Skocz do zawartości

Ostatnie 15 lat sprzedaży samochodów w Norwegii


format

Rekomendowane odpowiedzi

powiedz mu ze od góry niebieskie to electric, turkus to hybrid, ciemnozielony to petrol a jasnozielony to diesel
albo kolorów nie widzi 

Tez zle spojrzalem na telefonie, bo strzalka sugeruje cos innego...


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

powiedz mu ze od góry niebieskie to electric, turkus to hybrid, ciemnozielony to petrol a jasnozielony to diesel
albo kolorów nie widzi 
Myślę, że nie o to@bergerac chodzi. Te 100% dotyczy 2004 czy tam 2005 roku. Widać, że sprzedaż całkowita maleje, a jest podpisane, że elektryki w 2020 osiągnęły 61%, ale to procenty z 2020 i na osi "pionowej" tego nie widać.

Wysłane z mojego CLT-L29 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, janusz napisał:

Myślę, że nie o to@bergerac chodzi. Te 100% dotyczy 2004 czy tam 2005 roku. Widać, że sprzedaż całkowita maleje, a jest podpisane, że elektryki w 2020 osiągnęły 61%, ale to procenty z 2020 i na osi "pionowej" tego nie widać.

Wysłane z mojego CLT-L29 przy użyciu Tapatalka
 

czy ja wiem, jest idealnie poniżej 40%, czyli 60% "od góry"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie 61 od góry, tylko 61 w bieżącym roku z całości (in September) , a nie rok 2005.

Wysłane z mojego CLT-L29 przy użyciu Tapatalka

Pozatym gdzieś od 2010 roku nie sprzedają 100% aut, to ile sprzedają? Generalnie wykres jest popieprzony, bo chcą umieścić na jednym wykresie zmianę tendencji napędu (procentowo) i malejącą ogólną sprzedaż aut. Wyszło dziwacznie, bo po 2010 nie sprzedają 100% aut. A w 2020 sprzedali 61% elektryków, a wszystkich samochodów poniżej 60%.

Wysłane z mojego CLT-L29 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

19 minut temu, janusz napisał:

Pozatym gdzieś od 2010 roku nie sprzedają 100% aut, to ile sprzedają? Generalnie wykres jest popieprzony, bo chcą umieścić na jednym wykresie zmianę tendencji napędu (procentowo) i malejącą ogólną sprzedaż aut. Wyszło dziwacznie, bo po 2010 nie sprzedają 100% aut. A w 2020 sprzedali 61% elektryków, a wszystkich samochodów poniżej 60%.

Wysłane z mojego CLT-L29 przy użyciu Tapatalka
 

 

Żle czytasz wykres. To jest wykres skumulowany 100%. Czyli zawsze jest 100%, a poszczególne silników są udziałem tych 100%. Wykres jest o tyle mało czytelny, że pewnie do 2014 roku dane są roczne a po 2014 miesięczne, stąd nagle wykres lata jak zwariowany.

Edytowane przez spad
  • Lubię to 4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 
Żle czytasz wykres. To jest wykres skumulowany 100%. Czyli zawsze jest 100%, a poszczególne silników są udziałem tych 100%. Wykres jest o tyle mało czytelny, że pewnie do 2014 roku dane są roczne a po 2014 miesięczne, stąd nagle wykres lata jak zwariowany.
Ok, widzę. Myślałem, że legenda obejmuje 3 rodzaje paliw (napędu), a jest jeszcze diesel i benzyna osobno. Mogli lepiej zrobić tą legendę do wykresu.

Wysłane z mojego CLT-L29 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, janusz napisał:

Ok, widzę. Myślałem, że legenda obejmuje 3 rodzaje paliw (napędu), a jest jeszcze diesel i benzyna osobno. Mogli lepiej zrobić tą legendę do wykresu.

Wysłane z mojego CLT-L29 przy użyciu Tapatalka
 

 

To fakt, że jakość wykresu jest fatalna. Jak musisz wczytywać się w dane to znaczy, że ich prezentacja jest kiepska.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 
To fakt, że jakość wykresu jest fatalna. Jak musisz wczytywać się w dane to znaczy, że ich prezentacja jest kiepska.
Oglądałem mały na komórce i mi się kolory legendy z wykresem nie zgadzają, ale już sobie powiększyłem i widzę "co poeta miał na myśli".

