mrBEAN Napisano 25 Września 2020 Udostępnij Napisano 25 Września 2020 (edytowane) Minęły dwa lata eksploatacji Ioniqa. (Auto ma niecałe 4 lata obecnie, przebieg aktualny ok. 88000 km) U mnie od 22.500 km jako niespełna 2 latek. Dane za ostatnie dwa lata eksploatacji: Przejechany dystans: 65724 km (30655 km w 1 roku) Średnie zużycie energii na 100 km: 14,58 kWh (ze wszystkimi stratami) ((13,96 kWh w 1 roku)) Zużycie "zimowe": 16,31 kWh (dla uproszczenia przyjąłem czas jazdy na zimówkach) ((16,45 kWh w 1 roku)) Zużycie "letnie": 13,93 kWh (czas jazdy na letnich) ((13,05 kWh w 1 roku)) Średni koszt energii za 100 km: 4,85 zł (4,04 zł w 1 roku) Szacunkowo 75-80% ładowane w domu, 20-25% w terenie (część darmowe, część płatne, jedne więcej - inne mniej) 25.600 km: koła zimowe całe: 2500 zł 30.000 km: przegląd w ASO; płyn hamulcowy, filtr PP i obsługa serwisowa: 340 zł (dałem się naciągnąć na gówniany zwykły filtr PP za 99 zł ) 32.000 km: wyrzuciłem ten filtr PP i kupiłem węglowy porządny: 36 zł 45.000 km: przegląd w ASO; obsługa serwisowa, wgranie świeżych map do navi i aktualizacja oprogramowania: 256 zł 59.000 km: badanie techniczne: 99 zł (3 lata minęły) 60.000 km: przegląd w ASO; obsługa serwisowa, zaś płyn hamulcowy : 348 zł + mój filtr PP 34 zł 75.000 km: przegląd w ASO; obsługa serwisowa: pooglądali, powąchali 266 zł skasowali 79.500 km: opony lato: 870 zł 1 rok: ubezpieczenie: 2506 zł (full pakiet z utrzymaniem wartości, assistance lux, szyby itd.) 2 rok: ubezpieczenie: 2601 zł (full pakiet z utrzymaniem wartości, assistance lux, szyby itd.) Podsumowując: Energia: 3186 zł Serwis: 1280 zł Ubezpieczenie: 5107 zł Koła zimowe/opony: 3370 zł Badanie techniczne: 99 zł jakieś drobne pierdoły xx zł RAZEM: 13133 zł Koszt 100 km: 13133/65724 = 19,99 zł (jak w markecie ) ((22,49 zł w 1 roku)) Utrata wartości (na podstawie wyceny ubezpieczyciela): 1 rok: 15500 zł 2 rok: 9000 zł Koszt 100 km z utratą wartości: (13133 + 24500)/65724 = 57,26 zł (72,99 zł po 1 roku) Pozostaje czekać na kolejny rok eksploatacji nieopłacalnego gadżetu Edytowane 25 Września 2020 przez mrBEAN 3 1 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
HelixSv Napisano 25 Września 2020 Udostępnij Napisano 25 Września 2020 (edytowane) Nie chce mi się tego czytać. Powiem tylko, że to nie może się opłacać, ekologu-gadżeciażu. Oby ci prund odcieli! Ps. Bardzo tanio. Mi wychodzi ze 115 zł i to bez prądu, bo w 90% ładuję za darmo a w 10% bardzo tanio. Ale ja mniej jeżdżę, jakieś 17000 km rocznie. Edytowane 25 Września 2020 przez Cezh 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sherif Napisano 25 Września 2020 Udostępnij Napisano 25 Września 2020 Jak ubezpieczony to zepchnij w przepaść póki jeszcze wartość jakąś ma. . Fajne podsumowanie . 20gr za km to dobry wynik. Nie masz PV ? 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mrBEAN Napisano 26 Września 2020 Autor Udostępnij Napisano 26 Września 2020 7 godzin temu, Cezh napisał: Ps. Bardzo tanio. Mi wychodzi ze 115 zł i to bez prądu, bo w 90% ładuję za darmo a w 10% bardzo tanio. Ja mieszkam na prowincji i do darmowego prądu mam daaaaleko 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mrBEAN Napisano 26 Września 2020 Autor Udostępnij Napisano 26 Września 2020 (edytowane) 6 godzin temu, sherif napisał: Jak ubezpieczony to zepchnij w przepaść póki jeszcze wartość jakąś ma. . Są takie myśli, ale czekam na jakieś dane od kogoś z porównywalnym spalinowym, co to jest dużo tańszy jak tu opisują 6 godzin temu, sherif napisał: 20gr za km to dobry wynik. Nie masz PV ? Mam, ale nie pokrywa tego co auto potrzebuje. Edytowane 26 Września 2020 przez mrBEAN 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mrBEAN Napisano 26 Września 2020 Autor Udostępnij Napisano 26 Września 2020 (edytowane) Jak widać na razie utrata wartości wiedzie prym, następnie koszt ubezpieczenia. I taki układ chyba pozostanie. Edytowane 26 Września 2020 przez mrBEAN 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lnk Napisano 26 Września 2020 Udostępnij Napisano 26 Września 2020 Widzę że w tym przypadku mamy niski koszt jazdy ale wysokie koszty stałe i dużą utratę wartości. Robisz duże przebiegi i to się jakoś kompensuje, ale dla typowego zastosowania elektryka czyli miasto 5-10kkm rocznie to koszt kilometra były znaczący. Ale patrząc na koszt energii na kilometr to elektryk bezkonkurencyjny . Dziwne że więcej tego na taxi nie widać. U mnie w Tipo 1.4T (wiem że to inna klasa samochodu, ale porównawczo): po 2,5 roku i 61kkm mam: paliwo 31,79 zł/100, paliwo + full ubezpieczenie + serwis ASO 44,68 zł/100, z utratą wartości 53,38 zł/100 (utrata liczona wg. AC z PZU po 2 latach, po 2,5 będzie trochę więcej). 