Skocz do zawartości

Tarcze, klocki czy coś innego??


todamian

Rekomendowane odpowiedzi

Witam 

Chodzi o hamulce z tyłu.

Podczas gwałtowniejszego hamowania tak żeby tył lepiej złapał słychać tak jakby buczenie, czy szuranie, nie takie jednostajne tylko cykliczne. Takie szurbur szurbur. I jak ręcznym zacznę hamować tak dla sprawdzenia też to słychać .

Początkowo myślałem że przez ostatnie 3 tygodnie samochód mało jezdzil więc może rdza i się dotrze, ale naradzie się nie dotarło.

pacjent to dziadek passat B5 fl kombi w którym jak to z tyłu na zewnątrz tarczy tak po 5mm tarcza przyrdzewiala.

co to może być tarcze klocki czy coś innego?

w poniedziałek zdejmę koło i zajrzę do tego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, todamian napisał:

Witam 

Chodzi o hamulce z tyłu.

Podczas gwałtowniejszego hamowania tak żeby tył lepiej złapał słychać tak jakby buczenie, czy szuranie, nie takie jednostajne tylko cykliczne. Takie szurbur szurbur. I jak ręcznym zacznę hamować tak dla sprawdzenia też to słychać .

Początkowo myślałem że przez ostatnie 3 tygodnie samochód mało jezdzil więc może rdza i się dotrze, ale naradzie się nie dotarło.

pacjent to dziadek passat B5 fl kombi w którym jak to z tyłu na zewnątrz tarczy tak po 5mm tarcza przyrdzewiala.

co to może być tarcze klocki czy coś innego?

w poniedziałek zdejmę koło i zajrzę do tego.

Tarcza przyrdzewiała z zewnątrz i od środka? To może być przyczyna, zdjąć koło, zacisk, oczyścić, jak nie widać wyraźnego zużycia klocków i jak w miarę równo wytarty, to można przesmarować zacisk, poskładać i zobaczyć czy się poprawi? Ile kilometrów na tych tarczach i klockach przejechane? Bo jak sam zrobisz, to możesz się bawić, ale jak masz płacić, to może bardziej się opłacić (długookresowo) wymienić te hamulce. I sprawdź dobrze zacisk.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tarcze sprawdź, czy mieszczą się w przedziale dopuszczalnej grubości, jak w górnej granicy to możesz dać do przetoczenia, choć osobiście wrzuciłbym nowy komplet tarcze+klocki.

 

Według mnie to cykliczne buczenie przy mocniejszym hamowaniu to wina tarcz. Miałem tak w Astrze G, musiały być delikatnie skrzywione, choć bicia nie wykazywały, ale jak hamowałem delikatnie dojeżdżając do świateł to czuć było cykliczne lepsze i gorsze hamowanie przy takim samym wciśnięciu pedału hamulca, a jak tarcze do wymiany to i klocki.

 

Przy wymianie, kontrola prowadnic (sworznie+osłony) i zacisku (stan tłoczków, osłon gumowych tłoczków) nowy zestaw montażowy klocków (blaszki ślizgowe), jeśli występuje, dokładne oczyszczenie piasty. To są jednak czynności rutynowe i przy zwykłej eksploatacji powinny podlegać kontroli, tym bardziej trzeba to sprawdzić jeśli układ wykazuje pewne nieprawidłowości.

 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.