Skocz do zawartości

Ciśnienie oleju


Blues_Brother

Rekomendowane odpowiedzi

Panowie problem dotyczy silnika montowanego w wielu markach samochodów więc pozwolę sobie dodaj zapytać.

 

Passat b5 silnik 1.9 tdi AHU 90km.

 

Problem.

Podczas jazdy wyświetla napis STOP wyłącz natychmiast silnik. Świeci czerwona kontrolka oleju.

 

Co dalej? Problem pojawił się znikąd 1000km po serwisie olejowym. 

 

Co było zrobione po zaistnieniu awarii: wymiana filtra oleju, olej, nowy czujnik ciśnienia oleju, płukania silnika. Ciśnienie oleju na komputerze pokazuje ok.

 

Po robocie ponad 300km zrobione z różnymi prędkościami bez problemów.

Dzisiaj po 15km jazdy problem powrócił.

 

Wcześniej  to mobil1, teraz vavoline Max life.

 

Co dalej? Ktoś podpowie?

 

Silnik pracuje normalnie bez żadnych problemów.

 

Czyżby jakiś problem z pompą oleju lub zapchanym smokiem?

 

 

Pozdrawiam i czekam na pomysły.

Edytowane przez Blues_Brother
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, kaczorek79 napisał:

Zegary. Znany problem w starszych VW. Trzeba dać elektrykowi, zeby przejrzał, czy nie ma zimnych lutów.

Dzięki. 

 

Chyba muszę sprawić sobie jakieś ustrojstwo aby na bieżąco mieć wskazanie ciśnienia oleju podłączone pod komputer bo ryzyko duże jeśli trop jest mylny.

 

Może ktoś ma inne pomysły?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

23 godziny temu, Blues_Brother napisał:

Panowie problem dotyczy silnika montowanego w wielu markach samochodów więc pozwolę sobie dodaj zapytać.

 

Passat b5 silnik 1.9 tdi AHU 90km.

 

Problem.

Podczas jazdy wyświetla napis STOP wyłącz natychmiast silnik. Świeci czerwona kontrolka oleju.

 

Co dalej? Problem pojawił się znikąd 1000km po serwisie olejowym. 

 

Co było zrobione po zaistnieniu awarii: wymiana filtra oleju, olej, nowy czujnik ciśnienia oleju, płukania silnika. Ciśnienie oleju na komputerze pokazuje ok.

 

Po robocie ponad 300km zrobione z różnymi prędkościami bez problemów.

Dzisiaj po 15km jazdy problem powrócił.

 

Wcześniej  to mobil1, teraz vavoline Max life.

 

Co dalej? Ktoś podpowie?

 

Silnik pracuje normalnie bez żadnych problemów.

 

Czyżby jakiś problem z pompą oleju lub zapchanym smokiem?

 

 

Pozdrawiam i czekam na pomysły.

Natychmiast jedziesz na pomiar cisnienia manometrem.

 

Jezdzenie na za niskim cisnieniu zmasakruje najpierw glowicę, a dokładnie walki rozrzadu i szklanki. A potem reszte silnika.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, technix napisał:

I turbo

Ale ja bym najpierw sprawdził elektrykę 

Może przewód od czujnika się gdzieś przetarł i zwiera do masy, bo czujnik właśnie masę zwiera, sprawdź to dokładnie

Slaba rada. Najpierw sprawdza się, czy nie ma awarii, ktora moze zniszczyc silnik, a potem inne.

Wykluczy faktycznie niskie cisnienie, to moze na spokojnie szukac w elektryce.

Pomiar cisnienia oleju to kilkadziesiat zł w warsztacie i powinni od reki zrobic.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

42 minuty temu, maras77 napisał:

Natychmiast jedziesz na pomiar cisnienia manometrem.

 

Jezdzenie na za niskim cisnieniu zmasakruje najpierw glowicę, a dokładnie walki rozrzadu i szklanki. A potem reszte silnika.