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mrBEAN Napisano 26 Września 2020 Autor Udostępnij Napisano 26 Września 2020 52 minuty temu, lnk napisał: Widzę że w tym przypadku mamy niski koszt jazdy ale wysokie koszty stałe i dużą utratę wartości. Zgadza się. Auto drogie na starcie to i kwotowo traci więcej. Reszta kosztów stałych wydaje mi się normalna. Opony doszły, ale u mnie znikają w oczach, niezależnie od rodzaju napędu. 54 minuty temu, lnk napisał: Robisz duże przebiegi i to się jakoś kompensuje, ale dla typowego zastosowania elektryka czyli miasto 5-10kkm rocznie to koszt kilometra były znaczący. Kompensuje się, bo miało się kompensować Dla przebiegów 5-10 kkm nie trzymałbym tego auta. 56 minut temu, lnk napisał: Ale patrząc na koszt energii na kilometr to elektryk bezkonkurencyjny . Dziwne że więcej tego na taxi nie widać. Postawią im słupki do ładowania na postoju to zacznie przybywać 58 minut temu, lnk napisał: U mnie w Tipo 1.4T (wiem że to inna klasa samochodu, ale porównawczo): po 2,5 roku i 61kkm mam: paliwo 31,79 zł/100, paliwo + full ubezpieczenie + serwis ASO 44,68 zł/100, z utratą wartości 53,38 zł/100 (utrata liczona wg. AC z PZU po 2 latach, po 2,5 będzie trochę więcej). Fajne dane, tak można dyskutować, a nie teoretyzować i snuć fantazje Widać, wyraźnie, że koszt paliwa wyraźnie odstaje, a utrata wartości u Ciebie kosmetyczna, bo auto typu "dostajesz dużo towaru, za mało dolarów". Tak czy inaczej, co ciekawe koszt zbliżony, a Ioniq ze 2x droższy pewnie. Teoretycznie, po 3 roku powinno być u mnie już niżej niż u Ciebie, choć opony zimowe będę musiał znowu kupić Kluczowa i tak finalnie będzie utrata wartości realna, przy sprzedaży. A w moim przypadku jest z czego spadać 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
iwik Napisano 26 Września 2020 Udostępnij Napisano 26 Września 2020 (edytowane) Koszty dla zwykłego benzyniaka (golf sv 1.2tsi) i 40kkm i niecałe 2.5 roku: 1. Polisa ub. na 1 rok: 2200 zł 2. Dywaniki letnie oryg.: 150 zł 3. Kpl kół na jesień / zimę: 2k zł 4. Olej z wymianą po 15kkm (mój kaprys, bo nie wierzę w serwisy LL) : 200 zł 5. Polisa ub. na 2 rok: 2k zł 6. Serwis ASO po 30kkm: 0 zł (pakiet na 4 lata w cenie auta) 7. Polisa ub. na 3 rok: 1850 zł Szacowana utrata wartości po 2 latach eksploatacji (wg polisy): 13k zł Paliwo: 35 zł / 100km - 14k zł za cały dotychczasowy okres eksploatacji Koszt 1km bez utraty wartości - 56gr (52gr licząc "amortyzację" polisy ub. na 3 rok do dziś) Koszt 1km z uw - 88gr Jak widać kluczowym parametrem są przebiegi roczne użytkownika, które są w mianowniku tych obliczeń. Kolega dla tipo coś tanio policzył paliwo, albo ma wyjątkowo niskie zużycie, ja przyjąłem 5 zł za litr i 7l / 100 km (głównie miasto), przyjmując obecną cenę paliwa z okolicach 4.4 zł wyjdzie po 4gr mniej na km. Edytowane 26 Września 2020 przez iwik 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mrBEAN Napisano 26 Września 2020 Autor Udostępnij Napisano 26 Września 2020 1 minutę temu, iwik napisał: Koszty dla zwykłego benzyniaka (golf sv 1.2tsi) i 40kkm i niecałe 2.5 roku: 1. Polisa ub. na 1 rok: 2200 zł 2. Dywaniki letnie oryg.: 150 zł 3. Kpl kół na jesień / zimę: 2k zł 4. Olej z wymianą po 15kkm (mój kaprys, bo nie wierzę w serwisy LL) : 200 zł 5. Polisa ub. na 2 rok: 2k zł 6. Serwis ASO po 30kkm: 0 zł (pakiet na 4 lata w cenie auta) 7. Polisa ub. na 3 rok: 1850 zł Szacowana utrata wartości po 2 latach eksploatacji (wg polisy): 13k zł Paliwo: 35 zł / 100km - 14k PLN za cały dotychczasowy okres eksploatacji Koszt 1km bez utraty wartości - 56gr (52gr licząc "amortyzację" polisy ub. na 3 rok do dziś) Koszt 1km z uw - 88gr Od razu