Skocz do zawartości

Czy ktos jeszcze kupuje dzis Diesel’e?


Michal_O

Rekomendowane odpowiedzi

6 hours ago, stig said:

Zasięg to nie tylko miły wyjazd z rodziną w weekend a również korzystanie z auta na codzień. Mam porównanie gdy użytkowałem diesla ze zbiornikiem 70l a benzynowym 44l.

to jak porównanie przyspieszenia auta 100 konnego z 200 konnym. a co by było jakby diesel miał 44 litry zbiornik a benzyna 70?

 

20 hours ago, AstraC said:

Tak. :skromny:

IMAG0693.jpg.1c948cdcf9f182232e2c9a042fc2f92a.jpg

a idz Ty z tym sadzomiotem 😷 kopciuch z najlepszej ery tzw Tedeikow 😀 jak tylko zobaczę napis to przekręcam na obieg wewnętrzny. najgorsze ze w niektórych autach nie mogę …….😬

  • Lubię to 3
  • Skonfundowany 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 minut temu, gregoryj napisał:

bzdura. ja tankowałem 5 razy

Niesmiało pragne tylko zawazyć że sa różne auta, majace rózne spalanie, rózną pojemność butli na gaz ,a kierowcy  maja rózne style jazdy i predkości przelotowe a to wszystko jeszcze w róznych warunkach pogodowych... i dalej chcesz twierdzic że nie tankowałem z 10 razy na trasie 2200 km? - przy zasiegu na butli w granicach 200-250 km?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minutes ago, delco said:

Niesmiało pragne tylko zawazyć że sa różne auta, majace rózne spalanie, rózną pojemność butli na gaz ,a kierowcy  maja rózne style jazdy i predkości przelotowe a to wszystko jeszcze w róznych warunkach pogodowych... i dalej chcesz twierdzic że nie tankowałem z 10 razy na trasie 2200 km? - przy zasiegu na butli w granicach 200-250 km?

pewnie tak. ale wziales auto ze skrajnie mala butla. ja miałem butle 50l (normalna w kolo), i tankowanie co 350-400 km. i chyba było o jeden więcej czyli 6 z kraka 😀.  dieslem  o podobnej mocy i jeździe bylyby 2 tankowania. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, gregoryj napisał:

pewnie tak. ale wziales auto ze skrajnie mala butla. ja miałem butle 50l (normalna w kolo), i tankowanie co 350-400 km. i chyba było o jeden więcej czyli 6 z kraka 😀.  dieslem  o podobnej mocy i jeździe bylyby 2 tankowania. 

Wybacz ale butla była maxymalnie duża( i tak odbijało przy 90% a nie 80%) - wieksza w koło nie wchodziła a LIII przy predkościach licznikowych 150-160 km/h łyka 15 litrów gazu na 100 km.... Co z tego że Ty masz inny samochód - mam porównywać Twój a nie swój?:panic:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minute ago, delco said:

Wybacz ale butla była maxymalnie duża( i tak odbijało przy 90% a nie 80%) - wieksza w koło nie wchodziła a LIII przy predkościach licznikowych 150-160 km/h łyka 15 litrów gazu na 100 km.... Co z tego że Ty masz inny samochód - mam porównywać Twój a nie swój?:panic:

zgadza się. ale diesel 1,9-2.0 pali wtedy ponad 8.

accord 2.0 tez palil 14 lpg przy tych prędkościach, ale nie prułem tyle z tego co pamiętam. raczej okolice 130.

 

ja porownuje auta które miałem. oba z okolic 2000 roku i tyle palily. Tedeik vs LPG, oba po 130 koni, auta kombi o masie podobnej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, Dark_Knight napisał:

 

Właśnie o to chodzi. Niektórzy nie potrafią zrozumieć, że można po drodze zatrzymywać się w czasie i miejscu w którym się chce, a nie w którym musi.

:ok:

 

potrafią zrozumieć, ale piszesz bajki twierdząc, że przejedziesz 1000 km bez postoju. to jest nierealne

  • Lubię to 1
  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, delco napisał:

no powiedz w jaki sposób to ile pali Tobie własne auto  ma sie przekładać na to ile pali auto kogos innego?

