Jump to content

Regeneracja reflektorów, jaki wosk uv ?


Recommended Posts

Witam jestem po regeneracji/renowacji kloszy reflektorów metodą nadlewania polipropylenu. Jestem zadowolony z efektu.

Wykonujący usługę powiedział żeby raz na miesiąc czy dwa przepolerować woskiem z filtrem uv.

Teraz pytanie do was jaki wosk do tego typu zadania kupić, musi to być miękki wosk który łatwo się rozprowadzi po kloszu przynajmniej takim woskiem został klosz pokryty. Dzięki za podpowiedzi i konkretne nazwy tanich wosków 🙂

Fotoram.io.jpg

Edited by Gokart
Link to post
Share on other sites
57 minut temu, Gokart napisał:

Witam jestem po regeneracji/renowacji kloszy reflektorów metodą nadlewania polipropylenu. Jestem zadowolony z efektu.

Wykonujący usługę powiedział żeby raz na miesiąc czy dwa przepolerować woskiem z filtrem uv.

Teraz pytanie do was jaki wosk do tego typu zadania kupić, musi to być miękki wosk który łatwo się rozprowadzi po kloszu przynajmniej takim woskiem został klosz pokryty. Dzięki za podpowiedzi i konkretne nazwy tanich wosków 🙂

Fotoram.io.jpg

Ja uzylem (po polerce)

K2 Lamp Protect powłoka ochronna reflektorów.

Wg ulotki:

Produkt zapobiega żółknięciu i matowieniu lamp.Chroni przed szkodliwym działaniem promieni UV. Utrzymuje powierzchnię lampy w czystości, odpychając wodę i ułatwiając usuwanie brudu. Zabezpiecza reflektory przed lekkimi zarysowaniami, tworzy twardą, transparentną powłokę utrzymującą się przez okres 12 miesięcy. Środek polecany do zabezpieczenia reflektorów po renowacji, jak i nowych.

 

Rozprowadza sie to dolącxona szmatką..ma konsystrecje wody

Edited by norbert123
  • Like 1
Link to post
Share on other sites
Godzinę temu, Gokart napisał:

 

Może i produkty dobre ale pułap cenowy dużo za wysoki. 

IMHO wosk spłynie z plastiku szybko.
Z tańszych środków to może "Soft99 Nano Hard Clear".

Edited by dymny
Link to post
Share on other sites
10 godzin temu, Gokart napisał:

Może i produkty dobre ale pułap cenowy dużo za wysoki. 

Nie da się tego raz na dłuższy czas czymś załatwić, tylko tak babrać się z woskiem co miesiąc?

Ludzie przeważnie o lakierze pisali.

 

Link to post
Share on other sites
13 minut temu, ZUBERTO napisał:

Nie da się tego raz na dłuższy czas czymś załatwić, tylko tak babrać się z woskiem co miesiąc?

Ludzie przeważnie o lakierze pisali.

 

 

Lakier bezbarwny.

Link to post
Share on other sites
13 godzin temu, Gokart napisał:

Witam jestem po regeneracji/renowacji kloszy reflektorów metodą nadlewania polipropylenu. Jestem zadowolony z efektu.

Wykonujący usługę powiedział żeby raz na miesiąc czy dwa przepolerować woskiem z filtrem uv.

Teraz pytanie do was jaki wosk do tego typu zadania kupić, musi to być miękki wosk który łatwo się rozprowadzi po kloszu przynajmniej takim woskiem został klosz pokryty. Dzięki za podpowiedzi i konkretne nazwy tanich wosków 🙂

Fotoram.io.jpg

To Laguna? Co było powodem polerki kloszy? Względy estetyczne, czy słabe światła?

Pytam bo w Sceniku też mam fatalnie wyglądające klosze. I jak przy okazji lepiej te pieprzone soczewki zaczęłyby świecić na drogę to bym te klosze poczyscił. 

Lepiej świecą czy nie?

