format Napisano 28 Września 2020 Udostępnij Napisano 28 Września 2020 No właśnie. Udało się komuś rozkminić od czego zależy maksymalna moc ładowania w Citigo? Bo tak, wczoraj ładowałem od 6 do 85%, maksymalna moc 30.4kW. Przedwczoraj, 65-85%, maksymalna moc 20kW (to akurat zrozumiałe, bateria prawie pełna) Rekordowo, z 40 do 90% ładowałem z maksymalną mocą 35.8kW. Co ciekawe, warunki atmosferyczne zdają się nie mieć tu dużego znaczenia, tego samego dnia, raz ładowałem 20kW, a 2 godziny później 34kW. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mrBEAN Napisano 28 Września 2020 Udostępnij Napisano 28 Września 2020 39 minut temu, format napisał: No właśnie. Udało się komuś rozkminić od czego zależy maksymalna moc ładowania w Citigo? Bo tak, wczoraj ładowałem od 6 do 85%, maksymalna moc 30.4kW. Przedwczoraj, 65-85%, maksymalna moc 20kW (to akurat zrozumiałe, bateria prawie pełna) Rekordowo, z 40 do 90% ładowałem z maksymalną mocą 35.8kW. Co ciekawe, warunki atmosferyczne zdają się nie mieć tu dużego znaczenia, tego samego dnia, raz ładowałem 20kW, a 2 godziny później 34kW. Temperatura pakietu w tym przypadku pewnie rozdaje karty. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
format Napisano 29 Września 2020 Autor Udostępnij Napisano 29 Września 2020 W dniu 28.09.2020 o 10:10, mrBEAN napisał: Temperatura pakietu w tym przypadku pewnie rozdaje karty. No właśnie nie do końca tak jest. Akurat szczytowe 35.8kW ładowałem bezpośrednio z trasy, przy 27 stopniach i nagrzanych ogniwach (leciałem cały czas 100+). 30.4kW wypluło natomiast przy ładowaniu z dołu, temperaturze zewnętrznej 8 stopni i w miarę zimnych bateriach (auto poniżej 25% naładowania zaczyna ograniczać moc). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mrBEAN Napisano 29 Września 2020 Udostępnij Napisano 29 Września 2020 16 minut temu, format napisał: No właśnie nie do końca tak jest. Akurat szczytowe 35.8kW ładowałem bezpośrednio z trasy, przy 27 stopniach i nagrzanych ogniwach (leciałem cały czas 100+). 30.4kW wypluło natomiast przy ładowaniu z dołu, temperaturze zewnętrznej 8 stopni i w miarę zimnych bateriach (auto poniżej 25% naładowania zaczyna ograniczać moc). Właśnie zimna bateria też ma wpływ I zdaje się Citigo jest na to wrażliwe. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
format Napisano 29 Września 2020 Autor Udostępnij Napisano 29 Września 2020 3 minuty temu, mrBEAN napisał: Właśnie zimna bateria też ma wpływ I zdaje się Citigo jest na to wrażliwe. No spoko, ale po 20 minutach ładowania powinna się ta bateria już zagrzać, czy nie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mrBEAN Napisano 29 Września 2020 Udostępnij Napisano 29 Września 2020 28 minut temu, format napisał: No spoko, ale po 20 minutach ładowania powinna się ta bateria już zagrzać, czy nie? Zależy jak BMS podchodzi do tematu. Bywa tak, że nie aktualizuje sobie na bieżąco tylko liczy wg. temp. startowej. Co auto to rożny soft i rozwiązania. Poszukaj jakiejś apki (może torque pro, car scanner), która ogarnia wiekszą ilość parametrów. Można sobie podejrzeć jak temperatury ogniw, napięcia, amperaże i inne cuda. Oczywiście czytnik OBD potrzebny jakiś BT 4.0 zazwyczaj. Pogooglaj ewentualnie za dedykowanym softem do Skody/VAG, bo pewnie już ktoś coś zmodził. Przykładowo do Ioniqa coś takiego mam: 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
format Napisano 5 Listopada 2020 Autor Udostępnij Napisano 5 Listopada 2020 No i sytuacja z teraz (bo ładuję się właśnie na Orlenie), do 35% leciało 29kW, przy 50% było już 24kW. Przerwałem ładowanie i wystartowałem raz jeszcze. Efekt to... 24kW Resztę chyba doładuję w nocy pod blokiem, bo nudno się tu już robi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
HelixSv Napisano 5 Listopada 2020 Udostępnij Napisano 5 Listopada 2020 On 9/29/2020 at 11:24 AM, format said: No właśnie nie do końca tak jest. Akurat szczytowe 35.8kW ładowałem bezpośrednio z trasy, przy 27 stopniach i nagrzanych ogniwach (leciałem cały czas 100+). 30.4kW wypluło natomiast przy ładowaniu z dołu, temperaturze zewnętrznej 8 stopni i w miarę zimnych bateriach (auto poniżej 25% naładowania zaczyna ograniczać moc). Zależy od mocy ładowarki, krzywej ładowania, temperatury baterii (ani za zimno, ani za gorąco). Nie mam pojęcia, jaka jest optymalna temperatura dla tego modelu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