widać, że bogacz z miasta Łodzi jakiś Mały przebieg robi krecią robotę, ale zaraz zaraz, to miało tylko szkodzić EV Niestety tabelki są nieubłagane, i o ile jest świeży wóz, to ubezpieczenie i utrata wartości robi swoje. W Octavii 1.4 TSI z DSG (z dodatkowym wyposażeniem, co miało wpływ na większą utratę wartości), po niecałych 4 latach eksploatacji, wyszło mi 71,55 zł za 100 km. Przy bida wersji bym zszedł w okolice 60 zł podejrzewam. I to jest dla mnie punkt odniesienia, bo warunki jazdy się nie zmieniły. Można jeszcze porównywać sam koszt posiadania auta na rok, bez względu na km lub jakieś dodatkowe parametry stosować, bo bezpośrednie porównania zawsze są obarczone sporym błędem, bo co dom, to inne potrzeby wobec auta itd. itp. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
iwik Napisano 26 Września 2020 Udostępnij Napisano 26 Września 2020 42 minuty temu, mrBEAN napisał: Postawią im słupki do ładowania na postoju to zacznie przybywać Oby, bo do tego te samochody są w zasadzie stworzone. Tylko jak będzie "komercyjna" taryfa 3 zł za kWh to żaden taxowkarz przecież nie kupi takiego auta, co zresztą widać po 'sukcesie' programu "koliber" czy czy tam inny ptak.. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
iwik Napisano 26 Września 2020 Udostępnij Napisano 26 Września 2020 1 godzinę temu, mrBEAN napisał: Mały przebieg robi krecią robotę, ale zaraz zaraz, to miało tylko szkodzić EV No u mnie EV by nie poprawił tego wyniku, bo i tak musiałbym korzystać z komercyjnych ładowarek, także koszt 'paliwa' byłby podobny do obecnego. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sherif Napisano 26 Września 2020 Udostępnij Napisano 26 Września 2020 10 godzin temu, iwik napisał: Jak widać kluczowym parametrem są przebiegi roczne użytkownika, które są w mianowniku tych obliczeń. + wiek pojazdu. Pamiętam jak robiłem wyliczenia w moim byłym Subaru Outback 3.0, chciałem porównać czy opłaca się brać dopłatę z firmy za używanie auta czy służbowy. Sam koszt utrzymania wychodził zbliżony (mimo, że to 3.0 ... z lpg), ale utrata mniejszy była bo kilkuletnia używka. IMHO jak na drogie EV jak u @mrBEAN to wynik bardzo dobry i nie odbiegający od klasycznych aut, mimo, że to b.drogie auto było jako nowe czy 1-2-letnie. Pewnie lepiej byłoby to porównać do jakiegoś drogiego kompakta ala Lex . Spr kiedyś porównać Skodę, bo ona kosztowała porównywalnie do noPB, więc utrata wartości teoretycznie powinna być mniejsza. Nie wiem jak liczyć "spalanie", bo 90% ładowań odbyło się w domu z PV, a te 10% na mieście z darmowych ładowarek (nigdy jeszcze nie zapłaciłem za ładowanie). Panele mam deko powyżej zapotrzebowania bez EV. Teraz pewnie będzie niedopłata pierwszy raz (ale niewielka) . Za rok pewnie dołożę panele, bo inwerter mam właśnie z tego względu większy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mrBEAN Napisano 26 Września 2020 Autor Udostępnij Napisano 26 Września 2020 2 godziny temu, sherif napisał: Nie wiem jak liczyć "spalanie", bo 90% ładowań odbyło się w domu z PV, a te 10% na mieście z darmowych ładowarek (nigdy jeszcze nie zapłaciłem za ładowanie). Najrozsądniej dla celów naukowych przyjąć stawkę z nocnej taryfy, a co darmowe lub płatne na mieście, to tak liczyć jak się zapłaciło lub darmo przyjęło. 2 godziny temu, sherif napisał: Pamiętam jak robiłem wyliczenia w moim byłym Subaru Outback 3.0, chciałem porównać czy opłaca się brać dopłatę z firmy za używanie auta czy służbowy. Sam koszt utrzymania wychodził zbliżony (mimo, że to 3.0 ... z lpg), ale utrata mniejszy była bo kilkuletnia używka. Jakie auto by nie było, ciężko jest przeskoczyć próg 50-60 zł za 100 km. Jedyna opcja na tanią eksploatację, to płacić tylko OC, mieć możliwie bezawaryjny wóz i tani, który nie traci na wartości, jeździć na LPG i dziadować gdzie się da; mam na myśli opony, sprawność techniczną itd. Tu jest pole manewru, w innym razie bariera 50-60 zł jest nie do przeskoczenia, a wyniki 70-80 zł są zupełnie normalne, a nawet rozsądne. U siebie już wstępnie widzę, że barierą będzie 50 zł za 100 km, utrata wartości dłuuugo będzie o to dbać A 45 zł to już raczej ewentualne dno przy dobrych wiatrach, ale będzie ciężko. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lnk Napisano 27 Września 2020 Udostępnij Napisano 27 Września 2020 W dniu 26.09.2020 o 11:46, iwik napisał: Kolega dla tipo coś tanio policzył paliwo, albo ma wyjątkowo niskie zużycie, ja przyjąłem 5 zł za litr i 7l / 100 km (głównie miasto), przyjmując obecną cenę paliwa z okolicach 4.4 zł wyjdzie po 4gr mniej na km. Wszystkie dane z Motostat, nic nie przyjmowałem tyle wyszło. Wiadomo w ostatnich latach benzyna tańsza jest ale tankowań w drogich krajach tez trochę było (z 15-20kkm auto zrobiło za granicą) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
