Popularny post p i p p Napisano 23 Września 2020 Popularny post Udostępnij Napisano 23 Września 2020 (edytowane) Kiedy w Polsce zabezpieczaliśmy Europę przed wjazdem czerwonego walca - skutecznie - w Japonii pan Matsuda, 45-letni przedsiębiorca założył firmę Toyo Cork Kogyo spółka z o.o. w Hiroshimie. W samochody zaczęli się bawić 80 lat temu, ale dzięki amerykańskiemu prezentowi w postaci "Little Boy'a", który dostał na urodziny pan Matsuda, poważna jazda z autami opóźniła się o kolejne 20 lat. Świat zobaczył Mazdę R360 i od tego czasu rozwój marki idzie pod szyldem "byle nie w tłumie". Zawsze były to auta ciekawe, oryginalne, nigdy nie szły z głównym nurtem...chyba, że były Fordem ze znaczkiem Mazdy. No i te wszystkie, okrągłe liczby "popchły" mnie do popełnienia tego: 2001 Miata NBFL 1.8 o jakże pasującej do okrągłych rocznic nazwie edycji limitowanej: Memories. Czyż nie pasuje stylem do protoplasty? Tu na 16-kach (fabrycznie 15-ki) i z czarnym dachem (fabrycznie był jasny). Tacy producenci zasługują na pamięć, szacunek i szkoda, że są w mniejszości. No i tak wygląda moja celebra 100-lecia Mazdy. Pozdrawiam. Edytowane 25 Września 2020 przez p i p p 11 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
alastair Napisano 23 Września 2020 Udostępnij Napisano 23 Września 2020 dobra wiadomosc: wlasnie dolaczyles do najlepszej spolecznosci motoryzacyjnej zla wiadomosc: posiadanie MX5 to choroba, ma rozny przebieg ale jest zazwyczaj nieuleczalna 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DamU Napisano 23 Września 2020 Udostępnij Napisano 23 Września 2020 MX5 Co do oryginalności modeli nie do końca się zgadzam. Główny nurt np. w latach 80tych czyli 323 i 626 jakoś szczególnie interesujące nie były. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wujek Napisano 23 Września 2020 Udostępnij Napisano 23 Września 2020 Mialem miate sprzedałem bez zalu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
stig Napisano 23 Września 2020 Udostępnij Napisano 23 Września 2020 Czy prawie dwumetrowy kierowca się w to zmieści? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
alastair Napisano 23 Września 2020 Udostępnij Napisano 23 Września 2020 7 minut temu, stig napisał: Czy prawie dwumetrowy kierowca się w to zmieści? sa pewne manewry by to zrobic. Obnizanie foteli, wymiana foteli (te z nbfl sa zdaje sie koszmarnie wysokie) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
format Napisano 23 Września 2020 Udostępnij Napisano 23 Września 2020 1 godzinę temu, p i p p napisał: Tacy producenci zasługują na pamięć, szacunek i szkoda, że są w mniejszości. No i tak wygląda moja celebra 100-lecia Mazdy. O proszę, ja tymczasem w tym roku kupiłem taką: Strasznie to nie jedzie 3 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maro_t Napisano 23 Września 2020 Udostępnij Napisano 23 Września 2020 Godzinę temu, DamU napisał: MX5 Co do oryginalności modeli nie do końca się zgadzam. Główny nurt np. w latach 80tych czyli 323 i 626 jakoś szczególnie interesujące nie były. Ta marka jak wiele innych ma/miała kilka fajnych aut, ale większość to tak samo zwyczajne jak wszystkie inne modele popularnych klas. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