 

dzięki, jestem świadom zagrożenia.

za pierwszym razem kiedy pojawił się komunikat byłem na pomiarze ciśnienia, ciśnienie było ok.  zrobiłem to co napisałem wcześniej, czyli:

"Co było zrobione po zaistnieniu awarii: wymiana filtra oleju, olej, nowy czujnik ciśnienia oleju, płukania silnika. Ciśnienie oleju na komputerze pokazuje ok."

 

pomimo tego wczoraj znowu pojawił mi się komunikat.

dlatego poszukuje jakiegoś sprytnego urządzonka które potrafi pokazać mi ciśnienie w czasie rzeczywistym.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

40 minut temu, technix napisał:

I turbo

Ale ja bym najpierw sprawdził elektrykę 

Może przewód od czujnika się gdzieś przetarł i zwiera do masy, bo czujnik właśnie masę zwiera, sprawdź to dokładnie

czujnik nowy ze sklepu. stary poszedł na emeryturę.

dlatego pytam o poradę co dalej.

 

jest sposób abym ciśnienie mógł monitorować podczas jazdy w starym pasku?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minut temu, Blues_Brother napisał:

dzięki, jestem świadom zagrożenia.

za pierwszym razem kiedy pojawił się komunikat byłem na pomiarze ciśnienia, ciśnienie było ok.  zrobiłem to co napisałem wcześniej, czyli:

"Co było zrobione po zaistnieniu awarii: wymiana filtra oleju, olej, nowy czujnik ciśnienia oleju, płukania silnika. Ciśnienie oleju na komputerze pokazuje ok."

 

pomimo tego wczoraj znowu pojawił mi się komunikat.

dlatego poszukuje jakiegoś sprytnego urządzonka które potrafi pokazać mi ciśnienie w czasie rzeczywistym.

 

Brakuje pomiaru ciśnienia manometrem mechanicznym na magistrali.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, Blues_Brother napisał:

czujnik nowy ze sklepu. stary poszedł na emeryturę.

dlatego pytam o poradę co dalej.

 

jest sposób abym ciśnienie mógł monitorować podczas jazdy w starym pasku?

 

Odpiąć kabel z czunika i odłączyć od instalacji pojazdu. Przeciągnąć sobie |"lampkę" do kabiny. Jak będzie błyskać to inspekcja mechaniki silnika. Jak nie będzie błyskać to rozbebeszać instalację....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jedynym rozsądnym wyjściem będzie wymiana pompy oleju i dalszą obserwacja pacjenta. Auto ma 20 lat więc na pewno nie zaszkodzi. 

Opcja bezpieczniejsza z punktu użytkowania samochodu. Pacjent idzie pod nóż w przyszłym tygodniu.

 

Dziękuję za porady. Jaki będzie ciąg dalszy historii nie omieszkam napisać choćby dla potomnych.

 

Pozdrawiam 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Blues_Brother napisał:

To przy okazji. 

Nie mam czasu na następne dociekania. Auto ma jeździć jeszcze 2 lata.

Jeśli faktycznie usterka jest w elektryce/elektronice to po kiego zmieniać pompę czy czyścić smok?

Pierwszym krokiem jest podłączenie manometru i obserwacja jego wskazań i jeśli jest ok to szukasz problemu w elektryce ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, volf6 napisał:

Jeśli faktycznie usterka jest w elektryce/elektronice to po kiego zmieniać pompę czy czyścić smok?

Pierwszym krokiem jest podłączenie manometru i obserwacja jego wskazań i jeśli jest ok to szukasz problemu w elektryce ...

Tylko do końca nie wiadomo gdzie jest problem.

Problem w elektryce charakteryzuje się nieprawidłowym działaniem licznika. U mnie licznik w całości działa poprawnie.

Wczoraj powtórnie było sprawdzone ciśnienie manometrem i jest ok. Tylko czy jest też takie na przestrzeni 200 ÷ 300 km? Nie wiem. Czy jest jakiś problem z pracą pompy w czasie? Przejechałem ponad 200km bez żadnych problemów z bardzo różnymi prędkościami, a problem jednak znowu wrócił. 

Zarządzający ryzykiem wolę wymienić pompę i mieć z "z bani" niż podczas wyjazdu 300km mieć problem z drogą powrotną.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, Blues_Brother napisał:

Tylko do końca nie wiadomo gdzie jest problem.

