeneracja tylnych zacisków, bez odkręcania przewodów (nie chciały się odkręcić) na koniec wymiana przewodów sztywnych. Wszystko to różne etapy z życia pojazdu, nigdy nie doszło do zapowietrzenia modułu ABS, mało tego, w eFce przewody od tego modułu też były odkręcane.

 

To jest tak, że jednemu się zapowietrzy, a 10 innym się nie zapowietrzy.

Edytowane przez analyzer64
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, Rado_ napisał:
W dniu 22.09.2020 o 19:54, 4thelement napisał:
Żona jest sprawcą emoji16.png AC nie wykupione bo po co emoji2960.png
 
Finalnie tak to wygląda 
Resztę ogarnie juz blacharz z lakiernikiem 
IMG_20200922_180516.jpg.20f109adcccfb28061332780bd4ead77.jpg
IMG_20200922_180525.jpg.e3937562e8f3f82002a83fe483b959e5.jpg

Pokaż więcej  

Ostatnio w swoim 5008 czyscilem zawory z nagaru, a na dniach wymieniłem pompę wtryskową. Jak ja go kocham hehe

Jaki tam silnik siedzi u cb? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, Rado_ napisał:

No z g..litu to tylko thp emoji6.png

Jak szukalem samochodu to chciałem benzynke, jako ze 5008 bardzo mnie się podobał to po przeczytaniu info na temat benzynowych silników w tym modelu zmienilem zdanie i kupiłem 2.0 hdi 150KM

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 29.09.2020 o 17:55, analyzer64 napisał:

To jest tak, że jednemu się zapowietrzy, a 10 innym się nie zapowietrzy.

Jedni producenci robią tak, że nie ma problemu zapowietrzania a u innych co byś nie robił trzeba jakieś cuda na kiju robić. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.