Jump to content

Czym się różni opona od opony?


Florydziak_Florydziak_Flor
 Share

Recommended Posts

A konkretnie czym się różni Michelin Pilot Sport 4S "Blackwall" (99Y XL 300 AAA) od Michelin Pilot Sport 4S N0 (Porsche) "Blackwall" (99Y XL 300 AAA)? Musi być jakaś różnica bo konfigurator nie pozwala mi założyć dwóch jednego typu na przód i drugiego typu na tył.

Link to comment
Share on other sites

Są różnice między tymi z homologacją, a bez homologacji. Czasem opony mają inną budowę wewnętrzną, czasem inną mieszankę, czasem inną średnicę zewnętrzną i wtedy może pojawić się problem przy układach rozdzielających napęd.

Link to comment
Share on other sites

6 hours ago, Mike_wwl said:

 

N0...N3 – opony homologowane do samochodów marki Porsche, niedozwolony montaż na autach innych marek

 

Czyli można spokojnie taką oponę założyć do Porsche, pytanie tylko czy taką nie homologowaną też można. Podejrzewam że coś musi być specjalnego w tych oponach do Porsche i lepiej nie ryzykować z takimi nie homologowanymi...

Link to comment
Share on other sites

2 hours ago, kaczorek79 said:

Są różnice między tymi z homologacją, a bez homologacji. Czasem opony mają inną budowę wewnętrzną, czasem inną mieszankę, czasem inną średnicę zewnętrzną i wtedy może pojawić się problem przy układach rozdzielających napęd.

 

Sytuacja jest taka - mają te N0 na przód i nie N0 na tył. Samochód ma napęd na jedną oś, więc nie powinno mu to wielkiej różnicy robić, jednak boje się że jest coś więcej czym się te opony różnią i będzie to powodowało problemy. 

Link to comment
Share on other sites

3 minuty temu, Florydziak_Florydziak_Flor napisał:

 

Sytuacja jest taka - mają te N0 na przód i nie N0 na tył. Samochód ma napęd na jedną oś, więc nie powinno mu to wielkiej różnicy robić, jednak boje się że jest coś więcej czym się te opony różnią i będzie to powodowało problemy. 

Zapewne przy normalnej jeździe nawet nie zauważysz różnicy. Pytanie,  jak u Was patrzy na to ubezpieczyciel w razie wypadku. 

Link to comment
Share on other sites

8 godzin temu, Florydziak_Florydziak_Flor napisał:

A konkretnie czym się różni Michelin Pilot Sport 4S "Blackwall" (99Y XL 300 AAA) od Michelin Pilot Sport 4S N0 (Porsche) "Blackwall" (99Y XL 300 AAA)? Musi być jakaś różnica bo konfigurator nie pozwala mi założyć dwóch jednego typu na przód i drugiego typu na tył.

Opona homologowana do twojej fury. Każdy następny numerek po N oznacza jakieś ulepszenie względem poprzednika. Marka Porsche od lat preferuję opony Michelin. (Może kontakty,kasa,marketing,itp)

Konfigurator może dobrać tylko te opony które spełniają parametry zadane. Począwszy od N0*" opona homologowana"

I możliwe jest że nie uwzględniono opcji N0 dlatego zwykłej nie dodasz.

 

 

Link to comment
Share on other sites

3 hours ago, HARDTECHNO said:

Opona homologowana do twojej fury. Każdy następny numerek po N oznacza jakieś ulepszenie względem poprzednika. Marka Porsche od lat preferuję opony Michelin. (Może kontakty,kasa,marketing,itp)

Konfigurator może dobrać tylko te opony które spełniają parametry zadane. Począwszy od N0*" opona homologowana"

I możliwe jest że nie uwzględniono opcji N0 dlatego zwykłej nie dodasz.