 

chodzi o to, że miałeś złe auto i psioczysz, że musiałeś stawać 10 razy, zamiast mieć dizla i stanąć raz. troche dziecinada wg mnie

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 minut temu, blue_ napisał:

 

potrafią zrozumieć, ale piszesz bajki twierdząc, że przejedziesz 1000 km bez postoju. to jest nierealne

 

W żadnym miejscu nie twierdziłem, że tyle przejeżdżam - lecz że mam taką możliwość. Najdłuższy odcinek bez postoju jaki przejechałem to coś koło 800km. I tak poza zasięgiem większości samochodów z silnikami benzynowymi.

 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 5.10.2020 o 18:56, blue_ napisał:

 

chodzi o to, że miałeś złe auto i psioczysz, że musiałeś stawać 10 razy, zamiast mieć dizla i stanąć raz. troche dziecinada wg mnie

Alez ja tylko napisałem porównanie i odniosłem sie do  tego że okreslenie "bzdura" w komentarzu powołujac sie na inny samochód i inna droge jest nieuprawnione...

To tak jakby ktos napisał ze jego opel spala 1500 ml oleju na 1000 km a ktos inny skomentował to słowem "bzdura - do mojej Hondy nie dolewal oleju pomiedzy wymianami"

 

 

Ale co do twojego komentarza to ciesze sie ze rozumiesz przewage diesla na takich trasach....

Edytowane przez delco
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 minut temu, Dark_Knight napisał:

Najdłuższy odcinek bez postoju jaki przejechałem to coś koło 800km. I tak poza zasięgiem większości samochodów z silnikami benzynowymi.

 

ja przejechałem 900 octavią. 480 na lpg, resztę na benzynie, tylko dlatego że sie spieszyłem. ale nawet jakbym miał stanąć 2 razy, to nie robiłbym z tego problemu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 minut temu, blue_ napisał:

 

wszystko zależy ile jezdzisz. ale w większości myślę, że ludzie mają większe problemy, niż przejmowanie sie spalaniem

No nie wiem, ja kupując w tym roku rodzinnego suva na wakcje brałem pod uwagę spalanie i zasięg. Miałem v6 z lpg to teraz kupiłem diesla.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 minut temu, blue_ napisał:

 

ja przejechałem 900 octavią. 480 na lpg, resztę na benzynie, tylko dlatego że sie spieszyłem. ale nawet jakbym miał stanąć 2 razy, to nie robiłbym z tego problemu

 

To nie rób. A dla mnie jest to po prostu niewygodne. Tak samo jak niewygodne jest np. pojechanie do Gdańska, Szczecina, Białegostoku czy Berlina z postojami na tankowanie po drodze. Albo nawet do Warszawy czy Poznania. Jadę na konkretną godzinę, załatwiam co trzeba a potem wracam do domu i nie mam ochoty jeszcze po drodze się na stacjach zatrzymywać.

A jadąc np. na wakacje nocą (lubię jeździć nocą) to jadę aż dzieci się obudzą (kilka godzin co najmniej). Bez diesla niekoniecznie by się to udało.

 

 

Edytowane przez Dark_Knight
  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 minut temu, Dark_Knight napisał:

A jadąc np. na wakacje nocą (lubię jeździć nocą) to jadę aż dzieci się obudzą (kilka godzin co najmniej). Bez diesla niekoniecznie by się to udało.

Problem polega na tym że istnieja tacy userzy którym coś sie podoba i wyciagają z tego wniosek że Tobie musi podobać sie to samo i nie wolno Ci mieć wrażenia że wolisz inaczej....

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mnie zaczęło to wkurzać, że po przesiadce na benzynę tankuje 2x w tygodniu, dieslem robiłem to tylko 1x przy takich samych warunkach.

 

Różnica w spalaniu to 2.5-3L

 

 

Nie jestem sam z takimi problemem, kolega który miał 330i niedawno zmienił sobie na 330d dokładnie z takiego samego powodu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 2.10.2020 o 23:24, Michal_O napisał:

Pytanie, jaki jest zatem sens kupowania samochodu z silnikiem Diesel’a skoro spalanie jest zblizone???

