Skocz do zawartości

Czy ktos jeszcze kupuje dzis Diesel’e?


Michal_O

Rekomendowane odpowiedzi

Teraz, Dark_Knight napisał:

 

Staram się to przewidzieć i wtedy sam ich wpuszczam. Nie muszą się wpychać.

;]

 

 

Ja uważam, że dla TIRów powinny być osobne drogi ;] Zwyczajnie to jest niebezpieczna sytuacja stworzona przez samych ustawodawców.

Bo nawet jak jedziemy przepisowo 140, a oni jadą 80-90 to czyni dużą dysproporcję. Jakby były 3 pasy, to jasne. Ale przy obecnym natężeniu ruchu, uważam ze te 120 jakie jest w Szwajcarii jest idealne. Nikt nikomu drogi nie zajeżdża 😉 No i 90 versus 120 to jakby inna liga.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, Dark_Knight napisał:

 

Jeśli ja jeżdżę licznikowe 130 to różnicy mam tylko 40km/h. Zmienia to tak wiele, że pozwala nie rozumieć problemów, o których mówi @twinsen.

 

Jechałeś kiedyś przez Niemcy? ;] Musiałbyś wtedy jechać prawym pasem z taką prędkością ;] Polska to nie wszystko.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, twinsen napisał:

(...) nie muszą jechać NON STOP na tym pieprzonym tempomacie, tylko go wyłączyć, poczekać aż będzie wolne, przyspieszyć ile mogą(...)

 

O, to ja właśnie tak robię. Jak widzę TIRa to wyłączam tempomat, pozwalam mu wyprzedzić a potem naciskam guzik jak będzie wolne. Nie muszę przecież na nim jechać non-stop.

;]

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minut temu, twinsen napisał:

 

Ja uważam, że dla TIRów powinny być osobne drogi ;] Zwyczajnie to jest niebezpieczna sytuacja stworzona przez samych ustawodawców.

Bo nawet jak jedziemy przepisowo 140, a oni jadą 80-90 to czyni dużą dysproporcję. Jakby były 3 pasy, to jasne. Ale przy obecnym natężeniu ruchu, uważam ze te 120 jakie jest w Szwajcarii jest idealne. Nikt nikomu drogi nie zajeżdża 😉 No i 90 versus 120 to jakby inna liga.

 

A ja przeciwnie. Ja uważam, że dla jeżdżących ponad 140 powinny być osobne drogi.

;]

 

  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minut temu, twinsen napisał:

 

Jechałeś kiedyś przez Niemcy? ;] Musiałbyś wtedy jechać prawym pasem z taką prędkością ;] Polska to nie wszystko.

 

Jeżdżę przez Niemcy dokładnie tak samo jak przez Polskę - chociaż bardziej prawidłowo byłoby, że jeżdżę przez Polskę jak przez Niemcy. I gdyby wszyscy jeździli przez Polskę jak przez Niemcy to mielibyśmy na autostradach dużo spokojniej.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 minutes ago, twinsen said:

 

Mówimy o hamowaniu ze 150, bo mniej więcej tyle się jeździ jeśli ktoś w miarę szanuje przepisy i nie chce dostać jakiegoś potężnego mandatu 😉 

Ty juz tak nie kozakuj w tym Pasku sadzomiotaczu. W Stilo tez tyle jezdziles?

Ja tyle nie jezdze. Przewaznie 120-130. No ale nigdy nie mialem Biturbo 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

30 minut temu, twinsen napisał:

 

Ja uważam, że dla TIRów powinny być osobne drogi ;] Zwyczajnie to jest niebezpieczna sytuacja stworzona przez samych ustawodawców.

Bo nawet jak jedziemy przepisowo 140, a oni jadą 80-90 to czyni dużą dysproporcję. Jakby były 3 pasy, to jasne. Ale przy obecnym natężeniu ruchu, uważam ze te 120 jakie jest w Szwajcarii jest idealne. Nikt nikomu drogi nie zajeżdża 😉 No i 90 versus 120 to jakby inna liga.