format Napisano 5 Listopada 2020 Autor Udostępnij Napisano 5 Listopada 2020 Teraz, HelixSv napisał: Zależy od mocy ładowarki, krzywej ładowania, temperatury baterii (ani za zimno, ani za gorąco). Nie mam pojęcia, jaka jest optymalna temperatura dla tego modelu. No oczywiście mówię o pustych ładowarkach DC 50/100kW Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
HelixSv Napisano 5 Listopada 2020 Udostępnij Napisano 5 Listopada 2020 Just now, format said: No oczywiście mówię o pustych ładowarkach DC 50/100kW Wiem... pisze tak ogólnie. Niektóre ładowarki są niby 50kW, a np dają 40 kW. Ale raczej porównujesz ładowania w tej samej lokacji. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mrBEAN Napisano 5 Listopada 2020 Udostępnij Napisano 5 Listopada 2020 2 minuty temu, format napisał: No oczywiście mówię o pustych ładowarkach DC 50/100kW Temperatura pakietu, "coldgate". Innego wytłumaczenia nie widzę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
format Napisano 5 Listopada 2020 Autor Udostępnij Napisano 5 Listopada 2020 Ciekaw jestem jak to wygląda u @sherif. Ja moce powyżej 30kW widziałem dosłownie kilka razy w jakichś naprawdę wąskich warunkach. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mrBEAN Napisano 6 Listopada 2020 Udostępnij Napisano 6 Listopada 2020 21 godzin temu, format napisał: Ciekaw jestem jak to wygląda u @sherif. Ja moce powyżej 30kW widziałem dosłownie kilka razy w jakichś naprawdę wąskich warunkach. W sprzyjających warunkach tak to ma rzekomo wyglądać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
format Napisano 6 Listopada 2020 Autor Udostępnij Napisano 6 Listopada 2020 2 minuty temu, mrBEAN napisał: W sprzyjających warunkach tak to ma rzekomo wyglądać. EGolf ma chyba większy prąd ładowania out of the box. EDIT: a jednak nie, sam nie wiem. Fajnie jakby się @sherif wypowiedział Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mrBEAN Napisano 6 Listopada 2020 Udostępnij Napisano 6 Listopada 2020 5 minut temu, format napisał: EGolf ma chyba większy prąd ładowania out of the box. EDIT: a jednak nie, sam nie wiem. Fajnie jakby się @sherif wypowiedział E-Golf ma ciut większe napięcie, a ten sam amperaż przyjmuje. Ewentualnie Skodzie coś obcięli względem VW, żeby hierarchia w grupie była zachowana Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sherif Napisano 7 Listopada 2020 Udostępnij Napisano 7 Listopada 2020 W dniu 6.11.2020 o 00:01, format napisał: Ciekaw jestem jak to wygląda u @sherif. Ja moce powyżej 30kW widziałem dosłownie kilka razy w jakichś naprawdę wąskich warunkach. U mnie tak wygląda (te peaki to hydrofor): Ładuje (żona) w 99% z gniazdka, moc jak widać stała i dla mnie wystarczająca . Odnośnie Orlenu to raz ładowałem od 20% do 80% naładowała bardzo szybko, nie zdążyłem obiadu zamówić, potem szło wolniej. Nie pamiętam już z jaką mocą, ale nie było to więcej niż 20kW. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wyrozumialy1 Napisano 5 Grudnia 2020 Udostępnij Napisano 5 Grudnia 2020 W dniu 28.09.2020 o 09:30, format napisał: No właśnie. Udało się komuś rozkminić od czego zależy maksymalna moc ładowania w Citigo? Bo tak, wczoraj ładowałem od 6 do 85%, maksymalna moc 30.4kW. Przedwczoraj, 65-85%, maksymalna moc 20kW (to akurat zrozumiałe, bateria prawie pełna) Rekordowo, z 40 do 90% ładowałem z maksymalną mocą 35.8kW. Co ciekawe, warunki atmosferyczne zdają się nie mieć tu dużego znaczenia, tego samego dnia, raz ładowałem 20kW, a 2 godziny później 34kW. Publicznie rzadko ładuję CCS, ale jakieś 29,6kW na Orlenie. Niestety nie zawsze aplikacja informuje co jest słabe. Jeżeli ktoś będzie podawał wartości to niech podaje również u jakiego operatora. Porozmawiajmy również o maksymalnej mocy ładowania, a żywotności akumulatorów. Jakie są opinie co do ładowania i rozładowywania ...., ale to może w osobnym wątku. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.