Mi benzyna 1,8T 150KM w A4 paliła w trasie minimum 8,5l a diesel 2.0TDI 170KM w A6 max. 7,5l. Zauważmy że A4 jest mniejsze i lżejsze od krowy A6 :skromny:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 hours ago, format said:

Och tak! Nie mam znajomego który nie wymieniał w dti pompy. Tylko ja miałem szczęście w ten kał nie wdepnąć bo mi się Vectra sypała tak że większość czasu spędziła w warsztacie.

tapatalked
 

Ale pad pompy w DTI to wbrew pozorom skutek, a nie przyczyna. ;] Masz chwilę? To czytaj.
Sama pompa to jest VP44 od Boscha, która jeździła we wszystkim chyba produkowanym w Europie, czy to Opel, VW czy BMW i w innych markach raczej się masowo nie sypała.
Problemem jak się okazuje nie do końca była sama pompa. Problemem w DTI (2.0 i 2.2 tak samo) były gównianej jakości przewody i trójniki na przewodach przelewowych wtryskiwaczy. Okazywało się, że puszczały powietrze, samochód i pompa się zapowietrzał, więc z rana pompa pracowała na sucho, a więc miała duże opory i zużycie części mechanicznych. Tranzystor wykorzystywany do sterowania zaworami w pompie był niestety zastosowany ze zbyt małym zapasem, i jak zużycie części postępowało, zawory się przycinały, wymagały coraz większego prądu i paliły tranzystor. Rozwiązania są dwa - wymiana przewodów przelewowych na nowe wraz z trójnikami, oczywiście lepszej jakości, plus dodatki do ON powodujące lepsze smarowanie elementów pompy. Hardkorowcy naprawiają czasem sterownik poprzez wrzucenie mocniejszego tranzystora.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 hours ago, gregoryj said:

to jak porównanie przyspieszenia auta 100 konnego z 200 konnym. a co by było jakby diesel miał 44 litry zbiornik a benzyna 70?

 

a idz Ty z tym sadzomiotem 😷 kopciuch z najlepszej ery tzw Tedeikow 😀 jak tylko zobaczę napis to przekręcam na obieg wewnętrzny. najgorsze ze w niektórych autach nie mogę …….😬

Rób co chcesz, prawda jest taka, że większość starych samochodów kopci bo jest niesprawna, pamiętam jeszcze te lata jak Ople DTI były nowe i jakoś nie pamiętam, żeby tak strasznie dymiły. Największym problemem jest niesprawność, a nie wiek, uwierz, że sprawny, nawet wiekowy diesel jest całkiem ok.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, Dark_Knight napisał:

 

To nie rób. A dla mnie jest to po prostu niewygodne. Tak samo jak niewygodne jest np. pojechanie do Gdańska, Szczecina, Białegostoku czy Berlina z postojami na tankowanie po drodze. Albo nawet do Warszawy czy Poznania. Jadę na konkretną godzinę, załatwiam co trzeba a potem wracam do domu i nie mam ochoty jeszcze po drodze się na stacjach zatrzymywać.

A jadąc np. na wakacje nocą (lubię jeździć nocą) to jadę aż dzieci się obudzą (kilka godzin co najmniej). Bez diesla niekoniecznie by się to udało.

 

 

 

moje ten "klekot i wibracje" usypia ;]

jak tylko wylacze silnik to sie budza, dlatego jak spia to wylaczam s&s :)

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 2.10.2020 o 23:24, Michal_O napisał:

Witam,

Od co najmniej 10 lat jezdze tylko samochodami z silnikami bezynowymi.

Ostatnie 3 lata VW z silnikiem 2.0TSI.

Silnik ten przy mocy max ok. 200KM, co zapewnia standardowa dynamike jazdy spalal mi srednio ok. 7.5L benzyny na 100km.

Dowod w zalaczeniu.

 

Zona natomiast jezdzac Audi z silnikim Diesel’a o mocy rowniez ok. 200KM ma spalanie na poziomie tez ok. 7.5L ojelu napedowego na 100km.

Dowod w zalaczeniu.

 

Pytanie, jaki jest zatem sens kupowania samochodu z silnikiem Diesel’a skoro spalanie jest zblizone???

