Skocz do zawartości

Czy ktos jeszcze kupuje dzis Diesel’e?


Michal_O

Rekomendowane odpowiedzi

4 minuty temu, Michal_O napisał:

Zgadz sie!

Jezeli ktos kupuje samochod z wyzszej polki (poziom 200tys zl), to kupowanie Diesela nie ma sensu.

Po co? Dla 0.5l oszczednosci w spalaniu?

Poza tym problem z jego pozniejsza odsprzedaza, oraz mala wartosc rezydualna...

 

Coraz wiecej miast wprowadza zakazy wjazdu Dieseli do centrum rowniez!

Bluźnisz! Postawa nie godna.
Lubię to 😅

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 hours ago, stig said:

Jaki sens? Zależy jakie auto...

Alfa Romeo Giulia:

2.0 200KM TB średnie 9,7

2.2 210KM JTD średnie 6,6

Dane z raportów Autocentrum

 

 

 

Ten 2.0 noPB ma wtrysk bezposredni?

Widze, ze FCA nadal kontynuuje tradycje, ze benzyny pala ok 1-2l wiecej niz konkurencja.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

21 minut temu, Camel napisał:

to może tu zapytam. Na przełomie roku lub w przyszłym zamierzam kupić Paseratti ze względu na bagażnik (a może coś innego polecicie), ale nie o tym mowa w poście.

Będę tym pojazdem jeździł głównie po europie w 3 os. plus bagaże i tu idziemy w sedno. Kupić benzynę - do każdej stolicy (miasta) wjadę czy diesel i czy też obecnie wszędzie wjadę ? Najlepszy byłby diesel wiem , ale boje się że odetnie mnie to od wjazdu do większych miast - gdzie muszę dojechać ? hmmmm ? 

Jak kupisz B5 , fakt mogą nie wpuścić.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 godzin temu, Arczi_84 napisał:

2.0 TSI 280 KM, stage 1 i robi się 360KM i 4,3s do 100km/h - żeby diesel miał takie osiągi to musiałby mieć chyba z 4.0 biturbo... Dodatkowo w dieslu mamy w gratisie dźwięk rodem z Ursusa, wibracje, smród, drgania, czarne bąki, długie nagrzewanie i spalanie mniejsze o 0,5l 🤣 w autach luksusowych diesel nie przystoi, a do sportowych się nie nadaje... ;)

Hmm

S6 C8

X5 M50d

S Q7

A8 50 TDi

Itd.....

Edytowane przez sdss
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 godzin temu, Arczi_84 napisał:

2.0 TSI 280 KM, stage 1 i robi się 360KM i 4,3s do 100km/h - żeby diesel miał takie osiągi to musiałby mieć chyba z 4.0 biturbo... Dodatkowo w dieslu mamy w gratisie dźwięk rodem z Ursusa, wibracje, smród, drgania, czarne bąki, długie nagrzewanie i spalanie mniejsze o 0,5l 🤣 w autach luksusowych diesel nie przystoi, a do sportowych się nie nadaje... ;)

Eee nie zawsze. Kolega kupił ostatnio SQ7 całkiem fajnie to pracuje (V8) i jeździ. Spalanie przy bardzo spokojnej jeździe 6.5l przy 435KM i kolumbrynie 8] 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

20 godzin temu, gilbert3 napisał:
23 godziny temu, delco napisał:
Hm przejechałem ok 100 kkm Getzem 1,5 CRDI (fabrycznie bez DPFu)i nigdy nie widziałem  dymu za sobą.....

Niestety miałem diesla bez DPF i nikt mi nie wmówi, że to nie śmierdzi. To, że nie czujesz nie znaczy, że tego nie ma.

To benzynowe silniki spalin nie produkują a jeśli już to tylko pachnące (zwłaszcza te z LPG na pokładzie):hmm:

  • Lubię to 1
  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, volf6 napisał:

To chyba sprawa dyskusyjna (z tym rakiem)...

Chyba bez powodu nie wprowadzili filtrów cząstek stałych również w silnikach benzynowych:)

 

Podyskutuj na ten temat z właścicielami raków, lub z rodziną właścicieli. 