akisel Napisano 1 Października 2020 Udostępnij Napisano 1 Października 2020 (edytowane) W dniu 26.09.2020 o 14:46, iwik napisał: Koszty dla zwykłego benzyniaka (golf sv 1.2tsi) i 40kkm i niecałe 2.5 roku: Szacowana utrata wartości po 2 latach eksploatacji (wg polisy): 13k zł nie wiem, ile kosztowal jako nowy mialem 1,5 150km DSG dobrze wyposazony, po upuscie kosztowal 110 kpln po 2,5 roku sprzedany jakos za 70 kpln Edytowane 1 Października 2020 przez akisel Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
iwik Napisano 1 Października 2020 Udostępnij Napisano 1 Października 2020 7 godzin temu, akisel napisał: po 2,5 roku sprzedany jakos za 70 kpln No to mój nowy kosztował mniej niż Twój używany. Podstawowa wersja. 1 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ppmarian Napisano 1 Października 2020 Udostępnij Napisano 1 Października 2020 Po nie całych 2 latach misiek phev dziś sprzedanyZrobiłem 28kkm zakup - sprzedaz = 2kpln2x Pakiet oc/ac 2.8kpln/rok 2x serwis w ASO 1.6kpln/rok2x przeglad 99zl/rokNic się nie zepsuło. Spalania z lenistwa nie liczyłem ale z kompa wyszło że 63% mojego przebiegu zrobiłem w trybie EV. Bardzo dobrze będę wspominać to auto. Wysłane z tel. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mrBEAN Napisano 1 Października 2020 Autor Udostępnij Napisano 1 Października 2020 Godzinę temu, ppmarian napisał: Po nie całych 2 latach misiek phev dziś sprzedany Zrobiłem 28kkm zakup - sprzedaz = 2kpln 2x Pakiet oc/ac 2.8kpln/rok 2x serwis w ASO 1.6kpln/rok 2x przeglad 99zl/rok Nic się nie zepsuło. Spalania z lenistwa nie liczyłem ale z kompa wyszło że 63% mojego przebiegu zrobiłem w trybie EV. Bardzo dobrze będę wspominać to auto. Wysłane z tel. Czyli ile zł/km? Przebieg jakiś marny?!, bo zdaje się co weekend trasy konkretne robiłeś/robić miałeś? Utrata wartości taka, jaką lubię Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ppmarian Napisano 2 Października 2020 Udostępnij Napisano 2 Października 2020 Czyli ile zł/km? Przebieg jakiś marny?!, bo zdaje się co weekend trasy konkretne robiłeś/robić miałeś? Utrata wartości taka, jaką lubię Ja mam pod domem kilka aut bo nie ma auta idealnego wszystkiego... dlatego tak maly przebieg. Policzmy "spalanieZakładając 10360km po 7l/100km i 5zl za litr wychodzi 3626zl za paliwo Prąd w 100% z II taryfy 917zl Z ww wszyskimi kosztami wychodzi 55gr/1km Wysłane z tel. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lucash Napisano 2 Października 2020 Udostępnij Napisano 2 Października 2020 18 godzin temu, ppmarian napisał: Po nie całych 2 latach misiek phev dziś sprzedany A jaki powód sprzedaży? Czym teraz będziesz gnac? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ppmarian Napisano 2 Października 2020 Udostępnij Napisano 2 Października 2020 A jaki powód sprzedaży? Czym teraz będziesz gnac? Szwedzki Chińczyk w dieslu at i awdNiestety obecnie nie ma na rynku nic nowego które może konkurować z kopciuchem Wysłane z tel. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mrBEAN Napisano 2 Października 2020 Autor Udostępnij Napisano 2 Października 2020 11 godzin temu, ppmarian napisał: Ja mam pod domem kilka aut bo nie ma auta idealnego wszystkiego... dlatego tak maly przebieg. Policzmy "spalanie Zakładając 10360km po 7l/100km i 5zl za litr wychodzi 3626zl za paliwo Prąd w 100% z II taryfy 917zl Z ww wszyskimi kosztami wychodzi 55gr/1km Wysłane z tel. Ciekawie. Mimo braku utraty wartości, wynik bardzo zbliżony do mojego. Tak jak pisałem, zejść poniżej 50 zł/100 km w jakimś współczesnym aucie jest ciężko. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mrBEAN Napisano 2 Października 2020 Autor Udostępnij Napisano 2 Października 2020 4 godziny temu, ppmarian napisał: Szwedzki Chińczyk w dieslu at i awd Niestety obecnie nie ma na rynku nic nowego które może konkurować z kopciuchem Wysłane z tel. Bleeeeeeeeeee 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ppmarian Napisano 2 Października 2020 Udostępnij Napisano 2 Października 2020 Bleeeeeeeeeee Podaj przykład auta ev (może być uzywane ale ma miec gwarancję producenta) które byloby lepsze do moich zastosowań:Ma latać +140km po autostradach na raz 500kmUciag na haku 1500kgNapęd 4x4Prześwit +20cmAutomatBudżet 160kPLN bruttoWysłane z tel. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mrBEAN Napisano 2 Października 2020 Autor Udostępnij Napisano 2 Października 2020 (edytowane) Godzinę temu, ppmarian napisał: Podaj przykład auta ev (może być uzywane ale ma miec gwarancję producenta) które byloby lepsze do moich zastosowań: Ma latać +140km po autostradach na raz 500km Uciag na haku 1500kg Napęd 4x4 Prześwit +20cm Automat Budżet 160kPLN brutto Wysłane z tel. A czy tu ktokolwiek i cokolwiek namawia do EV? Nie! Diesel po prostu kopci i śmierdzi. Jak nie teraz, to za chwilę. Tylko tyle Hybrydowe Sorento łapie się w kryteria, i to nowe! Edytowane 2 Października 2020 przez mrBEAN 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Raku Napisano 2 Października 2020 Udostępnij Napisano 2 Października 2020 A czy tu ktokolwiek i cokolwiek namawia do EV? Nie! Diesel po prostu kopci i śmierdzi. Jak nie teraz, to za chwilę. Tylko tyle Hybrydowe Sorento łapie się w kryteria, i to nowe! A w Bełchatowie ty był ?Wysłane z mojego ANE-LX1 przy użyciu Tapatalka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mrBEAN Napisano 2 Października 2020 Autor Udostępnij Napisano 2 Października 2020 55 minut temu, Raku napisał: A w Bełchatowie ty był ? Wysłane z mojego ANE-LX1 przy użyciu Tapatalka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ppmarian Napisano 3 Października 2020 Udostępnij Napisano 3 Października 2020 A czy tu ktokolwiek i cokolwiek namawia do EV? Nie! Diesel po prostu kopci i śmierdzi. Jak nie teraz, to za chwilę. Tylko tyle Hybrydowe Sorento łapie się w kryteria, i to nowe! Wchodzimy w tematy wykorzystania dzieci w kopalniach czy też utylizacji baterii w Afryce. Nie idźmy tą drogą. Fakty są brutalne. EV jest za drogie w stosunku do tego co oferuje. Tylko w szczególnych przypadkach ma uzasadnienie ekonomiczne. U mnie mimo fotowoltaiki na dachu nie zdecydowałem się na EV jako drugie auto. Bo się zwyczajnie nie spina finansowo. Dużo bardziej bardziej przekonuje mnie to co miałem czyli plug-in. Tylko brak już fajnych ofert używanych podobnych jak 2 lata temu bralem Outlandera w cenie diesla. W moim przypadku użytkowania trzeba jeszczd długo czekać na EV. P.S. Sorrento hybrid zdoi na autostradzie +13l więc odpada. Wysłane z tel. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mrBEAN Napisano 3 Października 2020 Autor Udostępnij Napisano 3 Października 2020 1 godzinę temu, ppmarian napisał: Wchodzimy w tematy wykorzystania dzieci w kopalniach czy też utylizacji baterii w Afryce. Nie idźmy tą drogą. Fakty są brutalne. EV jest za drogie w stosunku do tego co oferuje. Tylko w szczególnych przypadkach ma uzasadnienie ekonomiczne. U mnie mimo fotowoltaiki na dachu nie zdecydowałem się na EV jako drugie auto. Bo się zwyczajnie nie spina finansowo. Dużo bardziej bardziej przekonuje mnie to co miałem czyli plug-in. Tylko brak już fajnych ofert używanych podobnych jak 2 lata temu bralem Outlandera w cenie diesla. W moim przypadku użytkowania trzeba jeszczd długo czekać na EV. P.S. Sorrento hybrid zdoi na autostradzie +13l więc odpada. Wysłane z tel. Nadal nie rozumiem po co o EV piszesz. O tych dzieciach od utylizacji to tak na poważnie? Tu to chyba elektrośmieci typu smartfony, laptopy inne drobne wiodą prym, a jakoś nikt nie narzeka, jak wymienia co rusz te drobne sprzęty? Kolega powyżej „dzieci pod Bełchatowem”, Ty dzieci w Afryce, to może ja powinienem napisać o dzieciach wdychających diesle gdziekolwiek się nie znajdą? Nie no, nie róbmy szopki kolejny