p i p p Napisano 23 Września 2020 Autor Udostępnij Napisano 23 Września 2020 4 godziny temu, DamU napisał: Główny nurt np. w latach 80tych czyli 323 i 626 jakoś szczególnie interesujące nie były. Lata 80-te to nieważne co, a jak. Lata 80-te to robotyzacja produkcji i tworzenie legendarnej niezawodności japończyków. Oczywiście masz racje co do oryginalności 323 i 626 w tej dekadzie, ale wtedy powstawała RX-7 i zrodził się pomysł MX-5. A potem przyszły lata 90-te... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ZUBERTO Napisano 23 Września 2020 Udostępnij Napisano 23 Września 2020 6 godzin temu, p i p p napisał: Czyż nie pasuje ... do protoprasty? Przeczytałem: do prostaty Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Vadero Napisano 23 Września 2020 Udostępnij Napisano 23 Września 2020 5 godzin temu, stig napisał: Czy prawie dwumetrowy kierowca się w to zmieści? Tak, ale musi sobie upiłować głowę. Ja mam 177cm i piździło w dynie 1 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gilbert3 Napisano 23 Września 2020 Udostępnij Napisano 23 Września 2020 To też Mazda... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
stig Napisano 23 Września 2020 Udostępnij Napisano 23 Września 2020 42 minuty temu, gilbert3 napisał: To też Mazda... Fiat z Hiroszimy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lnk Napisano 23 Września 2020 Udostępnij Napisano 23 Września 2020 Potwierdzam, wymieniana tu mx-5 to choroba. Nie chodzi o moc, nie chodzi o KM i Nm ale o banana jak się w nią wsiada, opuszcza dach i leci w miłych warunkach przyrody. Kto nie jeździł prostym, mechanicznym, przekazującym kierowcy wszystkie informacje samochodem, ten nie zrozumie... 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mokrii Napisano 23 Września 2020 Udostępnij Napisano 23 Września 2020 Tak, ale musi sobie upiłować głowę. Ja mam 177cm i piździło w dynie Mówisz zeby jak już się z formatem umówię wziąć czapkę ? łubu dubu, łubu dubu niech żyje prezes naszego klubu 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
alastair Napisano 23 Września 2020 Udostępnij Napisano 23 Września 2020 6 godzin temu, format napisał: Strasznie to nie jedzie na to tez sa sposoby a moze trzeba sie przyzwyczaic do charakterystyki wolnossaka i w ogole to przestac sie tym przejmowac? albowiem w MX5 rzecz nie polega na osiagach na prostej (od tego sa inne auta) tylko na balansie i przyjemnosci prowadzenia auta ktore nie ma zbyt wiele wspomagaczy a jak nawet ma to mozna je wylaczyc. I na fajnosci jazdy bez dachu, bez celu albo po drobnych modach dokladania grubym furom na torze jesli sie potrafi niestety po obecnych dzialaniach EU mx5 nagle poteznie podrozala i moze zaczac znikac z rynku niezaleznie od tego wielka chwala dla Mazdy ze od 30 ponad lat produkuje te małe autka 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
johny Napisano 23 Września 2020 Udostępnij Napisano 23 Września 2020 Patrz taki zbieg okoliczności w niedziele popołudnie pomykałem mx5 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
format Napisano 23 Września 2020 Udostępnij Napisano 23 Września 2020 14 minut temu, alastair napisał: na to tez sa sposoby Wiem, w przyszłym miesiącu odstawiam auto do Five'a i dmuchniemy w ten piec 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mokrii Napisano 24 Września 2020 Udostępnij Napisano 24 Września 2020 8 hours ago, format said: Wiem, w przyszłym miesiącu odstawiam auto do Five'a i dmuchniemy w ten piec kurde to musimy sie szybko spotkać bo potem to troche strach Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lucash Napisano 24 Września 2020 Udostępnij Napisano 24 Września 2020 21 godzin temu, stig napisał: Czy prawie dwumetrowy kierowca się w to zmieści? 1.85 i miałem problem Przymierzałem się do nowej wersji i czoło poza szybą przednią. Przy 2 metrach chyba jeszcze gorzej. Ja nie wiem kto projektuje takie fajne auta dla niskich osób. Tak wiem..japończycy dla japończyków. No ale to jest jakaś dyskryminacja! 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.