Będzie ich przybywać lawinowo wraz z milionami diesli z D jeszcze przez ładnych parę lat.

Najbardziej dzieci szkoda :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, tom111 napisał:

 

Podyskutuj na ten temat z właścicielami raków, lub z rodziną właścicieli. 

Będzie ich przybywać lawinowo wraz z milionami diesli z D jeszcze przez ładnych parę lat.

Najbardziej dzieci szkoda :(

Tak a co zrobisz z cieżarówkami-tam diesel rządzi i będzie rządził jeszcze długo...

Zresztą:

Cytat

 Citroën C4 Cactus BlueHDi w takich samych warunkach, jak Smart i Mercedes, wyemitował zaledwie 5 cząstek PM na każdy centymetr sześcienny spalin, czyli o... 50 tys. (!) razy mniej niż pozbawiony filtra benzynowy Smart.

Jak widać benzynka to samo zdrowie:czacha:

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, volf6 napisał:

Tak a co zrobisz z cieżarówkami-tam diesel rządzi i będzie rządził jeszcze długo...

 

Ciężarówki już raczej po miastach nie jeżdżą, a na autostradach pieszych brak.

3 minuty temu, volf6 napisał:

Jak widać benzynka to samo zdrowie:czacha:

 

Te DPFfy w dieslach w średnim wieku kilkanaście lat i przebiegami setek tysięcy kilometrów na sztukę, to raczej sprawne nie są i naprawiane są zwykle przez wycięcie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

33 minutes ago, volf6 said:

To benzynowe silniki spalin nie produkują a jeśli już to tylko pachnące (zwłaszcza te z LPG na pokładzie):hmm:

 

Mam nadzieję, że nie próbujesz mi wmówić, że częściej czuć spaliny źle wyregulowanego gazu LPG na ulicach niż smród spalonego ON. To oczywiście nie znaczy, że obie patologie nie powinny być z dróg całkowicie i nieodwołalnie wyeliminowane. 

Ludzie różne głupoty robią wbrew swojemu zdrowiu, jednak diesel jest największym koszmarem miast takich jak moje - można biadolić nad tym, że ludzie gównem palą w piecach, ale tak naprawdę komin znajduje się "nieco" wyżej płuc niż rura wydechowa.  

Cały czas podkreślam, że nie mam nic przeciwko dieslom z normalnym fabrycznym DPF, ale sami wiemy jak wygląda rzeczywistość. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

23 godziny temu, Fili_P napisał:

Zawsze jak widzę takie teksty zastanawiam się jakimi trupami jeździli Ci ludzie że mają takie doświadczenia z dieslami

 

nigdy nie miałem i nie będe miał diesla, natomiast jak jadę za autem z klekotem, to ZAWSZE czuje smród ropy, nie ważne czy stary, czy nówka z salonu. do tego stopnia, że muszę wyłączać nawiew, bo szczypie mnie w oczy. ochyda

 

W dniu 3.10.2020 o 13:17, Marcin79 napisał:

Po co kupować benzyne skoro pali tyle samo co diesel a do ciagniecia przyczepy sie nie nadaje  .

 

kuzyn od 3 lat  ma mondeo mk4 EB 2,0 204KM i bez trudu jezdzi z przyczepą po całej europie ze spalaniem ponizej 10l. bez przyczepy 8.2w tym roku dostał służbową rav4 w klekocie 190 KM i mówi, że jedynie pozycja za kierownicą na plus, cała reszta na minus

  • Dzięki 1
  • Haha 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, blue_ napisał:

 

nigdy nie miałem i nie będe miał diesla, natomiast jak jadę za autem z klekotem, to ZAWSZE czuje smród ropy, nie ważne czy stary, czy nówka z salonu. do tego stopnia, że muszę wyłączać nawiew, bo szczypie mnie w oczy. ochyda

Ten smród jest nawet pozytywny, bo ostrzega kiedy wdycha się raka i jakoś tam można reagować :) 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Maciej__ napisał:

 

Ten 2.0 noPB ma wtrysk bezposredni?

Widze, ze FCA nadal kontynuuje tradycje, ze benzyny pala ok 1-2l wiecej niz konkurencja.