Link to post
Share on other sites
To Laguna? Co było powodem polerki kloszy? Względy estetyczne, czy słabe światła?
Pytam bo w Sceniku też mam fatalnie wyglądające klosze. I jak przy okazji lepiej te pieprzone soczewki zaczęłyby świecić na drogę to bym te klosze poczyscił. 
Lepiej świecą czy nie?
Soczewki na 99% maja wypalone odblysniki. Regeneracja, wymiana na zamiennik dopiero cos da. Sama soczewka pewnie wyglada jak by mlekiem polana? Taka uroda 11+ reflektorow.
Same klosze oczywiscie mozna wypolerowac ale do wooow to bedzoe na 99% daleko

Wysłane z mojego LG-H870 przy użyciu Tapatalka

  • Like 1
Link to post
Share on other sites
3 godziny temu, karolchyla napisał:

To Laguna? Co było powodem polerki kloszy? Względy estetyczne, czy słabe światła?

Pytam bo w Sceniku też mam fatalnie wyglądające klosze. I jak przy okazji lepiej te pieprzone soczewki zaczęłyby świecić na drogę to bym te klosze poczyscił. 

Lepiej świecą czy nie?

Raczej Megane z awatara.

Jak tylko "szkła" zżółkły to coś tam pomorze.

  • Like 1
Link to post
Share on other sites
9 godzin temu, steyr napisał:

 

Lakier bezbarwny.

Piszą, że lakier bezbarwny po czasie się łuszczy, także odpuszczę ten temat, raczej co jakiś czas przeciągnę zwykłym woskiem.

8 godzin temu, karolchyla napisał:

To Laguna? Co było powodem polerki kloszy? Względy estetyczne, czy słabe światła?

Pytam bo w Sceniku też mam fatalnie wyglądające klosze. I jak przy okazji lepiej te pieprzone soczewki zaczęłyby świecić na drogę to bym te klosze poczyscił. 

Lepiej świecą czy nie?

 

Megane II z awatara :) Po pierwsze to jak jechałem na trasie no nie widziałem co się dzieje na drodze bardzo słabo świeciły. Lampy były jak widać straszne żółte i dawały bardzo mało światła. Stwierdziłem wymieniam lampy. Oryginały komplet 1000 zł nie warto aż tyle wykładać, zamienniki różnie te chińskie rączki składają takie lampy odpada, używane też nie wiadomo na co się trafi bo zakup pewnie z przesyłką. Wiec wpadłem na pomysł regenaracji lamp przez firmę koszt jednej 180 zł, odnawiają odbłyśniki i soczewki, szlifują klosze itd.

Zdjąłem zderzak wyjąłem lampy co się okazuje jedna i druga żarówka krzywo włożona nie siedziała tak jak powinna, odbłyśniki były ok tyle udało mi się ustalić, złożyłem wszystko do kupy i jakość wiązki światła myśle 50% lepsza niż wcześniej, odpuściłem regenarację i podjechałem do firmy w której nie tyle polerują co " Proces renowacji to nie polerowanie. Nadlewamy i uzupełniamy polipropylen, którego nośnikiem jest para. Nadlewany jest “plastik usunięty w jakimś stopniu” na elementach z policarbonu i polipropylenu"

 

Wygląda całkiem nieźle ponownie troszkę więcej światła zaczęło padać na drogę, zmienię jeszcze żarówki na lepsze w tej chwili mam takie za 4,5 zł za sztukę :).

Taka historia, myślę, że głównym winowajcą były żarówki kompletnie źle umieszczone w koszykach, dostęp jest kiepski do wymiany stąd takie cyrki. No estetyka też jest ważna teraz to wygląda porządnie. 

Link to post
Share on other sites

U mnie żółte od góry, na wprost żarówek jeszcze całkiem dobrze się trzymają. Żarówki już różne wkładałem. Najlepiej jest moim zdaniem na silverach od osrama potem nightbreaker. Zawsze zrzucam zderzak i zmieniam parami. No nic trzeba będzie żyć z tymi świeczkami.

Link to post
Share on other sites
8 godzin temu, WaWeR napisał:

Soczewki na 99% maja wypalone odblysniki. Regeneracja, wymiana na zamiennik dopiero cos da. Sama soczewka pewnie wyglada jak by mlekiem polana? Taka uroda 11+ reflektorow.