Wysłane z mojego CLT-L29 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

55 minut temu, janusz napisał:

Myślę, że nie o to@bergerac chodzi. Te 100% dotyczy 2004 czy tam 2005 roku. Widać, że sprzedaż całkowita maleje, a jest podpisane, że elektryki w 2020 osiągnęły 61%, ale to procenty z 2020 i na osi "pionowej" tego nie widać.

Wysłane z mojego CLT-L29 przy użyciu Tapatalka
 

 

Tu nie chodzi o sprzedaż ilościową, a udział w rynku...

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

25 minut temu, spad napisał:

 

Żle czytasz wykres. To jest wykres skumulowany 100%. Czyli zawsze jest 100%, a poszczególne silników są udziałem tych 100%. Wykres jest o tyle mało czytelny, że pewnie do 2014 roku dane są roczne a po 2014 miesięczne, stąd nagle wykres lata jak zwariowany.

Może twórca wykresu, po prostu, celowo od pewnego momentu zastosował metodę uwzględniania danych w odcinkach krótszych, niż rok. IMO, mogło mu właśnie chodzić o ten spektakularny "efekt piku" na wrzesnień br.

Dane z 2019 roku nie byłyby aż tak spektakularne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, Passio napisał:

Może twórca wykresu, po prostu, celowo od pewnego momentu zastosował metodę uwzględniania danych w odcinkach krótszych, niż rok. IMO, mogło mu właśnie chodzić o ten spektakularny "efekt piku" na wrzesnień br.

Dane z 2019 roku nie byłyby aż tak spektakularne.

 

A może po prostu obecnie dane są publikowane za każdy miesiąc, a wcześniej tylko całkowita sprzedaż roczna.

Nie doszukuj się teorii spiskowych tam gdzie ich nie ma...

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może twórca wykresu, po prostu, celowo od pewnego momentu zastosował metodę uwzględniania danych w odcinkach krótszych, niż rok. IMO, mogło mu właśnie chodzić o ten spektakularny "efekt piku" na wrzesnień br.
Dane z 2019 roku nie byłyby aż tak spektakularne.
Pewnie od 2015 są bardziej szczegółowe dane, ale przez to zaciemnia obraz całości.

Wysłane z mojego CLT-L29 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bardzo ciekawe że na forum motoryzacyjnym zaczęliśmy w pierwszej kolejności dyskutować o jakości wykresu (i kolorach), a nie o jego zawartości.
Bo żeby dyskutować o zawartości to trzeba ją dobrze zinterpretować a u mnie kolory na wykresie nie pokrywają się z tymi na legendzie i bez powiększenia i przyglądnięcia się błędnie go zinterpretowałem.
P. S. Wy też tak macie (z tymi kolorami, że są różne odcienie)?

Wysłane z mojego CLT-L29 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mnie osobiście nie dziwi. Po dopłatach elektryki były w zasadzie w tej samej cenie co spalinowe. Hybrydy zresztą też. Mając w tej samej cenie Outlandera PHEV i zwykłego to raczej mało kto zdecyduje się na tego drugiego. Do tego masa punktów ładowania, brak opłat za wjazd do miasta (choć to się ponoć zmienia), koszmarnie drogie paliwa i wykres jest jaki jest. Jak się jedzie przez jakąkolwiek dzielnicę domków to w zasadzie przed każdym domem jest elektryk.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale nadal market share EV jest ok 10% w porównaniu do wszystkich zarejestrowanych osobowych i ok 5% na wszystkie samochody. Niby sporo ale przy takich luksusach, zachętach podatkowych i infrastrukturze nadal 90% Norwegów nie chce się przekonać do elektryka ;) Oj słabo widzę to w EU na najbliższe kilka lat. Czyżby zarobki nie te?  

 

Edytowane przez lucash
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, janusz napisał:

Już zostało wyjaśnione, przeczytaj uważnie wątek.

Już zostało przeczytane i zrozumiane. Odpisuję na to co aktualnie czytam.

Ten wątek jest krótki, ale wyobrażasz sobie czytanie 50 stron sprzeczek żeby sprawdzić czy ktoś przypadkiem nie sprostował czegoś z 1 strony na 49, a jak nie sprostował to wrócić na 1 i go naprostować?