raz Nowe to Volvo kupiłeś? Spalania nie było w kryteriach Owszem aktualnie w ofercie SUVów diesel diesla dieslem pogania, i wybór jest szeroki. Skoro zamierzasz nim latać non stop po autostradach z butem w podłodze i tylko tam to wybór wydaje się być naturalny Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ppmarian Napisano 3 Października 2020 Udostępnij Napisano 3 Października 2020 Nadal nie rozumiem po co o EV piszesz. O tych dzieciach od utylizacji to tak na poważnie? Tu to chyba elektrośmieci typu smartfony, laptopy inne drobne wiodą prym, a jakoś nikt nie narzeka, jak wymienia co rusz te drobne sprzęty? Kolega powyżej „dzieci pod Bełchatowem”, Ty dzieci w Afryce, to może ja powinienem napisać o dzieciach wdychających diesle gdziekolwiek się nie znajdą? Nie no, nie róbmy szopki kolejny raz Nowe to Volvo kupiłeś? Spalania nie było w kryteriach Owszem aktualnie w ofercie SUVów diesel diesla dieslem pogania, i wybór jest szeroki. Skoro zamierzasz nim latać non stop po autostradach z butem w podłodze i tylko tam to wybór wydaje się być naturalny Dlatego tematy trucia przez nowego diesla czy utylizacji baterii i produkcji prądu z węgla zostawmy. Spalanie wynika pośrednio z chęci bezdupyzawracania sobie tankowania na przedlotach autostradach. Jestem do 10 razy do roku na weekend na helu. Trasy robię na raz bo rodzinka spi i postóje zwyczajnie "pasuja" bezproblemowa podróż. Do tego dochodzą wypady z budą na haku. Tak "nowe" z 2019 i 60km przebiegu. Wysłane z tel. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mrBEAN Napisano 3 Października 2020 Autor Udostępnij Napisano 3 Października 2020 1 minutę temu, ppmarian napisał: Tak "nowe" z 2019 i 60km przebiegu. To miłego użytkowania i czekam na podsumowanie kosztów w przyszłości Bo to będzie ciekawe względem Outlandera. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ryb Napisano 3 Października 2020 Udostępnij Napisano 3 Października 2020 (edytowane) W dniu 25.09.2020 o 21:44, mrBEAN napisał: Pozostaje czekać na kolejny rok eksploatacji nieopłacalnego gadżetu Podczas gdy głównym zarzutem co do kosztów związanych z samochodami elektrycznymi jest dużo wyższa cena zakupu i spora utrata wartości w dłuższej perspektywie, pewną niedoskonałością powyższej argumentacji jest fakt, że auto zostało kupione jako używane. Dodatkowo, utrata wartości wg wycen ubezpieczycieli nie ma nic wspólnego z realną wartością samochodu. Kwoty z wycen ubezpieczycieli rzadko idą w parze z realnymi kwotami podczas transakcji na rynku aut używanych. Tego, że eksploatacja potrafi być tania (choć nie musi) chyba nikt nie kwestionował. Edytowane 3 Października 2020 przez Dark_Knight 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mrBEAN Napisano 3 Października 2020 Autor Udostępnij Napisano 3 Października 2020 (edytowane) 22 minuty temu, Dark_Knight napisał: Musicie się zdecydować w takim razie, czy jest drogo czy tanio, przy okazji czy jest gadżetem dla bogatych czy nie, bo już się gubię. Ja te stwierdzenia wymyśliłem? To, że truję dzieci pod Bełchatowem i wykorzystuję te w Afryce biorę na klatę. Utrata wartości jest całkowicie teoretyczna i to jest chyba dla każdego sprawa zrozumiała. Ja mam świadomość, że trochę przepłaciłem, ale zrobiłem to świadomie. Bo chciałem i mogłem. Ale Wy odlatujcie piętrząc coraz to dziwniejsze argumenty. Może cyfry dotrą, co zaczyna być widać po ciszy w obecnym wątku. Przedstaw lepiej koszty użytkowania swojego wozu lub poprzednich, będzie więcej ciekawej merytorycznej wiedzy wtedy. A teraz pytanie bonus. Czy wyceny ubezpieczycieli zazwyczaj są zawyżone czy zaniżone? Bo po wieloletniej lekturze AK, zdaje się są zaniżane Także ten argument jakby chybiony?! Od razu podpowiem, że w moim konkretnym przypadku aktualnie za wycenę ubezpieczyciela bym auta nie sprzedał, bo zaczynają spływać auta z zachodu (po skończonych dopłatach) i ceny są całkowicie rozregulowane. Dochodzi do tego cały czas wizja dopłat do EV, i ten rynek jest tak samo dziki, jaki był 2 lata temu gdy kupowałem. Jak sprzedam i zaliczę gigantyczną utratę wartości podzielę się obliczeniami, nie martw się Na razie cieszę się każdym km i do kopciucha nie wracam, bo ich miejsce jest w skansenie. Edytowane 3 Października 2020 przez mrBEAN Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