 

Taka teraz technologia wykonania - plastik + plastik. Odbłyśniki się wypalają/degradują dość szybko, soczewki zachodzą różnymi brudami lub mętnieją, a same klosze to już tylko dodatek. W młodszym wymieniałem kompletne reflektory i wróciło do normy. Paradoksalnie w takim 20+ miałem (i nadal mam, tylko + przybywa) również projektory, ale tam metal, szkło itd. i nadal świeciły dobrze, chociaż lata świetności miały za sobą. Zrobiłem regenerację (czyszczenie + metalizacja odbłyśników - szkła gładkie) i dopiero zaświeciło jak nowe - lepiej niż obecne nowe na żarówkach halogenowych. Tematu ksenonów i ledów nie poruszam - to inna para kaloszy. 

 

8 godzin temu, WaWeR napisał:

Same klosze oczywiscie mozna wypolerowac ale do wooow to bedzoe na 99% daleko

 

To w sumie niewiele daje. Ważniejszy jest środek. 

Link to post
Share on other sites
Godzinę temu, Gokart napisał:

" Proces renowacji to nie polerowanie. Nadlewamy i uzupełniamy polipropylen, którego nośnikiem jest para. Nadlewany jest “plastik usunięty w jakimś stopniu” na elementach z policarbonu i polipropylenu"

 

To mi przypomina technologię jak w czajniku Tonyin, sam możesz to kupić i zrobić, bo jest banalnie proste.

  • Haha 2
Link to post
Share on other sites

@futrzak
Akurat odblysniki sa metalowe.
Tez jeztemna etapie " myslenia" co z tym zrobic.
Wymiana na nowe to pewnie z 1.5 klocka lub wiecej. Metalizacja 100 za sztuke + wysylki.
Mozna dac jakis zamiennik bihalogen, choc kusi wstawienie calych projektorow led

Narazie zapodalem dzienne.

Wysłane z mojego LG-H870 przy użyciu Tapatalka

Link to post
Share on other sites
1 minutę temu, WaWeR napisał:

Wymiana na nowe to pewnie z 1.5 klocka lub wiecej. Metalizacja 100 za sztuke + wysylki.
Mozna dac jakis zamiennik bihalogen, choc kusi wstawienie calych projektorow led

 

W sensie, że retrofit? To też koszt lekko 1,5 klocka ;]

 

Link to post
Share on other sites
15 minut temu, WaWeR napisał:

@futrzak
Akurat odblysniki sa metalowe.

 

Jakie metalowe? Plastik metalizowany i to cienką warstwą. Rozbierz sam i sprawdź. Być może część jest metalowa, ale jakoś nie zauważyłem. Dawniej wyglądało to trochę inaczej. Zresztą nawet jak metalowe to pewnie ich grubość jest na poziomie gazety. 

 

Cytat

Tez jeztemna etapie " myslenia" co z tym zrobic.

 

No to do dzieła. 

 

Cytat

Narazie zapodalem dzienne.

 

Dzienne nie rozwiązują problemu słabego świecenia mijania., nie mówiąc o tym, że takie dokładane zazwyczaj wyglądają szpetnie i też nie mają homologacji.  

Edited by futrzak
Link to post
Share on other sites
14 minut temu, analyzer64 napisał:

 

W sensie, że retrofit? To też koszt lekko 1,5 klocka ;]

 

 

Jak ktoś mi da na to homologację to skorzystam. Póki nie ma, to żadnej przeróbki reflektorów robić nie będę. 