Pompa to chyba ostania rzecz co by się miała popsuć (przy normalnej eksploatacji, bo jak pójdzie panewka i pełno opiłków w układzie to wiadomo, ze i ją poharata) i to jeszcze w taki sposób, rozumiem spadek ciśnienia na niskich obrotach przy rozgrzanym silniku ale w taki przypadkowy sposób...

Cyba, ze jej napęd ale ten słynny imbus to był chyba dopiero w 2 litrowcach:hmm:

Jak już to zamontowałbym jakiś dodatkowy manometr czy czujnik (na stałe, by mieć w kabinie podgląd w kabinie)...

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie, brak ciśnienia raczej wskazywało na wyższych obrotach i przy rozgrzanym silniku/oleju.

Może trybiki się wytarły 🤣 ?  

 

Z braku pomysłów szukam inspiracji na forum. Może ktoś miał taki przypadek. Internet już przepatrzyłem ale żadnej wskazówki nie znalazłem.

Edytowane przez Blues_Brother
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

43 minuty temu, Blues_Brother napisał:

Tylko do końca nie wiadomo gdzie jest problem.

Problem w elektryce charakteryzuje się nieprawidłowym działaniem licznika. U mnie licznik w całości działa poprawnie.

 

W Pasku B4 kiedyś miałem ten problem. Migał alladyn i brzęczało. Nic z licznikiem poza tym się nie działo. Oczywiście zacząłem od pomiaru ciśnienia.

Sam poprawiłem luty i było 👍

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

26 minut temu, Blues_Brother napisał:

No właśnie, brak ciśnienia raczej wskazywało na wyższych obrotach i przy rozgrzanym silniku/oleju.

Może trybiki się wytarły 🤣 ?  

 

Z braku pomysłów szukam inspiracji na forum. Może ktoś miał taki przypadek. Internet już przepatrzyłem ale żadnej wskazówki nie znalazłem.

Mi padł kiedyś w trasie czujnik. 300 km holowania z assistance.

Wymiana 50 zł.

 

Jak manometr pokazuje dobre ciśnienie, to jeździć i szukać usterki elektryki.

Sprawdz masy, kabelki, izolacje i wtyczki.

Zasymuluj  tez czujnik opornikiem.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystko się zgadza.

Tylko nie mam 100% pewności, że ciśnienie w funkcji czasu jest w całym zakresie prędkości obrotowej silnika w normie. Musiałbym mieć ciągły pomiar ciśnienia.

 

Nie mogę ryzykować, bo pomyłka wysyła auto na złom. Wymiana pompy daje gwarancję, że ciśnienie jest w normie. Jak będzie dalej się pojawiać kontrolka to będę hobbistycznie szukał w elektronice.

 

Taki mam plan na chwilę obecną.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, technix napisał:

A ja zakładam, że nie czytasz ze zrozumieniem

Nie idźmy w tą stronę. Chcesz to podjadę (Jak dojadę) i mi auto od ręki ogarniesz. Z radością zapłacę i jeszcze 1l postawie.

 

Zapchany  smok powoduje, że ciśnienia nie będzie bo pompa nie ma co pchać.

Można kabelkiem, ale co jak zacznie mi migac 30km od roboty? Zadzwonię do szefa, że dzisiaj mnie nie będzie? Ile razy w tygodniu? Niestety nie mam czasu na jazdę i obserwacje. Potrzebuje auta jezdzacego.

 

Wychodzę z domu jak jest ciemno, wracam jak jest ciemno. Nie bardzo mam czas na grzebania pod blokiem w aucie po ciemku.

 

Tak więc sam rozumiesz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, DamU napisał:

W Pasku B4 kiedyś miałem ten problem. Migał alladyn i brzęczało. Nic z licznikiem poza tym się nie działo. Oczywiście zacząłem od pomiaru ciśnienia.

Sam poprawiłem luty i było 👍

Ok. A czy coś innego się z licznikiem działo?