hefi Napisano 3 Października 2020 Udostępnij Napisano 3 Października 2020 Strasznie drogo wychodzi ten EV, mój wielki smierdzacy dizel o połowę taniej 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
HelixSv Napisano 3 Października 2020 Udostępnij Napisano 3 Października 2020 4 hours ago, mrBEAN said: Musicie się zdecydować w takim razie, czy jest drogo czy tanio, przy okazji czy jest gadżetem dla bogatych czy nie, bo już się gubię. Ja te stwierdzenia wymyśliłem? To, że truję dzieci pod Bełchatowem i wykorzystuję te w Afryce biorę na klatę. Utrata wartości jest całkowicie teoretyczna i to jest chyba dla każdego sprawa zrozumiała. Ja mam świadomość, że trochę przepłaciłem, ale zrobiłem to świadomie. Bo chciałem i mogłem. Ale Wy odlatujcie piętrząc coraz to dziwniejsze argumenty. Może cyfry dotrą, co zaczyna być widać po ciszy w obecnym wątku. Przedstaw lepiej koszty użytkowania swojego wozu lub poprzednich, będzie więcej ciekawej merytorycznej wiedzy wtedy. A teraz pytanie bonus. Czy wyceny ubezpieczycieli zazwyczaj są zawyżone czy zaniżone? Bo po wieloletniej lekturze AK, zdaje się są zaniżane Także ten argument jakby chybiony?! Od razu podpowiem, że w moim konkretnym przypadku aktualnie za wycenę ubezpieczyciela bym auta nie sprzedał, bo zaczynają spływać auta z zachodu (po skończonych dopłatach) i ceny są całkowicie rozregulowane. Dochodzi do tego cały czas wizja dopłat do EV, i ten rynek jest tak samo dziki, jaki był 2 lata temu gdy kupowałem. Jak sprzedam i zaliczę gigantyczną utratę wartości podzielę się obliczeniami, nie martw się Na razie cieszę się każdym km i do kopciucha nie wracam, bo ich miejsce jest w Relaks, pamiętaj, że to kącik właścicieli EV. Gości należy szanować, nawet jak u regularnie przychodzą mówiąc, że to nie dla nich. Może to poprawia samopoczucie? Coś, jakby chodzić co tydzień do wybranej restauracji, patrzeć ludziom w talerze i mówić: " O rany, jakie drogie i niesmaczne, to nie dla mnie". Bjørna se pooglądaj. Jedzie swoją T3 na koło podbiegunowe, pitstopy ma takie krótkie, że biegiem leci siku. 1 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mrBEAN Napisano 3 Października 2020 Autor Udostępnij Napisano 3 Października 2020 59 minut temu, Cezh napisał: Relaks, pamiętaj, że to kącik właścicieli EV. Gości należy szanować, nawet jak u regularnie przychodzą mówiąc, że to nie dla nich. Może to poprawia samopoczucie? Coś, jakby chodzić co tydzień do wybranej restauracji, patrzeć ludziom w talerze i mówić: " O rany, jakie drogie i niesmaczne, to nie dla mnie". Bjørna se pooglądaj. Jedzie swoją T3 na koło podbiegunowe, pitstopy ma takie krótkie, że biegiem leci siku. Mnie te rozmowy w gruncie rzeczy relaksują. Taki kabaret za free Na Bjorna brak czasu dziś był, trzeba korzystać z pięknej jesieni Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ppmarian Napisano 3 Października 2020 Udostępnij Napisano 3 Października 2020 Relaks, pamiętaj, że to kącik właścicieli EV. Gości należy szanować, nawet jak u regularnie przychodzą mówiąc, że to nie dla nich. Może to poprawia samopoczucie? Coś, jakby chodzić co tydzień do wybranej restauracji, patrzeć ludziom w talerze i mówić: " O rany, jakie drogie i niesmaczne, to nie dla mnie". Bjørna se pooglądaj. Jedzie swoją T3 na koło podbiegunowe, pitstopy ma takie krótkie, że biegiem leci siku.Dwa razy byłem za kołem podbiegunowym. Raz od norweskiej strony raz od rosyjskiej. W tym raz plug-in Sory ale od strony rosyjskiej to na stację benzynowe trzeba uważać żeby nie przeoczyć. Od strony norweskiej tam gdzie stawalem ma "siku" czy zatankować to ZAWSZE akurat nie było CHaDeMo żeby się przy okazji sie podkładowac. Więc jak ktoś ustawia swoją trasę przejazdu pod ładowarki A nie tam gdzie chce i kiedy chce stanąć to może opowiadać czy kręcić Youtube... Wysłane z tel. 1 1 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