Link to post
Share on other sites

Ale jak masz żarówki na odbłyśniku i wsadzisz soczewkę i potem żarówkę to wydaje mi się, że legalność jest pełna. Co innego wsadzić do samochodu bez xenonu takie lampy już na palniku. No chyba, że robimy poziomowanie i spryskiwacze, ale to się drogo robi i wiele osób to pomija ;]

 

Link to post
Share on other sites
32 minuty temu, analyzer64 napisał:

Ale jak masz żarówki na odbłyśniku i wsadzisz soczewkę i potem żarówkę to wydaje mi się, że legalność jest pełna

Nie jest

  • Like 1
Link to post
Share on other sites
Godzinę temu, analyzer64 napisał:

Ale jak masz żarówki na odbłyśniku i wsadzisz soczewkę i potem żarówkę to wydaje mi się, że legalność jest pełna. Co innego wsadzić do samochodu bez xenonu takie lampy już na palniku. No chyba, że robimy poziomowanie i spryskiwacze, ale to się drogo robi i wiele osób to pomija ;]

 

 

Nie, nie ma żadnej legalności, w szczególności pełnej. Pokaż tak przerobiony reflektor z homologacją. Można oczywiście włożyć homologowany reflektor ksenonowy + poziomowanie + spryskiwacze (o ile potrzebne) i wtedy ok, nie ma problemu. Tak jednak mało kto robi, ponieważ to koszty...

Edited by futrzak
Link to post
Share on other sites
W dniu 29.09.2020 o 21:11, Gokart napisał:

Witam jestem po regeneracji/renowacji kloszy reflektorów metodą nadlewania polipropylenu. Jestem zadowolony z efektu.

Wykonujący usługę powiedział żeby raz na miesiąc czy dwa przepolerować woskiem z filtrem uv.

Teraz pytanie do was jaki wosk do tego typu zadania kupić, musi to być miękki wosk który łatwo się rozprowadzi po kloszu przynajmniej takim woskiem został klosz pokryty. Dzięki za podpowiedzi i konkretne nazwy tanich wosków 🙂

Fotoram.io.jpg

Czemu wosk? Folię naklej. Masz prosty regularny klosz, jak dobrze ją rozgrzejesz to ładnie się przyklei. Ja tak zrobiłem i jest malinka.

Link to post
Share on other sites
  W sensie, że retrofit? To też koszt lekko 1,5 klocka default_zlosnik.gif    

 

 

Nie. Mozna kupic koito, lub cos z oferty chinczykow. Cale projektory biled. Do ogarnięcia w okolicy 700 za wszystko. Montaz czesto plug and pray. Tylko ta legalnosc  [mention=130724]futrzak[/mention] Nie. Zaden plastik ( przynajmniej w renault).

Tam siedzi hella classic.mono.

Tak wygladaja u mnie.756dde4611e900a15d38a3803d960c3f.jpg

 

A dzienne.. Pelne lampy 2w1 z mitsu asx ( i wielu innych) oryginalne valeo. W fabrycznych miejscach po halogenach. Dolozylem tylko instalacje i sterownik. Na normalnej zarowce p13w plus h8 jako pmgielne.

 

 

Wysłane z mojego LG-H870 przy użyciu Tapatalka

 

 

 

 

 

 

 

 

f2a53fcc006d318d56388333bcad2e73.jpg

 

 

  • Like 2
Link to post
Share on other sites

Jak sam zrobisz taki retrofit to tyle może wyjść, ale osobiście sam bym się za to nie zabierał, rozkleić lampę to nie jest wielki problem, ale reszta, łącznie z wypoziomowaniem tego :hmm: 

 

@Filipfm nie wiem czy kiedyś nie robił czegoś takiego :hmm: 

Link to post
Share on other sites

Lampy juz rozcinalem. Rok temu.

 

0fe21bc100d429b4821d454eff66bd78.jpg

 

Przeciez inaczej bym wkladu nie wyjal ( tego co na foto)

Teraz będzie powtorka. Gdyby nie legalnosc to wpadly by koito. Gdybym mial ksenony, wpadly by koito. A tak musza wystarczyc odblysniki po regeneracji, lub (choc wyjdzie taniej to jednak jakaś mam obawe) chinskie bihalogen.

A wstawienie biled to ztcc banal jest. Pasuje w fabryczne otwory. Poziomowanie masz z tego co fabryka przewidziala, tak jak poziomujesz halogen.