 

Na pewno nie są mistrzami w tej kategorii. Wtrysk bezpośredni.

Z drugiej strony wątpię, żeby można tak prowokującym autem jeździć delikatnie choć widziałem wpisy użytkowników, że w trybie A (nazwijmy to trybem najdelikatniejszym + pewnie łagodniejsza mapa silnika) potrafili zejść w trasie poniżej 7l😁

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Just now, stig said:

Na pewno nie są mistrzami w tej kategorii. Wtrysk bezpośredni.

Z drugiej strony wątpię, żeby można tak prowokującym autem jeździć delikatnie choć widziałem wpisy użytkowników, że w trybie A (nazwijmy to trybem najdelikatniejszym + pewnie łagodniejsza mapa silnika) potrafili zejść w trasie poniżej 7l😁

 

To prawda, tego auta raczej nie kupuje sie do spokojnej jazdy :ok:

A jak ktos chce tluc sporo kilometrow, to pewnie wybierze diesla...

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, Maciej__ napisał:

 

To prawda, tego auta raczej nie kupuje sie do spokojnej jazdy :ok:

A jak ktos chce tluc sporo kilometrow, to pewnie wybierze diesla...

Dokładnie tak. Moja kobieta po zmianie pracy będzie robić pod 40kkm rocznie więc dla nas wybór jest bardzo prosty 👍

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiele liczacych sie producentow samochodow zaprzestalo produkcji Dieseli...

Np. Toyota, Lexus i to rowniez w SUVach, np. RX... Zero Dieseli.

Rowniez Porsche, NIE montuje Dieseli nawet w SUVach, jak Cayenne... Nada.

I to sa fakty niezaprzeczalne...

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, Michal_O napisał:

Zgadz sie!

Jezeli ktos kupuje samochod z wyzszej polki (poziom 200tys zl), to kupowanie Diesela nie ma sensu.

Po co? Dla 0.5l oszczednosci w spalaniu?

Poza tym problem z jego pozniejsza odsprzedaza, oraz mala wartosc rezydualna...

 

Coraz wiecej miast wprowadza zakazy wjazdu Dieseli do centrum rowniez!

 

Kurczę, że ja o tym nie wiedziałem zanim ostatnie auto kupiłem!

:beksa:

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, sdss napisał:

Hmm

S6 C8

X5 M50d

S Q7

A8 50 TDi

Itd.....

One chyba mają więcej niż 2.0 pojemności... Właśnie o to chodzi, że żeby klekot miał osiągi benzyny to musi mieć duuuzo większą pojemność i więcej cylindrów... Gdyby porównać wg pojemności to diesel klęka ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

47 minut temu, Michal_O napisał:

Wiele liczacych sie producentow samochodow zaprzestalo produkcji Dieseli...

Np. Toyota, Lexus i to rowniez w SUVach, np. RX... Zero Dieseli.

Rowniez Porsche, NIE montuje Dieseli nawet w SUVach, jak Cayenne... Nada.

I to sa fakty niezaprzeczalne...

 

 

 

 

Wielu, czyli dwóch. Lexus RX to chyba jedyny duży SUV bez diesla, a to tylko dlatego że Toyota robić diesli nie umie i zamiast tego woli wciskać idiotom hybrydy. Spróbuj kupić Audi Q7 lub Touarega z silnikiem benzynowym. Albo BMW X5. Albo Mercedesa GLE. Nawet jeśli są, to tylko w absurdalnie drogich, sportowych wersjach.

 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 3.10.2020 o 09:32, mrBEAN napisał:

2.5 litrowy Outback to jest SMOK paliwowy, szczególnie w mieście. 
AWD, archaiczna skrzynia, duża masa wozu i 2.5 litrowy silnik. Ekonomicznie idealne do miasta 😁

No jak smok? Miałem w LPG i spalał od 9.5 na trasie do max 13 z jazdą do centrum Warszawy do pracy. Rekordziści schodzą w nowym modelu do okolic 7 litrów w trasie. Pewnie kapelusz ale jak na non turbo to nie uważam go za SMOK'a ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.