Skocz do zawartości

Maksymalna moc ładowania


format

Rekomendowane odpowiedzi

No właśnie. Udało się komuś rozkminić od czego zależy maksymalna moc ładowania w Citigo?

Bo tak, wczoraj ładowałem od 6 do 85%, maksymalna moc 30.4kW.

Przedwczoraj, 65-85%, maksymalna moc 20kW (to akurat zrozumiałe, bateria prawie pełna)

Rekordowo, z 40 do 90% ładowałem z maksymalną mocą 35.8kW.

Co ciekawe, warunki atmosferyczne zdają się nie mieć tu dużego znaczenia, tego samego dnia, raz ładowałem 20kW, a 2 godziny później 34kW.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

39 minut temu, format napisał:

No właśnie. Udało się komuś rozkminić od czego zależy maksymalna moc ładowania w Citigo?

Bo tak, wczoraj ładowałem od 6 do 85%, maksymalna moc 30.4kW.

Przedwczoraj, 65-85%, maksymalna moc 20kW (to akurat zrozumiałe, bateria prawie pełna)

Rekordowo, z 40 do 90% ładowałem z maksymalną mocą 35.8kW.

Co ciekawe, warunki atmosferyczne zdają się nie mieć tu dużego znaczenia, tego samego dnia, raz ładowałem 20kW, a 2 godziny później 34kW.

Temperatura pakietu w tym przypadku  pewnie rozdaje karty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 28.09.2020 o 10:10, mrBEAN napisał:

Temperatura pakietu w tym przypadku  pewnie rozdaje karty.

 

No właśnie nie do końca tak jest. Akurat szczytowe 35.8kW ładowałem bezpośrednio z trasy, przy 27 stopniach i nagrzanych ogniwach (leciałem cały czas 100+). 30.4kW wypluło natomiast przy ładowaniu z dołu, temperaturze zewnętrznej 8 stopni i w miarę zimnych bateriach (auto poniżej 25% naładowania zaczyna ograniczać moc).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16 minut temu, format napisał:

 

No właśnie nie do końca tak jest. Akurat szczytowe 35.8kW ładowałem bezpośrednio z trasy, przy 27 stopniach i nagrzanych ogniwach (leciałem cały czas 100+). 30.4kW wypluło natomiast przy ładowaniu z dołu, temperaturze zewnętrznej 8 stopni i w miarę zimnych bateriach (auto poniżej 25% naładowania zaczyna ograniczać moc).

Właśnie zimna bateria też ma wpływ ;) 

I zdaje się Citigo jest na to wrażliwe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, mrBEAN napisał:

Właśnie zimna bateria też ma wpływ ;) 

I zdaje się Citigo jest na to wrażliwe.

 

No spoko, ale po 20 minutach ładowania powinna się ta bateria już zagrzać, czy nie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

28 minut temu, format napisał:

 

No spoko, ale po 20 minutach ładowania powinna się ta bateria już zagrzać, czy nie?

Zależy jak BMS podchodzi do tematu. 
Bywa tak, że nie aktualizuje sobie na bieżąco tylko liczy wg. temp. startowej. 

Co auto to rożny soft i rozwiązania. 
Poszukaj jakiejś apki (może torque pro, car scanner), która ogarnia wiekszą ilość parametrów. Można sobie podejrzeć jak temperatury ogniw, napięcia,  amperaże i inne cuda. 


Oczywiście czytnik OBD potrzebny jakiś BT 4.0 zazwyczaj. 
 

Pogooglaj ewentualnie za dedykowanym softem do Skody/VAG, bo pewnie już ktoś coś zmodził. 
 

Przykładowo do Ioniqa coś takiego mam: 
 

 

2DBC4A52-22E6-4523-9A4D-00DA53A91DF2.png

2B00A21C-7F4A-4A97-A1A6-E913B41EF60D.png

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc później...