 

Wysłane z mojego LG-H870 przy użyciu Tapatalka

 

 

 

[]

 

 

 

 

  • Like 1
Link to post
Share on other sites
59 minut temu, analyzer64 napisał:

Jak sam zrobisz taki retrofit to tyle może wyjść, ale osobiście sam bym się za to nie zabierał, rozkleić lampę to nie jest wielki problem, ale reszta, łącznie z wypoziomowaniem tego :hmm: 

 

@Filipfm nie wiem czy kiedyś nie robił czegoś takiego :hmm: 

 

Ja z braku czasu zleciłem to znajomemu, który sie bawi(ł) w retrofity :) rozklejenie to faktycznie nie jest problem, potem trzeba zamocować lampę do czegoś i odrysowac sobie odcięcie światła - wyciąć gniazdo żarówki/palnika i wpasować w to soczewkę i ustawić tak, żeby mniej wiecej pokrywała się z linią pierwotną. Potem to zamocować na stałe - są zestawy prawie P&P szczególnie pod gniazdo H4, które jest duże, ale chyba pod inne żarówki też znajdziesz - wtedy po prostu przekładasz soczewkę przez otwór, przykręcasz z drugiej strony i tyle w temacie 😄 ale czasem trzeba coś pokombinować z wkrętami i klejem. Najwięcej roboty miał kolega z docięciem osłony ozdobnej na soczewkę, zeby ładnie pasowała. 

 

W moim wypadku retro z ksenona na odbłyśniku na soczewkę. Z punktu widzenia legalności niestety każda ingerencja w lampę jest nielegalna.

Przy czym u mniej mam nadzieje na wyrok w zawiasach zamiast odsiadki ;) bo wprawdzie zamiast D2R siedzi teraz D2S, więc jednak zmiana źródła światła, a jakby sie ktos bardzo chciał czepiać to na lampach sa oznaczenia dla ruchu lewostronnego, bo nie rzezbilem w swoich OEM ksenonach, tylko kupilem halogenowe angliki 😄 ale mam pozostałe elementy fabryczne dla ksenonu, czyli sprysk i samopoziomowanie :) wiec dla kogos wiedzącego, ze w ufoku nie było lamp na soczewkę to do wychwycenia od razu - więc przegląd przechodzi i jest zrobione jak OEM look, bez paskow swietlnych, pływających kierunków czy malowania wnętrza i innych cudów - wszystko zostało srebrne i nie wygląda jak wstawienie ksenonu do poloneza czy cinkłaczęto :) :) a diagnosta ostatnio chwalił, ze ładnie świeci i fajna linia odcięcia jest :) 

Link to post
Share on other sites

Może źródło niezbyt górnolotne, ale jest program Adama Klimka, gdzie robić M3 E46 i tam miał lampy z anglika, wymienił przesłony na RHD i udał się z tymi lampami do gościa z Centrum Szkoleniowo-Badawczego, gość tam mówił że lampy normalnie legalne po takiej ingerencji.

Link to post
Share on other sites
Może źródło niezbyt górnolotne, ale jest program Adama Klimka, gdzie robić M3 E46 i tam miał lampy z anglika, wymienił przesłony na RHD i udał się z tymi lampami do gościa z Centrum Szkoleniowo-Badawczego, gość tam mówił że lampy normalnie legalne po takiej ingerencji.

Bo

1. Zostalo to samo zrodlo swiatla

2. Byly fabrycznie przystosowane do LHD jak i RHD.

3 wymieniono TYLKO przeslony.

 

 

ps. Ten czajnik to prawie 500 kosztuje. Jak dla siebie kupic to lekko bez sensu.

 

Wysłane z mojego LG-H870 przy użyciu Tapatalka

 

 

 

Link to post
Share on other sites
4 godziny temu, WaWeR napisał:

Nie. Zaden plastik ( przynajmniej w renault).