 

 


Problem jest taki ze w sklepie maja tylko przednie N0. Tylne będą dostępne dopiero w grudniu. Za to jak się wybierze komplet nie N0 to

mają tylko tylne a przednie dopiero będą w styczniu. Więc próbowałem zrobić komplet z przednich N0 i tylnich zwykłych ale konfigurator nie pozwala na to. Mówi że zwykle mają za niski indeks prędkości. 

Link to comment
Share on other sites

Zadzwoniłem do Michelina i w końcu wiem:

- normalny Pilot Sport 4S ma prędkość max Y = do 300 km/h. Wersja N0 (Porsche) ma (Y) czyli powyżej 300 km/h.

- wersja N0 (Porsche) ma w środku opony piankę która działa tłumiąco poprawiając komfort jazdy. Normalny PS4S nie ma tego.

- Michelin stanowczo odradza montowanie N0 na jedną oś i nie N0 na drugą.

Link to comment
Share on other sites

1 godzinę temu, Florydziak_Florydziak_Flor napisał:

Zadzwoniłem do Michelina i w końcu wiem:

- normalny Pilot Sport 4S ma prędkość max Y = do 300 km/h. Wersja N0 (Porsche) ma (Y) czyli powyżej 300 km/h.

- wersja N0 (Porsche) ma w środku opony piankę która działa tłumiąco poprawiając komfort jazdy. Normalny PS4S nie ma tego.

- Michelin stanowczo odradza montowanie N0 na jedną oś i nie N0 na drugą.

🤔

Serio jest oznaczenie Y i (Y)?

Link to comment
Share on other sites

13 godzin temu, Florydziak_Florydziak_Flor napisał:

Zadzwoniłem do Michelina i w końcu wiem:

- normalny Pilot Sport 4S ma prędkość max Y = do 300 km/h. Wersja N0 (Porsche) ma (Y) czyli powyżej 300 km/h.

- wersja N0 (Porsche) ma w środku opony piankę która działa tłumiąco poprawiając komfort jazdy. Normalny PS4S nie ma tego.

- Michelin stanowczo odradza montowanie N0 na jedną oś i nie N0 na drugą.

Jeździsz szybciej niż 136km/h?

Uważaj, bo jeszcze Cię deportują:hehe:

Link to comment
Share on other sites

W dniu 6.10.2020 o 20:37, Florydziak_Florydziak_Flor napisał:

Zadzwoniłem do Michelina i w końcu wiem:

- normalny Pilot Sport 4S ma prędkość max Y = do 300 km/h. Wersja N0 (Porsche) ma (Y) czyli powyżej 300 km/h.

- wersja N0 (Porsche) ma w środku opony piankę która działa tłumiąco poprawiając komfort jazdy. Normalny PS4S nie ma tego.

- Michelin stanowczo odradza montowanie N0 na jedną oś i nie N0 na drugą.

Ta Wasza dyskusja jest o tyle ciekawa, że w życiu bardziej przyziemnym zaczynam dostrzegać, że szczegóły, często brane za "fanaberię lub skąpstwo" producentów, zgodnie z regułą, że "po co przepłacać", mają jednak zasadnicze znaczenie.

 

Gwoli przykładu, popsuł mi się mechanizm przy drzwiach, taki ruchomy ogranicznik.

W necie można go nabyć; w cenie całych 60 zł dostępny był "wysokiej klasy odpowiednik, przewyższający jakością oryginał", ale można też było kupić "zwykły" oryginał, ale za cenę 100 zł.

 

Kupiłem taniej i klops. Mogę zamontować od biedy, ale przy pozbawieniu mechanizmu fajnej, solidnej gumowej podkładki, pełniącej też rolę swoistej prowadnicy. Montaż bardziej skomplikowany, taki trochę odpier9ol się. W oryginale oczywiście wszystko jest, jak ma być, montaż bardzo prosty.

 

Oryginał raz, dwa, elegancko. Połowę drożej, ale tak, jak ma być.

Niby drobna sprawa, ale daje do myślenia.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.