format Napisano 4 Października 2020 Udostępnij Napisano 4 Października 2020 W dniu 3.10.2020 o 12:30, hefi napisał: Strasznie drogo wychodzi ten EV, mój wielki smierdzacy dizel o połowę taniej O Pandzie z LPG nie mówiąc! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kanu Napisano 5 Października 2020 Udostępnij Napisano 5 Października 2020 hmm tak patrzę na moje statystyki i źle też nie wychodzi Koszt paliwa:37.36 PLN/100km 9 167.33 PLN na 24 541.0 km Spalanie:7.80 l/100km 1 913.55 l na 24 541.0 km Inne koszty:298.64 PLN/miesiąc 8 660 PLN na 29 miesięcy (ubezpieczenia, serwisy, opony, autostrady...) 3 584 PLN/rok 34.61 PLN/100km 8 660 PLN na 25 025 km Razem (paliwo i wydatki):71.97 PLN/100km Podsumowując, auto to skarbonka i ciągły wydatek, czy to elektryk, hybryda, zwykły diesel czy benzyna (z LPG czy bez). 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
iwik Napisano 5 Października 2020 Udostępnij Napisano 5 Października 2020 27 minut temu, kanu napisał: Razem (paliwo i wydatki):71.97 PLN/100km A gdzie utrata wartości? 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maciej__ Napisano 5 Października 2020 Udostępnij Napisano 5 Października 2020 17 minutes ago, iwik said: A gdzie utrata wartości? Przy tak malych przebiegach, koszty stale niestety robia robote 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kanu Napisano 5 Października 2020 Udostępnij Napisano 5 Października 2020 20 minut temu, iwik napisał: A gdzie utrata wartości? I tu jest dobre pytanie, bo jak mi się wydaje (z wycen ubezpieczyciela) to przez 2 lata spadła wartość o jakieś 10k tylko... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ppmarian Napisano 5 Października 2020 Udostępnij Napisano 5 Października 2020 I tu jest dobre pytanie, bo jak mi się wydaje (z wycen ubezpieczyciela) to przez 2 lata spadła wartość o jakieś 10k tylko... Jak z 30 do 20 tą bardzo dużo.Jak z 200 na 190 to "pomijanie" .Wysłane z tel. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maciej__ Napisano 5 Października 2020 Udostępnij Napisano 5 Października 2020 11 minutes ago, ppmarian said: Jak z 30 do 20 tą bardzo dużo. Jak z 200 na 190 to "pomijanie" . A Ty zarabiasz w %-ach czy PLNach? Bo dla mnie 10k to 10k, niezaleznie od tego jaka byla cena wyjsciowa... 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mrBEAN Napisano 5 Października 2020 Autor Udostępnij Napisano 5 Października 2020 (edytowane) 3 godziny temu, kanu napisał: I tu jest dobre pytanie, bo jak mi się wydaje (z wycen ubezpieczyciela) to przez 2 lata spadła wartość o jakieś 10k tylko... Te tylko 10.000 zł, w Twoim przypadku daje dodatkowo: 10000 zł / 245,4 = 40,75 zł na 100 km Czyli 71,97 + 40,75 = 112,72 zł za 100 km Jaki to wóz? Edytowane 5 Października 2020 przez mrBEAN Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mrBEAN Napisano 5 Października 2020 Autor Udostępnij Napisano 5 Października 2020 21 minut temu, ppmarian napisał: Jak z 30 do 20 tą bardzo dużo. Jak z 200 na 190 to "pomijanie" . Wysłane z tel. A w przeliczeniu na każdy km, tyle samo cały czas. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mrBEAN Napisano 5 Października 2020 Autor Udostępnij Napisano 5 Października 2020 4 godziny temu, kanu napisał: Podsumowując, auto to skarbonka i ciągły wydatek, czy to elektryk, hybryda, zwykły diesel czy benzyna (z LPG czy bez). Zwykły diesel tak. SUV diesel nie! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ryb Napisano 5 Października 2020 Udostępnij Napisano 5 Października 2020 W dniu 3.10.2020 o 15:52, Cezh napisał: Relaks, pamiętaj, że to kącik właścicieli EV. Gości należy szanować, nawet jak u regularnie przychodzą mówiąc, że to nie dla nich. Może to poprawia samopoczucie? Coś, jakby chodzić co tydzień do wybranej restauracji, patrzeć ludziom w talerze i mówić: " O rany, jakie drogie i niesmaczne, to nie dla mnie". Mnie tam nie boli że drogie, ja się nie mogę nadziwić, że są ludzie którzy potrafią coś takiego wziąć do ust. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mrBEAN Napisano 5 Października 2020 Autor Udostępnij Napisano 5 Października 2020 Teraz, Dark_Knight napisał: Mnie tam nie boli że drogie, ja się nie mogę nadziwić, że są ludzie którzy potrafią coś takiego wziąć do ust. Jeszcze będziesz pałaszował rękami, bo widelcem za wolno, i prosił o jeszcze Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.