 

Cóż, przynajmniej w Twoim renault ;] 

 

Nie będę Ciebie przekonywał - poniżej film, gdzie jest info o tragedii z odbłyśnikami ;] 

 

Link to post
Share on other sites
 
Cóż, przynajmniej w Twoim renault ;] 
 
Nie będę Ciebie przekonywał - poniżej film, gdzie jest info o tragedii z odbłyśnikami ;] 
 
Jak slychac we filmie. Plastkowe w toyota avensis. I tu fakt
Szajs jakich malo.
Audi. Renault, mercedes i wiele innych ma to co ja. Hella classic lub nowsze modele. Klosz metalowy.
Choc czy to ma jakiekolwiek znaczenie?..i tak sa wypalone..
U mnie czarnego jeszcze rok temu nie bylo. Ale matowe konkretnie. Bedzie trzeba zamowic na wymiane w Krakowie i tyle. ;)

Wysłane z mojego LG-H870 przy użyciu Tapatalka

  • Like 1
Link to post
Share on other sites
2 godziny temu, WaWeR napisał:

Jak slychac we filmie. Plastkowe w toyota avensis. I tu fakt
Szajs jakich malo.

 

Avensis był tylko jako przykład. Wiele jest samochodów z takimi odbłyśnikami. Sądzę, że miarodajnym źródłem są firmy zajmujące się regeneracją, które twierdzą, że tego jest sporo i to właśnie w samochodach nowszych.  Generalnie w ogóle trwałość reflektorów w nowszych samochodach jest kiepska.

 

2 godziny temu, WaWeR napisał:

U mnie czarnego jeszcze rok temu nie bylo. Ale matowe konkretnie. Bedzie trzeba zamowic na wymiane w Krakowie i tyle. ;)

 

Ale rzeźnię to żeś niezłą zrobił z tym reflektorem - nie lepiej było rozkleić? No chyba, że sklejone na amen - takie rzeczy też potrafili robić fabrycznie. 

Link to post
Share on other sites
1 godzinę temu, marcindzieg napisał:

Jest fatalny.

 

A to widzisz, na klubie RLKP zachwalają ;]

 

Nie miałem nigdy samochodu z xenonami, więc nie wiem jak to jest ;]

 

Edited by analyzer64
Link to post
Share on other sites
19 minut temu, analyzer64 napisał:

 

A to widzisz, na klubie RLKP zachwalają ;]

Nie miałem nigdy samochodu z demonami, więc nie wiem jak to jest ;]

Bo sama konstrukcja jest fajna. Ale masakrycznie szybko się wypalają i świecą jak maluchu :)

Kilkuletnie lampy. Kolega regenerował - 800 zł. Jest w Krk zakład, który robi takie rzeczy.

Edited by marcindzieg
  • Like 1
Link to post
Share on other sites

@futrzak
Renault klei betonowo.
A tu...tylko tak strasznie wyglada. Szczelina grubosci noza do tapet. Wszystko ciete na goraco. Potem skladane na goraco.
Lampy nie paruja.

Wysłane z mojego LG-H870 przy użyciu Tapatalka

  • Like 1
Link to post
Share on other sites

IMG_20200926_113215.jpgIMG_20200926_113208.jpgNa własnym przykładzie, każda polerka ma wpływ na to jak postrzegamy światło na drodze. To, że soczewka czy odbłyśnik jest matowy, czy wypalony to sprawa drugorzędna. Owszem ma wpływ na snop światło ale jest różnica czy przechodzi przez klosz "przezroczysty" czy matowy. To tyle jeżeli o praktykę chodzi.

 

prawa lampa widać jak przed wyglądała, w dotyku jak papier ścierny.  IMG_20200922_180139.jpg

Link to post
Share on other sites

@r1sender
To wyjmij reflektor, i przynajmniej umyj soczewki a zobaczysz kolejna różnicę. Przy okazji ocenisz stan odblysnika.

Wysłane z mojego LG-H870 przy użyciu Tapatalka

  • Like 1
Link to post
Share on other sites
W dniu 5.10.2020 o 00:12, WaWeR napisał:

@r1sender
To wyjmij reflektor, i przynajmniej umyj soczewki a zobaczysz kolejna różnicę. Przy okazji ocenisz stan odblysnika.

Wysłane z mojego LG-H870 przy użyciu Tapatalka
 

 

Teraz to pewnie nie wyjmie, bo już inną Megankę ujeżdża ;]

Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.