No i sytuacja z teraz (bo ładuję się właśnie na Orlenie), do 35% leciało 29kW, przy 50% było już 24kW. Przerwałem ładowanie i wystartowałem raz jeszcze. Efekt to... 24kW :no:

 

Resztę chyba doładuję w nocy pod blokiem, bo nudno się tu już robi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

On 9/29/2020 at 11:24 AM, format said:

 

No właśnie nie do końca tak jest. Akurat szczytowe 35.8kW ładowałem bezpośrednio z trasy, przy 27 stopniach i nagrzanych ogniwach (leciałem cały czas 100+). 30.4kW wypluło natomiast przy ładowaniu z dołu, temperaturze zewnętrznej 8 stopni i w miarę zimnych bateriach (auto poniżej 25% naładowania zaczyna ograniczać moc).

 

Zależy od mocy ładowarki, krzywej ładowania, temperatury baterii (ani za zimno, ani za gorąco). Nie mam pojęcia, jaka jest optymalna temperatura dla tego modelu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, HelixSv napisał:

Zależy od mocy ładowarki, krzywej ładowania, temperatury baterii (ani za zimno, ani za gorąco). Nie mam pojęcia, jaka jest optymalna temperatura dla tego modelu.

 

No oczywiście mówię o pustych ładowarkach DC 50/100kW

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, mrBEAN napisał:

W sprzyjających warunkach tak to ma rzekomo wyglądać.

2E39A750-E228-46CE-A2A5-3394CD0214C0.png

 

EGolf ma chyba większy prąd ładowania out of the box.

 

EDIT: a jednak nie, sam nie wiem. Fajnie jakby się @sherif wypowiedział

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minut temu, format napisał:

 

EGolf ma chyba większy prąd ładowania out of the box.

 

EDIT: a jednak nie, sam nie wiem. Fajnie jakby się @sherif wypowiedział

E-Golf ma ciut większe napięcie, a ten sam amperaż przyjmuje. 
 


Ewentualnie Skodzie coś obcięli względem VW, żeby hierarchia w grupie była zachowana ;)  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 6.11.2020 o 00:01, format napisał:

Ciekaw jestem jak to wygląda u @sherif. Ja moce powyżej 30kW widziałem dosłownie kilka razy w jakichś naprawdę wąskich warunkach.

U mnie tak wygląda (te peaki to hydrofor):

image.png.061eb21ea4a2c59d0b568e0171a7c67a.png

 

Ładuje (żona) w 99% z gniazdka, moc jak widać stała i dla mnie wystarczająca :).

Odnośnie Orlenu to raz ładowałem od 20% do 80% naładowała bardzo szybko, nie zdążyłem obiadu zamówić, potem szło wolniej. Nie pamiętam już z jaką mocą, ale nie było to więcej niż 20kW.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...
W dniu 28.09.2020 o 09:30, format napisał:

No właśnie. Udało się komuś rozkminić od czego zależy maksymalna moc ładowania w Citigo?

Bo tak, wczoraj ładowałem od 6 do 85%, maksymalna moc 30.4kW.

Przedwczoraj, 65-85%, maksymalna moc 20kW (to akurat zrozumiałe, bateria prawie pełna)

Rekordowo, z 40 do 90% ładowałem z maksymalną mocą 35.8kW.

Co ciekawe, warunki atmosferyczne zdają się nie mieć tu dużego znaczenia, tego samego dnia, raz ładowałem 20kW, a 2 godziny później 34kW.


Publicznie rzadko ładuję CCS, ale jakieś 29,6kW na Orlenie. Niestety nie zawsze aplikacja informuje co jest słabe.

Jeżeli ktoś będzie podawał wartości to niech podaje również u jakiego operatora.
 

Porozmawiajmy również o maksymalnej mocy ładowania, a żywotności akumulatorów. Jakie są opinie co do ładowania i rozładowywania ...., ale to może w osobnym wątku. 😁

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.