 

E24E15EA-1515-4EF5-B087-897A076AA897.jpeg

537D24C5-B24A-4F39-A4AB-CF2E2A8A3B5C.jpeg

W niektórych markach/modelach nie ma w EU nic innego niż diesel. Więc wyboru nie ma...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rób co chcesz, prawda jest taka, że większość starych samochodów kopci bo jest niesprawna, pamiętam jeszcze te lata jak Ople DTI były nowe i jakoś nie pamiętam, żeby tak strasznie dymiły. Największym problemem jest niesprawność, a nie wiek, uwierz, że sprawny, nawet wiekowy diesel jest całkiem ok.
No dobrze, to teraz zastanówmy się dlaczego większość tych starych diesli jest niesprawna? Według mnie przyczyn jest kilka:
- ludzie kupują samochody, których stan oceniają na podstawie wiejskich legend, zdjęć i opinii szwagra
- trudno lub/i drogo się je naprawia
- jeżdżą pomimo swojej niesprawności
- ludzie mają to w nosie, że coś jest z ich autem nie tak, skoro jeździ, pali mało i nic się nie wyświetla na desce
- diagności nie specjalnie mają wytyczne, żeby takie auta rugować z ruchu
- ale o co ci chodzi, diesel musi dymić

I kto takimi autami ma się teraz zajmować? Jeśli ustawodawca zacznie coś gmerać w prawie, to będzie wielkie larum, że się ludzi ciemięży.

Czasem mam takie wrażenie, że trzeba się ludziom po prostu dać wytruć, zanim się zorientują i napiętnują trucicieli.
  • Lubię to 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 minut temu, gilbert3 napisał:

No dobrze, to teraz zastanówmy się dlaczego większość tych starych diesli jest niesprawna? Według mnie przyczyn jest kilka:
- ludzie kupują samochody, których stan oceniają na podstawie wiejskich legend, zdjęć i opinii szwagra
- trudno lub/i drogo się je naprawia
- jeżdżą pomimo swojej niesprawności
- ludzie mają to w nosie, że coś jest z ich autem nie tak, skoro jeździ, pali mało i nic się nie wyświetla na desce
- diagności nie specjalnie mają wytyczne, żeby takie auta rugować z ruchu
- ale o co ci chodzi, diesel musi dymić

I kto takimi autami ma się teraz zajmować? Jeśli ustawodawca zacznie coś gmerać w prawie, to będzie wielkie larum, że się ludzi ciemięży.

Czasem mam takie wrażenie, że trzeba się ludziom po prostu dać wytruć, zanim się zorientują i napiętnują trucicieli.

Progresywne oc  i po sprawie .... ale przecież trzeba sie zastanowić na kogo głosują kierowcy tdi 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bzdura. ja tankowałem 5 razy (z Kraka, wiec od Ciebie 4 tankowania) i dojezdzalem na miejsce z 2/3 lpg (Ty już na pustym). 1 raz na granicy, raz pośrodku niemiec, raz na końcu niemiec, raz na srodku francji i raz przed montpelier. 
Ile stracilem na tych tankowaniach? może po 10 minut kazdy. Jadac dieslem i tak zatrzymałbym się żeby kosci rozprostować, przynajmniej 2 dodatkowe razy oprócz tankowania. 
Co najciekawsze podobnie tłumaczą się właściciele elektryków, tylko tam trochę dłużej i częściej się prostuje kości i sika.

Wysłane z mojego ANE-LX1 przy użyciu Tapatalka

  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, Raku napisał:

Co najciekawsze podobnie tłumaczą się właściciele elektryków, tylko tam trochę dłużej i częściej się prostuje kości i sika.

Wysłane z mojego ANE-LX1 przy użyciu Tapatalka
 

https://youtu.be/-lBf3Up1KNM

 

Grunt to sobie wszystko wytłumaczyć 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 4.10.2020 o 11:34, tom111 napisał:

Ciężarówki już raczej po miastach nie jeżdżą, a na autostradach pieszych brak.

Oczywiście, bo każde miasto ma obwodnicę, a Biedronki też tylko po zadupiach budują.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 minut temu, Marcin79 napisał:

Bez przesady ... zapytaj sie ludzi z Śląska jaki mieli smog w latach 70tych 

 

Dziś diesle emitują mniej PPM niż benzyny, nie wspominając nawet o tym, co i w jakich ilościach wylatuje z domowych kominów zimą. Szukanie problemu nie tam gdzie trzeba.

 

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 godzin temu, delco napisał:

Wybacz ale butla była maxymalnie duża( i tak odbijało przy 90% a nie 80%) - wieksza w koło nie wchodziła a LIII przy predkościach licznikowych 150-160 km/h łyka 15 litrów gazu na 100 km.... Co z tego że Ty masz inny samochód - mam porównywać Twój a nie swój?:panic:

Wujowe auto do takich zastosowań kupiłeś i tyle.