Było kiedyś hasło Tiry na tory! 
Co do prędkości to nic to u nas nie daje. Jeżdżę dużo S”ką dojeżdżając/wyjeżdżając z miasta i jest Azja. Jedziesz przepisowo to utkniesz za tirami. Wjedziesz na lewy pas z taką prędkością to siedzą na zderzaku. Najlepsza metoda to 160km/h na lewym pasie cały czas....

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

27 minut temu, gregoryj napisał:

Ty juz tak nie kozakuj w tym Pasku sadzomiotaczu. W Stilo tez tyle jezdziles?

Ja tyle nie jezdze. Przewaznie 120-130. No ale nigdy nie mialem Biturbo 

 

Hej, Stilo potrafi jechać 200 z biedą ale pojedzie ;] Nie no 140 jest dozwolone i jeździ się zwykle tyle +10, ew. jak warunki nie pozwalają to mniej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, stig napisał:

Było kiedyś hasło Tiry na tory! 
Co do prędkości to nic to u nas nie daje. Jeżdżę dużo S”ką dojeżdżając/wyjeżdżając z miasta i jest Azja. Jedziesz przepisowo to utkniesz za tirami. Wjedziesz na lewy pas z taką prędkością to siedzą na zderzaku. Najlepsza metoda to 160km/h na lewym pasie cały czas....

 

A najgorzej jak wpadnie w tzw. pułapkę TIRową ;] W sensie, gość napiera, Ty zjeżdżasz, masz TIRa przed sobą i tak przez następne 10 km bo nie wbijesz się ;] 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

20 minut temu, marcindzieg napisał:

Norwedzy znaleźli na to bajecznie proste rozwiązanie. Kosztuje to 3 kzł ;]

 

U nas do dziś szukają rozwiązania ;] Jakby wprowadzili skuteczne karanie za tego typu rzeczy, to by się podniosło larum jak wtedy gdy odbierają górnikom kopalnie ;] Po prostu my jako naród nie dorośliśmy do takich rozwiązań (oczywiście nie mówię o wszystkich, ale czarne owce najbardziej widać).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

52 minuty temu, twinsen napisał:

 

A najgorzej jak wpadnie w tzw. pułapkę TIRową ;] W sensie, gość napiera, Ty zjeżdżasz, masz TIRa przed sobą i tak przez następne 10 km bo nie wbijesz się ;] 

 

Dlatego nigdy nie zjeżdżam. Jeśli napieracz jest sam to czasem zjadę. Ale jeśli za nim jest kolejny i następni, to wiadomo, że już nigdy na lewy mnie nie wpuszczą. Niech więc napieracz podziękuje tym za sobą.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 hours ago, stig said:

Najlepsza metoda to 160km/h na lewym pasie cały czas...

Tutaj na autokaciku wszyscy jacys nerwowi. Ja jade 110-120-130 w zaleznosci od nastroju a nie kto ile jedzie lewym pasem i sobie spokojnie wyprzedzam, a jak mrugnie swiatlami to jeszcze zwolnie o 10 km/h ;]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

57 minut temu, gregoryj napisał:

Tutaj na autokaciku wszyscy jacys nerwowi. Ja jade 110-120-130 w zaleznosci od nastroju a nie kto ile jedzie lewym pasem i sobie spokojnie wyprzedzam, a jak mrugnie swiatlami to jeszcze zwolnie o 10 km/h ;]

 

Dodatkowo powinieneś świecić wstecznymi.

 

 

  • Haha 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, gregoryj napisał:

Tutaj na autokaciku wszyscy jacys nerwowi. Ja jade 110-120-130 w zaleznosci od nastroju a nie kto ile jedzie lewym pasem i sobie spokojnie wyprzedzam, a jak mrugnie swiatlami to jeszcze zwolnie o 10 km/h ;]

Jacy nerwowi? Mam duże tarcze i zaciski Brembo 😁👍

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, twinsen napisał:

 

Bywam w innych krajach, nigdzie nie ma tylu TIRów co u nas, a ścieżki rowerowe nie krzyżują się z drogami publicznymi.