W necie piszą, że zimne luty z reguły objawiają się tym, że licznik wariuje, wskazówki latają i różne kontroli mijają bez ładu i składu. Czy możliwe jest to, że miga tylko kontrolka ciśnienia oleju?

 

Edytowane przez Blues_Brother
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Blues_Brother napisał:

Nie idźmy w tą stronę. Chcesz to podjadę (Jak dojadę) i mi auto od ręki ogarniesz. Z radością zapłacę i jeszcze 1l postawie.

 

Zapchany  smok powoduje, że ciśnienia nie będzie bo pompa nie ma co pchać.

Można kabelkiem, ale co jak zacznie mi migac 30km od roboty? Zadzwonię do szefa, że dzisiaj mnie nie będzie? Ile razy w tygodniu? Niestety nie mam czasu na jazdę i obserwacje. Potrzebuje auta jezdzacego.

 

Wychodzę z domu jak jest ciemno, wracam jak jest ciemno. Nie bardzo mam czas na grzebania pod blokiem w aucie po ciemku.

 

Tak więc sam rozumiesz.

Aha, to po co był ten post?

Zamiast pisać to do mechanika jechać 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Blues_Brother Czyli rozumiem, że wolisz odstawić auto do mechanika, żeby w ciemno wymienił pompę oleju, a co za tym idzie, trzeba kupić nową pompę  (Chińczyk za ok 200 zł, dobrej firmy za 600 zł), następnie trzeba zdemontować wózek z całym zawieszeniem, dźwignąć silnik do góry, wymienić uszczelkę miski olejowej, wypadałoby nowy olej, po zmontowaniu ustawić geometrię. I mówisz, że po tym wszystkim, jak nadal będzie mrugała kontrolka, to pogrzebiesz w zegarach, albo kablu od czujnika? :hmm:

Nie łatwiej podpiąć do czujnika ciśnienia kawałek kabelka i podciągnąć do kabiny, połączyć z żarówką, czy jakąś diodą led na 12V i od tej żarówki drugi kabelek wpiąć w +12V pod jakiś bezpiecznik, czy nawet do zapalniczki. Jak będzie się zapalać w czasie jazdy, to wtedy wrócisz to tego, co napisałem wyżej. Pamiętaj, że te czujniki ciśnienia dają sygnał o zbyt niskim ciśnieniu dopiero poniżej 0,75 bar, a to już jest zbyt mało i wyraźnie słychać, że hydraulika w silniku nie działa, masz 8 hydraulicznych popychaczy zaworów.

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 minut temu, kaczorek79 napisał:

@Blues_Brother Czyli rozumiem, że wolisz odstawić auto do mechanika, żeby w ciemno wymienił pompę oleju, a co za tym idzie, trzeba kupić nową pompę  (Chińczyk za ok 200 zł, dobrej firmy za 600 zł), następnie trzeba zdemontować wózek z całym zawieszeniem, dźwignąć silnik do góry, wymienić uszczelkę miski olejowej, wypadałoby nowy olej, po zmontowaniu ustawić geometrię. I mówisz, że po tym wszystkim, jak nadal będzie mrugała kontrolka, to pogrzebiesz w zegarach, albo kablu od czujnika? :hmm:

Nie łatwiej podpiąć do czujnika ciśnienia kawałek kabelka i podciągnąć do kabiny, połączyć z żarówką, czy jakąś diodą led na 12V i od tej żarówki drugi kabelek wpiąć w +12V pod jakiś bezpiecznik, czy nawet do zapalniczki. Jak będzie się zapalać w czasie jazdy, to wtedy wrócisz to tego, co napisałem wyżej. Pamiętaj, że te czujniki ciśnienia dają sygnał o zbyt niskim ciśnieniu dopiero poniżej 0,75 bar, a to już jest zbyt mało i wyraźnie słychać, że hydraulika w silniku nie działa, masz 8 hydraulicznych popychaczy zaworów.

No właśnie tylko tego nie rozumiem. Silnik pracuje ok, na "ucho" żadnej różnicy.

 

Przekonałeś mnie rzeczowo. Podepnę kabelek w sobotę i zacznę jazdę próbną. Zobaczymy co dalej.