Wybór paliwa też skopałeś.

Wszystko Twoja wina niestety.:phi:

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 hours ago, marcindzieg said:

Kolega Ci sugeruje że jakbyś pojechał Suzuki Maruti to byś dojechał na jednym baku LPG

😷 A powiem Ci, ze jakby wsadzil 100 litrowa butle do Maruti, z wyciagnietym pływakiem, to do montpelier zajechalby bez postoju, na samym gazie. I to jest przyszlosc. 

 

I żaden diesel nawet z 80 litrowym zbiornikiem, produkujący paliwo, albo ciagnacy przyczepy mu nie podskoczy 😷

  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, gregoryj napisał:

I żaden diesel nawet z 80 litrowym zbiornikiem, produkujący paliwo, albo ciagnacy przyczepy mu nie podskoczy 

A jakbyś do bagażnika diesla wsadził 100 litrowy zbiornik na ropę to miałbyś 180 litrów. I co wtedy?  ;]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minute ago, marcindzieg said:

A jakbyś do bagażnika diesla wsadził 100 litrowy zbiornik na ropę to miałbyś 180 litrów. I co wtedy?  ;]

No do SUVa, 5 dużych karnistrow wsadzilby bez problemu. I jakby pyrkal 100 km/h to do Portugalii, na sam koniec europy zajechalby bez tankowania.

Chyba trzeba to podpowiedzieć ……. wielbicielom diesla

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 hour ago, Raku said:

Co najciekawsze podobnie tłumaczą się właściciele elektryków, tylko tam trochę dłużej i częściej się prostuje kości i sika.

 Wlasnie, kwestia ze troche dluzej.

Rzeczona trasa do montpelier to ponad 2000 km. Dla mnie ok 3-4 postoje. Z LPG jest ich 6, wiec powiedzmy 2 razy więcej. I powiedzmy ze kazde tankowanie to 15 minut, z siusianiem, zjedzeniem i rozprostowaniem kosci. To te 2-3 nadmiarowe tankowania to 30-45 minut. Na 21h trasy to niewiele.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, gregoryj napisał:

 Wlasnie, kwestia ze troche dluzej.

Rzeczona trasa do montpelier to ponad 2000 km. Dla mnie ok 3-4 postoje. Z LPG jest ich 6, wiec powiedzmy 2 razy więcej. I powiedzmy ze kazde tankowanie to 15 minut, z siusianiem, zjedzeniem i rozprostowaniem kosci. To te 2-3 nadmiarowe tankowania to 30-45 minut. Na 21h trasy to niewiele.

 

Ja być może zrobiłbym również 3-4 postoje w trasie do Montpelier. Różnica polega na tym, że miejsca i czas owych postojów sam bym wybrał.

 

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minute ago, Dark_Knight said:

 

Ja być może zrobiłbym również 3-4 postoje w trasie do Montpelier. Różnica polega na tym, że miejsca i czas owych postojów sam bym wybrał.

 

Nie do końca. Bo 2 razy Ci się konczy paliwo wiec zjezdzasz na stacje tam gdzie Ci się konczy, a raczej wcześniej, i nie tam gdzie chciales. Bo nie masz alternatywy w postaci jazdy na benzynie jak każdy szanujący się LPGowiec 😷

 

Wiec de facto masz wybor 1-2 postojow. 

 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 minutes ago, Dark_Knight said:

 

Bardzo trudne jest kupienie dziś w salonie nowego 15-letniego TDI. Stoją tylko TDI MY2020. 

wejdź na salon otomoto albo olx. tam jest mnóstwo, a sam przez swoje samolubstwo i skąpstwo na paliwie jeszcze przedluzasz ere tedeikow. a ona powinna być zamknieta raz na zawsze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16 minut temu, gregoryj napisał:

wejdź na salon otomoto albo olx. tam jest mnóstwo, a sam przez swoje samolubstwo i skąpstwo na paliwie jeszcze przedluzasz ere tedeikow. a ona powinna być zamknieta raz na zawsze.

Przestań jeść mięso. Więcej dobrego zrobisz dla planety niż twoje wpisy bez wartości dodanej j/w 👍

  • Lubię to 5
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.