 

no to byliśmy w różnych krajach, bo ja w Austrii, Włoszech, czy Czechach widziałem tyle tirów co u nas, z tą różnicą, że nie zachowywali się tak jak u nas

a ścieżki?

 

Brno

638193079_2017-06-05006.JPG.56c8b9dfa9fd28629bdc131fce7957fc.JPG

 

Ljubljana

1356672073_2017-06-12011.JPG.162169cc17eb9d93c788d84495fc7f0b.JPG

 

W Pradze i Budapeszcie jest podobnie. Różnica jest w mentalności i kulturze. wszędzie jest normalnie, tylko nie u nas

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak ja bym chciał sie tak na tydzien wyrwać  

No to w czym problem?
Chwilowo to moze nienajlepszy moment, ale na wiosne smialo pakuj rower do auta i jedz :ok:
Genialna jest np sciezka wzdluz Łaby i z Lodzi dolecisz ponizej 5h.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, twinsen napisał:

 

A w takim malutkim Belp to jest jakoś tak zrobione że nigdy nie przecinali mi drogi ;] 

W NL podobnie, nawet wiadukty wydzielone i skrzyżowania, ale radarów na trasach rowerowych jak u nas za to u nich nie widziałem :skromny::phi:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Mercedes E coupe 400 benzyna 4Matic 333 konie - 11,5l/100km
Mercedes E kombi 400d diesel 4Matic 340 koni - 8,8l/100km
Kombiak w dieslu z lepszym przyspieszeniem i sporo mniejszym spalaniu przy użytkowaniu głównie na autostradach i w mieście.


Sent from my iPhone using Tapatalk

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, delco napisał:

Moja koleżanka z pracy potrafi clio 1,5 (chyba 115 KM) spalic 9 litrów   - przyznaje że w miescie

 

Mój 1.9 120KM zimą potrafi tyle spalić na krótkich 4 km odcinkach. Do tego otwieranie i zamykanie bramy wjazdowej i 6 skrzyżowań. Wg instrukcji obsługi powinien spalać w mieście 6,7/100. Oglądałem ostatnio test jakiegoś nowego Hyundai'a, bodajże i20. Pali tyle diesel czyli do 7 w mieście i poniżej 5 na trasie. Nigdy więcej diesla.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, bochumil napisał:

 

Duże spalanie w dieslu to najczęściej uwalony przepływomierz ;)

Może i tak - ale jej od nowosci tyle palił - ktos jej naopowiadał że diesle sa bardzo elastyczne i ciagną od obrotów biegu jalowego wieć ona przy 1000 obrotów zamiast zredukowac to wciska gaz do końca ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, delco napisał:

Może i tak - ale jej od nowosci tyle palił - ktos jej naopowiadał że diesle sa bardzo elastyczne i ciagną od obrotów biegu jalowego wieć ona przy 1000 obrotów zamiast zredukowac to wciska gaz do końca ;)

 

To niech się cieszy, że tam dwumasy prawdopodobnie nie ma :) Jakby nie było, tłok/cylinder cierpią katusze, a wibracje z pewnością czuć ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, CiastekD napisał:

3 grosze do tematu 

Porownane turbo benzyna 1.4 120 KM 

Vd

2.0 CDTi 130 KM

1.6 CDTi 130 KM

 

Ta sama trasa przy prędkościach ~200kph 

Benzyna spalanie ponad 20 l/100km

Diesle 10,2-10,5 l/100km

To zamyka temat u mnie

 

 

 

Bierzesz pod uwagę spalanie w samochodach z silnikami 120-130 koni z prędkościami rzędu 200km/h?

Jeździsz tak na co dzień? Gdzie?

Ty tak na poważnie? :hmm:

  • Lubię to 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

On 10/2/2020 at 11:24 PM, Michal_O said:

Pytanie, jaki jest zatem sens kupowania samochodu z silnikiem Diesel’a skoro spalanie jest zblizone???

 

 

 

 

Jadąc autostradą 150-160km/h różnica w spalaniu będzie większa. I zasięg na 70 litrowym zbiorniku jest wtedy sensowny.

Gdybym nie jeździł dużo autostradami (80% przebiegu) - kupiłbym benzynę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.