 

  • Lubię to 1
  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, lucash napisał:

Ale nadal market share EV jest ok 10% w porównaniu do wszystkich zarejestrowanych osobowych i ok 5% na wszystkie samochody. Niby sporo ale przy takich luksusach, zachętach podatkowych i infrastrukturze nadal 90% Norwegów nie chce się przekonać do elektryka ;) Oj słabo widzę to w EU na najbliższe kilka lat. Czyżby zarobki nie te?  

 

To nic dziwnego. Posiadany już samochód kosztuje w zakupie 0 NOK, a nowy EV z 5 wypłat przynajmniej. 

Przy średnim wieku samochodu w Norwegii na poziomie pewnie 10 lat albo lepiej, można się spodziewać że market share ev przekroczy 50% dopiero po 2030 roku. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, K3 napisał:

 

A może po prostu obecnie dane są publikowane za każdy miesiąc, a wcześniej tylko całkowita sprzedaż roczna.

Nie doszukuj się teorii spiskowych tam gdzie ich nie ma...

????

 

Teorie spiskowe?!

No, chyba, że siedzą w Twojej głowie.

 

Zasugerowałem, że wskazana zmiana metodyki wykresu może świadczyć o tym, że jego twórca chciał szczególnie podkreślić silny wrześniowy wzrost populacji samochodów elektrycznych.

 

Taki zabieg uznaję za bardzo uzasadniony w punktu widzenia jakości przekazu lub przesłania. Ludzie czasem myślą, co robią, więc różne intencje im przyświecają. Zresztą, bardzo mi się takie podejście podoba. Szkoda czasu na brak myślenia.

"Spiski" to jednak jeszcze inna para kaloszy.

 

Jeżeli zwykłe, codzienne kreacje są dla Ciebie "spiskami", to sobie samemu odpowiadaj na tego typu wątpliwości. Mnie się nie masz co czepiać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, Passio napisał:

Zasugerowałem, że wskazana zmiana metodyki wykresu może świadczyć o tym, że jego twórca chciał szczególnie podkreślić silny wrześniowy wzrost populacji samochodów elektrycznych.

 

Nadal swoje. A co jeśli to nie twórca zmienił metodykę, tylko korzystał z danych norweskiego urzędu statystycznego?

I takie dane były dostępne? Wcześniej sprzedaż roczna, obecnie sprzedaż miesięczna...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, iwik napisał:

Przy średnim wieku samochodu w Norwegii na poziomie pewnie 10 lat albo lepiej, można się spodziewać że market share ev przekroczy 50% dopiero po 2030 roku. 

 

No chyba że państwo namiesza w stylu, od 2022 spalinowym: nie wjedziesz bliżej centrum miasta, albo masz ograniczoną ilość miejsc postojowych , albo płacisz podatek ekologiczny w paliwie x5, itd.

 

U nas niektóre miasta wyeliminowały dość szybko piece kopciuchy mimo sprzeciwu i lamentu ludzi, więc w bogatej i mocno ekologicznej Skandynawii wcale nie jest to niemożliwe.

Edytowane przez lnk
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, K3 napisał:

 

Nadal swoje. A co jeśli to nie twórca zmienił metodykę, tylko korzystał z danych norweskiego urzędu statystycznego?

I takie dane były dostępne? Wcześniej sprzedaż roczna, obecnie sprzedaż miesięczna...

Ale to też biorę pod uwagę, niemniej przyjąłem, że dla czytelności przekazu POWINIEN był raczej trzymać się rozliczeń na koniec danego roku.

 

Jeżeli tak nie zrobił, to przyjąłem, że albo zmienił okresy rozliczeń z rocznych na miesięczne, bo tak właśnie raporty zaczęły się nagle pojawiać albo zrobił to, o czym wspomniałem na wstępie, zależało mu na efekcie końcowego wrześniowego piku.

 

Pierwsza opcja wydała mi się mniej prawdopodobna, chociażby ze względu na powodowaną nagłą "niechlujność" wykresu i brak konsekwencji w grafice, za drugą natomiast przemawiała strzałka dorysowana do piku.

 

Uznałem więc to tłumaczenue za najbardziej PRAWDOPIDOBNE.

 

Jak widzisz, nie ma tu żadnych spisków, jedynie domorosła analiza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.