 

Dzięki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

40 minut temu, technix napisał:

Aha, to po co był ten post?

Zamiast pisać to do mechanika jechać 

Byłem. Pogrzebał. Po kilku setkach km problem wrócił.

 

Podepnę lampkę do czujnika jak inni koledzy radzili i w sobotę testy.

 

Dzięki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Blues_Brother napisał:

Byłem. Pogrzebał. Po kilku setkach km problem wrócił.

 

Podepnę lampkę do czujnika jak inni koledzy radzili i w sobotę testy.

 

Dzięki.

Niedawno wymieniałem czujnik zapięcia wstecznego w skrzyni. Podziałał pół roku i znowu musiałem wymienić.

Trzeba przyjąć, że wymieniony kilkaset km temu czujnik mógł się też popsuć.

 

Czujnik kosztuje kilkadziesiąt zł i łatwo się go wymienia.

Więc jak test z kabelkiem wykaże, że nadal są problemy, to nie wahaj się wymienić czujnik.

Edytowane przez maras77
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 godzin temu, Blues_Brother napisał:

Ok. A czy coś innego się z licznikiem działo?

W necie piszą, że zimne luty z reguły objawiają się tym, że licznik wariuje, wskazówki latają i różne kontroli mijają bez ładu i składu. Czy możliwe jest to, że miga tylko kontrolka ciśnienia oleju?

 

Możliwe, bo tak było początkowo u mnie. Po pomiarze ciśnienia, kiedy wiedziałem że to problem z elektryką zdarzyło się, że po włączeniu kontrolki puknąłem w licznik i przestawało dzwonić 😁

Zanim rozebrałem licznik to rzeczywiście zaczęły się z nim inne problemy ( chyba obrotomierz wariował). Podkreślam, że przez pewien czas problemem była tylko kontrolka ciśnienia oleju.

Tak na marginesie w benzynowym AAM były dwa czujniki ciśnienia. Oba przy filtrze i potencjalnie oba mogły powodować problem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem na ile to pomoże ale w grupie VW w różnych silnikach występowały często 2 (czasami ponoć 3) czujniki ciśnienia oleju, które w połączeniu z informacją o obrotach silnika informowały o problemie ze smarowaniem. To raz.

Dwa - np fabia mk1 na wolnych obrotach może nie mieć ciśnienia - to nie uruchomi kontrolki ciśnienia oleju. Ona zapali się dopiero po przekroczonej ilości obrotów.
Kapnąłem się gdy przez przypadek zapomniałem zapiąć wtyczkę.
Do czego zmierzam - każdy sterownik może mieć jakąś strategię informacji o niskim ciśnieniu. I niekoniecznie będzie to oficjalne info producenta.

 

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki. Pewnie przy zimnym silniku nie daje sygnału niskiego ciśnienia, dopiero kiedy przekroczy się pewną granicę obrotów.

Pozostaje sprawa zaworu ciśnienia/regulatora w samej pompie. Zdarzały się przypadki za czasów golfa, że padło ustrojstwo i lampa dawała ciśnienie ile mogła wysyłając cały olej z miski. Kończyło to się np. Wywaleniem filtra oleju i śmiercią silnika.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

On 9/29/2020 at 9:59 PM, kaczorek79 said:

 

Nie łatwiej podpiąć do czujnika ciśnienia kawałek kabelka i podciągnąć do kabiny, połączyć z żarówką, czy jakąś diodą led na 12V i od tej żarówki drugi kabelek wpiąć w +12V pod jakiś bezpiecznik, czy nawet do zapalniczki. 

 

Wyjasni mi ktos co ten test sprawdza? Czy czujnik zwira do masy? Rozumiem ze plus do zapalniczki do zarowki i potem od zarowki do tego czujnika?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@patgaw w ten sposób pomijasz elektronikę i ewentualne przerwy/zwarcia w instalacji elektrycznej. Czujnik ciśnienia ma jedno wyjście, które przy braku tego ciśnienia zwiera się z masą. Zakładając, że czujnik jest dobry, na krótko pomijamy zegary i całą kablownię.

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.